Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: 1 ... 32 33 34 [35] 36 37
1021
Joo,sorry poijaat lista ei ole ajantasalla,jos olette ilmoittautuneet kaikki kunnossa.
En vain ole saanut päivitettyä listaa jostain syystä.
Kyllä tulossa on varmaan,tämä soppa ei oikein pelaa kahdella kokilla..... :smiley: :smiley:

1022
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 27.10.10 - klo: 09.51 »
Casino Cup kisa takana ja uusia vinkkejäkin löytyi , lähinnä M05:den käyttäytymiseen.
Ongelmahan ollut "vaeltelu" suorilla ja yliherkkä ohjausvaste.
Kokeilimme siirtää servosaverista työntötangon lähtöpisteen mahdollisimman sisään eli lähemmäksi servon akselia,jotta liike mahd.pieni ja auttoi todella paljon , ei vaeltele enää.
Eli ongelma oli siinä.
SÄÄTÖÖ , SÄÄTÖÖ vaan siit se lähtee...
 

1023
Tulokset / Vs: KyPak Casino Cup tulokset
« : 27.10.10 - klo: 08.20 »
Vaan tulipa Saimaan rannoilta Idästä Suuri vaara,Ajatollah AssoRacing...ja vei koko potin !!
Mitään ei mahtanut,kaikki oli pelissä....Eikä tarvi selitellä.
Hopee ei ollut tarpeex nopee , mutta ei häpee !!
Eikös vois ajatella ikä tasoitusta tännekin??! :grin: :grin: :lol: :roll:(Viimeinen oljenkorteni)

1024
Tulokset / Vs: KyPak Casino Cup tulokset
« : 26.10.10 - klo: 09.07 »
Jees, vääntö oli tiukkaa...mutta hauskaa oli.
Kunnioitusta Vatolle , kun saapui lunta ja sääolosuhteita uhmaten niinkin pitkän matkan takaa.
Todellista RC-HENKEE !!!
Järjestely porukalle myös kiitos , ennenkaikkea Valtsulle ja Ekille ja Karille.

1025
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 12.10.10 - klo: 09.03 »

Voisiko tänne tehdä listan kovakuorisista lipo akuista, jotka menevät m-03 ja m-05 minien akkukoteloon koteloa modaamatta ja ovat siten kisalaillisia?
Akkuja on niin monelta eri valmistajalta,vähän on vaikeaa listata,mutta muutama havainto kuitenkin on:
LRP:n 3500 ja 4000(sama kuori) mahtuu suoraan M05:seen MUTTA EI M03:seen.
Eli kannattaa siis katsoa akun mittoja erityisesti leveysmittaa,koska siitä on lähinnä kysymys.
Nuo LRP:t oli minulle yllätys;ja kun tungin väkisin M03:seen,jouduin hakkaamaan sen pois sieltä ja seurauksena kuoren murtuminen.....
Kaikki muut(ns.pötkö LiPot) ovat menneet tähän mennessä ihan suoraan molempiin autoihin.
Että näin.

1026
En ole hetkeen seurannut VTRn sääntökeskustelua. Ajetaanko VTR kesän säännöillä vai onko jo tehty uudistuksia?

Tomi

Kerssi kielletty eli 0-ennakko säätimessä.
Välitykseen emme ole mitään muutettu mutta kenties tehdään samanlainen herrasmies sääntö että 4,5 korvilla mennään, vai mennäänkö en tiedä.
Jerzi
Jerzi hoi !
Saiskos nyt selkokieliset säännöt,ja miten 0-ennakkoa sekä välityssuhdetta valvotaan.Suurimmalla osalla ei varmaan hajua 0-ennakosta.Ja välityssuhde juttukin on niin autokohtainen,millä kisa järjestäjä pystyy HELPOSTI toteamaan asian??? Jokaisen auton välitystaulukollako sekä laskemalla
hampaat rattaista????
Peesaan Isosuota asiassa eli katsastukset tulee olemaan ainakin vähintään mielenkiintoisia....

