Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - EmDzei

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 10.10.09 - klo: 16.38 »
Vaikuttaako renkaiden pintakuvio virranantokykyyn :smiley:?

 :lol:

Yhden nimellisen hyödyn olen renkaista huomannut. Kumi tietenkin on liukaste-este (vaakatason rengas) ja vaimentaa jonkin verran resonointia mikäli poweri on esim. pöydällä. Mutta tuleehan Helsingin Energian sähköstä iloista virtaa pyöriessään tuollaisessa powerissa.  :p

92
Jeps, laittelin postia sabelle, oisko kellään ylimääräisenä pikku revon rengas avainta? Ei mahu tavallisella hylsyllä kirimään, alkaa olemaan jo löysällä.

Vähän arveluttavaa vastata 1/16 Revon kysymykseen, mutta itselläni on iso E-Revo ja ostaessani HPI:n vanteet siihen ei 17 mm RTR-paketin muovinen hylsyavain mahtunutkaan vanteeseen ja sen mutteritilaan. Hylsyavaimen reunat liian paksut. HPI:n oma metallinen 17 mm. hylsyavain taas mahtui, koska sen reunat on paljon ohkaisemmat. Ei myöskään tavalliset/ normaalit auton hylsysarjan hylsyt mahtuneet. Tuo HPI:n hylsyavain kustanti Suomesta ostettuna noin 7 euroa.

Alla kuva:

Tuotekoodi HPI HB62510

93
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 10.10.09 - klo: 15.43 »
Pois turha vaatimattomuus, toihan on SIISTI!

Kiitos. Kaikkia löytöjä sitä tekeekin dyykkaamalla.  :-D

Kuvittelin saavani "roikkuvan perän" pois mutkista lähdettäessä vaihtamalla pakkauksen mukana tulleet jäykemmät jouset. Noudatin myös tässä threadissa mainittua 2/3 joustoniksiä vetämällä jousten esisäädöt aika kireälle. Maavara tai oikea korkeus kyllä saavutettiin. Ehkä toinen takaiskunvaimennin ei digannut ideasta, koska näytti vuotaneen kovasti.

Koska n. 2 kk ikäisellä autolla on menossa jo neljäs kardaani, niin en ole voinut pitää pohjan suojalevyä paikallaan. Osin varmaan tästä syystä auton runko päässee kiertymään tai joustamaan. Alla video kuinka vaikeaa auton ohjaaminen on. Tai siis mutkissa joutuu pumppaamaan kaasua. Noh, tuskinpa sitä taitoakaan on - ettei sen puoleen.

Olen laittanut ohjausservon tapit ääriasentoreikiin ja vaihtanut ohjaustangon osan, joka tuli myös RTR-pakkauksen mukana. Mutkista lähdettäessä auto kulkee miltei aina vain kolmella pyörällä jomman kumman etupyörän ollessa ilmassa. Tätä koitin korjata laittamalla taakse mahdollisimman kierät jouset. Tekee tuota aina videon kauimmissa reunassa ja eipä sitä näy näkevän vaikka katsoisi HD-laadulla.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-mDuIhGep3I[/youtube]
128 S Li-Po   :lol:

94
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 10.10.09 - klo: 06.33 »
Selvästi kyllä näkee että jousien esikiristys liian kireällä tossa revossa.
Omasta polttis-revosta joskus säädin jousitukset noin, ja se oli kanssa hirveä pompottamaan.

Kyllä tämä kaveri tuntuu tietävän mistä puhuu. Olen n00bie vielä E-Revon kanssa ja sen säädöissä. Pompottaa todella pahasti ja mutkasta pois lähdettäessä lähtee aina yksi pyörä nurkasta ylhäällä. Niinpä mutkassa joutuu pumppaamaan kaasua, joka kuuluu alla olevasta videosta.

Vaihdoin jäykemmät jouset ja laitoin ne aika kireälle. Idealla, että auto laskeutuu 2/3 alas. Samoin säädin ohjausservot siihen lisäasentoon, joka tarjoaa pienemmän kääntösäteen. Video on tuon säädön jälkeistä ajoa ja kuski on täysin pihalla. Lisäksi pohjasta puuttuu suojalevy, koska sen kanssa kardaanit eivät minulla kestä. Rungon perille keräytyy kiviä ja ne hierovat kardaanit poikki. N. 2 kk:n ikäinen auto ja jo neljäs muovikardaani menossa. Teräksistä ei tunnu saavan mistään.

Tässä video, jossa aina mutkasta lähdettäessä yksi etupyörä nousee ilmaan ja kaasua joutuu pumppaamaan.. Samat jäykemmät jouset ja liian kireällä. Ehkä myös runkokin joustaa tai pääsee kiertymään pohjan suojalevyn puutteesta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-mDuIhGep3I[/youtube]

Jaa'a, no eipä tuosta näe etupyörän nostoilmiötä kovin hyvin, vaikka hatsoisi HD-laadulla. Juuri aina tuolla kauimmissa päässä teki sitä. En aja tällä videolla samassa paikassa kuin pimeällä kuvatussa. Pimeä paikka on todella epätasainen ja tämä jalkapallokenttä suorastaan sileä siihen verrattuna. Windowsin Movie Maker näkyy sössivän videon ja tekevän siitä nykivän version.  ;-) En ihan noin paljon pumpannut kaasua.  :lol:

95
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 07.10.09 - klo: 22.18 »
Niin ja sormille tuli taas aika monta kertaa. Esim. tuossa on sisällä 2 isoa jäähdytys ripaa. Poweri oli käytössä ja ajattelin kokeilla, että lämpeekö ne yhtään ja molemppiin sormet ja naps.

