Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nikke92

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 30
121
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 09.08.08 - klo: 11.49 »
Ei tunnu enää revon vauhti miltään, eli lisää pitää saada ja reilusti. Jotain tällästä oon meinannu
Nopari: Mamba Monster
Kone: Alkuun kokeilen kiina koneelle. 1900kv xl. Myöhemmin vois sijottaa neu:n koneeseen.
Akut: 2*3s sarjaan eli 6s lipo.

122
Vapaa keskustelu / Vs: Maastopyörä keskustelua.
« : 09.08.08 - klo: 00.30 »
Kyllä minä ehdottomasti ottaisin levyillä. Tuli käytyä Levillä pyörän kanssa "riehumassa" kolmisen viikkoo sitten. Oli se vaan hauskaa. Sain ennen levi keikkaa sen verran irti ittestäni että huolsin tuon RS Tora 302 ite. Ois huollot maksanu niin pirusti niin tein ite. Tiiviste satsin ostin ja mp:n keulaöljyä. Aikaa meni n. 1,5 tuntia kun rauhassa teki. Helppoo kun heinän teko. Säästi tuossakin monta kymmentä euroa. Pitäs vielä vaihtaa jäykempi jousi kun on turhan löysä minun painolle. Avidin jarrut vois ilmata ja samalla vaikka nesteet vaihtaa, tulis vielä parempi. Sen verran oon kesällä kerenny ajaa että michelinin kumit on sliksit. Uutta pitäs saada mutta mikä ois hyvä asvaltille ja hiekalle? Mahd. hyvä rullaavuus plussaa. Pitää tehdä kompromissi noiden ominaisuuksien suhteen kun koulumatka on nyt 7km suuntaansa ja asvaltilla pitää ajaa, ja mieli tekee käydä lenkillä sorateillä..
virheitä vissiin ihan reilusti tässä tekstissä, mut ei maha mitään.. :/

123
++ A Main Hobbies. Homma toimii 10+ tasoisesti.

+ Hobbycity. Halpaa halpaa. Toimitus pelaa ihan ok. Lupasiva paketin 3-5 päivään suomeen, mutta meni reilu viikko.

Sitten 1/6 ja 1/5 autojen liikkeitä

+ Hobbytech (www.rc-car-online.de)
Homma toimii, maileihin vastaukset suht nopeesti ja tämäkin sujuu selvällä englannilla.
+- Rahtikulut aika kovat, mutta tavara viikossa kotona.

+Pitstop Shop. Suht edullista, rahtikulut maltilliset. Jälkitoimitukseen jäänyt tuote tuli ilman kyselyjä perässä ja ensimmäisessä paketissa oli selkeästi kerrottu jälkitoimitukseen jäänyt tuote ja arvio toimitus ajasta.

124
Omassa e-revossa ainakin vielä toiminu tuo evx2 nopari. Omaa harjatonta noparia kun yritti ohjelmoida niin iski jumiin. Jotenkin tuo vaikuttais ohjelmisto bugilta, mutta novakin nopareitaei taida pystyä ite päivittämään..

125
Sähköautot / Vs: Mikä vikana e savagessa?
« : 07.08.08 - klo: 21.21 »
Montako eri värin lediä sulla palaa noparissa kun laitat virrat päälle radiosta ja noparista etkä painele mitään?

126
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 07.08.08 - klo: 21.15 »
Kiitos vastauksista. Pitää sanoa kaverille että laittaa esim. liquidista tilauksen tulemaan.. Kaikki teräs idleri ja vxl:n diffi maksaa posteineen alle 10€.. :D

127
Mulla oli novakin harjattoman setin noparissa samanlainen vika. Ja tuo evx on vissiin novakin tekele.? Piti aina porkasta liikkeelle ja härkkiä kaasulla että toimi. Sitten yritin ohjelmoida noparia niin jäi jumiin ohjelmointi moodiin. Sitten jäi sekin nopari nurkkaan..

128
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 06.08.08 - klo: 12.03 »
Kaveri on nyt laittamassa rustleria harjattomille. Olen ymmärtänyt lukemani perusteella että vakio xl-5 rustyyn pitää vaihtaa teräs idleri ja vetareitakin kannattaa ilmeisesti vahvistella? Mitenkäs tuo diffi? Onko järkevää vaihtaa se vxl mallin diffiin? Liquid rc:ssä kun ei tuo kokonainen diffikään maksa kun 7.6€ niin ei olisi paha sijoitus.

