Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - cjakyto

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 16
151
Sähköautot / Vs: Caster Racing F18 buggy ja truggy 1:18
« : 24.04.10 - klo: 13.03 »
Onko tämä auto sama kuin kyosho fusion? Näyttäisi aivan samalta?

Kyosho Fusion? En moista mallia löytänyt... Caster Racing Fusion F18 tämä on, tuskin Kyosholta samanmoista löytyy vieläpä samalla nimellä...

Se mitä Kyosho myy on juuri sama auto. Ja ne vain toimittaa sen auton ei oma malli.

152
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 21.04.10 - klo: 09.12 »
onko kellää ollu samanlaista ongelmaa eli noin 40-50 vauhissa kun laittaa lisää kaasua ni kuulostaa et spurri alkaa pitää rutinaa vaik kytkinlevyt on liimattu.mikähä paikka antaa periks?kiinni on ezrunin 6000kv ja 3s lipo.

Avaa diffi ja kato mitä näkyy. Vaikea sanoa mikä on mutta olen samaa mieltä että toi on aika hurja toi sun yhdistelmä.

153
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 31.03.10 - klo: 11.03 »
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=104219

Tollaista vaihtoehto-osaa saatavana. Voisi harkita jossain vaiheessa.

154
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 30.03.10 - klo: 20.14 »
Hiekkaa menee aina joka paikkaan. Se vähän auttoi kun vedin koritolpat muistaakseni minimiasentoon. Koria sai pikkasen pakottaa päälle mutta eipä tullu niin paljon tavaraa sisään.

155
Sähköautot / Vs: Maverick Strada SC 1/10
« : 30.03.10 - klo: 18.15 »
http://www.youtube.com/watch?v=-ytWquMoZx8

Hyvinhän toi näyttää menevän harjattomilla.

156
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 13.03.10 - klo: 22.28 »
Jos yhtään viitsit vilkuilla aikaisempia viestejä niin huomaat että tuotahan alunperin Matheuskin kyseli että mikä se koko pitäis olla.

Tokihan tuo oikea koko löytyy ottamalla diffinpuoliskot mukaan ja menemällä tiivistekeskukseen.
No niinpäs olikin  :roll:
Eipä sattunut silmään.

157
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 12.03.10 - klo: 19.34 »
Onko vain 7k öljyä tosiaan diffissä?
Vai joko on siirrytty paksumpaan?

Matheuksen autoon tosiaan tuuppasin 50.000 plöröt ja auto toimii kivasti... Omaan makuun olisin laittanut vielä paksumpaa mäskiä.

Kokeiles huvikses ihan kunnon paksua diffiöljyä.

Pisaraakaan ruuvilukitetta en laittanut diffin ruuveihin.
Ihan piruuttani jätin ilman, että selviää tuleeko tuo paksumpi tuosta kohtaa ulos ollenkaan.

Ihan on eri kokoa tuo diffikuoren O rengas kuin matheuksen auton mukana tulleet.
Selvästi paremmin istuu.
Tosin mä laittaisin ohuemmalla profiililla olevan.
Sillon O rengas plupsahtais tuon ohuemman puoliskon ulkolaidassa olevan kanttauksen ja paksumman kuoren reunan väliin.
Eli ei jäis diffikuorien tasaisten kohtien väliin ollenkaan.
Sillä tyylillä oikeastaan HoBaon polttiksen diffit on tiivistetty ja pitää kyllä.

Minkä kokoinen toi iso o-rengas on?

158
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 12.03.10 - klo: 14.40 »
Hoken viesti selvensi asiaa. Minullekin tuli Hobbylinnalta tuohon kuorien väliin o-rengas, mutta se oli mielestäni liian pieni sopiakseen mukavasti. Siispä käytän kuorien välissä edelleen alkuperäistä silikoni tiivistettä, joka varmaankin hieman vuotaa. Lähtöjen x-renkaat korvasin o-renkailla ja se auttoi kummasti vuotoon.

Ei se sit niistä pultin rei'istä vuoda phalle jos käytät sen alkuperäis kumitiivisteen sijasta o-rengasta? Itsellä ei ainakaan vuoda alkuperäistiiviste. Eikä ulostuoljen x-renkaiden kanssa ollut mitään ongelmaa.

159
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 08.03.10 - klo: 18.11 »
Olis ongelma... ei siis oikee mutta kuitenkin.

