RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: TTmikko - 10.07.04 - klo: 11.06

Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: TTmikko - 10.07.04 - klo: 11.06
Tuli sitten myytyä TT EB4 auto ja hommattua tilalle Hyper PCR pro ja kohta alkaa kyseisen auton kasaaminen niin ajattelin kysäistä että minkä vahvuisia diffiöljyjä kannattaa laittaa etu/keskellä Spider/taka. Tällä hetkellä kaapista löytyy Medial pro:n 2000 ja 7000 ja ajattelin että jos näillä pärjäis vähän aikaa.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: copter - 10.07.04 - klo: 11.51
Jos sinulla noita kahta öljyä on, niin silloin kannattanee varmaankin laittaa 2000 taakse, 7000 keskelle ja spider eteen 2000 öljyillä. Lisää keskustelua näistä öljyistä löytyy vanhasta Hyper 7 ketjusta, joka on lukitettuna jossain sivulla 4 taikka 5. ;)
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Johnny_M - 11.07.04 - klo: 23.44
Vakiodiffeillä auto on toiminut loistavasti 5000/7000/2000 öljyillä.
Koska sinulla on keskispideri niin siihen voi laitta hieman löysempää öljyä. Jos saat hommattua 5000 diffiöljyä niin itse laittaisin eteen 5000, keskidiffiin(spider) 5000 ja taakse 2000.
Itse olen käyttänyt 3000(spider),7000 ja 2000 öljyjä Jyrkkälässä.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 21.06.05 - klo: 19.14
Nyt tuli Revon diffin kanssa öljyongelma.
Revon diffiin pitäsi saada 30K (30000?) jäykkyistä öljyä.
Mistäköhän mahtaisi tuollaista saada (Kun alkuperäinenkin on loppu jokapuolelta), Suomesta mieluummin? Yleensähän nuo jäykkyydet loppuu 10K (10000?) viskositeettiin, kun taas Revossa käytetään 10K, 30K, 50K ja 100K.
Tuo 30K näyttää liki vaseliinilta eikä valu mihinkään, olenkohan ymmärtänyt nuo "K" arvot (K=Kilo=1000) oikein?
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Pinkki - 21.06.05 - klo: 19.24
katohan http://www.hobbypeople.com/
ja sieltä iskariöljyt tuotteista. En saanu suoraa urlia tähän. sorry.
Mut siellä kyllä näyttäis olevan esim. tota 30k oljyä.
Itseasiassa jopa 300k öljyä.  :D
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: rs tuning - 21.06.05 - klo: 21.36
AHAA! Eli diffeissä käytetään iskariöljyjä vai? :shock:
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: PJ - 21.06.05 - klo: 21.42
Iskariöljyt- kohdassa on myös diffiöljyt HobbyPeoplella.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: rs tuning - 21.06.05 - klo: 21.44
Lainaus käyttäjältä: "PJ"
Iskariöljyt- kohdassa on myös diffiöljyt HobbyPeoplella.
Ok tulipa seki selvitettyä (täälähän on muitakin tyhmiä ku minä you know :wink: )
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 21.06.05 - klo: 22.05
No iskariöljy ja diffiöljyhän ovat molemmat silikooniöljyjä.
On sitä ajettu takadiffillä missä on ollu asson kasikymppistä iskariöljyä. Hyvin toimi. Miks ei ois toiminu kun samaa tavaraa oli.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 21.06.05 - klo: 22.19
Lainaus käyttäjältä: "Pinkki"
katohan http://www.hobbypeople.com/
ja sieltä iskariöljyt tuotteista. En saanu suoraa urlia tähän. sorry.
Mut siellä kyllä näyttäis olevan esim. tota 30k oljyä.
Itseasiassa jopa 300k öljyä.  :D


