Sain koneen taas pyörimään. Lämmitin sylinteriä ihan kunnolla kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen aika pienellä voimalla lähti pyörimään. Paitsi ei pyöri ympäri asti, ei mene yläkuolokohdan yli. Siispä irroitin kannen. Sylinteriputken yläreunassa näkyi ihan selvästi kuinka rasva on palanut renkaaksi siihen juuttuma kohtaan. Se sylinteri lähti ihan kevyesti vetämällä irti joten otin sen pois ja liuotin palaneet rasvat pois WD-40:llä ja vanupuikolla hangaten. Aika hyvin lähti puhtaaksi eikä metallissa näy mitään jurmuja.
1.
Nyt on ongelmana sylinterin takaisin laitto. Se on ilmeisesti lämpösovitteella kiinni koska se ei mahdu takaisin kun kone on viilentynyt? Pitäisikö tehdä niin että jäähdytän sylinterin pakastimessa ja sit lämmitän sitä moottoria että saan sen takaisin paikalleen?
2.
Pitäisikö tuon koneen pyöriä ihan kevyesti yläkuolokohdan yli vai tuntuuko siinä pieni vastus, siis kun käsin pyörittää sitä? Ymmärtääkseni noissa koneissa on hiukan kartionmalliset sylinterit.
3.
Onko tuo Hyper 7 RTR paketin vakiokone 4 porttinen? En noista porteista niin hirveästi ymmärrä, mutta tuossa koneen sylinterin kyljessä on 8 aukkoa + pakoaukko = 8 port..? Lisään valokuvan tähän kohta jos vaan saan otettua hyvän.