Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - markova

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
61
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 29.05.13 - klo: 09.30 »
Osalla näyttää olevan noita Tappered mäntiä. Ilmeisesti ainakin röykkysemmällä baanalla toimivat paremmin? Vai minkälaista eroa ootte huomannut? Ja tasainen puoli ylös, eiks ni?

62
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 13.05.13 - klo: 20.03 »
#736 akku? Normikokoinen? Millä eturinkuloilla ja inserteillä ajelit?

63
Lauantaina myöhempään ja tarvittaessa su aamusta jatkoa?

64
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 23.04.13 - klo: 21.08 »
Minkälaiset shimmaukset olette laittaneet B44.2:een? Ohjeen mukaan vai shimmanneet muutoin. Ohjekirjan mukaan ittellä etudiffi/vetoratashässällä oli huomattavan jäykkä, takadiffi/ratas hieman rullaavampi.
Onko ollut rattaiden kestävyydessä ongelmaa, jos kasaa herkäksi?

65
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 04.04.13 - klo: 18.22 »
Kaikki innokkaat mukaan vaan!  Tutustuminen on ilmaista ja loppukevään vuoroista perittäneen 5-10€ kertakorvaus/käynti tai enemmän mukana olleilta mahdollisesti kertaluontoisempi korvaus teippi- ja salimaksujen osalta.
Korjatkoon Mika tai joku, jos tuohon on muutoksia...  :wink:

66
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 26.03.13 - klo: 20.53 »
Samoilla kamppeilla saa ajella kuin Hannuksessakin. Uusi lattia Kiimingissä on pehmeämpää materiaalia ja siihen tulee helpommin jälkiä kuin aiempaa puulattiaan. Kunhan pidetään huolta, ettei lattia naarmutu, mikä ettei!  :azn:
Ei muuta kuin rataa suunnittelemaan ja tekemään rata Corritkin kestäväksi.

67
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 26.03.13 - klo: 20.37 »
Taas off topicia. Kävin hakemassa kerholle messumattoa muutaman metrin ja ens kerrasta lähtien kerholla (Kiimingissä) ajellaan krossia! Hypyt tulee olemaan kohtuullisia ja sivuilta mm suojattua, jottei lattiaan jää jälkiä. Renkaina toiminee parhaiten takana joko vanhaksi kuluneet sliksit tai jos haluaa oikein satsata, niin minipinnit tai spiket.

Ei muuta kun Hannusta varten treenailemaan ja suunnittelemaan hyndiä ja rataa!

68
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 19.03.13 - klo: 16.27 »
Oletteko huomanneet OSPA:n sivuilla olleet krossisuunnitelmat? Eikun mukaan kruisailemaan ja ideoimaan!  :azn:

69
"Lääkäri ja urheilija voivat tarvittaessa olla yhteydessä ADT:aan punnitessaan sopivaa lääkitystä. Myös Pharmaca Fennica -teoksessa on lisätietoa kielletyistä aineista ja menetelmistä sekä urheilijoiden erivapauksista. Pharmaca Fennica on lääkäreille ja muille terveyden- ja sairaanhoidon henkilökunnalle tarkoitettu lääkeopas.

Erivapaus
Jos urheilija tarvitsee terveydellisistä syistä erivapautta käyttää kiellettyä ainetta tai menetelmää, hänen tulee täyttää erivapaushakemus huolellisesti yhdessä lääkärin kanssa. Lääkäri myös liittää hakemukseen tarvittavat dokumentit.

Huom! Pelkkä lääkärintodistus tai resepti ei tarkoita sitä, että urheilijalla on lupa käyttää kiellettyä ainetta tai menetelmää, vaan erivapautta pitää hakea asianmukaisesti."

Että näin:

Normaalisti määrätyillä verenpainelääkkeillä, epilepsialääkkeillä ei ole merkitystä meidänkään lajissa, kunhan pysytään asiassa ja asiallisessa toiminnassa. Erillisiä lupiakaan meidän lienee turha kysyä tavallisten lääkkeiden osalta. Toinen asia on toki tietyt erityisryhmät. Tietyt rauhoittavat ja stimulantit lienee syytä miettiä tarvittaessa tapauskohtaisesti. Yleensä ottaen tälle ei liene kuitenkaan jatkossakaan tarvetta?

Ilokaasua ei ole luokiteltu toistaiseksi huumeeksi, mutta tullaan (?) luokittelemaan. Ei (renkaan) pikaliimojakaan luokitella huumeiksi. Silti niitä impataan ja liiman imppaaminenkaan kisapaikalla ei ole fiksua toimintaa.

Lisäys edellä olevaan lääketieteen ammattilaisena väärinymmärrysten karsimiseksi:

Autourheilun ja pienoisautoilun osalta voidaan käyttää ja pitää käyttää ohjeistusten ja säännösten lisäksi tervettä maalaisjärkeä. Kuten edellä mainitsin, tavallisten päivittäin käytettävien verenpaine-, kolesteroli-,sydän-, epilepsialääkkeiden osalta ei normaalitilanteessa tule ongelmia. Näiden suhteen ei mielestäni tarvita lajissamme erillistä selvitystä, jos tarvitaan voin tarvittaessa jopa antaa kommenttia. Ainoastaan ylilyönnit ja väärinkäytökset tai niiden epäilyt voidaan ja pitää käsitellä tapauskohtaisesti.


70
Sähköautot / Vs: Losiin osia euroopasta
« : 28.01.13 - klo: 12.31 »
Kullagergrossisten.se

Hyvä ja nopea toimitus ollut ainakin tähän asti (22 osien suhteen). Hinta ei halvin

71
Jep, niin löytyy. Mutta ei Suomen baanoilta... Viljamin setuppia lkn ottamatta

72
Hiljaista on keskustelu Avesomatix-palstalla...

Avesomatixin ja rctechin sivuilla on vähänlaisesti setuppeja Sweepeillä, muutama Viljamin ja 32:lla oleva.

Minkälaisilla setupeilla porukka ajoi/ajaa Tikkurilassa ja minkälaista setuppia vois ajatella pohjaksi Kuusankoskelle?

73
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 02.12.12 - klo: 22.56 »
Kokeilin poistaa tuon V-syncin, mutta tuntuu kuin näytön nopeus vaihtelisi oudosti... Toimii paremmin V-syncin kanssa ja high grafiikka-asetuksilla. Multiplayeria en tosin ole kokeillut...

74
Menee ehkä aiheen vierestä, mutta kuitenkin... Edellä hahmoteltu kori Avesomatixiin  :azn:






75
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.11.12 - klo: 21.46 »





76
Viljamilla näkyy olevan ylälinkin ulkopäässä 3mm prikkaa. Mites mahtuu rengas pyörimään. Ittellä ainakin yks rengas hankaa, ilmeisesti vanteen kieroudesta johtuen??

Pitääkö tuohon jälkimmäiseen setupiin olla lisäpalikat linkkien sisäkiinnitystä varten? Osa AM18-1? Ja nostaako lisäpalikka valmiiksi sisäpäätä ja tähän lisätään vielä 1mm prikka?

Kyse jälkimmäisestä "helppo setupista"

Uudemmassa setup sheetissä on muuten ruksattavissa nuo edellä olevat vaihtoehdot...

77
Ensimmäiset treenit takana Avesomatixilla!

Kasaus oli pääosin helppoa, muutamaa juttua lukuunottamatta. Osat ovat laadukkaita. Kasausta helpotti osien järjestely etukäteen ja mm petitrc ja rctechin sivuilta löytyvä kasausvinkkiosio.
 
Eilen pääsi eka kertaa testaamaan. Päätin kokeilla ylinnä olevaa Viljamin setuppia. Ensi vaikutelma autosta oli positiivinen. "X-autoon" verrattuna auto oli johdonmukaisempi mutkan kaikissa osioissa. Oulun matoille kokeilin löysempää vaimennusta päivän aikana ja se vain paransi ajettavuutta. Muuta geometriaa en ehtinyt kokeilla, kun noparin kanssa oli ongelmaa... Moottori kuumenee ehkä hieman enemmän hihnaversioon verrattuna? Nopariongelma ei tosin tuosta johtunut.

Vauhti eka päivän jälkeen sama tai parempikin X-malliin verrattuna nopariongelmista huolimatta, joten ensivaikutelman perusteella erittäin tyytyväinen autoon.

Kori pitää vielä maalata! :-)

Ensi viikolla lisää testailua ja etenkin ajelua!

Marko




78


Säätöjä, pikkuviilausta ja maalausta vailla...

Nyt pitäs vaan arpoa noista Viljamin setupeista se, kummalla lähtis autoa kokeilemaan  :grin:

(jälkimmäisessä setupissa olet vaihtanut standardijouset uusien soft jousien tilalle?)

80
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 11.10.12 - klo: 18.45 »

Huomatkaa kenen nimi suomen listalla näkyy...
Tuo nimi on saatava välittömästi pois meidän "edustustiimistä"

Älä nyt... anna mun nimi olla vielä hetken listalla...  :tongue: tai sitten pitää yrittää taas parantaa tulosta  :grin: :grin:

81
Lopetetaan viri ja stockiin vielä miedompi kone  :grin:

82
Juup, vaihdetaan vtr:ään tai winterjumpseihin... no hieman ärsytystä lisää puolentoista viikon aikana kertyneet 150 tunnin työt... ehkä  :roll:

83
Harmittaa ja ärsyttää keskustelu touring-luokista. Meillä on hyvin toimiva talvisarja touringissa ja osallistujamäärät ovat olleet hyviä/erinomaisia. Luokkina ovat olleet stanu, pro stock ja viri. Junnuille ja vähän harrasteille stanu, meille harrastajille pro stock ja pro-kavereille viri. Homma on toiminut talvikaudella hyvin ja pro stock kisat ovat olleet äärimmäisen tasaista vääntöä niin kärkipäässä, kuin sijoista 10-30...

Nyt jälleen kesäkisojen jälkeen keskustellaan siitä, että on liikaa touringluokkia ja jostain pitäis vähentää. Pro stock on tainnut olla suosituin luokka ja kesäkisojen vähyyden vuoksi suunnitellaan Pro Stockin muokkaamista. ei, ei ja ei...

Hoke on argumentoitunut jo muutamaan kertaa syyt luokan suosioon. Talvisarja, tosi tasainen vääntö, tiukat kisat, sopiva harrastajalle jne... Silti touring sarjoissa on yks liikaa. Ei mennä sotkemaan hyvin toimivaa talvisarjaa. ehkä pitäisi miettiä kesäkisojen sarjaa, jos jotain mietitään...

Aika monelle Pro Stock on nimenomaan talvisarja ja moni lopettanee touringin, mikäli sarjaa muutetaan; stanun yhdistämisellä poroon, virikuskien osallistuminen poroon jne ei innosta. Pro Stock on NYT suosittu ja en usko kovin monen pro stock-kuskin haluavan sarjaan muutoksia...

Ei me pro stock kuskitkaan ehdotella mattoautosarjan lopettamista, stanun ja virin yhdistämistä, sääntöjen muutosta viriin.

Ahneelle voi käydä köpelösti ja muutoksilla voidaan päästä kesäsarjan tasoon osallistujamäärissä, mikäli liikaa peuhdotaan...  :angry:

Ei pilata hyvin toimivaa (suosituinta!) touringsarjaa... 


84



Mä oon aivan huuli oikosena ihmettelemässä kuinka pari vuotta on höpisty miten TSP on vain jäähdyttelyluokka, väliinputooja luokka, muutama kuski haluaa vain ottaa tikkarit pois, turha luokka joka voitais lopettaa jne jne jne.
No mutta nyt yhtäkkiä halutaankin siitä jopa kovempi.
Eli mieluiten vaikka poistetaan se luonnollinen porras kohti viriä siitä välistä.
No nyt taas oliskin luokka mihin pääsis myös muiden luokkien kuskit sekaan jne.

Menee niin ristiin rastiin soutaa huopaa sohlaamisella että en mä tajua enää ollenkaan mikä kyseisessä luokassa on olevinaan pielessä kun sitä halutaan aivan välttämättä jotenkin runnoa.
Suurin luokka turistissa talvella...
Ja juuri kyseisen luokan sääntöjen takia se kyseistä luokkaa ajavia kiinnostaa.

En vaan saa mitenkään kaaliin että mitkä oikeasti on motiivit että juuri TSP luokkaa olisi tarve ruuvata.
Miksi sitten ei stanu tai viri luokkaa???

En vaan ymmärrä, ja joka vuosi olen vielä enemmän pihalla kun saan nähdä ja kuulla näitä ihmeellisiä vääntöjä luokan suhteen.

Juurikin näin

85
Sarjojen yhdistäminen ei välttämättä tuo lisäkuskeja, voi käydä helposti päinvastoinkin...
Ei mennä muuttamaan hyvin toimivaa ja suosittua (suosituinta?) luokkaa! Ja mikäli asiasta "äänestellään", niin kannattanee kuunnella niiden mielipiteitä, jotka kyseistä sarjaa ajaa.

86
TSP luokka on ollut viime vuosina yksi suosituimmista luokista, vaikka oliskin "väliin" putoaja... Ei mielellään muuteta hyvin toimivaa sarjaa? Touring-C12-uudistuskin tehty vastikään ja homma elää sen suhteenkin mm kisojen järjestelyä ajatellen...


87
-Mukavat kisat, vaikea/haastava/rankaiseva rata.
-Varikolla mukavan leppoisa tunnelma.
-Varikko hieman kaukana, mutta kuulutukset toimi hyvin.
-Malttia ohituksiin ja kierroksella ohituksiin (itsellekin  :wink:)
-Jatkossa nostopaikkoja voisi järjestellä paremmin. Nyt ajajan kannalta tuhlautui kallisarvoista aikaa odotellassa nostajaa keskialueella. Nostajan kannalta etenkin virissä oli jopa vaarallista mennä nostamaan keskialueen härdelleitä...

88
Alkaisikohan tämäkin keskustelu jo olla siinä vaiheessa, ettei susikaan enään ota selvää siitä mitkä mielipiteet ovat ns. vahvemmin pinnalla ja mitkä vähemmän. Mikä olisi kaiken tähänastisen TSS-kirjoittelun johtopäätös tai välisummaus? Osaako joku sanoa?

Jos poimis jokaiselta kirjoittajalta ensimmäisen kirjoituksen/mielipiteen asiasta ilman perustelujen perustelua, ihmettelyä ja vääntöä, niin selkeniskö hieman?  :grin:

89
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 11.01.12 - klo: 17.53 »





90
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 22.04.11 - klo: 20.22 »
Helpoimmalla pääset harjoittelemaan, kun ostat pullon tai kaks valmiita kynäruiskumaaleja:

Com Art, Bagder, Pactra, Faskolor, Createx jne. 5-10 € 50-80ml purkki, joilla maalaa pitkän tovin. Kynäruiskulla maalin kulutus on aika pientä, jos ei 1:1 autoja tai seinää maalaa. Toisekseen kynäruiskun putsaaminen onnistuu pelkällä vedellä.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5