Sekasinhan tässä menee noissa merkinnöissä, eikös asso käytä "jenkkiyksikköjä" (Ainkin ruuvit on tuumasia  :wink: ).
Sen mukaan tuo "kolmesatainen" olisi jo jäykempää kuin terva.
Ken osaisi valaista noista asson öljyistä enemmän (Eli onko tuo asson 30K jo liki lämmintä "vaseliinia" jäykkyydeltään)......
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 21.06.05 - klo: 22.38
Ne on jotain Asson omia yksiköitä. Ei siis mikään standardi yksikkö. Asson 80 iskariöljy vastaa monen merkin diffiöljyistä 1000 wattista.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: jerzirccar1 - 21.06.05 - klo: 23.30
Minun autossa (mugen mbx-4) etu diffissä 50.000 ja keskellä 100.000 ja sitä sai tuolta HOBBYMANilta aikoinaan, en osa nyt sanoa saakos sitä enää mutta kysyppäs sieltä.
Jerzi
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 21.06.05 - klo: 23.58
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Minun autossa (mugen mbx-4) etu diffissä 50.000 ja keskellä 100.000 ja sitä sai tuolta HOBBYMANilta aikoinaan, en osa nyt sanoa saakos sitä enää mutta kysyppäs sieltä.
Jerzi


Thanks...
Näkyypi ainakin hinnastossa olevan noita öljyjä.  :wink: http://www.hobbyman.fi/tarvseka.html
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 22.06.05 - klo: 01.36
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Minun autossa (mugen mbx-4) etu diffissä 50.000 ja keskellä 100.000 ja sitä sai tuolta HOBBYMANilta aikoinaan, en osa nyt sanoa saakos sitä enää mutta kysyppäs sieltä.
Jerzi


Thanks...
Näkyypi ainakin hinnastossa olevan noita öljyjä.  :wink: http://www.hobbyman.fi/tarvseka.html


Hmm löyty se "arvo" mitä pitäisi olla, 30,000WT eli aikas vaseliinia on vakioöljyt.  :shock:  http://www.rojna.pl/index.php?d=katalog&k_id=154
Tarvinnee kysäistä huomenna puhelimessa josko sitä löytyisi.......
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: TTKoo - 22.06.05 - klo: 02.14
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Pinkki"
katohan http://www.hobbypeople.com/
ja sieltä iskariöljyt tuotteista. En saanu suoraa urlia tähän. sorry.
Mut siellä kyllä näyttäis olevan esim. tota 30k oljyä.
Itseasiassa jopa 300k öljyä.  :D


Sekasinhan tässä menee noissa merkinnöissä, eikös asso käytä "jenkkiyksikköjä" (Ainkin ruuvit on tuumasia  :wink: ).
Sen mukaan tuo "kolmesatainen" olisi jo jäykempää kuin terva.
Ken osaisi valaista noista asson öljyistä enemmän (Eli onko tuo asson 30K jo liki lämmintä "vaseliinia" jäykkyydeltään)......


Tuolta mainiolta tietolähteeltä, eli...
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/muuta/muuta.html  >>>Kohdasta: "öljyjen jäykkyydet"....
....saat apua alkuun....
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 22.06.05 - klo: 11.55
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"

Tuolta mainiolta tietolähteeltä, eli...
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/muuta/muuta.html  >>>Kohdasta: "öljyjen jäykkyydet"....
....saat apua alkuun....


Joo tuon olenkin jo katsellut....
Nyt tilasin "hätäpäissäni" Asson 60K öljyä näin ensihätään......
Tuo Traxxasin 30,000WT öljy on sen verta jäykkää että diffin saa täyttää lusikalla.  :mrgreen:
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 22.06.05 - klo: 12.01
Mihin diffin Revossa laitetaan noin jäykkää öljyä?
Maastomöyrinnässä tietysti ihan paikallaan, mutta rata/yleis pärräyksessä en käyttäis noin jäykkää missään nimessä.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 22.06.05 - klo: 12.06
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Mihin diffin Revossa laitetaan noin jäykkää öljyä?
Maastomöyrinnässä tietysti ihan paikallaan, mutta rata/yleis pärräyksessä en käyttäis noin jäykkää missään nimessä.

Etu ja takadiffisssä, yksi diffi tuossa onkin auki ja sen öljyn jäykkyyttä olenkin ihmetellyt (Tai ei se enään miltään ölyltä näytä).
Revoon saa Traxxasilta 10000WT, 30000WT ja 50000WT diffiöljyä ja nyt on tulossa "maastomöyrintään" 100000WT öljy (se taitanee olla jo tervaa)! http://www.traxxas.com/support/pub/revo_rock_crawler.htm
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 22.06.05 - klo: 12.12
No on kyllä semmosta tervaa että tarvii lämmittää oikein kunnolla että edes yhtään valuis. Sit kun ton saa diffiin niin tarvii lämmittää pitkään ja odotella ilmakuplien pois tuloa kauan... kauan...
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 22.06.05 - klo: 12.24
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No on kyllä semmosta tervaa että tarvii lämmittää oikein kunnolla että edes yhtään valuis. Sit kun ton saa diffiin niin tarvii lämmittää pitkään ja odotella ilmakuplien pois tuloa kauan... kauan...


