Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TheArska

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 75
181
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.09.14 - klo: 23.39 »
Löisin melkee vetoa et Laaseri ZX-5? Ainakin samanlaiselta näyttää...:)

Ei kannata, veikkaan että häviät.  :wink:  ...taitaa olla kokoluokkakin väärä kaiken muun lisäksi. Kummassakin 4 rengasta kuitenkin.  :azn: (tosin ne puuttuu kuvasta.)

Oisko 1/24 losi sct exotec:n palikoilla?    ..voitinko jotain?  :azn:

182
Mä sain tuosta yllä olevasta "akseli linkistä" käsityksen että ois pelkkä etuakseli kyseessä..?  ..ja jos näin niin tiedä tuosta edukkuudesta, ainakaan huutomerkkiä en sen edukkuuden perään laittaisi. Jos kyseessä kummatkin akselit niin asia on eri.

183
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 19.08.14 - klo: 15.58 »
Joku versio tiger drive:stä varmaankin sopisi...
http://www.sullivanproducts.com/TigerDriveMainFrame.htm

184
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 17.07.14 - klo: 22.15 »
Jos haluaa ajo-ominaisuuksia ja etenemiskykyä huonommassakin maastossa, niin eikö truggy olisi aika hyvä vaihtoehto..
Siinä on isompaa rengasta, joiden myötä maavaraakin hieman buggyä enemmän, alusta ratkaisu vastaava kuin buggyssä keskidiffeineen, matala painopiste ja leveä raideväli joten ei kippaa helposti. Toimii mainioisti niin radalla kuin montulla pommituksessa.

Jos tosin juuri hpi:n haluaa niin 1/8 koossa truggyä ei taida sähköversiona löytyä, mutta eikö noita muutamalta muulta "laadukkaalta" merkiltä rtr:kin löydy.

185
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 28.05.14 - klo: 22.48 »
En nyt enään oikeen muista noita keppivetoisia ns. kilpa-autoja, kyosholla on fw-o5rr(topikin ekassa viestissä pari fotoa mun vanhasta autosta), hong nor:lla ja assolla tais olla kans ja sitten on noita "vähemmän kilpa-autoja", siis rtr vehkeitä monet kuten tuo mainitsemasi hpi. Tp-10 luokassahan on koneen koko rajoitettu .12:sta(kuin myös mm. pilli, kori), eli monessa rtr vehkeessä on isompi kone. Ei kisoissa juuri taida nykypäivinä muuta näkyä kuin hihnaautoja.

edit: jos meinaa kisoja ajaa niin kannattaa varmaan katsoa millä muut ajaa, parkkikselle sitten taas muuta, vaikka keppivetoinen kärry joka ei ole niin nirso pikkukiville ym...

186
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 28.05.14 - klo: 22.32 »
On myös kardaani vetoisia, lähes kaikki ns.kilpakärryt on kyllä hihnavetoisia.

187
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 04.05.14 - klo: 22.02 »
Mulla on itse palikoista kasattu "pitbike", pitpro pro mod/comp rungolla, 160cc koneella.. Ajot jääny vähiin(olemattomiin) lähiaikoina vaikka onkin hauska laite, täytyy yrittää tsempata kun kelitkin on jo hyvät..

188
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.04.14 - klo: 22.54 »
Mulla ei ehkä käy pää täysillä tehoilla näin iltasella....mutta 1/8 kokoluokan konetthan ns.standardi mitoilla, eli jos sulla on moottoripukit nin niihin pitäisi natsaa(en tiedä onko, vanhemmissa kyösteissä ei pukkeja ollut, vaan kone ruuvattiin suoraan lohkoon pohjasta kolmella? ruuvilla).
Mutta jos ostaa normaalin .28 koneen niin siihen käy apaut kaikki nykypäivän jousella kiinnitettävät saman kokoluokan putket käyrineen, kaasarihan tulee jo koneen mukana ja kytkimetkin ns. stanu kamaa, eli vaikka joku kolmilapa kytkin, siihen tavallinen kytkinkello päälle niin hyvin pitäisi toimia.
Ja eikös hammasjakokin ole ns.standardi....?   ...kymmeniä polttiksia omistanut enkä ole törmännyt kelloon joka ei natsaisi päärattaaseen/spurriin..
Mutta jos sulla siis pukkeja ei ole niin ne joutuu sitten varmaan kyosholta ostamaan.....ellei joku tiedä korvaavaa palikkaa..

189
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.04.14 - klo: 22.33 »
Voithan sä Lerppu86 ostaa tohon sun inferno neo st race spec.:iin muunkin kuin orkkis kyöstin koneen, hyviä esim. .28 kokoluokan koneita saa n.150e ja siitä ylöspäin.... Tuolla tavalla saisit huokella vehkeen radalle ja montuille ym..