1027
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 06.10.10 - klo: 10.03 »
Taannoin oli vinkki koskien M03 servosaveriä tai miten siitä saa välyksettömän ja tarpeeksi tiukan,mutta kuitenkin joustavan törmäystilanteessa.Kokeilin Oulun vinkkiä eli kuumailmapuhaltimella tiukentaa kiristysrengasta; kyllä näyttäis toimivan.Eli hyvä vinkki Oulusta.Itse laitoin renkaan ympärille servoteipin ja pienen nippusiteet sen ympäri löysähkölle,teippi antaa hieman joustoa ja pitää samalla nipparin paikallaan.

-KJ-
No nyt joudun vetämään sanojani takaisin servoseiverin suhteen.Tuo viritys ollut käytössä ja ei se oikein pelannut pitkän päälle.....Kun tuli törmäyksiä rataesteisiin,kiristysrengas murtui poikki ja nippusidevirityskään ei oikein pelannut.Tosin kokeilu oli kiinni vasta-alkajan autossa,joten törmäyksiä tuli normimäärää huomattavasti enemmän.J.Hovin mainitsema "kontaktiliimalla koko seiveri jäykäksi" toimii kyllä varmaan,mutta hän ajelee muovisilla ohjauspaloilla,jotka antaa periksi törmäyksissä eikä näin välitä koko voimaa servolle....Ajotaidolla on merkitystä :shocked:....
eli viisain ratkaisu näyttäisi olevan vaihtaa seiveri esim. GM Large seiveriin.Siinä olisi hyvä tehdä
1-piste raidetanko kiinnitys eli raidetangot lähtee ulospäin yhdestä pisteestä;vakiolinkki muovit päällekkäin siis....joutuu vähän passailemaan.Silloin ohjaus geometria paranee,kun pyörät kääntyvät
suunnilleen samansuuntaisesti kumpaankin suuntaan...
-KJ-Melkein täysissä sielun ja ruumiin voimissa

1028
Hienoa, että saadaan taas mineille kisoja! Mukana ollaan.

Mites... Onko Casinolle tulossa drifting-kilpailuja? Sattuisiko jopa samalle päivälle minien kanssa... :roll:
Ollaan kyl harkittu,mutta on KyPakin Drifting-jaoksen harkinnassa viel.....

1029
SIKSIPÄ TÄMÄ ON SUNNUNTAINA ,JOTTAS SAA AINAKIN SYÖDÄ KUNNOLLA !!!
Vähän uutta ja ihmeellistä yritämme radalle vääntää(siis ei TORTTUJA !!)kiusataksemme kisailijoita....mutta siitä sitten paikan päällä(;sanoi vaari mummon selässä!!...)
-KyPak henkilökunta-

1030
KyPak järjestää Tamiya Mini Classic/Competition ja VTR Casino Cupit ; 2 osakisaa.

CASINO CUP II
Su 21.11.2010
Casino Circuit , Koria (Pioneeriravintolan yläkerta)
Luokat:
Mini Classic
Mini Competition
VTR-10

Säännöt:
Mini Classic;perinteiset K.Lehdon säännöt + HandOut-moottori;moottorit arvotaan ennen kilpailun alkua ja palautetaan kisan jälkeen järjestäjälle.Koneissa vakio johdotus,jota tulee käyttää.Järjestäjä voi suorittaa koneiden uudelleen jaon kisan aikana.
M05 auto sallittu.
Minimipaino: 1350g
Mini Competition; moottori SP Sport Tuned Version 2,0-2500kv RF tuotekoodi: SPST25V2
Säädin: mikä tahansa sensoriton säädin.Autossa lisäksi sallitaan muuta materiaalia kuin alkuperäistä vastaavat osat(esim.tukivarret,C-pala),edellytyksenä,että geometriat samat ja säätämättömät kuin alkuperäisessä.
Minimipaino: 1250g
Molemmissa luokissa:
-sallitaan myös Tamiya M-chassis slicksi renkaat,RF tuotekoodi: 102171 normaalien "radiaalien" lisäksi
-maavara 8mm pohjan alimmasta pisteestä mitattuna
VTR-10: Jerzin säännöt


Cup pisteet 2/2 mukaan eli kumpikin kisa lasketaan lopullisiin, palkinnot Cup II kisan jälkeen.


