Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sysi

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16
421
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 09.07.08 - klo: 18.24 »
Niin paljon kuin jaksaa nostaa. Kysy kunnolla niin vastataan kunnolla.

Saan oman traktoriprojektin ehkä alkuun ensi viikon alusta, mennään viikonloppuna mummulaan, niin saan porakoneen.

422
Sähköautot / Vs: Nostalginen vempele
« : 09.07.08 - klo: 18.19 »
Yksi vaihtoehto olisi parma -34 Ford pickup. Sabessa tilauksesta. Rc-pisteellä paljon koreja myös, on prolinen maahantuoja. Autosta en tiedä, pitäisi olla jäykät akselit ja takaveto, vai miten tarkkaa on. Renkaat mietityttävät enemmän, jos ei street rodia rakenneta.

423
Lukee ekassa viestissä. Asia on tullut jo, lukkoon vaan, tai lopetetaan mieluummin ite.

424
Vapaa keskustelu / Vs: yleistä asiaa polkupyöristä
« : 08.07.08 - klo: 13.09 »
Ei minkä tahansa. Lähellä olevat sopii.

425
- Onko noissa autoissa usein jotain säätämistä ja korjailtavaa?
- Ja pystyykö tämmöinen tavallinen mies joka ei ymmärrä elektroniikasta ja moottoreista juuri mitään oppia tuommoiset säädöt ja korjaukset?
- Ja jos lähtee ostamaan tuommoista niin sanottua ready-settiä niin tarviiko siihen tehdä muuta kun laittaa bensaa tankkiin ja kiskaista auto käyntiin?
-Polttiksissa on.
-Voi oppia.
-Ei bensaa, polttoainetta kyllä ja vetostartti ei ole kovin suosittu.

Ari-pekan rc sivuilla on paljon tietoa aloittelijalle. Sähköauto on helpompi aloittamiseen.

426
Vapaa keskustelu / Vs: Tietokone ongelmaa
« : 07.07.08 - klo: 13.52 »
Suurin osa tietokoneongelmista on penkin ja näppiksen välissä.

Ja kallis mäcci ei ole pakollinen, voi kokeilla lähes yhtä varmaa linuxia, edes poistamatta wintoosaa. Voi jopa kokeilla ilman asentamista. Jos toimii levykkeeltä kokeiltaessa, asennuskin todennäköisesti onnistuu ja ongelmia ei sen jälkeen pitäisi paljoa tulla. Vika ei ole linuxin, monesti vain rauta ei ole yhteensopivaa.

427
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 07.07.08 - klo: 13.38 »
Ari-pekan sivuilla on kerrottu mikä säätö vaikuttaa mihinkin. Driftailijoitten omalla foorumilla oli myös joku rengaskikkailu.

Itse driftailen sisällä vanhalla Xray T1R:llä ja 27t hiilikoneella teippiä renkaissa.
Kori jo valmiiksi turistissa kärsinyt Stratus 3. Sitä ei halua nähä kukaan.
Maalarinteipillä ei yhtään pitoa, ei nouse vauhdit liiaksi sisäajoon, ja jaksaa stanukoneellakin luistaa. Joskus puhaltais kompuralla pihan puhtaaksi ja kokeilis tuolla 8.5t hiilettömällä, vois olla tarpeeksi tehoa vauhdikaampaankin menoon. Ei vain haluttais noparin piohoja alkaa vaihtamaan, jos puhdistaa asfaltin, niin voisi uskaltautua T2:llakin.

428
Sähköautot / Vs: Lunch Box
« : 06.07.08 - klo: 16.27 »
Käytettynä, etusivulla olevissa liikkeissä voit tehdä hintavertailua. Perusmallissa voimansiirto muovia.

429
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 05.07.08 - klo: 19.06 »
Mabuchin hiilet on kivikovat ja uurretut, siksi kulkee kovempaa sisäänajettuna. Vesilasissa tehtynä kuulemma nopeampi.

430
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 04.07.08 - klo: 21.04 »
Siellä ari-pekan sivuilla olevassa ohjeessa sanotaan, että ensiksi ei sähköjä päälle, hiukan vain liikutetaan kaasuservoa käsin. LUE OIKEASTI NE OHJEET, foorumi ei ole henkilökohtainen helpdesk.  Auton ohjekirjassa on kokeilusäädöt, laita niihin aluksi. Kai ne liikkeessäkin auttaa, soita ja kysy mitä tehdä, jos olet niin urpo että et lue ohjeita. En suosittele polttista jos ei tiedä mikä on servo, tai ei jaksa ottaa selvää.
Elkää vastatko, jos jossain on hyvät ohjeet, opetetaan hakemaan tietoa.

