Kirjoittaja Aihe: X Factory X-6 Squared/ Cubed  (Luettu 93087 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #240 : 28.02.11 - klo: 14.51 »
Kävin viikonloppuna Masan kaupalla ja sinne olikin jo slipperi painot otettu hyllyyn. Nyt siis uuden mallin V2 slipperille 10g puntti saatavilla ja edulliseen hintaan! Kaupalla on myös V1 slipperiin X-factoryn oma paino.
Löytyy täältä: http://rcm.fi/do?action=group&id=68
Ja kuva...


Tuli eilen testailtua tota slippery punttia, ja ei voi muuta sanoa kun kyllä Goldi tietää mitä tekee.
Neljä kymppää lähti läpistä pois.  :shocked:
Mutkasta kiihdyttäessä auto on hyvin ohjattavissa, ja kääntyy tosi hyvin.
Ja tuli muuten mieleen sellainenkin asia, että Goldin hingepin modin johdosta ajan vielläkin orggis takatukivarsilla.  :shocked:
Että suuret kiitokset vain Goldille säätö urakasta.

Paljonko teiän äxät painaa? Oma painaa n.1530g ja autossa on 100g lyijyä kiinni. Akun osuus on 255g.

Laita vaan sitä punttia niin paljon kuin siinä Ellisin setup:ssa on.
Ja ne puntti määrät myös niihin paikkoihin missä ne on......
Nyt sulla on viellä liian kevyt auto.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #241 : 28.02.11 - klo: 14.56 »
Jeps.
Pitää katella tota slipperi puntii kans, kerta se auttaa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #242 : 28.02.11 - klo: 18.02 »
Noniin eiku "Oldschool hollywood" Losin Hydradrive kiinni  :afro:

Kuka muistaa, minä en halua muistaa....

Vastaheitolla voittoon.

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #243 : 28.02.11 - klo: 19.10 »
Itellä oli joskus ensimmäisessä tuupissani tuommonen Hydradrive. Ei kyllä ollu sillon hajua toimikose hyvin vaiko huonosti :D

Millaisilla aluistoilla näistä hyrräpunteista on nyt sitten hyötyä? Ite jotenkin skeptinen niitä kohtaan.  Auttaako nämä jos pirssi on jo muutenkin "raskas" eli ihannepainoissa. Tietenkään ei ole mitään kokemusta näistä..vielä.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #244 : 28.02.11 - klo: 19.40 »
Nyt ois painot kii, tulos: 1660g
Joko on tarpeeks?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #245 : 01.03.11 - klo: 19.30 »
Nyt ois slipperi punttikin, siis toi tasainen puoli ulospäin? Entäs, kun mulla on toi 15g puntti, mää käsitin, että siitä saa painoa pois vaan 2g, poramaalla yht. 12 reikää, kuvittelis että lähtis vähän enemmän.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #246 : 01.03.11 - klo: 19.43 »
Jaa, kyl toi ilmeisesti on totta, saa varmaan porailla kaikki 12 reikää, kokeilee nyt kummiskin ensin tuolla.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #247 : 01.03.11 - klo: 20.03 »
Nyt ois slipperi punttikin, siis toi tasainen puoli ulospäin? Entäs, kun mulla on toi 15g puntti, mää käsitin, että siitä saa painoa pois vaan 2g, poramaalla yht. 12 reikää, kuvittelis että lähtis vähän enemmän.


Niin sinulla on ilmeiseti tuo V1 versio slippery?
Meillä on Goldin kanssa laitettu B4.1 slippery eli V2 malli, ja siinä kiinni tuo Medasecin oma 10g puntti.

Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #248 : 01.03.11 - klo: 20.05 »
Joo, se vanhempi.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #249 : 01.03.11 - klo: 20.14 »
Itellä oli joskus ensimmäisessä tuupissani tuommonen Hydradrive. Ei kyllä ollu sillon hajua toimikose hyvin vaiko huonosti :D

Millaisilla aluistoilla näistä hyrräpunteista on nyt sitten hyötyä? Ite jotenkin skeptinen niitä kohtaan.  Auttaako nämä jos pirssi on jo muutenkin "raskas" eli ihannepainoissa. Tietenkään ei ole mitään kokemusta näistä..vielä.

