Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - apophis

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
61
Soittelet sinne tullin toimipisteeseen, mihin paketti meni. Jos kysyvät alkup. laskua tms. niin eiköhän sen voi mailissa hoitaa ja lähettävät sulle sen paketin eteenpäin. Missä asut, jos lähimpään tullin toimipisteeseen on 500km?

62
Siis tarkoitushan lienee hakea se sieltä tullista? Ei sinulle tule mitään maksuja, jos paketin arvo on alle tullaus ja alv rajan.

Ja vaikka menis tulli ja alv, niin ei se silti tee juurikaan lisähintaa.


63
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.04.10 - klo: 19.57 »
Alkoi kyllästyttämään samankokoisten akkujen lataaminen erikseen. Ohessa kytkentä, jolla pystyy ilman erityisempiä välijohtoja lataamaan sarjassa 2S akkuja kaikilla Turnigyn näköisillä latureilla ja varmaan muillakin.

Nuo eri balanseriportit on samoissa pinneissä toistensa kanssa, joten kaksi 2S akkua voi laittaa sarjaan niin että 1. akku on normaali balanseripaikassa ja 2. akku on 4S paikassa vasemmassa laidassa. Paikkaa pitää vähän muokata niin, että tekee keskelle lisäkolon balanseriliittimen kohoumaa varten. Kannattaa laittaa teippi peittämään 4S paikan oikeaa laitaa että ei tule vahinkoa. Samaten kannattaa numeroida liittimet niin että 1. akku menee 1. paikkaan ja on sarjakytkennässä ekana.

Lisäksi tarvitaan tavallinen sarjakykentäjohto akkujen johtujen välille. Ja eikun lataamaan 4S moodissa!



64
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 07.04.10 - klo: 22.03 »
Tulipa kuitenkin tilattua taas tavaraa. Suomen hinnat alittui täpärästi, paitsi yhdessä tuotteessa reilusti. Koskaan ei ole Shipped viestiä tullut näin vauhdilla: aamupäivällä tilaus sisään ja nyt tuli illalla shipped viesti ja varmistuskoodi!

EDIT: Toimii kuin kello, paketti tänään postilaatikossa :grin:

65
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.04.10 - klo: 18.43 »
Sami se vaihtaa autoa niinkuin paitaa :grin:

Tuossapa oma toinen auto, joka tuli foorumin kautta hommattua. Losi Mini-T Desert Truck, jossa harjaton 18T ja 18A säädin. Erittäin vikkelä :smiley:



66
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 31.03.10 - klo: 13.18 »
Olenko ihan väärässä, vai onko liquidin hinnat nousseet? Näppituntumalta kaikki näyttää kalliimmalta. Suomesta ostaa jo mieluummin...


67
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.03.10 - klo: 12.08 »
Paras on säilyttää noin 50% varauksessa. Aja akku tyhjäksi (niin että nopari katkaisee) ja lataa sitten 50% nimelliskapasiteetista. Latureissa voi yleensä asettaa, montako mAh ladataan. Esim. 4000 akussa laita raja 2000 ja lataa.

Sitten kun seuraavan kerran on ajoa tiedossa, niin lataa sen toiset 2000 perään, niin akku on täynnä.

68
Mikäpä ettei, jos säät sallii. Bajakoppainen slassi täältä viivalle.

69
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 29.03.10 - klo: 11.47 »
Hyvä homma! Sehän on vähän vanteestakin kiinni, että pystyykö sen nylok mutterin saamaan tarpeeksi syvälle. Lisäksi originaali akseleissa on tehtaan jäljiltä semmoinen sininen mömmö, joka myös lukitsee mutteria.

Se sininen Loctite on hyvä, jos ei muuten pysy.

70
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.03.10 - klo: 19.11 »
Onko kenelläkään parempaa tietoa, että onko ne Traxxasin omat teräs cvd vetarit tulossa joskus kauppoihin? Osat 6851R ja 6852R siis kyseessä.

Alkaa 2WD Slassissa MIP vetareiden output kupit olla jo melko kuluneet ja Traxxasia mietin tilalle. Pitäs käydä suoraan.

71
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.03.10 - klo: 19.37 »
Muovinen vetoakseli kestää mutta "pätkäakseli" katkeaa heksin pinnin reiän kohdalta.

Renkaan mutteri väännetty aivan liian tiukkaan kiinni -> katkeaa pinnin kohdalta iskussa?

72
Ihan tavallista epoksia, jolla pitkä avoin aika. On melko jäykkää ja ei kovin helposti valunu siilin väliin. Ja kun ei ole pikaepoksia, niin ei kuumene kovettuessaan, eikä kutistu tms.

Tuohon pitäisi tehdä parempi muotti, jossa nopari pysyy juuri oikealla korkeudella, niin ei ole ongelmaa päälypuolen kanssa. Ensin muottiin epoksi, nopari perään ja vaikka pensselillä sivelee päälypuolelle sopivasti.

Tuosta tuli oikein hyvä, epoksissa ei ole semmoisia liuottimia, jotka vaikuttaisi piirilevyyn mitenkään. Ensimmäinen testi ajettu ja pelittää! Ledit hehkuu hienosti epoksin keskeltä :smiley:

Tuohon ei mitään johtoja enää liitellä, jos miinuksia hakee...

73
Operaatio Sidewinder epoksiin upota:



Muotti muovista ja muovailuvahasta, sopiva määrä hidasta epoksia ja upotus. 24h kestää kovettua täysin, katotaan miten käy... Epoksihan on myös melko hyvä lämmönjohde, joten jos vähän siiliä peittyy, niin ei pitäisi haitata.


74
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.03.10 - klo: 21.58 »
Lyhyellä kokemuksella Traxxasisn big boret vaikuttaa ihan päteviltä. Ja rebuild kitit niihin ja muut osat on melkein ilmaisia.

75
Kaverin kanssa olisi varmaan mukava väitellä kumpi on parempi metsäkone, Ponsse vai Timberjack :grin:

76
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.03.10 - klo: 15.22 »
Noniin, Traxxasilta suoraan tuli uusi 4WD bellcrank takuuna, kun oli väärä osa pussissa mukana. Laitoin tuon paikalleen ja passaa oikein hyvin 2WD Slassiin, täysin bolt-on! Ja käy hyvin myös RPM:n skid platen kanssa, jossa ei ole niitä pitkiä tappeja bellcrankin läpi, vaan sellaiset pienemmät nastat ylhäällä ja alhaalla.



77
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 14.03.10 - klo: 17.15 »
Taitaa tuo 35A olla liian alakanttiin Slashille. Auto on kuitenkin iso ja painaa heti tonnin, jos kuraa kertyy kyytiin. IMO jos nyt laittaisin uutta noparia, niin Mamba Max tai joku muu 100A nopari olisi paras valinta. Kyllä tuo esim. Sidewinderillä (~70A) kulkee ihan ok varsinkin jos viitsii 3S lipoilla ajaa. Ja varmaan 5600kv motilla 2S riittää.

ps. Miten päätit Slashin laittaa rata-autojen jälkeen? :smiley: Mulla on tuossa vetoakselia sun muuta sälää, että jos särkyy niin saattaa varaosaa löytyä Kajaanistakin. Ja jos isomman noparin hommaat jostakin, niin löytys Castlen 4600kv motti ja sitten yksi 3650 kiinakone (3s lipoilla ok), jos haluat kopasta.

78
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 27.02.10 - klo: 16.13 »
Aloittelijan yksivärimaalaus :wink: Slash, Prolinen 'beetle/baja' kori, maali Pactrta daytona yellow, All-stars black chrome vanteilla Trx Alias renkulat. Välttänee bashailuun.

Aloittelijan kyllä kannattaa leikata kori ennen maalausta. Siinä sohii kyllä siihen malliin, että olis maalaus pakosta pilalla. Tavallisilla saksilla oli tuo kori aika jäykkä leikata.



79
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.02.10 - klo: 00.14 »
Siihen tarvii 2WD slassia varten erilaisen servo varren, joka on varaosapaketissa mukana. Se myös kasataan erillä tavalla 2 vetoon. Alla kuva, jossa paketissa olevat osat. Mulle siis joku korealainen oli laittanu pakettiin kaksi samanlaista osaa, eikä toista peilikuvana...



EDIT: Homma tunttuu toimivan suoraan Traxxasin kanssa. Lupasivat heti lähettää uuden osan tilalle ja vanhaa eivät kyselleet takaisin.

80
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.02.10 - klo: 00.00 »
Sain tänään 4WD slashin bellcrank+servosaver paketin. Valitettavasti paketissa oli yksi väärä osa, joten kasaamatta jäi, Traxasille laitettu mailia kuvan kera :sad:

Mukana oli kaikki osat ja myös erikseen osat että sopii 2WD slashiin. Ja sopii myös, jos on RPM:n skidplate systeemi. Tämä siis käy suoraan päivityksenä, jos haluaa paremman servo saverin. Kuulalaakereita ei ole mukana, mutta muoviset puslat on. Laakerit voi tuohon ostaa erikseen.

Ja tuo muuten käy myös Rustleriin!

81
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.02.10 - klo: 22.11 »
Tuli liquidista muutama 4WD slässin osa.

4WD slashin jouset näyttääkin olevan halkaisijaltaan suuremmat kuin 2WD mallin. Kysymys auton omistajille: onko 4WD slashin mukana tulevissa iskareissa myös iskarin 'lautanen' ylhäällä ja alhaalla suurempi??

Nimittäin ainakaan big bore iskarien vakiolautasten kanssa nuo jouset ei asetu kunnolla?!

EDIT: Asia selvisikin. Eli nuo alumiiniset big bore iskarit onkin halkaisijaltaan pienemmät kuin muoviset vakiot! Joten myös lautaset ja jouset on pienemmällä halkaisijalla. Vakio 2WD slashin jouset on samalla halkaisijalla kuin 4WD jouset.

Jäykkyydet jäi näppituntumalla vähän hämäräksi:

1. 4WD Slash jouset, suurin langanvahvuus
2. Big Bore iskareiden mukana tulevat jouset
3. Paljon ajetut 2WD Slash jouset

Pitää koeajaa ja katsoa niiaileeko auto enää nuilla jousilla.

82
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
« : 26.02.10 - klo: 09.19 »
Koska P=UI.

Ettei tämä nyt menisi pelkäksi viisasteluksi mistä ei ole kenellekään mitään hyötyä niin käytännössä korkeampi jännite tarkoittaa sitä, että voidaan käyttää vanhempia komponentteja mitkä ovat tuntuvasti halvempia, ja niissä myös pätee tuo perussääntö.

P=UI ei ole kovin hyvä peruste, vaikka faktaa onkin. Nimittäin nykyään hakkureita saa yhteen käytännössä ilmaiseen piiriin integroituna, joten ei ole sen puolesta syytä käyttää korkeampaa lähtöjännitettä kuin 4xAA.

Ennemmin syynä lienee joku valmis OEM design, jossa patterikotelo sattuu olemaan 8xAA ja muu elektroniikka alunperin ko. jännitteellä. Joten jos minimibudjetilla tehdään sellaisesta 2.4GHz versio, niin ei ole alettu tuota muuttamaan.

Lähetystehon ja kantaman kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Ja nimenomaan sen takia, että 2.4G alueella on tehot rajoitettu viranomaisten puolesta.

83
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
« : 25.02.10 - klo: 23.27 »
Radiot saatu ja asennettu.

Ensivaikutelma oli ihan kohtuu laadukas. Johonkin AM/FM radion kuoriinhan tuo on tehty. Pientä kynnystystä on saumoissa 'puoliskojen' välissä jossakin kohdissa. Kiteen paikka ja antennin reikä on tulpattu. Tuossahan on siis sisäänrakennettu antenni lähettimessä.

Ratin vaste on hyvä ja tarkan tuntuinen, palautusvoimaa ei voi säätää, mutta oli sopivan tuntuinen. Liipasin tuntuu jotenkin herkältä, johtunee siitä, että oli TQ mankassa pitkään 70/30 asetus liipasimelle.

Näyttö on selkeä ja säädöt erittäin helppoja käyttää.

Vastari on pienempi kuin uusin Traxxasin nelikanavainen AM vastari. Eli esim. Slashin radiokoteloon menee erittäin helposti. Vastarin antenni on koaksiaalityyppiä ja kovin tiukalle ei saa taivuttaa. Slässiin meni nätisti vakio antennipaikalle ja laitoin antennin suojaan lyhyeen antenniputken pätkään. Koko homma jää kopan sisälle kokonaan ja antenni saadaan silti pystyyn.

Bindausta ei tarvinnut tehdä, ainoa juttu Castlen Sidewinderin kanssa on laittaa kaasu kanava reverselle, että saa kalibroitua. Sama juttu vissiin kaikkien Futabien kanssa?

Onko muuten mahdollista, että eri radiolla tulisi ohjausservoon enemmän liikerataa?! Ainakin siltä tuntui kun autotallissa tuota pyörittelin!?

Kantamatestiä en ole tehnyt, mutta jos ohje lupaa 80m, niin ainakin sen se varmaan kantaa? 200 metriä on muuten melko pitkä matka ja epäilen että mikään gigaradio ei sellaista lupaa, koska lähetysteho on kuitenkin rajoitettu 2.4GHz alueella. Varmasti yli 100 metriin kuitenkin päästään hyvissä olosuhteissa kaikilla.

On vähän slässin koriprojekti vaiheessa ja liqidista osaa tulossa, joten enemmän testiraporttia myöhemmin :wink:

EDIT: Tuosta lähettimen jännite/patterimäärästä vielä. Se oli ehkä lopussa suurin syy, että tuli otettua tuo Futaba. Low voltage 2.4GHz vehkeitä ja piirisarjoja on jokapaikka täynnä, joten ihmettelen suuresti, miksi esim. Acoms ja Ansmann käyttää lähettimessä 8 AA paristoa?!

84
Onko siinä antennissa koaksiaaliosa, jossa vaipan sisällä eriste ja johdin? Vai pelkkää johtoa koko antenni?

Pituus on kriittisin. Tavallisesta johdosta vaihtaa tasan samanpituisen. Sen koaksiaalinkin voi tehdä hommaamalla ohutta koaksiaalikaapelia ja tekemällä saman pituisen koksi osan ja kuorimalla loppupätkä loppuantennin pituiseksi.

Alla 'kuvina' koaksiaali ja tavallinen:



vaippa
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
-------------------------------------------- johdin
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

-------------------------------------------- johdin


85
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
« : 22.02.10 - klo: 08.33 »
Spektrumilta on tullut myös hyvä kilpailija n100€ joukkoon, DX3E.

Halpahan tuo on, mutta pelkät analogiset säädöt ei oikein innostaneet. Sama juttu sen Acomsin uuden mallin kanssa. IMHO pitää olla digitaaliset säädöt ja näyttö :wink:

86
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.02.10 - klo: 23.00 »
Onkos kukaan laittanut 2WD slässiin 4WD slässin bellcrank systeemiä?

6845 Bellcrank

Sehän on kuulalaakereitu ja servosaveri on siinä samassa. Hintaa liquidissa 12 taalaa. PITÄISI käydä heittämällä, tai kohta se ainakin nähdään :wink:

Samalla tuli otettua 4WD jouset eteen ja taakse, kun niissä on isompi langanvahvuus -> jäykemmät.

87
Radiolaitteet / Vs: Futaba 2PL 2,4GHz
« : 21.02.10 - klo: 22.51 »
Gigaradiot on ollu hankintalistalla. Pitkään piti arpoa seuraavien välillä:

  • Futaba 2PL
  • Ansmann W3
  • Acoms Technisport

Ja kalliimmista

  • Futaba 3PM
  • Spektrum DX3S
  • Spektrum DX3.0

Lopulta päädyin 2PL:ään. Ajo on lähinnä monttubashausta, joten enemmillä säädöillä tuskin teen mitään :smiley: Valintaa puolsi myös 4xAA patterivaatimus. Luvatulla kantomatkallakaan (80m) ei ollut eroa verrattuna kalliimpaan Futabaan.

Radiot lähti juuri tilaukseen Suomesta, ehkä tiistaina jo asennushommiin :cool:

88
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 29.01.10 - klo: 12.31 »
ja säädötkin aivan eri luokkaa...

Niin no uudet Traxxasin gigaradiot on vähintään yhtä hyvillä säädöillä kuin karvalakki futapat ja muut. Löytyy epat, expot, model memory, ... Tulevat mm. Slash 4x4 mukana.

89
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 11.01.10 - klo: 22.32 »
Alusta näyttää toimivan tosi hyvin. Tosin on varmaan säädetty tuolle radalle. Ei niiaile läheskään niin paljon kuin Slash.

90
Eli sulla myös tulematta 2.12 postitetut, niin kuin minullakin??!

Mihin lie kontti jäänyt? :grin: Ilmotteleppa täällä, jos ja kun tavarat tulee perille.

EDIT: Paketti tuli kuin tulikin perille tänään!!

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8