Kirjoittaja Aihe: mikä näistä alottelijalle?  (Luettu 27147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #150 : 02.06.08 - klo: 13.27 »
En nyt uutta aihetta viitsi tehdä, jotenka jatan tähän vanhaan.

Elikkäs Stampeden jo omistan ja nyt olisi haussa hyvä 1/10 tai 1/8 tai vastaavan kokoinen sähkö buggy tai truggy. Mieluusti neliveto. Ehdotuksia?

Itse ajattelin ostaa seuraavanlaisen paketin:

Hong Nor CRT.5 Pro (rullaavana) rc-garagesta. Pro sen vuoksi että alusta on isompi. Voit myös ostaa RC-Monsterista vielä isomman alustan, tällöin hyvin lähellä 1/10 autoa (ellei jo ole) 250-300€ (kai?)
Ulkomailta moottori, 2xLiPo 5AH 3S : ~120€*1.27 = 157€
RC-Monsterista: Moottoripukki ja pinioneita, tarkkaa hintaa en osaa nyt vielä sanoa. Alle 100€ kuitenkin pitäisi mennä
Tämän lisäksi sitten maavaran lisäämiseen renkaita, vanteita, tasuriliittimiä yms. Varmaan alle 100€, riippuen haluista mitä meinaa ostaa.
Niinjoo, noparia myös kaipaat. Tilasin jo omani bpp.comista, Mamba Maxin nopari siis matkalla.

Ainoa mitä itse tarvitset periaatteessa lisäksi on tuo LiPo laturi.

http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=945.20

Siinä vielä jonkinlaista mallia.
« Viimeksi muokattu: 02.06.08 - klo: 13.34 kirjoittanut Jagemon »

Poissa RC-fan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #151 : 02.06.08 - klo: 21.25 »
En nyt uutta aihetta viitsi tehdä, jotenka jatan tähän vanhaan.

Elikkäs Stampeden jo omistan ja nyt olisi haussa hyvä 1/10 tai 1/8 tai vastaavan kokoinen sähkö buggy tai truggy. Mieluusti neliveto. Ehdotuksia?

Itse ajattelin ostaa seuraavanlaisen paketin:

Hong Nor CRT.5 Pro (rullaavana) rc-garagesta. Pro sen vuoksi että alusta on isompi. Voit myös ostaa RC-Monsterista vielä isomman alustan, tällöin hyvin lähellä 1/10 autoa (ellei jo ole) 250-300€ (kai?)
Ulkomailta moottori, 2xLiPo 5AH 3S : ~120€*1.27 = 157€
RC-Monsterista: Moottoripukki ja pinioneita, tarkkaa hintaa en osaa nyt vielä sanoa. Alle 100€ kuitenkin pitäisi mennä
Tämän lisäksi sitten maavaran lisäämiseen renkaita, vanteita, tasuriliittimiä yms. Varmaan alle 100€, riippuen haluista mitä meinaa ostaa.
Niinjoo, noparia myös kaipaat. Tilasin jo omani bpp.comista, Mamba Maxin nopari siis matkalla.

Ainoa mitä itse tarvitset periaatteessa lisäksi on tuo LiPo laturi.

http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=945.20

Siinä vielä jonkinlaista mallia.


Lisäksi ilmeisesti vielä radio vastari ja servot?

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #152 : 02.06.08 - klo: 22.56 »
En nyt uutta aihetta viitsi tehdä, jotenka jatan tähän vanhaan.

Elikkäs Stampeden jo omistan ja nyt olisi haussa hyvä 1/10 tai 1/8 tai vastaavan kokoinen sähkö buggy tai truggy. Mieluusti neliveto. Ehdotuksia?

Itse ajattelin ostaa seuraavanlaisen paketin:

Hong Nor CRT.5 Pro (rullaavana) rc-garagesta. Pro sen vuoksi että alusta on isompi. Voit myös ostaa RC-Monsterista vielä isomman alustan, tällöin hyvin lähellä 1/10 autoa (ellei jo ole) 250-300€ (kai?)
Ulkomailta moottori, 2xLiPo 5AH 3S : ~120€*1.27 = 157€
RC-Monsterista: Moottoripukki ja pinioneita, tarkkaa hintaa en osaa nyt vielä sanoa. Alle 100€ kuitenkin pitäisi mennä
Tämän lisäksi sitten maavaran lisäämiseen renkaita, vanteita, tasuriliittimiä yms. Varmaan alle 100€, riippuen haluista mitä meinaa ostaa.
Niinjoo, noparia myös kaipaat. Tilasin jo omani bpp.comista, Mamba Maxin nopari siis matkalla.

Ainoa mitä itse tarvitset periaatteessa lisäksi on tuo LiPo laturi.

http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=945.20

Siinä vielä jonkinlaista mallia.


Lisäksi ilmeisesti vielä radio vastari ja servot?

Itseasiassa olen siinä uskossa että mukana tulee radiot, servot ainakin tulee? Joku viisaampi korjatkoon. (Ostaa siis RTR-mallin)

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #153 : 03.06.08 - klo: 10.07 »
CRT.5 Pro mallissa ei tule mitään sähköjä.
Rtr mallissa tulee kaikki.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #154 : 03.06.08 - klo: 10.51 »
CRT.5 Pro mallissa ei tule mitään sähköjä.
Rtr mallissa tulee kaikki.

Jees, huomasin tuon. Tiedä sitten ostaako Pro:n vai RTR itse.. tiukkoja valintoja edessä.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #155 : 04.06.08 - klo: 13.34 »
kumpi on parempi moottori harjaton vai harjallinen?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #156 : 04.06.08 - klo: 13.54 »
Harjaton tietenkin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #157 : 04.06.08 - klo: 17.06 »
ku en oikee tiiä mitää näistä sähkö härveleistä ja idean ostaa semmone nii tietää sit ainaki jotaa...
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #158 : 04.06.08 - klo: 17.12 »
kokeiles lukea vaikka noita aripekan rc sivuja. Se on halvempi tapa kerätä tietoa kuin kantapään kautta oppiminen. :wink:

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #159 : 04.06.08 - klo: 17.21 »
ku en oikee tiiä mitää näistä sähkö härveleistä ja idean ostaa semmone nii tietää sit ainaki jotaa...

Tuolla "Harjallinen vai harjaton" kysymyksellä ei kauheasti selkeyttä tule. Samaten jos kysyt "Kertokaa sähkökärryistä kaikki mitä tiedätte" ei myöskään ohjeita herätä. Esitä vähän tarkempi kysymys niin kyllä sitä infoa sitten tulee jos on tullakseen. Esim. "Ostanko tämän vai tämän, mitä eroa, kestävyys.." yms.

Noilla lähtee.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #160 : 04.06.08 - klo: 18.17 »
tietää aiaki kumpi on parempi jote voi hoitaa sillä sen :D jos menee vaikka harjallinen rikki ja vaihtaa sen harjatomaa.
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #161 : 04.06.08 - klo: 18.42 »
Muista sitten vaihtaa nopari samalla. Ja kannattaa muista että miuluummin kallis harjallinen kun halpa harjaton mikä on ihan sukka.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #162 : 04.06.08 - klo: 20.35 »
Muista sitten vaihtaa nopari samalla. Ja kannattaa muista että miuluummin kallis harjallinen kun halpa harjaton mikä on ihan sukka.

Tämäkin suhteellista, huoleton harjaton nääs. Ja kunhan kissojen ja koirien kanssa etsii niin kyllä varmasti löytyy halpa/hyvä(?) harjaton suhteessa laadukkaaseen harjalliseen.

Poissa Uncle john

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #163 : 06.06.08 - klo: 13.34 »
Kannattaa hankkia ensiks stampede koska se on tosi hyvä ajaa ja se ei mee ihan tostanoin vaan rikki. Mun tutulla on sellanen ja kun kävin ajaan sitä, niin huhhuh! se oli menoa!
Tosin siinä oli aika iso motti ja hyvät säädöt, jota oli rukattu vähän aikaa.
« Viimeksi muokattu: 06.06.08 - klo: 17.02 kirjoittanut Uncle john »
Shark 18 model 08 graupner inline 380 7,2V novatech lipolipo

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #164 : 12.07.08 - klo: 01.33 »
En viitsi tehdä uutta topikkia tätä varten mutta olisin itse sähköautoa ostamassa ja vaihtoehtoja tuntuu olevan aika rajoitetusti. En ole täysin kokematon RC-asioissa, minulla on jo Hong-nor X1 crt polttis trukki mutta kun asun nykyään kerrostalossa keskellä kaupunkia niin harrastus polttis-muodossa on mennyt liian haastavaksi.

Tarkoitus olisi siis ostaa jonkinlainen sähkökäyttöinen vehje joka ei haise nitrolle eikä sotke kaikkia paikkoja nesteillä kun sitä olohuonessa pitää huoltaa  :mrgreen:. kun honkkarin levittää pöydälle niin koko asunto alkaa haista nitrolle - mikä ahistaa suuresti

Tarkoitus olisi siis hyödyntää honkkarin radiot ja servot jne. mikäli mahdollista. Tykkään ajella tuolla honkkarin trukilla ja mielellään se sähkövehje saisi olla "saman tyylinen". Mutta kun eihän mitään vastaavaa taida olla edes olemassa... Neliveto, tarpeeksi ruutia ja kokoakin sen verran ettei pikkukivistä välitä. Ajelin enimmäkseen hiekkakuopilla ja metsäteillä missä uudella autollakin olisi tarkoitus ajella. Yks vaihtoehtohan olisi modata se honkkari lipovehkeeksi mutta silloin pitäisi saada jo osat valmiina kun en itse pysty mitään juuri rälläköimään tuossa olohuoneen nurkassa. Koko saisi olla 1:10, ei ainakaan yhtään pienempi...

Lähinnä olen kattellu:
- HPI E-Firestorm (ehkä liian pieni.
Tästä taitaa olla olemassa joku nopeampi flux-versio harjattomalla tekniikalla? http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=29950)
- Traxxas Slash
(liian hidas vakiona verrattuna honkkariin?)
- TEAM LOSI 1/10 OFF ROAD DESERT RACING TRUCK RTR
(vaikuttaa lelulta?)
- Tamiya Ford F350 High-Lift
(kiinnostaa kovasti mutta ettei vaan olis liian "hidas" , vaikkakin on erityyppinen vehjes? Ei pysty hyödyntämään mitään vanhasta autosta joten tulee myös kalliiksi kun ei saa ilman radioita)

Myös muuta samanlaista saa ehdottaa.

Poissa oden

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: mikä näistä alottelijalle?
« Vastaus #165 : 12.07.08 - klo: 11.49 »
En viitsi tehdä uutta topikkia tätä varten mutta olisin itse sähköautoa ostamassa ja vaihtoehtoja tuntuu olevan aika rajoitetusti. En ole täysin kokematon RC-asioissa, minulla on jo Hong-nor X1 crt polttis trukki mutta kun asun nykyään kerrostalossa keskellä kaupunkia niin harrastus polttis-muodossa on mennyt liian haastavaksi.

Tarkoitus olisi siis ostaa jonkinlainen sähkökäyttöinen vehje joka ei haise nitrolle eikä sotke kaikkia paikkoja nesteillä kun sitä olohuonessa pitää huoltaa  :mrgreen:. kun honkkarin levittää pöydälle niin koko asunto alkaa haista nitrolle - mikä ahistaa suuresti

Tarkoitus olisi siis hyödyntää honkkarin radiot ja servot jne. mikäli mahdollista. Tykkään ajella tuolla honkkarin trukilla ja mielellään se sähkövehje saisi olla "saman tyylinen". Mutta kun eihän mitään vastaavaa taida olla edes olemassa... Neliveto, tarpeeksi ruutia ja kokoakin sen verran ettei pikkukivistä välitä. Ajelin enimmäkseen hiekkakuopilla ja metsäteillä missä uudella autollakin olisi tarkoitus ajella. Yks vaihtoehtohan olisi modata se honkkari lipovehkeeksi mutta silloin pitäisi saada jo osat valmiina kun en itse pysty mitään juuri rälläköimään tuossa olohuoneen nurkassa. Koko saisi olla 1:10, ei ainakaan yhtään pienempi...

Lähinnä olen kattellu:
- HPI E-Firestorm (ehkä liian pieni.
Tästä taitaa olla olemassa joku nopeampi flux-versio harjattomalla tekniikalla? http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=29950)
- Traxxas Slash
(liian hidas vakiona verrattuna honkkariin?)
- TEAM LOSI 1/10 OFF ROAD DESERT RACING TRUCK RTR
(vaikuttaa lelulta?)
- Tamiya Ford F350 High-Lift
(kiinnostaa kovasti mutta ettei vaan olis liian "hidas" , vaikkakin on erityyppinen vehjes? Ei pysty hyödyntämään mitään vanhasta autosta joten tulee myös kalliiksi kun ei saa ilman radioita)

Myös muuta samanlaista saa ehdottaa.

Siitä mallia http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=9710.html