Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Habaku

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 53
121
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.01.11 - klo: 21.57 »
Ootko saanu vielä auki ? Tuossa on vasenkätinen kierre tossa pinnapultissa. Elikkäs sitä varten tietysti, että kirii itekseen kytkimen kun ajaa.
Tiukassa se itelläkin oli, kun ekaa kertaa irrotin, piheillä varovasti vääntämällä sain irti.

122
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 20.01.11 - klo: 17.59 »
Jeps, näinpä oli kun tuossa piti itekki asiaan perehtyä ihan konkreettisesti. Eli ihmetellä liikeratoja  :lol:

123
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 20.01.11 - klo: 15.14 »
Sekin vielä  :lol:

Tulppa/ säätö homman vielä, jos alottaa uudella tulpalla se tarttee ensin röpötellä mustaksi, jotta sitä voi sitten "lukea" säädön yhteydessä. Elikkä alkaa näkemään värin muutokset  :wink:

124
Vastaanpa 1 kisan kokemuksella, että toi "RC-passi" tai miksi sitä sitten kutsuttaisiinkaan, kuulostaa todella loistavalta ajatukselta.
Luulisi lisäävän innostusta ja madaltavan kynnystä ilmestyä pihoilta, muntuilta yms... sinne oikeille radoille. Niin sisä kuin ulko.

125
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 20.01.11 - klo: 13.29 »
No jos missään ei ole välystä niin en kyllä osaa sanoa mikä mättää. Itellä joskus käy samalla lailla ja vika on aina löytynyt siitä mustasta mötikästä mistä lähtee likki kaasuvivulle. Se letku pitää olla napakasti siinä kollarin ja sen mustan jutskan välissä. Tai no mulla ainakin pitää, muuten ei mee kaasupohjaan edes 120% epalla. Mulla on rattina Futaban PK3

126
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 19.01.11 - klo: 19.43 »
Talvella vähän paha saada kunnolla säädettyä. Mut ite oon keväällä/ kesällä toiminu seuraavasti.

Ite teen näin kun olen varma, ettei tää säätö ole liian rikas H reilu 1 1/2 auki ja L 1 1/2 auki.
Jos haluaa ottaa varman päälle niin H 2 auki. Ja testaa ennen täyskaasu ajoja niin että asteittain nostaa kiekkoja ja pitää esim. 10 cec ja tarkistaa tulpan. Sit pitää 15 sec ja tarkastaa. Kun on 30sec. pitänyt ja tulppa pysyy mustana, nostaa kiekkoja ja taas sama tietyssä kohassa kaasun pito ja tulpan tarkastus jne... saadaan selville että tolla säädöllä ollaan reilusti rikkaallla vaikka pidettäs koko päivä lappu lattiassa.

Tuosta sitten lähetään pari täyskaasu kiihdytystä, heti sammuksiin ja kattoo tulpan värin, jos musta H pikkasen kiinni ja taas täyskaasu vetoja pari ja kattoo tulppaa.

Näin kun edetään niin jossakin vaiheessa tulppa on sitten nätin vaaleanruskea ja voi onnitella itteänsä... H on kohillaan.

Sitten L silleen että lähtee kunnolla, ei jää täyskaasun jälkeen kierrokset ylös, eikä toisaalta sammukaan.
Ja ennen kun alkaa säätään, kone kunnolla lämpimäks...ehdottomasti  :wink:

Ja en ole kuullu, että L ois ikinä alle kierroksen auki. Aina yli, viritysasteesta riippuen

P.S  Kylläh, jos mooaa, niin ollaan laihan puolella  :wink:

127
Asiaan liittyen, tilasin viime viikolla SP säätimen. Yllätykseksi huomasin, että paketissa luki 90pv takuu. Tää oli uutta minulle, pitäs tuota lontoota tavata josko selviäis paremmin mitä tarkotetaan.

128
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.01.11 - klo: 21.44 »
Juu, ymmärrän toki tuonkin selityksen ja voihan tuota paukkua olla sen verran et pääsee joustamaan.
Niin minä puhuin alunperin diffin kuorista, en ulkokuoresta  :wink:

Laitan privaa rattaista  :wink:

129
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.01.11 - klo: 19.23 »
Huippu homma et oot saanu biilin läjään  :cool:

Tää diffi murhe ei ois auttanu alumiinillakaan, kun nuo akselit oli antautunu. Diffinkuoretkin oli ottanu siipeensä kön rattaat menny akselinpalasten yli jokusen kerran  :lol: Alukuoret ois varmaankin antautunu, ainakin noi SS:n

TGN koneistetut ois voinu kestää, tosin sisäisiä vairioita varamaankin siihenkin tullu.

Ihmettelen vaan mikä noi akselit on rikkonu, nehän on vaan ristissä tuolla sisällä ja rattaat päissä. Mistään ei oo voinu mitään mennä sisäänkään, kun on silikonitiivistetty koko kotelo.

Noh, turha jossitella kun on housuissa jo.

Hätävaraa jo koittanu värkätä, 5mm poranteristä akselit ja dremelillä kolot kohilleen. Pitää liipata tuota isoa hammasratasta vielä. Ettei takertelis/ jää jumiin. Siitä enää kiinni ajojen jatkuminen.
Kyllä se patentilla pyörii nää talven köröttelyt... i hope :wink:

130
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.01.11 - klo: 09.24 »
Heh, joo omakin oli ekairrotuksella todella tiukassa. Tuo näkyy olevan samallalailla kun elcon, eli vasenkätinen kierre tossa pinnapultissa.
Daven kuvasta ei nähny kytkimen etupuolta, että onko mitään paikkaa mistä pääsis vääntämään hiukan jämäkämmillä pihdeillä.

Omani sain väännettyä auki papukaija pihdeillä. Ja nykysin tulee hiukan useammin pyöräytettyä hiukan auki, ettei olis tosi paikan tullen pahasti juntturassa  :wink:

131
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 16.01.11 - klo: 23.24 »
Heps ! Nyt ois nopariksi tullu SP 2.1EX ja stockkia pitäs veivata. Tuli taas välitys asiat mieleen... minkäslaista etenemää sais tuupata. Kone CS 10.5t ja akut on tuoreita IP 6000 60C

Onko 70-80 edelleen se haarukka mistä löytyy ? Kun noparikin siihen kuulostaa vaikuttavan niin pitihän sitä nyt alkaa selvittämään  :roll:

132
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 16.01.11 - klo: 20.40 »
Baja ollu tuossa purettuna ja hilplailin sitte diffiä. Ei millään pyöriny erisuuntiin, niin sehän piti purkaa.

Paljastui sellasta, että diffin sisällä aina kahta vastakkaista ratasta pitävät akselit oli kummatkin poikki  :shocked: ja toinen isoista rattaista, jotka ovat ulostuloakselissa pultilla kiinni oli myös pirusti kulahtanu, tietysti kun akselin palaset siellä pyöriny mukana.

Tässä kuva, elikkä tummemmat akselit joissa lovet ja 1 kpl isompi ratas (tai molemmat). Noille osille ois tarve, jos sattus jollakin olemaan ylim.




133
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 16.01.11 - klo: 13.42 »
Juu, helpottaa paljon. Kun ei ihan heti huuda täysillä.

134
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 15.01.11 - klo: 22.09 »
Jeps, v1 dominaattori on itelläkin ollu ja edellinen kone juurikin 29cc. Kyllähän tuo putki käy, pikäiskunen ja iso kone  + ddm = vääntöä ja voimaa pirusti.

Ja nyt kun muistelen, niin korkealta ottava kytkin + ei niin kiertävä kone = aika vaatimaton toi kaasualue. Eli aikas äkkiä on kaikki pelissä. Ja tosiaan noilla hiluilla ei pitäs tehä tuikkaa lähteä alhasiltakin kiekoilta liikenteeseen.

Mitkäs välitykset sulla Lehtibakka on ? Sais noilla hilppeillä olla vähintään 19/55 kun sitä vääntöä kerran löytyy.

Mulla on nyt ollu vuoden päivät Elcon 4-pala ja pienimmillään ottamis kiekat pitäs olla siinä 6000, vissiin lautherissa on erilailla sitten  :roll:

135
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.01.11 - klo: 15.34 »
Pari C-12 koppaa reenasin. Kilikali purkeilla touhutaan. Ja ovat kyllä livenä hieman kirkaampia, ei osaa käyttää kameraa.


136
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 15.01.11 - klo: 10.22 »
Jaa, vai että liian ylhäältä. Oman muistin mukaan 6000 on vakio kytkimen ottamis raja ja niin se on näissä mistä voi säätää. Mikä pakari sulla on ?

137
Kuten myös täältä, huippu homma et toi bentsiinipuoli laitettiin noin  :wink:

138
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 13.01.11 - klo: 21.12 »
Jaa, talvesta 2006 autoja on kyllä käyny meillä kohtuu paljon.

- Asso B4 -hyvä auto, mut täällä kun ei ollu/ ole kunnon rataa, niin piti hävittää aika nopeasti.
- Asso 1/18 trukki
- Traxxas revo
- Rustler, tämän hävittäminen harmittaa. Ei juuri alkup. osaa ollu ja ainakin omasta mielestä hieno tuli ja hyvä ajettava. Oli pitkää alustaa, M-8 krossin iskarit, takatukivarret ja vetarit + pyöränakselit ja pirusti oma valmiste alua.
- Stampede
- Minejä 5 kpl - 1kpl löytyy edelleen
- Lrp Sharkkeja 2kpl
- HPI BAJA 5B - löytyy edelleen
- CRC 1/12 Mattis - löytyy edelleen
- Asso TC3
- Losi 1/36 - löytyy edelleen

 En tiiä oliko kaikki tuossa, suunilleen.

139
Yleinen keskustelu / Vs: Lrp vs. speedpassion?
« : 13.01.11 - klo: 17.13 »
Jeps, mulle asennettiin SP säätimeen liikkeen toimesta 0-ennakko, onneksi kerkesin ja älysin kysyä.
Ois täällä susirajalla oltu ihmeissään, kun vermeet ei toimi niinku ois toivonu  :lol:

140
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 13.01.11 - klo: 15.52 »
Jeps, kiitti :wink: RF:ssä laittavat 0-ennakon siihen, niin pääsee heti kuiten ajamaan, hieno homma et järjesty näin.
Ohjelmointipalikka hommataan tässä lähitulevaisuudessa.

141
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 13.01.11 - klo: 13.16 »
MistäS noita softia saa hommattua, tai tarkemmin saako sen ihan itekin värkättyä ? EX:ssä valmiina ilmeisesti mod softa ja pitäs ladata o-ennakko tilalle.

142
Yleinen keskustelu / Vs: Lrp vs. speedpassion?
« : 13.01.11 - klo: 12.36 »
Itse päädyin juuri 1min sitten SP 2.1EX ja tulee mattikseen. Kumpaakin merkkiä ollu, eikä mitään ongelmia. Mulla on näköjään vuorotellen kuupaakin merkkiä  :roll:



143
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 12.01.11 - klo: 19.55 »
Jeps, kattelinkin kyseisen säätimen manuskaa justiin ja totesin olevan ns. laiton  :)

144
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 12.01.11 - klo: 18.17 »
Hieno homma ja pidetään peukkuja... siis sille ettei teho kuitenkaan laskis  :lol:

145
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 12.01.11 - klo: 17.04 »
Elikkä vanhan mallinen LRP SXX Competiton valm.num. 80900 ei käy stockkiin...kö ?

146
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 10.01.11 - klo: 23.32 »
Jeps, kyllähän tämmöstä jaksaa oottaa. Minä olisin ainakin henk. kohtasesti iloinen jos voisit/ kehtaat ilokaasuttomanakin penkittää. Mua kiehtoo mitä mittaris näyttää silleenkin.

Mut enivei, jos jotain käppyrää kuitenki  :wink:

147
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.01.11 - klo: 15.47 »
Hyviä säätövinkkejä, mut tulpanvärihän kertoo kuitenkin parhaiten säädöt... kaikissa laitteissa. Eli säätö, täyskaasu vetasu ja tulppaa kattoo minkä minkävärinen on. Vaaleanruskea kun on niin siinä se sitten on.
Toki talvikelillä pikkasen hankalaa, kun jähtyy vermeet kohtuu rivakasti.

Ja säätäkää aina vasta kun se kone on normaalissa ajolämmössä, säästyy monelta kirosanalta  :wink:

148
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 09.01.11 - klo: 22.59 »
Joo, kiinnostas kyllä FAKTAT pirssin kulusta yms...

149
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.01.11 - klo: 15.30 »
Joo, kiitti linkistä. Ei vaan oo paikkaa värkätä happojen kans  :wink:

150
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 08.01.11 - klo: 19.10 »
No laitappa rampa jotain ohjeen tynkää  :roll:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 53