Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - J-P

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
Mulla on tuossa restauroinnissa tuollainen Marui Big Bear. Rupee olemaan aika loppu "laakeroinneiltaan" sekä kumit rupee vanhemmieten haurastumaan. No ehkä se sallitaan autolta joka on 17 vuotta vanha :grin: . Oli eka oikea RC-auto jonka ostin hukkakauraa keräämällä ansaituilla rahoilla. Olisko ollu 1370mk täys paketti silloisesta Prohobbystä hesan vuorikadulta. Seuraava olikin Schumacher Club 10 Coucar, 2WD 1/10 crossari jonka sain vuoden pari päästä joululahjaks kun faija oli Bongannu sen jostain tarjouksesta. Sitä voikin jo sanoa ihan hyväksi autoksi tuon Big Bearin jälkeen, kuula diffit ja kaikki  :azn:. Nykyäänkin taitaa olla vielä auton pohjalevy ja perä kaverilla käytössä yhdessä sekasikiö-autossa joka läjättiin nopsaan nurkissa pyörineistä auton raadoista.

Tossa kun saa nuo Big Bearin uudet nailoniset Tee-se-itse "laakerit" kalvettua oikeaan kokoon niin olis taas jonkin näköisessä ajo kunnossa. Videota en kehtaa ottaa, on meinaan sen verta raisun näköinen tuo kori kun 10v. kaveri on toteuttanut itseään pensselillä :grin: . Ja on siinä pakollisia Bling-Bling osia, faija teki duunissaan 3mm hapiksesta uuden puskurin eteen kun vakio muovinen ei oikein kestäny törmäämisiä.

2
Kyllä tuo tuli ihan tuohon lähipostiin.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Apua osien etsintään
« : 23.07.07 - klo: 20.09 »
Tossa jonkinmoinen pika-rävellys, kysy ihmeessä jos joku ei aukea niin rävelletään lisää  :tongue:

4
Yleinen keskustelu / Vs: Apua osien etsintään
« : 23.07.07 - klo: 19.33 »
Juu, voin piirrellä periaate-kuvan, en tosin tarkkaan muista enään kun aikaa mikroautoista rupee olemaan 15 vuotta.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Apua osien etsintään
« : 23.07.07 - klo: 17.50 »
Eikös yksi aika yksin kertainen jarru ole juurikin tuollainen mikroauto-tyyppinen mekaaninen levyjarru? Levyn tekee paksusta lasikuidusta ja palat voikin olla ihan raudan kappaleet joita puristetaan sellaisella u-osa+vipu-hässäkällä(mikä noissa mikroautoissakin on) tuon levyn kylkiin.

6
Vanha viesti, mutta vastataan jos jollain muulla tulee sama ihmetyksen aihe vastaan.

Mitä kautta Border:in tavarat tulee?

Hollannista(no ok, Alankomaista) nuo vissiin tulee. Joku parisen viikkoa kesti viimeisin paketti(1:8 crossi renkaineen ja varaosineen) tulla perille.

7
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.07.07 - klo: 18.28 »
Jos paketin hinta pysyy kuluineen tuossa 50$ hujakoilla niin tulleja ja alveja ei kanneta(jos jäävät alle 10€) vaikka paketti menisikin tulliin.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.07.07 - klo: 11.59 »
Lainaus

Minkä verran tulee kuluja tilata tuolta esim. auto? Joutuuko maksamaan tulleja tms?

Tossa kun tilailin PTI GRC-auton ja läjän viripalikoita siihen ja muihin autoihin tuolta Towerhobbiekseltä niin ottivat 53$ postikuluihin(tai jos kiire, niin 105$ express). Alvit ja tulli tulee myös luonnollisesti, yhteensä tulee joku 22% ALV + 1-2% tulleja(noin suunnilleen).

9
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia toisten Rc-autoista
« : 16.07.07 - klo: 20.45 »
Kiva patteri-pidin.....

No, ei kaverilla vissiin vielä ole katkennu sähköt autosta....

