Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tappi

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Kukahan noita makarooni maan tekeleitä myy suomessa ja laatu on varmaan jotain muuta kuin fg..

Parikymmentä autoa olen joskus myynyt. Yksi esittelyauto(Fiat 500)  on vielä tallissa - hinta ei päätä huimaa, jos kiinnostaa niin yv:llä lisää tietoa.
Bergonzoni on ihan puhdas rata-auto.

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 17.07.15 - klo: 14.18 »
Tämmöinen "Buggyaloittelija" kysyy, kun on tavannut Efra 1/8 Nitrobuggy sääntöjä edes takaisin, että siellä ei sanota vetosysteemistä yhtään mitään ?? Neliveto tietenkin on sallittu kun kaikki autot on 4WD, mutta kardaaniveto/hihnaveto- vaihde sallittu/kielletty ?? Diffeissä ei rajoituksia, saa olla vaikka kolme THORSEN diffiä jos lompakko kestää, saa olla lukittuna diffit jos huvittaa jne... Onko näin- nyt on "tietäjillä" mahdollisuus loistaa...

Hihnaveto on sallittu, BMT sitä kokeilikin n. 1995 -1997 - ei toiminut. Onpa ollut myös ketjuvetoisia autoja (Presta, Kyosho) joskus 1985 tienoilla. Thorseneja saa laittaa vapaasti ja onhan niitä käytettykin.  Thorseneja tevät  ainakin BBF ja Fioroni.  Thorseneja on eri kulmaislla rattailla eteen/keskelle/taakse.
Vaihteesta en ole ihan varma mitä nykysäännöt sanovat, mutta BMT hihnavehkeeseen sai vaihteen, ei toiminut sekään, arka pölylle.

3
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 13.05.15 - klo: 11.34 »
Keleistä riippuen... Tattiksella sunnuntaina Foumisunnuntai!!

-A-

Toteutuiko tämä "Foumisunnuntai" ?

Meidän tiimillä rupeaa tulemaan jo kiire päästä testamaan ennen Kuusankosken kisoja. Vielä eivät ole säätila ja mahdollisuus päästä ajamaan kohdanneet  :cry:

Tällä viikolla olisi pe-su ajalla mahdollista päästä ajamaan... toivottavasti ainakin jonain noista päivistä on ok keli.

Foumisunnuntai toteutui hyvässä kelissä :)

Paikalla kaksi C8-kuskia, yksi TP-10 ja sitten vielä yksi LS-5, vaikkei siinä foumeja ollutkaan. Siinäpä muuten uusi idea ruveta ajamaan niitä foumeilla ja vapaalla pitoainesäännöllä, kiilakoreilla tietysti =)

-A-


LS-5 foameilla ei ole ollenkaan uusi idea: joskus viime vuosisadan lopulla ensimmäinen maahantuomani LS (tosin 1/4 skaalaa) auto oli Ferrarin kopalla ja foameilla. Oli kiva ajettava, pitoa reilusti enemmän kuin kumirenkaissa (varsinkin sen sen aikuisissa). Foamit vaan ei kestäneet kuin puoli tuntia (vaikka olivat leveämmät kuin kumirenkaat) ja maksoivat saman kuin kumirenkaat.

5
Kiinteät numerot M8 luokassa ovat olleet aikaisemminkin kiistanaiheena. Kymmenisen vuotta sitten vaadittiin kiinteitä numeroita samaan tapaan ja samoilla perusteilla kuin näyttää nytkin käyvän.
Tuolloin päätettiin testata asia ennen sääntöjen muuttamista: parissa kilpailussa oli kilpailukohtaiset kiinteät numerot eli kuskilla oli koko päivän sama kaksinumeroinen numero.
Ei toiminut. Syyt olivat juuri ne mitä Hoken kommenteista voi lukea: numeroista ei saa selvää.
Ja radat olivat pienempiä, kuskeja vähemmän - suurin numero taisi olla 38. Ja taisi vauhtikin olla hiljaisempaa.


