-MAP1: Sportsman - Limited to 24.000 rpm
-MAP2: Low grip - Intelligent current limiter
-MAP3: Modified - For competition racing
Tästä päätellen sinulla on tämä ihka ensimmäinen version Sphere säätimestä, tämä on tärkeä tieto koska eri sphere mallien välillä on pieniä eroja. Säätötapa on kuitenkin sama.
MODE tarkoittaa sitä että missä kohtaa säätövalikkoa olet, jos mode ledi (eli ledi mode nappulan vieressä) vilkkuu vihreänä olet MODE1 tilassa:
- Vihreä vilkkuu MODE1
- Punainen vilkkuu MODE2
- Punainen ja vihreä vilkkuu vuorotellen MODE3
- Punainen ja vihreä vilkkuu samaan aikaan MODE4
Huomaa että mode 3 ja 4 ei ole valittavissa mikäli MODE1 tilan arvo (value) on 3 tai 4
Sitten tämä SET nappulan vieressä oleva led ilmaisee kulloisenkin MODE:n arvoa = value, tämän lukeminen ilmaistu jo tässä viestissä mutta arvo = SET ledi:n peräkkäisten vilkkumisien lukumäärä. (pieni tauko ja vilkuntasarja alkaa alusta)
MODE1 valitaan säätimen toimintaperiaate
VALUE 1, Harjaton eteen/taakse
VALUE 2, Harjaton eteen/jarru
VALUE 3, Harjallinen eteen/taakse
VALUE 4, Harjallinen eteen/jarru
MODE2 valitaan kaasukäyrä/kaasukartta/virtakartta "virranrajoitus"
VALUE 1, sportsman (tarkoittanee maltillista kaasukäyrää = maksimivirta rajoitettu, näkyy olevan myös kierrosluku), ei käytettävissä harjallisella moottorilla
VALUE 2, Low grip (käytetään kun pito on huono), voidaan käyttää esim: sähkökrossarissa, ei lyö tyhjää niin herkästi.
VALUE 3, MODIFIED (tarkoittanee sitä että säätimestä on otettu kaikki irti)
[Huomaa että 2 ja 3 valinnan välillä ei ole huippunopeudessa eroa]
MODE3 jarru(teho)
VALUE 0, lieaarinen
VALUE 1, pehmeä
VALUE 2, medium
VALUE 3, voimakas
(harjallisella moottorilla arvo on 1 (lukittu))
MODE4 automaattijarru (siis kun päästät kaasuliipaisimen neutraali asentoon niin jarrutetaanko moottoria silti) ts. "moottorijarru"
VALUE 0, ei moottorijarrua
VALUE 1, pehmeä
VALUE 2, Medium
VALUE 3, Voimakas
(harjallisella moottorilla arvo on 0 (lukittu))
Tämä MODE4 on luotu sitä varten että harjallisissa moottoreissa on luontaisena ominaisuutena melko voimakas moottorijarru ja harjattomissa taas ei (paitsi nyt kun on sintratut roottorit).