10
Vapaa keskustelu / Vs: Miksei Rc-Harrastus toimi?
« : 16.07.07 - klo: 17.14 »
Iskikö porukalle isotkin vierotusoireet?  :grin:

11
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 14.07.07 - klo: 12.14 »
Tuo Graupnerin XS-6 on ainakin omasta mielestä ihan ok lähetin. Ainoo huonopuoli on sen kahva joka on aika ohut mutta siitä pääsee kun laittaa tennis-mailateippiä kierroksen kahvan päälle. Vakio servolla ei autossa tee mitään, lennokeissa ne menee ihan ok ja on ihan kohtuullisen laadukaskin. Samaten vastarin akkua ei tule mukana, vaan sen joutuu ostamaan erikseen. Sillä patteripitimellä ei sitten tee mitään, sillä voi/pitää heittää vesilintua. Lisäksi kannattaa ostaa fail-safe-mokkula jonka laittaa kaasukanavaan. Kun tulee radioihin häiriöitä niin tuo mokkula vetää kaasun pois(mikäli sen niin ohjelmoi). 

Entä toi Graupner, sekin on kiteetön.
Siinä muutetaan esim. ruuvarilla taajuus, toisin kuin 2.4 Ghz ohjaimissa, joissa se itse valitsee vapaana olevan taajuuden.

Vastarista(JR SB6 mikä tulee paketin mukana) vaihdetaan ruuvarilla taajuus, mutta lähettimestä vaihdetaan ihan ohjelmallisesti tuo taajuus. Se näkyykin sitten kokoajan siinä näytöllä ja autoon kannattaa kirjoitella vastari-boxin päälle maalitussilla sen taajuus jos on eri autoissa eri taajuudet. Tietty kun laittaa lähettimen muistiin eri autot eri nimillä niin sekin tietenkin helpottaa asiaa. Itse ajelen samalla taajuudella kummallakin autolla, noita kun ei ole vielä kertaakaan tarvinnut samaan aikaan käyttää.

Sitten, eikö porukalla ole käytössä radalla pinnatauluja? Sinne joutuu noilla ei-Spectrum laitteilla laittamaan kumminkin pinnan(tai ottamaan pois, riippuu käytännöstä) niin ei noita päällekäisiä taajuuksia pääse tulemaan. Tai ainakaan pitäisi, siitä pääsee kun käy kyselemässä mitä kanavia muut paikalla olijat käyttää.

12
Polttisautot / Vs: Polttoaineen säilyvyys
« : 13.07.07 - klo: 22.04 »
Itse tuossa juuri tuli polteltua ihan moottorin läpi(tuon TT EB4 S2"pro" RTR-paketin mukana tulleen talvi-moottorin) pari vuotta vanhaa kylmässä varastossa säilytettyä sekä talven auton takakontissa lojunutta fuilia tuollainen litran "kanisteri" hyvällä menestyksellä. Ei ihan niin hyviä tehoja irronnu mitä tuoreella, mutta yllättävän hyvin toimi kumminkin. Vielä olis jäljellä nelisen litraa samaa kamaa, ei tosin ollu auton takakontissa talvea. Hyvin sen hävitys käy noinkin.

13
Yleinen keskustelu / Laadukkaat RC-videot
« : 27.11.06 - klo: 20.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Sadepäivän pikku ajelua.
http://video.google.com/videoplay?docid=7694185038317947838&hl=en


Emäntä kotona?  :lol:

14
Polttisautot / Rengas ei lähde irti
« : 09.10.06 - klo: 11.10 »
Lainaus käyttäjältä: "bluebeetle"
Rengas on se kuminen juttu joka on liimattu vanteeseen, yhdessä ne muodostavat pyörän... Pyöränmutteri ei siis aukea, käsittääkseni... Ratkaisuksi lukkopihdit tms. joilla saa esim. vetoakselista pidettyä vastaan mutteria avatessa.


Että sä olet hauska! Ratkean naurusta. Onneksi meillä ei viilata pilkkua.

15
Polttisautot / Rengas ei lähde irti
« : 08.10.06 - klo: 21.42 »
Itellä jämähti kans kerran rengas kunnolla kiinni, ei kannata käyttää Loctite:n 270 renkaan mutterin kiinni liimaamiseen. Irti lähti kun otti tukevan otteen pihdeillä vetoakselista. Kannattaa kumminkin olla varovainen, ettei tee turhia uria akseleihin.

16
Yleinen keskustelu / Milloin talviteloille?
« : 03.10.06 - klo: 21.21 »
Vaihetaan autoon talvitekniikka(halvempi vastari, vanha moottori pilleineen ja jotku vanhat servot) ja eikun kovaa ajoa. Auton onneksi sen kuskilla on heikohko pintaverenkierto, joten kovin kovassa pakkasessa se ei joudu olemaan.