6
Okei... silloin oli olemassa vielä juniori luokka.
Junnuiksi katsottiin kaikki aloittelijat ja alle 16 vuotiaat.
Junnuluokkaan osallistuvat osallistuivat SM kisoihin aivan kuten kaikki muutkin... Ajoi finaaleissa mihin porukan seassa ylsivät.
Saivat SM pisteet sm tulosten mukaan ja junnut laskettiin tuloslistasta lisäksi erikseen ja he saivat erilliset junnupalkinnot sekä pisteet sen lisäksi miten SM luokassa saivat.
Joskus mikäli aikataulu antoi myöden, järjestettiin erillinen Junnu finaali.

Finnish openiinhan tämä oli tarkoitus siirtää... Nyt en muista että käytettiinkö tätä junnu touhua FO kisoissa vai jäikö se toteutumatta.

Olishan se hienoa jos saatais FO sarja takas ja sen yhteyteen jonkinsortin aloittelija luokka ja kenties mahdollisesti oma erillinen finaali.

Sen verran voin tähän liittyen valottaa tuota aikoinaan SM-sarjassa ollutta junnuluokkaa, eli siis tosiaan tällainen oli. Sen aikainen luokkayhteyshenkilö halusi siirtää tämän junnuluokan pois SM-sarjan yhteydestä FO sarjaan (vai oliko silloin vielä Hobao Cup) syystä että luokka voitaisiin siellä toteuttaa paremmin. Vastustin kuitenkin tätä ideaa, koska mielestäni oli hyvä että myös SM-kisoissa annetaan tunnustusta uusille tulokkaille sekä oikeille junioreille. Tarkoitan nyt tällä sitä että vastustin sitä että SM-sarjasta häviää junnuluokka, en sitä että kyseinen luokka olisi myös jossain muualla toisella tapaa toteutettuna.

Luokkayhteyshenkilö kuitenkin vetosi siihen että on itse omilla rahoillaan hankkinut junnuluokan kiertopalkinnon tms ja että hänellä on oikeus tehdä luokan suhteen mitä ikinä haluaa tästä syystä. Tarkoitus oli siis että junnuluokka saataisiin paremmin toteutettua FO / Hobao Cupin yhteydessä juuri tuon oman finaalin kautta. Käytännössä tämä kuitenkin sitten jäi kokonaan toteuttamatta seuraavan kauden FO / Hobao Cup sarjassa ja koko junnuluokka katosi sen sileän tien. Minulla ei ole havaintoa missä ko. kiertopalkinto mahtaa olla nykyään, onko jollain tietoa?

Mielestäni olisi hyvä jos FO sarja järjestettäisiin ensi kesänä tosiaan siten että siellä olisi tuo kyseinen erillinen junnufinaali jne. SM-sarjassa mielestäni vanhan mallin piste-eroittelu voitaiin myös tehdä sen lisäksi, koska eihän nämä sulje pois toisiaan.

Sen aikaisena luokkayhteyshenkilönä totean:
Totta, halusin junnukisan HoBao sarjan yhteyteen, mutta syynä oli: SM osakilpailut olivat venyneet aikataulullisesti niin pitkiksi, ettei Junnufinaaleja ehditty ajaa päivänvalossa. Junnukisa oli kutistunut pelkäksi pyttyjen jaoksi, eivätkä junnut oikeasti ajaneet kilpaa keskenään taikka saaneet lisää ajoaikaa alkuperäisen idean mukaisesti. Ideana oli, että HoBao cupista olisi kehitetty muutenkin enemmän junnuja suosiva.

En ole koskaan sanonut ostaneeni kiertopalkintoa omilla rahoillani, mulla ei ole siinä Euroakaan kiinni. Palkinnon ostivat aikanaan UAU, SaiKArt ja SalonUA yhdessä, jotka myös ideoivat avustuksellani junnusarjan.

