RC10.FI
Kilpailut => Kilpailukutsut => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 09.05.12 - klo: 18.10
-
(http://i274.photobucket.com/albums/jj269/peitsamo/Pitk_PKSRCA_RGB_SININEN-1.jpg)
(http://i61.photobucket.com/albums/h42/nicke89/tattis.jpg)
Nitro/Gas Nationals 16.6. Tattarisuon radalla
PKSRCA kutsuu kaikkia nitro- ja bensaluokkien kuskeja kansallisen tason warm-up kisatapahtumaan Tattarisuon radalle lauantaina 16.6.2012.
Tavoitteena saada kokoon 1-2 eräryhmää kaikista asfaltilla ajavista nitro- ja bensaluokista.
Paikka:
Tattarisuon rc-rata
Tattarisuontie 30-32
00770 Helsinki
Ajettavina luokkina:
TP-10 (MAX 10 AUTOA / LUOKKA)
C-8 / "ratakasi" (MAX 10 AUTOA / LUOKKA)
GT-8 (MAX 10 AUTOA / LUOKKA)
1/5 kokoluokan Minit (MAX 10 AUTOA / LUOKKA)
LS-5 (MAX 10 AUTOA / LUOKKA)
Tarkoitus on ajaa luokkakohtaisia alkueriä ja finaaleja. Päivän ohjelma tarkentuu lopullisesti osallistujajoukon mukaan.
Harjoituskilpailu toimii hyvänä warm-up´pina LS-5 ja GT-8 luokille SM-sarjan avauksen alla.
TP-10 luokalle tarjoutuu pitkän kisatauon keskelle tilaisuus parannella vauhtia oikeassa kisatilanteessa.
Kisaorganisaatio:
Kilpailun johto: Jarkko Kuusinen
Ajanotto: PKSRCA
Katsastus: TBD
Tuomarointi: on
Ilmoittautuminen:
Tällä (http://tinyurl.com/bsc8bjl) lomakkeella torstaihin 14.6 mennessä!
Ilmoittautuneet näet Täältä (http://tinyurl.com/d26rweg)
Muistathan laittaa rastin ruutuun mikäli vuokraat ponderin!
Osallistumismaksu 20e / toinen luokka 15e. Vuokraponderi 5e.
MAJOITUS
majoituspaikkoja http://www.sokoshotels.fi/hotellit/vantaa/vantaa/ (http://www.sokoshotels.fi/hotellit/vantaa/vantaa/) majapaikat kohtuu matkan päässä kisapaikasta.
TERVETULOA KISAAMAAN.
Pksrca ry
-
Varattu kisajärjestäjän infolle.
-
Onko tämä tapahtuma varmistunut jo?
-
Kisa on haeettu kalenteriin kansallisena kisana eli pitäisi olla varma sen suhteen.
-
Onko tämä tapahtuma varmistunut jo?
Eihän me tänne vaan harjoittelumielessä näitä kirjoitella :wink:
Kalenterissa tapahtuma on ollut jo alkuvuodesta LS-5 sarakkeessa kansallisena kilpailuna.
Päivän rakenne ja esim. finaalien pituudet tarkentuvat kun tiedetään mihin luokkiin porukkaa on tulossa ja kuinka paljon.
-
Onko tämä tapahtuma varmistunut jo?
Eihän me tänne vaan harjoittelumielessä näitä kirjoitella :wink:
No hyvä niin.
Tuossa kutsussa oli vaan epämääräisiä sanontoja kuten; "tavoitteena saada kokoon...", "tarkoituksena on..." jne. joista jäi vähän hatara mielikuva kisojen todellisesta olemassa olosta.
Yritetään saada Kuopiosta autolastillinen ukkoja liikenteeseen.
-
Sopiiko rakakasi div-2 autot sekaan? (Hihna-Rallygamet, patteri-GT:t?) Esim. GT-8 sarjan seassa, GT-8 renkailla...
-
Ratakasi on Ratakasi. Siis DIV1 ja 2. Suomessa ei ajeta C8 luokan kisoja.