17
Yleinen keskustelu / Lähes 70 vuotias rc "auto"
« : 10.09.06 - klo: 20.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
RC:n mielenkiintoinen maailma. Mullakin Opelin 2L moottorilla varustettu "pommi", tosin ei kauko-ohjattava  :lol:


Mullakin oli, tosin 1,6l malli. Se jopa "laukesi"(päätyi Opeleiden taivaaseen paalin kautta) :lol: .

18
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 18.08.06 - klo: 17.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Onks noitten arvo laskenu noin pilkkahinta tasolle??  :shock:
Tohonki autoon uponnu varmaa reilusti yli 800€ , ai ai..


Näistä rc-vehkeistähän varmaankin saa kaikki rahat pois? Empä usko, kankkulan kaivoon menee jokainen penni jonka laitat bling-bling osaan kiinni. Melko surkea jälleen myyntiarvo on käytetyllä rc-autolla.

Itse en ainakaan maksa mistään ylirakennetusta autosta lähellekkään uuden hintaa, silla kun saa jo uuden auton josta ei ole mm. voimansiirto pahimmassa tapauksessa loppuun kulunut.

19
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 06.08.06 - klo: 06.55 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus käyttäjältä: "J-P"
Pitää vaan hommata ristisyöttö-pöytä tuohon poraan sitä ennen. Helpottaa kummasti keskittämistä.


Itse etsin kanssa semmoista, mistä saa ja mihin hintaan?



Pirkan hitsauksesta(->puristimet)kyselin joskus viime keväänä hintaa tuolle mallille 310. Silloin sen hinta olisi ollut 137€.

20
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 05.08.06 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Ite asun kerrostalossa eikä ole esim ruuvipenkkiä niin vaikea alkaa työstämään alumiini levyä rungoksi..


Hehee, niin mäkin mutta on mulla (sähkö)kuviosaha ja pieni penkkikone sekä pieni viilapenkki ihan työpöydällä. Rupeaa itseäkin kiinnostamaan tuo ryömiminen, joten joutuu varmaan alkaa rakentelemaan autoa tässä talven aikana. Pitää vaan hommata ristisyöttö-pöytä tuohon poraan sitä ennen. Helpottaa kummasti keskittämistä.

Onkos porukalla minkään näköistä kokemusta torseeni-diffeistä noissa autoissa? Jos vaikka laittais 1/8 grossin torseenit periksi(ei tule muuta mieleen jossa torseeneita on käytössä kohtuullisella hinnalla) ja jonkin sopivan välityksen keskelle. Diffi-boxit tulee omaa valmistetta(saatan käyttää suhteita koneistamoon) samaten muutkin osat mitä voi itse tehdä. Sitten joku kunnolla vääntävä harjallinen moottori antamaan voimaa. Itse rungon joutuu varmaan vääntelemään itse alumiinista/lasikuidusta. Ja jos tulee oikein masokistinen olo, niin saatampa vääntää jopa pari hiilikuituosaakin.

21
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 04.08.06 - klo: 06.52 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Se vaan että akselit on kotona mahdoton tehdä.. kuin myös runkolevytkin.


Akselit varmaankin on vaikeita tehdä kotona, ellei omista koneistusvärkkejä, mutta alumiinilevyn työstäminen runkolevyiksi ei ole mitenkään mahdotonta. Lehtisaha/rautasaha pystyy hyvin alumiinilevyyn, lisäksi viilat ja porakone on keksitty. Noilla saa jo hyvin aikaiseksi runkolevyt.

Helpompaa tuo alumiini on työstää kotikonstein mitä hiilikuitulevy, eikä senkään kotona työstäminen ei ole mahdotonta(mutta työlästä kyllä). Yksi mikä kannattaa muistaa kun työstää alumiinia lastuavalla tavalla on sinol. Ei mene viila tukkoon kun välillä sipasee "viinaa" hampaisiin. Sama pätee poranteriin ja sahoihin.

22
Polttisautot / .15 HPI tulpankierre rikki
« : 30.07.06 - klo: 11.36 »
Tulpan kierre on 1/4-32, tapin saa tilattua ainakin Tower Hobbiesilta. Miksei joku työkaluliikekin sen hommaa kun käy kysymässä.

 Lennokki puolella on tuosta ollut juttua, kun porukka on onnistunut "sämppäämään" kierteet nelareiden kansista(kalliita varaosana). Ovat laittaneet irtokierteet vanhan tilalle, ko. säikeessä on yhteystietoja porukkaan jotka noita kierteytyksiä tekee.

23
Polttisautot / Team Infinity Samurai 521 moottori
« : 28.07.06 - klo: 17.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Jazza"
Onko toi moottori vetokäynnistimellä?