Copter, tarkista asiat enen kuin väität jonkun tehneen jotain!

7
Muistan kyllä hyvin AKK:n entisen pääsihteerin Kari O. Sohlbergin puheen Vaasassa 2007. EM-krossin avajaistilaisuudessa mies kiteytti tietämyksensä kertomalla pienoisautoilusta ponnistettavan muihin moottoriurheiluluokkiin, aina F1:een saakka.

Oikeasti ei kai kukaan pienoisautoilun kautta tähtää formuloihin, mutta kyllä Sohlberg tavallaan oikeassa oli: Pedro De La Rosa on M-8 kaksinkertainen EM voittaja. Esiintyy EFRA:n tilastoissa nimellä Pedro Martinez, koko nimi on Pedro Martinez De La Rosa.
Ajoi M-8 luokassa 1987 asti, 1988 siirtyi mikroautoihin.

8
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.09.10 - klo: 12.23 »
Italian RallyGame säännöt on hyvin vapaat: mitat M8 autosta, vaihde ja solukumirenkaat kielletty, "GT" kori, paino 3kg. Olisiko tässä syy luokan suosioon Italiassa?
Autoja löytyy monilta paikallisilta pikkufirmoilta ja myös isommilta. Eniten voittoja viime vuosina on kerännyt hihnavetoinen Crono. Cronon hinta on Italiassa n. 600 ilman mottia, pakettina motin kanssa n. 800. Suomesta (RC-Miniracing) saa samaan hintaan heti jos kysyntää löytyy.

9
Kerrasta poikki meinasi tosiaan tappaa koko M-8 luokan. Kertakisan rinnalle kehiteltiin sittemmin M-8 CUP, josta hiljalleen tuli paljon arvostetumpi kuin SM:sta, eli koko homma keikahti päälaelleen.
Heitänpä tähän yhden idean, joka antaa kansainvälisiä kisoja ajaville mahdollisuuden pärjätä myös SM tasolla ja antaa myös muille enemmän valinnanvaraa kisojen suhteen:
Ajetaan 4 osakilpailua joista lasketaan 3 (kuten nykyään), MUTTA viimeinen kisa on SM finaali (1 tai 2-päiväinen). Tästä kisasta jaetaan tuplapisteet.
Samalla voidaan kolmen ensimmäisen osakilpailun järjestäjien vaatimustasoa keventää, niin saadaan järjestäjiä helpommin.

10
Lisää kuvia 1992-1995 MM ja EM skaboista
http://gallery.me.com/crono#gallery

11
Täällä on muutama kuva:

http://gallery.me.com/crono/100172
Saa kopioida vapaasti.

Kuvia on varmaan 1000 lisää kunhan vaan löytyvät jostain...

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 arvokisat 2010
« : 09.11.09 - klo: 11.23 »
C-8 B kisat on yleensä toukokuun 3. viikonloppu. Ensi vuoden paikasta varmaan tietävät EFRA kokouksessa käyneet.

13
Entisenä lajiyht.henkilönä voin valaista sääntömuutosehdotusten tekemistä:
EFRA:n sääntöihin halutut muutokset toimitetaan lajiyhteyshenkilölle vapaamuotoisena sepustuksena - kuitenkin kirjallisesti.
Aikaraja on kai sitten jo mennyt kun Copter niin toteaa, mutta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä ne vielä ehtii.  EFRA:lle muutosesitykset toimitetaan vasta elokuun lopulla lajiryhmän toimesta.

Sääntömuutoksien esittämisestä tiedottaminen:
Itse olin 15V lajiyhteyshenkilönä ja alkuvuosina (n. 10 ensimmäistä vuotta) kysyin syksyn kisoissa kaikilta henk.koht. mahdollisia ideoita. Koskaan ei tullut yhtään kirjallista esitystä! Myöhemmin kieltämättä tiedottaminen on varmaan hiipunut.
Itse tein yhden sääntömuutosesityksen ja se hyväksyttiin ja on vieläkin voimassa hieman muokattuna.

