Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Janezki

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 42
31
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 23.01.12 - klo: 19.57 »
Olisko tämä nyt sitten tähän topikkiin - muistelen että olisin nähnyt autoa koskevan säikeen joskus, mutta eipä tuo nyt löytynyt...

XRAY XB808E



Musta on kaunista vai oliko se "keep it simple, stupid"?

No kuitenniin, tuommosta on tullut nysvättyä - meininki olisi kesällä kävästä jopa radalla kokeilemassa.
Ehkä tässä talvikaudella jopa Kuopioon sisäradalle saatan uskaltautua.



Tekniikkana (tällä hetkellä) Turnigy TrackStar 4068 2650kv motti ja Turnigy 160A 1:8th Scale nopari.
Patterissa on kennoja neljä, joten tällä koetetaan pysyä kohtuudessa.
Tuossa on nuo Muugeni ja XTM joihin sorvataan sitten 5S ja 6S pakettia...  :azn:





32
Moro. Laitan tämän nyt tänne kun en löytänyt parempaaakaan paikkaa.

Miksi hobbyking:ssä kun laittaa sieltä autot ja pyörät ja sitten nitro & bensiini autot niin ei ole mitään? Vaikka etusivulla on joskus niitä autoja.
Kaikki ei näy kaikille, riippuu siitä missäpäin maailmaa olet.
Jos muutat siitä vasemmasta yläreunasta HK:n logon alta sijainniksi vaikka USA tai Australia, niin jopa alkaa löytymään bensavehkeitä (paikallisesta varastosta).

33
Yleinen keskustelu / Vs: Kuitukeskustelu
« : 22.01.12 - klo: 20.17 »
Heittäkees YK:lle tämä vääntö, jooko?

34
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 22.01.12 - klo: 19.28 »
Isoa Neu:ta on ollut, Neu 1515/1.5Y/F (1500kv) ja Tekno Neu 1515/1Y (2200kv), Castle Neu 2200kv.
Tämmönen normijamppa ei kyllä Neu:n ja Castlen välillä eroa huomaa - hyviä koneita kaikki.
Nämä siis vääntäviä koneita.

Lehner on enempi kierroskone, noita on ollut Basic 5300 ja Basic XL 4200 sekä isommista 1940/7 (2239kv).
Hyvä hyötysuhde ja tehoa riittää näissäkin.

Jos persus kestää niin Neu, Castle tai Lehner. Valinta ei mene vikaan, kunhan vain tuumaat autoosi/akkuihisi käypäsen kv-arvon.
Tuommosta +200€:n mottia ei mielellään paistaisi heti väärillä välityksillä.

Ennakoita en ole uskaltanut sen kummemmin säädellä, ihan vakioasetuksilla on menty.

Mistä muuten olette noita Leopardeja hommailleet, onko joku tietty kauppa jossain mistä saa edukkaasti?
Itselle tulossa kokeeksi Leopard 4074 1400kv ja 4074 1800kv koneet. Toinen ebaystä toinen offshore-electricsiltä.

36
Olisko noparissa race moodi päällä, eli pakkia ei silloin ole?

37
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 15.01.12 - klo: 16.28 »
Vain yhden rc-auton pois myyminen harmittaa vielä tänäkin päivänä ja se on tuo XL-E...
Tuli nimittäin sen verran tarkkaan kokeiltua ja mietittyä erilaiset mahdollisuudet sitä rakentaessa, että siinä oli lopulta kaikki ns. kohillaan.
Onneksi ei kuitenkaan päätynyt kiertopalkinnoksi.  :azn:

Voishan sitä tietty ostaa jonkun XL:n ja tehdä toisen - nyt ainakin tietää suoraan mitä laittaa ja mihin.

38
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä on suosikki pelisi?
« : 12.01.12 - klo: 18.57 »
http://www.youtube.com/watch?v=cASfalm5OV4#ws

Tuosta taitaakin tuolla suosikkini PSVitalle...  :grin:

39
Sähköautot / Vs: XTM Racing Rail
« : 08.01.12 - klo: 19.06 »
Ja jatkamme jo perinteeksi muodostuneella savustuslinjalla...
Tuossa eilen käytiin Railin kanssa ulkoilemassa, parit 4S pakat tuli tyhjennettyä nätisti. Ja kun mukana sattui olemaan pari 3S lipoa, niin pitihän ne tuonne kyytiin vielä lopuksi tuupata.
Kivasti se motti naukuikin kuudella kennolla semmoset 15 minuuttia kunnes tuli stoppi. Arveltiin ensin että taisi mennä cut-offille kunnes pääsin auton luokse ja havaitsin sellaisen munankeitin-efektin noparissa (kuuluu porina ja nousee höyry). Savustusefekti nousikin heti toiseen potenssiin repiessäni akunjohtoja irti, joten rahanmenoa olikin tiedossa.
Kotiin päästyä ja savun hälvettyä aloin purkamaan noparia irti kun huomasin että auto ei rullaa, eli voimansiirto on jumissa jostain.
Tarkempi tutkimus osoittikin moottorin olevan syyllinen jumitukseen. Hyvähyvä, tuumin - olinhan moottorin vaihtoa jo suunnitellutkin...
Vakio motti pois ja auki, ja kas - sieltähän on magneetti haljennut. Tämä sitten vetäisi motin käämityksen oikoseen josta seurauksena sitten savut noparista.



