Korkeat on lämmöt...
Koriahan voi rei'ittää hieman ilmankierron parantamiseksi, vai kieltääkö säännöt korin muokkaamisen jäähdytyksen parantamiseksi?
Linkki sääntöihoin on tuossa yllä ja kohta 11.13 sanoo:
"11.13. CUTS OUTS
One cut out for cooling of motor and esc is permitted with a total area of
40x40mm. Conveying guides inside the body are permitted but no outside
additions".
Eli yksi maks. 40x40mm jäähdytysreikä säätimen ja moottorin jäähdytykseen on sallittu. Ilmanohjaimia saa rakentaa korin sisäpuolelle mutta ei ulkopuolelle.
Itselläni ei ollut minkäänlaisia jäähdytysreikiä, koska ei vielä tarvinnut. Säätimessä on kaksi eri lämpörajaa, 110 ja 125 astetta. Pidin säätimessä ylempää temp cut rajaa 125 astetta ja se oli aktivoituna koko aika mutta ei lauennut kertaakaan. Moottori pysytteli alle 80 astetta jota myöskin pidän hyväksyttävänä. Nyt on hyvä muistaa että nämä lämmöt tuli Tattiksella joka on ylivoimaisesti Suomen nopein rata. Toki kuuma kesähelle, 1 minuuutin pidempi stintti ja parempi pito tulee nostamaan lämpöjä lisää se on ihan selvää. Sitten lisätään jäähdytystä tai lyhennetään välitystä. Nuo lämmöt tuli n. 58mm roll out välityksellä joka on pitkä kun olen vertaillut millä välityksillä muualla euroopassa ajetaan.
Mitkä ovat luokkaan suositeltavat ja parhaat korit sekä korien vahvuudet?
Kuten yllä on kerrottu niin korien minimipainot vahvistetaan vasta myöhemmin keväällä koska nyt ei vaan ole tarpeeksi dataa aiheesta tällä hetkellä. Näin ollen ei voi valitettavasti tässä vaiheessa antaa vielä mitään suosituksia koriin liittyen. Palataan asiaan heti kun erilaisia koreja on punnittu. Tämän säännön idea on vain ja ainoastaan madaltaa kustannuskia sen muodossa että sallitaan vain vähän vahvempia koreja.