Nitrosta: mielestäni Suomen kannattaisi esittää 25% nitrorajaa, koska:
- Nitro on kallein polttoaineen osa - kustannussäästöt
- yhdenmukainen raja ratapuolen kanssa - helpottaa myös fuilikauppiaiden elämää (erityisesti siellä missä 1/8 rataa ajetaan)
- mittalaitteet on valmiiksi olemassa


14
30% nitro menee todennäköisesti läpi katsastuksessa (jos joku joskus sattuu mitttaamaan).
25% sääntö tuli aikoinaan 1/8 ratapolttiksiin, josta se sitten kopioitiin crossiin ja on nyt jostain syystä crossipuolelta poistettu EFRA:n säännöistä. Säännöstä ei löydy mainintaa edes polttoaineen laadusta, siis onko metanoli vai muu aine. Suomen säännöistä ei ole huomattu poistaa nitrorajoitusta.

Miksi 30% nitro menee 25% sääntöön?
Kun 25% sääntöä tehtiin, piti kehittää mittaussysteemi fuilille. Päädyttiin ominaispainomittaukseen. Tässä tuli ongelmaksi öljy: erilaisilla öljyillä on eri ominaispaino eli seoksen ominaispaino ei ole vakio. Tämän eliminoimiseksi sallittiin 4% toleranssi eli 29% nitro menee mittauksesta läpi kaikilla öljyillä ja 30% fuileista 99% läpäisee testin.
EFRA:n säännöstä ei tätä löydy, mutta näin on mittausvälineen paino määritelty ja varmaan jostain EFRA:n arkistosta löytyy dokumentit.
Tämä on Suomessakin käytännössä testattu: joskus 1998 - 2000 välillä fuileja mittailtiin katsastuksissa ja joidenkin jo silloin käyttämät 30% fuilit läpäisivät katsastuksen, tosin rajaa hipoen. Jos mielenkiintoa riittää niin mittalaitteen varmaan saa AKK:lta lainaksi testailua varten.

15
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 01.12.08 - klo: 13.40 »
Monellako kisakuskilla on joitakin torseneitä tms.?

Monessako F1 autossa on abs-jarrut?

Eiköhän se käyttötarkoitus määritä.


Varmaan monessakin F1 autossa olisi ABS jos saisi käyttää. Ovat olleet kiellettyjä vuodesta 1994.

16
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 27.11.08 - klo: 11.07 »
Hobbyman Ky on tuonut noin 20 kpl noita kuvan Crono rally Game autoja Suomeen ja edelleenkin tilauksesta tuo. Auto on  Italian Rally Game sarjassa ollut suosituin ja menestynein jo monta vuotta.
Suomen ja Italian kilpailusäännöt vaan poikkeavat toisistaan yhdessä kohtaa oleellisesti: Italiassa ei saa käyttää vaihdetta!
Cronoon ei myöskään ole vaihdetta optiona saatavissa,  joten Suomessa joutuu antamaan aika paljon tasoitusta.

Rally Game on alunperin Italiassa syntynyt luokka, jonka tarkoituksena oli/on pidentää crossariauton käyttöaikaa. Kisat ajetaan usein varsinaisen crossikauden ulkopuolella ja usein myös tilapäisillä parkkipaikkaradoilla, joissa suorien pituudet sopivat vaihteettomille autoille ja parkkisten pölyisyys estää myös liian hienon tekniikan käyttämisen (hihnaveto, vaihde). Kannattaisiko Suomessakin palata osittain RC-autoilun lähtöruutuun ja kisoihin vaikka markettien parkkipaikoille?

17
Hyvinkäällä ajettiin 1997-2000 useita 1/5 kisoja. Sopii vitosille muuten hyvin, mutta ohituspaikkoja on todella vähän.
Kierrosajat olivat 25 s kieppeillä parhaimmillaan.