Eipä mulla muita muutoksia vakiosta ole kuin kuulalaakeroidut pyörät, aluöljyiskarit ja 2S LiPo. Muutoin vakio. Ongelma on se, että keulaa ei saa pysymään sittn millään maassa. Jotenkin tuntus hullulta alkaa puntittamaan tällasen kirpun keulaa ja mitään wheelie barseja en halua ajatellakaan. Slipperiäkin mietin löysentää mutta eipä se sitten kauaa kestäisi jos sen laittas luistamaan. Vai onko tähän joitain säätökikkoja?

Pikkuhärveli on nyt todella kimurantti ajettava, lähtee lapasesta ylettömän herkästi ja keulii itsensä katolleen ja tää tapahtuu jo osa-kaasullakin, täyskaasulla keulii ittensä aina katolleen kun akussa on kunnolla varausta. Tarkotus olis että keulis täyskaasulla lähdössä vaan hieman. Oliko suosituksia tai ajatuksia tästä?

Ootko kokeillu 1S:nä. Ittellä ainakin keuli sopivasti ja pystyi ajelemaan jopa olkkarissa.

160
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 04.03.10 - klo: 22.14 »
Sabe myy osia tähän. Kysy sieltä.

161
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.03.10 - klo: 21.32 »

162
HPI / Vs: Savage xl
« : 25.02.10 - klo: 19.43 »
Dodii..

Taas on tullu tehtyy ja tapahduttuu :D.

Nyt sitten aattelin kokeilla virittää xl moottoria. Laskin kantta ja muuttelin vähän portteja.

Tässä vähän alotuskuvia alkuperäisestä:
"boost portti" ilman sylinteriä:

Vakio "boost portti":

Vakio sivuportit:



Boost portti oli jaettu kahteen kummasti ja keskelle pystyi kätevästi lisäämään vaon. Sivu porteille lisäsin yhdet vaot ja tulos oli tämä:

Boost portti muuttui aikalailla

ja uudet sivut: (vaot pitää olla suhteessa boost porttiin kohti kallellaan ja osoittaa kohti kantta.)



Eli näin :). Uskokaa ja älkää.. lähti käymään erittäin hyvin ja tuntui toimivan. Molempia neuloja avoin ½ kierrosta, jotta ei mene liian laihalle. Katsotaanpa vaikuttiko tämä kun saan auton säätöihin ja pitoa renkaisiin. Viimeistelyksi uudet silikoonitiivisteet pakoputkeen ja autosta on nyt tälläinen.  :cool:



HUOM! En halua ketään yllyttää tekemään samaa! Eli omalla vastuulla teette, jos teette. Kisa koneita ei muutenkaan välttämättä kannata virittää, kun kaikki melkeen saatava on saavutettu. Toivottaan, että tehot eivät vähentyneet 10% enempää niin viritys onnistui.   :lol:

hmm..
ne kuvat vielä  :azn:

163
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 15.02.10 - klo: 20.22 »
korjatkaa jos olen väärässä mutta muistaakseni halkaisija on 12mm

164
Hmm...

Aika erikoinen, toisaalta taas suositellaan Hiilellisten moottoreiden sisän ajoon käytettäväksi puhdasta vettä.

Moottori siis laitetaan pyörimään ja upotetaan veteen, hiilet vesihioutuvat ja moottirista tulee erittäin timmi.

Tässä linkkiä:

Water "Break-In" Brushed
RC Electric Motor - No
need to "Waterproof"


Näin juuri kuuluu tehdä harjallisille moteille uusina. Tuskinpa siis pistävät pahitteeksi lumesta.

165
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 12.02.10 - klo: 10.59 »
On vähän vanha likki mutta voisitko sit alkaa lisätä videoihin musiikin ne on muuten hitusen tylsiä.

MTV:ltä näkee musavideoita, rc-videoissa ei tartte musiikkia. Vai seisotko montun reunalla korvalaput korvilla, jottei olis tylsää? Olkoonkin vain sähkömoottorin vinkumista, mutta silti...