Jos luokkia yhdistellään, niin järkevät yhdistelmät on munkin mielestä
==> TP-10 ja C8 yhdessä
==> GT-8 ja Ratakasi DIV-2 yhdessä
-A-
-
Koska saadaan virallinen kutsu?
-
Tulossa, kunhan saadaan "byrokratiat" kuntoon.
Kuulostaa siltä, että ilman lisenssiä olisi tulossa porukkaa ajamaan ja tarkoitus on nimenomaan pitää tämä mahdollisuus auki.
Tämä on HARJOITUSKILPAILU / WARM-UP tilaisuus tuleviin SM-kisoihin / hauskan pitoa minimipiponkiristyksellä.
Mitä lisätietoa kaipaat?
Lopullista ajoformaattia hieman säädetään eri luokkien ajohalukkuuksien mukaan, mutta muusta saa kysyä vapaasti.
-
Moro!
Onko moottorirajoituksia gt8-luokan suhteen vai saako ajella millä tahansa alle 3.5 kuutioisella pannulla?
-NitroTane
-
Moro!
Onko moottorirajoituksia gt8-luokan suhteen vai saako ajella millä tahansa alle 3.5 kuutioisella pannulla?
-NitroTane
Vaikka/koska warm-up´sta on kysymys, niin sääntöjenmukaisuus on vahvasti suositeltavaa. Ja säännöthän ovat täällä
http://www.lehtojarvi.net/wp-content/uploads/2012/02/GT-8-Kansallisen_sarjan_saannot_2012_V01_1.pdf (http://www.lehtojarvi.net/wp-content/uploads/2012/02/GT-8-Kansallisen_sarjan_saannot_2012_V01_1.pdf)
Et sano ajattelemastasi moottorista kokoa enempää. Jos miettimäsi moottori on säännöissä lueteltuihin verrattuna samantehoinen tai pienempitehoinen niin se on järjestäjän puolesta OK ja kilpailun hengen mukaista.
Jos sen sijaan ajattelit laittaa autoon jonkin ybertuunatun kisaratamoottorin, niin sitten mennään jo kauemmas kilpailulle ajatellusta warm-up asetelmasta. Katsastus ei tule syynäämään jokaisen kuskin moottoria, vaan sääntöjenmukaisuus on kuskin omassa hoidossa.
-
Lainaus PKSRCA Ry:
"Vaikka/koska warm-up´sta on kysymys, niin sääntöjenmukaisuus on vahvasti suositeltavaa. Ja säännöthän ovat täällä
http://www.lehtojarvi.net/wp-content/uploads/2012/02/GT-8-Kansallisen_sarjan_saannot_2012_V01_1.pdf (http://www.lehtojarvi.net/wp-content/uploads/2012/02/GT-8-Kansallisen_sarjan_saannot_2012_V01_1.pdf)
Et sano ajattelemastasi moottorista kokoa enempää. Jos miettimäsi moottori on säännöissä lueteltuihin verrattuna samantehoinen tai pienempitehoinen niin se on järjestäjän puolesta OK ja kilpailun hengen mukaista.
Jos sen sijaan ajattelit laittaa autoon jonkin ybertuunatun kisaratamoottorin, niin sitten mennään jo kauemmas kilpailulle ajatellusta warm-up asetelmasta. Katsastus ei tule syynäämään jokaisen kuskin moottoria, vaan sääntöjenmukaisuus on kuskin omassa hoidossa."
Hei!
Olen tietoinen gt8-luokan säännöistä ja sen moottorilistasta sekä myöskin siitä että järjestämänne kilpailut ovat warm up-kisat.
Tilanteenihan on seuraavanlainen: saan uuden karhean Team C gt8-auton ensi viikolla ja aikomuksena olisi istuttaa siihen Ninja JX21 B01A-crossimoottori koska tällä hetkellä minulla ei ole muita siihen sopivia moottoreita. Ja myöhemmin tänä kesänä on aikomuksena hankkia siihen Precirotaten D5-moottorin joka on sallittujen moottorien listalla.
