Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dazed/confuced

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 14.04.16 - klo: 13.12 »
Kiitos vinkistä. Hinnat ja tarjonta näyttää olevan hyvä. Toimituskulut vain esim. renkaille min. 21,19€. Pitää muistaa tuo, kun on tarvetta useammalle objektille.  :azn:

2
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 14.04.16 - klo: 11.22 »
Ajattelin, että jotakin muutakin voisi kiinnostaa halvat teräsvetarit tuuppi -Stampedeen. Tilasin hieman epäillen Ebaysta:

http://www.ebay.com/itm/HARD-STEEL-REAR-SWING-SHAFT-CVD-FOR-TRAXXAS-1-10-2WD-RUSTLER-VXL-XL5-/380466982420?hash=item5895996e14:g:E-oAAOSwiCRUlB0o

Toimineet jo neljättä kuukautta täysin moitteettomasti. En tiedä miksi pitäisi hankkia jotkut merkkivetarit triplahinnalla.

3
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 25.11.15 - klo: 15.26 »


Käsittääkseni toke80 puhui POJAN autosta,joten voi olla että hän haluaa  rajoittaa menohalut ihan syystä. Eivätkä kaikki tykkää lipojen kanssa pelata. Nehän eivät missään mielessä ole mitään lasten leluja, joita miten tahansa voi latailla ja säilyttää.  Harjaton tekniikka maksaa, samoin lipot. Uskoisin, että hän muussa tapauksessa olisi jo em.tekniikkaan siirtynyt, kun tätä palstaakin seuraa.

Käsittääkseni minäkin puhuin POIKIEN autoista..  :wink: Hankin toiselle Stampeden, kun oli 6v. Vuotta nuorempi sai Turnigy Trooperinsa myös 6-vuotiaana. Nyt pojat ovat 9 ja 7 -vuotiaita. Tämän kesän ajoissa ei ole oikeastaan hajonnut mitään muuta kuin Stampeden idler gear ja yksi iskari. Kyllä ne parin ensimmäisen töötin jälkeen oppivat kunnioittamaan auton tehoja, ja tietävät auton olevan telakalla hyvän aikaa jos holtittomasti päästelee.

Itse otin mielenkiintoisena haasteena löytää sopiva kokoonpano kestävyyttä ajatellen. On se kyllä jännä miten paljon varsinkin tuo Stampede kestää nykyään menoa ja kolhua.

LiPo-akkuahan ei tarvitse heti hankkia harjattoman koneen kanssa, jos haluaa pitää tehot matalalla ja ajoajan lyhyenä, niin pärjäähän niillä perusakuillakin. Toki niidenkin ominaisuudet heikkenevät nopeasti, toisin kuin LiPojen. Parin perinteisen akun hinnalla saa hyvän LiPo-akun, eikä laturikaan maksa eBaysta tilaamalla liikaa. IMax B6 on ihan riittävä perus ajeluita varten lataukseen.

4
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 25.11.15 - klo: 10.21 »
moottorin ja noparin tuohon vaihdoin jokusen aika sitten.sen jälkeen ajettu max pari tuntia.moottori kyllä ottaa kierroksia ihan hyvin kun auto on ilmassa.mutta vääntö on kokonaan kadonnut.taidan tilata uuden moottorin jos se sillä sitten korjautuisi.

En nyt kyllä suosittelisi käyttämään enempää aikaa tai rahaa harjallisen tekniikan kanssa ihmettelemiseen. Itse "säästin", ja tilasin aina uusia harjallisia moottoreita aikani. Sitten totesin, että vaikka ovat halpoja hankkia, ne eivät tosiaan kestä kuin hetkisen. Olisi heti pitänyt uskoa tämänkin forumin mielipiteisiin, ja tilata harjaton säädin ja kone.