Sorry kuohahdus :embarrassed:

Pysytäänpäs aiheessa. Tätä voi jatkaa mun puolesta tuolla --->
http://rc10.fi/index.php?topic=5968.1260

166
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 11.02.10 - klo: 16.29 »
Tulipa rälläköityä pois akkukotelon seinämät. vahvistin runkoa 2kpl 5mm polykarbonaatti levyillä. Takatornin alle pari palasta samaista ainetta jotta saa akulle korkeussuunnassa lisää tilaa. Istuu toi 3S 5000mAh 30/40C flightmax nätisti paikoilleen. Joskus tarkoitus tehdä oma alustalevy tohon kunhan vain aikaa olisi.

167
Sähköautot / Savage Nano
« : 08.02.10 - klo: 16.34 »

168
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 21.01.10 - klo: 12.54 »
http://raceaka.com/news.php?article_id=45

Hmm.. mahtaiskohan toimia E-firessä kerran ovat blitziin?  :azn:

169
Sähköautot / Vs: Halpa sähköturisti...
« : 16.01.10 - klo: 21.27 »
Laita tuotekoodi kun toi linkitys ei toimi.

171
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.01.10 - klo: 16.07 »
Siinä kuva miten omassa on rinnan kytkentä. Tosiaan noihin vakio koteloihin ei pahemmin 4-5s pakat mene millään.

Tuo on selkeä rinnankytkentä, plussat plussiin ja miinukset miinuksiin.

Mutta miettikääpäs tuota "kääntää vain toisesta akusta liittimen toisin päin":

Tuolloin virta kulkee noparista lähtien + -> + 1.akun napaan josta - jatkuu toisen akun plussaan -> josta + jatkuu noparin miinukseen.. Ei tuo kovin suositeltavalta kuullosta. Plussat plussiin ja miinukset miinuksiin kuullostaa jo hyvälle. Hobbykingiltä näytti löytyvän _ainankin_ 3700mah 4s akkuja, jotka koteloon sopivat. Kannen kun ottaa irti niin taitaa mahtua isompiakin, löytää vaan sopivan muotoisia.

Yritin etsiä aftermarket akkukoteloita tuohon autoon, mutta ei näyttänyt löytyvän. Olisikohan tässä paikka tehdä itse oma, jos moisen auton hommaa. Kyse on kuitenkin vain parista millistä, mikä jää isompien akkujen kiinnittämisessä vajaaksi.

Alumiini tai kovamuovi materiaaliksi ja ruuvaamaan uusi kotelo autoon. Kantta siihen ei tarvitse, ainoastaan alareunan, kiinnikkeet ja ulkoreunan.. hmm.. täytyypä soitella sorvarille ensi viikolla.

Tuolla on tollaiset:

http://204.186.93.64/SavageFlux-BatteryTray.htm

En tiiä onko yhtään suuremat/paremmat..

172
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 06.01.10 - klo: 21.50 »
Kantsisko hommaa joku heat sink eli jäähdytyssiili? Olisko toi hyvä?

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=1386

Tai toi:

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=4949

Juu ei se varmaan pahaa sille tee. Tosin en tiiä mahtuuko se sinne muovisen moottorisuojan alle. Tosin modaamalla ainakin.

E: Flightmax 3S 5000mAh 30C/40C saapui parisen päivää takaperin. Se istuu justiinsa akkukoteloon. Talvisuojaukset kun akulle tekee niin varmaan saa vähän dremelillä avartamaan akkukoteloa. Ja piuhoja varten joutuu tekemään pienen hahlon. Nyt ainakin riittää akulla purkuvirtaa jos tulee jossain vaiheessa laitettua autoon jotain jytympää ja vääntävämpää settiä  :roll:

Nyt vielä odotellaan että keli vähän lämpiää että viittii mennä pihalle seisoskelemaan. Välitykset 40/11. Pinjoni sen verran pieni että moottorilevystä joutuu dremelillä jatkamaan niitä soikkoreikiä. 3500kV:lla pitäisi mennä sen n.85km/h laskurin mukaan. 16 piikkisellä n.120km/h missä ei mitään järkeä enää  :tongue:

173
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.01.10 - klo: 17.10 »
Morot!!

Käykö hpi:n bajaan tarkoitetut vanteen kiinnityskohdat(siis vanteet) karvattoman E-revon 17mm heksoihin? Jos ei niin lienekköhän muunnossarjoja miten saatavilla? Kiitokset!

-Sami
Ei käy,Bajassa 23mm hex.Muunnossarjoista en tiedä.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLUD8&P=7
Käykö noi?

