Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70685 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #390 : 05.12.03 - klo: 12.14 »
keke, joko modasit isomman tankin ?

tuolta vois löytyä edullisesti isompi (125cc) tankki?
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=5068

Bemarin kori on kyllä hyvä kisaamiseen, Toyota on hankalampi tankata (vaikka isompi tankki kyllä auttaa asiaan). Täytyy ehkä modata Bemari vielä niin että istuu myös HPIhin, eihän se ole oikeastaan kuin pala pois tankin kohdalta ja uudet korin reiät

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #391 : 05.12.03 - klo: 13.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
keke, joko modasit isomman tankin ?

tuolta vois löytyä edullisesti isompi (125cc) tankki?
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=5068

Bemarin kori on kyllä hyvä kisaamiseen, Toyota on hankalampi tankata (vaikka isompi tankki kyllä auttaa asiaan). Täytyy ehkä modata Bemari vielä niin että istuu myös HPIhin, eihän se ole oikeastaan kuin pala pois tankin kohdalta ja uudet korin reiät


Kiitos vinkistä, ehdin kyllä jo eilen sopia kyseisen kaverin kanssa kaupat :). Tänään haen tankin ja tilpehööriä MP-6 sudituscrossariini.

Perustelin mielessäni juuri tuolla isommalla tankilla Toyotan hommaamista, mutta bemari kiinnostaisi myös vertailukohtaisesti 280mm. WB:n takia.

Edit: +r
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #392 : 05.12.03 - klo: 13.59 »
Ok! Ero ei kuulemma ole tuntuva, mutta Tattarihan ei ole mikään SpeedWay vaan aika kurvikas ja hidas joten 280 voi toimia kuitenkin paremmin, tosin pääsuoralla tarvitaan sitä stabiilisuuttakin jos haluaa 1/5 autoista ohi (ainoa paikka missä niistä pääsee ohi jos on mennäkseen)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #393 : 30.12.03 - klo: 19.33 »
otin kuvat veks että latautuu nopeemmin

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #394 : 30.12.03 - klo: 20.08 »
Eli kyseessähän on jo HPIn vanhempaa mallistoa edustava Super Nitro GT One korilla http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/toyota/1.jpg
Isompana ja 1-vaihteisena sekä 2,5cc koneella ei mikään tykki mutta radalle varmasti omiaan. 2-vaihteinen on testissä kekellä ens kesänä omassa superissaan mutta omaani (12R SS 1+ HP) en aio laittaa ennekuin nähdään miten se kestää keken vakiokonetta; jenkkilän pojilla on vähän huonoja kokemuksia luotettavuuden kanssa tuosta HPIn vaihteesta, eli tehokkaamman koneen kanssa vaihtaisi liian rajusti joka aiheuttaa ongelmia rattaille. Saapa nähdä onko vain puhetta. Isompi tankki on hobaon alkuperää ja modattu autoon. Lisävarusteita ei ole oikeastaan kuin tuo racing motti pukkeineen, mipin pilli sekä racing kytkin ja kevennetty vauhtipyörä. Muuten vakio. Alla foamit.
Parkkikselle tekis mieli hommata HPIn uusi 18ss 1,5HP mutta täytyy katsoa kevään mittaan mitä tuleman pitää..

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #395 : 31.12.03 - klo: 08.28 »
Vois vielä jatkaa hieman eli auton hankintahinta sähköineen on jossain 550-600e paikkeilla, joka ei ole paha tästä autosta tälla varustelulla. Vakioautoa saa HobbyLinnasta 400e (kit ilman sähköjä ja pilliä kesyehköllä moottorilla); itse ostin tämän tarjouksena syksyllä 300e. Siihen päälle lisävarusteet (vrt alla) ja parempi moottori + sähköt ja vakiomotin poismyynti.

- HPI 12R SS medium powered racing moottori luistikaasarilla
- alu moottoripukki (vakiona ei pukkia vaan valettu moottoriin)
- racing kytkin (kestävä ja säädettävä)
- kuitujarru (kestävä joka korvaa muovisen vakion)
- MIP touring side exhaust pilli+käyrä (edullinen)
- alu hex hubit (kestävät paremmin tiukkoja kurveja kuin vakio muoviset)
- 14T kello (vakiona 13T; hieman parempi huippunopeus)
- kevennetty vauhtipyörä; hieman vakiota kevyempi joten parempi kiihtyvyys (ja ulkonäkö)
- oil catch eli etulaakerin suojus; ei välttämätön mutta estää öljyn tihkumisen moottorista jarruosastolle ja takahihnaan
- hobao  tankki 125cc (vakiona naurettava 75cc näin isoon autoon)
- foamit vanteineen rc4less.com

Erikoismainintana irroitettava radio tray tekee autosta helpon puhdistaa. Lähes kaikki osat ovat korvattavissa alumiini- ja hiilikuituosilla mutta siinä tuskin lienee mitään järkeä (!). Autoon saa myös .21 konversiota, jos haluaa autosta speed demonin parkkiskaahailuun; radalle siitä tuskin on iloa vaan päinvastoin. Joka tapauksessa autoon sopivat mukavasti erilaiset .12 ja .15 (.18 ) moottorimallit, oli sitten sivu- tai takapuhalteinen luisti- tai rotarykaasarilla.

