Aiemmin mof:n esimerkiksi laittama videon pätkä sähkökrossista sai jopa minut ymmärtämään, miksi koneita ei haluta rajoittaa ja miksi koppia halutaan leikata. Todella nopea rata ja ainoastaan suuria hyppyjä. Onko tuo vaasan rata tyypillinen esimerkki kotimaisista sähkökrossiradoista? Mikäli niin on, niin luokan vetovoima hiipui juuri omalta kohdalta.
Yleisesti ottaen hienoa, että sääntötyöryhmä sai näinkin lyhyessa ajassa selkeät puitteet luokan eteenpäin viemiselle, kaikesta väännöstä huolimatta.
Youtubesta löydät Maastosarja 2009 videot samalta käyttäjältä jonka tuo Vaasan radankin video oli. Radoissa on eroja, mutta jos nyt joka radalla olisi hyvä pystyä ajamaan, niin olisihan se kiva että autot olisi sellaisia joilla siihen pystyisi.
Tässä vielä kaikki maastosarjan 2009 radat:
Jyväskylä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rqj2Eux4Zqw[/youtube]
Vaasa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rThPJd9iqQ0[/youtube]
Lavanko:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vZRYFJFsdDM[/youtube]
Hyvinkää:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZyqzOABF424[/youtube]
Koria saa leikata ilmeisesti jopa jenkkilässä, siellä on vain 17.5T koneet ja radoilla ei ole yleensä noin korkeita hyppyjä. Mutta tosiaan siltikin niitä leikellään...