Traxxasin "setup sheettien" mukaan diffi täytetäänkin vain joko 25%, 50% tai 75% (Kuinka paljon sitten lukkovaikutusta halutaan).
Ei täyteen missään nimessä, eli ne kuplat ei pahemmin siellä haittaa.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 22.06.05 - klo: 12.44
Taas sama juttu...
Kummallista että oikein ohjeissa neuvotaan tolleen.
Diffi täytetään aina 80% (eli kun diffi pannaan kasaan niin se on täys) Ja öljyn jäykkyydellä vaikutetaan siihen kuinka paljon vastusta halutaan.

Vajaa diffi toimii aina niin ja näin. Rasitettuna on kevyempi ja taas hetken seistyään jäykistyy. Täysi on kokoajan sama.


Eihän kukaan säädä iskareitakaan täyttämällä vain vajaaksi vaan vaihdetaan öljy siihen mitä halutaan.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 22.06.05 - klo: 13.59
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Taas sama juttu...
Kummallista että oikein ohjeissa neuvotaan tolleen.
Diffi täytetään aina 80% (eli kun diffi pannaan kasaan niin se on täys) Ja öljyn jäykkyydellä vaikutetaan siihen kuinka paljon vastusta halutaan.

Vajaa diffi toimii aina niin ja näin. Rasitettuna on kevyempi ja taas hetken seistyään jäykistyy. Täysi on kokoajan sama.


Eihän kukaan säädä iskareitakaan täyttämällä vain vajaaksi vaan vaihdetaan öljy siihen mitä halutaan.


Näinhän itsekin ennen luulin, mutta kisakuskien "setuppi ohjeissa" (Löytyy Traxxasin sivulta useammallekin radalle) näin on "kirjoitettu".
Mutta asiaa tarkemmin ajatellessa, ajossa keskipakovoima pitää kyllä "rasvat" siellä missä kuuluukin (Eli diffin ulkokehällä / rattaissa).
Ja ehkäpä näin jäykällä "rasvalla" ei ole järkevää diffiä täyteen "tunkeakkaan" (Voi olla jo aikamoinen lukkovaikutus).

Alla muutama "sheetti"...
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/resources/81504_RCCA_Setup.pdf
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/resources/RCP_OKC_Setup_Sheet.pdf
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/resources/Revo_Setup_2005maxx_chlng.pdf
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/resources/Revo_Setup_Slayden.pdf
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/resources/Revo_Setup_basic_racing.pdf
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: MarkusH - 02.01.07 - klo: 21.28
Riittääkö 22ml öljyä kahteen diffiin? Pitäisi tilata öljyä mutta mietin kuinka paljon...
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Hermanni - 02.01.07 - klo: 21.31
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Riittääkö 22ml öljyä kahteen diffiin? Pitäisi tilata öljyä mutta mietin kuinka paljon...

Riittää noin kolmeen, jos ei jopa ihan neljäänkin....
EDIT. Ainakin Traxxas Revossa siis!
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: MarkusH - 02.01.07 - klo: 21.39
Selvä homma, pitäis riittää savageenkin siis.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Catiska - 02.01.07 - klo: 22.04
Minulta löytyy hyllystä W300000 (K300) öljyä. Se on tervaa, mutta ei kuitenkaan likimainkaan tarpeeksi jäykkää maastoajoon. Eli, ei kannata investoida rahojaan sellaiseen.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: mofi - 03.01.07 - klo: 12.11
No mitä öljyä olet käyttänyt jos K300 ei ole tarpeeksi jäykkää?
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Catiska - 03.01.07 - klo: 16.27
Liimaa...
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Nege - 03.01.07 - klo: 17.38
:lol: Ei pitäis luistaa enään. Vanha kunnon Kemppilukko. :lol:
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Catiska - 03.01.07 - klo: 18.30
Pitäs vielä kokeilla Hobaon Torsenia, jos vain jostain saisi kokeeksi lainaan. On sen verran kallis, ettei viitsi ostaa vain kokeilua varten. Jos toimii niin kuin torsenin pitäisi toimia, sitten voisi vaikka pari ostaakin.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: JQ - 03.01.07 - klo: 19.51
toimii
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: MarkusH - 03.01.07 - klo: 20.47
Olisikohan 100k Asson diffiöljy sopivaa savageen? Sekailaiseen ajoon.... Ajattelin ostaa melko jäykkää öljyä, säästää hieman diffin rattaita rasitukselta.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Catiska - 03.01.07 - klo: 20.55
Epäilempä että on turhan jäykkää... Jos laitat etupäähän, niin pyrkii puskemaan, jos takapäähän, niin ajosta tulee levottomampaa. Ei tuon jäykkyyksisistä öljyistä ole iloa kuin hitusen maastossa, sielläkin vain vähän. Sekalaisessa ajossa kannattaa mielestäni pitää suht normaalit öljyt diffeissä, ja maastoa varten sitten vähintäänkin takadiffi jäykäksi tai Torsen. Ei tuosta 100k öljystä maastossa kuitenkaan kummoista hyötyä ole.