ILMOITTAUTUMISET :   SÄHKÖPOSTILLA 17.11.2010 mennessä: kypak.ilmot@gmail.com
Ilmoita siis luokka,nimi,mahd.kerho/paikkakunta,mahd.auton numerosi,taajuus sekä ponderinnumero.
Laina pondereita on tarjolla järjestäjällä.
Osallistumismaksu : 15 e / luokka , maksetaan kilpailupaikalla.




ALUSTAVA AIKATAULU 21.11.2010

Vapaa harjoitus klo 7 - 9:
7.00 Minit     8.00 Minit
7.10 VTR       8.10 VTR   
7.20 Minit     8.20 Minit
7.30 VTR       8.30 VTR
7.40 Minit     8.40 Minit
7.50 VTR       8.50 VTR

ILMOITTAUTUMINEN klo 8.30 mennessä

AJAJAKOKOUS 9.05

ALKUERÄT : VTR 5 min. , Mini 6min.

                    AE 1      AE 2     AE 3      AE 4
Erä 1 VTR      9.20     10.40     12.00     13.40
Erä 2 VTR      9.30     10.50     12.10     13.50
Erä 3 Mini     9.40     11.00     12.20     14.00
Erä 4 Mini     9.50     11.10     12.30     14.10
Erä 5 Mini    10.00     11.20     12.40     14.20
Erä 6 Mini    10.10     11.30     12.50     14.30

FINAALIT :   VTR 8 min. , Mini 10 min.
VTR: 6 parasta 2/4 pisteiden mukaan A-finaaliin , loput B-finaaliin.
Mini Classic: 7 suoraan A-finaaliin , 2/4 pisteiden mukaan, loput B-finaaliin,josta 3 parasta nousee A-finaaliin.
Mini Competition: kaikki suoraan A-finaaliin.

MINI B     15.00
MINI A1    15.15 Comp.
VTR B1     15.30
VTR A1     15.45
MINI A1    16.00 Classic
VTR B2     16.30
MINI A2    16.45 Comp.
VTR A2     17.00
MINI A2    17.15 Classic

TULOKSET JA PALKINTOJEN JAKO n. KLO 17.45


ALUSTAVAT ERÄLISTAT

ERÄ 1 VTR
Ilpo Koivisto
Aleksi Mäenpää
Joni Laakso
Kai Lindgren
Juha Rintala
Tero Hakkari

ERÄ 2 VTR
Teemu Savolainen
Jonni Kotola
Marko Jussila
Jan Öhman
Petteri Vatanen
Jerry Hellström

ERÄ 3 MINI COMP.
Kai Jansson
Tero Hakkari
Matti Iivonen
Toni Virta
Riku Teräväinen
Sauli Ylösmäki

ERÄ 4 MINI CLASSIC
Leevi Lyytikäinen
Anssi Vuorimaa
Kai Lindgren
Petri Ainasjärvi
Pekko Iivonen
Tommi Kulmala

ERÄ 5 MINI CLASSIC
Ilpo Koivisto
Jani Pohjalainen
Jukka-Pekka Huhtala
Tomi Kosonen
Riku Teräväinen
Erkko Ylösmäki

ERÄ 6 MINI CLASSIC
Teemu Savolainen
Jan Öhman
Jonni Kotola
Kai Jansson
Petteri Vatanen
Kimmo Heinävaara
Sauli Ylösmäki
 

LISTA ELÄÄ VIELÄ...JOS NIMEÄSI EI NÄY TO AAMUPÄIVÄÄN MENNESSÄ(JA OLET ILMON LAITTANUT)OTA YHTEYTTÄ SUORAAN MINUUN MAILILLA: kai.jansson@tuoterengas.fi
Aikataulu ja erälistat alustavia.Ilmoa jäljellä Ke asti.....