Joten pääseekö kyseisellä moottorilla viivalle vaikka se ei olekaan sallittujen moottorien listalla?
Tässä on kyseisen moottorin tiedot: http://www.ninja-engine.com/int/jx21-b01a.htm (http://www.ninja-engine.com/int/jx21-b01a.htm)
Ystävällisin terveisin,
Tauno Meriläinen
KUArc
-
"Kisaraati" kokoontui ja päätimme yksimielisesti, että Meritane on buggymoottorinsa kanssa erittäin tervetullut mukaan 16.6. ajoihin.
Eipä muuta kuin vahvistamaan kyydit Peitsamon kanssa.
-
"Kisaraati" kokoontui ja päätimme yksimielisesti, että Meritane on buggymoottorinsa kanssa erittäin tervetullut mukaan 16.6. ajoihin.
Eipä muuta kuin vahvistamaan kyydit Peitsamon kanssa.
Hieno homma! Eiköhän myö tulla :)
Se saattaa olla sitten että miulla on Precirotate jo autossa kiinni ku autoa asetellaan viivalle mutta saattaa se olla olemattakkii, heh!
Kalakukontuoksuiset terveiset Savonmualta,
Tane
-
Ilmoittautuminen avattu!
Ilmoittautuminen:
Tällä (http://tinyurl.com/bsc8bjl) lomakkeella torstaihin 14.6 mennessä!
Muistathan laittaa rastin ruutuun mikäli vuokraat ponderin!
-
Jahas olivat näköjään poistaneet ilmoituksen.
-
Heikosti on vielä TP-10 ilmoittautumisia, pistäkäähän ilmoja tulemaan.
Mikäli TP-10 osallistujamäärä jää kymmeneen (tai alle), olisiko parempi jos ajettaisiin hieman erilaisella formaatilla kuin GPT-sarjan kisoissa. Esim. 4*7min AE + Semi + Finaali sijasta jos ajettaisiinkin 3*20min "Semi" + Finaali kaavalla, finaalin lähtöpaikka vaikka 2/3 "semien" pisteillä. Tulisi vähän enemmän ajoaikaa, sekä enemmän kilpailua kuskeja vastaan. Mitä mietteitä tuo herättää?
-
Joo vois olla ihan toimiva, että aamun harkan jälkeen ajeltais vain pidempiä vetoja.
-
Pitäiskö mun elvyttää toi TP-10 kanssa, ois kyl ihan kiva nykii meneen silläkin.
-
Omaa osallistumista helpottaisi jos olisi joku valistunut arvaus aikatauluista, ts. moneltako aloitellaan ja mihin asti suditaan. Löytyykö valistuneita arvauksia?
-
Omaa osallistumista helpottaisi jos olisi joku valistunut arvaus aikatauluista, ts. moneltako aloitellaan ja mihin asti suditaan. Löytyykö valistuneita arvauksia?
Tyypillisen kisapäivän malliin aloitus 08.00 eräharjoituksilla. Tänään tehtiin aikataululuonnoksia maksimiajoaikaa tavoitellen, kuitenkin niin että 18.00 mennessä rata hiljenee. Luokkien määrä ja koko vaikuttavat, mutta raami on tuo yllä oleva.
Jos luokat jäävät alle 10 osallistujan kokoisiksi, niin ihan käypänen idea voisi olla ajaa Jarin ehdotuksen mukaan esim 15 min nousufinaaleita 7 minuutin alkuerien sijaan. Yhden version mukaan tulisi jokaiselle melkein 2 tuntia rata-aikaa ja siitä suurin osa mies miestä vastaan.
-
"Kisaraati" kokoontui ja päätimme yksimielisesti, että Meritane on buggymoottorinsa kanssa erittäin tervetullut mukaan 16.6. ajoihin.
Eipä muuta kuin vahvistamaan kyydit Peitsamon kanssa.