Ei ole, taitaa olla vaan .27-.28 versiot mitkä on vetostartilla. J-P Nitroracingin sivut kertoo enempi asiasta kuvien kera.

24
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 28.07.06 - klo: 17.03 »
Lasikuituisesta piirilevystä tulee hyviä jarrulevyjä ainakin noihin 1/8 polttisgrossareihin. Pitää hyvin ja aikas immuuneita lialle ja öljylle. Ja helppoa työstää, sopivalla reikäsahalla aihiot irti levystä ja viilalla loput.

25
Polttisautot / tt eb4 s2pro keskidiffi
« : 23.07.06 - klo: 21.13 »
Kyllähän noilla pitäisi tulla(vajaavainen ruotsinkielen taito tosin minullakin) oikeat osat.

Ainiin, pitää katella saisko nuo Xrayn vetoakselin ympättyä TT:seen, nyt kun on kummatkin autot saman katon alla...

Niin joo, Xrayn diffi on samoilla mitoilla mitä TT:n diffi, ja huomattavasti parempi laatunen. Huomasin tuossa kun kasailin tuota Xrayta....

26
Sähköautot / Clod crawler projekti
« : 21.07.06 - klo: 21.26 »
Lainaus käyttäjältä: "spaceman"
outrunner brushless (mitä lie suomeksi)


Harjaton ulkopyörijä, noin noita lennokkipuolella haukutaan.

27
Polttisautot / Thunder Tiger EB-4 S2 s.c.
« : 19.07.06 - klo: 20.27 »
Lainaus käyttäjältä: "ToniL"


Pientä oikaisua.

Nykyään tuo EB4 S2 on Pro versio joka on valmiiksi kuulalaakeroitu, keskidiffillä ja teräsrattailla. Jarrut eteen ja taakse.
Kallistuksen vakaajaa ei tule mukana ja kuluja niistä tulee n 3€ (etu+taka)  TT:n alkuperäinen kone on yllättävän tehokas ja toimintavarma tosin tuo 1-suuntalaakeri luistaa turhan helposti.
Tukivarsina on vakiona nuo "winter" mallit joten niitäkään ei tarvitse päivittää. Kantamassa ei ole tullut ongelmia mutta virtakytkin ehdottomasti pois ja virta 6V akusta y-kaapelilla vastariin ja mielellään ohjauskanavasta.


Hyvä homma jos ovat parantaneet tuota pakettia(oma paketti on vuoden 2005 kevättalvesta ostettu), sehän rupeaa olemaan jo ihan siedettävä nykyään. Lisäisin kyllä edelleenkin nuo metalli-jäykkärit ja vaihtaisisin tukevamman pohjalevyn. Ja yksi parannettava kohta on servoseiveri, vois olla kuulalaakeroitu vakiona(omaa aikas ison klapin ilman kunnin laakereita).

Kyllä nuo vakaajat tulee enemmän maksamaan kuin 3€, tarttee vielä noiden tankojen lisäksi asennussarjat(pallolinkkejä, kierretangot ja prikat) vakaajiin.

Lainaus käyttäjältä: "ToniL"
Starttiboxin käyttöä varten tarvitsee hieman modata koska vauhtipyörä on sen verran ylhäällä että yleensä boxin kumi ottaa runkoon kiinni ennen vauhtipyörää.
Moottori on vain kaksineulainen ja helppo säätää.


Riittää kun viilaa moottoripukit 2-3mm matalammiksi, rupeaa kumi yltämään vauhtipyörään. Vetokäynnistimen joutuu poistamaan ja laittamaan normi takakannen että mahtuu paikalleen. Lisäksi kampiakselista joutuu viilaamaan tuon vetostartin nystyn pois(ei mahdu kansi kiinni), aikaa menee joku minuutti kun sen sipasee veke karahiomakoneella.

Moottorissa on tosiaan ihan hyvin tehoa alkuun, eikä siinä hirveesti käyntiongelmiakaan ole ollut. Käy hyvin eikä sammuile kun on oikea tulppa ja muutenkin säädöissä(oma moottori on tosin "siistittyä" mallia, kiertää paremmin mitä vakiona).

28
Polttisautot / Thunder Tiger EB-4 S2 s.c.
« : 18.07.06 - klo: 17.38 »
Juu, on kokemuksia. Vetostartin kanssa ei ollut muuta ongelmaa, kun sen yksuuntalaakerin pitäminen kun autolla oli ajettu joku 3-5l. tuppas lipsumaan juuri silloin kun sen ei olisi tarvinnut lipsua. Muuten lähti käyntiin ihan kivasti(maksimissaan 7 nykäsyä). Idea on kyllä hyvä, mutta laakerin kestossa olisi parantamisen varaa.