1031
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 04.10.10 - klo: 08.30 »
No ny on hierottu M05:sta matolla.
Laitoin kokeeksi Tamiyan iskarintuen eteen eli iskarit tuli pystympään.Ainakin tällä palalla "vetely" rauhoittui;ei hae suoralla enää eikä ole epävakainen kaarteen uloslähdöissä.
Kuten J.Hovikin oli jo aiemmin todennut M05:n iskari geometriasta edessä; se on lievästi sanottuna p:stä.Teoriassa kun iskari on enemmän lappeellaan,pitäisi jousituksen progressiivisuutta koventaa,koska iskarin liike pienempi tukivarren joustoliikkeeseen verrattuna....En kokeillut vakio paikkaa vielä vertailun vuoksi,mutta tämä oli ainakin Bueno!
Radalla samalla kertaa oli vakio M05:sia ja niihin verraten eroa oli....nimenomaan rauhallisessa käytöksessä.
Ajoin normi radiaaleilla ja Comp. koneella , pyrki jo kaatamaankin,kun radassa alkoi olla pitoa jo niin paljon.
Hieronta jatkuu.....

1032
Milloin tämä tapahtui?

Oliko kyseessä tämä viimekerta kyseessä, vai tapahtuiko aikaisemmin?

Kerrotko myös tarkemmin kuinka homma eteni jotta moni voisi lukea ja ehkä oppia tunnistamaan tilanteen ajoissa.

Ja kyllä... kaveri on jo yli 18
Tämä tapahtui viime viikolla.Ja kyllä muistan jätkän,kun isänsä kanssa oli aikoinaan ajamassa meidän kisoissa....
Homma eteni: Näin M03 Minin myynti ilmoituksen (Vierailija TexMex) ja pistin yv:n.Vastaus tulikin aika pian , että käy....pyysin tilinumeron ja maksaisin heti tilille kuten minulla on tapana ollut ja hän vastasi OP tai Nordea textarilla.Sanoi saavansa sen postiin välittömästi eli Ma ap.Minä tyhmä tietty luotin(kun en ollut lukenut kaupankäynti osiosta herrasta). No kun tavaraa ei kuulunut perjantaihin mennessä.Pistin textarin ja pyysin pakettikoodia ja ihmettelin missä tavara hänelle.Mitään ei kuulunut ja sit soitin lauantaina numeroon ja ei vastannut,mutta textari tuli vähän ajan päästä: "Olit soittanut ,kuka oot ja mitä asiaa"(Soitin eri numerosta kuin olin hänelle antanut) Koitin soittaa uudestaan : ei vastannut ja pistin textarin: Missä tavara?.
Sen jälkeen ei oo kuulunut,kunnes Iivosen Matilta kuulin , että oli myös kusettanut hänta taannoin eli viime vuonna.Matti oli yhteydessä hänen isäänsä,joka oli kovasti pahoillaan tapahtuneesta,mutta ei "korvausmyönteinen"...Ja oli maininnut , ettei voi asialle mitään.
Tässä lyhyt oppimäärä.
Vaikka tämä pistää vihaksi suorastaan v.....taa, olkoon tämä opetukseksi minulle JA TIEDOKSI KAIKILLE !!!!


1033
No joo,jouduin Sinisalon uhriksi,häpeän tunnustaa.80e meni ja silleen.
Mainitusta herrasta löytyy melkoinen lista googlettamalla,kiva todeta näin jälkikäteen......
Myös toinen kerhomme jäsen koki saman kohtalon jo aikaa sitten,silloin mainittu herra oli tiettävästi viel alaikäinen,mutta nyt kaiketi jo 18veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....
Eli pistän siis asian poliisille rikosilmoituksen muodossa,ei sieltä mitään saa kuitenkaan mutta onpahan muitten juttujen jatkona,kun tuomiolle joutuu....ja varmasti joutuu ennemmin tai myöhemmin.
Tulipahan opittua kantapään kautta.
Olisi kyllä hyvä jos foorumin etusivulle ilmestyisi jo (musta)lista epäilyttävistä yhteyksistä tai nimistä......
Tyhmyydestä sakotetaan ja meikäläinen maksoi nyt.....