Ei kait Savagessa nyt niin heikot diffit ole, että öljyillä pitäisi yrittää auttaa? Apukin taitaa olla melko marginaalinen.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: MarkusH - 03.01.07 - klo: 21.22
Ei ne nyt mitkään heikot oo kun on alumiiniset diffiboksit ja -kupit + ristitapit.

Mikä sitten olisi sopivaa? Sellaset öljyt mielellään että etupää pitää mahdollisimman hyvin ja takapäällä ei niin väliä....
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 03.01.07 - klo: 22.23
Sanoisin että sopivat öljyt löytyy väliltä 50.000-20.000

Eteen kuitenkin vähintään pykälän tiukempaa.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Juhanu - 05.01.07 - klo: 20.31
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Sanoisin että sopivat öljyt löytyy väliltä 50.000-20.000

Eteen kuitenkin vähintään pykälän tiukempaa.


Ai kaikkeen ajoon. Vai :?:
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 06.01.07 - klo: 03.48
Aikalailla nimenomaan kaikenlaiseen ajoon...
Pääsääntösesti rata ajoon, ja mahdollisimman kovaan ajoon.
maasossa hitaaseen möyrimiseen ei käy, mutta perus maastoiluun varmasti.
Otsikko: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Catiska - 06.01.07 - klo: 09.49
Näin on. Monsussa pitää käyttää selvästi crossareita jäykempiä diffiöljyjä, johtuen ihan suurempien renkaiden vaatimasta suuremmasta vääntömomentista diffissä. Hidas möyrintä taas vaatii omat säätönsä, aivan kuten Hoke kertoi. Mutta, Savagen voimansiirto ei edes oikein anna eväitä tuohon hommaan, joten se kannattaa siksikin unohtaa. Eli, nuo öljyn jäykkyydet mitä Hoke mainitsi, on varmasti oikealla hollilla.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Pööki - 08.10.07 - klo: 22.40
Kertokaapas viisaammat mitkä öljyjen paksuudet ovat suositeltavat spider diffeihin? Kyseessä Hobaon spiderit (3kpl) ja haussa siis "hyväksi havaitut öljyt".
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Duster1 - 08.10.07 - klo: 23.47
Olisikohan 100k Asson diffiöljy sopivaa savageen? Sekailaiseen ajoon.... Ajattelin ostaa melko jäykkää öljyä, säästää hieman diffin rattaita rasitukselta.

No ei tuo jäykempi öljy nyt rattaiden kestävyyttä lisää. Mun mielestä vaan huonontaa.
Järjellä kun aattelee niin jos jäykkä öljy niin nopeasta rattaan liikkeelle lähdössä jäykkä öljy antaa vaan lisää vastusta muille rattaille kun esim. toisen puolen ratas yrittää voimaa siirtää eteenpäin, mikä tarkoittaa suoraan että hammaskosketus joutuu kovemmalle.

Ja tästä asiasta on kokemusta Fg bensa auton kanssa kun silloin (2005) kokeilin jäykkiä öljyjä ja sain tuhottua jotain 3-4 sarjaa diffin rattaita. No pakkohan se oli kokeilla, kun ei muuta tietoa noista Fg.n diffeistä silloin ollut. Öljyinä oli väliltä 100000-300000.