Tällainen on toiminut meidän poikien molemmissa autoissa loistavasti. En tiedä onko "aito", mutta erittäin toimiva ja kestävä:
http://www.ebay.com/itm/RC-Ezrun-120A-ESC-WP-SC8-waterproof-Speed-controller-Board-2in1-HOBBYWING-CAR-/221449768339?hash=item338f6f4d93:g:hREAAOxyF0pThFvY

Tuohon kylkeen kun katsot jonkin 3000-4600 kv koneen (menohalujen mukaan), niin kaksikennoisella lipo-akulla löytyy melkoisesti kyytiä.  :cheesy:

5
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 19.08.15 - klo: 11.56 »
Kiitos vinkeistä.  :azn: Alunperin näiden juttujen perusteella ko. auton hankinkin. Koko ketjun olen aikanaan lukenut, mutta näitä en muista käsitellyn ainakaan samassa muodossa. Jatkossa kyllä laatikkoon meneekin ainoastaan tällaisia isokantaisia ruuveja: http://www.ebay.com/itm/361012121675?_trksid=p2060353.m2749.l2648&var=630347716378&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT


6
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 19.08.15 - klo: 09.47 »
Laitan tähän tällaista monologia aikani kuluksi.  :roll: Näyttää keskustelu hiljentyneen kovasti..

Heti kun menin kehumaan, että rattaiden meno lakkasi alumiinisen laatikon myötä, hajosi ilmeisesti idleri pojan hypyissä. Olipas riemukas yllätys huomata, että kaikki vaihdelaatikon ruuvit ovat kuin hitsattuja paikoilleen. Eipä tuota ole avattukaan yli vuoteen, kun ajot olleet melko satunnaisia ja harvoin.

Piti tilata pari uutta laadukkaampaa hex-ruuvaria, ennenkuin kunnolla viitsii edes yrittää niitä auki. Samalla tilasin dremeliin leikkausteriä, joiden uskon tulevan tarpeeseen, kun ruuvinkannat kuitenkin hajoaa. Takatornikin piti tilata, kun nykyinen hajosi purettaessa (prakanneen ruuvin irrottaminen ei sujunut).

Robinson Racingilta näytti löytyvän kestävämmäksi luvattua idleriä, jonka kokeeksi tilasin myös vaikka hintaa olikin. Olikohan ihan turha hankinta? Uusien ruuvisarjojen yms pikkusälän hintoja katseltuani tilasin kokonaan uuden Stampeden rollerin ilman renkaita rc superstoresta. Hinta taisi olla 79€, mikä on mielestäni aika jees. Voi vaikka siihen laittaa jonkun alle 4000kv moottorin hetkeksi, jos nykyisen virityksen kuntoon saamisessa kestää. Ebaysta vielä läjä kiinalaakereita n. 40 sentin kappalehintaan, jos vaikka vaihtaisi kaikki samalla kertaa.

7
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 13.08.15 - klo: 10.56 »
Ei tarvita alumiinia vaan oikein suunniteltu muoviosa.
Prolinella oli joskus hyvä, samoin T-Bone Racingilla.
Kätevä kaveri leikkelee polyeteenistä paremman.

Allekirjoitan tämän. En vain löytänyt mistään järkevää muovista vaihtoehtoa. Nyt tulee taas lisää takapainoa.. Alumiininen vaihdeloota on jo takana painamassa. Sen hankkimisen myötä lakkasi kyllä rattaiden hajoamiset ajettaessa roimasti liioitelluilla koneilla.  :azn:

8
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 13.08.15 - klo: 08.37 »
Kait sinne vois heittää vähän pikaliimaa.

Epäilen vahvasti pikaliiman kestävyyttä.  :cheesy:

Sen verran kovassa rääkissä värkki on, että pitää varmaan tässäkin osassa siirtyä alumiiniin. Integyn sivuilta löytyi kiinnityksen osalta järkevämmän näköinen viritys, pitänee tilata tuollainen.
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=6414&p_catid=109&ratesortby=New#.VcwnU_ntlBc

Kuvassa nuolen osoittamat kohdat ovat aina se ongelma. Kumma jos ei tämä ole ilmennyt muilla..

https://www.dropbox.com/sc/tuzz2tf9alhit1n/AACTv2QwdzKWk3qTATwM4F-3a

9
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 12.08.15 - klo: 14.22 »
Tokihan se originaali tukikin on ylä-asennossa aina..  :grin:

10
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 12.08.15 - klo: 08.12 »
Pojan Stampedesta on jatkuvasti wheelie bar rempallaan. Ne typerät kiinnikkeet alhaalla haukkaavat vähän väliä soraa ja multaa väliinsä, ja vääntyvät pois uristaan. Meinasin tilata jonkin muun ratkaisun, ja katselin että Ebayssa on Integyn alumiinista viritelmää:

http://www.ebay.com/itm/Traxxas-Stampede-Rustler-Blue-Alloy-Wheelie-Bar-Integy-INTT8050BLUE-/371407302794?hash=item567999b08a

Mutta asentaminen ihmetyttää, kun tuota katsoo. Meneekö tuo 2wd Stampedeen? Onko parempaa ratkaisua?

11
Sähköautot / Vs: Kokemuksia "halpa" autoista
« : 26.06.14 - klo: 08.59 »
Trooper ollut ihmeellisen hyvä hintaisekseen. Kestänyt ihmeellisen hyvin herra 5-v:n käsittelyssä. Alkuperäiset iskarit menivät ensimmäisenä vaihtoon. HK:n optiona myymät aluiskarit kestäneet ok, vaikka joku vuotikin öljyt. Kannattaa hankkia kunnolliset tilalle. Väittäisin, ettei ole yhtään helpommin hajoillut, kuin isomman pojan Stampede. Tietysti suorat törmäykset täydestä vauhdista tekevät tuhoa, mutta mitään isoa vauriota ei ole tullut. Plussaa varsinkin alumiinisesta pohjalevystä.

Varaosat ei maksa juuri mitään, ja saapuvat 2-4 viikossa. Kerralla tilasin kamat, joilla pärjää pitkään. Eivät maksaneet paljoa, ja hyvin ovat riittäneet. Esimerkiksi kokonaisen diffin saa alle 7 dollarilla, joten noilla hinnoilla ei viitsi edes tutkia. Vian ilmetessä vaihtaa suosista koko diffin. Takabulkkejakin on muuten ilmaantunut varaosalistoille, joten ei enää sitäkään puutetta. Nykyään Hobbywing 120 säädin, 3000kv kone 2- ja 3-kennoiset lipot. Alkuperäiset sähköt eivät hajonneet, kaivattiin vain vähän enemmän liikettä.

12
Vapaa keskustelu / Vs: Sosiaaliviranomaiset!
« : 12.03.14 - klo: 08.48 »
Nyt otat mahdollisimman rauhallisen asenteen päälle. Et reagoi mihinkään ärsykkeisiin, vaan käsittelet vihantunnetta myöhemmin. Suhtautukaa tilanteeseen neutraalisti ja keskittykää nauttimaan ensimmäisistä viikoista vauvan kanssa, ympäristöstä välittämättä.

Kun pääsette kotiin, tulevat nämä kukkahattutädit käynneillään tekemään kaikkensa, että saisivat jonkin syyn huostaanotolle. Selkeästi heillä on omat intressinsä sen puolesta.

Ajattele asia toisin päin; Eli suhtaudu jatkossa tanttoihin yltiömäisen ystävällisesti, ja vastaa kaikkeen rauhallisesti ja mukavasti. Sitä ne inhoaa! Ne hakee vain ja ainoastaan syytä kiusantekoon, provosoivat ja ärsyttävät. Kyllä ne käynnit sitten vähenee pikkuhiljaa.. Usko vaan, niin saat nautintoa siitä että vastaat kaikkiin törkeyksiinkin hymyillen ja rauhallisesti. Samalla voi tarkkailla, kuinka ne hermostuu siitä, että et teekään niinkuin ne haluaa..

13
Ok, kiitos vinkistä.  :grin: Ehkä hankin 3S:t vasta sitten kun saan hankittua "iskän auton" (tod. näk. e-revo).
Eli noiden rajojen mukaan ei ehkä kannata sittenkään testata tuota Castlen 6900kv mottia tuossa Stampedessa? Ehdin sen jo kiinnittää masiinaan, mutta juotokset on vielä tekemättä..
Kärähtääkö nopari, vai pelastaako ylilämpenemis-suojaus sen ajoissa? Harmi, jos tuli hankittua turhaan.. Muutenkin alkaa noita moottoreita olemaan hyllyssä lahoamassa.