1034
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.09.10 - klo: 13.39 »
Hieno on , kuten jo perinteisesti on sinun koreista todettu.....
Vintage henkee parhaimmillaan.
Tuolla kuvassa näkyvällä  "Singerilläkö" ompelit????? :grin: :grin: :grin:

1035
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 27.09.10 - klo: 09.58 »
Ajamme kummallakin,eli radiaaleilla ja Tamiyan halvemmilla slickseillä(halk. pienempi).
Kokeilussa on ollut jo Tamiyan 60 slicksi(eli sama halk. kuin radiaaleissa) sekä toinen vastaava rengas.Tamiyan slicksi ihan kohtuullinen paitsi hinta (RF:llä 17,90 / PR !!!)
Kisoja ajatellen sallitut olisivat samat kuin Kesä Cupissa;radiaalit ja tuo ensin mainittu slicksi.
60mm slicksiä ei tarjolla Suomessa toistaiseksi kuin näytepari RF:llä eli ei tule kysymykseen siis vielä tähän hätään.Ja renkaan toimivuus ei nyt ollut niin mullistava:pitoa hieman vähemmän vaikkakin tasainen,kuluminen minimaalista(ihan hyvä juttu) ....jatkossa vois olla hyvä lähinnä asfaltille , kun näyttäisi kestävän koko kauden !!!! Ainoa miinus on tuo hinta.
Että tämä on tilanne nyt.

1036
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 22.09.10 - klo: 12.08 »
KyPak on aikeissa järjestää Syys Mini/VTR Cup kisan ,alustava ajankohta lokakuun puol.väli - marraskuun.
Tarkkaan ei viel tietoa , ilmeisesti 3-4 osakisan Cup Casinolla Korialla.Yhteistyötä työstetään Pohjanmaan Mini/VTR-porukan kanssa.Siitä asiasta heti kun selkenee tai valkenee...
Rataa myös työstetään Casinolla , lähinnä 3D profiilia....
Casinolla myös valmistumassa uudistettu ajajakoroke;korkeutta tuplasti aikaisempaan ja varustettuna kaiteilla.Puitteet siis kohdallaan !!!!
Säännöt: Classic-luokassa samoilla perinteisillä mennään;HandOut-koneet jne.
Competion:kuten Kesä Cupissa , lisäyksenä sallitaan toista materiaalia olevat osat,kunhan ei geometriat muutu tai ole säädettävissä.
Comppi kone todettu erinomaiseksi kaikilta osin.Ja nyt saa esim. RF:ltä(toki muualtakin) kohtuuhintaista ja kohtuulaatuista sensoritonta säädintä,testattu;ei ongelmii.Eli Comppi vermeille tulee hintaa n. 100egee(säädin+kone).Varsin kohtuullista jopa halpaa pitemmällä tähtäimellä kuin (Classic) koneen osalta.Ja ei kuumene,puudu eikä tarvi pumpata koko ajan....
Trendi on siihen suuntaan,koska HandOut koneiden kestävyys erittäin rajallinen ja jatkuva huollon tarve...Ja kisajärjestäjän ominaisuudessa voin sanoa jo etukäteen , että osanottomaksulle on nostopaineita,johtuen osaksi juuri HandOut koneiden kustannuksista niin kivaa ja tasapuolista,kun se onkin ajella muulla kuin omalla koneella.
Että silleen.
-KJ-   

1037
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 20.09.10 - klo: 14.18 »
No jos äkkiä pitäis vastata niin M05 eikä Pro....
Pro:ssa muovi iskarit,jotka kyllä toimii,mutta vähän suurempi mälli niin moro eli menee katki irti poikki yleensä yläpään kiinnityksen juuresta.....
Takahubit (muistaakseni?) alu mallia ja säädettävillä ylätukivarsilla eli jos kisaan meinaa, ne joutuu vaihtamaan normimalliin....siis ei sallittu K.Lehdon laatimissa säännöissä....
Eli normi M05 parempi vaihtoehto.
Että silleen.