Miksi luulette minun tykkäävän sähkövehkeistä?



Äänien(siis niiden puutteen) takia tietenkin.  :angel:

431
Yleinen keskustelu / Vs: Veden päällä ajaminen
« : 04.07.08 - klo: 20.52 »
Ei muutaku vastari ja nopari kortsuun ja menoksi.
Sinultahan tuo ensin tuli. Mutta, nehän on hyviä, ovat läpinäkyviä(jotkut) ja kestäviä.
Leikkais toisen pään auki niin vois venyttää suoraan auton päälle, sitten vielä varmistukset kuumaliimalla(jos sekään pysyy), niin olis koko auton suojaukset kerralla :mrgreen:. Varmasti on parempi kuin elmukelmu. Jos toimii niin voi hommata eri väreissäkin, saattavat tosin kulua muuhunkin :roll:.
Polttisten vastarikoteloitten vesisuojauksessa oli kans mielenkiintoinen idea.
Tämähän muuten menee vielä kohtalaisen läheltä aihetta :shocked:.
Kokeilkaahan tätä vauhtityyliäkin joku niin päästään tästäkin.

432
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 04.07.08 - klo: 20.31 »
Ari-pekan rc sivuilla sivuilla on ohjeet säätämisestä. Kokeile vaikkapa googlella josko löytyis. Siellä on myös paljon muuta hyödyllistä. En osaa auttaa itse, en omista polttiksia Ja tarkoitat varmaan palamatonta ainetta, etkä palanutta.

Kaikki aloittelijat, etsikää tietoa ensin ja kysykää vasta sitten täällä foorumilla. Säästätte aikaa ja muita harrastajia. Voisiko tuon kirjoittaa johonkin näkyvään paikkaan isolla? Uusavuttomuus on noloa, mutta kaikkihan on joskus pieniä aloittelijoita.

433
Mitä väliä sillä olisi? En usko, että kukaan hakisi kahta erilaista setuppia radalle ja ajaisi sitten nopeammalla.
Sen sijaan vara-autoa ei saisi pitää ajovalmiina, joku voisi taktikoida ja ajattaa autoja vuorotellen.

434
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 04.07.08 - klo: 19.18 »
Sitten vielä. Mitä kävi äsken ku auton sain käyntiin, niin se otti kierroksia paljon itsestään sitten yritin sammuttaa sitä, niin ei sammunu vaikka kytkin virrat pois päältä ?
Väännä servo niin että kaasu kokonaan kiinni. Ei sähköjen katkaisu vaikuta mitenkään polttiskoneeseen, niiden ainoa yhteyshän on kaasuservo, eli virtäkytkin ei toimi tappokytkimenä.

435
Traxxas / Vs: Traxxas Slayer
« : 04.07.08 - klo: 19.13 »
Mikseivät tehneet sähkiksestäkin nelivetosta, olis voinu jopa ostaa. Surisevaan en koske. MIELIPIDE
On kyllä komea, aika aito kun polttis tuon kopan kaverina.

436
Ainakin metsässä hyvin monet muutkin gepsit näyttävät minne sattuu, riippuu miten löytää sateliittejä.
Kaksi tyytyväistä käyttäjää tunnen. Jos et tarvi tuonlaatuista kameraa, on halvempiakin vaihtoehtoja.

437
Tai se vara-auto.

438
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« : 04.07.08 - klo: 19.00 »
johtuuko kuumeneminen kytkimen luistamisesta vai kuumeneeko semiräppäilyssäkin???
Yleensä johtuu. Ilman kokemusta sanoisin, että kytkinpalat on lopussa. Katsoppas miltäs näyttävät, kirjottamistakin kannattais opiskella.
mulla ne lämmöt om 110-130°C. Kerraki lämmöt oli 124°C laitoin kaasuu nii sammu, mistä syystä?
Lähtikö käyntiin heti jälkeenpäin, vois olla leikkaaminen jos ei. Saattoi sammua ihan muutenkin kun väärät seokset. Sullekkin taas kirjottamisesta, saat varmaan jo bannit.