Laatukamaa olet pistänyt kehiin.

Tänään oli taas sadepäivä.. Lisäsin poweriin renkaat ja pakoputken. Katolla on mukamas Jeepin vararengas. Tuohon voisi rakentaa pienen mutteri- ja tilpehöörilaatikon. Takanakit pyörivät, mutta powerilla ei voi ajaa - vielä.  :-D Ja radiokin vielä puuttuu. :-D


Modattu poweri edestä


.. ja takaa

96
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 07.10.09 - klo: 21.59 »
Pistä EmDzei lisää videoo kun sulla on pelit ja pensselit. Kiva välillä katsella kotimaisia videoita.

OK. Pistin tämän videon jo tuonne "Parhaat videot" threadiin, mutta pistetään tähänkin. Ei todellakaan mitenkään laadukas tai viihdyttävä. Koska itse kuvaa, on kameran oltava paikallaan ja näin kuva- ja ajoalueeksi jää todella pieni pläntti. Toinen haasteellinen tekijä näillä lelukameroilla on yökuvaus eli valon riittämättömyys. Säkkipimeä osuudessa ei oikeasti ole noin pimeää.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xx7IKIP0oGI[/youtube]

Ja koska tänään oli sadepäivä, niin tuli modattua lisää poweriani. Lisäsin renkaat ja pakoputken. Mitäkö järkeä? No ei yhtään mitään.


Modattu poweri edestä

.. ja takaa. Takarenkaat pyörivät. Powerilla ei voi ajaa - vielä  :-D

97
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 07.10.09 - klo: 04.26 »
Kamera tolpan nokassa ja näin ajo- ja kuvausalue jää snadiksi. Toisena haasteena yökuvaus, johon näillä lelukameroilla ei näy kyettävän. Auto ollut vasta pari kuukautta ja treenaan yhä.  ;-)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xx7IKIP0oGI[/youtube]

98
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 05.10.09 - klo: 23.19 »
Kyllähän valosarjoja paljon koriinkin asennetaan mutta miinuksena juurikin tuo johtohässäkkä korissa.

Korin johtohässäkkä ei minua haittaa, koska eihän johdot näy kun kori on auton päällä. Korin saa myös kokonaan pois irrottamalla johdot tuosta valosarjayksiköstä.

Lainaus
Harkitsemisen arvoinen tuo e-revo brusshless heti kun on varustettu kestävemmillä vetareilla ja kardaaneilla.  :grin:

Ilman pohjan suojalevyä tuntuu kestävän minunkin ajolla. Tai siis tuonne suojalevyn ja rungon väliin saa ujutettua kiviä, jotka hierovat kardaanin poikki. Ja tätä voi itse edesauttaa nostamalla auto jossain hiekankaristelun vaiheessa pystyyn. Tämä on kielletty liike. Kaikki muut hiekankaristeluasennot ovat OK, paitsi tuo.

YouTube näyttää laittavan surkealla videokodekillaan tummat sävyt niin tummiksi ettei näy mitään. Uppasin videopätkän malliksi, josta näkee valosarjan kyvykkyyden tai mitä se on oikeasti luonnossa: http://www.youtube.com/watch?v=pOT06pb0CGU. Tänään tuuli niin maan perusteellisesti ja siksipä tuuli rätisee videossa. Sorry. Ja kun kameraa on pidettävä paikallaan, niin eipä tuo mikään kurittamisen & bashauksen tyylinäyte ole. Kerran vedän kameran nurinkin, hehehe. Ehkä videon paras kohta. ;->

99
Moi!

Vaikutan Helsingissä ja ehdotan & kyselen ajopaikkaa, jossa olisi katto pään päällä.

Ehdotukseni on metsästää hylättyjä taloja tai teollisuushalleja, joissa voisi ajella & rakentaa rataa. Yksi tällainen hylätty rakennus näyttäisi olevan Tuusulanväylän ja Tikkurilantien lähituntumassa, tarkemmin osoitteessa Manttaalitie 1:ssä (http://kartta.hel.fi/opas/main/?o=1&q=Manttaalitie+1&l=1&e=54388&n=87410&m=1). Rakennus on kyllä jo niin heikossa kunnossa, että se voi romahtaa oikeasti päälle. Mutta idea hylätystä rakennuksesta tuli varmaan selville.

Itselläni on E-Revo ja sitä voi pitää "monsterina". Niinpä tasaisen asfalttiradan vääntö esim. Helsingin Tattarisuolla ei nappaa eikä myöskään Vantaan Vauhtiportin krossirata, jossa on paljon 60 asteen hyppyreitä. Tuon painoisen auton kanssa tekee vain ennenaikaista damagea joko iskareihin tai voimansiirtoon noin jyrkissä hyppyreissä. Niinpä joku esteradan tyylinen rata olisi paljon kivempi. Radalla voisi olla vaikkapa joku ovi tai levy lievänä hyppyrinä jne.

Perinteiset hiekka- tai sorapohjaiset krossiradat eivät ole tervetulleita RC-ratojen läheisyyteen, koska hiekka/ santa pölisee niin julmetusti kuivalla kelillä (lue: kesällä). Yksi vapaasti apinoitava ideani olisi tehdä rata, joissa olisi skeittiradoista tuttuja rännejä ja vinoja tasoja ja sitten pintaa mini-golf-radoilta, ja betonia ja miksi asfalttiakin. Mattoja voisi hyvällä tzägällä saada joltain yritykseltä, hotellilta jne., joka on päättänyt luopua kuluneista kokolattiamatoistaan jne.