Jotta autosta tulee "hyvä" pitää siihen lisätä:

-kallistuksen vakaajat(vaatii "muutaman" varaosa-pussin oston jotta tarvittavat hilkkeet on kasassa)

-keskidiffi ja metallinen spurri

-jarruvivut ja levyt että saa kumpaakin akseliin jarrut

-taakse nivelvetarit, koiranluut on aikas lyhyt ikäiset

-metalliset runkojäykkärit, runkolevy on muuten banaani melko nopsaan jos autolla hyppii

-kunnon runkolevy, orginaali on jotain "räkä" alumiinia

-kuulalaakerit joka nurkkaan, vakiona liukulaakerit jotka kuluu väljiksi litran ajolla(ja tuhoaa samalla akseleiden pinnat aiheuttaen julmetun klapin vaikka laakerit vaihtaakin jälkeenpäin)

-pehmeät talvi-mallin tukivarret joka nurkkaan, kestää paremmin normaalia ajoa(kunnon ilmalentoja ja kärryn pyöriä)

-kunnon radiolaitteet, orginaalit on jotain ihan uskomatonta p***aa. Kantavuus jotain 50m luokkaa

Olikohan tuossa nyt kaikki, no lisätään kun muistuu mieleen.

Muuten auto on ihan ok ajella, menee vaan sen rakentamiseen aikas paljon rahaa ja aikaa.

Sitten oma mielipide grossin aloittavalle:

Kannattaa satsata heti kättelyssä kunnon radioon(joku 150€ radiopaketti on ihan hyvä alkuun, esim futaba tai graupner), ostaa se starttiboxi(Hobaon isomoottorista porukka kehuu, mulla on TT:n boxi eikä mitään ongelmaa), kunnon auto jossa on kaikki ja jota muutkin käyttää(saa varaosia ja säätöapua, TT:seen et saa kumpaakaan helposti) mm. Hobao, Xray(XB8-R tai -TQ) tai jos on rikas olo niin Kyosho. Moottoriksi joku 100-200€ maksava sporttikone, mm. Hobaon tai Team infinity(noilla pääsee ihan tarpeeksi lujaa aluksi) moottori kunnon pillillä(omassa Infinityssä on Sirion EFRA-hyväksytty pilli) ja jotkin voimaservot(joku .15 sekunnissa 60 astetta kääntyvä ja 7kg/cm vääntävä). Ostin taannoin Blue Bird 620MG-servot(25€/kpl) kokeiluun(lähinnä budjetti syistä, ostetaan kunnolliset sitten kun nuo hajoaa totaalisti) enkä alustavasti ole löytänyt mitään vikaa noista. Futaban servojen hornitkin tuntuu käyvän joten noihin saa alumiiniset hornitkin aika kivuttomasti.

29
Polttisautot / TTR EB4S2 Koneesta!
« : 18.07.06 - klo: 11.37 »
Lainaus käyttäjältä: "jooka"
Missä manuaalissa toi alaneulan 6 kierrosta on mainittu kun en sitä omasta löydä? (hyvä vinkki, kiitos!). Muistelisin että oma manuaali ei mainitse kun ton pääneulan 2,5 kierrosta.


Pitää katella kotona jos muistaa siitä manuaalista, mutta jossain kohtaa siinä niin luki. Tai sitten ruuvasin neulat kiinni laskien kierrokset, ei jaksa muistaa(reilu vuosi aikaa kun tuolla TT:n moottorilla ajelin).

30
Polttisautot / TTR EB4S2 Koneesta!
« : 17.07.06 - klo: 11.28 »
Lainaus käyttäjältä: "MTH80"
On säädöt todellakin sekaisin!  :cry:


Laita tehdassäädöt siihen. Olisko ollut että alaneula 6-kierrosta auki ja pääneula 2-2,5 kierrosta auki. Noilla sen saa käyntiin, sitten vaan säätää pääneulan kohdalleen ja sitten alaneula kohdalleen.

Koneessa ei ole kuin kaksi seossäätöruuvia, polttoaineletkun vieressä on pääneula, alaneula on kaasuttimen oikealla puolella(edestäpäin katottuna), tyhjäkäynnin säätö on se pienempi siinä alaneulan sivussa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6