1038
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 20.09.10 - klo: 07.19 »
M05 ensi kosketus mattoon on tehty; löysällä alustalla aloitin eli ulkosäädöillä.Ei kipannut ,mutta kallisteli sen verran , että sisempi etupyörä suti kaarteesta ulos kiihdytyksessä;pykälää kovemmat jouset ja iskarin varsiin laitoin pehmeitä o-renkaita(40shore)
2 kpl joka iskariin ikään kuin kallistuksen vakaajaksi.Tulos: parani selvästi.Löysällä alustalla tarkoitin;löysimmät jouset mitä löytyy,ja vaihdoin 3Racingin V2 jouset (keskimmäiset)löysempi eteen ja pykälää jäykempi taakse.
Ei ihan Bueno vielä,mutta parempi.Ei vaeltanut suoralla,mutta kaarteesta lähtö vielä hieman yliohjaava.M03 sen sijaan meni kuin juna,se oli jo Mucho Bueno !!Kumpikin oli Competition Minejä eli harjaton kone.
Että silleen.


1039
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 16.09.10 - klo: 11.18 »
On tärkeää.
Kun pikku hiljaa veivailee kutakin , niin siit se sit löytyy.
Ja tuntuuhan se kireydessä pyörittäessä,jos on naheampi jossain kohtaa ,kiristää muita.
Oon itse ruuvannut : ruuvin kannat näkyy saman verran n. 0,5mm kun sivusta katsoo ja siit sitten puol kierrosta kerrallaan kutakin kireemmälle.
Niin ja pitää laittaa normi diffirasvaa varsinkin lautasrattaiden ja päätyjen väliin eli siis kaikille liukupinnoille.



1040
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 16.09.10 - klo: 08.50 »
Diffin kiristyksestä:
Jos laittaa shimmejä pikku rattaiden akselille,seurauksena on hammasrattaiden kiristyminen toisiaan vasten,eli diffistä tulee "rapea" eikä "smooth" kuten pitäisi.Kiristyksen säätö vaatii aina diffin purkua...eli töitä tiedossa.
Omassa versiossa laitoin kolmio akselin kumminkin puolin 0,4mm prikat , jotta lautasrattaat kiristyy päätyjä kohti ja kiristyy sinnepäin.Tämä vaatii kyllä kannen vahvistuksen,ettei se anna periksi,teetin siis 0,8mm rosterista kannen muotoisen palan,jossa oli ruuveille kolot ,korvasin ruuvit pitemmillä 2mm ruuveilla.Nyt kun kantta kiristää diffi kiristyy ulospäin eli rattaat pysyy herkkänä ja lautasrattaat kiristyy päätyjä vasten.Tämä on säädettävissä ulkoapäin ,kun tekee koppaan reiän,josta ruuvien kannat saa näkyviin...Eli voi kokeilla helposti diffin eri jäykkyyksiä.
Lyhyt oppimäärä asiasta.

                                       

1041
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 14.09.10 - klo: 12.57 »
Jees,juuri näin.M05 on eri rotua vaikka samaa sukua....ja se ei siedä diffin kiristystä tai on siitä hyvin tarkka.
Aloitan M05 "painin" , kun saamme Casinon avattua eli perjantaina ....
En saanut peliä toimimaan hyvin sisälläkään talvella,mutta nyt on kyllä kokemusta lisää...
Ainoa asia keväältä M05:ssa oli parempi; mollan sieto kyky eli M03 kippaa heti kun vähän hipaisee mollaan,kun taas MO5 ottaa mollan vastaan paremmin eli sietää jopa pienen mollan yliajon.Ja ehkä kaarre käyttäytyminen on parempi,lähinnä sisääntulo.
No,pyöränkulmilla on vaikutusta paljon , ainakin kesällä tuli todettua.....aiheeseen palaan , kun saan ensi tuntumaa matolta.