129
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 05.08.08 - klo: 23.27 »
On luotettava liike. Homma toimii juuri niinkuin pitää. Hitaimmalla toimituksella paketti viikossa suomessa, loppu riippuu suomen tullista.

EDIT: Ja aivan varmasti tulen jatkossakin asioimaan ko. liikkeesä..  :wink:

130
Jees, kyllä se on ihan mukavaa että koulu alkaa. 10 viikon loma on tosiaan pitkä ja siihen pitäs olla tyytyväinen. Lisäks vielä syys-, joulu- ja hiihtolomat.

EDIT: Niin ja autoilu ei tosiaan jää sivuun. Aina vaan kun pystyy niin pitää revoo käydä ulkoiluttamassa. Ja osien odotteleminenkin tuntuu lyhemmältä kun päivällä on koulussa..  :grin:

131
Maanantaina pitäs kouluun lähtee. Onneks ei enää tarvii peruskouluun mennä.. Seuraavat kolme vuotta saadaankin sitten opetella metallin työstämistä.. :)

132
Yleinen keskustelu / Vs: Revo vs Savage
« : 05.08.08 - klo: 13.55 »
Savagen ja Revon omistaneena annan äänen revolle. Perustelut pitkälti samat kun Zigmalla. Revo on jotenkin monipuolisempi. Tuohon 2.5 vs 3.3 juuttuun en osaa sanoa mitään kun en ole 3.3:lla ajanu. Itellä on nytkin revo, tosin sähkö versio joka on lähellä samaa kokoa kun tuo 3.3 ja ei kyllä löydy ajettavuudesta moittimista.

133
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 29.07.08 - klo: 21.23 »
Äsken auton mukana tulleita lappuja selatessa äkkäsin sellasen asian että tuohon e-revoon saa keskidiffinki optiona.. En tiedä onko muut tätä tienny, mutta ainakin itselle tuli ihan uutena juttunu tietoon. Eikä  oo kitti hinnalla pilattu 39$ traxxasin varaosa luettelossa.

Edit: Niin ja se keskidiffi menee myös uuteen e-maxxiin..

134
Vähän vanha aihe mutta nostetaan. Ajattelin tässä kysästä että mitenkä legendaarinen tuollanen tamiya black foot mahtaa olla? Kaverin nurkista löyty sattumalta "joku vanha auto". Kuvien perusteella näyttäs siisti kuntoselta, mutta elektroniikka ilmeisesti päässyt jossain vaiheessa tiensä päähän.

135
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 29.07.08 - klo: 13.07 »
Tänään käväsin montulla ajamassa parit akulliset. Kyllä teki vähän niinku vaikutuksen tuon auton hallittavuus. Hypyt onnistuu hyvin ja ympäri en saanu kertaakaan. Edelleen harmittaa lyhyt ajoaika, mutta sehän korjaantuun kun hommataan lisää akkuja.. :D  Tuommoinen hieno hiekka ei onneksi jää pyörimään noihin koteloihin vaan tulee niihin tehdyistä "tyhjennysreistä" ulos.

136
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 28.07.08 - klo: 13.14 »
Siipiteline vaikuttaa ihan jämäkältä. Oman revon tilasin a main hobbiessilta. Rc-Monsterista ois saanu parikymppiä halvemmalla, mutta tajusin liian myöhään. Revon maxin ero rajoittuu melkeinpä rakenteeseen. Molemmissa on lähes samanlainen voimansiirto jne.

137
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 27.07.08 - klo: 22.43 »
Otan huomenna kuvan palikasta. Muutenhan se on saman lainen kuin vakio mutta muutamia kulmia viilattu pois. Joskus traxxasin sivuilla oli ohjeet vakio palikan viilaamisesta, mutta en niitä tähän hätään löytänyt.

138
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.07.08 - klo: 21.58 »
Autot vaihtuu aina välillä...


139
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 27.07.08 - klo: 20.48 »
Jäi taas vaihteeks ottamatta videon pätkä.. No jos huomenna muistas ja sais kuvaajan.