14
Ok, oletin että "max current" tarkoittaa jatkuvaa haukkausta kaasu pohjassa, ja näin ollen noparissa napsahtaisi ylilämpenemis-moodi päälle. Kuitenkin herra 7v:n ajotyyli on melkolailla ripa pohjassa. :)

Mutta hyvä, jos ei tarvitse lähteä nopariostoksille, koska moottorit ja noparit ovat kaikki aikalailla uusia.
Onhan tuo moottori iso mötikkä verrattuna aiempaan Castlen 4600kv mottiin. Piti pinjonitkin tilata erikseen 5mm tangolle..
( http://www.hobbyhot.com/SKYRC-TORO-4600-KV-4-Poles-Short-Course-Truck-Sensorless-Brushless-Motor-IM850.html )

Pitääpä kuitenkin tarkistaa cut off, vaikka muistaakseni se on alin 2S suositusten mukainen..
Joka tapauksessa taidan tilata sen 3S -akun. Tuleepahan sitten vaihdettua viimeisetkin jäljellä olevat muoviosat metallisiin. ;)

15
Lainaus
Tai sit akuista tipahtaa jannite liian ales. Kylla noi ihan yhteensopivia speksien puolesta jos kummatkin tuottEet on ehjia.

Viime talvesta asti käytetyt 2S 5000mah Nanotechit, purku 50-100C 4 kpl.
Tuskin ne kaikki on viallisia, mutta eipä tiedä. En niitä kauhean tunnollisesti ole kyllä varastotilassa säilytellyt, ja ovat olleet lisäksi kylmässä varastossa toisinaan. Tosin käytetty vähintään kerran kuussa kaikkia..
Toisaalta se, että hetken hyytymisen jälkeen tehot palaavat hetkellisesti, viittaisi akun hyytymiseen.
Pitänee tilata kokeeksi yksi 3S -akku ja katsoa mitä tapahtuu.
Lisäksi lyhennän turhan pitkiä johtoja, ja vaihdan kunnolliset bullet-liittimet nykyisten lituska-abikojen tilalle.

Nuoremman pojan Turnigy Trooperissa on 5200kv moottori ja sama nopari. Siinä ko. ongelmaa ei kyllä viimeksi esiintynyt, vaan vaakalentoa mentiin. :)

Eli sekö ei ole ongelma, että tuon moottorin "max current" on 180a, ja nopari tarjoaa vain 120a?

16
Hep,

Tilasin pojan Stampedeen SKYRC TORO 4600 KV 4 Pole -moottorin.
Vehkeessä on kiinni EZRUN WP SC8 120A, ja aika nopeasti totesin, että nopari lyö pelin poikki (kuumenee liikaa?) noin 10 minuutin ajon jälkeen. Hyllyssä on myös Castlen 6900KV-motti, mutta sekin taitaa haukata liikaa virtasta tuolta noparilta?

Riittääkö noille moottoreille ER 150a nopari, vai pitääkö sen olla vielä jytkympi?

Toron speksit:
Max Power: 2000w
Voltage limits: 18v; up to 4s lipo
Max current: 180a
Brushless KV: 4600

Castlesta en löydä vastaavia tietoja, mutta tuollainen:

http://www.castlecreations.com/products/cms36-4600.html

17
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 12.11.12 - klo: 09.46 »
Vieläköhän joku vaivautuisi ehdottamaan sopivaa diffiöljyä tuohon edellämainittuun masiinaan?
Ei mitään hajua minkälaista siellä on vakiona ollut. Jokseenkin se tuntuu siellä kuitenkin pysyneen tähän mennessä. Ilmeisesti pitänee olla jäykemmästä päästä, että pysyisi rattaissa?