174
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 01.01.10 - klo: 16.04 »
Kompaan edellisiä. Saas nähdä alkaako paukkua osat kunhan kiinan maalta tuloo 3s pakka  :grin:

175
Sähköautot / Vs: mini rave 1:18
« : 29.12.09 - klo: 19.38 »
mini rave on rc18 kopsu. 1.5 on sama kuin caster racing f18.

176
Sähköautot / Vs: Robbe minirave
« : 29.12.09 - klo: 19.15 »
1.5 on kyllä uudempi.

177
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 26.12.09 - klo: 13.40 »
Ja sit kun tulee insipraatio niin meet tämän keskustelun neljännelle sivulle ja teet ton Janezkin mod1 konversion autoon. Itsellä pinjoni 20t ja spurri 40t. Eli pinjoni pyörähtää 2 kertaa kun spurri kerran. MM kädenlämpöinen jos sitäkään, samoin moottori mallia kiinalainen 36-60-07L 3500kV.
Toki tulossa 16 ja 11 hampaiset kun toi 3s 5000mAh 30C/40C taisi lähteä tilaukseen hobbycitystä.

Mitä toi tarkoittaa toi mod1? Onko sillä jotain tekemistä moottorin akselin paksuuden kanssa? Jos pinjoni on mod 0.8, sopiiko se tohon flux moottoriin?
Moduuli kertoo hampaan koosta. eli mitä suurempi moduuli niin isommat hampaat. Joku voi sitten korjata väärät termit :roll: mod1 ei taida löytyä muuta kuin 5mm akselille posilukien kershaw designin spesiaali pinjoneita jotka maksavat maltaita. 0.8 mod taitaa löytä sekä 3.2mm ja 5mm akselille. Siinä tapauksessa pitää käyttää nitro firen spurria. Joutuu jollain shimmaamaan että saa spurrin ja pinjonin linjaan. Itse käytin tähän modiin rustler/stampede liukulaakereita.

178
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 23.12.09 - klo: 06.43 »
Pinjoni/ Spurri homma meni aivan oikein.
1/10 koon moottorit eli 540 on useimmiten 36mm halkaisijaltaan. S,L ja XL tarkoitaa juuri tota kannun pituutta. Mitä pidempi kannu sen vääntävämpi motti.

Linkityksestä voi varmaan joku viisaampi neuvoa.

Flux kestää 3s jos vaihdat siihen 4600kV moottorin. Ja jos et ole vielä huomannut niin nopari combo on castle creationsin sidewinder eri tarroilla. Eli ihan hyvä laitos.
Linkki:
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder.html

Kyllä voin sanoa että 2s ja 5700kV moottori niin huuli pyöreenä saat ajaa. Etutassut taivasta kohden jos vain pitoja on.
Pienempi pinjoni kannattaa hankkia kun toi 5700kV käy kuumana noilla vakiovälityksillä.

Korjatkoot viisaammat jos muistan väärin että fluxissa on kanssa 20 hampainen pinjoni niin kuin harjallisessa versiossa (Ellei sit vanhempaa e-fire jossa 19 piikkinen). Ehkä joku 17-18 voisi olla mukavempi.


179
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.12.09 - klo: 21.50 »
Noudata K.I.S.S. periaatetta näin alkuun Keep. It. Simple. Stupid.
Ja kun taidot ja tiedot karttuu, niin sitten virittämään.

Heh.. heti haukutaan tyhmäksi  :laugh:

Se nyt vaan on aika tyhmää miettiä virittämistä, ennen kuin on autolla edes päässyt kunnolla ajamaan.
Varsinkaan jos ei osaa lukea manuaalia sen vertaa, että saisi harjallisen noparin ohjelmoitua.
Ja nyt jo ollaan harjattomia ostamassa....
Mitenköhän sen ohjelmoinnin kanssa sitten?
Totta turiset. En tosiaan lukenut ihan alusta lähtien tota keskustelua.. Mutta toisaalta jossain vaiheessa saa olla valmis päivityksiin sillä eipä toi titan moottori kauheen monta kymmentä akullista taida kestää.

180
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.12.09 - klo: 21.35 »
Noudata K.I.S.S. periaatetta näin alkuun Keep. It. Simple. Stupid.
Ja kun taidot ja tiedot karttuu, niin sitten virittämään.

Heh.. heti haukutaan tyhmäksi  :laugh:

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 16