18
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.08.08 - klo: 10.49 »
Ja kun otetaan huomioon että eri valmistajilla on nuo kurkut erilaisia, eikä kaikkiin saa 8 millistä pienempää niin kuinkas tuota rajoittelemaan.
Ja varsinkin kun sen tarkistaminen ei ole ihan noin vaan katsastuksessa tehtävissä.

Viime vuosisadalla ajettiin  1/8 ratapolttiksilla vakioluokkaa jossa kurkun koko oli 4 mm. Katsastaminen ei tuottanut mitään ongelmia ja tollainen kuristuspala  on helppo tehdä kun määritellään esim. että kuristuskappaleen paksuus on X mm ja tältä osalta kurkku ei saa olla kartio.

19
Tulokset / Vs: M8 kilpailukalenteri 2008
« : 05.08.08 - klo: 08.23 »
En ota tässä kantaa kisapäivän muutoksen aiheellisuuteen, mutta muutoksesta tiedottaminen on kyllä surkeaa. Näin lajiyhteyshenkilön näkökulmasta on jokseenkin ikävää, kun ensin kysellään onko kisa kalenteripäivänä kun kisakutsua ei näy (1 kk ennen kisaa pitäisi näkyä). Tähän sitten vastaa tiedoilla mitkä on käytettävissä, että kisa on kalenteripäivänä...
Ja kohta soi puhelin ja kysytään että mitäs nyt, kisa on kuulemma siirretty?
No mistä ....tistä sen voin tietää. Ai netissä lukee!
AKK ei lajiryhmän suunnalta ole tiedottanut mulle mitään ko. asiasta. Ei ennen muutosta eikä sen jälkeen.
Eli kaikissa M-8 kisoja koskevissa asioissa soittakaa suoraan AKK:n toimistoon, lajiryhmälle tai johonkin muualle kuin minulle.

terveisin
Laji"yhteys"henkilö



20
Eihän tässä ole mitään  ongelmaa: M-8 sarjasäännöissä sanotaan selvästi, että epäselvissä sääntötulkinnoissa noudatetaan EFRA:n sääntöjä. Eli seuraavasta kisasta eteenpäin mennään EFRA:n säännöillä.

Miksi sitten säännöt AKK:n ja EFRA:n kirjoissa poikkeavat toisistaan?
Tämä johtuu siitä, että AKK:n sääntökirja on tehty 2007 marraskuussa ja EFRA:n kirja ilmestyi sunnilleen Turun kisan aikaan (taisi olla Turun kisan jälkeen), joten EFRA:n marraskuussa hyväksytyt ja vasta toukokuussa julkaistut sääntömuutokset eivät millään voi olla AKK:n kirjassa.

Siipien luokittelu taas on vaikeaa / mahdotonta, koska kaikki valmistajat eivät stanssaa nimeään tai tuotenumeroa siipeen. Ainakaan Ultimaten ja Cronon siivissä ei ole merkintöjä, tuskin kaikissa muissakaan.