En väitä ettei Savagen diffi kestäisi, mutta itse ainakin opin, että jäykkä öljy huonontaa kestävyyttä.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RangerWalker - 26.10.08 - klo: 23.30
Mitähän laittaisi tähän Slayeriin? (revo)

-Lähinnä sora/hiekkakentillä ajelen,perus bashingia :lol:

-10k eteen ja 30k taakse?

-eikö liukkaalla alustalla kannata käyttää ohuempia ja asfaltilla jäykkiä?

-jos eteen laittaa tiukkaa kamaa niin kaatuuko helpolla mutkissa?
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 27.10.08 - klo: 09.06
Eteen jäykempi kuin perään.
Vakauttaa mutkissa ja kiihdyttäessä.

Jäykempi takadiffi kuin etu... saa auton käyttäytymään epävarmasti, on huojuva ja mutkasta kaasu päällä ulos tullessa auto joko pyrkii puskemaan, tai pidon menetettyään driftaa.

Lähes poikkeuksetta laitetaan eteen jäykempää kuin taakse... mistähän on tullut tämä kummallinen käsitys usealle että perässä pitäisi olla jäykempää kuin keulassa...??
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: SH. - 27.10.08 - klo: 14.47
Anteeksi välikysymys.

Koskeeko tämä kaikkia? myös monstereita,kun itselläni on savage ja olen miettinyt asiaa.Laitoin kuitenkin 50 tonnista eteen ja taakse.

Eikös sitä pysty "laihentamaan" perus iskariöljyillä esim. 350?

Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RangerWalker - 27.10.08 - klo: 14.59
Hetkinen...

-jos laittaa jäykät eteen niin eikö kääntyminen vaikeudu/puskee? -siis muuttuu aliohjaavaksi.
-eikö jäykällä takaperällä haeta lukkotoimintaa/pitoa ja sitä kautta yliohjautuvuutta?

-miksi löysät taakse, sehän rupeaa tod.näk sutimaan helpommin.

-miksi krossipeleissä laitetaan löysää öljyä diffeihin? -luulisin pidon vähenevän löysemmillä nesteillä. (käsittääkseni alta 10k öljyjä lähinnä niissä käytetään)
onko niin että autot on vaan amatöörin helpompi hallita kun tasauspyörästöissä on vielä toimintaakin eli siksi olisi löysät perässä :cheesy:


Onkohan tässä vakiona 30k , en tiedä, kannattaako siis laittaa vaikka 10k taakse siis ja pitää edessä se 30k?
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: pukki81 - 27.10.08 - klo: 18.34
Hieman niinkuin topiccia sivuten: Kaverin autossa on keskellä lukkodiffi, ja takavetarit aivan solmussa (kierot), voiko johtua perän öljyistä? Huonot öljyt tai liian löysät?
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Koppa - 27.10.08 - klo: 22.54
jos lontoo kääntyy, ni kannataa lukea kyseinen (http://www.rc411.com/pages/howto.php?howto=24) juttu läpi...
(juttu on muutaman vuoden vanha, mut asiahan ei siitä muutu)
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RangerWalker - 27.10.08 - klo: 22.59
Kiitti kopalle linkistä, mutta miten sovelletaan tuota ohjetta mosteriin/stadium truckiin? -meneekä truck/truggy asetuksilla? eli vaikka 10k eteen ja 5k taakse.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 27.10.08 - klo: 23.16
No hetkinenpä hyvinkin.
Ei kannata hirveesti spekuloida vaan kokeilee.

Jos karusti ajatellaan niin joo... jäykempi öljy keulassa vähentää sisään kääntyvyyttä, mutta taas lisää kaasu päällä kääntyvyyttä.
Jäykkä takadiffi myös hieman heikentää mutkaan sisään kääntyvyyttä, pyrkii kaasu päällä viemään autoa suoraan eteenpäin jne...
Liian jäykkä takadiffi saa auton käyttäytymään erittäin riuhtovasti ja epävakaaksi kiihdyttäessä.
Liian jäykkä etudiffi saa auton puskemaan mutkaan sisään mentäessä.

Mutta huom...
Tämä kaikki siis mikäli kyseessä on LIIAN JÄYKKÄ.
Se että etudiffi on jäykempi kuin takadiffi, ei vielä tarkoita että kääntyisi huonosti mutkaan mentäessä.
Se on vain vakaampi mutkaan sisään mentäessä ja myös vakaa kiihdyttäessä ja tottelee myös hyvin ohjausta.