Ei kait tuo tietysti ihmekkään ole, jos 2370kv konetta ajaa 22.2 voltilla. Tuleehan tuosta yhtälöstä kierroksia päälle 52000 - on siinä magneetti ihmeissään...

No eipä hätiä, vaihtelin Turnigy TrackStar 4068 2560KV motin ja Turnigy 160A 1:8th Scale Sensorless nopeudensäätimen kyytiin ja taas mennään.
Nopari antaa myöten 5S akun, joten pitäsiköhän tuota kokeilla.  :undecided:

41
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä on suosikki pelisi?
« : 06.01.12 - klo: 16.40 »
PC: Skyrim
PS2: Burnout Revenge
PS3: Little Big Planet 2
XO: Forza 4
Wii: kaikki Rabbids-pelit
PSP: GTA Chinatown Wars
NDS: New Super Mario Bros.
3DS: Super Mario 3D Land

Kyllä, kaikki koneet löytyy. PSVita on tällä hetkellä matkalla HongKongista ja sille Uncharted Golden Abyss kimppaan.

43
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 05.01.12 - klo: 21.15 »
2x Beach Tires Set 1/8 2St. Carson 900062 10,59 EUR
 Sub-Total: 21,18 EUR
German Post (Dispatch to): 17,00 EUR

44
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 05.01.12 - klo: 20.40 »
Minulla on kierros noita kourulapoja. Noissa on tuo lapa sen verran pehmeä että ei lumella pahemmin jarrupitoa löydy, eikä kääntyminenkään varmaan mitään parhainta ole.



En tosin ole noita vielä buggyssä kokeillut, mutta aikoinaan oli samanmoiset (tosin leveämmät) E-Maxxissa, eikä jarrutus/sivuttaispitoa ollut nimeksikään.
Piti laittaa ketjut kaveriksi...  :tongue:



Tilasinpa samantien tuollaiset viimeisen linkin renkaat hobbydirekt.de:stä. Noissa saattaisi olla hieman parempi jarrutuspito ainakin.

45
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 05.01.12 - klo: 15.20 »
Seuraan mielenkiinnolla topikkia, koskettaa itseänikin jonkun verran.
Tällä hetkellä autona tosin XTM:n "tehdaskonversio" Rail jolla en ole päässyt kuivalla/pitävällä alustalla vielä testailemaan.

Lassin videoita katselinkin tuossa viimeyönä ja kylläpä meno olikin kuudella kennolla aika makoisan näköistä.  :cheesy:

edit:

Wheelspinistä saapi muuten noita buggyBadlands kopioita vanteineen edullisesti,
http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/47696/
Jotain 40€ taisi tulla kierrokselle hintaa posteineen.

46
upps.. huonosti luettu = väärin ymmärretty

47
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.01.12 - klo: 17.26 »
Emäntää odotellessa nappasin pari kuvaa kännykällä.





IMO nykyautoista parhaimman näköisin keula mk8 Lancer. Ei siihen auton ostoon muuta syytä tarvitakkaan...  :wink:

edit:
kevätkuva:

48
Eikös se siili ole niitten fet:tien (mosfet) päällä? Varmaan käyttävät sitä tyynyä siinä sen takia että ne fet:it ei ole täsmälleen suorassa linjassa/samalla korkeudella varmistaen näin lämmönsiirtymisen siileen.

49
Sähköautot / Vs: DF-03ra rutina.
« : 04.01.12 - klo: 13.46 »
Jos siirrät moottoria sen verran että pinioni ei ota spurriin, niin kuuluuko vielä?

Jos ei, niin johtuu silloin moottorin magneeteista tulevasta vastuksesta, eli jos pyörität moottoria akselista tuntuu sellaiset selvät "pykälät". Mekaaninen ääni  (rutina) tulee pinionin ja spurrin kontaktista.

Jos kyllä, niin vika voimansiirrossa.

