Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mustavihannes

Sivuja: [1] 2
1
Tulokset / Ponderittoman kuskin kohtalo
« : 30.08.04 - klo: 16.22 »
En näe mitään järkevää syytä, miksi ponderittomalla autolla ei saisi ajaa. Asiasta pitää myöskin erän aikana kuulutuksin tiedottaa, jotta kuski voi itse päättää, mitä kalustonsa kanssa tekee. Ajamaanhan kisoihin on tultu, ja tässä mielessä ponderin unohtaminen vertautuu tilanteeseen, jossa kuski menettää pelin syystä tai toisesta erän alussa, kuten edellä on jo todettu. Niin kauan, kun kuski ei ala ajaa päättömästi ja antaa muille tietä, ajoa pitää saada jatkaa.

2
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 11.03.04 - klo: 20.38 »
Lainaus käyttäjältä: "topemu"
Lainaus käyttäjältä: "mustavihannes"

Elikkä kesällä Opel Kadett B '70 ja talvella Volvo 144 DL '72 , Volvo on tosin aika pahasti "vaiheessa"... :mrgreen:   Lisää kuvia & stooria http://www.hut.fi/~mmuhonen

Noi vanhat 70-luvun alun Obelixit on kyllä hienoja. Itse olen aloittanut autoilun vanhalla B-korisella peltoautolla, jonka sitten kunnostin ensimmäiseksi autokseni kun sain ajokortin. Kyllähän niillä silloin ajeli, vaikka talvella tarvittiinkin hiekkasäkkejä takakonttiin tuomaan hiukan pitoa kevyeen perään.

Yksi mitä olen jo pitkään harkinnut hankkia on A-korinen Manta 70-luvun alusta. Siinä olisi sitä jotain.

Mulle joskus tarjottiin vuoden 70 alkuperäiskuntoista Kadett GTE Coupe 1,9i. Se oli tumman vihreä ja siinä oli Shelby -tyyppisen valkoiset raidat katon yli. Se oli todella hieno, mutta kun itse jäin miettimään asiaa, niin seuraava ei.

Nykyisin ajelen Hondilla :wink:, kun nykyiset Opet ovat hiukan niin ja näin.


Eka auto mullakin oli peltoauto, ja mikäpä muu kuin Opel Kadett B '67. Läpimatä B-raketti, joka saatuaan osakseen ankaraa "thöönausta", käytyään kerran katollaan ja lopulta tehtyään itsemurhaiskun erään Toyotan kylkeen, poistui autuaammille rallipelloille...

3
Vapaa keskustelu / Virallinen BANJO-topic
« : 09.03.04 - klo: 21.48 »

4
Sähköautot / Vikaa Kyoshon SuperTenissä
« : 28.02.04 - klo: 16.22 »
Halåå näiden aiheiden kanssa.... taas vaan pelkkä "vikoja", ei auton mallia eikä mitään muutakaan....  :evil:

5
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 23.02.04 - klo: 10.18 »



Elikkä kesällä Opel Kadett B '70 ja talvella Volvo 144 DL '72 , Volvo on tosin aika pahasti "vaiheessa"... :mrgreen:   Lisää kuvia & stooria http://www.hut.fi/~mmuhonen

6
Vapaa keskustelu / Savunharmaat auton ikkunat?
« : 19.12.03 - klo: 13.40 »
Tummennuskalvo toimii ihan ok tähän tarkoitukseen. Bonuksena voit ethdä autenttiset ilmakuplat tummennuksiin  :mrgreen:  Ikkunat kannattaa putsata huolella, jos ei halua kuplia.