Kyseessähän on säätö, eli kokeilemalla selviää minkälainen öljy on paras missäkin.
Monsterissa ja trukissa tietysti jäykempi öljy kuin krossareissa, isommista renkaista johtuen.

Eli jos krossarissa on esim hobaossa tullut ajettua 5000/5000/3000 setupilla niin trukkiin voisi melkein pistää nolla perään... Toki tietysti johtuen auton eri luonteesta, setuppi voisi olla lähemmin ehkä 30.000/80.000/7000 tai jotain sinne päin.
Monsterissa saattaa olla että joutuu käyttämään ehkä vielä jäykempää... esim edessä 80.000 ja takana vaikkapa 20.000 tai jotain.

Mutta kuten sanoin... kokeilkaa mikä jäykkyys on se toimivin.
Pienillä pykälillä kun vaihtaa ja diffin kerrallaan niin huomaa hyvin miten tuo vaikuttaa, ja huomaa myös helposti millon mennään liian jäykkään.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: pukki81 - 29.10.08 - klo: 13.58

Eli jos krossarissa on esim hobaossa tullut ajettua 5000/5000/3000 setupilla niin trukkiin voisi melkein pistää nolla perään... Toki tietysti johtuen auton eri luonteesta, setuppi voisi olla lähemmin ehkä 30.000/80.000/7000 tai jotain sinne päin.
Monsterissa saattaa olla että joutuu käyttämään ehkä vielä jäykempää... esim edessä 80.000 ja takana vaikkapa 20.000 tai jotain.

No hui. Itsellä truggyssa paljon suositeltu 7 / 20 / 3k.

Etu/takapään suhde ihan sopiva, mutta ei käänny tarpeeksi veto päällä. Käännöksen sisäpuolella eturengas turpoaa. Pitäisikö eteen laittaa jäykempää öljyä?
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: MirosHima - 29.10.08 - klo: 14.47
Sori ot, ihan pakko

(http://trimmeri.sohva.org/gallery/users/2008/151004.jpg)
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 29.10.08 - klo: 19.16
Nimenomaan...
Jäykempää öljyä eteen niin alkaa kääntyä paremmin veto päällä.

Älä nosta jäykkyyttä hirveästi heti, vaan esim jos 7000 öljyllä tuppaa turpoamaan sisäpuolen rengas paljon niin kokeile ensin esim 10.000

Ja täytä diffit täyteen.
Mikäli diffi on täytetty vajaaksi niin diffin sisällä oleva ilma saa öljyn vaahtoamaan ja sen vastus pienenee selvästi.

Ps: ei kannata hätkähtää tuosta aikaisemmasta maininnastani öljyjen jäykkyydestä jos eroaa paljon verrattuna omaan käytössä olevaan setuppiin... Jokainen auto kun on erilainen jne.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Neo RS - 09.08.11 - klo: 21.25
Mulla inferno neo race spec:ssä 5000-5000-3000, ja etu renkaat "palloontuu". takapää kyllä sutii reilusti, mitä kannattaisi kokeilla jotta saisi vielä tota etupään "palloontumista" rauhoitettua. voiko iskareissa osa syy, niissä 500cps öljy. ehdotuksia...
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 09.08.11 - klo: 23.24
Mikäli eturenkaat palloontuu niin silloin eteen välittyy tehoa enemmän kuin taakse.
Eli jäykempää keskidiffiä mikäli palloontuminen on ongelma.

Palloontumisellahan ei sinäänsä mitään merkitystä ole kun se jokatapauksessa tapahtuu aina kovilla kierroksilla kun rengas on osittain ilmassa.

Katso miten renkaasi kuluvat.
Mikäli eturenkaat kuluvat selvästi enemmän kuin takarenkaat niin tällöin tosiaan eturenkaille karkaa tehoa enemmän ja tätä saa vähennettyä jäykistämällä keskidiffiä.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Neo RS - 10.08.11 - klo: 18.21
Mikäli eturenkaat palloontuu niin silloin eteen välittyy tehoa enemmän kuin taakse.
Eli jäykempää keskidiffiä mikäli palloontuminen on ongelma.

Palloontumisellahan ei sinäänsä mitään merkitystä ole kun se jokatapauksessa tapahtuu aina kovilla kierroksilla kun rengas on osittain ilmassa.

