Kirjoittaja Aihe: mad force vs savage ss  (Luettu 14175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #30 : 21.09.04 - klo: 14.41 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Savagen alkuperäis vanteiden hexit hajoaa helposti :wink:
Itse ostin savageeni myös uudet vanteet.
Kuitenkin mad on huonompi.



Ei ole... Madi on parempi... Onko sulla monen vuoden kokemukset molemmastakin?? Missä maastossa oot ajanut? Ootko todennut että se ois parempi soralla hiekalla lumella(madi on 1kg kevyempi ja leveemmät renkaat joten ei uppoo niin helposti) asfaltilla yms..................
jeejee: Onkos sulla monenkin vuoden kokemukset tuosta Madista,kun noin varmasti toteat sen Savitsia paremmaksi?
Mä kun luulin että sulla on Pure Ten :mrgreen: ?

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #31 : 21.09.04 - klo: 14.41 »
Mutta ei voita hinnassa ja varaosien hinnassa( towerista kun kattoo).. Ite kyllä ostaisin madin ennemmin..

Ei ole madii mutta haluisin sen, oon katellut netistä ja sen perusteella sanoin ja mitä muutenkin ite oon nähnyt.. Vaihteiden määrässäkään ei voita. :D

Onkos sulla monenkin vuoden kokemukset tuosta Madista,kun noin varmasti toteat sen Savitsia paremmaksi? Ite olen kyllä sanonut oman mielipiteen ja se on että madi on parempi eikä savitsu  http://www.ultimaterc.com/gallery/displayimage.php?pos=-1665 Tossa on ainakin alumiinia..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
mad force vs savage ss
« Vastaus #32 : 21.09.04 - klo: 14.42 »
Talvella saatta olla ettei madi uppoa niin helposti hankeen, mutta...

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
mad force vs savage ss
« Vastaus #33 : 21.09.04 - klo: 17.35 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Talvella saatta olla ettei madi uppoa niin helposti hankeen, mutta...
Auttaiskohan mitään jos laittais isommat renkaat savitsuu??

jeejee: Ootko testannu ikinä kumpaakaan?? Mä en ole Savagea, mutta olen Mad Forcea kylläkin ja oli se ihan hieno laite ja hienoa kun keula nousee ja 3 menee sisään. Mutta Savagea en ole testannut vielä, mutta veikkaan että ei sekään kovin huono voi olla jos se on valittu vuoden rc-autoksi...

PS. Eikös aloteta keskustelu et kumpi on parempi big twin trukzilla vai Giga Crusher? :mrgreen:

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #34 : 21.09.04 - klo: 17.40 »
mitä ne on?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
mad force vs savage ss
« Vastaus #35 : 21.09.04 - klo: 17.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
mitä ne on?
Ai giga  ja big twin truckzilla??

No Big Twin Truckzilla on tämmönen eli Savageen on asennettu 2 moottoria ja Giga Crusher on Kyoshon 2 moottorinen monsteri. :wink:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #36 : 21.09.04 - klo: 19.04 »
Mulla on savagessa 40-seriesin renkaat, joten luulisin sen kyllä menevän aika pahassakin hangessa. Ja viime talvena niitä ei vielä ollut, mutta silti meni kyllä todella hyvin.
Painotan edelleenkin, että jos todella aikoo möyriä, ni mad forcella se ei onnistu, koska ei ole reverse moduleen mahdollisuutta. Savageen reverse (pakki) maksaa n. 35€, eli ei mun mielestä kovin paljoa. Ainkaan sielä, missä mä möyrin mun savagella uskon, ettei madillä oo asiaa. Meinaa savagella ei ainakaan pääse kovinkaan pitkälle, kunnes jo tarvitsee ottaa pakilla irti ja taas lähteä eteenpäin.

Poissa primerap10gtr

  • Jäsen
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #37 : 21.09.04 - klo: 21.35 »
Kyllä HPIn Savage aina yhden kyöstin tekeleen voittaa.  :D

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #38 : 21.09.04 - klo: 22.18 »
asiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #39 : 21.09.04 - klo: 22.23 »
Hmm..  Savage on kyllä joissain asioissa parempi kuin madi esim tuo pakki mikä puuttu madista ja ne pitkät jouset mutta savagesta ei löydi niin paljoa potkua, tietenkin jos ostat sitten uuden motin mut toi vakio motti jotenki tuntuu liian alitehoiselta niin painavaan autoon (minun mielipide). Madi lähtee tosi helposti esim kun oltiin yhel hiekka kuopal niin kokeiltiin lähtee savagella keskeltä mäkee ylös joka oli siin noin 60-70 astetta korkeen, niin savage lähti aika vaisusti ylös kun taas madi lähtiin niin hyvin että luulisi ettei koko mäke edes ollut olemassa tosin jos painoi liikaa kaasua niin madi heitti ympäri :lol:

Ja sitte kun tossa madissa on se 3 tomaatti niin sillä on jotenki hauskempi ajella kaikkien kaatuneiden puunrunkojen ja halko pinojen päälle koska jos ajaa ykkösellä niin ei tarvitse sitä kaasua niin kovin kovaa painaa että lähtis liikkeelle. Ja siitä vielä ku porukka sanoo että noi akselit hajois jos ne osuu johonkin kivee tai johonkin niin mä oon ajellu monta kertaa oikeen kunnolla kiviin ja kantoihin niin että kolina kävi mutta ei oo mitään hajonnu, ja onhan niitä alumiinistä tehtyjä suojiakin siihen  että luulis ainakin niiden auttavan.

Mutta on savagessakin niin paljon hyviä puolia että sanoisin että savage on kyllä niukasti parempi kuin madi mutta madi vie voiton kyllä ulkonäössä, kiihtyvyydessä ja nopeudessa. Että semmosta :)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
mad force vs savage ss
« Vastaus #40 : 22.09.04 - klo: 09.15 »
Jooo, työ jaksatte vääntää tosta mad&savage aiheesta. Juttuhan on niin että molemmissa on puolensa, itse kyllä pidän ehkä savagea parempana, madissa on parit rakenneratkasut jotka ei saa mua syttymään ensimmäinen on se pirun ketjuveto, toinen on se että kytkinkellossa on 3ratasta eikä edes mitään suojaa. Mta:ssa oli sentään päärattaiden päällä suoja, ja pakki ois MUST.

Esitänkin seuraavan kysymyksen, vaikka ite oon ajanu jonkun verran savagella ennen mta:ta... niin mädiäkin tekis mieli koittaa...

Mutta kun seuraavan auton osto, on talvella edessä, onko se MadForce (saako vielä kittinä) vai EK-4?

Mitäs tähän sanotte...?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #41 : 22.09.04 - klo: 09.50 »
Hiukan asiasta poiketen kysyisin, että myydäänkö Mad forcen etu ja takapäätä kokonaisina?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
mad force vs savage ss
« Vastaus #42 : 22.09.04 - klo: 14.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Jooo, työ jaksatte vääntää tosta mad&savage aiheesta. Juttuhan on niin että molemmissa on puolensa, itse kyllä pidän ehkä savagea parempana, madissa on parit rakenneratkasut jotka ei saa mua syttymään ensimmäinen on se pirun ketjuveto, toinen on se että kytkinkellossa on 3ratasta eikä edes mitään suojaa. Mta:ssa oli sentään päärattaiden päällä suoja, ja pakki ois MUST.

Esitänkin seuraavan kysymyksen, vaikka ite oon ajanu jonkun verran savagella ennen mta:ta... niin mädiäkin tekis mieli koittaa...

Mutta kun seuraavan auton osto, on talvella edessä, onko se MadForce (saako vielä kittinä) vai EK-4?

Mitäs tähän sanotte...?
Hobbylinnasta saa Mad Forcen kittinä.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
mad force vs savage ss
« Vastaus #43 : 22.09.04 - klo: 17.21 »
jeez, valmiiks koottoja pyrin välttämään, vaikkakin mta oli valmis, samoin ek-4 taitaa olla valmis, ne niiden tehdasvaseliinit kun on mitään tekemättömiä.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #44 : 22.09.04 - klo: 21.01 »
No okei ei se kyl alitehone oo :oops:  mut missä lienee syy ku tuntuu että auto ei keuli ja kytkin luistaa vaikka se on kolmipalanen ja lähes uusi.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #45 : 22.09.04 - klo: 21.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Rcjussi"
No okei ei se kyl alitehone oo :oops:  mut missä lienee syy ku tuntuu että auto ei keuli ja kytkin luistaa vaikka se on kolmipalanen ja lähes uusi.
Joo, no se on taas ihan käyttäjästä ja säädöistä kiinne. Ja sen takia se ei keuli niin "ylipaljoa" kuin madi, koska se ei ole niin älyttömän takapainoinen. Pystyy ajamaanki!