7
Sähköautot / Servosaver suoraan servon päähä?
« : 24.11.03 - klo: 09.59 »
Eiköhän noita saa melkein mistä vaan RC -putiikista, sellaisiahan käytetään ihan yleisesti esim. 1/12 mattoautoissa. 8)

8
Vapaa keskustelu / Jouset
« : 06.05.03 - klo: 14.21 »
Voin sanoa ihan suoraan että ei löysty eikä väsy, ei ainakaan niin että sitä mitenkään huomaisi...... Ja se miksi kuskit mekkaavat yms. autojaan "telineiden päällä" johtuu aivan muista syistä kuin siitä että jouset muuten väsyisivät... tämä vaikka en mistään mitään tiedäkään  8)

9
Sähköautot / Moottorin kiinnitys
« : 03.05.03 - klo: 22.49 »
Uusi kannu ja uudet ruuvit. Ei maksa paljoa, varsinkaan kun ei se kone pysy tuommoisilla virityksillä kiinni kuitenkaan. :shock:

10
Sähköautot / Renkaanlämmittimet
« : 03.05.03 - klo: 22.39 »
Itselle tuommoiset tuli joskus muinoin hommattua, ja kyllä täytyy sanoa että niistä hyötyä on ainakin ensimmäisten 2-3 kierroksen aikana, sitä enemmän luonnollisesti mitä kylmempi ilma tai kovempi rengaseos. Suurin ongelma lämmittimissä ei ole hinta, vaan se että lämmittimet voi ottaa pois vasta juuri ennen lähtöä; renkaat kylmenevät nopeasti (varsinkin ulkona) joten lämmittimiä hoitamassa on pakko olla mekaanikko eikä silloinkaan voi olla varma että lämmitys toimii kunnolla, lähdössähän on monesti erinäköistä odottelua yms.....  Lisäksi lämmittimien ja niihin kytketyn akun muodostama piuhahässäkkä on niin massiivinen, että koko homma saattaa käydä mahdottomaksi pienessä kiireessä. Jos homman saa toimimaan normaalilla "kisarutiinilla", lämmittimistä on todellista hyötyä. Ja ulkokisoissahan lämppäreillä voi grillata vaikka kohmeisia näppejä, Suomen kesä kun on lyhyt ja vähäluminen..... 8)

11
Vapaa keskustelu / Imola
« : 20.04.03 - klo: 22.01 »
Ihan ok kisa, varsinkin alku- ja loppukierrokset oli jännää katsottavaa.... Ja Raekkoenen se vaan nakuttaa pinnoja pussiin  8)  Schumi veti aika omaa settiä alusta loppuun, ei tosin tiiä miten olis käyny jos meisselit (Räkä ja DC) olis ollu alunperin samalla taktikalla kun Williams ja Ferrari... mut hyvä näinkin!

12
Vapaa keskustelu / Opell Kadett B Rallye
« : 18.04.03 - klo: 22.24 »
Korien kunkkuhan on luonnollisesti Opel Kadett B Rallyen kori mustalla konepellilla!! Mutta joo, väärä kori voi tuhota muuten hyvät säädöt, varsinkin kovalla pidolla ja nopeuksilla korin merkitys on suuri. Tuo mainittu Stratus 1.0 on vähän semmoinen tiiliskivi, vakaa ja rauhallinen. Hyvä kori kaikenkaikkiaan! :mrgreen:  v2.0 on vähän aggressiivisempi, muuten aika lähellä....

13
Sähköautot / Pakki puuttuu
« : 15.04.03 - klo: 23.22 »
En oo varma mutta ei kai pakilliset säätimet varsinaisesti kiellettyi oo, pakin käyttö sen sijaan on... ite ajelin aikanaan stanua pitkät tovit pakillisella hitecin tiiliskivellä :wink:

14
Tulokset / Endurancee
« : 15.04.03 - klo: 23.14 »
Kerrassaan loistava kilpailumuoto!! Olisin ihan valmis vaihtamaan "tavallisen" kisaamisen tällaiseen...(vaikka eipä niitäkään kisoja oo pahemmin tullu ajeltuu... :roll: ) Ja hyväksi kisan tekee just tällaset renkaat ja pannut, huono pito ei vaadi autoilta niin hirveesti ja koneet kestää helposti moisen rääkin. Omalta osalta lupaavasti alkanut kisa meni vähän ketuille kun tällä kertaa napsahti etuvetari... :(  mutta, tulihan seikkailtua ainakin maaliin asti!! Lisää näitä!!