190
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.04.14 - klo: 21.36 »
Todella hieno on "noppacorolla"  :smiley:   ..mutta eikös tuo ole ke-25(tai te-27), eli coupe pikku corolla, ke-20 on se "normaali".(btw.on tullut noita 1/1 ke20 coroillia omistettua n.10kpl.)
Mutta erittäin makee corolla.  :wink:

191
Menihän se, niin lujaa kuin vakio nitro rustleri menee...niin kauan kuin tuli naapuripihan rivitalon seinä vastaa, onneksi ei pihalla ollut mitään hyppyriksi sopivaa ettei tarvinnut jonkun olohuoneesta autoa hakea..  :smiley:

192
Hieno päivä taas rc autoilun parissa...
Mulle tuli taannoin vaihdossa muunmuassa traxxas rustler, nitro versio, siitä oli ohjauksesta c-hubi rikki. Jostain raadosta vaihdoin siihen tänään korvaavan osan, lähdin kokeilemaan autoa, ajoin kaksi tankkia ja osuin futis tms. kentällä ainoaan n.nyrkin kokoiseen kiveen ja sama osa taas paloiksi.
No eikun himaan ja vaihdoin samasta raadosta taas saman c-palan rustyyn, eikun ajamaan. No ilta ja pimeähän oli jo alkanut tulemaan ja kentällä oli huonot valot joten läheiselle tielle kokeilemaan(kun kaverikin tuli katsomaan kuinka rusty kulkee), tien viereisellä p-paikalla pyöräytin parit paskikset ja hienosti pyöri.
Tiellä painoin kaasun auki, olin juuri kaverille sanomassa että paljonkohan kantomatkaa on(mukana tulleilla megahertzi radioilla kun leikin  :shocked: ), samalla painoin jarrua mutta auto jatkoi kaasu auki matkaa pitkin tietä...ja katselin perään..  :roll:
No oli se lopulta pysähtynyt, tosin kanttareiden ja rivitalon seinän kautta...

Koriakaan en vielä jaksanut pois ottaa mutta hajonneisiin osiin ainakin se saman puolen c hubi TAAS, molemmat etuiskarit, koritolpat, ackermanlevy ja iskari torni.... Life is b......

193
(Pitäisiköhän näille eri autoille perustaa omat keskustelut...)

Tuolta polttispuolelta löytyy myös C8 topikki, missä ei autokeskustelut haittaa....jos ne täällä kesä 2014 suunnittelu topikissa jotain häiritsee...
http://rc10.fi/index.php?topic=10508.0

194
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 15.03.14 - klo: 20.04 »
Näytti/kuulosti niinkuin vähän "röpeltäisi" alakierroksilla eikä vastaisi vastaisi kaasuun ihan kunnolla.... voin toki olla väärässä..
Mutta ihan hyvinhän toi jengaa otti.

195
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.03.14 - klo: 17.45 »
Joo, kai ne olisi hyvä olla aika lähellä alkuperäisien pituuksia. Ehkä jonkun muun merkin iskaritkin olisi vaihtoehto, ellei muuten löydy.

196
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.03.14 - klo: 17.34 »
Pitäisi päivittää pojan Ansmann Magnumiin iskarit. Esim. tällaiset iskarit http://www.anticsonline.co.uk/1905_1_105200176.html ,niin mikä mitta tuo 55m käytännössä on?
Se kun iskarin varsi on pohjassa vai?


Kyllä noi taitaa touring auton iskarit olla, vaikka tuossa sun linkissä lukee trukit ja buggyt.
Tässä on samat ja lukee että touring autoon. (myös tuosta 55mm pituudesta voisi niin päätellä.)
http://www.hobbystores.co.uk/default.asp?WPG=HOB_HomePage1&itemid=C2010036
Eli en noita ostaisi, muuta kuin touring autoon.


Eikö manuaalista löydy varaosa numeroa?   
 
Ja pituus on yleensä täydestä pituudesta.

edit:itse asiassa tuossa munkin linkissä lukee maininta että mahdollisesti joihinkin trukkeihin ja buggyihin.
Lainaus
55mm is the standard touring car size damper however it can be also be used on some trucks and buggies.
   
Kuulostaa vaan lyhyeltä noihin...kuten mittasitkin omasi ovat ne pidemmät.

197
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 06.03.14 - klo: 20.16 »
Nojoo, toi hintaluokka on ainaki jotai sellasta, että samaa hintaa en saa kovin paljoa sisuskaluja tuohon kyoshon koneeseen. Hyvä että laakerit.

Mielestäni kokeilemisen arvoinen homma.