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #46 : 23.09.04 - klo: 14.53 »
Eip muuten oo mikään hirveen taka painonen koska aikin hyppyreistä lentää ihan suoraa ja niin kuin moneen kertaan on sanottu että etu puskuriin saa painon kiinni :roll:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #47 : 23.09.04 - klo: 19.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Rcjussi"
Eip muuten oo mikään hirveen taka painonen koska aikin hyppyreistä lentää ihan suoraa ja niin kuin moneen kertaan on sanottu että etu puskuriin saa painon kiinni :roll:
Mutta jos lisää painoa etupuskuriin, ni auton painokin lisääntyy, jolloin vaikuttaa kulkevuuteen, mutta onhan savagekin painava kuin mikä, mutta kestävyyteen tai tehoihin vaikuttamaton lisäpaino ei kuulosta kovin edulliselta. Joku siinä madissa silti on, että keulii joka välissä. Ehkä takarenkaat on jotenkin edempänä tai jotain, mutta tehokkaampi moottori siinä vakiona ei ainakaan ole kuin savage 25RTR, enkä usko, että nitro star 21BB:kiakaan parempi kone ole.
Kytkinkellonkin takia muuten kytkin voi luistaa. Tai sit teillä on liian jäykät jouset, jolloin palat eivät pääse ottamaan tarpeeksi lujasti kiinni.

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #48 : 23.09.04 - klo: 21.29 »
Joo on se madi outo ku keuliskelee koko ajan mut kyl sen ajan myötä oppii jotenkin hallitseen.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #49 : 24.09.04 - klo: 06.55 »
Jos se haittaa niin kääntää diffit toisinpäin.  8)  :wink:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #50 : 24.09.04 - klo: 07.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Niin ja sillon menee vain pakilla? jezz :P


Kääntää korin ja sen keulimis tuen ja puskurin laittaa toisille puolille.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #51 : 24.09.04 - klo: 07.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
varmaan kiva hallita takarenkailla kääntöä  8)


No vetää sen servon eteen (taakse).
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #52 : 25.09.04 - klo: 09.28 »
Tuotakin on tullut mietittyä mutta empä ole jaksanut koittaa.

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #53 : 26.09.04 - klo: 09.33 »
Tämä nyt ei liity ihan aiheeseen mutta ajattelin että onko joku huomannut että kun Madforce rtr:ssä on hexit muovia ja ne saa vetämälla irti. Eli niitten alla on siis pienempi rautainen hexi jonka päälle siis laitetaan se muovinen. Tossa yhtenä päivänä tuli mieleen että meneeköhän savagen renkaat tohon madiin jos otta sen muovisen hexin pois ja nehän meni :shock:  ja sitten taas tietenkin ton muovisen hexin sai siis pistettyä myös savagen hexin päälle jolloin savagessa voi käyttää madin renkaita ja madissa savagen :shock:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #54 : 26.09.04 - klo: 12.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Rcjussi"
Tämä nyt ei liity ihan aiheeseen mutta ajattelin että onko joku huomannut että kun Madforce rtr:ssä on hexit muovia ja ne saa vetämälla irti. Eli niitten alla on siis pienempi rautainen hexi jonka päälle siis laitetaan se muovinen. Tossa yhtenä päivänä tuli mieleen että meneeköhän savagen renkaat tohon madiin jos otta sen muovisen hexin pois ja nehän meni :shock:  ja sitten taas tietenkin ton muovisen hexin sai siis pistettyä myös savagen hexin päälle jolloin savagessa voi käyttää madin renkaita ja madissa savagen :shock:
Oho! En kyllä ole tiennyt.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #55 : 26.09.04 - klo: 14.37 »
Eli se on niinkö SUT:issa?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #56 : 26.09.04 - klo: 20.57 »
Joo tossa rtr madiss on eri vanteet joten ne sopii siis myös savageen.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
mad force vs savage ss
« Vastaus #57 : 26.09.04 - klo: 22.21 »
Käyks Kit Mad Forcen ja RTR Mad Forcen vanteet keskenään?? :oops:

Minun mielestäni Kitissä on hienomat renkaat ja vanteet... Tai vanteista en tiedä...

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
mad force vs savage ss
« Vastaus #58 : 29.09.04 - klo: 09.36 »
onko mukan kitin ja rtr:än renkaissa/vanteissa eroja?

Hommasin nimittäin MadForcen... perhana ku on pakko päästä koittaa käytännössä niitä jäykkiä akseleita, hahahh kyoshon luettelossa lukee, erillisisjousitetut pyörät... eiku oli juuu

Eli oon kanssa pohtinu saako mädiin mitään muita renkaita ku mitkä on kii? vai joutuuko tekeen osia, ni lapiorenkaat ois kivat, missä on se kunnon kuppi.