15
Vapaa keskustelu / Patongit kovassa kurssissa
« : 23.03.03 - klo: 11.22 »
Onnittelut Turborelluteamille, jaettu 4. sija liigan kokonaispisteissä!!! Kertonee RC-maailman formulatiotoudesta jotain  :wink:  Onnittelut Kimille myös, vihannestiimille arvokkaita pisteitä! :D

16
Tulokset / Ropleemia
« : 17.03.03 - klo: 21.04 »
Joo onnkesi olkoon vaan voittajille, ois näköjään ite pitäny sittenkin tulla pitämään vauhtia  8)  toi linkki vaan ei mul skulaa, ikkun aukee mut katoo samantien.....

17
Sähköautot / Lakrut
« : 13.03.03 - klo: 22.04 »
Seuraavanlaista systeemiä on myös käytetty:
1. Ostetaan Biltemasta tuubi kuulalaakerirasvaa(sellaista paksua tököttiä)
2. Poistetaan suojat laakereiden sivuilta
3. Puhdistetaan laakerit jollain em. tavoista
4. Laitetaan rasvaa reilusti kattilan pohjalle ja putsatut, avonaiset laakerit sekaan
5. Kattila hellalle, ja lämpö levylle

Tämän jälkeen odotetaan, että rasva sulaa juoksevaksi litkuksi ja siten asettuu tasaisesti laakeriin(rasvaa pitää olla niin paljon, että laakeri peittyy rasvaan koko leveydeltään). Sitten kattila jäähtymään, ja poimitaan laakerit jähmettyneestä rasvasta ja asetetaan pölysuojat takaisin. Voila!

18
Vapaa keskustelu / Foorumin tasosta
« : 13.03.03 - klo: 21.23 »
Hmm. On totta, että foorumin tason on tällä hetkellä enemmän tai vähemmän alamaissa, riippuu tietysti hieman mihin verrataan. Nähtävästi yksi suuri kiistanaihe on se, onko ongelma suurempi sisällöllisellä puolella(topiccien aiheet, yms.) vai ilmaisussa (hymiöt tms.)... Mielestäni tietynlainen sananvapaus pitäisi kuitenkin sallia, eli "tyhmien" kysymysten ja aiheiden pitäisi päästä foorumiin, oli topicin aloitussyy mikä tahansa, oikea tiedonhaku tai pelkkä kiusanteko. Vaikka ajatusmalli saattaa tuntua kaukaiselta, tällainen periaate on tärkeä "oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa". Mitä taas tulee kirjoitusten kielioppiin, siinä on jokaisella syytä katsoa peiliin. Siistin ja selkeän ilmaisun pitäisi olla itseisarvo ja itsestäänselvyys, ja vaikka foorumi-konteksti tarjoaakin mahdollisuuksia "verbaali-iloitteluun", liiallisuuksiin ei pidä mennä. Pidän ajatusta kuukauden (tai lyhyemmän ajan) "karanteenista" harkitsemattomana. Motiivina foorumille kirjoittamiseen on yleensä jokin kiinnostava aihe, johon kirjoittaja haluaa tuoda oman näkökulmansa, kommenttinsa tai kysymyksensä. Silloin kirjoittaja rekisteröityy ja saa käyttäjätunnuksen; jos kirjoittamista joutuukin odottamaan viikonkin, kiinnostus katoaa nopeasti, eikä kiinnostavaan keskusteluun osallistuminen ole enää silloin yleensä järkevää. Täältä tähän!

19
Vapaa keskustelu / Rankkaa settii
« : 09.03.03 - klo: 12.55 »
No huhhuh olipa avauskisa!! Oli varmaan hienoin kisa n. 100 vuoteen.... Ja tuli musta aika selväks ketkä KOLME tänä vuonna jakaa keskenään mitalit, kullan ja hopeen(ja pronssin) :mrgreen:   Oli vihannesteamilla aika hyvin pullat uunissa kun Räkä paahto kärjessä ja Panis keikku viidentenä.... Mut sellasta sattuu, kun ohjelmoi kierrosrajottimen päin tervettä  :?  Niinku Montoya sano; "Basicly, shit happens!" Tulis vaan sedekisoja niin pääsis tää kovien jätkien ketju (Räikkönen, Schumacher, Montoya) vääntään oikeen tosissaan... mut näihin tunnelmiin!  8)