439
Yleinen keskustelu / Vs: Veden päällä ajaminen
« : 04.07.08 - klo: 18.49 »
Helpommalla pääsee kun upottaa kumit vaikka ämpäriin ja laskeskelee veenpinnan nousun perusteella tilavuuden. Jos nyt en kovin pahasti väärin muista niin litra vettä painaa kilon. Ja jos kumi(t) syrjäyttää litran verran vettä niin se kelluttaa kilon verran painoa.

Tai laittaa ongenpainoja kumiin sisälle tai pussissa päälle, katsoo paljonko kärsii olla ja punnitsee ne. Pitäisi vain tehdä ajettavilla laparenkailla, niissähän on pienempi ilmatilavuus lapojen takia. Vai vaikuttaakohan niin paljoa.

Miten muuten nuitten Juomunäkkien kanssa sait sähkövehkeet autoon kiinni, nehän on liukkaita kuin ankeriaat, ei niissä taida kakspuoliteippi pysyä. Perinteisesti kuminauhoilla, nippusiteillä, teipillä ja rautalangalla?

440
Tuossa putiikissa kannattaa olla valmiiden tietojen kanssa, kyllä ne antaa mitä haluat kun kysyt, aina ei saa kyllä mitän vinkkejä myyjältä.

441
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.07.08 - klo: 18.26 »
Nuilla saisi kyllä komean maastoralliluokan, tyyliin paris-dakar. Jossakin ameriikassa taitavat ajaa myös jonkinlaista suomalaisemman maaston mukaista sarjaa.

442
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 04.07.08 - klo: 18.22 »
Okei, pitäis opetella tekeen oma piirilevy, kun ei oikein monesta paikasta saa.
Nopari siis? Vastaanotin? Rc liikkeet on niitä väärällään, halvallakin alkaa saamaan hiilellisten kamppeita.

Juupeli72, miten olis hiekka, haittaisko lisäpaino? Marketti airsoftkuulilla sais kevyemmän, laita täyteen asti, ettei helise, ja kantaa. Sama hiekalla.  Kovaa/paljon foamia voi myös kokeilla. Tai puske täyteen kuumaliimaa/silikonia.

Ajattelin joskus läjätä putkesta/L-palkista traktorin. Tekis reilumman kokosen niin vois oikeastikkin tehä jotain.
Nostovarret sais iso(i)lla servolla, kauhakin olis ihan kiva. Jonkun kokoseen vois käyttää 2.2 ja 40-series Mashereita.
Hydrauliikanhan sais isoilla iskareilla umpimännillä, joitten varsia servo(t) painais. Vielä painekytkin, niin ois hieno systeemi kohtuu rahalla. Sylintereinäkin vois käyttää iskareita, molempiin tosin  pitäisi olla lisäsäiliölliset, että olis letkunpaikka. Vai oonkohan minä tajunnu lisäsäiliöllisten rakenteen oikein? Tosimieshän tekisi kyllä itsekkin liitännät.

Papalla olis projektiin joutava porakone, olis välityksetkin valmiina.
Voimansiirtokin pitäis olla, ketjustahan vois tehä. Kestää aika paljon vääntöa jo fillarinketjukin. Kai ketju kestää etuakselin liikkumavaran taipumisen? Tai kehittelis kelluvan liitoksen, kuten joissain levyjarruissa.

Tuommoseen metriseen sais olla kyllä jo aika isot kumit. puutarhajyrsimen tai ajettavan ruohonlekkurin sopis kyllä mutta, kun muun auton budjetti on lähes nolla(ilman servoja), pitäisi halvalla ssada. Voisihan nekin tehä rauasta, vaan kumiset ois kivemmat. Saiskohan saniteettisilikonia valettua muottiin? Pitäis kokeilla kun kunnolla voitelee vaseliinilla, pahuksen tiukkaan tuntuu tarttuvan muuten.

443
Tuo yksiautosysteemihän juuri toisi oikeaa endurance henkeä. Veikkaisin että sintratut kestää ajaa 3 tuntia putkeen, jos ei ole hillitön virikone ja on oikea välitys. Vara-auto on melko pakollinen kyllä. Varaosiahan on monilla pakki täynnä.
Akut ratkaisevat kyllä aika paljon, yksiautosysteemi voisi tasoittaa, vaan rattimiehethän ne voittaa aina.