KYOSHON superiin (FW04) verrattuna auto on hieman kevyempi ja pidempi (300 wb:llä). Hinhaveto tekee autosta alttiimman kiville kuin kyosho (kardaanilla), ja muutenkin kyosho on hieman jykevämpää tekoa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että kyosho olisi olennaisesti parempi. Kyoshon pillow ball ripustuksiin verrattuna jousitus- ja säätögeometria on yksinkertaisempi mutta sellaisenaan vaikuttaa toimivalta (tämä on myös kyosho superin ainoa heikko kohta kovissa mälleissä). Säätö on yksinkertaista  ja tapahtuu kätevästi turnbucklejen avulla jotka sisältyvät vakioon (plussaa). Myös (viri)osat ovat jonkin verran edullisempia. Keveydestä johtuen uskon että samantehoisella moottorilla HPI Super on hieman Kyoshoa nopeampi. Nähtäväksi jää ovatko ajo-ominaisuudet yhtä hyvät vai paremmat kuin Kyoshossa. Parkkisajoon ei autosta kuitenkaan hihnavedon takia samalla tavalla ole.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #396 : 31.12.03 - klo: 17.12 »
Ostin digikameran niin päsee helpommalla kuin DV:n kanssa ja kuvien laatukin on parempi .. siis asiaan eli tässä pari kuvaa uudella kameralla otettuna .. isoja mutta tarkkoja  :mrgreen:

http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/hpisuper.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/gtone.jpg

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #397 : 31.12.03 - klo: 17.19 »
tää saattaa kuullostaa tyhmältä mutta noh. Onko teillä kaasussa palautusjousi?  :roll:  mulla ei nimittäin oo..

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #398 : 01.01.04 - klo: 11.23 »
ihan hyvä kysymys, tuossa ei nimittäin ole. vois olla hyvä laittaa.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
paljonko
« Vastaus #399 : 02.01.04 - klo: 20.56 »
Mika!
Paljonko maiksoit autostasi?
Mitä viriosia siinä on?
onko toi se auto mikä on hobbylinnan "asiakkaiden HPI-autot?

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #400 : 03.01.04 - klo: 09.22 »
Sama auto. Paketti oli kantistarjouksena 300e, viriosat lukee tossa ylempänä ja kaikkinensa n. 550e - 600e. Kitin normaalihinta on n. 400e

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #401 : 03.01.04 - klo: 17.23 »
tiedätkö paljon se kulkee?

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #402 : 03.01.04 - klo: 22.12 »
käykö muuten tän topicin autot tuohon videon kilpailusarjaan. http://www.teamspeed95.nu/IMAGES/PortugalEM-2.wmv kylläpä ne kulkee! vaatii vissiin "muuan päivän" harjoittelun, ennen kun alkaa pysyyn auto radalla tuossa vauhdissa. tietenkin eihän sitä ole pakko aloittaa "urku auki" periaatteella.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #403 : 03.01.04 - klo: 23.36 »
Sen mitä katsoin näytti touring autoilta 1/10 mutta en ole ihan varma. Jos näin on, niin ei sovi. Näille autoille ei hirveästi ole virallisia luokkakisoja mutta epävirallisissa kisoissa voi tietenkin ajaa 1/10 autojen kanssa. HPI on järjestänyt vuosittain HPI Challengea jossa on näille ollut oma luokka, mutta sen kohtalosta en tämän vuoden osalta tiedä. Kyllä nämä autot varmaan ton kulkee (tai saa kulkemaan) mitä videollakin, jos osaa ajaa.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #404 : 03.01.04 - klo: 23.59 »
Video on viimekesän TP-10 EM kilpailuista Portugalista. Jollen ihan väärin nähnyt, niin Saarisen Teemun autoakin tuossa kuvattiin. Ja jos Teemu kuvissa oli niin kyseessä oli EM-finaali.

Suoralla tämän topicin "superit" voivat päästä samoihin vauhteihin ja miksei lujempaakin, kun koneita ei ole mitenkään rajattu, mutta mutkissa loppuu ominaisuudet kyllä auttamatta kesken.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #405 : 04.01.04 - klo: 09.04 »
Joo, hyvin mahdollista. En nyt lähtisi kuitenkaan hirveesti vertaamaan sillä leveytensä ansiosta ajettavuus voi olla jopa parempi kuin 1/10 autossa.  Kts. http://www.chicagorc.com/cartruck/supernitro/supernitro.htm

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #406 : 18.01.04 - klo: 19.21 »
Uusi kori Super Nitroon ja moottori ens kesän ajoja varten Tattarille; BMW LMR 280mm WB, jossa pikatankkaus ja OS 15CVRX moottori vetarilla ja single speedillä. (GT One saa jäädä jäädä näyttelykoriksi toistaiseksi.)

