Vieläkö lienee tällä thredillä lukijoita?
Kertokaapa Speedfighter X kokemukset kesän ajalta - kestikö loppujen lopuksi vai ei? Itselläni ko kokoonpanolla takana vasta n. 10 akullista. Kovaa kohtelua auto on kyllä joutunut jo tuossakin ajassa kokemaan, mutta ihmeen vähän on osia mennyt. Oikeastaan ainoa "hajonnut" osa on jo puheena ollut ohjauksen ruuvi, joka pitää etupäässä metallisia "ohjauspaloja" C-hubissa. Kyseinen ruuvi vääntyi, ja katkesi alumiinisen ohjauspalan (steering knuckle) sisään heti ensimmäisellä akulla ilman suurempaa rasitusta tai ajovirheitä. Yritin porata jämät pois, mutta ei tuosta uudenveroista saanut. Joutunut nyt kikkailemaan Plastic Paddingin kemiallisen metallin avulla kunnes saa joskus varaosat tilaukseen. Yllättävän hyvin on keinometallikorjaus kestänyt normiajoa.
Iskariöljyt päivitetty 50wt tasolle, mutta muuten vakioilla mennään. Jäykemmät bigbore jouset (HPI) tilasin, mutta näyttäisi HPI:llä olevan millin isompi jousen halkaisija. Ei mennyt vakioiskarien kuppeihin mukisematta. Ennalta hankitut diffiöljyt sisään jatkossa ehkä setupilla 5-7-2. Nyt vielä vakiorasvoilla.
Ohjauksessa ja yleensäkin rengasripustuksissa on kyllä melkoisesti "klappia", johtuneeko sitten tosiaan servosta, servo saverista vai mistä. Varsinkin radan pidemmät nopeat suorat ovat hieman levottomia ohjastaa. Alustan viritys ei itsellä kyllä ole viimeisen päälle radalle sopiva, enemmänkin ylijäykäksi säädetty.
Kokonaisuutena hintaansa nähden erittäin kelpopeli. Tehoa X-mallissa kyllä on riittävästi (2x LRP Lipo 5900mAh 50/100C -akut). Vielä jos DF-models/Redcat Racing/BSD saisi uuden edustajan Suomeen, ja varaosajakelun kuntoon.