Entä mitä eroa on loppuen lopuks kitillä ja rtr:llä? Oisko kellään kuvaan, miltä etuvillari näyttää ku on pyörät linkussa, eli millanen se vetoakseli on? Onko koiran luu, vai joku kehittyneempi?

Millaset servot kannattais pistää? Riittääkkö kaasuun normi servo?
Mitä tuninki osia kandee pistää? se halvempi 12e viripilli? mitään iloa? alumiiniset ohjauslinkit? Entä se jousien tuplaus homma? ne osat maksaa muistaakseni 45e + kierros jousia... eli aika kallis homma on, mutta onko siitä mitään iloa? Täytyy ainakin tilata ne iskareiden suojakumit, ettei mene männänvarret ruvelle.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
mad force vs savage ss
« Vastaus #59 : 29.09.04 - klo: 10.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
onko mukan kitin ja rtr:än renkaissa/vanteissa eroja?

Hommasin nimittäin MadForcen... perhana ku on pakko päästä koittaa käytännössä niitä jäykkiä akseleita, hahahh kyoshon luettelossa lukee, erillisisjousitetut pyörät... eiku oli juuu

Eli oon kanssa pohtinu saako mädiin mitään muita renkaita ku mitkä on kii? vai joutuuko tekeen osia, ni lapiorenkaat ois kivat, missä on se kunnon kuppi.

Entä mitä eroa on loppuen lopuks kitillä ja rtr:llä? Oisko kellään kuvaan, miltä etuvillari näyttää ku on pyörät linkussa, eli millanen se vetoakseli on? Onko koiran luu, vai joku kehittyneempi?

Millaset servot kannattais pistää? Riittääkkö kaasuun normi servo?
Mitä tuninki osia kandee pistää? se halvempi 12e viripilli? mitään iloa? alumiiniset ohjauslinkit? Entä se jousien tuplaus homma? ne osat maksaa muistaakseni 45e + kierros jousia... eli aika kallis homma on, mutta onko siitä mitään iloa? Täytyy ainakin tilata ne iskareiden suojakumit, ettei mene männänvarret ruvelle.


Kylläkai ne jouset saa muualtakin valmistajilta ja kuulemma parantaa suht paljon ajo ominaisuuksia..
 Kääntyy liikkeessä joillakin 3kg vääntävällä mutta luulisin että joku 5-7kg jaksais kääntää paikallaankin ja kaasu/jarru joku samanlainen. Ohjauslinkit kantsii ostaa vaikka sitten kunmenee remonttiin noi vanhat taino miksei heti, kylläkai ne alkuperäisetkin kestä mutta alumiiniset on vissiin kestävemät että ite ajaisin eka alkuperäiset ja sitten alut.   http://www.kyosho.com/cars/kyod01c.jpg http://www.kyosho.com/cars/kyoc0521tirebig.jpg Siinä on rtr ja kit.. Kyllä mad forceen saa muitakin renkaita kiinni.. Kitissä on hieman tehokkaampi kone mutta vähän kalliimmat osat(kit=GS21 rtr=GX21) ja sitten on jousitus hieman erillainen, rtr:rrässä on kuulemma paremmat joustot. Kuvien perusteella noitten pillit on vähän erillaiset mutta en tiiä onko ne todellisuudelssa erillaiset.
Joillakin on lähtenyt muutamia kertoja vetarit jotka menee diffeille mutta ne saa korjattua nivelvetareilla jotka maksaa.. Keulimistue renkaan voi vaihtaa kumisiin (esim lennokin renkaat) jos haluaa ettei pomppa takaisin kun painaa kaasu reilusti.
Tossa on johonkin vastauksia mutta tätä vois jatkaa mad force keskustelussa: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7120&start=360


http://www.madforce.net/i/madjedi/buildup1302.jpg http://www.madforce.net/i/madjedi/buildup1402.jpg Tossa näkyis vetarit.
http://www.madforce.net/madjedi/firstrun_driveshafts.html Tossa on muuten vinkki tielle madin omistajille..

http://www.madforce.net/madjedi/buildup01.html Tossa on madin kokoamista, uskon että saat omin avuin kasaan. ;)
http://www.outcastrc.com/video/madforce.wmv Ajan kulumisen vuoksi voit katsella vaikka mtien madi menee talvella ja hyppää hienosti yhessäkohdassa. ;) Ja alla on "nastarenkaat".
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum