Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kepa

Sivuja: 1 2 [3]
61
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 07.06.13 - klo: 18.08 »
Jo on teillä mallikasta menoa  :tongue:

Itse vasta aloittanut ajamisen ja tässä pari pätkää. En mitään musaa laittanut, että auton omat saundit kuuluu. Eikä nämä ekat kerrat niin hienoja ole  :sad: Full HD kuvattu.

Tässä pari: Associated RC18MT RTR 1:18 pätkää, tämä vanha auto minkä sain avopuolison veljeltä. Eka testiä, sitten vaihtui osaa ja taas se on osissa :)
http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Associated+RC18MT+RTR+1_18/Videot/Associated+RC18MT+RTR+1_18_testi%C3%A4_LiPo_01_06_2013.mpg
http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Associated+RC18MT+RTR+1_18/Videot/RC4x4.mpg

Ja tässä ostamani Traxxas Stampede XL-5 RTR: 1:10 missä olikin motti jo ½ hajalla. Ensi ajoa...
http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Traxxas+Stampede+XL-5+RTR+1_10/Videot/Traxxas_Stampede_XL-5_RTR_eka_testi.mpg

Nyt uusi motti ja säätöjen hakua. jotain kai tuohonkin keksittävä lisää...

62
Aloittelia kyselee saisiko tähän -> Associated RC18MT RTR, 1:18 scale monster truck.
1:"hexejä" vai mitä lie, että saisi hieman isompaa rengasta alle, tai muita vinkkejä jotta möyrisi maastossa parhaiten lähinnä kumit+vanteet? Tämä on  2 autona, mutta kauhea into pulata tota pikkuista 4x4 meniää. Jos jollakin viisaalla neuvoa ihan vaikka suomi/ulkomaan kauppoihin niin linkkiä kiitos. Muuten kyllä varaosia saanut (diffit). yms. suomesta. Tämä raakile avopuolison veljen ajama... uuden motin, diffit, LiPot, vasta päivitellyt tähän.

2: http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/harjalliset-moottorit/traxxas-7075-titan-380-18t-motor.html
Onko liian raju motti tähän, nyt orkkis 370MT. Myöhemmin meinasin päivittää tosin harjattomaksi.

YV voi toki tarjoilla kanssa rojua autooni. Iso kiitos.  :smiley:

63
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 01.06.13 - klo: 19.42 »
http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Associated+RC18MT+RTR+1_18/Videot/Associated+RC18MT+RTR+1_18_testi%C3%A4_LiPo_01_06_2013.mpg

Pikku testiä tänään. Hyvin se nelikko jaksaa mennä :) naurattti, kun välillä ei heinikosta näkynyt kun antennin pää.  :tongue:

64
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 31.05.13 - klo: 13.48 »
Ylläolevaan. Nyt on uutta osaa. Ja piru, että vanha pikkunen 1:18 mönkii hienosti maastossa. Kaikki orkkista paitsi LiPo akku + LiPo cutoff lisäpalikka. Mottina harjallinen 370. Etupään rattaat vielä vaihtaa, kun tuli kaksi settiä ostettua. Saisiko tähän isompaa rengas settiä jollain adapterilla?

http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Associated+RC18MT+RTR+1_18/Kuvat/LiPo_cutoff_2.JPG
http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Associated+RC18MT+RTR+1_18/Kuvat/LiPo_cutoff.JPG
http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Associated+RC18MT+RTR+1_18/Kuvat/4.JPG

Tossa pikasesti sokeripalalla heitin testiksi LiPoa kiinni ja kyllä kulkee  :grin: juottaa tossa liittimet vielä ja asentaa paremmin lipo cutoff ja muita hiluja...

65
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 28.05.13 - klo: 16.10 »
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_122_290&products_id=14874

Käykös tuo autoni vakio spur geariin? Olisi vähän aikaa heikompi kone ajossa kun vakio on kaput (ei montaa tuntia ajettu...)  niin jaksaisi varmaan paremmin mennä poluilla tuolla?

Noniin jumaliste nyt auto kulkee! Oliskohan motti ollut ostaessa jo jotenkin rikki aivan eri meno tällä pienemmällä, tosin sain motin lämmöt 10min 93c. ni piti lopettaa. Asvaltilla 70% loput soralla. Säikähin jo et nopari tai akut menneet. tämä siis 90/19 väleillä pitäs varmaan saada toi pienempi ratas motille jos käy. Slipper kytkintäkin säädin auki kun oli kiinni kokonaan ja piti sellaista inisevää ääntä rajuissa lähdöissä. Olisiko tossa ollut vakio motin rikkoontumisen syy, siis, että se oli täysin kiinni?

Kannattaako motti korvata orkkiksella vai olisiko tehokkaampaa? Menohalut kyllä jo mulle riittäisi, mutta johan oli lämmöt motilla.

Reedy Radon 17T tämä siis nyt, jahka saa uutta.

66
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 27.05.13 - klo: 19.36 »
Yllä olevaan. Tuli purettua sit takapää / motti irti autosta ja vaihettua linkissä oleva motti ja johan alkoi pelaamaan.

1: Mites voiko tolle orkkis motille mitään tehdä? Ja onko takuunalainen?
2: Jännä kun pienellä pyörittelyllä sen saa toimimaan pätkien, sitten "jotenkuten" mutta syö akun heti. onko käämit palanut (muualtakun kuskilta)  :grin: . Ajo tunnit jotain 2-3h max.
3: Tasauspöyrästö / renkaat pysähtyy täyskaasulta samaanaikaan ja vetopuoli oli ok, hitusen sliperiä löysäsin kun tuli koppa avattua. ei ihme ääniä, yms.

4: No huomenna duuniin siellä on labrapoweri 0-24vDC/50A meinasin kokeilla jos sen kliinerillä putsais ja rasvais olisiko apua? Vai onko toi nyt max: 6 ajossa sitten lämmennyt ja palanut? Mulla on infra lämpömittari ja duunista saan tarvittaessa lainaan videoo ottavaa 9ke kameraa olisi kiinostava joskus katsoa mitkäkohdat siellä oikein lämpenee.

5: Ja jos ton motin joutuu ostamaan, onko se orkkis numerolla myös tuolla jäähdytin ropelilla varustettu (vaikka ei tunnu väliä vissiin olevan?) Mut täytyy tosiaan alkaa mittailemaan lämpöjä. Mitä ne sitten saa MAX olla, ettei ton orkkis porsi? Enkä ole sitä mukana tullutta "kulkee pirusti" ratasta edes pussista avannut.  :grin:

6: Mites motin ja isomman rattaan kireys. Paperia väliin ja pyörii ok ni hyvä? Kannattaako laittaa raittaisiin vaseliini tippa / ohkasempi öljy vai antaa olla ihan kuivana?

67
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 27.05.13 - klo: 16.51 »
et voi kytkeä xl-5 säätimeen kuin maksimissaan 2 kennoisen lipon.PAITSI jos kytket niin että VAIN kapasiteetti tuplaantuu.

Tämä on tiedossa. Tonne 2wd puolelle laitoin ongelmastakin kyssärin, mutta tuntuu, että privana saa niitä vastauksia eikä juuri näin... no kai se on vain kokeiltava. Rinnan ne olisin kytkemässä ajoajan pidentämiseksi. Mutta nyt muitakin ongelmia. Osaako tuo XL-5 säädin LiPo asetuksella todella lopettaa akun purkamisen ennenkuin se on pilalla. Mulla nyt vähän ongelmia mistä tuolla 2wd puolella kyselin. Auto kyllä puutuu ja sitten stoppaa ja valo noparissa vilkkuu kuten pitää. Eli ei laske jännitettä liian alas. Nyt on vaan autosta "mehut" totaalisesti kadonnut. 2wd puolella selittänyt tilanteen. Joku myyjä jopa vastasi random mailiini, että xl-5 säätimessä ei ole lipo suojaa, mutta ainakin mun autossa (27Mhz) versio on akkukotelossa ja joka lehtisessä ja se on oikein säädetty ja oikein toiminut. Uusilla lipoilla ajettu se ~4 kertaa ja tuntuu et puhtu on nyt hävinnyt ihan kokonaan. balanssi laturi on ja mitatut jännitteet rajoissa kun autosta ne ottanut / laturista.

68
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 26.05.13 - klo: 13.08 »
2400 mAh vs. 4000 mAh ei anna yhtään lisää puhtia, pelkästään ajoaikaa. Kyseessä siis akun kapasiteettia mittaava arvo.

C-arvo, eli "virranluovutuskapasiteetti" on arvo joka tietyissä tilanteissa on merkitsevä, mutta ei tässä. Lähinnä puhutaan kilpatason vehkeistä sitten.

Se mikä oikeesti antaa lisää puhtia on kennomäärä. Sulla on nyt varmaan 2S lipo, eli kaksikennoinen. Kolmekennoisella, eli 3S:llä, tulee jo merkittävästi lisää renkkua, mutta sun nopeudensäädin ei nopeen googletuksen mukaan syö 3S:ää (jos se on toi XL-5).

Jeps, säädin on tuo xl-5.

Eli ei ole kauheesti tehtävissä, muutakun hommaa joku halpa vähempi-lankainen moottori.

Jeps, säädin on tuo xl-5. Uskaltaako LiPoja kytkeä rinnan ilman diodi erotusta? eli vaikka 2*2400Mah 25C tuleeko siitä ~4800Mah 50C vai 4800 25C?

69
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 25.05.13 - klo: 16.40 »
Tuosta slipukka kytkimestä vielä. Miten sitä kannattaa säätää? Sen tarkoitus on vissiin voimansiirron rasituksen vähenimen? Toimiiko tuo tyyliin "kun autossa luistattaa kytkintä" vai mikä sen mekaaninen toimivuus on? Et se tässä jo sähkö/mekaniikan puolelta jotenkin oppinut, mutta en näihin laitteisiin ole perehtynyt kun vasta reilun 2kk.

Traxxas Stampede 2WD alla ja siinä LiPot. Toki ohjeenmukaiset säädöt tehty, että alijännite suoja on päällä, kalibroitu ohjain autoon, yms.

2s lipolla mennään ja joku puhu, että 3s lipolla meno on hurjaa, tosin menee vissiin vaihtoon motin ohjain ei kestä jännitettä/virtaa? 25C akut nyt alla ja 2400Mah.

Ja mitään tietoa ei ole sitten kaster/camber kulmista, tms. Tai lienee ei tarvitsekkaan tässä alku vaiheessa?

jostain luin, että tätä laitetta on ajettu 3s lipolla, mutta manuaalissa taas lukee myös ylijännite suoja...

Sitten ongelma. Ennen ajoa joutuu autoa työntelemään edestakaisin ja samalla ohjaimesta kaasua, että saa motin pyörimään ~3min. Servo toimii aina ok. Ohjaimessa uudet patterit ja auton akku täysi. Mitattu myös, että motille tulee jännitettä mutta ei liiku. Kun kerran saa auton "nykien" liikkeelle toimii 2 akullista hienosti enempää ei ole.... Mutta aina ennen, uutta päivän ajoa sama rumba. Nopari ei anna virhe koodeja ledillä, et joko nyt jo motti mennyt? Johdot katsottu, asetukset oikein... Eikö hiilet ota kunnolla kiinni motin en muista nimeä mutta siihen keskelle missä kupari laput (samaa kuin henkilöauton laturit, yms) vai mikähän voisi olla?

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=19_21_213_351&products_id=14671

Tollanen olis frendillä, uusi, mutta käykö tuohon. Kovasti ihmetyttää kun nopari antaa jännitteen ok motille motin navoille saakka, mutta joutuu ennen joka ajoa mottia pyörittelemään autoa työntäen lattialla, että alkaa lähteä "tulille"  :shocked:

70
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 24.05.13 - klo: 20.59 »
Laitetaan nyt tähänkin, kun 2 / 4x4 mennyt sekasin.

FullHD video pätkää. Eka testi ajo ja harjoittelua. Mäki kyllä livenä oli isompi kuin videolla  :cool: Juu samaa toistoa on pätkässä, mutta tässä ekat testiajot. Akkuna LiPo 2400Mah. Tuntui jotenkin puutuvan... ehkä tarbitsisi lisää potkua? 4000Mah? Eikä kauheaa saarnaa ekaa kertaa lipoilla tolla autolla. Hyvin tuntui alijännite suoja toimivan ja toinen kehiin ja matka jatku.

http://blade.1g.fi/kuvat/Seka/4x4_rc_testi%C3%A4/Videot/Traxxas_Stampede_XL-5_RTR_eka_testi.mpg

Oikealta alhaalta saa HD napista sit tarkempaa kuvaa.

71
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 24.05.13 - klo: 20.59 »
FullHD video pätkää. Eka testi ajo ja harjoittelua. Mäki kyllä livenä oli isompi kuin videolla  :cool: Juu samaa toistoa on pätkässä, mutta tässä ekat testiajot. Akkuna LiPo 2400Mah. Tuntui jotenkin puutuvan... ehkä tarbitsisi lisää potkua? 4000Mah? Eikä kauheaa saarnaa ekaa kertaa lipoilla tolla autolla. Hyvin tuntui alijännite suoja toimivan ja toinen kehiin ja matka jatku.

http://blade.1g.fi/kuvat/Seka/4x4_rc_testi%C3%A4/Videot/Traxxas_Stampede_XL-5_RTR_eka_testi.mpg

Oikealta alhaalta saa HD napista sit tarkempaa kuvaa.

72
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 23.05.13 - klo: 16.53 »
1: En ole vielä LiPo akulla päässyt testaamaan, mutta tuleeko puhtia mitenkä lisää? 1:18 auton muutti ainakin aivan täysin tehojen puolesta pelkällä LiPo päivityksellä.

2: Olisiko ok tapa kuivata auto huuhtelun jälkeen wc:n pyykkinarujen päällä. Siellä jatkuva ilmankierto sekä patteri lämmittämässä alla noin ½m päässä?

73
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 22.05.13 - klo: 18.42 »
Jos tilasit tuon Suomesta webistä niin sulla on lainmukainen onkolie 14 päivän palautusoikeus etenkin täysin avaamattomalle tuotteelle.

Jos et ole hakenut sitä edes postista, niin voit mennä postiin ja sanoa tiskillä suoraan että lähetät sen asiakaspalautuksena suoraan takaisin. Tai vaikka olet hakenut ja paketti on edelleen muoveissa, niin pakkaa uudestaan ja sano että lähtee asiakaspalautuksena takasin. Sen palauttamisen ei pitäis sulle maksaa mitään.

Ilmoita myös s-postilla myyjälle että näin teit, koska syy.

Sitä en muista saatko sen koko maksetun summan takasin vai onko myyjällä mahdollisuus velottaa ne normipostikulut siitä. (Pitäis mun tietää kun verkkokaupassa töissä...)

Vaikka tulikin nyt 2wd malli / 27Mhz, vaikka piti olla 2.4Ghz. Niin saatiin myyjän kanssa asiat hienosti hoidettua LiPo akku päivityksillä, yms.

Jahka sitä vaan pääsis testaamaan kun akku täysi.

Hurja laite :) Eka tollanen kai kunnollinen ajo pururadalla tuli käytyä ja maastossa.  :grin: Kopan tossa vedellä pesin. Voiko itse rungon laitteineen myös pestä ja kuivata. Vetareihin suihkutella vaikka WD2000 vai mikä wurthin suihke olikaan, eli menee nestemäisenä sisään ja paksuuntuu sitten? Vai jotain muuta rasvaa. Maukasta menoa maastossa, mut hitto eikö näihinkin olisi jo voinut keksiä lukkoa taakse... Et nappais toisenkin pyörän mukaan (visko), kun jää tosi pusikossa sutimaan. Tuntui, että vanha 1:18 4x4 meni paremmin puskissa vaikka korkeus olematon. Kai se täytyy tälläkin oppia vain oikeat kohdat mistä ajaa.  :cool:

Loisto peli muuten. Lipotkin latautumassa liittimet vain vaihtaa katsoa miten käy.

Tuossa 1:18 vanha romu minkä rattaita, yms. tässä korjaillaan.
http://blade.1g.fi/kuvat/Seka/4x4_rc_testi%C3%A4/Kuvat/
http://blade.1g.fi/kuvat/Seka/4x4_rc_testi%C3%A4/Videot/RC4x4.mpg
 Teippi simoloi jäätä. Tossa diffissä voi öljyllä vissiin kiristellä etu/taka "lukkoa". Tuo tosiaan vanha romu, mutta mitenhän tuohon saisi isompaa rengasta / maavaraa. 380 motti vissiin maksimi tohon? Toi porsi vasta ~3v hoitamattoman ajon jälkeen (avopuolison pikkuveljen ex auto) Ja Pelkkä lipo toi ihan räjäyttävän voiman. Mikä toki näkyy kuvissa  :laugh:

Ja Modet saa siirtää keskusteluni 2wd puolelle, vahingossa tuli väärään topikkiin.