Joo, en ole koskaan tainnut kuin yhden kyoshon moottorin omistaa(gxr18, eli ilmeisesti sama kuin sulla, sinisellä kannella, noin 10v. sitten), enkä itse lähtisi niiden sisuskaluja uusimaan, kalliita ovat, varsinkin siihen nähden että ovat ns. rtr koneita. Ns. kilpakoneiden sisuksia vielä voi uusia noihin hintoihin.(vaikka ihan hyvin se kyöstin kone aikoinaan toimi.)
Eli mieluummin ostaisin itsekin kokonaan uuden koneen kuin uusisin rtr kyoshon pannun sisuskaluja.

198
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 06.03.14 - klo: 20.01 »
Tämäpä vois käydä ku nenä naamaan itseasiassa..

http://rc-navetta.fi/product_info.php?cPath=42&products_id=1979

Tuo näyttäs olevan force:n kone logosta päätellen, aikoinaan mulla oli pari kyseisen merkin konetta, tosin isompia, mutta ne ainakin oli hyvin toimivia ja helppo säätöisiä.(täältä foorumilta taitaa löytyä topikki force:n koneista..? Haulla ehkä löytyy) Eivät ole nyt ehkä ihan kaikkein tehokkaimpia mutta suhteellisen huokeita.

199
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 06.03.14 - klo: 19.47 »

Noissa pienemmissä (kuten minulla) se kamppari loppuu heti kierteeseen, johon tulee erillinen kytkinakseli, jolla kiristetään vauhtipyörä kampparia vasten, ja tämän akselin päälle tulee sitten kytkinkello.


Luulisi että jos siihen kerran tulee erilinen kytkinakseli/jatkopala että se olisi vastaava pituudeltaan yms. kuin noissa muissa on kampura vakionaan ilman erillisiä jatkoja... Niin noissa oli ilmeisesti kuulalaakerien sijasta neulalaakeritkin vielä.
Mahtaakohan niissä kyoshon kytkinkelloissa joissa käytetään neulalaakereita, olla eroja laakereiden ym. mitoituksen suhteen....jos vaikka kuulalaakerit heittää tilalle tms..
Mutta joo, kai noi muut koneet ainakin ns.normaalilla kytkinkellolla saa istumaan...
Mutta noi ei ole faktaa, ainoastaan mun mietteitä joista en ota vastuuta..  :shocked:

200
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 06.03.14 - klo: 19.15 »
Tietäs vaan että mikä, ja tuo pitkä kytkinakseli kuumottaa toki myös hieman.

Tuota teksti ei äsken osunutkaan silmään...
Onko kyosho:n koneissa vieläkin ns.normaalista poikkeavan pituinen kampura..?  ..jos näin niin en olekaan varma että ihan ns.heittämällä menee toinen vastaavan kokoinen kone.(ainakaan vakio kytkin ym. hiluilla)

edit: onko siis kyoshossa lyhyempi kampiakseli? ..vai pitempi...jostain kampiakselin jatkopaloista ollut foorumilla joskus puhe..

201
Kyosho / Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 06.03.14 - klo: 18.50 »
Eikös tuohon käy apaut jokainen "pikkulohko", eli 12-18 kokoiset..?  Tuosta isommat koneet taas on ns."isolohkoja", eli yleisimmät koot .21-32.(joissa siis isompi alakerta/fyysinen koko muutenkin ja koneen korvissa eri mitoitus.)
Noita 12-18 koneita löytyy yleensä 1/10 kokoisista ja 21-32 taas 1/8 kokoluokasta.

Noissa kun on aika standardit mitat, kyoshonkin koneissa vissiin normit koneen korvakkeet nykyään...kai se kampura ja kytkinkin on normi mitoilla..

202
Mun mielestä 12kg riittää kyllä jarruun, edessä kun on oneway niin takarenkaat saa kyllä tuolla voimalla lukkoonkin(mikäli jostain syystä haluaa)...

203
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 19.02.14 - klo: 23.51 »
Jos montuille miettii peliä niin tuon kyoshon scorpparin ja monstereiden lisäksi kannattaa harkita myös 1/8 truggy:jä.....  Ainakin jos nitropeli on se mitä etsii tai vaihtoehto, vaikka onkai noita joku sähköversiokin.. Niissä on vauhtia ja ajo-ominaisuuksia.

204
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 19.02.14 - klo: 17.17 »
Eikä toi kultamitalikaan huono juttu ollut....12 vuoteen noita talvimalleja ollut tullukaan...ja naisetkin otti hopean ennen tuota miesten kultaa.  :azn:

205
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 16.02.14 - klo: 22.26 »
Joo todellakin erilainen, piikkin tuntee aivan erilailla kuin udemmissa.

Jos jollain on crossi tai mönkijä ylimääräsenä, laita viestiä. Ois antaa Baja Tai Scorpion 6s vaihdossa.

