Ei ole enää 18ss moottori käytössä mun Mt2:ssa mutta edelliseltä kesältä muistelisin mittailleeni jokseenkin tällaisia lämpöjä:
n.130c Moottori käy nätisti mutta ei ota ihan huippunopeuksia ja kiihtyy jokseenkin kohtuullisesti. Hiukan kyllä näillä lämmöillä jää kaipaamaan lisää kiihtyvyyttä ja potkua...
n.150-160c Näillä lämmöillä saa koneen käymään hyvän kuuloisesti, ja jonkinlaisilla savuillakin vielä. Kiihtyy hyvin ja kulkee lujaa, mutta lämpötila on hiukan epäterveellisen korkea jo.
Tuo on mielestäni vaikea moottori saada optimaalisiin säätöihin. Eli heti kun on säätänyt koneen niin että kulkee hyvin, se alkaa käydä turhan kuumana.
Jos rikastaa siitä seoksia niin enää ei anna kunnolla tehoja.
Epäilenpä ettei 18ss kone ole kovinkaan pitkä-ikäinen keksintö juuri tuon ominaispiirteen takia.
Kannattaisi varmaan valita tulppa pykälää kylmemmäksi kuin alkuperäinen.
Myöskin nitro% kannattanee valita mahdollisimman korkeaksi. En koskaan kokeillut muulla kuin 16% aineilla, mutta 20% voisi tiputtaa lämmöt hiukan inhimillisemmiksi.