Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #210 : 13.06.06 - klo: 00.13 »
Nikke mistä tilasit beetlen?
Edit: Sieltähän se Hobbythek löyty edelliseltä sivulta...  :wink:
Edit2: Ettei jää ihan turha viesti niin kysytään: Paljonko tuli rahdit hobbythekistä? Mitä nyt nopeasti selailin sivuja niin lähemmäs 50e tuntuis menevän :|

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #211 : 13.06.06 - klo: 07.11 »
Liki 50€ tais olla mutta ei paha minusta ollenkaan kun miettii kuinka paljon tuo sotaratsu painaa ja kun kuitenki paketti tulee alle viikossa.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #212 : 13.06.06 - klo: 09.35 »
Kuluja tuli tuo 50€ mutta jos ollaan niin pikkutarkkoja niin 49 ja risat.. Mulle tuli tuolta lisäks muutamia kamoja niin meni kuluineen 850€. Ja tasan kuusi päivää meni toimituksessa.. :)
Traxxas Revo 2.5

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #213 : 13.06.06 - klo: 13.58 »
Joo sitä mä kattelin että stadiumtruck tulis noin 800e tulta. Siihen sitten servot lisäksi 100e... Hobbylinnassa stadium + servot paketti maksaa nettisivujen mukaan 940e eli kyllä se lopuks vaan aika samoihin menee... Toki tuolta sais sitte muutamia vahvistus osia samassa paketissa...  :|
Miten on takuu sitten? Onko se tuolla Hobbythekissä ihan toimiva vai saako sitä suoraan marssia kauppaan uutta osaa hakemaan jos sattuu joku valmistusvirhe olemaan?

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #214 : 13.06.06 - klo: 14.52 »
Saksalaisilla on aika erilainen käsitys kuluttajasuojasta. Siis ihan yleisesti. Toisin sanoen, Suomessa asiakas on joskus jopa "kuningas" oikeuksiaan perätessään. Saksassa näin ei pääse käymään. Mikä sitten voisi olla takuu radio-ohjattavissa yleensä, tai onko sitä? Selvissä tapauksissa Suomessa takuuasiat ovat varmasti helpompia hoitaa suomalaisen myyjän kanssa, kuin vieraalla kielellä sähköpostin välityksellä Saksaan. Toisaalta, Hobbythekin tarjous on aika houkutteleva.

Itse ostin Beetlen Suomesta juurikin reilun kauppiaan vuoksi. Eikä ole huono asia, että meillä olisi jälleenmyyjä Suomessa myös jatkossa.

Ei siis ole oikeaa vastausta, että Suomesta, vai Saksasta.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #215 : 13.06.06 - klo: 16.17 »
Päädyin ihan sen vuoksi tilaamaan saksasta kun tuohon 750€ perus hintaan tulee aludiffi,ratassuoja,joku kuulalaakerisarja, teräspinjoni, offroad ilmaputsari(muuten vakio, mutta siihen tulee se hiton muovi kupu päälle).

Tein jonkin näköisiä suojia autoon. Laitan kuvia jos osottautuu päteviks.. Diffiin pitää tehdä parempi suojaus kun nyt. Lähetään kohta racerin kaa ajamaan, jos vaikka sais tosta omasta beetlestä sisäänajoa eteenpäin.. :D
Traxxas Revo 2.5

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #216 : 13.06.06 - klo: 16.53 »
Mr.MR Tuota oon itekkin miettiny mutta todellakin tuollanen HT edition olis mahtava juttu. Tulis siinä säästöä aika paljon ja jos auton hankin niin luultavasti se tuollanen pitää itellekkin tilata :wink:
FG Monster Beetle Pro HT luultavasti jos ei mitään hyvää käytettyä tuu vastaan...

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #217 : 13.06.06 - klo: 20.50 »
Dodii. Eka tankki takana. Hyvin toimi, vaikkakin alussa sai liikaa bensaa ja kasteli tulpan, mutta kyllä se sitte pelitti.. Noi kaheksan iskarisissa autoissa tuntuu olevan tolkuttoman jäykkä alusta. Itellä yks iskari per nurkka ja on vakiona jo ihan hyvä. Meijän rata on vaan niin epätasanen niin lähti keulimaan jos kiihytteli vähän rankemmin. Racerin stadium beetle pro lähti röykyistä taas mihin sattuu jäykän alustan vuoksi.. Pari päivää taukoo, että saa suojaukset tehtyä paremmasta materiaalista ja jos vaikka ilmanputsareita sais vihdoinkin tuolta pomppulinnasta.. Jotkut on valitellu, että ratas suoja ottaa isoonratteeseen kiinni, mulla ei ota kii. Pölyä oli niin valtavasti että ei mitään järkee.. :(   Mutta muuten oli mukavaa.. :D
Traxxas Revo 2.5

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #218 : 13.06.06 - klo: 20.58 »
Eli tuo normi monster beetle alusta käyttäytyy paremmin kuin Pro? ja maksaakin vähemmän :)
Tärkeä tieto...

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #219 : 13.06.06 - klo: 21.19 »
Epäilisin että kyllä. Kaheksalla iskarilla meno on aika pomppusta..
Traxxas Revo 2.5

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #220 : 13.06.06 - klo: 21.20 »
Mitäs mä sanoin... :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #221 : 14.06.06 - klo: 07.20 »
Joo tuo minun versio on ihan p*ska :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #222 : 14.06.06 - klo: 11.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Eli tuo normi monster beetle alusta käyttäytyy paremmin kuin Pro? ja maksaakin vähemmän :)
Tärkeä tieto...


Alusta on kai aina kompromissi. Asia, johon vaikuttaa moni asia, ja tottumukset ja tarpeet. Ei liene yhtä oikeaa vastausta.  :wink:

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #223 : 14.06.06 - klo: 12.26 »
Racer, rakenna siitä kuplastasi rata-auto tyyliiin nämä:




Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #224 : 14.06.06 - klo: 14.42 »
Tuollanen joillain pienillä nappularenkailla olis just eikä melkeen jokkisauto. Niille sit tasanen rata mis asvaltti ja hiekkaosiot. Siitä syntyiski aivan vastustamaton kisaluokka kun autoista tehtäisiin säätöjen suojissa standardi vehkeitä ja luokka pidettäisiin tasaisena herrasmiesluokkana :D

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #225 : 14.06.06 - klo: 15.12 »
Tässä pari esimerkkiä:

Krossi Beetle

Krossi Beetle2

Jostain syystä ihmiset vaan tykkäävät ostaa ennemmin monster-renkaisen auton. En tiedä miksi.

Asvaltilla noi ei kauaa kyllä noi nappularenkaat kestä, mutta renkaita on monenlaisia. Tampereen kisat olivat loistava alku, josta on hyvä kehitellä eteenpäin.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #226 : 14.06.06 - klo: 16.12 »
Ite oon kaavaillu monsterirenkaista siksi että ei oo mitään rataa alle 100km missä noilla vois kunnolla ajaa. Hiekkamonttuja onkin sitte jo enemmän...

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #227 : 15.06.06 - klo: 11.34 »
Nyt ei ole tarkoitus kehua omaa, mutta olen noilla krossirenkailla käynyt hiekkamontullakin. Hyvin toimii, ja myös kääntyy.  8)

Vaikka huono minä olen noita vertailemaan, kun olen ajellut vain krossirenkailla. Kisoissa vaan näytti siltä, että isoilla renkailla oli joskus vaikeampaa kääntyä. Toki sekin riippuu auton säädöistä, ehkä.  :wink:

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #228 : 15.06.06 - klo: 12.32 »
Oma auto kääntyy ihan hyvin noilla isoilla renkailla.. En tiedä sitten miten toi krossi renkainen versio kääntyy. Ajanu vain monster ja stadium renkaisilla autoilla..
Traxxas Revo 2.5

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #229 : 16.06.06 - klo: 21.21 »
Tollaset suojat tein. Hyttys verkko edessä ja molemmilla sivuilla, estää tehokkaasti ei toivotut vieraat tankin päällä/moottorin alla.

Tollanen maalaus tuli sutastua. Mastonin perus spray, pysyy hyvin korissa. Kokeiltu on ihan oikeissa olosuhteissa.. :lol:
Traxxas Revo 2.5

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #230 : 16.06.06 - klo: 21.28 »
Sulla mättää joku tuossa kuvan linkityksessä kun on noin pieniä ja kun painaa kuvasta niin se vie imageshacking pääsivulle :)

Ota imageshackissa rasti pois siitä resize image 320x240 (for websites & email) koska noista kuvista ei näy juuri mitään kunnon resolla...
sit ku se antaa ne kaikki linkit niin ota sieltä se Thumbnail for forums (1) eli toiseksi ylin ja kopioi se foorumille. Silloin kuva näkyy näin:

Ja kuvasta klikkaamalla aukeaa kuva isompana :wink:

EDIT: ja ettei mee ihan offaamiseksi niin on siinä hieno FG  8)

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #231 : 17.06.06 - klo: 00.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"
Oma auto kääntyy ihan hyvin noilla isoilla renkailla.. En tiedä sitten miten toi krossi renkainen versio kääntyy. Ajanu vain monster ja stadium renkaisilla autoilla..


Itsellä on sekä monsteri, että crossi renkaat ja kyllä crossi renkailla kääntyy huomattavan paljon paremmin, pysyy pystyssä paremmin ja muutenkin on paljon ketterämpi ja konekin ottaa herkemmin kaasua, kun ei ole niin painavia renkaita pyöritettävänä.

Itse en ole noilla monsu renkailla ajanutkaan sen jälkeen, kun nappula renkaat hommasin. Itse ainakin tykkään enemmän offi renkaista, kun ei kimpoile minne sattuu ja paremmin kääntyy/kurvailee.
Axial SCX 10 TR

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #232 : 17.06.06 - klo: 11.15 »
Niinkuin sanoin, en tiedä miten krossi renkaat käyttäytyy.. Sillä sanoin että oma kääntyy ihan hyvin. Pääsee kääntymään jopa yhden 1:1 auton mentävällä mökki tiellä eikä mene puskaan..  :lol:
Traxxas Revo 2.5

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Bensa-autot
« Vastaus #233 : 17.06.06 - klo: 16.29 »
Heh, tuli eilen ajeltua motocross-radalla, todella upea ympäristö rällätä fg:llä... Illan päätös oli tälläinen  :lol:  :lol:





Täytyy varmaan vaihtaa...  :wink:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #234 : 17.06.06 - klo: 18.19 »
kyllä noilla vielä vetelee :mrgreen: Mites sulla on tuo pikkuratas kans muovia?vaikka meillä on periaatteessa sama auto niin mulla se on terästä.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #235 : 17.06.06 - klo: 19.06 »
linkittäkääpä videoja FG stadiumeihin jos löytyy. Eritysesti kiinnostaa Stadium renkaiden pito pehmeämmällä alustalla...

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #236 : 17.06.06 - klo: 19.45 »
EI pahasti oo menny sileiks.. :lol:  Teräs pinjoni ja muoviseks vaan isoratas niin meno jatkuu.. :wink:
Traxxas Revo 2.5

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Bensa-autot
« Vastaus #237 : 17.06.06 - klo: 21.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"
EI pahasti oo menny sileiks.. :lol:  Teräs pinjoni ja muoviseks vaan isoratas niin meno jatkuu.. :wink:


Juuri laitoin kiinni uudet rattaat, onneksi tuli tosiaan ostettua heti vararattaat :)

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #238 : 17.06.06 - klo: 23.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"

Itsellä on sekä monsteri, että crossi renkaat ja kyllä crossi renkailla kääntyy huomattavan paljon paremmin, pysyy pystyssä paremmin ja muutenkin on paljon ketterämpi ja konekin ottaa herkemmin kaasua, kun ei ole niin painavia renkaita pyöritettävänä.



Tässähän se nyt sitten tuli, totuus. Ja varmasti on ko. harrastajalla kokemusta. Siinä nappularenkaassa vaan on enemmän pitoa. Jo se on tosin todistettu kisoissakin.

Mutta niinhän se on, että miehet aina kiistelee, että kenellä on isoin. Ja tässä kohta renkaiden suhteen.  :D

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Bensa-autot
« Vastaus #239 : 17.06.06 - klo: 23.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr.MR"
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"

Itsellä on sekä monsteri, että crossi renkaat ja kyllä crossi renkailla kääntyy huomattavan paljon paremmin, pysyy pystyssä paremmin ja muutenkin on paljon ketterämpi ja konekin ottaa herkemmin kaasua, kun ei ole niin painavia renkaita pyöritettävänä.



Tässähän se nyt sitten tuli, totuus. Ja varmasti on ko. harrastajalla kokemusta. Siinä nappularenkaassa vaan on enemmän pitoa. Jo se on tosin todistettu kisoissakin.

Mutta niinhän se on, että miehet aina kiistelee, että kenellä on isoin. Ja tässä kohta renkaiden suhteen.  :D
Näinhän se on mutta tuo on taas kokemusta _radalta_...
Testaappa kummillakin renkailla kiivetä montulla mäkin tai ajella hienojakoisessa hiekassa... Oon aika varma että krossirenkailla FG kaivaa itsensä _todella_ syvälle sinne hiekkaan. Radalla kuitenkin varmasti paremmat kuin MT kumit...