444
Yleinen keskustelu / Vs: Veden päällä ajaminen
« : 03.07.08 - klo: 23.10 »
Mutta paljonkos oli Äijän autolla painoa?
Kokeilkaa vaan kelluuko auto, jos kelluu ei paljoa vaaraa. Helppo kokeilla kotona ilman virtoja, jos uppoa niin kuivaa vaan, eikä hajoa osat.
Eikö tämä toimisi paremmin sähkövehkeellä, vai kummassa on parempi teho/painosuhde?
Voisi laskeskella paljonko 2.2 kumi kelluttaa, jos joku on nopeampi niin laittakaa laskelmat näkyviin tänne.

445
Jos joku on huomannut, samaa akkuteippiä voi käyttää monta kertaa ja ei sen vaihtokaan kauaa kestä. Myös akkutelineen sokat irtoavat nopeasti. Kiinnostava idea, saisikohan jostain tiimin kasaan. Kaverin ohjaimeen totuttelu on vaan vaikeaa. Tuolla ei varmaan virin a-finalistit aja, vois jopa pärjätä, ja pipoja ei tarvi kerhokisoissa kiristää.

446
Vapaa keskustelu / Vs: Ruuvin päät
« : 03.07.08 - klo: 13.41 »
Ja jos kanta pyöristyy, dremelillä viilto ja talttapäällä auki.

Mihin muuten modet on kadonnu? Ei pahalla kellekkään, mutta foorumilla on paljon todella turhia topickeja ja offtopicia. Kieliasukin tuntuu kokoajan huonontuvan. Minä sanoisin, että noloa jos ei pisteitä ja isoja kirjaimia osaa. Tavuttaenhan sellaisille pitää vastata?
Tästä jälkimmäisestä taitaa ollakkin keskustelu jossain.

447
Rata näyttää liian leveältä, sais tuohon tilaan varmaan monimutkasemmankin?
Vai eikö nuin pienikään auto taitu? Vois joskus harkita minizetaakin.

448
Sähköautot / Vs: tuntematon auto
« : 03.07.08 - klo: 13.05 »
Lue ari-pekan rc-sivuilta mitä kaikkea tarvit auton liikuttamiseen, siinä on sellainenkin kuin nopeudensäädin. Jos on vanha mekaaninen, elä rasita alle 27t koneella.
Tekniikaksi ei kannata laittaa 2,5r harjattomia, kannattaa tehdä vaan kruisailuauto.

Jos hiilellinen, vaikkapa:
Kone http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1905
Nopari http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2968
Tai hiiletön paketti, ei välttämättä kannata kiusata voimansiirtoa tällä:
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2207

Tuossa olis budjettiratkaisuja. Tuo hiili Mabuchi on aika tehoton, mutta kruisailussa.
Kai sulla on sulla on ohjain/lähetin ja vastaanotin?
Se hammasratas on pinjoni, tietääkä kukaan mikä dpi tuossa on? 32dpi?

Tekstistä saa selvää, mutta isot kirjaimet on silti kivoja.

449
Sähköautot / Vs: Miten teen virtapiirin?
« : 03.07.08 - klo: 12.27 »
Ja minua pätevämpi kaveri sanoi, että harjattomaan tarvii 2:in kertaisen määrän fettejä.
Jos oikein osaa, niin vielä pienemmän saa kaksipuoleiselle piirilevylle.
Jos thorak ei ole huomannut, aiheen otsikon voi muuttaa muokkaamalla ensimmäistä viestiä.
Ehdotus: "DIY auton sähköt, miten?"
Siinä on sähkömiehelläkin vaikea sanoa, että mitä pitäisi tehdä kun sanot vain piirilevy, piirilevylle voit tehdä vaikka noparin, vastarin, ajastimen, äänigeneraattorin, valosarjan, tekoälyn, metallinpaljastimen... lista on loputon  :laugh:
Juuri noin, vaikea vastata kun kysyjä ei tiedä mihin haluaa vastauksen.
Ja nuita valmiita tuotteita ei yleensä sanota enää piirilevyksi, paitsi jos ei tiedetä mikä laite on.
Jos ei tiedä termiä, kysyy mitä haluaa tapahtuvan ja nuo käsitteetkin lienevät wikipediassa, en ala tarkistamaan.

450
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 03.07.08 - klo: 12.10 »
Jos pro hobbyllä(airsoftilla) on vielä rc kampetta niin kysy sieltä, en tiedä kun maalaan ruiskulla.

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15] 16