[kuvat poistettu]

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #407 : 18.01.04 - klo: 19.24 »
Tulossa on muuten autoon vielä 5 piikkiset kromivanteet Towerista. En tiedä tekevätkö kuvat oikeutta autolle mutta livenä on kyllä makee  :mrgreen:

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #408 : 18.01.04 - klo: 20.59 »
Kelpais mullekin tollanen. Paitsi se toyotan kori on hienompi  :lol:
Liikaa kuvia tällä sivulla ku modeemilla menee "vähän" aikaa kattoo tää sivu  :cry:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #409 : 18.01.04 - klo: 21.22 »
:D jep, Toyota on todella nätti mutta radalle tää Beamari on parempi koska GT-1:een on vaikeahko tehdä tankkausholea tolla isommalla 125cc tankilla (jossa korkki aukeaa "väärinpäin"), tässä sen sijaan pikatankkaus onnistuu lennossa. Toi metallihohto sininen takasiivessä ei tuu oikein kuvissa esiin, mutta livenä se toimii hyvin. Aika hyvä tuli ihan perus spraypulloilla maalaattuna.

Otin muuten aiemmat kuvat veks että tulee nopeammin (aiheellinen kommentti).

Ossin vetarillinen 15CV-R moottorikin on plussaa kun voi käynnistää ulosajon tmv  jälkeen laittamalla vaan hehkua perään ilman että tarvii juosta starttiboxille (12R jää yhdessä GT-1:n kanssa hyllylle näyttelyjä varten ja varakoneeksi  :wink: )

Kromivanteiden lisäksi tilasin Wolfpack Radicalsilta 2-vaihteisen johon tulee Asson kytkinpalat HPI osien lisäksi; pitäs vaihtaa pehmeästi. Sitä en kuitenkaan ajatellu heittää kehiin heti, vaan vasta kun 1-vaihteisella (13,14,15T) on opittu ajamaan ja vauhti alkaa loppua kesken.. saapa nähdä sitten.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #410 : 18.01.04 - klo: 21.30 »
Jeps, nyt on parempi  8) Se voipi olla ihan mielenkiintoinen ajettava 2-vaihteisella. Kesällä tahtoo samanlaisen. Varo vaa Mika ettei rupee jöpöttämään ku kuolaat noita autoja  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #411 : 18.01.04 - klo: 21.32 »
Noh noh.. eihän näin vanhalla iällä (kahden lapsen isä u know).

Tohon startteriin liittyen olen kyllä yleisesti ottaen boxien kannalla ehdottomasti, mutta tähän toi vetarillinen joten sopii kun on avo kori ja käynnistys onnistuu vetarillakin ottamatta koria veks (ja mun boxissa on pyörä väärinpäin - sopii Kyosholle - vaikka kyllä se onnistuis silläkin)..

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #412 : 18.01.04 - klo: 21.34 »
Sulla nuita koreja riittää.... 8)  Etkös maalannu tuon bemarin keväällä valkoiseksi? En pysy vauhdissa mukana..... :wink:

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #413 : 18.01.04 - klo: 21.37 »
Jeps.. Vitsi vitsi  :wink:  Kyllä sun kelpaa.
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #414 : 18.01.04 - klo: 21.39 »
Joo oikein muistat, se oli (on) tohon Kyoshon FW04:ään vrt kuva alla
[kuva poistettu]

Koleeta vetää lankomiehen kanssa kun on samanlaiset korit GT tyyliin  :roll:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #415 : 18.01.04 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Jeps.. Vitsi vitsi  :wink:  Kyllä sun kelpaa.


 8) on se vaan niin hauska duunata näitä kärryjä vaikka onhan se aika hinkkausta välillä... toisaalta kapakkalaskuissa säästää kun menee työkalujen ja maalien kanssa illat.........

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #416 : 19.01.04 - klo: 11.43 »
Pirskuta, sulla on komeat korit autoille!!! Sä osaat todellakin maalata ja tehä niitä, riittäispä mullakin rahat...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #417 : 19.01.04 - klo: 11.51 »
On ne ainakin vähän erilaiset kuin muilla.. kiitos siitä myös HPIlle.

Vaikka tota valkosta en nyt niin kovin onnistuneena pidäkään. Toi musta on kyllä livenä yllättävänkin makee vaikka aluksi maalauksen jälkeen tuntui että prkl epäonnistui, mutta tilanne kuitenkin muuttui tarrojen ja modauksen jälkeen radikaalisti.

Jenkeistä toi kori on $33 kappale joten ei se nyt kauhean paha ole vaikka tuleehan siihen noita tulleja vähän päälle. Saishan noista vielä paljon hienompia jos olis kunnon välineet kynäruiskut ym mutta niin paljoa ei jaksa panostaa vaan homma hoituu kotikonstein. Pääasia on kuitenkin ajamisessa.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #418 : 19.01.04 - klo: 19.26 »
No, Vegasista saa $14 korin. Niin kaverin faija ainakin sanoi kun oli kolmessa liikkeessä siellä käynyt. Kaikissa samaan hintaan.

Ja toi valkonen ei oo epäonnistunu, se on hieno! Samoin mustavihreä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #419 : 21.01.04 - klo: 21.17 »
Nonnii, vanteet tuli - aika bueno nyt:



ja close up: