RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: jerzirccar1 - 08.03.10 - klo: 21.13

Otsikko: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: jerzirccar1 - 08.03.10 - klo: 21.13
Olis kiva kuin kerätään kokemukset keskenään jolla tämä säädin on.
Luokkana ajan stanua/VTR ja välitys tällä hetkellä on 8,22
Minun asetukset tällä hetkellä on seuraavat.
1  1
2  1
3  4
4  9
5  2
6  1
7  2
8  1
9  6
11 1
12 9
13 5---->tiputettu 4 ja lämmöt laski hieman ja vauhti tippui myös todella mutta vähän
14 3
15 1
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Voyager - 09.03.10 - klo: 01.06
Mulle on pian tulossa sama säädin,
voin updeittaa omia asetuksia ja kokemuksia.

Aion ajaa säätimellä VTR/Drifti kurvailua.

Toni
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Bulvaani - 09.03.10 - klo: 12.18
Olis kiva kuin kerätään kokemukset keskenään jolla tämä säädin on.
Luokkana ajan stanua/VTR ja välitys tällä hetkellä on 8,22

SpeedPassion vai CS?
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: peitsamo - 09.03.10 - klo: 14.10
Onko jollakulla omakohtaisia kokemuksia ohjelmien välisistä käytännön (suorituskyvyn) eroista. Eli se ohjelmaversio jossa on ohjelmakortin mukaiset 1-10 muutettavaa parametria vs. uusin 1-15 kohtainen ohjelma?

Täsmennän vielä, että tarkoittamani aikaisempi ohjelmaversio on myös ns. nopea versio, joka tuli saataville noin kuukausi sitten.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: jarkko - 09.03.10 - klo: 14.23

Mun auto (SP 2.0 LPF ja SP 17.5T) toimi testialustana kun softapäivityksiä joulukuun lopulla alettiin tekemään.

Vakiosofta korvattiin marraskuun "nopealla stock" softalla, joka sisälsi rajoituksia välityksen osalta sekä varoituksen kuumenemisesta.
Muutos tämän päivityksen myötä oli todella suuri. Madella ja Artsilla ajo sujui ja vauhti oli kova.
Omaan ajoon autosta tuli ylitehoinen ja liian agressiivinen.

Kun en isoista tehoista pikkuautossa niin välitä, en ole kokeillut uusinta tammikuussa tullutta ohjelmaversiota. Pitääkseni auton itselleni ajettavana olen käyttänyt puntchi-asetuksena 1-2 ja ennakkona 3 eli hyvin miedon puolella on säädöt.

Nyt odottelen, että saisin takaisin alkuperäisen softan.

Säädin on mukava käyttää ja on toiminut kaikin puolin moitteettomasti.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: peitsamo - 09.03.10 - klo: 14.25
Oliko jarkko sun "nopeassa" softassa kaikki 1-15 säätöparametriä?
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: jerzirccar1 - 09.03.10 - klo: 16.59
Olis kiva kuin kerätään kokemukset keskenään jolla tämä säädin on.
Luokkana ajan stanua/VTR ja välitys tällä hetkellä on 8,22

SpeedPassion vai CS?

CS
Jerzi                        
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: goos - 10.03.10 - klo: 11.50
Aivan, sanoinkin että valvominen on toinen juttu, mutta edes teoriassa ?

Jospa on onkin niin että syy miksi prostock ja stock vievät yhtäpaljon ampeereja onkin tuo säädin ?? Mitä jos stock säädin olisi miedompi ? Veisikö se silti yhtä paljon?

Noh vastataan nyt vaikka ajattelin jättää vastaamatta ettet jatka tuon typerän idean tuomista esille :)

mAh kulutukseen vaikuttaa monta tekijää esim: kuljettaja, auto, säädin,moottori, pitoolosuhteet, renkaat, kierrosten määrä.

Näistä muuttujista moottori on ainoa vakio tällä hetkellä. Eli siitä voi päätellä voiko tuota mitenkään fiksusti valvoa tai määritellä toimivaksi säännöksi.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Mika R - 10.03.10 - klo: 11.56
Muotoillaan toisin: Sinä ajat prostokilla ja stokilla, stokissa "miedompi" säädin. Molemmissa sama akku. Kummalla pidempi ajoaika ? onko ero merkittävä vai olematon?

Sitten uusi testi: prostok ja stok, sama säädin, sama akku. Miten käy nyt ajoajan kanssa?

Ihan mielenkiinnosta kyselen - ei tätä typerää ideaa tarvitse toteuttaa todellakaan.

ps. voit vaikka kirjoittaa sun blogiin miten hulluja ihmiset kyselee, heh  :grin:
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: peitsamo - 10.03.10 - klo: 14.25
No nyt on taas uutta bittiä koneessa. RF palveli taas ystävällisesti ja laittoi uudet softat sisään. Uusin versio taitaa olla 100208STOCK. Tuosta löytyy siis kaikki ne 15 parametriä.

Pöydällä kokeiltuna koneessa on taas kertaluokkaa enemmän kiemua, illalla torppaan katsomaan näkyykö muutos kellossa, toivottavasti.

Pyysin samalla laittamaan sisään sellaisen ohjelman, joka ei koko ajan kaataisi konetta, jää sekin nähtäväksi. :lol:
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Janne A - 10.03.10 - klo: 15.08
Onko SP:llä sellainen tilanne, että tuota "päivityslaitetta(?)" ei voi ostaa vai onko se niin kallis, ettei kannata?
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: peitsamo - 10.03.10 - klo: 15.17
Tällainen  (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Tarvikkeet/Speed-Passion-LCD-Pro-Program-Card-103620)tarvitaan ainakin. En tiedä sitten mistä ja miten softapäivitykset haetaan.

Edit: Näköjään tuon kuvan mukaan uudet softat haetaan osoitteesta www.speedpassion.net eli ilmeisesti muuta ei tarvita.

Edit2: Voi olla, että sivusto vaatii käyttäjätunnukset.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Bulvaani - 10.03.10 - klo: 15.25
Onko SP:llä sellainen tilanne, että tuota "päivityslaitetta(?)" ei voi ostaa vai onko se niin kallis, ettei kannata?

Peitsamo jo osin vastasikin, mutta ei niitä uusia ohjelmistoja nyt niin usein ole tullut, etteikö RF:n erinomainen palvelu olisi riittänyt kattamaan päivitystarvetta. Hinta ei tuon päivityspalikan hankinnan este ole varmasti kenellekään, mutta voihan silläkin rahalla jotain muuta pikku kilkettä hankkia...

Vinkkejä asetuksista otetaan ilolla vastaan.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: _valtsu_ - 10.03.10 - klo: 20.40
Ne softat tulee sen ohjelman mukana. Ei tarvii kirjautua.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: jerzirccar1 - 10.03.10 - klo: 22.32
Eli jos joku voisi Suomentaa mitä noilla uusilla säädöillä tarkoitetaan ja mitä ne tekee oikeasti vaudille kuin niitä säädellään.
Hiukan on minulla nuo hakoteillä edelleen.
Jerzi
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: unkka - 11.03.10 - klo: 07.55
Pitääkö nuo välitykset olla tosiaan lähellä 8? Itsellä oli viime viikonloppuna 6,5-6,9 ja lämmöt erän jälkeen oli 60C. Ja softa oli tuo viimeisin, edellisellä softalla lämmöt olivat melkein 10C korkeampia.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: jerzirccar1 - 11.03.10 - klo: 08.40
Pitääkö nuo välitykset olla tosiaan lähellä 8? Itsellä oli viime viikonloppuna 6,5-6,9 ja lämmöt erän jälkeen oli 60C. Ja softa oli tuo viimeisin, edellisellä softalla lämmöt olivat melkein 10C korkeampia.

Niin kuka sen tietää parhaiten niin kertokoon tänne.
Jerzi
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: sakke_ - 11.03.10 - klo: 09.09
Pitääkö nuo välitykset olla tosiaan lähellä 8? Itsellä oli viime viikonloppuna 6,5-6,9 ja lämmöt erän jälkeen oli 60C. Ja softa oli tuo viimeisin, edellisellä softalla lämmöt olivat melkein 10C korkeampia.
Niin kuka sen tietää parhaiten niin kertokoon tänne.
Jerzi
Mulla ei nyt suoraan tästä kyseisestä säätimestä tietoo oo mutta voin kertoa testin tuloksia mitä huomasin Tekiniä käyttäessä. Mitä enemmän ennakkoa koneesta otin niin samassa suhteessa jouduin välitystä muuttamaan että lämmöt pysyivät kohillaan. Korialla viimeksi ajoin 7,9 välityksillä loppujen lopuksi viri jampat ajeli jollain 9 pinnassa olevilla välityksillä. Välitystä ei kannata tuijottaa liikaa vaan kun ennakkoa säätää niin näillä tehottomilla "stanu" koneilla kannattaa välitystä lyhentää niin kauan että 2/3 pääsuoran ajon jälkeen auto on saavuttanut maksimit. Kiekka aikoja kun ei haeta sillä suoranopeudella vaan sillä että auto lähtee mutkasta mahdollisimman rivakasti.
Kuitenkin sellainen varoituksen sana että kun vauhteja haetaan tuon koneen kierroksilla niin koneen laakerit ovat tosi kovilla joten ilman rasvausta eivät kestä pitkään ja myös muut kuin keraamiset laakerit ovat lyhytikäisiä. Myös osa koneista ei kestä kierroksia ja roottori räjähtää koneen sisälle. Itsellä viimesin koko keltainen CS:n 17,5T kone on kestänyt mutta perus laakerit ovat tuhoutuneet.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: peitsamo - 11.03.10 - klo: 09.20
Eilen kokeilin uusimmalla softalla välityksiä opaut 6 ja 7 väliltä. Kun tiheämmässä päässä pinjonit loppuivat, kokeilin vielä lainapinjonilla noin 8 välitystä. Tällä välityksellä koneen lämmöt nousivat kuitenkin jo 80 asteeseen, kun välitystä pidensi, myös lämmöt tippuivat(?). Oma uskoni tällä hetkellä on, että optimaalisin välitys stanukoneelle löytyisi jostain 7 - 7,5 väliltä. Tämä tietysti riippuu radasta, ajotavasta ja monesta muustakin seikasta.

Toden totta tuo mitä sakke edellä sanoi, välitykset pitää saada toimimaan siten, että lähtönopeus mutkasta on hyvä. Eilen huomasin yhteen Teikiniin verrattuna, että mutkasta kiihdytettäessä jäin metrin pari ja sitä on vaikea saada vauhdilla takaisin.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: sakke_ - 11.03.10 - klo: 09.26
Tällä välityksellä koneen lämmöt nousivat kuitenkin jo 80 asteeseen, kun välitystä pidensi, myös lämmöt tippuivat(?).
Tarkasta koneen laakerit ettei ne junnaa vastaan. Vakio laakerit hajoaa stanu koneessa todella nopeasti joten kannatta laittaa heti ne keraamiset. Lämmöt pysyvät sillon kurissa kun moottori toimii oikealla kiekka alueella eli ei liian pitkä tai lyhyt. Ja jos aivan viimesiä koneesta irti otat niin se kestää ajaa juuri sen 5min + pari lämmittely kierrosta ennen kuin se kuumenee liikaa! Joten noilla kireillä setupeilla ei kannata kuvitella ajavansa missään tapauksessa muuta kuin "kisa" lähtöjä.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: jarkko - 11.03.10 - klo: 09.44
Viime aikojen kehitys säätimissä ja niiden softassa on johtanut mielenkiintoiseen tilanteeseen stock-moottorin välityksissä.

Viime syksynä täälläkin todettiin, että TSS-luokassa sopiva välitys Torpan radalle on jossain 4,2 - 4,5 paikkeilla.

Nyt ollaan 7,0 - 7,5 paikkeilla ja joillakin on jopa vielä lyhyempiä 8-alkuisia välityksiä käytössä.

Vertailun vuoksi Madella on TSM-luokan autossaan 4.0T moottori ja välitys 8,7 paikkeilla.

Stock-luokan 17.5T moottorien välitys alkaa siis olla lähellä viriluokassa käytettäviä välityksiä.

Ei ehkä ole suurikaan ihme, jos stock-luokan moottorien kestävyyden rajat alkavat tulla useammin vastaan. 17.5T moottorista otetaan turbodouppaamalla irti suhteessa paljon enemmän kuin viriluokkaan tarkoitetuista moottoreista.  
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: peitsamo - 11.03.10 - klo: 10.04
Niin ja siitä itse säätimestä ja sen asetuksista.

Eilen laitoin kaikki muut "nupit kaakkoon", paitsi turbopunch, olisikohan se ollut säätö 15, oli asetuksessa 2, kun 1 on tiukin.

Olisin ehkä kaivannut, että turbon saisi päälle hieman aikaisemmin, nyt pienin kierroslukukynnys on 4000rpm, joka johti siihen, että torpan pääsuoralla kiihtyminen alkoin kunnolla vasta, kun 1/3 suorasta oli jo ajettu. Täytyy vielä yrittää kokeilla, josko erilaisilla välityksillä saisi asiaa kompensoitua.

Ei ehkä ole suurikaan ihme, jos stock-luokan moottorien kestävyyden rajat alkavat tulla useammin vastaan. 17.5T moottorista otetaan turbodouppaamalla irti suhteessa paljon enemmän kuin viriluokkaan tarkoitetuista moottoreista.  

***KOPKOP*** kohta parisataa akullista samalla koneella ajettu..
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: goos - 11.03.10 - klo: 11.16
Tarkasta koneen laakerit ettei ne junnaa vastaan. Vakio laakerit hajoaa stanu koneessa todella nopeasti joten kannatta laittaa heti ne keraamiset.

Eikös FTT säännöt kiellä moottorin muokkaamisen ja se sisältää myös laakerit? Eli vakiolaakerin tilalle saa vaihtaa vakiolaakerin?
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 11.03.10 - klo: 12.14
Minulla itselläni on myös kyseinen säädin, edullisempi versio. Stanua tulee ajettua ja prostockia ylemmäksi ei varmasti tule lähdettyä ajamaan. Vanha säädin oli LRP SPX bullet reverse ja eron kyllä huomaa. Uusinta softaa minulla ei ole vaan viime kisoissa ajoin 4.18 välityksellä. RF:ltä säädintä ostaessa myyjät sanoivat että uusimmalla softalla välitys saisi olla siinä 6 kieppeillä, jospa sitä Kiiminkiin saisi uuden softan päivitettyä. Aika haipakkaa stanu-autot liikkuvat nykyisillä tekniikoilla joten en yhtään ihmettele jos ensivuodeksi valitaan stanukoneeksi miedompi mylly
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: peitsamo - 11.03.10 - klo: 12.27
Tarkasta koneen laakerit ettei ne junnaa vastaan. Vakio laakerit hajoaa stanu koneessa todella nopeasti joten kannatta laittaa heti ne keraamiset.

Eikös FTT säännöt kiellä moottorin muokkaamisen ja se sisältää myös laakerit? Eli vakiolaakerin tilalle saa vaihtaa vakiolaakerin?

Lainaus
TSS-10:
CS Super Sport Brushless Motor 17,5T
- Valmistajan osanumero: C110305
Speed Passion Ultra Sportsman Stock - 17,5T
- Valmistajan osanumero: SPF175

Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Grasshopper - 11.03.10 - klo: 23.34
Minulla itselläni on myös kyseinen säädin, edullisempi versio. Stanua tulee ajettua ja prostockia ylemmäksi ei varmasti tule lähdettyä ajamaan. Vanha säädin oli LRP SPX bullet reverse ja eron kyllä huomaa. Uusinta softaa minulla ei ole vaan viime kisoissa ajoin 4.18 välityksellä. RF:ltä säädintä ostaessa myyjät sanoivat että uusimmalla softalla välitys saisi olla siinä 6 kieppeillä, jospa sitä Kiiminkiin saisi uuden softan päivitettyä. Aika haipakkaa stanu-autot liikkuvat nykyisillä tekniikoilla joten en yhtään ihmettele jos ensivuodeksi valitaan stanukoneeksi miedompi mylly

Mä ajoin myös tolla vanhalla 110? softalla tosi pitkillä välityksillä mitä jotkut kummastelivatkin, mutta homma vaan meni niin ettei mun laitteilla auto kulkenut lyhyillä välityksillä yhtään mihinkään ja ainoa tapa saada vauhtia oli laittaa pitkä välitys. Nyt sain uuden päivityksen ja en ehtinyt testaamaan sitä kuin puolikkaan akullisen mutta vaikuttelma on että tehoa on lisää ja paljon ja välitys tulee olemaan todella lyhyt.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 04.04.10 - klo: 22.18
Löytyykö mistään uuden softan ohjeita vaikka PDF:änä ? Sain kyllä mukaan ohjeet kun softa päivitettiin mutta nyt ne on joutunut liian hyvään talteen enkä löydä niitä mistään.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: -Jari- - 05.04.10 - klo: 00.59
rctech SP keskustelu (http://www.rctech.net/forum/7144363-post3277.html), ton postauksen linkin takana on aikakin joku uuden softan ohje.

TÄMÄ (http://www.speedpassion.net/uploadfiles/downloads/201033022481Supercharger%20Starting%20points.pdf) voi myös olla hyödyllinen.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 18.04.10 - klo: 12.20
No niin. Nyt ajettu yhdet FTT kisat säätimellä. Eli käytössäni oli uusin softaversio ja ohjeissahan kehotetaan tiputtaamaan välitykset 7 tai alemmaksi. Itselläni oli käytössä laukaassa 6.5 kokonaisvälitys ja auto oli liian hidas ! Vaikka kuinka yritin saada säätöpalikalla auton liikkumaan ripeämmin, tämä ei onnistunut vaan jalkoihin jäätiin. Onko kenelläkään ehdotusta millaisia kokonaisvälityksiä kannattaa käyttää ? Ajan siis stanua. Spurri oli 87 ja pinjoni 19, auton oma välitys 2 . Ehdotuksia ? Ajatellen kesän asfalttikisoja .
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Grasshopper - 18.04.10 - klo: 12.54
Oliko uusi  softaversio asennettu kahteen kertaan, nimittäin ilmeisesti se pitää ajaa sinne kahdesti että se toimii kunnolla? Kalibroitko radion softapäivityksen jälkeen? Kaasun EPA pitäisi myös säätää yli 100% jotta kaasu  toimii varmasti täysillä.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 18.04.10 - klo: 14.10
Oliko uusi  softaversio asennettu kahteen kertaan, nimittäin ilmeisesti se pitää ajaa sinne kahdesti että se toimii kunnolla? Kalibroitko radion softapäivityksen jälkeen? Kaasun EPA pitäisi myös säätää yli 100% jotta kaasu  toimii varmasti täysillä.
En ole kalibroinut ja epa on kyllä ihan vaaan 100% eikä enempää. Säädin siis toimii eli "2" vaihde menee silmään, mutta vauhti ei siltikään riitä. Auto tulee mutkasta ulos liian löysästi, eikä mutkan jälkeiselle suoralle saa sellaista räjähtävää nopeutta niin kuin esim Tekin-säätimellä liikkuvat autot.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: jarkko - 19.04.10 - klo: 00.40
No niin. Nyt ajettu yhdet FTT kisat säätimellä. Eli käytössäni oli uusin softaversio ja ohjeissahan kehotetaan tiputtaamaan välitykset 7 tai alemmaksi. Itselläni oli käytössä laukaassa 6.5 kokonaisvälitys ja auto oli liian hidas ! Vaikka kuinka yritin saada säätöpalikalla auton liikkumaan ripeämmin, tämä ei onnistunut vaan jalkoihin jäätiin. Onko kenelläkään ehdotusta millaisia kokonaisvälityksiä kannattaa käyttää ? Ajan siis stanua. Spurri oli 87 ja pinjoni 19, auton oma välitys 2 . Ehdotuksia ? Ajatellen kesän asfalttikisoja .

Siitä on jo aikaa, kun kyseisen ohjeen luin, mutta muistaakseni se meni niin, että välitys ei saa olla pitempi kuin 7. Tuo käyttämäsi 6,5 on väärään suuntaan verrattuna 7:aan. Olet mennyt ohjearvoa pitempään välitykseen, kun piti pysyä toisella puolella 7:n.

Ei ole ihme, jos tuntuu laiskalta mutkasta ulos lähtiessä. Välitys riippuu myös käyttämistäsi asetuksista noparissa.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Grasshopper - 19.04.10 - klo: 09.02
"Basic starting settings for 17.5 motor:
FDR: 6.0-6.5 Md/large tracks. 5.75-6.25 Very large tracks.
(raise FDR further for very high traction carpet, or very tight technical tracks)"

http://www.speedpassion.net/en/productDetails.asp?p=65

Mä olen ton säätimen kanssa leikkinyt nyt tämän talven ja huomannut ainakin sen että AMTS:n laittaminen suurimpaan arvoon ei ainakaan lisää vauhtia, paremmin se menee pienemmillä arvoilla. Sen lisäksi jos dynaaminen ajoituksen säätö (Supercharger, mikä on naurettava termi) tuntuu lähtevän liian myöhään päälle, ei delayn laittaminen nollaan ja alkukierrosluvun  alhaisimpaan asentoon laittaminen auta siihen, päinvastoin, ei ainakaan minulla. Vähän "delayta" ja korkeampi alkukierrosluku sai sen alkamaan nopeammin. Ja EPA yli 100% radiosta, sillä näytti oikeasti olevan merkitystä.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 19.04.10 - klo: 09.33
Laitoin sulle Grasshopper YV:tä . Itsellä vauhti ei riittänyt suorilla, auto laittoi "2" vaihdetta silmään liian myöhään, pääsuoran loppumetreillä. Mulla oli alunperin kokonaisvälitys 6.14 ja pinjonia vaihdettuani 6.57. pitäisikö tuon välityksen olla yli 7 ? Säädin on muuten ihan hyvä ja toiminut kyllä mukavasti.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: #61# - 19.04.10 - klo: 12.53
Eetun auton välitys Laukaassa oli 8.83. Toki Eetulla oli nyt Tekinin säädin.
Oulussa viimeisessä finaalissa kokeiltiin Tekiniä samalla välityksellä kuin SP oli ollut koko päivän ja toimi molemmissa.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 19.04.10 - klo: 16.04
Eetun auton välitys Laukaassa oli 8.83. Toki Eetulla oli nyt Tekinin säädin.
Oulussa viimeisessä finaalissa kokeiltiin Tekiniä samalla välityksellä kuin SP oli ollut koko päivän ja toimi molemmissa.
Olisiko mahdollista että SP toimisi tuolla luvulla. Täytyy testata kaikki mahdollinen läpi
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: jarkko - 19.04.10 - klo: 17.45
Eetun auton välitys Laukaassa oli 8.83. Toki Eetulla oli nyt Tekinin säädin.
Oulussa viimeisessä finaalissa kokeiltiin Tekiniä samalla välityksellä kuin SP oli ollut koko päivän ja toimi molemmissa.
Olisiko mahdollista että SP toimisi tuolla luvulla. Täytyy testata kaikki mahdollinen läpi

Kannattaa testata. Grasshopperin oireet viittaavat liian pitkään välitykseen. Jos säätimen kautta ennakko on nostettu huomattavasti vakiota korkeammalla ~30 astetta -> 55-60 astetta, niin sen moottorin pitää sitten myös antaa kiertää laittamalla lyhyt välitys (=isompi numeroarvo, pienempi pinjoni, isompi isoratas).
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 19.04.10 - klo: 18.12
Tuo 8.83 välitys vaan vaatii ihan sika pienen pinjonin tai sairaan ison spurrin. Saas nähdä löytyykö. Täytyy alkaa laskemaan millaisia rattaita pitäisi tilailla.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Heuli - 19.04.10 - klo: 18.28
Viritetyn luokan autoissa on käytetty välillä yli 10 välityksiä joten pitäisi onnistua kyllä helposti.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *Artsi* - 19.04.10 - klo: 19.21
Muista tehdä kalibrointi kanssa koska se pitää tehdä aina päivityksen jälkeen.
Muuten ei välttämättä ota täyttä kaasua.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 19.04.10 - klo: 20.02
Muista tehdä kalibrointi kanssa koska se pitää tehdä aina päivityksen jälkeen.
Muuten ei välttämättä ota täyttä kaasua.
Kiitos, sen teen kyllä.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: ilvessalo - 19.04.10 - klo: 22.05
No niin. Nyt ajettu yhdet FTT kisat säätimellä. Eli käytössäni oli uusin softaversio ja ohjeissahan kehotetaan tiputtaamaan välitykset 7 tai alemmaksi. Itselläni oli käytössä laukaassa 6.5 kokonaisvälitys ja auto oli liian hidas ! Vaikka kuinka yritin saada säätöpalikalla auton liikkumaan ripeämmin, tämä ei onnistunut vaan jalkoihin jäätiin. Onko kenelläkään ehdotusta millaisia kokonaisvälityksiä kannattaa käyttää ? Ajan siis stanua. Spurri oli 87 ja pinjoni 19, auton oma välitys 2 . Ehdotuksia ? Ajatellen kesän asfalttikisoja .


Ajoin Laukaalla harjoitukset ja alkuerät Speed passionin säätimellä välityksellä 7.16. Nopeus riitti sisäsyheröllä, mutta suoralla ja kiihdytyksissä jäin sitten Tekin kuskeille. Kaasutuntuma on erittäin hyvä, mutta kiihtyvyyttä ja suoranopeutta olisin kaivannut lisää. 1. alkuerässä ajoin 2. sijan Speed passion säätimellä ja CS koneella, joten kyllä silläkin hyvin kerkesi.

Säädöt kaasutuntumaan vaikuttavilta osin Laukalla olivat
4:9
9:8
12:9
13:5
14:2
15:2

Luultavasti välityksen olisi pitänyt olla vielä tiheämpi. Välitys 8 paikkeille olisi tuonut kiihtyvyyttä ja potkua lisää. Saken huomio keraamisista laakereista kannattaa ottaa vakavasti noilla välityksillä.

Suosittelen ehdottomasti aloitteleville kuskeille Speed Passion säädintä sillä sen ohjelmointiin ei tarvita tietokonetta ja kaasutuntuma on huomattavasti parempi kuin Tekinillä ja LRP säätimillä.
Myös välitys kannattaa jättää hieman miedompiin lukemiin eli jonnekin 6-6,5 paikkeille, jotta ajosta ei tule liian "tempovaa".

Kun ajetaan tiheillä välityksillä (esim 7-9) kaasun käyttöön pitää keskittyä huomattavasti enemmän ja ajosta tulee töksähtelevää / säntäilevää.

XRAY T3 autolla 8,0 välitykset saa mm seuraavasti:
- pinjoni 20
- spurri 84
Välityshän laskettiin seuraavasti: 84 / 20 * 1,9 (auton sisäinen välitys)


Välityksesi on ollut liian lyhyt:  87 / 19 * 2 = 9,16.
Saat autoosi välityksen 8,29 vaihtamalla pinjoniksi 21 ja välityksen 7,9 pinjonilla 22
Jos autoosi ei mahdu isompi pinjoni pitää spurria pienentää.
Suosittelisin sinulle spurrin vaihtamista kokoon 84 ja kaveriksi 22 piikin pinjonia.
Tuolla yhdistelmällä välityksesi on 7,67.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Grasshopper - 19.04.10 - klo: 22.30
Niin tohon hommaan vaikuttaa myös se että mikä softa siellä Snakepoisonin autossa on kinni? 230,231, 318, 324 vai 410, noihan ovat kai ne epäviralliset supercharger-versiot mitä jengille on autoihin laitettu? Satuin saamaan ton aivan viimeisimmän version ja kanssakilpailijoiden mukaan auto kulki nyt suoralla todella hyvin, vaikka sitä ei tuloksista nähnytkään :).
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 19.04.10 - klo: 22.31
Kiitos Ilvessalo kattavasta ja erittäin hyvästä tietopaketista. Nyt kuitenkin kysyn heti seuraavaa asiaa. Siis miten se auton kokonaisvälitys laskettiin ? Minulla on ollut kuva että välitys lasketaan Spurri / pinjonilla + auton oma sisäinenvälitys. Mutta onko yhtälö siis laskettava Spurri / pinjonilla KERTAA auton oma sisäinenvälitys ? Kumpi siis on oikea ?

EDIT: Siis softa mikä minulla on, on se joka tuli Tampereen kisoihin. Oulussa softan päivitin.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: nikoprkl - 19.04.10 - klo: 22.45
spurri jaettuna pinjoni *kertaa* sisäinen välitys (tc5:ssa 2)
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 19.04.10 - klo: 22.46
spurri jaettuna pinjoni *kertaa* sisäinen välitys (tc5:ssa 2)
BUSTED! ! ! Kiitoksia, tämä ratkaisikin jo paljon.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: TTKoo - 19.04.10 - klo: 22.53

"Välitystyökalu"

http://www.rcracing.com/Gear_Ratio_Program_1100.cfm

Eli lisätään sisäinen välitys, spurrin koko, ja pinionin koko, niin tulee taulukko.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: ilvessalo - 20.04.10 - klo: 03.52
Niin tohon hommaan vaikuttaa myös se että mikä softa siellä Snakepoisonin autossa on kinni? 230,231, 318, 324 vai 410, noihan ovat kai ne epäviralliset supercharger-versiot mitä jengille on autoihin laitettu? Satuin saamaan ton aivan viimeisimmän version ja kanssakilpailijoiden mukaan auto kulki nyt suoralla todella hyvin, vaikka sitä ei tuloksista nähnytkään :).
Päivitin autoni softan Racing Factoryssä viimeisimpään ohjelmistoversioon muutama viikko sitten. Tampereella vaihdoin ensimmäiseen 15 portaiseen ohjelmistoon, ja ainakin itse olen ollut tyytyväinen. Lämmöt ovat pysyneet paremmin kurissa ja vauhtia saa suoralle radan mukaan turbon ajoitusta säätämällä.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 20.04.10 - klo: 09.13
Niin siis 15 portainen ohjelma löytyy täältä. Näin tarkennukseksi .
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Grasshopper - 20.04.10 - klo: 09.21
Niin siis 15 portainen ohjelma löytyy täältä. Näin tarkennukseksi .


Kannattaa myös ehkä seurailla noita viestiketjuja, sieltä löytyy "scheissen" seasta myös asiaa ja tietoa.

http://www.rctech.net/forum/electric-road/288105-speed-passion-thread.html

http://www.rctech.net/forum/electric-road/313094-xerun-v2-0-brushless-esc-discussion-thread-42.html
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 27.09.10 - klo: 22.28
Nyt kun kesä on vaihtunut syksyyn, alkoi myös treenit. Noh ongelmia sitten ilmeni. Ajattelin kalibroida säätimen heti alkuunsa. Kaikki menikin hyvin mutta. Säädin ei vastaa ohjelmointiin mitenkään. Kone pyörii aivan yhtä kovaa vaikka ennakkoa säätääkin. Myöskään turboboost ominaisuudet yms eivät saa konetta kiertämään vaan se käy samalla kierrosmäärällä kuin 0-ennakolla ollessa. Onkohan säädin p*skana vai onko ongelma jossain muussa.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Grasshopper - 27.09.10 - klo: 22.29
Nyt kun kesä on vaihtunut syksyyn, alkoi myös treenit. Noh ongelmia sitten ilmeni. Ajattelin kalibroida säätimen heti alkuunsa. Kaikki menikin hyvin mutta. Säädin ei vastaa ohjelmointiin mitenkään. Kone pyörii aivan yhtä kovaa vaikka ennakkoa säätääkin. Myöskään turboboost ominaisuudet yms eivät saa konetta kiertämään vaan se käy samalla kierrosmäärällä kuin 0-ennakolla ollessa. Onkohan säädin p*skana vai onko ongelma jossain muussa.

Mähän en näistä juuri mitään tiedä mutta sensorinjohtohan voisi olla rikki?
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Koheltaja - 27.09.10 - klo: 22.31
Kokeile uudella sensorijohdolla, johto tai koneen sensori viallinen?
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 27.09.10 - klo: 22.37
Kokeile uudella sensorijohdolla, johto tai koneen sensori viallinen?
Taitaa olla syy juurikin johto. Vedin johdon irti ja kokeilin ilman johtoa. Nyt pystyy 9 parametriä eli timingiä säätämään.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 27.09.10 - klo: 23.16
Eipä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Eli kokeilin uudella sensoriyksiköllä. Tuo 9kohdan ennakon säätö toimii, mutta turboboostit eivät edelleenkään toimi. Sensorijohtoa minulla ei uutta vielä ole. Voisiko vika olla siinä
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Stilo - 28.09.10 - klo: 00.05
Onhan kaasun endpointit yms ja säätimen konffaus katsottu tarkasti ettei rajoita kaasua sieltä, ainakin joissain säätimissä katoo boostit jossei saa ns. 100% kaasun signaalia.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.10 - klo: 00.13
Onko säätöpalikan arvot siinä asetuksessa mihin ne laitoit ennen testaamista, vai onko lukemat menneet siihen missä olivat ennenkuin säädit?
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 28.09.10 - klo: 08.50
Ok elikkä tällainen lyhyt kertomus tapahtuneesta. Eli aluksi radiosta kaikki kaasun trimmit yms normaaliin, eli 100%. Sen jälkeen naputtelin säätöpalikasta kaikki boost ja timingominaisuudet yms nollille. Tämän jälkeen ohjelmoin säätimen uusiksi. Eli speedpassionissa netraali,kaasu ja jarru. Kun kaikki oli tehty aloin asettelemaan ajoituksia ja boosteja yms. Tulos on kuitenkin kokoajan sama. Auto käy kokoajan samallalailla kuin 0-ennakoilla. Sellaisen havainnon tein, että kun sensoripiuhan vetää irti, pystyy 9kohdan säätöjä säätämään, eli perusajoitusta joka on mukana säätimessä ilman mitään turboboost päivityksiä. Boosteista yms ei näytä olevan mitään vaikutusta.

EDIT: Tuntuu että suo SP ei ole toiminut oikein koko aikana. Mietin myös sitä että ajaisi softan sinne vielä uudelleen muutamaan kertaan
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: JSJ - 28.09.10 - klo: 09.16
Tuntuisi tosi oudolta jos nämä säädöt näkyisi mitenkään jos sulla ei ole sensorijohto kiinni, tai sensorijohto rikki.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Grasshopper - 28.09.10 - klo: 09.43
Ok elikkä tällainen lyhyt kertomus tapahtuneesta. Eli aluksi radiosta kaikki kaasun trimmit yms normaaliin, eli 100%. Sen jälkeen naputtelin säätöpalikasta kaikki boost ja timingominaisuudet yms nollille. Tämän jälkeen ohjelmoin säätimen uusiksi. Eli speedpassionissa netraali,kaasu ja jarru. Kun kaikki oli tehty aloin asettelemaan ajoituksia ja boosteja yms. Tulos on kuitenkin kokoajan sama. Auto käy kokoajan samallalailla kuin 0-ennakoilla. Sellaisen havainnon tein, että kun sensoripiuhan vetää irti, pystyy 9kohdan säätöjä säätämään, eli perusajoitusta joka on mukana säätimessä ilman mitään turboboost päivityksiä. Boosteista yms ei näytä olevan mitään vaikutusta.

EDIT: Tuntuu että suo SP ei ole toiminut oikein koko aikana. Mietin myös sitä että ajaisi softan sinne vielä uudelleen muutamaan kertaan

Lataa se  528softa sinne uudestaan, kaksi kertaa, ehkä se auttaa. Ainakin näet mikä firmware siellä säätimessä on nyt.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.10 - klo: 10.42
Sellaisen havainnon tein, että kun sensoripiuhan vetää irti, pystyy 9kohdan säätöjä säätämään,


Nyt vielä sellainen tarkennus että siis...
Meinaatko ettei kyseistä parametriä pysty säätämään kun sensorijohto on irti???
Vai että säädöt ei vaikuta mitenkään lopputulokseen???

Näkee jo kuinka porukka arpoo että kumpaa tässä ajetaan takaa.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Koheltaja - 28.09.10 - klo: 11.12
Korjatkaa jos olen väärässä. Kohta 9 on ennakon säätö ja sillä ei ole vaikutusta jos sensorin johto on irti tai sensori viallinen.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.10 - klo: 11.28
Kyllä ennakon säädöllä on vaikutusta ilman sensorijohtoakin.

Esim itse ajoin talvella krossia ennakot tapissa.
No mulla oli sensorijohdon kanssa pieniä pätkimis onkkelmia yhdessä kisassa.
(jotku varmasti näki ja ehkä muistaa kun peruuttelin ennen alkuerän lähtöä pöytähyppyrillä ja kun mun olis ekana pitäny lähteä... kuulutettiin mun numero, mutta jäin paikoilleni)

Siinä viimeisten joukossa sitten lähdinkin liikkeelle ja kaikki toimi periaatteessa moitteitta.
Säädin vaan toimi sensorittomana.
Huomasin vastaavaa parin muunkin akullisen alussa... Ruttasin kaasun pohjaan ja ekojen parin metrin matkalla auto nytkäytti ja jatkoi matkaa.
Taas säädin vaihto sensorittomaan modeen.

Ja siis pointti oli se että kulkupuoli pysyi samana vaikka sensori putosikin pois käytöstä.

Tuon pystyi toteamaan säätimen valon vilkkumisena ja ajossa tunsi kaasun vastaavuuden muuttuneen.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Stilo - 28.09.10 - klo: 12.03
Itsellä ainakin pro malli tuosta säätimestä kadotti ennakonsäädöt (suoravauhti katosi) kun sitä ajoi sensorittomana. Eikös tuo ennakko kuitenkin perustu siihen että nopari tietää tarkalleen roottorin asennon ja näinollen pystyy antaamaan tarkasti ennakkoa.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Koheltaja - 28.09.10 - klo: 12.11
Pakko oli käydä kokeilemassa sensorijohdolla ja ilman. Kyllä mulla putoo ennakot kun sensorijohdon irroittaa, kone vastaa kaasuun paljon nöyremmin ja ottaa kierroksia vähemmän joten en vielä myönnä olevani väärässä sensorin/johdon tarpeellisuudesta ennakoiden osalta.

Ilam sensoria oli aivan sama mihin asetukseen laittoi ennakot, aina samanlainen. Sensorijohdolla asia oli täysin toinen.

Miten SP lukee moottorin ennakot ilman sensoria/johtoa? Samalla tavalla kuin Mamba?
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 28.09.10 - klo: 12.42
En tajua tuota. Yksinkertaisuudessaan kone pyörii samallalailla oli sitten ennakot säädettynä tai 0-asennossa. Aivan sama säätääkö boosteja yms, lopputulos on aina sama
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: JSJ - 28.09.10 - klo: 12.47
Pistä ehjä sensorijohto kiinni ja kokeile uudestaan.

Jos et sen jälkeen huomaa eroa niin säädin on rikki.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: TTKoo - 28.09.10 - klo: 13.19
En tajua tuota. Yksinkertaisuudessaan kone pyörii samallalailla oli sitten ennakot säädettynä tai 0-asennossa. Aivan sama säätääkö boosteja yms, lopputulos on aina sama

Miten olet eron / eroamattomuuden todennut.... ajamalla? ....
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 28.09.10 - klo: 13.21
Kyllähän eron kuulee jo kun pitää autoa käsissä ja polkasee kaasua. Jos ennakot ja boostit toimii niin auto kiekaisee aivan erilailla. Kone ei kierrä yhtään sen enempää vaikka nuiden boostien ja ennakoiden kanssa kikkaileekin
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.10 - klo: 14.34
Itsellä ainakin pro malli tuosta säätimestä kadotti ennakonsäädöt (suoravauhti katosi) kun sitä ajoi sensorittomana. Eikös tuo ennakko kuitenkin perustu siihen että nopari tietää tarkalleen roottorin asennon ja näinollen pystyy antaamaan tarkasti ennakkoa.


Miten sitten selität sen että sensorittomissakin säätimissä on jo iät ja ajat ollut ennakon säätö ja se vaikuttaa jo pienessä mamba setissä... ja ihan ilman sensoria.

Sitä en tiedä miten ihmeessä se on toteutettu, mutta vaikutus sillä eniveis on.

Olen ajanut ihan jopa ilman sensorijohtoa ja krossari kipitti lähestulkoon kuin ennenkin...
5.5T moottori ja ennakot tapissa.

Ainut ero oli että kaasu ei tosiaan vastannut samoin.
Eli esim alavääntö väheni ja muutenkin mentiin kuminauhamaisemmin kuin sensorin kanssa.
Tämäkin tapahtui samaisessa kisassa mistä alunperin mainitsin... "en ehtinyt vaihtamaan sensorijohtoa kun oli niin ahdas paikka... piti sit ajaa ilman.
Ja kovaahan se durga eteni.

Siitä ei sitten ole käryäkään onko jossain välissä vaihdettu softaa tuon ennakon suhteen...
Itsellä kokemus vähän vanhemman pään LPF säätimellä missä ei koskaan ole softaa vaihdettu.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: _valtsu_ - 28.09.10 - klo: 14.39
Nyt ei puhutakkaan mambasta. Tällä noparilla ilman sensoria ennakko ei vaikuta yhtään. Tappelin joku aika sitten saman ongelman kanssa kyseisellä noparilla. Vikana oli viallinen moottorin sensori.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.10 - klo: 14.49
Katsoitko mitä edes kirjoitin...