Tappi
polttiscrossin lajiyhteyshenkilö

21
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 02.05.08 - klo: 12.33 »
Pieni SG C-8 historia
SG oli aikanaan yksi johtavista C-8 merkeistä. Firman perustivat joskus -70 luvun alkupuolella herrat Sabattini ja Garofali (SG). Sabattini oli lahjakas C-8 kuski ja voitti mm. EM:n (muistaakseni 1974). Sabattini tuli myöhemmin tunnetuksi myös SVM Racingin perustajana ja omistajana (Sabattini, Veronesi ja ??) SVM:n tuotemerkkihän on Crono.
Mutta takaisin radalle. SG autoja maahantuotiin Suomeen noin -77 alkaen. Maahantuojana oli Turkulainen Casagrande ja -79 alusta lisäksi Hobby Boom, jolle SG edustus siirtyi kokonaan -82. 70 luvun autot olivat ”lankkuautoja” mallit Indy ja Montecarlo.
1981 SG esitteli ensimmäisenä erillisjousitetun takavetoisen auton, nimeltään SG Columbia, joka Euroopan kisoissa osoittautui nopeaksi, mutta tekniikka petti turhan usein.
1982 lopulla tuli Columbiasta uusi versio MK2, jossa ketjuveto oli vaihtunut hihnaan, ripustuksia oli vahvistettu ja muovimateriaalit uusittu. Columbia MK2 voittikin heti Euroopan mestaruuden kuten myös 1983 ja taisi voittaa myös -84?. 1983 Columbialla voitettiin myös Suomen mestaruus.
1985 tuli sitten myyntiin Columbia MK4, nelivetoinen C-8. Auto oli jälleen nopea etenkin Euroopan radoilla. Suomessa ongelmaksi muodostuivat sen ajan kakkosnelosilla rajatut radat: Columbian etupää oli varsin arka kolhuille. Ripustukset ja vetoakselit eivät tahtoneet kestää lankkukosketusta. Lisäksi kilpailijat tulivat 1986 sankoin joukoin hihnavetoisilla nelivedoilla kisaan mukaan, jolloin kardaanivetoinen Columbia hävisi myös nopeudessa. Kardaanilla toteutetussa nelivedossa pyörivät massa ovat suurempia ja kulmavaihteet hukkaavat tehoa. 1986 lopulla kardaanivedon korvasikin MK2 autosta kehitelty hihnavetoinen malli. Kardaanivetoista nelivetoa myytiin yhteensä n. 40 kpl Suomessa
1987 alkoi rata-autoilun suosio maailmalla hiipua ja SG, joka oli keskittynyt liikaa rata-autojen tuotantoon, ajautui vaikeuksiin. Parhaimmillaan SG työllisti noin 50 henkeä ja tuotanto oli 3000 1/8 autoa viikossa. 1985 esitelty 1/8 maastoauto ”Leopard” ei yksinään pitänyt firmaa pinnalla vaan tehdas sulki ovensa 1987 lopulla palatakseen vielä vuodeksi markkinoille SG New nimellä. Tämän firman osti Italialainen Mantua, joka myy vieläkin harrastekäyttöön SG:n hihnavetoista mallia.


22
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kilpailunumerot
« : 27.04.08 - klo: 22.08 »
Viime vuonna pohdittiin kiinteitä numeroita ja päätettiin pysyä nykyisessä kilpailukohtaisessa numeroinnissa, mm. seuraavista syistä:
- eniten kilpailunumeroja tarvitsevat tuomarit. Likaisesta crossarista ei tahdo erottua aina yksikään numero, kaksi tai kolmenumeroinen numero erottuu vielä huonommin.
- yli 1/3 osa kisaajista (31 kpl) ajoi 2007 yhden tai kaksi kisaa, 2006 suhde oli sama. Miten he hyötyvät kiinteistä numeroista ja kuka heille numeroita jakelee kesken kauden? Touring luokissa on kaiketi vähemmän jos ollenkaan 1-2 kisan kuskeja.

Hyviä puolia kiinteillä numeroilla on tietysti juuri  numeronvaihtojen poistuminen.

Jos tuomaristo hyväksyy kaksinumeroiset riittävän isot numerot niin kilpailukohtaisesti kiinteää numerointia voi käyttää.
Tälle kaudelle sarjaan ei oteta kiinteitä numeroita käyttöön. Ensi kautta ajatellen päätös on tehtävä ajoissa- viimeistään vuodenvaiheessa.