Koska olen niin uusi tämän harrastuksen parissa, niin en oikein tunne piirejä enkä ihmisiä. En myöskään kuulu mihinkään kilpaseuraan. No voiko E-Revon kanssa nyt kuuluakaan mihinkään sellaiseen, koska auton pääpaino on kurittamisessa, bashaamisessa. Ehkäpä tätä kautta löydän samanhenkisiä monsteristejä, radasta unelmoivaa tai sisähallia etsivää.

100
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 05.10.09 - klo: 18.45 »
Niin siis Summitissa on valot asennettu "puskureihin" ja näin ollen kori on vapaa johtohässäkästä.Eli johdot saa olla rauhassa niputettuna runkoon.
Ja ne valot myös toimii VALOINA eikä vain koristeena.  :lol: Siis ihmeen tehokkaat ovat myös valaisemaan.

Hieno toteutus Traxxasilta! Hieno vehe muutoinkin tuo Summit. Vakiona edessä neljä valkoista ja kuusi punaista takana. Ihme kun Traxxas ei valmista lyhtyosia lisäosina E-Revoon. Tai edes joku muu taho. Onhan foorumeilla hienoja ohjeita ja vinkkejä kuinka tehdä itse epoksimuottiin valaen ja muovailuvahaa apunakäyttäen. Tällaisille kädettömille pitäisi löytyä valmiita pakettaja med suunnaton johtohärdelli.  :-D

Ja aivan. Minun 3Racing LED sydeemi ei todellakaan näytä mitään. Kunhan tillottavat vai merkiksi miten päin auto on, tai siis mihin suuntaan keula osoittaa. Voihan se olla katollaankin.

101
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 05.10.09 - klo: 18.20 »
Tuolla kun heität muutamat voltit molempiin suuntiin niin tuo autohan kuristuu hengiltä nuihin johtoihin.

Hehe eheheh eh ehehehehheeh!

Summitissa on vakiona mielestäni ihan hyvä toteutus valoista!

Kerro lisää. Siis paikat vai ihan näköislyhdyt jo valmiina? Vai tarkoitatko linkittämääni kattolyhdyt lisävarustetta?

Kukaan ei ehtinyt vielä sanomaan, että kundillahan on rassissaan renkaat väärinpäin pyörimissuuntaan nähden. <glub>

Videosta tuli mieleen japanilaiset sähkömopot vai olisikohan ollut kyseessä joku Toyotan vuosittainen tekniikkaesittely, joihin oli asennettu pärisemään polttomoottorin tapainen viritys/ mölytin. Äänetön kiituri kun saisi aikaan paljon läheltäpititilanteita. Mistähän uskaltaisi tiedustella tällaista ja olisikohan miten vaikea sovittaa RC-autoon? V8-soundit olisivat aika makeet.

YouTuben soundit oli napattu Flat Out 2 pelistä ja sen Sparrowhawk (=varpushaukka på finska) autosta.

Jaa'as. Sabelta tuli täyspitkä muovikardaani (#5650). Lyhyellä (väärällä) kardaanipätkälläkin ajelee muttei se pysy paikallaan rungon joustamisen vuoksi ja kun en ole pitänyt pohjan suojalevyä paikallaan runkoa jäykistämässä. Kunnia suojalevyn kiinnityksestä tapahtuu vasta sitten kun metallinen kardaani (#5650R) saapuu joltain taholta. Metallisia kardaaneja, tai ainakaan Traxxasin valmistamia, ei tunnu olevan kellään tällä hetkellä.

102
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 04.10.09 - klo: 10.31 »
Mamba Monsterilla tuntuu olevan oikeasti ne yhdeksän henkeä. Käytin noparia ja vastaanotinta liikkeessä ja samalla vitsailin, että myyjän luona ne osat tuppaavat aina toimimaan. Kasasin paketin malliksi kasaan ja ällistykseksemme pienen tovin ja johtojen kääntelyjen jälkeen vastaanottimessa alkoi vilkkua vihreä valo elonmerkiksi. Sisälläni huusi ääni hurraata, mutta koitin pitää ns. takuuilmeen naamalla. Mitään vikaa ei keksitty. Oma arvioini on, että oireilu johtui katkaisimesta. Kilpa-ajajat kuulemma heittävätkin katkaisimet huitsin Nevadaan.

Alla video 3Racingin perusvalosarjasta (ajovalot, takavalot ja vilkut). Itse säätimessä olisi tilaa vielä lisävaloille. Ennen kuin kokonaisuus olisi järkevä, niin eteen pitäisi saada toiset valot, taakse peruutus- ja jarruvalot. Nyt takavalot palavat 50 % teholla ja jarrutettaessa palavat täydellä teholla. Vilkut ovat vähän höpö-höpöt, koska ne vilahtavat päälle myös ajettaessa vähäänkään käännettäessä. Kuvasin viime yönä pimeäajosta videon, mutta siitä tuli lelukameroilla niin musta, ettei sitä olisi katsonut itse Erkkikään.

E-Revoon koppaan on porattu LEDejä vastaavat reiät (5 ja 3 mm) ja tökätty kiinni. Ei edes liimattu, koska istuvat niin naftisti. LEDin metallinen suojarengas toisi ehkä vähän ilmettä autoon, mutta pimeässä tätä asiaa ei huomaa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=264Lb0rJulU[/youtube]

103
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.10.09 - klo: 11.07 »
Mutta ei siellä noparilta vastaanottimelle menevässä johdossa moisia jännitteitä ole. BEC pilkkoo sen sopivasti radioille ja servoille sopivaksi 6V jännitteeksi. Saattoipa olla että juuri tuo BEC-piiri otti ja läks MMM:n sisältä.

Ahaa, kiitos tiedosta.

Castle Creationsin (http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html)
 sivuilla mainitaan, että 6S Li-Poilla Mamba Monster kestää 25,20 volttia.

Laturini lataa lähelle maksimiarvoa eli pääsen lukemaan 25,02 V (akku #1 12,53 V ja akku #2 12,49 V; yht: 25,02 V). Noh, auto kulkeekin kuin pieni eläin.

sjosilla olisi omakohtaista tietoa ja kokemusta takuun suhteen miten menetellä Mamba Monsterin suhteen. Ts. lähettääkö itse osa Castle Creationille vai kiikuttaako myyjälle.

104
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 01.10.09 - klo: 21.54 »
Tukivarsien päässä olevan kuulan kireys vaikuttaa myös kitkaan. Jos on löysällä, pyörä lonksuu ja jos on kireällä, niin jousitus ei pelaa. Kiristämällä saa jousituksen käytännössä ihan jumiin asti.

Kiitos tästä tiedosta. Heti parani jousitus kun avasi 1/4 kierrosta. Vaihdoin myös mukana tulleet toiset kierrejouset alkuperäisten tilalle. Ehkä olivat ympärysmitoiltaan hieman paksummat, koska takaiskarit tuntuvat ottavan runkoon kiinni ja kuuluu narinaa. Etuiskarit toimivat nyt suorastaan loistavasti ja runko nousee 2/3 pohja-asennostaan. Perä ei tunnu toimivan ja liikerata on todella lyhyt.

Mutta on minulla huonojakin uutisia. :-) Kytkin 3Racing LED Light valosarjan noparilta tulevan johdon ja radiovastaanottimen paikan CH2 väliin valosarjan Y-kaapelilla. Laitoin Mamba Monsterista virrat päälle. Ei mitään. Ei niitä kuutta piippausta löytyneistä kuudesta akkukennosta. Ei edes savuja ulos. Ei LEDien vilahdusta.

Kytkin 3Racingin johdon pois välistä ja noparin johto takaisin vastaanottimeen. Noparipa ei reagoi edelleenkään mihinkään. Joku siis särkyi. Mamba Monster vaiko 2.4 GHz vastaanotin? Ehkä 2 x 3S 4800 mAh Li-Po oli liikaa tälle valosarjalle. Tuotteen selosteista kun ei käy ilmi tukeeko sarja esim. 22,2 volttia tai yli. Kaksi 3S Li-Poa sarjassa kun antaa juuri tuon tai jopa hieman enemmän. Tarkalleen ottaen toinen akkuni on 12,53 voltissa ja toinen 12.49:ssä.

105
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 29.09.09 - klo: 17.40 »
Tuo sinun kuvaamasi tapaus kuulostaa joko likaisilta ja jumittavilta tai kuluneilta iskareilta tai sitten vaan jouset on liian löysät.

Korkeussäätönyrkkisääntösi (1/3 maasta) kuulostaa loistavalta. Minulla akuista tulee lisäpainoa 800 g (2 x 400 g 3SP1 Li-Po 4800 mAh).

Kuluneet iskarit tuskin vielä ovat, koska ajokertoja on vielä vähän ja auto on noin 2 kk ikäinen. Ajot tapahtuneet pääasiassa sileillä sorakentillä - mitä nyt paikka paikoin on insinöörin kiharaa. Tarkastanpa siis likaisuuden (+ ne viheliäiset pienet kivet) ja jousien löysyyden. Millään kulmien väärillä säädöilläkö en voi vaikuttaa tähän; sarjassa n00bie kysyy? Traxxasin Sway Bar Kittiä ei ole tullut vielä hommatuksi, vaikka ajoni rata-ajon kaltaista enimmäksi osaksi onkin. Castle Linkillä huomasin, että 20 % automaattijarrutus vakauttaa ja helpottaa kaarteeseen menoa todella paljon. Oletuksena tuo jarruhelpotus on tietenkin 0 %:ssa.

mitä eroo on harjallisella ja harjattomalla.vaikuttaako nopeuteen vai...?

Harjallinen moottori ei ole niin hyötysuhteinen ja tarjoa niin paljon kierroksia kuin harjaton. Lisäksi harjallinen moottori on painavampi ja siksi harjattomia suositaan mm. lentohärveleissä. Nimi harjaton tulee puhtaasti ankkurista, jonka harjallisen napaisuutta vaihdetaan joka 180 asteen kohdalla ja tällainen harja laahaa koko ajan ankkurin tappia. Harjattomassa itse ankkuri on kestomagneettia ja ympärillä olevia metalliapaloja ohjataan nopeudensäätimellä. Harjallisessa siis itse ankkuri on metallia ja ympärys kestomagneettia eli juuri päinvastoin kuin harjattomassa. Asiaa voisi verrata sytytykseen, elektroniseen sellaiseen. Ja jos haluaa katsoa millainen ihme harjaton sähkömoottori on, niin purkamalla vanhan korppuaseman löytää tällaisen moottorin.