Olen ajanut kokonaisen lähdön ilman sensorijohtoa... Olen ajanut viallisella sensorijohdolla.
Molemmilla kerroilla huomasi kuinka kaasuvaste muuttui... tehot muuten lähinnä samat.

Mutta kuten sanoin niin minun säädin on niitä vanhemman pään LPF säätimiä eikä siihen koskaan ole softaa vaihdettu... Liekö uudemmissa softissa tehty tuohon muutos.

Turha takoa kiveen että ei toimi kun se ei ole ihan noin selkeetä, koska esim minä pystyn ajamaan ilman sensorijohtoa ja ennakko vaikuttaa.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 28.09.10 - klo: 14.55
Kokeilin tuota sensoripiuhaa LRP SPX säätimessä joka ei todellakaan toimi ilman sensoria tai rikkinäiselläsensorilla. Sensoripiuha on ehjä ja kone pyöri aivan hyvin tuolla säätimellä. Huomenna tulee postissa muutama uusi sensoripiuha ja koneen sensoriyksikkö. Vielä on sitten kokeilematta asentaa tuo softa uusiksi, mutta se jää tehtäväksi sitten kun radalle mennään.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 28.09.10 - klo: 16.15
Joo... softa uusiks (kaasun liikerata uusiks)... uus sensorijohto ja sensori... ja ajamaan.
Jos ei ala toimimaan niin jatkotoimenpiteisiin.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: snakepoison - 28.09.10 - klo: 17.21
Joo... softa uusiks (kaasun liikerata uusiks)... uus sensorijohto ja sensori... ja ajamaan.
Jos ei ala toimimaan niin jatkotoimenpiteisiin.
taitaa jatkotoimenpide olla se että sp:llä heitetään kuikkaa ja tekin tulee tilalle
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: matti1983 - 12.01.11 - klo: 13.54
Mistähän johtuu kun minulla katosi jarru tuosta säätimestä? asensin säätimeen 0 ajoitus softan kahteen kertaan jonka jälkeen ohjaimen kalibroin uudestaan mutta siltikin jarru on täysin voimaton koneena on CS 17.5. Noppa tuntuisi muuten toimivan ihan moitteettomasti mutta vaikka jarrun laittaa 100% niin ei pysähdy.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 12.01.11 - klo: 14.03
Oliko sulla aikasemmin muuttuva ennakko?

Jos näin niin johtuu puhtaasti siitä että välitys muuttunut niin radikaalisti.
Ja siis moottorin kierrokset muuttuneet samalla todella paljon.
Mitä korkeammat kierrokset moottorissa ja lyhyempi välitys, sitä tehokkaampi jarru.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: matti1983 - 12.01.11 - klo: 14.15
Joo oli muuttuva ennakko ja nyt on 0 ennakko ja 5,2 välitykset.

Oliko sulla aikasemmin muuttuva ennakko?

Jos näin niin johtuu puhtaasti siitä että välitys muuttunut niin radikaalisti.
Ja siis moottorin kierrokset muuttuneet samalla todella paljon.
Mitä korkeammat kierrokset moottorissa ja lyhyempi välitys, sitä tehokkaampi jarru.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: ripa_k - 12.01.11 - klo: 15.04
Kokeileppa laittaa myös pakin teho sataan prosenttiin, vaikka nopari onkin kaasu/jarru -moodissa.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Habaku - 13.01.11 - klo: 13.16
MistäS noita softia saa hommattua, tai tarkemmin saako sen ihan itekin värkättyä ? EX:ssä valmiina ilmeisesti mod softa ja pitäs ladata o-ennakko tilalle.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 13.01.11 - klo: 13.59
Kokeileppa laittaa myös pakin teho sataan prosenttiin, vaikka nopari onkin kaasu/jarru -moodissa.

10.5 koneella kokeilin tuota.
Ei mitään vaikutusta.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: HVoltage - 13.01.11 - klo: 15.46
MistäS noita softia saa hommattua, tai tarkemmin saako sen ihan itekin värkättyä ? EX:ssä valmiina ilmeisesti mod softa ja pitäs ladata o-ennakko tilalle.

Softat -> http://www.speedpassion.net/en/

Softan vaihtoon tarvitaan tämä -> http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Tarvikkeet/Speed-Passion-LCD-Pro-Program-Card-103620
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: Habaku - 13.01.11 - klo: 15.52
Jeps, kiitti :wink: RF:ssä laittavat 0-ennakon siihen, niin pääsee heti kuiten ajamaan, hieno homma et järjesty näin.
Ohjelmointipalikka hommataan tässä lähitulevaisuudessa.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: matti1983 - 13.01.11 - klo: 19.31
Kokeileppa laittaa myös pakin teho sataan prosenttiin, vaikka nopari onkin kaasu/jarru -moodissa.

10.5 koneella kokeilin tuota.
Ei mitään vaikutusta.

Jep jep kokeilin kanssa laittaa pakin sataseen mutta ei ollut mitään vaikutusta.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: *HOKE* - 14.01.11 - klo: 15.39
Hieman asiaan liittyen ja sen vierestä.

Huomenna lauantaina mulla on turun radalla SP päivityslaitteet mukana.
Mikäli tarvetta päivityksille tai kysyttävää kyseisen merkin säätimistä niin mua voi tulla nykimään hihasta.

Ps: voin päivitellä myös sunnuntaina, mutta arvatenkin kilpailun aikana vain kun ylimääräistä aikaa kohdalle sattuu.
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: matti1983 - 16.02.11 - klo: 15.46
Voikos nuo vakio konkat korvata suoraan tällä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Tarvikkeet/Speed-Passion-High-Power-Capacitor-108962 kysyn siksi että vakio konkkien kaverina on pari pientä fettiä ja tuossa uudessa on pelkästään konkka???
Otsikko: Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
Kirjoitti: APK - 17.02.11 - klo: 09.42
Oman SP GT2.0 Pro:n vakiokonkan korvasin tuolla kuukausi sitten.
Myös Tamiyan world tiimin suosiossa.