Katso miten renkaasi kuluvat.
Mikäli eturenkaat kuluvat selvästi enemmän kuin takarenkaat niin tällöin tosiaan eturenkaille karkaa tehoa enemmän ja tätä saa vähennettyä jäykistämällä keskidiffiä.
Takarenkaat kuluvat nopeammin, eli tuo johtuu siis vain etupään kevenemisestä  :laugh:
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 10.08.11 - klo: 19.54
Kyllä... siitähän se.
Eli itseasiassa voisi jopa kokeilla karvan keventää keskidiffiä jolloin saadaan eturenkaat pysymään hieman paremmin maassa.
Tosin neljää tonnia kevyempää en menis enää laittamaan.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: JiiPee - 12.08.11 - klo: 21.39
Eli tämmönen ihmetyksen aihe olisi että vuosi sitten ostin jäykkää öljyä Revon diffeihin kun aattelin amatöörinä että kiva kun vetää kaikilla rattailla. No kun vauhtia vähänkin enemmän niin huonohan se on ajaa.
Suomikaupassa suositeltiin 50000 öljyä jos haluaa lukkoon, kuvassa oikealla ja on tosi paksua, nyt aattelin laittaa tosi litkut taakse jotta alkaisi olemaan ajettavampi ja tilasin Liquidista tuon vasemmanpuoleisen purkin ajatuksena että on 3000 öljy mutta paksua kamaa tuokin on, ei yhtä paksua kuin tuo 50000 mutta kuitenkin.
Eikö tuon 3000 öljyn pitäisi olla aika litkua?
Hämärästi muistan lukeneeni jostain tältä foorumilta että tuo wtg voi olla joku eri luokitus kun taas tuo toinen. Missähän nyt meni pieleen.
Revossa tuntuu edelleen olevan lähes lukko takana.

(http://i767.photobucket.com/albums/xx317/tooslowfornow/IMG_2778_1.jpg)
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: sakke_ - 15.08.11 - klo: 15.03
Hämärästi muistan lukeneeni jostain tältä foorumilta että tuo wtg voi olla joku eri luokitus kun taas tuo toinen. Missähän nyt meni pieleen.
Pieleen mentiin nyt siinä että hankittiin kahden eri valmistajan öljyjä. Öljyt kannattaa/pitää ostaa samalta valmistajalta koko setti niin helpottaa säätöä kummasti kun öljyt ovat oikeassa suhteessa toisiinsa.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RC-sakké* - 12.10.11 - klo: 11.03
Hmm... Menisköhän IHAN pieleen, jos laittaisi Revoon 50k eteen ja 30k taakse(Ne sais molemmat vaan niin helposti samassa pakkauksessa Traxxasin diffi öljy kitissä (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_74/products_id/3324/n/Traxxas-Differential-oil-kit-1-each-10K-30K-50K-weights))?  :azn: (Keskidiffiä ei ole) Ajot tapahtuu nurmikolla, vähäpitoisella soralla, jäällä/lumessa ja mettäänkin olisi nyt tarkoitus mennä kun sai sinne hieman tilaa raivattua. Vakiona ohje lappusen mukaan oli edessä ja takana molemmissa 30k... Avasin nuo dihvit eilen ja ihmettelin, että miksikäs niissä on vain 1/3 öljyä. Ja vielä enemmän ihmettelin nyt kun kattelin että nuo öljyt ovat kaikki kirkkaita, eikä sellaista mustaa töhnää, missä kimmeltää metallipöly joukossa... (Ja kun kaikki rattaatkin ovat ehjiä.) Ja mitäs tämä (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/167_293/products_id/38181/n/Traxxas-Silicone-Grease) on? Kuuluukos sitä pistää tuonne diffi caseen, kun öljyt menee kuppiin? Ja mikäs sen tarkoitus on? (Vakiona ei semmoista löytynyt diffeistä)

Tuli paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti tulee vastauksiakin, kun yritän uudelleen rakentaa Revoa ja tuli diffit avattua siinä mielessä, että vaihdan diffi caset ja kupit alumiinisiksi.  :cool:
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 12.10.11 - klo: 12.21
Toi diffiöljy paketti on ihan ok...