23
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-hakemukset?
« : 13.03.08 - klo: 07.29 »
Päätöksiä on tehty ja valituille ilmoitettu.
M-8 EM kilpailuun on vielä yksi paikka ja EM-B  kisaan 3 paikkaa, joten jos on kiinnostusta niin hakemus kiireesti sähköpostiin:
tapani.kurvinen@kolumbus.fi

24
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-hakemukset?
« : 04.02.08 - klo: 09.41 »
M-8 EM ja EM-B hakemukset
Hakemuksia on tullut edelleen surkeasti. Jatketaan hakuaikaa helmikuun 15. saakka.
Varsinkin EM-B kilpailussa on paikkoja runsaasti tarjolla.
Hakemukset sähköpostiin:
tapani.kurvinen@kolumbus.fi

25
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 EM- ja MM-hakemukset?
« : 27.01.08 - klo: 17.36 »
Hakuaika M-8 EM ja EM-B kisoihin on lopuillaan, mutta hakemuksia on tullut todella vähän - varsinkin EM-B kisaan.
Nyt kiireesti hakemuksia tulemaan sähköpostiin, viimeistään 31.1.08.

tapani.kurvinen@kolumbus.fi

26
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-hakemukset?
« : 09.01.08 - klo: 08.21 »
M-8 EM&MM hakemuksia on tullut kovin niukasti, joten tässä muistutus.

Hakemukset vanhaan tapaan mulle osoitteeseen
tapani.kurvinen@kolumbus.fi

Hakemukset on yleensä pitänyt jättää helmikuun loppuun mennessä, valinnat on tehty maaliskuussa.
Koska tämän vuoden EM on "lomasaarella", jonne voi olla vaikea saada matkoja myöhemmin keväällä, pyydän lähettämään hakemukset tammikuun 2008 loppuun mennessä! Eli tammikuun loppuun mennessä hakemukset kaikkiin polttiscrossikisoihin (EM, EM-B ja MM). Valinnat tehdään sitten helmikuussa.

Hakemukseen ainakin:
Nimi, osoite, puh, e-mail
Kilpailumenestys kahdelta viime kaudelta SM, PM, EM, MM, EFRA GP ja muut mielestäsi valintaan vaikuttavat kilpailut

Huomatkaa, että tästä vuodesta alkaen jokainen maksaa itse kilpailun osallistumismaksun myös näissä kisoissa. Maksetaan AKK:lle, joka hoitaa maksut eteenpäin.
Hakemukset ovat myös sitovia, jos valitaan on mentävä.

27
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-hakemukset?
« : 13.11.07 - klo: 18.55 »
Valintaperusteet ovat seuraavat:

Valinta tapahtuu seuraavassa järjestyksessä:
1. Viimeksiajetussa MM/EM kilpailussa sijoittuminen A/B/semi-finaaliin.
2. Viimeksiajetussa PM tai Ruotsi-Suomi maaottelussa voittaja.
3. Viimeksiajetussa SM sarjassa voittaja.
4. Suurimman tuloksen omaavat seuraavasta kaavasta:
-kahden edellisen vuoden, sarjan loppusijoitus, SM, PM, EM sijoitus
-paremmasta vuodesta lasketaan kolmen parhaan pisteet yhteen
-pisteet sääntökirjan mukaan "pistelasku sarjakilpailuissa".
5. 20% paikoista voidaan ratkaista muilla kuin em. perusteilla (esim. ulkomailla vaihto-oppilaana oleva ajaja tai muun autoluokan kyvykäs kuljettaja voidaan ottaa mukaan).

Paras vaihtoehto tietysti on, jos EM ja EM-B kisoissa on eri edustajat ja tietysti parhaat mahdolliset. Viime vuosina (lähes aina) on kuitenkin ollut vaikeuksia saada paikat täytettyä, jolloin on valittava parhaat hakemuksen lähettäneet ja myös samoja edustajia EM ja EM-B kilpailuun.

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-hakemukset?
« : 12.11.07 - klo: 17.04 »
Hakemukset vanhaan tapaan mulle osoitteeseen
tapani.kurvinen@kolumbus.fi

Hakemukset on yleensä pitänyt jättää helmikuun loppuun mennessä, valinnat on tehty maaliskuussa.
Koska tämän vuoden EM on "lomasaarella", jonne voi olla vaikea saada matkoja myöhemmin keväällä, pyydän lähettämään hakemukset tammikuun 2008 loppuun mennessä! Eli tammikuun loppuun mennessä hakemukset kaikkiin polttiscrossikisoihin (EM, EM-B ja MM). Valinnat tehdään sitten helmikuussa.