1042
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 14.09.10 - klo: 09.18 »
Diffin lukituksesta ei ole mitään hyötyä käytännössä,paitsi eturenkaat kuluu huomattavasti kiihkeämmin.....
Diffin pitäisi olla sopivan nihkeä,mutta se riippuu paljon pito-olosuhteista.Ulkona asfaltilla tuli todettua asia konkreettisesti,jos diffi liian tiukalla...söi rengasta sikana ja aliohjautui kaarteen sisään ja ulostuloissa.
Toinen asia mikä vaikuttaa on diffin herkkyys ja tarkoittaa ettei siinä ole pykäliä eli diffiä ei ole kiristetty rattaita toisiaan vasten kiristämällä.
Se voi siis olla nihkeä,mutta siinä ei saa olla pykäliä....
Olen tehnyt kiristyssettejä,jotka toimivat tai eipä ole valiteltu ainakaan....
Tämä ei siis ollut mainos vaan tosiasia.

1043
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 10.09.10 - klo: 13.26 »
Kilpailutoiminnasta:
KyPak aikoo järjestää Syys Cupin Mineille Casino Circuitilla Korialla.Päivämäärät ovat vielä auki,mutta Cup olisi mahdollisesti 2-3 osakisaa,joista 2 lasketaan lopullisiin tuloksiin.Miniä ajettaisiin Classic/Competition luokkina.Ajateltu ajankohta lokakuun puolväli-marraskuun puolväli.
Classic menee K.Lehdon perinteisillä säännöillä + M05 sallittu sekä lipot ja moottorina Hand-Out koneet järjestäjältä ja Competitionissa harjaton,sensoriton SP 2500kv kone sekä vapaa sensoriton säädin.Myös joitakin alumiini/hiilikuitu osia sallittaisiin edellyttäen,että geometriat ei muutu ko.osilla.Tarkoittaa esim.tukivarsia.
Oheisluokkana olisi VTR.
Tarkempaa tietoa lähiaikoina.
Että silleen.

1044
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 08.09.10 - klo: 15.20 »
Taannoin oli vinkki koskien M03 servosaveriä tai miten siitä saa välyksettömän ja tarpeeksi tiukan,mutta kuitenkin joustavan törmäystilanteessa.Kokeilin Oulun vinkkiä eli kuumailmapuhaltimella tiukentaa kiristysrengasta; kyllä näyttäis toimivan.Eli hyvä vinkki Oulusta.Itse laitoin renkaan ympärille servoteipin ja pienen nippusiteet sen ympäri löysähkölle,teippi antaa hieman joustoa ja pitää samalla nipparin paikallaan.
Toinen asia on diffin ulostulojen kuluminen koiranluu vetarin sitä syödessä;ostin nailonputkea
10mm sisämitta ja tein holkit ulostulojen päälle,putki sopivan tiukkaa ja varmistin tekemällä
pari reikää putkeen ja ei muuta kun ulostulon päälle pätkä ja tippa pikaliimaa reiän kohdasta
putken ja ulostulon väliin.On pyörinyt siellä tämän kesän , ja kun katsoin vetareita niin eipä ollut "koiranluu" syöpymää näkyvissä.Eli vetari pysyy keskellä pyöriessään ja koiranluun tapit liukuu hyvin nailonia vasten.
Samanlainen holkki oli myös TapsaK vinkeissä;kutistesukka versiona.
-KJ-

1045
Tamiya / TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 08.09.10 - klo: 14.50 »
Kun on jo kaksi aihetta käsittelevää osiota niin ajattelinpa , että ei kolmas pahaa tee tai lähinnä kerätä kummankin(M03/M05) mahdollisia oivalluksia ja vinkkejä liittyen ko. autoihin sekä niiden kilpailu- ja kerhotoimintaan.
Jos tämä koetaan hyväksi niin ei muuta kun jakamaan tietoa kaikkien asianosaisten hyväksi !!
Sekä käyttää tätä palstaa Tamiya Mini-luokan asioista tiedottamiseen.