Tuo rasvatuubi on tarkoitettu kaikille voimansiirron rattaille.
Eli ei diffin sisään, vaan esim diffin ulkorattaalle sekä diffin ulostulojen akseleiden rasvaukseen.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RC-sakké* - 12.10.11 - klo: 14.11
Niin eli se rasva diffi casen ja/tai vaihteiston sisälle, mutta ei sinne "diffi" diffiin siellä diffi kupissa? Selvä.
Kiitos tiedosta!
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: finski - 12.10.11 - klo: 21.50
Hervehdys

nyt tarvii viisaampien/kokeneempien neuvoa seuraavaan:
eikös yleis-setti buggyn diffeihin ollut 5000-7000-3000

nykysin näytetään käyttävän paljon 5000-5000-3000, eli mitä tuo keskidiffin muuttaminen 7000-->5000 käytännössä meinaan ajettavuuteen?
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Neo RS - 13.10.11 - klo: 01.10
tästä linkistä löytyy jonkun verran tietoa selailemalla... toivottavasti riittävästi.
http://rc10.fi/index.php?topic=36963.1920 (http://rc10.fi/index.php?topic=36963.1920)
Tai sitten menet... "aloittelijan polttiskysymykset", laitat hakusanaksi diffiöljy -> löytyy lisää... juttuja
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RC-sakké* - 13.10.11 - klo: 23.05
Mites, onkos tuo Kössin 40k wt diffi öljy lainkaan kunnollista? Mietein vaan, kun ei viittisi ruveta jonkun muun valmistajan 30k wt ja 50k wt öljyjä miksailee, kun ostais suoraan 40k...
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 14.10.11 - klo: 08.44
Minkähän valmistajan nämä kaksi muuta ovat?

Hyvällä tuurilla kössön 40 öljy on samaa jäykkyyttä jommankumman nykyisen öljyn kanssa.

Hanki aina yhden valmistajan öljyjä niin pystyt olemaan edes jollain tasolla tietoinen öljyn jäykkyys suhteista keskenään.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RC-sakké* - 14.10.11 - klo: 18.53
No edellisellä sivulla mietein pistää 50k wt Traxxasin mönjää eteen ja Traxxasin 30k wt mönjää taakse, alko kuitenki hiukan mietityttään ja meinasin että kokeillaan hieman pienemmällä erolla, niin sitten löysin kössin 40k wt ja 30k wt öljyt  :shocked:
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: ampperi - 14.10.11 - klo: 19.06
Kössin mitta on cps ja esim. Losilla wt, älä sekoita näitä. Vaihtelee merkeittäin ja cps ei ole sama kuin wt.

edit: korjaus Losin diffiöljyt cs(t?), mutta iskariöjyt wt.
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RC-sakké* - 14.10.11 - klo: 19.37
AMainissa ainakin lukee sivulla (ja purkin kyljessäkin näköjään) wt:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1460_133/products_id/4389/n/Kyosho-Silicone-Differential-Oil-40000wt--40cc (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1460_133/products_id/4389/n/Kyosho-Silicone-Differential-Oil-40000wt--40cc)
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: ampperi - 14.10.11 - klo: 20.53
40 cc on purkin tilavuus.

Amainin sivulla on väärin. Jos K-öljyt olisi wt-mitallisia, niin niiltä ei löytyisi diffiöljyjä kuin reilusta 10.000 cts ylös päin, koska ainakin tämän (http://www.twf8.ws/new/tech/shocks/shock.htm) mukaan wt:t saa kertoa reilulla 10:llä (kts. Losin tauukko), että saadaan cts-arvo...
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: *HOKE* - 14.10.11 - klo: 22.45
No edellisellä sivulla mietein pistää 50k wt Traxxasin mönjää eteen ja Traxxasin 30k wt mönjää taakse, alko kuitenki hiukan mietityttään ja meinasin että kokeillaan hieman pienemmällä erolla, niin sitten löysin kössin 40k wt ja 30k wt öljyt  :shocked:

Laita puolet 50k ja puolet 30k niin olet lähellä 40.000
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: RC-sakké* - 15.10.11 - klo: 21.27
Eli silloin hankin Traxxasin mönjät
Otsikko: Vs: Diffiöljyt?
Kirjoitti: Jarza - 21.10.11 - klo: 21.59
Ite laitoin gst:hen keskidiffiin 500k öljyt (voikohan niitä enään öljyiksi sanoa ja ajo muuttu paljon hauskemmaksi, en viittiny ihan tönkkölukkoon laittaa. Kuhan jaksaa alkaa purkamaan autoa, niin vois vielä vaihtaa etu- ja takadiffeihin myös jokku, mutten vielä tiedä mikkä ölskät...