Saku07.lle en voi muuta sanoa, kun että mun pitää vaan luottaa siihen mitä dyno ohjelma antaa lukemaa...
Tein yhteensä 39 dynovetoa, joista noin puolet vedoista oli ilokaasuilla. Ja tällaiseen keskiarvoon päästiin tehojen suhteen
. Tuloksiin olen kyllä todella tyytyväinen
.
Hount.in kysymykseen voin sanoa, että mikään ei kyllä ole mennyt pieleen. Itse jopa epäilin suuresti ennen dynotusta, että mahdanko päästä edes lähelle 8 heppaa ilman kaasuja. Olin jopa niin skeptinen, että ajattelin jääväni johonkin 9 hepan lukemiin ilokaasuilla. Pieni ero johtuu autojen kokonaisvälityssuhteista, ja renkaiden koosta. Oikeastaan onroad ja offroad autoja ei voi verrata dynotuloksissa ainoastaan tehoissa. Pitäisi verrata silloin niin paljon muutakin faktaa dynotuloksissa, kuten esim kuljettua matkaa, nopeuskäyrää, aikakäyrää, mootorikierroksia, dynotuksen triggerpointtia, kytkimen kiinniotto kierroksia, jne..
Uskoisin kuitenkin, että jos tuon Davesin pannun laittaisi tuohon offroadiin, niin voisi lähteä aika kivat lukemat.
Jos löytyy kiinnostusta, niin voinhan kysyä offroadin tämänhetkiseltä omistajalta, että haluaako hän kokeilla niin otetaan dynotus tänhetkisellä kokoonpanolla. Sen jälkeen vaihdetaan vain tuo davesin kone siihen ja otetaan uusi dynotus?