Rata-autoista en tiedä mitään, crawlereista jonkun verran. Niissä on viimeisest vuodet ollut muodissa painon alentaminen. 5-6 vuotta sitten autot painoivat järjestään noin 3kg ja nykyautot ovat monesti alle 2kg, kevyimmät jopa alle 1500g.
Mitä enemmän painoa halutaan pois, sitä tärkeämmäksi tulee painon vähentäminen jokaisesta mahdollisesta pikkunippelistä. Pienistä puroista kasvaa iso virta, tämä pätee hyvin päinon vähentämiseen rc-autossa.
Crawler-kuskit käyttävät hyvin paljon alumiiniruuveja, koska ne ovat titaania kevyemmät. US-liike nimeltään fastenerexpress pitää hyvää valikoimaa M3 alumiiniruuveja. Titaaniruuveja kannattaa käyttää kaikkialla, missä arvelee, ettei alumiiniruuvin kanta kestä toistuvaa mekkaamista. Ruuvilukitteen käyttö yhdessä alumiiniruuvin kanssa voi olla hankalaa myös.
Titaanivantit vs teräsvantit säästävät prosentuaalisesti paljon painossa.
Sähkövehkeissä kaikkien johtojen pitäminen mahdollisimman lyhyenä voi vähentää paljon painoa.
Rikkoutumiselle herkissä osissa ei kannata mennä äärimmäisyyksiin keventämisessä. Kevyellä autolla ei tee mitään ellei sillä pääse maaliin.