74
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 20.05.13 - klo: 16.30 »
Jos tilasit tuon Suomesta webistä niin sulla on lainmukainen onkolie 14 päivän palautusoikeus etenkin täysin avaamattomalle tuotteelle.

Jos et ole hakenut sitä edes postista, niin voit mennä postiin ja sanoa tiskillä suoraan että lähetät sen asiakaspalautuksena suoraan takaisin. Tai vaikka olet hakenut ja paketti on edelleen muoveissa, niin pakkaa uudestaan ja sano että lähtee asiakaspalautuksena takasin. Sen palauttamisen ei pitäis sulle maksaa mitään.

Ilmoita myös s-postilla myyjälle että näin teit, koska syy.

Sitä en muista saatko sen koko maksetun summan takasin vai onko myyjällä mahdollisuus velottaa ne normipostikulut siitä. (Pitäis mun tietää kun verkkokaupassa töissä...)

Vaikka tulikin nyt 2wd malli / 27Mhz, vaikka piti olla 2.4Ghz. Niin saatiin myyjän kanssa asiat hienosti hoidettua LiPo akku päivityksillä, yms.

Jahka sitä vaan pääsis testaamaan kun akku täysi.

75
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 18.05.13 - klo: 15.25 »
Associated RC18MT RTR, 1:18 scale monster truck

En tiedä olenko oikeassa topikissa, mutta tässä vanha 27Mhz laite. Teippi simuloi jäätä ja videossa 1100Mah. akku. Auto noin 3v. vanha.
http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Associated+RC18MT+RTR+1_18/Videot/RC4x4.mpg

Ja LiPo päivityksen jälkeen tulos oli tämä:
http://blade.1g.fi/kuvat/RC/Associated+RC18MT+RTR+1_18/Kuvat/tasauspy%C3%B6r%C3%A4st%C3%B6_kaput/   :laugh:

No uusia osia tilaillessa... Jokapaikka oli kyllä totaalisen hiekassa ja "aina vaan ajettu" auto eukon veljeltä. Muuten kyllä toimii ja lipot lisäsi voimaa pirusti, toivotaan, että uudet osat kestää. Hissukseen alko roksuttaa ja muutui etuvedoksi. Luulen että tarraat porsinut jo aiemmin kun autoa hiljaa ajaessa vakio akulla piti jo raksuttavaa ääntä. Eli rattaat kuluneet ja LiPolla pari akkua ja etuvedoksi 4x4 versiosta :D

76
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 18.05.13 - klo: 10.47 »
TRX3065 on takavetoinen ja niillä on oma säikeensä täällä.
Modet voisi siirtää... Kiitos.

Pari vastausta:
1. Akun virranantokyky ei riitä.
2. Moottori ei ole kestävimmästä päästä. Onneksi on tuotevastuu ja kauppiaat vaihtavat moottorin.
3. Riippuu kuskista, jos ei törmäile on auto aika huoleton. Ks. 2.
4. Et. pitää vaihtaa myös nopeudensäädin. Muuten auto on valmis harjattomille.
5. Ei pitäisi olla tarpeen.
6. Vesi ja sähkö eivät sovi yhteen. Laakerit pitää öljytä jos kastelet ne.
7. Kantama on pidempi kuin mitä näet ajaa. Kokeile jättämällä ohjain ratti vinossa paikoilleen ja kävele pois auton kanssa.

Hyviä ajoja :smiley:

Voi XXX! Nimenomaan 4x4 meniää halusin, että pääsisi maastossa mönkimään. Ja nyt vasta iski silmään, että 2wd kiitos huomautuksesta. Kai tuon palautus onnistuu, mistähän kannattaisi 4x4 versiota etsiä. Hitto vkl pilalla...  :cry:

Onko minulla myyjälle palautusoikeus jos en pakettia avaa ja lähetän sen omalla rahalla takaisin? Auto on ennakkon maksettu, joten haluaisin rahani toki takaisin 4x4 autoa varten.

Vai onko tuolla 2wd mitään jakoa maastossa? Ps. tuosta slipper kytkimestä jos joku vielä valaisisi? Lukon säätö vetäville vai antaa auton "rullata" ilman moottori jarrua vai mitäs meinaa? Kiitos.

77
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 18.05.13 - klo: 10.37 »
TRX3065 on takavetoinen ja niillä on oma säikeensä täällä.
Modet voisi siirtää... Kiitos.

Pari vastausta:
1. Akun virranantokyky ei riitä.
2. Moottori ei ole kestävimmästä päästä. Onneksi on tuotevastuu ja kauppiaat vaihtavat moottorin.
3. Riippuu kuskista, jos ei törmäile on auto aika huoleton. Ks. 2.
4. Et. pitää vaihtaa myös nopeudensäädin. Muuten auto on valmis harjattomille.
5. Ei pitäisi olla tarpeen.
6. Vesi ja sähkö eivät sovi yhteen. Laakerit pitää öljytä jos kastelet ne.
7. Kantama on pidempi kuin mitä näet ajaa. Kokeile jättämällä ohjain ratti vinossa paikoilleen ja kävele pois auton kanssa.

Hyviä ajoja :smiley:

Sori väärä topikki.

78
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 18.05.13 - klo: 10.18 »
Hei. Tuli ensimmäiseksi RC ostettua tälläinen. "Traxxas Stampede XL-5 RTR Monster Truck w/2.4GHz Radio, Waterproof Electronics & Battery - TRX3605"

Tai oli tossa 27Mhz 1:18, mutta se porsi rattaiden osalta ja muutenkin ongelmia ni uutta kehiin, talvella korjailla vanhaa...

Pari kysymystä.

1. Mukana tulee NiMh akku, mulla olisi uusia 7.4v 1800Mah lipoja tossa kaksi. Ovatko paremmat vaikka Mah määrä onkin orkkis akkua pienempi. (noilla sain rattaat sileäksi vanhasta  :laugh: ) ?
2. Jotain mitä pitäisi heti alkuun autosta tietää. Maanantaina tulisi postiin?
3. Vikoja joihin kannattaa jo varautua?
4. Jos moottori pamahtaa, voinko heittää harjattoman suoraan ilman muutoksia tilalle ja jos niin linkkiä sopivaan? Jos ei harjaton käy mitä harjallista suosittelette?
5. Kannattaako virranohjaimeen laittaa tuuletin jo suoraan?
6. Kehutaan vesitiiviiksi... uskaltaako oikeasti ajaa lumella/märällä ja mikä on oikea kuivaus tapa? Huoneenlämmössä hiljaa vai vaikka patterin päällä? Kaukolämpö, vesi ei siis mitään 90 astetta.
7. Mikäs on 2.4Ghz ohjaimen kantavuus? Parempi kuin 27Mhz puolella, karkea arvio riittää.

Jos se "isin" leikki tästä alkaisi... Lapsellehan tuon toki ostin  :tongue: on vain 4kk. että hetken saan vielä koeajaa.  :grin:

Iso kiitos ja hyvä kun löytyi foorumi mistä aloittelijalle apua.

Tämmöinen käytetty ja kovia kokenut oli ensimmäinen auto:
http://www.rcplanet.com/Associated_Rc_Mini_Monster_Truck_p/asc20110.htm

Tuossa hieman videon pätkää kun nelivetoa testasin, teipit heitin simuloimaan jäätä ja tässä oli vakio vanha 1100Mah akku. Ulkona lipolla alkoi peräpäästä kuulumaan kauheaa ruksutusta, vetää kaikilla 4 pyörällä ilman kuormaa = ilmassa, mutta ajossa vain etupää toimii. Motin pikkuratas ja isompi muovinen mitä pyörittää ovat kunnossa. Hilloksi laitettava ja katseltava mitä hajonnut...

http://blade.1g.fi/kuvat/Seka/4x4_rc_testi%C3%A4/Videot/RC4x4.mpg

Sivuja: 1 2 [3]