Radioliikenteelle harjaton malli tuottaa itse auton ympäristössä enemmän häiriötä ja niinpä esim. Traxxasin E-Revon harjaton malli toimitetaankin 2,4 GHz radio-ohjaimella. Etuna kiteetön radio-ohjain, pitempi kantama ja 79 vapaata kanavaa. Ihmettelenkin miksi esim. HPI:n Savage Fluxia myydään kideradiolla.

kuinka paljo on eroo 1/10 autoissa jos on taka tai neliveto?ku tuntus noita autovaihtoehtoja olevan aika paljo ja tietoo niistä ei juur ollenkaa saati ajokokemusta.

Jos olet ensiauton ostaja, niin valitse joku nelivetoisista. Paaaljon helpompi ajettava. Takavetoinen auto on esim. soralla aina linkussa ja vaatii todella hyvää radio-ohjainta, jossa tarkka ohjattavuus ja kaasuherkkyys - unohtamatta tietenkään itse auton säätöjä. Jo etuvetoistakin autoa aloittelija ajaa, mutta takapotku on näistä se kaikkein haastavin ja vaikein - mutta nopein. Etuvetoisista autoista en ole kyllä tietoinen RC-maailmassa. Se ei selvinnyt haetko rata-autoa vai esim. monsteria.



Viimeisestä lauseesta tulikin mieleen, että me kaivattaisiin katuradan ja hiekkahyppyriratojen välimaastoon omantyylistä monstertruck-rataa. Pinta voisi olla osin esim. sementtiä ja kokolattiamattoa ja proofili edellisten sekoitusta plus hieman ideoita ja osia skeittiradoista. Santakrossiradoilla on se ongelma, että ne pölisevät rankasti ja siksi niitä ei kelpuuteta minkään katoratojen läheisyyteen. Esim. Helsingin Tattarisuolla ei ole enää tällaista. Itseäni ei taas lämmitä krossiratojen jatkuvat pomput, joilla vain rikkoo autonsa voimansiirron ja iskarit ja eikä kiinnosta katuratojen yksitoikkoisuus ja se, että koko homma on niin paljon renkaista kiinni. Monstertruck rataideaa saa käyttää vapaasti.  ;-)



Tulipa tilattua Racing Factoryltä sitten näin syksyn kunniaksi valosarja (29 euroa): http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Led-valot-ja-sarjat/3RAC-LEDS-3Racing-LED-Light-System-For-110-ElectricGas-Power-102645. Lyhdyt saisi ehkä tilaamalla Traxxasin Summitille tehdyistä lisäkattovaloista: http://www.traxxas.com/scripts/trxnews/news.php?newsid=228. Halusin alkujaan enemmän eli kirkkaammat, suuntaavat ja lyhdyt, mutta näin ensialkuun täytyy tyytyä näihin. Näyttäväthän valot ainakin sen mihin päin auto on menossa.

Ajatteko miten paljon sateella? Tänään ja eilen on satanut täällä Hältzingissä sen verran mukavasti etten ole hennonnut käydä likaamassa Petoani. Sallan Traxxasosasto on päässyt nauttimaan tänään jo ensilumista. Voi teitä onnekkaita sudittajia!

106
Li-Po-akkuihin liittyvä kysymys.

Olen etsinyt mm. PartCon tuoteluottelosta "balancer" liittimiä: urosta ja naarasta. Tarkoituksena on tehdä pitempi jatkojohto laturin ja Li-Pon väliin. Li-Possa balancerijohdon pituus on noin 5 cm. Kuitenkin itse laturista tuleva johto on miltei metrin mittainen ja laturista virtalähteelle myöskin.  ;-) 5 cm tuntuu kovin lyhyeltä ja hankaloittaa laturien sijoittelua.

Kuka tietää mikä tämän balancer-liittimen oikea nimi mahtaa olla, jotta osaisi etsiä sitä maailmalta? Sehän on vähän samaa näköä kuin korppuaseman virtajohdolla. Valkoiseen urosliittimeen tulevat johdot: musta, keltainen, keltainen ja punainen. Ja liitin on näöltään "sokerinpala".


107
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.09.09 - klo: 21.11 »
Oliko suojalevyt pohjassa paikallaan vai irti? Jos irti, niin taipuu entistä helpommin.

Enpä tullut ajatelleksikaan tuota, että pohjalevy myös jäykistää runkoa. Argh, I am stupid.

Muovikardaani ei vain tunnu kestävän minun ajopinnoilla kuin kolmisen ajokertaa suojalevyn kanssa. Rungon mustaan tylppämäisen V-kirjaimen muotoiseen tilaan jäävät kivet ja jotka hierovat kardaanin poikki. Ajelen niin kaun ilman pohjalevyä kunnes saan metallisen kardaanin jostain. Traxxasilla ei ole ja Ruotsin varastokin on tyhjä. Vihjeitä ostopaikasta vastaanotetaan kipeästi.

Teinpä tänään kummallisen havainnon etuiskunvaimentimista. Painettaessa keulan kädellä pohjaan eivät iskunvaimentimet palaudukaan ylös, vaan jäävät pohjaan. Nostettaessa taas jompaa kumpaa etupyörää yksitellen toimivat hienosti. Takana toimivat sekä yhtäaikaisesti painettuna tai erikseen. Onko etuiskarien toimintaidea ajateltukin tuollaiseksi?