Hakemukseen ainakin:
Nimi, osoite, puh, e-mail
Kilpailumenestys kahdelta viime kaudelta

Huomatkaa, että ensi vuodesta alkaen jokainen maksaa itse kilpailun osallistumismaksun myös näissä kisoissa. Maksetaan AKK:lle, joka hoitaa maksut eteenpäin.
Hakemukset ovat myös sitovia, jos valitaan on mentävä.



29
Muutama kuva täällä:
http://kuvablogi.com/blog/7627/3/

30
Tulokset / M-8 JUNIORISARJA LOPPUTULOKSET
« : 26.08.07 - klo: 20.19 »
M-8 juniorisarja 2007 lopputulokset

M-8 JUNIORISARJA 2007                     
                     
         19.5.   16.-17.6   7.7.   25.8.   
         VANTAA   SALO   RUOKOL   TAMMIS   YHT.
1.   OLLI VIITANEN   AAU   90   100      100   290
2.   JIRI JOKINEN   PoSUA   100   55      90   245
3.   MIIKA KAUTTU   TamUA      90   82   69   241
4.   TOMI MARTTINEN   AAU      69   76   82   227
5.   ARTTU HELENIUS   SaloUA   82   40   90      212
6.   JOONAS VUOJOLAHTI   VAU   72   82   57   50   211
7.   JARNO KOKKONEN   TUA   60   76   72   48   208
8.   MARKO EKLUND   TamUA   69   52   66   72   207
9.   HARRI PELTOMAA   TamUA   57   46   69   76   202
10.   TUOMAS LINTULA   VAU   30   66   100   32   198
11.   JOEL NISSINEN   KongUA   55   72   40   66   193
12.   MIKKO MÄKINEN   VMF   50   60   63   57   180
13.   MIKKO HEIKKILÄ   TamUA   44   57   60   42   161
14.   MIKA HURULA   SaloUA   40      55   60   155
15.   JOHN WESTERLUND   E-TMK/UA   38   63      46   147
16.   MIKA HUTTUNEN   VaToSUA   63      34   36   133
17.   AARO LECKLIN   KotkaUA   17   36   44   38   118
18.   KAIUS PERTTILÄ   VAU   46   28      44   118
19.   JONI HIETALA   KotkaUA   20   50   43   24   117
20.   ANTTI NURMIKUMPU   OUA   24   38   50      112
21.   RIKU HYVÖNEN   AAU   48         63   111
22.   JASSE LAATIKAINEN   TUA   19   32   46   26   104
23.   JANI POHJALAINEN   SaiKart         52   40   92
24.   SAKI LUUKKAINEN   SaloUA   18   43      28   89
25.   JONI VILJANEN   LohUA   21   30      34   85
26.   VESA ROUSKU   VihUA   34   44         78
27.   JAAKKO HIETAOJA   LoiUA   26         52   78
28.   SAMI LEPPÄLÄ   VAU   76            76
29.   JONNI KOTOLA   VAU   66            66
30.   JOUNI PAAJANEN   KongUA   22      36      58
31.   VILJAMI KUTVONEN   VAU   52            52
32.   JESSE KALLIO   SaiKart         48      48
33.   JARI EKLUND   VAU      48         48
34.   JANNE KORKKA   TUA   43            43
35.   NANA PARJANEN            38      38
36.   VERTTI AITO   VAU   36            36
37.   JUKKA YLÄNEN   VAU      34         34
38.   TOUKO LAAKSO   TamUA   32            32
39.   HANS LAINE   VAU            30   30
40.   SAMI HAAPSAARI   TUA   28            28
41.   JARI HUTTUNEN   KongUA   16            16
42.   ANTTI AAPRO      15            15

Sivuja: [1] 2 3 4 5