50
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 04.01.12 - klo: 10.24 »
Pistin MIP:it eteenkin, niin eipähän tarvii noita vaihdella.
Liquidissa oli noita RPM-palikoita tarjouksessa, josta pistin tukivarret, iskaritornit ja Revon takapuskurin.
Iskaritorneja en vielä laittanut paikoilleen, täytyy katsoa jos jaksaa joskus...






edit: se puskuri oli Revon

51
Sähköautot / Vs: XTM Racing Rail
« : 02.01.12 - klo: 17.57 »
No kyllähän kameralla nyt autoa seuraa, mutta kumpikaan (siis ajaminen ja kuvaus) ei luonnistu kunnolla yksin.
Vasurilla kun joutuu ajamaan autoa ja ohjaamaan siis peukalolla, sekä kuvaamaan videokamera oikeassa kädessä, niin mitään ihmetemppuja ei todellakaan pysty tekemään.

Avasin tuossa joutessani tuon orkkisnoparin ja kyllähän siellä selvät kosteuden jäljet on näkyvissä.


Alimmainen rivi fettejä on ottanut lämpöjä, kolme oikeanpuoleista jo savuihin asti.

Ohjauspiirissä näkyy kunnolla hapettumaa.



Roskiskamaa.  :sad:

53
HPI / Vs: Hpi Savage XS
« : 01.01.12 - klo: 18.42 »


Nyt olis renkaina ProLine Badlands ja vanteina JConcepts Tense.
On aika levoton kolmella kennolla ja Tekin Pro 4 3300kv motillakin. Hyppää selälleen lumisella tielläkin jos vain hiemankaan pitoja löytyy.

Silti ihan hauskaa...  :tongue:

54
Sähköautot / Vs: XTM Racing Rail
« : 01.01.12 - klo: 18.35 »
Kunhan vakiosähköistä savut karkaa (tai ehkä jopa aiemmin), niin näistä pitää keksiä jotain tilalle.
Vakiomotti siis 2370kv ja nopari 4S 120A.
...
Hehlol, eipä tarvinnu pitkään odotella savuja.
Ensimmäisen ajokerran jälkeen kokeilin tänään virtoja masiinaan kun jäin ihmettelemään tuota alun temppuilua, niin kaasua painaessa ei tapahtunutkaan mitään. Koetin sitten pakkiakin varuilta ja kas - sieltähän tupsahti noparista oikein nätti uudenvuoden tussaus ja kunnon savut perään.  :laugh:
Lie jostain kosteutta jäänyt jostain sopivaan väliin.

No eipä hätiä, ruuvailin 150A HK:n tilalle. Tämän koetinkin vesieristää jo tuossa aikaisemmin, on lakattu sisältä ja PlastiDipattu päältä sen verran (toivottavasti) hyvin että pääsee vielä muutaman kerran ajamaan.
Pitihän se samalla kokeilla 6S jänöjä kun nopari antaa nyt myöten - kylläpä on muuten eri sävelet koneessa.
Joku 5S voisi ollakkin ihan passeli ensihätään, kiertää hieman liikaa tuo vakiomotti kuudella kennolla.





55
HPI / Vs: Hpi Savage XS
« : 01.01.12 - klo: 13.55 »
Ei ole vedenpitävä akkukotelo.
Kyllä tämä kannattaa ennemmin ostaa kuin WheelyKing ekaksi autoksi.

56
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.12.11 - klo: 21.29 »
Kuormituksessa toki 3.3V saattaa hetkellisesti alittua, jolloin häly laukeaa.
Tehokkaammissa kokoonpanoissa mennään tuosta sukkelaan kolmeen volttiin, mutta normi 1/10 vehkeissä kennojännite palautuu nopeasti. Jos mahdollista niin kannattaa mitata todelliset jännitteet heti kun häly tulee/joku reaaliaikainen volttinäyttö olisi hyvä akun (todellisten) jännitteiden tutkimiseen.
Dataloggereista (esim. Eagle Tree) näkee hyvin myös "todellisen" akun jännitteen laskun, eli saat koneelle datan purettua ajon jälkeen, josta voi tarkemmin analysoida (kytketyistä sensoreista riippuen) virrat, jännitteet, lämmöt, nopeudet, moottorin kierrokset, jne.