108
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.09.09 - klo: 16.47 »
Tämän ei pitäisi olla mahdollista, eihän. Kesken suoran ajon kardaani päätti irrota näin, vaikka putket menevät limittäin hyvän matkaa. Tai noh, reilun senttimetrin.



Edit: Mitattuani wanhempaan ulompaan kardaaniputkeen on tämä uudempi putki noin 2 cm lyhyempi. Ei ihme ettei pysy sisällä. VAROITUKSEN SANA: tuote 425151X on väärä osa Traxxasin E-Revo Brushless Editioniin.

109
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 24.09.09 - klo: 13.13 »
Traxxasilta "steel shafts part 5650R" loppu. Samoin Ruotsin varastot ovat tyhjät Saben sähköpostin mukaan. Mistä ihmeestä tuohon nyt saa teräksisen kardaanin?

sjos tilasi jonkin mallin ja jota ei suositellut ja kertoi joutuneensa dremelöimään etukardaanin osalta.

Nyt ruuvasin taas uuden muovisen tilalle (osa 425151X; pelkät kardaanit ilman lisäosia) ja ajan ilman pohjalevyä. Josko se bugi onkin pohjalevyssä: kivet jäävät sisään, mutta eivät pääsekään pois, ahtautuvat tuonne takakardaanin takaosaan ja muovin hieroutuminen alkaa. Olen mahdollisesti itsekin hieman mokannut. Olen nostanut auton pystyyn ja karistellut hiekkaa/soraa pois. Tässä asennossa sora pääsee juuri tuonne takakardaanin soppeen, jonne se ei mahdollisesti itse luonnollisesti edes pääsisi.

Mitä E-Revon saantiin tulee, niin jos vertaa esim. Apple iPhoneen, niin yleensä uusi versio on tulossa mikäli aiemman mallin varastot näivettyvät. Tältä bisnesvertauspohjalta arvelisin uuden E-Revon tuloon. 100 % MuTua.

Päivän puhdetyönä tein pari aukkoa auton koppaan ja laitoin nopeudensäätimestä jäljelle jääneestä metalliverkosta suojat. Kiinnitys pikaliimalla. Kriittinen loppulausuma voisi kuulua seuraavasti. Kiihdytettäessä auto kulkee keula koholla ja korillaan vierittää/painaa ilmaa korin sisälle. "Ilmaäyskäri"  :-D Nyt nämä tehdyt aukot päästävät jonkin verran tätä ilmaa pois. Hyöty saattaa olla jopa negatiivinen. Eikä lopputulos ole edes mitenkään seksikäs. Positiivinen pojo tulee vain oman rassin tunnistettavuudesta.


110
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.09.09 - klo: 17.34 »
Traxxasin teräskardaani on ihan hyvä valinta.


Olivat loppu Traxxasilta. Mistä tällaisen saa?

111
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 18.09.09 - klo: 10.33 »
Ongelmia kardaanin kanssa ja tällä kertaa meni ihan poikki kesken rallin; meno säilyi etuvetoisena.

Nyt alkoi katselu metallisesta kardaanista ja ostopaikasta. Mielestäni yksilössäni on selkeä mallivika ja ilmeisesti kardaani hieroutuu poikki runkoa vasten.


112
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 26.08.09 - klo: 10.40 »
Todennäköisesti on vaan löystynyt osat 5378X/5334R, eli nuolen tulosuunnassa olevasta kolosta.
Tai sitten ovat tippuneet ja hävinneet kokonaan.

Voitko kertoa mistä kiristetään? Onko kiristyspaikka piilossa sinisen kumitulpan alla (katsottuna osan 5334R vastakkaiselta puolelta); akseliston pidikkeen ulkopuolelta? Osaluettelo kertoo räjäytyskuvan osan 5378X:n nimeksi "Pivot ball".

Nyt meni lopullisesti herneen palot nenuun noista Castlen tuotteista.
Asiaan hain helpotusta laittamalla rahaa kiertoon ja tilasin, yllätys yllätys...

Olen keltanokka RC autoissa eikä minulla ole tarjota juuri neuvoja, mutta jos Castlen sielunelämää haluaa ymmärtää, niin vikahan voi tulla joko vääränmallisista akuista, kytkentäkaapeleista tai jäähdytyksestä. Meillä kummallakin on itseviritetty metallisiivilä tuulettimen päällä pikkukiviä estämässä. Kuin myös liian "suuret" välitykset voisivat kuumentaa moottorin lisäksi myös nopeudensäädintä. Tuli mieleen myös itse noparin omat säädöt CastleLinkillä. Ehditkö kokeilla oletusasetuksia?

Kuvan perusteella mielenkiintoinen nopeudensäädin tuo Tekinin RX-8. Liittimiä koneelle kolmen sijasta viisi kappaletta. Voisi kai jo verrata polttomoottoreista siirtymistä nelisylinterisistä V8:iin.  B-)

Joo korkeahan se on, mutta yllättävän alhainen painopiste saatu silti monsuksi.
Sava on tosiaan aika etupainoinen hypyissä, eli saa kunnolla antaa kaasua hypyissä.

Niin, oikeasti kaveri ei tainnut tietää yhtä niksiä. Niksi on pyörittää renkaita eteenpäin lennon aikana. Vastaavasti jos auto yrittää kiepsahtaa taaksepäin, niin silloin jarrutettaisiin ilmalennon aikana. Ts. ilmalennon aikana renkaiden pyörimisnopeudella voidaan säädellä auton tasapainoa/ akselikulmaa rataan nähden. Tämä ei ole ongelmaton suurissa hypyissä, koska tultaessa alas veto päällä rikkoo se auton veto-osia, varsinkin jos kytkin on vedetty liian tiukalle jne.