20
Vapaa keskustelu / Juu....
« : 07.03.03 - klo: 22.09 »
Löytyhän se sitte lopulta, kun pistin hakukoneeseen että login ja F1 manager..... ihan exploder mulla on mut silti noista infosivuista ei ottanu selvää wanha Edwardikaan.... :mrgreen:

21
Vapaa keskustelu / Mistä?
« : 06.03.03 - klo: 18.50 »
No sitä mä just etin, et mistä sinne kirjaudutaan? Taidan olla melkonen puusilmä.... :shock:

22
Vapaa keskustelu / ei löydy
« : 06.03.03 - klo: 18.44 »
Siis tuosta missä on teamien/käyttäjien nimiä? sillonhan siinä pitäs olla munkin nimi? kun ei oo!!!

23
Vapaa keskustelu / F1 Manager
« : 06.03.03 - klo: 18.33 »
Mistä sinne talliin pääsee!!!!!!?????

24
Vapaa keskustelu / Apua! Kiire!
« : 06.03.03 - klo: 18.30 »
Sori mut kun meen tonne infosivulle niin siihen se homma sitten tyssääkin!! Olen saanut itseni rekisteröityä, mutta missä teami kasataan!! aapuuva!!!!! :shock:

25
Tulokset / Kuulostaa hyvältä.....
« : 06.03.03 - klo: 11.34 »
.....tosin sittenkin riskiksi jää että jäätilanteen vuoksi paatti jää lähtökuoppiinsa. Jääjää. Mutta täytyypi otella selvää.

26
Tulokset / Kisamatka PERUUTETTU
« : 05.03.03 - klo: 18.16 »
Elikkäs koska kisat käydään sunnuntaina ja päättyvät n. klo 19(?) niin sieltä tallinnan päästä ei ennen maanantaita pääse pois!! Viimeinen paatti lähtisi klo 17 sunnuntai-iltapäivänä, seuraava siis maanantaiaamuna. Näinollen reissu on aika magdoton järjestää, sillä varmasti valtaosalla lähtijöistä on pätevä syy olla maanantaiaamuna jo uomen puolella! Valitettavasti näin pääsi käymään  :(  Noh, ens vuonna sitte ja kahta kovemmalla sykkeellä :twisted:

27
Vapaa keskustelu / charz on poissa...
« : 04.03.03 - klo: 20.23 »
Osanottoni.

28
Sähköautot / diffi
« : 20.02.03 - klo: 20.00 »
Asson yksisuuntadiffi on aika veemäinen paketti; diffi itsessään on heikkoa tekoa, ja jos autossa on muovi- tai aluvetarit, diffi rikkoo nekin herkästi. Eli akseleita paukkuu, varsinkin virissä jos ei omista mipin kiiltäviä CVD:tä.... ja niiden kanssa paukkuu taas diffi :mrgreen:

29
Sähköautot / Hedgehog
« : 20.02.03 - klo: 19.52 »
Kyllä se alumiinipalikka kandee pitää siinä, koska se johtaa lämmön pois moottorista ja sitten ilma jäähdyttää ne rivat... Sähkömoottorin ilmankierto on paljon vähäpätöisempi seikka kun esim. polttomoottorissa vastaava

30
Sähköautot / Iskarit
« : 13.02.03 - klo: 18.13 »
Iskarinöljyt kannattaa vaihtaa aina kun iskarit joutuu avaamaan. Jos iskari vuotaa, pitää tiivisteet vaihtaa. Iskari on ilmattu oikein silloin, kun se kokoonpainamisen jälkeen palautuu itsestään hitaasti vähän matkaa, MUTTA EI KOKONAAN. Jos iskarin varsi palautuu kokonaan, on iskarissa liikaa öljyä ja siten painetta. Jousen tehtävä iskarissa on palauttaa iskari jouston jälkeen normaalipituuteen, öljyn tehtävänä on hidastaa em. joustoliikettä. Täältä tähän. 8)

Sivuja: [1] 2