57
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 29.12.11 - klo: 18.18 »
Kaupat ovat sujuneet mainiosti seuraavien henkilöiden kanssa, eli siis erittäin positiiviset kokemukset vaikka edessä - onkin.  :laugh:

- -SS-
- *HOKE*
- Aland
- Audiko
- AVU!
- Badawan
- bmwe21
- chevy55
- Duster1
- Finlander
- Habaku
- hamietti
- hekekorte
- herbu_91
- HPI FatPipe
- Ile__
- jamBe
- Jankka
- Jarzanza
- jeejee
- Jellona77
- JiriK
- JoniJ
- juhku1
- kankke
- Kerberos
- Kettu
- koivistonkylä
- kojo
- markkinn
- Mata76
- matecci
- Mikatapani
- mikmai
- moukari
- nestori
- nuuska
- Odzord
- peitsamo
- pri3038
- qazu
- R5
- Raisu
- Saku07
- Sami L
- sami.salmela
- savo
- SH.
- Spin
- Sprite
- Taski
- timppa55
- TomiC
- Tounison
- travi
- tt-rc
- tuunari
- v3lli
- Vesa-Ratti
- Wizu
- örtsi

Kiitos teille!  :smiley:

Pitkästä aikaa lisäystä listaan, eli plussat kaupanteosta seuraaville henkilöille:
Raisu, nestori, markkinn ja kojo

58
Sähköautot / Vs: XTM Racing Rail
« : 28.12.11 - klo: 18.01 »
Dodii... siellähän olikin tänään pari astetta pakkasen puolella ja kaikin puolin kuiva keli, joten Raililta lähti neitsyys...  :wink:

Meinasi kyllä mennä hermot heti kättelyssä, kun joku kummitus riivasi tuota noparia.
Kyydissä siis täyteen ladattu 4S 5800 pakka ja nopari antoi ajaa sen yhden täyskaasulähdön kunnes ihan kuin olisi pudottanut lipocut-offiin, eli ei antanut motille juissia kunnolla, vaan meno muistutti matelua.
Virrat pois ja takaisin ja sama homma. Vaihdoin akunkin kun aloin epäilemään että tulikohan se nyt sittenkään ladattua, mutta eipä silläkään vaikutusta ollut.
Viimein vaihdoin pari moottorin piuhaa päikseen ja radiosta kaasun reverselle, jolla pääsin huudattamaan tovin ilman mitään ongelmia. Eteenpäin mentiin tosin noin 50% teholla ja pakilla oli sitten täysi pauhu, joten piuhat takaisin ja kaasukanava myös.
Nyt pelittikin ilman mitään ongelmia, joten pääsin viimein vähän maistelemaan menoa.

Ihan kivastihan tuo neljällä kennolla kulkee, voima tosin hukkuu näin talvella tyhjän pyöritykseen, joten pitävää alustaa alkoi tekemään mieli (tai lisää kennoja).

Ajopaikkana oli suht tasainen koulun kenttä, joten isompia ilmoja ei päässyt vielä ottamaan.
Pikainen videokin tuli vetästyä, kun vielä oli hiukka valoakin jäljellä. Akku oli tuossa vaiheessa jo melkein finaalissa joten ihan todellista kuvaa menosta ei filmiltä saa.
Myöskin kuvauksen tapahtuessa oikealla kädellä ja ajamisen vasemmalla, isompia ajoakrobatioita ei pääse kunnolla toteuttamaan...

http://www.youtube.com/watch?v=qVypq3JTFM4#ws

Renkaina pätkällä siis ne Schumacherin halvat Badlands-kopiot.

59
Sähköautot / Vs: XTM Racing Rail
« : 28.12.11 - klo: 11.09 »
Tässäpä on joutoaikana ollut mahdollisuus hieman tutkiskella tuota pirssiä, kun ei ajamaankaan ole päässyt.
Mukana ei sitten enää tule tuota Airtronics:in radiota, vaan joku Saturn-merkkinen laatukampe...



Hyvä puoli tuossa on se, että sen saa nopsaan otettua autosta pois ja laitettua Futabat tilalle.   :grin:

Laparenkaatkin jo tuossa vanteille liimailin, tulis nyt joko pikku pakkanen tai sulaisi sitten nuo sohjot pois, niin pääsisi ajelemaan.
Kaksi 4S 5800mAh Zippyä tuossa jo malttamattomana odottelee - ja joku 5S pakka taisi olla tulossa HK:sta...



Taitaa olla paremman näköinen ilman "koria" tuo vekotin. Ihme lexansuikale pitänyt tuohon sovitella, vielä viidellä sokalla tulee kiinni.  :undecided:

120A nopari on muuten samalta tehtaalta kuin HobbyKingin tuotteet, ihan pohjan kiinnitysruuvireikiä myöten ja noparin ohjelmointipalikka tuli myös mukana.
Kunhan vakiosähköistä savut karkaa (tai ehkä jopa aiemmin), niin näistä pitää keksiä jotain tilalle.
Vakiomotti siis 2370kv ja nopari 4S 120A.


60
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 27.12.11 - klo: 21.08 »
Itse eri kohteissa käyttämiäni konsteja:
- sinitarra
- kuumaliima
- PlastiDip

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 42