1046
Tulokset / KYPAK KESÄ CUP-SARJAN LOPPUTULOKSET
« : 30.08.10 - klo: 07.24 »
   
SARJAN LOPPUTULOKSET - KyPakin Kesä Cup 2010

MINI CLASSIC

1.   # 32 JAN ÖHMAN                     KyPAK          272
2.   # 54 KAI JANSSON                   KyPAK          269
3.   # 9  JONNI KOTOLA                  UAU            235
4.   # 21 MARKO JUSSILA                 KyPAK          233
5.   # 4  SAULI YLÖSMÄKI                KyPAK          230
6.   # 17 ERKKO YLÖSMÄKI                KyPAK          214
7.   # 3  HANNES HEIKKINEN              KyPAK          195
8.   # 70 PASI PYNNÖNEN                                184
9.   # 7  TONI VIRTA                    KyPAK          183
10.  # 12 KIMMO HEINÄVAARA                             180
11.  # 6  RIKU TERÄVÄINEN               KyPAK          177
12.  # 46 JYRI KONOILA                  UAU            163
13.  # 99 TOMMI KULMALA                 KyPAK          160
14.  # 44 PETTERI VATANEN               EPUA           148
15.  # 10 PEKKO IIVONEN                 KyPak          128
16.  # 8  ANSSI PITKÄJÄRVI                             118
17.  # 5  ANSSI VUORIMAA                Lahti           98
18.  # 8  LEEVI LYYTIKÄINEN             KyPAK           98
19.  # 1  NIKO VUORENMAA                UAU             90
20.  # 82 KAI LINDGREN                  VUA             52
21.  # 11 MARKO VEHO                    UAU             50
22.  # 29 JARMO VILJAKAINEN             HyUA            48
23.  # 28 TOMI YLKÄNEN                  RCCJkl          46
24.  # 2  JANI HOVI                     HyUA            42
25.  # 100TERO HAKKARI                  VUA             38


MINI COMPETITION

1.   # 54 KAI JANSSON (C)               KyPak          300
2.   # 57 SEPPO KOSKENMÄKI (C)          HyUA           180
3.   # 13 MATTI IIVONEN                 KyPak          172


VINTAGE TOURING

1.   # 69 JERRY HELLSTRÖM               UAU            300
2.   # 9  JONNI KOTOLA                  UAU            280
3.   # 54 KAI JANSSON                   KyPAK          244
4.   # 32 JAN ÖHMAN                     KyPAK          234
5.   # 21 MARKO JUSSILA                 KyPAK          218
6.   # 70 PASI PYNNÖNEN                                204
7.   # 68 JONI LAAKSO                                  192
8.   # 78 RIKU-VILLE NIVAOJA                           189
9.   # 35 ALEKSI MÄENPÄÄ                               184
10.  # 44 PETTERI VATANEN               EPUA           162
11.  # 28 TOMI YLKÄNEN                  RCCJkl          76
12.  # 19 ANSSI PITKÄJÄRVI                              57
13.  # 17 HANNES HEIKKINEN              KyPAK           54
14.  # 82 KAI LINDGREN                  VUA             54
15.  # 18 ISTO LEHTINEN                 VihUA           52
16.  # 62 JUHA RINTALA                  EPUA            50
17.  # 100TERO HAKKARI                  VUA             50
 

1047
Kuusaan rata on aina auki kaikille halukkaille,maksutta.
Ei muuta kun sinne vaan !!!Siis tänne.
-KJ-

1048
No sen takia harkitsenkin :angry: vielä tätä vaihtoehtoa.......
Pelko on persuksissa....
-KJ-

1049
Jees,hahmottelin aikataulua; ajettais VTR B-finaali kaksinkertaisena kuten A-finaali,niin sais kaikki ajaa saman verran.....ja säilyisi hieman jännityskin finaaleissa...
Mineissä voitais yhdistää, että ne jotka tippuu A-finaalista ajais viel Mini Comp. A-finaalissa mukana , jotta tulis ajokertoja kaikille saman verran/luokka....
HÄH?
-kj-

1050
On mahdollista kyllä.
Katsotaan....
-kj-

Sivuja: 1 ... 32 33 34 [35] 36 37