Just sain TC3:sen valmiiks ja pikkusen ajelin sillä lattialla.
Yks mikä häiritsi oli se että auto ei kääntynyt juuri yhtään :?:
Mistä se johtuu?
Kirjoituksestasi päättelin, auton olevan uuden!
Jos olet kasannut tukivarret ohjekirjan mukaan!
Silloin pyörät kääntyvät "mekkauspukilla", käsillä kääntämällä, äärilaidasta toiseen.
Raidetangot ovat sisäkaarteenpuoleisessa pyörässä, ääriasennossa, jokseenkin kääntöpalan varren suuntaisesti.
Jos näin tapahtuu, tarkista ohjaimesta, ääriasentojen säätönupista, että säätö on siten että:
- kumpaankin suuntaan käännettäessä, ääriasentoon, nupista säätämällä, se sallii pyörien kääntyä, miltei mekaanisen kääntyvyyden äärilaitaan
- sikäli kun osasin sen riittävän selkeästi ilmaista, ja em. on näiltä osin kunnossa, ohjaimen merkkiä kun et kertonut
- on vielä yksi, "kaukaa haettu" vaihtoehto, ethän vaan ole rakentanut "vahingossa" takadiffistä ns. "lukkoperää"?
Jos kerrot vähän tarkemmin, ohjaimen merkin ja sen miten kääntymättömyys ilmenee, voin minä tai joku minua viisaampi neuvoa lisää.
Ja, ilmeneekö "kääntymättömyys" molempiin suuntiin samalla lailla?
-jos vain toiseen suuntaan: Oletko laittanut servon kääntövarren, mekaanisen kääntyvyyden keskiasentoon, työntäessäsi sitä booriin?
Itse asennan servon kiinni vasta, kun muut sähköosat on paikallaan!
Asetan ohjaimesta keskityksen keskiasentoon, johto kiinni servosta nopariin( servo kädessä), virta päälle hetkeksi, jolloin servo keskittää itsensä.
Sitten työnnän servovarren paikalleen, asennossa jossa se on kello 12-1:n välillä! (ohjekirja neuvoo, ja kuitenkin lähempänä 12:sta kuin 1:ä)
Meidän mekaanisella, vanhalla ohjaimella se ei ole ihan näin yksinkertaista, koska siinä ei saa säädettyä eri puolia erikseen.
Ne pitää ikäänkuin "hakea" optimaaliseksi!
Meidän uudella, KoPropon ohjaimella se on helppoa, kuten aiemmin "kuvasin"!
Itse "veikkaan" ohjaimen säätöä syyksi!