Tänään kävin ajamassa tuollaisella urheilukentällä (hiekka). Hyvinhän se kulkee ja prolinen mulshereilla pitoa aika tautisesti. Ainut mikä tuollaisella kentällä ärsyttää on kivet ja kun pitää tasaisella jyrätä. Auto kerää noita kiviä aika riittävästi servokaukaloihin
ja akkuboxeihin(menevät tuuletus aukoista sisään). Pitäs melkein laittaa itikka verkko vaikka estämään noitten isompien kivien pääsy boxeihin. Auton koko pitkä pohjapanssarikin on ihan kiva juttu mutta sinnekin pääsee jostain menemään kiviä sisään. Ja senhän arvaa minkä näkönen kardaani on kun kivet ei osaa ulos.. :) Alusta muuttui paljan paremmaksi kun heitti kiinni paketissa mukana tulleet jouset. Laitoin myös sen ohjauksen maksimi liikeradan mahdollistavan palikan kiinni. Tuli nimittäin tosi näppärä auto käsitellä.
Ajoaika on tosiaan aika lyhyt jopa 4500mAh ni-mh akuilla. Koneet ja nopari eivät kauheasti lämmenneet vaikka kentällä tuli ajettua melko kovasti.

Edit: Tässä pari kuvaa vanha maxxi vs revo..




140
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.07.08 - klo: 11.14 »
Samat koneet on kuin maxxissa.. Missään en kyllä oo puhunu että liikkus rivakammin kun maxi.. Maxia kun en ole vakio koneilla koskaan ajanut. Hexi on juu se 14mm. Kestosta en tiedä, mutta ainakin mulla maxxissa kesti muovinen 14mm hexi harjattomia laitteita. Videon pätkäkin on, mutta siitä tuli niin surkea laatuinen että en kehtaa sitä esille laittaa. Akut lataukseen ja sitten otan uuden pätkän..

141
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 25.07.08 - klo: 21.45 »
Noniin, laatikko on purettu ja autoa testattu.
Paketin sisältä löytyi tuttua Traxxasin laatua oleva auto. Auto tuntuu painavalta, ja onkin painavampi kuin tuo vanhan mallin e-maxx. Paketin mukana on kaikki tarvittavat työkalut, longtravel jouset ja rockerit, pullo 40wt iskari öljyä, suurimman mahdollisen pyörien kääntyvyyden mahdollista palikka(ei tarvii viilata vakiota), jousituksen säätö shimmejä, kaksi kierrosta korisokkia jne. Niin ja kaiken kukkuraksi tarra-arkki. :mrgreen:
Autossa valmiina kiinni olevat jouset on omaan makuun aivan liian löysät, esijännityksenkin saa vetää ihan tappiin mutta silti lököttää pahasti kun laittaa akut kiinni. Huomenna vaihan long travel jouset ja katsotaan mitä tapahtuu. Auton akkuboxit on turhan niukasti mitoitettu leveyden puolesta, pituudeltaan boxeihin mahtuu heittämällä maxampsin 10k lipotkin ja tilaa jää vielä. Leveydestä tulevan nuo 10k lipot ulos 1,5-2cm.Luulen vahvasti että 2s 8k lipo mahtuu, kolmikennosesta en menis takuuseen Auton ajettavuus on lähellä nitro revoa, mutta paino kyllä tuntuu, silti autolla on hyvä ajaa vaikka alusta on löysä.Autoa ei meinaa saada katolleen millään. Mutkissa auto ei puske pahemmin ainakaan asfaltilla. Vakio servot ainakin riittävät minulle, voimaa löytyy ja nopeus sopiva omaan makuun. Renkaat kun irrotin niin sieltä löytyikin mukava yllätys, hexit olivat metalliset. Ripustukset on yhtenevät muiden revojen kanssa. Vakio sähköt liikuttaa revoa varsin mallikkaasti. Välityksinä on vakiona 19/68. Vauhtia oli 8,4V 4500mAh Ni-Mh akuilla varsin riittävästi piha suttaukseen. Voiman siirrosta on käytetty kivasti metallia ja sitä ei tarvitse vahvistella kunhan harjattomat vaihdan. (tämä tapahtuu sitten kun mamba monster saadaan kunnolla toimavana takaisin myyntiin.) Sen verran muutin autoa että vaihdoin nopariin traxasin liittimien tilalle deansit.
En tiedä mitä tästä unohtui kertomatta, mutta kyllä se varmasti piakkoin muistuu mieleen..  :shock:
Auto vaikuttaa varsin onnistuneelta laitteelta akkuboxeista ja vakiona löysästä alustasta huolimatta. Molemmat kyllä saa helpostikkin korjattua.
Tämä yksilöhän on ilmeisesti Suomen eka E-Revo?













Viimeisestä kuvasta saa vähän mallia miten paljon lipo tulee boxista ulos. Onneksi on keksitty tarranauha. Boxiens luukut saa kolmella ruuvilla irti joten niitäkään ei tarvii mennä hajottamaan.

