Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ToniP

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 18
121
Siitä tulikin mieleeni tässä vaiheessa vähän kalastella. Eli olisko 2.-4.4. (pääsiäinen) sopiva viikonloppu tulla ajamaan sarjan vika kisa. Vai siirretäänkö eteenpäin?

122
Joo, ja sit siellä on myös tällasia:



Erälistat tekeillä. Rummun pärinää...

123
Meillä täällä Nääshvillessä kaikki on niin paljon paremmin.  :tongue:

124
Se nyt ei ole mitenkään selvä etteikö SC kisoja järkättäisi omina kisoinaan kesälläkin. Vai onko jollain jotain sitä vastaan?

Mm. muutamaa SC multi-surface kisaa on ajateltu tapahtumien yhteyteen ympäri Suomenniemen. Vai onko jollain jotain sitä vastaan?

SC yhdistäminen esim. Bensakrossareiden kisoihin voisi toimia koska molemmat radat on röykkyisiä ja ilman big-air hyndiä. Vai onko jollain jotai sitä vastaan?

Myöskin mun mielipiteet on omiani enkä missään tapauksessa ole yksin päättämässä mistään säännöistä. Nokian kisassa olen tuomarin ominaisuudessa pakotettu blokkaamaan törkeät ylilyönnit ajamaan Truggy-Open luokassa SC:n sijasta. Eli jos autosi täyttää sääntöjen vaatimukset ilman selkeitä rajan ylityksiä, tervetuloa ajamaan SC kisassa. Muut truggyt ajavat sitten Truggy-Open -luokassa.

Toivoisin että jotenkin ehtisin tekeen jonkinlaisen kaavakkeen johon kukin SC-kuski voisi merkitä esim. miten toivoisi sääntöjä vielä muokattavan ja miten esim. oma auto toimii nykyisillä säännöillä sekä miten sääntöjen toivotut muutokset vaikuttaisivat luokan mukavuuteen yms. Kerättyä materiaalia olisi helppo käyttää sääntöjen muokkaamiseksi harrastajia miellyttävään suuntaan.

Myös jonkinlainen setup-lista kisan autoista verrattuna kisan sijoituksiin näyttäisi autojen selkeät rajoituskohteet. Olisko jollain aikaa?

125
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 02.03.10 - klo: 13.18 »
Jep. Oltiin PRCA:n porukalla esittelemässä Short Course ja muitakin rc-autoja yhellä konepajalla.

Törmäys täydellä vauhdilla hyndästä peltiseen 150 l tynnyriin. Pari volttia ilmassa, auto metristä kenttään ja vielä pari-kolme volttia lattialla. Tynnyri meni lommolle, autoon ei tullu mitään. Lassi-Jussi ehti jo katteleen että mistä löytyis rikkalapio mutta ajo vaan jatku. Kyllä nyt kauppiasta sapettaa  :grin:

126
Ilmottautumiset on saatu kerättyä ja erälistoja aletaan tekemään tänään. Vielä ehtii pari tuntia laittamaan ilmoja meillepäin.

Palkintogaala pidetään jälleen Ravintola Keilaamon saunatiloissa tuossa rakennuksen toisessa päässä eli dödöt ja hiusöljyt  :afro: mukaan. Pyyhkeet ja tunnelma talon puolesta.

Treenaamaan voi tulla vapaasti. Pientä siivoilua ja teippailua saatetaan vielä loppuviikosta tehdä mutta sen ei pitäisi pahasti haitata ajamista. Mikäli olet tulossa reenaamaan, laita ilmo tänne niin tiedetään availla ovia.

127
Jos arvon harrastajat nyt ottaisivat lusikan kauniiseen käteensä ja alkaisivat lusikoimaaan teille varta vasten keitettyä soppaa. Tuli mitä tuli. Ei varmaankaan ole epäselvää että kaikilla on vain tarkoitus pitää hauskaa. Ajetaan nää loput talvikisat näillä pelisäännöillä ja herrasmiesmeiningillä. Katotaan sitten kevväämmällä josko saatais oikein SC ratoja johonkin. Menkää radalle reenaan älkääkä täällä jänkätkö. Moro!

128
Olen ainakin itse paikalla joka päivä ja lauantainakin vaikka jo seiskalta jos niin sovitaan. Soitelkaa vaikka mulle, hoidan ovet auki.

129
Ylärajapainoa on kyllä pohdittu ja itse olisin sitä vielä ennen kevättä lisäämässä. Vaikkei muuten mutta siitä syystä että painavampi auto on hankalampi "nojata" ulos eli sillä saa etua nyt (vielä) kun isot koneet on sallittu. Kunhan saadaan lisätietoa alustojen painoista, vedetään raja sitten.

130
SC -säännöt on nyt julkaistu. http://rc10.fi/index.php?topic=44845.0
Toivottavasti vältimme sudenkuopat.

131
bw. 7min finaali (ISO PEUKKU)
Jeps, täytynnee tästä alkaa aikataulun viilaukseen.

Voi harmi. No ei sitten päässyt sc kisoihin tuollaisten sääntöjen takia. ROAR säännöllä olis ollut pari osallistujaa enemmän, mutta suomessahan pitää ainan keksiä noita osallistujia vähentäviä sääntöjä.
Voi harmi niin. Myit sitten Short Course sääntöjen mukaisen auton pois vähän aikaa sitten, miks jos kuitenkin halusit osallistua?
Tosiaan jos olis tehty vaikka pienoisautosäännöt...mutta tehtiinkin tällä kertaa Short Course säännöt. Olis tosiaan voitu tehdä säännöt mitkä sallii ihan kaikki alustat, sittenpä olis osallistujia. Anna nyt jo olla.

Tästä saattaa syntyä keskustelua:
Lainaus
Paketista baanalle, sääntö
RTR-auton ensiasennuskori ja renkaat ovat sallittu vaikka eivät täyttäisi annettuja mittasääntöjä,
auton korkeus mukaanlukien. RTR-autoksi lasketaan autot jotka ovat toimitettu tehtaalta 90%
valmiiksi koottuina. Vain osittain tehtaalla kootut autot eivät täytä RTR auton määritettä
(myyntipakkauksesta puuttuu radio-ohjauslaite ja/tai moottori, kori tjms. oleellinen osa).
Sääntökomitean jäsen, säännön alkuperäinen kirjoittaja, kommentoinee tuonnempana.

132
Uusia sääntöjä veivataan juu. Tuskin saadaan julkaistua ennen 6.3. mutta yritys on kova.

Olen sitä mieltä, kuten jo aikasemminkin olen jossain sanonu/kirjottanu, nämä talven kisat vissiin ajetaan olemassa olevilla säännöillä tai mikäli uudet julkaistaan, ne toimivat ns. punaisena lankana kilpailijoille sekä katsastajille. Tarkkoja katsastuksia tuskin näissä alkupään kisoissa edes saadaan järjestettyä eli politiikka tullee olemaan lähinnä karkeimpien ylilyönten karsiminen. Esim. M8 alusta hexiadaptereilla ja SC kopalla ei mene läpi. Ainakaan NSCR sarjan kisoissa ei mene. Tuo Miron alusta, nyt kun vihdoinkin ehdin kuvia katteleen, vaikuttaa musta ihan jees modilta eikä mielestäni ole mitenkään unlimited sääntöjen vastainen edes ulkomailla (ROAR yms.)

Tästä joku tietenkin vetää johtopäätöksen että kun tekee SC alustan itsetehdyistä osista, se on sallittu. No niin on mutta edelleenkään itsetehdyt M8 luokan mukaiset alustat ei ole sallittu. M8-e kisasarja starttaa sitten kevväämmällä jos kisajärkkäreillä vaan riittää tehoja.


Ilmoittautumisia tulemaan sitten vaan. Edelleenkään meillä ei ole jälki-ilmoittautumismaksuja mutta kuten kaikki ymmärtää, tietojen ennakkoon lähettäminen vähentää sekä kuskien että järkkäreiden kisa-aamun ruuhkaa paljon. Sitä nopeemmin päästään taas palkintogaalaan ;)

Tervetuloa!

133
M8-e on aivan oma luokka ja sirkus jolle kisajärjestäjät parhaillaankin tekee töitä kaikkien teidän ja meidän harrastajien puolesta.

M8 alustassa (ja SC8 alustassa myös) on sen verran parempi alustageometria että hypyissä SC10 alusta jää ominaisuuksiensa takia jälkeen. Alatukivarren pituus, ripustuksen yleinen geometria yms tekevät M8 alustasta erilaisen. Tässä onkin jutun juoni. Eihän kukaan halua että esim. GT kisaankaan tullaan ajamaan LS-5 autolla. Eli antaas nyt tämän olla ja keskitytään reenaamaan sillä mitä kaapista löytyy ja kun on kisan aika, ollaan ajoissa paikalla ja iloisella mielellä ajetaan mukava pienoisautokisa jos toinenkin. Me veivataan luokkaan säännöt sitä mukaa kun pystytään ja ne julkaistaan kun ne on julkaisukelpoiset. Sitten voidaan spekuloida taas jotain uutta mutta siihen asti...

...vähäkaatoista (auto) viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

134
Olisko osallistujilla kiinnostusta majoittua saunalliseen n. 10 heng. mökkiin tähän Nokian kupeeseen? Kannattaako edes kysellä?
Siis tietenkin perjantaista sunnuntaihin  :wink:

135
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 19.02.10 - klo: 18.33 »
Tyypit otettu myös Nokialla.

Pikasetup:
- Orion noppa / LRP X12 8.5 (turhan kiree, CS 10.5 laitetaan kunhan keritään)
- 12T pinioni (8.5 koneella 10-11-T olis parempi)
- HPI Maxxis Trepador renkaat (Bliz orggis)
- Tehtaan diffiöljyt.
- 50/40 iskarit paketista.
- 3/5/2 diffit.
- Etuylätukivarsien säätöpuslat siirretty tornin puolelta tukivarren taakse.
- Etuiskarit tornissa ylhäällä keskellä.
- Etudiffin ulostulon laakeripesästä n. 1 mm pois ohjausvarsien tieltä.
- Muut säädöt kirjasta.

Lämmöt ollu 5-10 min lähdöillä noin 40-60 astetta niin nopassa kuin moottorissakin. Ilman tuulettimia.

Asensin varmuuden vuoksi Hong Norin ALU-hexit kun ei ollut vielä HoBaon vastaavia hyllyssä. Korjaamme asian pikimmiten. 6x0.5mm shimmit laakereita vasten ja 5x1mm shimmit perään ja siihen hexit. Hexien reiät jouduin poraamaan 5mm kokoon kun ne oli hieman ahtaat HoBaon akseleille.
Btw, pari kertaa mennyt vanteiden hexit pyöreäksi muovisilla orggishexeillä. Pikaliima pelastaa tai sitten ajoissa asennetut ALU-hexit. Eikä ole ees kalliit.

Etuylätukivarsien puslien siirtäminen auttoi kääntösäteen pienennyttyä huomattavasti. Etukallistuksenvakaaja voisi olla vielä aavistuksen jäykempikin. Etuvetoa myös lisättävä eli diffit uusiks ja vissiin iskarien asentoa haettava. Takana on vielä liikaa pitoa/vetoa. Myös kuskille saatava hieman kilometrejä koska nämä oli eka akut SC alustaisella ikinä.

136
Väännämme päivittäin sääntöjä kuskien parasta ajatellen. Paljon on tullut käyttökelpoista asiaa, paljon turhaa näppäilyä.

Jos joku haluaa auttaa sääntötoimikuntaa urakassa, kerätköön vaikka eri puolilta foorumia aiheeseen liittyviä faktoja ja luetelkoon ne tässä. Kiitos.  :wink:

137
Jookato meillä ei nää jutut ole niin sen päälle  :tongue:
Kiitos kuitenkin huomiosta.

138
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 16.02.10 - klo: 18.57 »
...tai jonkin muun valmistajan koreja. Lähes kaikki on leveämpiä kuin Honkkarin orkkiskori.

Voit myös levittää koria kuumentamalla hieman lokasuojien kohdalta jos et muuten saa renkaita jäämään korin sisään. Tosin se heikentää omia mahiksias kontaktitilanteissa jos kopan reunat "törröttää".

Slashin takavanteen offsetti on kapeampi kuin etuvanteen. Blizzin vanteet jää samaan kuin HoBaon vanteet. Vertaan HoBaon offsettiä kunhan Jami tulee varikolle...

139
No ei se mitään Mika. Tosiaan huhtikuun ekalle viikonlopulle suunnittelimme koko viikonlopun kestävää kisatapahtumaa mutta sehän on pääsiäinen. Keksitään parempi niin pääset sinäkin kokemaan Nokian SC tunnelman.

Eli meikäläisen kalustona toimi 2wd slash. Onko autolla asiaa kisoihin kun siinä tällänen modifikaatio.
En lähde nyt katsastamaan autoja ennen kuin kisapäivänä mutta sen voin kertoa että tarkemmat säännöt julkaistaan aivan kohta.

140
          PRCA, RC-Garage ja Hobao Finland again proudly presents!



Tervetuloa 10.-11.4.2010 Nokia Indoor Race Clubin krossitapahtumaan.
Lauantaina M2-10 ja M4-10 ja Truggy-Open luokat, sunnuntaina NSCR 2010 Tourin päätöskisa!


NSCR - Nokian Short Course Race - 2010 Tour
Short Course on kilpailuluokkana Suomessa vielä tuore RC-autoluokka tarjoaa nähtävää ja koettavaa kaikille.
Tervetuloa kisaamaan ja kannustamaan suosikkisi voittoon!

Kisat jatkuvat aamusta asti tarjoten näyttävää menoa ja tiukkoja tilanteita.
Buffetista saa isoja lihiksiä, limuja, mehua, kahvia ja pullaa, yms.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V05a0ArOhaA[/youtube]



Sarjapisteet 2. osakilpailun jälkeen. Kaksi kolmesta tuloksesta ratkaisee sarjan voittajan.
NSCR 3 kisailmo






141
Tulokset / Nokian Short Course Race II - NSCR - 6.3.2010
« : 16.02.10 - klo: 13.06 »
          PRCA, RC-Garage ja Hobao Finland again proudly presents!



Tervetuloa 6.3.2010 Nokia Short Course Race 2010 Tournament:in toiseen osakilpailuun!

NSCR ajetaan kolmen kisan kilpasarjana. Viimeisen kisan ajankohta on toistaiseksi varmistumatta.

Tämä kilpailuluokkana Suomessa vielä tuore RC-autoluokka tarjoaa nähtävää ja koettavaa kaikille.
Samalla ajetaan talvikauden ensimmäinen truggy open. Tämä luokka on mukana erityisesti niitä varten jotka eivät vielä ole osallistuneet kilpailutoimintaan eivätkä ole hankkineet virallisiin kilpaluokkiin soveltuvaa kalustoa. Truggy Open säännöt on muokattu juuri teitä ajatellen. Tervetuloa kisaamaan ja kannustamaan suosikkisi voittoon!

- Kisa jatkuu aamusta asti tarjoten näyttävää menoa ja tiukkoja tilanteita.
- Buffetista saa naposteltavaa, lihiksiä, kahvia ja pullaa, yms.
- Yleisöllä on lähtöerien välissä mahdollisuus kokeilla aitoa RC-autoa kisaradalla.
- Arvontoja
...seuraa ilmoittalua!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jke2vzD8FIE&feature=player_embedded[/youtube]






Tuomarointi
- Kilpailujohto Riku Tolonen / Toni Pietilä
- Pipot jätetään taas kotiin  ;D


Ilmoittautuminen sähköpostilla viimeistään 1.3.2010 mennessä --> prca00 (ät) gmail.com.
- Kilpailijan nimi
- Kilpailuluokka (SC10-2, SC10-4, T10-T12)
- Transponderin numero (AMBrc yhteensopiva)
- Radion MHz taajuus
- Seura
- Pääsponsori (max. 150x50px logo)
- Ajokalusto
- Kilpailulisenssi ei ole pakollinen


Transponderit
- AMBrc Personal transponder tai yhteensopiva (esim. MRT Transponder)
- Vuokrapondereita saatavana rajoitetusti. Ilmoita kisailmossa vuokratarpeesi.


Maksut
- Osallistumismaksu on 20€ / SC-luokat, 10€ / truggyluokka. Kaikkiin luokkiin osallistuminen 40€.
- Transponderin vuokrahinta 5€ / päivä.

Kaikki maksut suoritetaan kisapaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.
HUOM! Pidätämme oikeuden olla ottamatta vastaan yli 50€ seteleitä.


Rata-alueesta
- Sijaitsee Nokian Indoor Racing Clubilla, osoitteessa Pirkkalaistie 7 33100 Nokia.
- Ajo-ohjeet täältä: http://www.prc-autoilijat.fi/smf/index.php?topic=115.0
- Jokainen kilpailee ja toimii alueella omalla vastuullaan.
- Kilpailupaikalla on sähkö sekä jonkin verran pöytiä ja tuoleja.
- Omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan.
- Rata sijaitsee 4. kerroksessa. Hissi käytössä rajoitetusti.
- Lisätiedustelut sähköpostilla ja 5.3. lähtien puhelimitse, kiitos.
    - Toni Pietilä 040-9633995





NSCR sarjasäännöt

- Kaikki NSCR kilpailut ajetaan Nokian Indoor Racing Clubilla.
- Osakilpailuissa palkitaan kolme parasta/luokka.
- Kaikkien NSCR -sarjan kisoihin osallistuneiden kesken arvotaan lisäksi reilu tuotepalkinto.
- Truggy Open-luokan kisat ajetaan SC -sarjasta erillään yksittäiskilpailuina.
- LiPo latauspussien tai palamattoman, ei-metallisen latausalustan käyttö pakollista.

Yleiset Short Course -säännöt:
Voit ladata tiedoston tästä: SC -säännöt.pdf

Truggy-Open säännöt
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan nelivetoiset keskidiffilliset alustasarjat sallittu.
- Kaikkien valmistajien Truggy-malliset 1/12 ja 1/10 kokoluokan takavetoiset alustasarjat sallittu.
- Korkeintaan 2S kovakuoriset LiPo-akut ja 7 kennoiset NiMh-akut sallittu.
- Ei konerajoituksia.
- Pitoaineiden käyttö kielletty.



Erälistat





142
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 14.02.10 - klo: 12.54 »
No miksi ihmeessä porukka sit laittaa bigboreja tai 1/8 iskareita ja vielä sanovat paremmiksi, jos kerta ei tarvitse?
Kyllähän se nyt tiedetään, että mitä isompi ja painavampi auto niin sitä järeämmät pitää iskareidenkin olla.

Vähän sama kun kysyis että miks porukat laittaa mainosteippejä autoihinsa. Näyttää hienommalta vaikkei oikeesti vaikuta ajamiseen muuten kun henkisellä tasolla.
Iskareiden tilavuuden kasvattamisessa tulee raja vastaan jossain kohtaa eli tietyn tilavuuden jälkeen etua ei enää huomaa. Siihen häilyvään rajaan asti etua todellakin on.

143
Ajetaan nyt vielä Pienoismalli tournament Vantaalla jonka jälkeen kisajärjestäjien kesken kokoamme ajatukset yhteen ja ...rummun pärinää...

144
Eli omavalmiste LCG slassillä saa siis ajaa?  Miten määritellään ylilyönti? onko se ylilyönti että autossa omavalmiste pohja, iskaritornit, eri autosta iskarit ja mahollisuus kallistuksen vakaajiin  :grin:

voitanee siis puhua uudesta automerkistä, jonka protolla kisataan
Voitanee siis puhua.

Protoilijoitten kannattaa kyllä pitää orggisosat tallessa. Veikkaan meinaan että viimeistään keväällä säännöt muuttuu. Eikä takuulla muutu löysemmiks.

145
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille ja sääntöjen ideoijille.
Me kisajärjestäjät keskustelemme lähitulevaisuudessa säännöistä ja tiedotamme asiasta sitä mukaa kun homma etenee. Nyt siis ajetaan näillä ja sääntökeskustelu jatkuu kunnes olemme keväässä ja "viralliset" säännöt on muodostettu.

NSCR-kisasarjan ekassa kisassa 6.2. ei toimitettu katsastuksia mutta seuraavassa kisassa 6.3. saattaa olla että hylkäämme ns. räikeät ylilyönnit. Nykyiset NSCR:n säännöthän eivät varsinaisesti salli omavalmisteosien käyttöä, mutta tietenkään ei ole tarkoitus sulkea pois ketään joka tulee kisaan järkevällä alustalla. Säännön tarkoitus on ollut pitää ns. MadMax autot sekä selkeästi toiseen luokkaan kuuluvat esim. perus truggyt pois Short Course lähdöistä. Edellisten ollessa esim. nostajille vaarallisia ja jälkimmäisten vastoin luokan "henkeä".

Kuten jo aiemmin sanoin, toivomme kilpailijoilta herrasmiesasennetta ja ymmärrystä että lajia ja luokkaa ollaan viemässä eteenpäin. Se ei ole mahdollista jos asioilla viisastellaan tai sääntöjä venytellään.

- Toni Pietilä

146
Jep, mun palvelin oli hetken jumissa ja ajattelin laittaa noi siks aikaa PRCA:n foorumille roikkuun. Nyt pitäis toimia.

147
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 08.02.10 - klo: 16.22 »
Nokia Short Course Race 1/2010 lopputulokset









Kiitos kaikille osallistujille!
Tervetuloa jälleen 6.3.2010 NSCR 2/3 osakilpailuun Nokialle.

148
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 08.02.10 - klo: 14.41 »
WOU! Olipahan viikonloppu!

Tulokset yms ihan kohta...

149
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 06.02.10 - klo: 13.20 »
Ui ui, Jos noi misut on siellä pyörimässä niin mä tuun sinne vaan kattelemaan  :mrgreen:

Tottakai tytöt on paikalla. Ei tässä nyt turhaan oo mesottu että meidän kisat on parhaat kisat. Täytyyhän autokisoissa "fosters-tytöt" olla.

150
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 05.02.10 - klo: 13.09 »


Tervetuloa treenaamaan ja kisaamaan rennolla meiningillä!
Rata on auki aamusta iltaan.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 18