Hieno homma! Eiköhän myö tulla :)
Minun osalta nämä kinkerit jää valitettavasti väliin. Paljon on mahdollista, että koko GT-sarja jää ajamatta, saanynähä.
-
Peitsamo kirjoitti:
"Minun osalta nämä kinkerit jää valitettavasti väliin. Paljon on mahdollista, että koko GT-sarja jää ajamatta, saanynähä"
Hyvin harmillista! Sitten jää valitettavasti minullakin.
Mutta miten on, onkohan Juse lähdössä Kuopiosta etelää ja Tattarisuota kohti?
Tane
-
HUOM,HUOM
Pidän buffetin joten tarjolla taas olis ruokaa ym joka ei jätä ketään kylmäksi.
Listalla olis
Pastaa jauhelihakastikkeella
Makkaraa
Jokunen pakollinen hamppari
Kahvia
Limua
Pullaa
Jerzi ja Tessa
PS Nyt kaikki kisaan mukaan, saatta olla ainoa kisa joka tänävuonna on tattiksella.
-
Viimeistä päivää viedään eli nyt kaikki ilmoittutumaan. Tämä kisa on todella hyvä mahdollisuus tulla ajamaan se "eka kisa" kun se kynnys on monesti korkea lähteä ajamaan kisoihin.
-
ajetaanko mineillä kisat.
-
ajetaanko mineillä kisat.
Minit ajavat omana ryhmänään, vaikkei porukka suurensuuri olekaan ;-)
Mukaan ehtii miniluokkaan vaikka vielä la aamuna.
-
Vissiin ilmo meni jo kiinni...?
-
Monet ovat esittäneet toivomuksen runsaasta ajoajasta. Ajoformaatti on laadittu sellaiseksi, että kaikki pääsevät kokeilemaan pitkien erien ajamista ( kaikilla 3 kpl 30 min finaaleja)
Sään salliessa rata pidotetaan kisapäivän aamuna.
Lauantain alustava aikataulu: TARKEMPI AIKATAULU TULEE TÄNNE HUOMENNA PERJANTAINA
07.15 Varikko auki
08.00 / 09.00 / 10.00 3 kierrosta luokkakohtaisia vapaita harjoituksia (erä 'a 10min). Parhaan tuloksen mukaan lähtöjärjestys finaaleihin
11.00 / 13.20 / 15.40 3 kierrosta luokkakohtaisia 30 min finaaleja
18.00 Rata hiljenee
-
Vissiin ilmo meni jo kiinni...?
onnistuu vaikka YV:llä tiedot
-luokka
-nimi
-ponderin numero
-radion taajuus
t. jarkko
-
Sään salliessa rata pidotetaan kisapäivän aamuna.
==> Tämä on hyvä asia. On aina kaikkien etu että rata laitetaan kuntoon, eli puhalletaan ja pidotetaan.
Jos lasketaan että Tattiksen kokoiselle radalle riittää hyvin 20Euron panostus Lidl kolaa, ei se henkeä kohti ole kuin muutaman euron panostus. Kuitenkin tuo radan kunnossaolo säästää jokaiselta rengas- ja varaosakuluissa moninkertaisesti tuon rahan takaisin, jokaisena ajopäivänä, kun pidotetulla radalla ajetaan.
Pölyssä liukastelulle on olemassa omat ratansa Lavangossa ja siihen tarvitaan myös ihan eri autot. Rata-autoradalla sitä ei pitäisi joutua kenenkään tekemään.
-A-
-
Aikataulu sekä erälistat liitteenä.
-
Moro!
Mun nimen saapi tuolta osallistujalistalta poistaa koska en pääse tällä kertaa tulemaan.
Nimi: Tauno Meriläinen
Seura: KUA
Luokka: GT8
Terkuin,
Tane
-
Huomasin ,että Tuomo Otsavaara puuttuu LS5:n erälistalta.
T:Ale
-
2 erilaista pizzaa olen tässä illan rattoiseksi tehnyt.
Toinen hiukan tulisempi vaihtoehto näille oikeille äijille ja toinen on näille naisille/siloposkeille.
Jerzi