142
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.07.08 - klo: 22.03 »
Kaveri kun tilas rustlerin Sabesta niin kysyvät haluaako auton tamiya liittimellä vai traxxasin omalla. Molempia vaihtoehtoja oli varastossa, muuten samoja autoja.

143
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 24.07.08 - klo: 21.47 »
Tänään tuli lippunen kuopion tullista, että saan käydä hakemassa auton. Huomenna aamulla matkaan ja iltapäivällä sitten purkamaan pakettia.. :D

144
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 20.07.08 - klo: 22.57 »
Itellänikin oli nitro revo ja kyllä siitä jäi niin hyvä maku että pakko on onneensa koittaa tämän sähkö pelin osalta. Kovasti odotan että saan auton käsiini alkavalla viikolla tai sitten seuraavalla.

145
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 14.07.08 - klo: 07.40 »
Porukan muovisesta rutinasta huolimatta auto tilattu.. Reissun jälkeen pääsee purkamaan pakettia.. :)

146
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 13.07.08 - klo: 11.37 »
Mitenkäs korjasitte ongelman? Nopari auki vai?

EDIT: Kaverilla siis XL-5 malli...

147
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 12.07.08 - klo: 22.38 »
Kaveri hommas tuollasen rustlerin. Itteenikin rupes jo himottaa e-maxxin vaihto vxl versioon, mutta kahtoo nytten. Hieno peli on ja hyvä ajaa.
Sitten ilmeni ongelma. Edellisenä iltana ajettiin ilman huolia (paitsi että tamiya liittimet suli yhteen, kaveri oli sitten vaihtanu ite siihen uuden. Ajettiin vielä vaihdon jälkeenkin)Seuraavana aamuna/päivänä kaveri rupes kokeileen autoo-> eipä liiku eteen eikä taakse. Noparissa palaa valot normaalisti, servo toimii, noparin pystyy ohjelmoimaan uudelleen ja muuttamaan moodia, mutta kone ei lähe pyörimään millään. Liitokset tarkastettu. Toisella koneella ei olla kokeiltu kun ei ole sellaista että voitas kokeilla. Oisko kone menny vai voiko vika sittenkin olla noparissa vaikka näyttää toimivan normaalisti?

148
Polttisautot / Vs: Kokemuksia TOWER PRO MG995 servosta???
« : 08.07.08 - klo: 22.05 »
E-maxxissa kiinni. Ihan ok servo, mutta tosiaan aika hidas, varsinkin jos jännite alle 5,5V.

149
Mulla on ollut käytössä ny muutaman kuukauden. Tyytväinen olen ollut hankintaan. Muistia ja ominaisuuksia riittää.. Kamera on niin kauan hyvä kunnes koskee zoomiin. Sillon rupee kuva menee rakeiseksi. Musiikki ominaisuudet itelle riittävävät, plussana normi 3.5mm kuuloke plugi. GPS ei parhaasta päästä ole, mutta kaupungissa/maantiellä näyttää sentään auton kulkemaan tiellä ja oikeassa kohdassa... Mutta kun kokeilin joskus pyöräillessä tuota kepsiä matkan ja nopeuksien mittaamiseen niin pieleenhän se meni. Puhelimen kun tyrkkäs taskuun niin sillon meni gps sekasin.. Pyörän oma mittari näyti matkaa n. 7km, gps 400m. Liuku kansi myös hieman heiluu, mutta ei niin pajoa kun normi n95 mallissa.. Pelien grafiikka on tosiaan ihan ok, mutta niitäkin pystyy pelaamaan vaan muutaman kerran ilmaseks... Jos ei halua mitään ihmellistä kartta juttuja käyttää niin ei tarvii siirtää data yhtään. Sateliitit löytyy kohtuu nopeti kelistä ja paikasta riippuen. Sitten jos haluaa ääni opastuksen tarvii ilmeisesti siirtää dataa tai ainaki tyrkyttää lisää euroja nokialle. Alussa mun puhelin meni ihan täysin jumiin kun kuunteli musiikkia, sittemmin ei ole onkelmia ilmennyt.
Jotain kai unotu ja typoja tuli paljo tekstiin kun siskon läppärillä kirjoittelen... :|

150
Sähköautot / Vs: New E-Maxx vs. E-Savage Sport
« : 29.06.08 - klo: 20.40 »
Kulkee täysii ja nostaa hyttiä varmaan riittävästi. Kannattaa varmaan jatkaa tuolla e-maxxi topickissa.. ;)

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 30