Se reikä kun on siinä vanteessa sisäkehällä, josta vesi, hiekka, yms. keskipakoisvoiman ansiosta oikein ahtautuu sinne renkaan sisälle.

Apua! Olet oikeassa. Olenpas ollut typerä. Olenkin tainnut pilata nyt kahdet renkaat (orkkikset Talonit ja Phaltlinet) päästämällä hiekkamurua niiden sisään. Pitäisi uskoa kokeneempia foorumin kirjoittajia nopeammin.

113
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 25.08.09 - klo: 20.44 »
Eikun taas hymyssasuin ajelemaan. Autossa olleet akut ajelin ns tuhjiin baut 5min ja uuet tilalle, niillä ajelin baut 10min. Ja sen jälk tuli taas tutut savut MMM:stä, et näin taas täällä.

Jos yhtään lievittää, niin rassistani meni myös joku rikki - tosin ehdin ajella jo tunnin verran. Nuolen kohdalta pääsee liikkumaan noin 1 cm ja takarangas asettuu vinoon kulmaan. En ole vielä avannut nuolen osoittamaa kohtaa, koska vika on sinisten kumisuojien alla.



Kyllä Sava on kestävämpi hypyissä ja missä ajossa tahansa kuin Revo.

Mainiot videot Savage Fluxista. Hyvin se vetää! Yllättävän korkea peli ja kovasti etupainoinen hyppyjen alastuloissa. Saat laittaa vastaavia videoita E-Revostakin, jos tiedät linkit. Iloksihan noita katselee pelkkien bashauksien jälkeen.

114
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 25.08.09 - klo: 18.29 »
100% ilmatiiviit renkaat on ainakin minun mielestä toimineet parhaiten. Eihän sinne renkaan sisälle kuulu kosteuden ja p*skan päästäkkään. Oikeistakaan autoista ei rei'itetä kumeja...

Minulla ei ole ilmanpainetta noissa renkaissa.. Myyjät ainakin ovat toitottaneet siitä, että tulisi tehdä parit reiät kumeihin. Vanteen reikien tukkimiselle en ole vielä kuullut perustetta. Yksi peruste niiden tekemiselle on ainakin liimausvaiheessa se, että kuivuu paremmin. Ehkä sen jälkeen vanteen reiät voisikin tukkia.

HA... tässä sitä taas ollaan. Yhen paikan ku saa parsittua taas "laukee" joku el.. paikka.

Olemme juuri siinä myyjien haluamassa olotilassa eli hankimme kilpaa varaosia.  ;-) Luultavasti HPI Savage Flux on kestävämpi auto hyppyyttämiseen, mutta ketä tuollainen ajotyyli sitten palkitsee on oma stoorynsä. Videoissa tuo auto joko lentää jostain tai menee keula pystyssä. En ole nähnyt ajamista lainkaan. YouTuben lopputeksteissä mainitaan myös lähes aina särkyneistä osista..

Heivasin viime viikolla kuvat kardaanistani Traxxasin tukeen ja nyt huomasin heidän enkkufoorumillaan tiedon, että buytraxxas.comista saa teräskardaaneja about 45 dollarilla. Haluttaisi tilata, mutta ainakin rekisteröitymisvaiheessa tietojen antaminen painottuu kovasti amerikkalaiseen formaattiin: maana on Yhdysvallat, provinsiksi joutuu valitsemaan jonkin osavaltion ja puhelinnumerokin menee väkisellä väärin. Onko näin ettei buytraxxas.comista voi tavallinen valkoihoinen tilata sitten mitään Suomeen? Parempi kardaani on minun ostoslistallani numero yksi.

Yksi kysymys: hankkimani kardaanivaraosan #5650 (half shafts, center (internal splined (3)/ external splined (2))/ (plastic parts only) mukana jäi ylimääräiseksi osaksi kolme osaa (ympyröity punaisella renkaalla). Lyhyempi kardaanin ulkokuori ja pari pientä osaa, jotka menevät toisiinsa kiinni muodostaen minikardaanin. Mikä on näiden tarkoitus? Taata yhteensopivuus aikaisempaan Revoon? Vai kun autoon on asennettu torsten?


115
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 25.08.09 - klo: 01.43 »
Ehkä jonkun verran tuli annettua 6ässää, ja välithän on 54/22 eli wauhtiakin löytyy tarvittaessa.  :lol:

Ajan vakivälityksillä enkä ole löytänyt vielä niin isoa kenttää, että olisin ehtinyt laittamaan kaasun kokonaan pohjaan. Ensi sunnuntaina voisi kokeilla jollain tyhjällä asfalttiparkkipaikalla auton kulkua.

Lainaus
Ja tänään myös tilasin ja tyhjensin Saben hyllyn noista 40 series mulcher:sta.
Tulee 2 sarjaa niitä, ovat kuulemma senkin valmistuksen lopettaneet.

Pieni vinkki jos renkaiden saatavuus loppui: hanki eteen sileämmät/ tavalliset urarenkaat ja pistä vain taka-akselille nuo santapiikit. Hyväpitosilla takarenkailla auto menee muutoinkin keula kevyenä tai jopa pyörät ilmassa.