Piikin tunteen erillailla koska noissa vanhoissa on vielä vähemmän vääntöä kun uusissa :) Kokeilkaa pojat 500 2t pyörää! Sit tiedätte mitä on voima ja miten sen tuntee juuri samalla hetkellä kun ranne heilahtaa.. Kierroksilla ei ole mitään väliä  :afro:

Pakoaukonsäädin on melkoisen isossa roolissa kun puhutaan noiden "historiikki"pyörien ja uudempien eroista tuon "tehopiikin" suhteen... :)   (ainakin jos puhutaan vaikka 125cc 2T vehkeistä kuten tuo-83 RM125, josta säädin siis uupuu) ...tuo pakoaukonsäädin tuli moniin merkkeihin joskus -80 luvun puolenvälin jälkeen..eri merkit käyttäneet eri lyhenteitä tuosta..
http://www.motot.net/wiki/Pakoaukons%C3%A4%C3%A4din

206
Sähköautot / Vs: Voi elämä näitä projekteja!
« : 14.02.14 - klo: 01.35 »
Tuohon yleempään kysymykseen/päätelmään villi veikkaus että margariini(oivariini) purkissa on orkkis tavaran sijaan nopari ja vastari tms. voin sijaan.....eikä siten sieltä juokse muuta kuin virtaa..?

Mutta makee prokkis!

207
Hobao / Vs: rengas paketin hankintaa
« : 11.02.14 - klo: 23.02 »
Nykyään truggyissä on yleensä 17mm heksi, vanteessa oleva reikä on yleensä samaa kokoa, joissain "antiikin aikaisissa" tosin voi olla pienempikin reikä vanteessa vaikka se olisikin 17mm:n heksille mutta on jo sitten niin paljon pienempi että sen erottaa jo silmällä myyntikuvistakin(ainakin jos on kuva jossa vanne ei ole kiinni autossa, eli reikä on kunnolla näkyvissä)...ja jos kyse on truggy vanteesta 17mm heksillä niin ne kyllä pitäisi sopia. (suurin osa hpi:n vanteista on ns.monsteriin "tarkoitettuja" kuten tekstistäkin yllä käy selväksi mutta monet käy myös moniin truggyihin....hobaon monstereita suomessa harvemmalla on niin oletin että tero79 omistaa hobaon truggy:n...?

Truggy:ssä on käytössä myös paria eri offset:iä joka kannattaa ottaa huomioon vanteita ostettaessa.

208
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 18.01.14 - klo: 20.59 »
Kyllähän toi lrp:n 32 on varmaan erittäin passeli kone savageen, teho eroista ei mulla ole kuin villejä veikkauksia...veikkaan että toi lrp kuljettaa (varmaan paljonkin?) paremmin. Mutta jos tarvii koneen savageen niin tuskin menee pahasti metsään ostamalla tuon .32:n lrp:n...Ainakin nuo .28 kokoiset lrp koneet on olleet erittäin toimivia ja tehokkaita.

209
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 05.01.14 - klo: 19.24 »
Mä ottaisin noista kolmesta tuon truggyn, niissä on yleisesti ottaen tosi hyvät ajo-ominaisuudet. Tuosta kyseisestä truggystä mulla ei kyllä ole kokemuksia eikä hirveästi sähköhärveleistäkään mutta truggyistä on, kuin myös monstereista, buggyistä ja niinpäin pois..

..vai olikos tuo hpi trophy truggy ns. apaut sama kuin hb:n ligtning stadium..?  Sellainen mulla kyllä oli aikoinaan, ihan jees mutta etutukivarsien kiinnitys heikko..

210
Bensa-autot / Vs: Tehoputket
« : 03.01.14 - klo: 22.58 »
Moro.

Oiskohan jollain valistunutta vinkkiä heittää, että kumpi linkkien putkista olisi tehojen kannalta parempi vaihtoehto, tuo toinenhan on hk:n rovan bajassa vakiona käsittääkseni.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15850___Performance_Tuned_Exhaust_Pipe_Baja_260_and_260s.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=15805

Eikös tuo jälkimmäinen ole tässä linkin bajassa kiinni vakiona.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=16637

Tuo jälkimmäinen putki mikä on tuossa rovan bajassakin kiinni on hieman kalliimpi, ei tosin kummatkaan ole hinnan kiroissa...mutta itselläni on ajatus/fiilis että tuo ekan linkin putki voisi ns.tuoda paremmin potkua/kulkua..
Mitä mieltä olette?    (26cc koneeseen tulisi)

edit: tuo tokan linkin röörihän näyttäs olevan kopio hpi baja ss:n putkesta jota on mollattu aika vuolaasti, joten kai tuo ensimmäisen linkin putki olisi parempi vaihtoehto...?

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 75