Pahoittelut tietämättömyydestäni, mutta nuo löytämäni keskustelut asiasta meinaa mennä tällaiselta peruspässiltä yli hilseen, eikä selvittämiseen käytettävää aikaakaan ole liikaa. Vaihdelaatikosta on nyt mennyt pari ratasta parin ajokerran välein, joten ajattelin kasata koko setin uusiksi uusiin muovikuoriin, kun alumiinisen laatikon saapumisessa kestää ja pojat hinkuu taas toistaiseksi lumettomalle radalle.

Eli, osaisiko/viitsisikö joku valaista muutamalla lauseella ymmärtämälläni "palikkakielellä" mistä tiedän millä cps-lukemalla varustettua öljyä pitäisi tilata? Racing factoryn valikoimassa loppupään lukemat harppovat mielenkiintoisesti 50k->60k->100k->500k ..luulisi noin isoilla lukemaeroilla olevan isoja käytännön eroja myös.

18
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 08.11.12 - klo: 09.47 »
Kiitos, tuota päädyinkin pyörittelemään. Laitetaanpa tilaukseen, jos kerran on toimivaksi havaittu.

19
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 07.11.12 - klo: 12.43 »
Kiitokset pikaisesta vastauksesta.
Toki noita vaihtoehtoja jokunen löytyy, mutta firmat on sen verran outoja että toivoin vaan vinkkiä hyväksi todetusta vaihtoehdosta. Alumiinin laadussakin taitaa olla melko laajaa kirjoa tarjolla. Tähän mennessä kaikki vastaukset on löytynyt selailemalla forumeita ja kuukkeloimalla ympäri netin syövereitä. tuo Integyn vaihtoehto on yleisin, ja löytyy mm. ebaysta, mutta hintaa tulee aika roimasti parista metallipalasta posteineen.. Joku voi kuitenkin tietää hyvän "Kiinavaihtoehdon" näille kamoille, kun ne monesti ovat samoja härpäkkeitä joita myydään merkkituotteina eri tarroilla..

20
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 07.11.12 - klo: 11.51 »
Kävin kesällä pikkupoikien ja Nikkoautojen kanssa ihan mielenkiinnosta Kauhavalla RC-radalla. Pojat innoissaan juoksivat autojensa perässä sen hetken mitä parit akut kesti. Sitten oltiin kaikki äimän käkenä, kun näimme Slashin radalla, ja oli pakko varovasti tiedustella alan asiantuntijalta perus-asioita..

Piti sitten hankkia harjallinen Stampede pojille ja isukille.. Pakko myöntää, että rc-kärpänen haukkasi ihan kunnolla tätä poikaporukkaa, ja nyt pitäisi pelin olla kunnossa.  :cheesy: Parin kolmen hajonneen tai sulaneen motin jälkeen meni harjat vaihtoon. Nyt on sitten erinäisten vaiheiden jälkeen Toron 120A -säädin ja Castlen 4600kv harjaton moottori. Pinjoni on 17-hampainen ja spur gear 90. Akkuina 2 kpl Turnigy 2c 5300 50-100 lipot. Erittäin kirkkaat ajovalotkin tuli tusattua omalla virtalähteellä ja katkaisijalla..  :cool:

Tähän mennessä ei monsterista oltu saatu moottoreiden, parin spur gearin ja korivaurioiden lisäksi mitään muuta. Nyt kuitenkin ensimmäisen vartin testin (tai koe-lentojen) jälkeen katkesi vaihdelaatikon rattaasta hampaita. Uusi ei kyllä maksanut juuri mitään, ja sen pitäisi olla postissa näillä näppäimillä. Mietityttää vain, että mikä tuosta lähtee seuraavaksi. Päätin oikein rekisteröityä tälle niin loistavasti informaatiota tarjoavalle foorumille, jos vaikka saisi ajan tasalla olevat vastaukset näihin:

-Mistä saa järkevällä hinnalla alumiinisen vaihdelaatikon Stampedeen?
-Kannattaako sellaista hankkia ollenkaan jos seurauksena on siihen liitettyjen muoviosien tuhoutuminen ja jatkuva alumiiniosiin päivittämisen kierre?
-Tuo Castlen 4600kv moottori käy melko kuumana, joten saako siihen jonain yleisosana hankittua jäähdytys-siilen päälle?

Sivuja: [1]