Lainaus
On toi asetoni hyvää ainetta, sillä sai sulatettua liimat hyvin pois, eikä tuntunut rengas/vannekkaan ottavan itseensä.

Hyvä vinkki! Ainakin parempi kuin mitä olen YouTubessa nähnyt. Siinä kaveri pisti renkaat viideksi minuutiksi uuniin.

Kannattaa muuten ihan oikeasti kokeilla sitä kulutuspinnan rei'itystä ja vanteiden reikien tukkimista.

Miksi vanteen reiät tulee tukkia? Olen jättänyt tukkimatta, mutta renkaisiin olen porannut kaksi neljän millimetrin reikää.

116
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 23.08.09 - klo: 22.02 »
Menit sitten vaikeimman kautta suurentamaan tuota batteri tilaa.
Sillä dremelillä (tai kopiolla) sai hienosti hiottua sieltä päädyistä muovia pois purkamatta mitään.  :grin:

Kokeilin ensin dremeliä, mutta huomattuani ruuvit, niin purin osiksi. Noin 10 minuutin juttu kaikkinensa.

Olet antanut kyllä kiitettävästi kuritusta autollesi kun kumipinnat noin irtoilevat.

117
Infapunalämpömittarilla.
Täältä löytyy, eikä hintakaan kallis ole.

Heti maanantaina. Kiitos vinkistä!

Lainaus
Ei ole kuvaa dremelöidystä lähettimestä, eikä varmaan tän virman kameroilla sais kovin selkeää kuvaa.
Mutta, ei tuo niin ylivoimainen operaatio ole, akutha/batterithan eivät mahdu kaikki 8kpl vierekkäin sinne. Eli aina yks pullahtaa bois.

Otin akkutilasta päädyt pois. Alla kuvasarja.


Radiolähetin avattu p:n_päreiksi. Kahvan sisäpuolella on pari johtonipun vedonpoistajatappia. Ne kannattaa irrottaa operaation ajaksi.


Rautasahaa, poraa ja puukkoa. Eihän se ole kaunis..


Lähetin parsittu takaisin kuosiinsa.


Ei pullota yksikään akkuparisto. Ongelma ratkaistu!


Mielestäni selkeä moka Traxxasilta muuttaa E-Revon harjallisen radion akkutila pienemmäksi tässä harjattomassa mallissa.

118
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 22.08.09 - klo: 16.15 »
Tuon paketin mukana ei tule minkäänlaisia umpioita.

Kiitos tiedosta. Säästin taas yli 20 euroa.

Ajovaloja varten ei ole mitään pakkoa tehdä reikiä koriin! kunhan on maalitin kohta, niin valon voi ampua plexin läpi. Eräät jopa kaivertavat rihlat ko plexiin, mä en.

Valmistajan oma koppa, josta ei kai voi edes raaputtaa kirkasta kohtaa esille. En ole varma. Siksi päättelin reiäin ainoaksi vaihtoehdoksi.

Lainaus
Mä käytin alumiinipohjalla olevia suurteholedejä jeepissäni, 85 asteen keilalla. Se ei tee pistettä vaan leveän,  valon millä näkee ajaakkin.
Pakollinen lisäjäähy toimii kestävänä suuntaajana samalla (5w kipale tekee siitä kyl aika kuuman.)

Hienoa modausta!

E-Revon keula on pyöreä ja lisäksi matala, joten se kaipaisi sopivaksi muotoiltua umpiota ja sille "lasia". Näin korkeilla vaatimuksilla projekti jää helposti toteuttamatta.  =)

119
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 22.08.09 - klo: 15.51 »
Onboard kamera kokeilu harjattomalla Xray Xb8 ec:llä.

Mikä on-board kamera ja miten mahdollistaa noin monipuoliset kiinnitykset autoon? Linkki ostopaikkaan toivottava.

120
Yleinen keskustelu / Re: Kuvia omista RC-autoista
« : 22.08.09 - klo: 14.15 »
RTR (Ready to Run) eli vedä kopasta ja aja. Tai oikeammin Ready to Crash, koska 6S Li-Poilla on melkoinen raketti! Kuvani eivät tarjoa hienoja kopan maalaamiskuvia, mutta projektina on kuitenkin asentaa ajovalot tähän vakiokoppaan näin syksyn ja pimeiden iltojen kolkuttaessa ovelle.

RTC pakettiin on tehty kuitenkin seuraavat muutokset: HPI:n Phaltlinen kumi- & vannepaketti ja Traxxasin oma keulumisrauta oikeilla kumipyörillä ja laakereilla. HPI:n vanteiden 17 mm mutteritila hylsyavaimelle on niin pieni ettei Traxxasin oma muovinen hylsyavain mahdu sinne, vaan on ostettava HPI:n oma hylsyavain (tuote HB 62510; n. 7 €)



Pitihän sitä kokeilla millaista on ajaa asfalttinakeilla hiekalla. Traxxas trick ei vielä hanskassa  :lol:


Wheeliebarista on ainakin se hyöty, että auton saa kätevästi parkkiin   :grin:

KYSYMYS. Mikä kuvapalvelu tarjoaa tällaisen kätevän infon? Ongelmaksi minulla voi tulla se, että mahdollisen internettarjoajan vaihdon yhteydessä kotihakemisto tietenkin vaihtuu ja näin jäävät foorumille aimmin postatut kuvat näkymättä:

Mahtava kuvapalvelu! Mistä?

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7