Kovalla pidolla saadaan tuon puntin avulla auto kääntymään paremmin vetopäällä.
Eli auttaa suurinopeuksisissa mutkissa.
Ero on huomattava, ja juurikin Ellis setup painoisessa autossa.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #250 : 01.03.11 - klo: 20.17 »
Mää otin 35g painoja siitä akun alta ja 10g servon takaa pois, heti tuli parempi. Tarvii kokeilla ton puntin kanssa sitten vielä uudestaan.
Niih, tasanenpuoli ulos päin??
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #251 : 01.03.11 - klo: 20.27 »
Mää otin 35g painoja siitä akun alta ja 10g servon takaa pois, heti tuli parempi. Tarvii kokeilla ton puntin kanssa sitten vielä uudestaan.
Niih, tasanenpuoli ulos päin??

Näyttäs tuolla olevan kuvassa tasainen puoli ulos päin.
http://rc10.fi/index.php?topic=36717.0
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #252 : 01.03.11 - klo: 20.41 »
Thanks
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #253 : 02.03.11 - klo: 17.51 »
Jooo. Ennenkö lähtee ihan käsistä niin...

Paljonko teiän äxät painaa? Oma painaa n.1530g ja autossa on 100g lyijyä kiinni. Akun osuus on 255g.
Minun auto painaa kaikkine hiluineen 1790g, jos tykkäät ajaa kevyemmällä autolla niin kannattaa käyttää löysempiä jousia, esim. hopea eteen ja taakse.

Itellä oli joskus ensimmäisessä tuupissani tuommonen Hydradrive. Ei kyllä ollu sillon hajua toimikose hyvin vaiko huonosti :D

Millaisilla aluistoilla näistä hyrräpunteista on nyt sitten hyötyä? Ite jotenkin skeptinen niitä kohtaan.  Auttaako nämä jos pirssi on jo muutenkin "raskas" eli ihannepainoissa. Tietenkään ei ole mitään kokemusta näistä..vielä.

Kovalla pidolla saadaan tuon puntin avulla auto kääntymään paremmin vetopäällä.
Eli auttaa suurinopeuksisissa mutkissa.
Ero on huomattava, ja juurikin Ellis setup painoisessa autossa.
Puntista on hyötyä mutkien ulostuloissa, sekä sisään tulossa. Parhaimmillaan tuo on kovapitoisella syherö radalla. On aivan sama onko paino kiinni vai ei kun vauhtia on paljon! Pelkät kiihdytykset ja jarrutukset ovat tuon vaikutus aluetta. Kiihdytettäessä auton takapää ei painu niin alas kuin normaalisti ja siten antaa eturenkaille pitoa = lisää kääntyvyyttä. Jarrutettaessa taas keula ei painu liian alas ja auto pysyy "levelissä". Kovapitoisilla radoilla efektin huomaa selkeämmin koska kiihdytykset ovat räväkämpiä ja auton nyökkimistä tapahtuu enemmän. Auton kokonaispainon vaikutuksesta hyrräpuntin yhteydessä en osaa sanoa koska äxä toimii parhaiten painavana ja oma auto painaa aina _paljon_.

Nyt ois slipperi punttikin, siis toi tasainen puoli ulospäin? Entäs, kun mulla on toi 15g puntti, mää käsitin, että siitä saa painoa pois vaan 2g, poramaalla yht. 12 reikää, kuvittelis että lähtis vähän enemmän.
Tasainen ulos ja poraamalla 3 reikää paino vähenee 0.5g. Kun mittaat painon paksuuden ja vähennät siitä n.1mm jonka merkkaat poraan jolla teet reiän saat painoa vähennettyä ja kaunis tasainen ulkopinta pysyy siistinä =) Testasin painoja viimetalven , sekä tätä talvea jonkun matkaa ja suosikki painoksi valkkaantui 10g. 5g vähemmän kuin x-factoryn puntissa, mutta suomen sisäradoille 10g on paras!

Laitanpa vielä liitteeksi valmiin setupin sisäkaudelle. Siinä on poimittu parhaat puolet Ellisin säädöistä ja aiemmin laittamistani omista säädöistä. Tuolla kaavalla viedään WJ-mestaruus kotiin, olkaapa hyvät...

-Goldi
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 02.03.11 - klo: 18.32 kirjoittanut kisaaja »
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #255 : 06.04.11 - klo: 21.51 »
Heps. X-6 protolla ajelin Jyväskylässä ja voi huh huh miten nopee auto :cool: Sai huolella kämmäillä renkaiden kanssa et kaverit pääs edes rinnalle :cool: Perjantai reenit ajoin normaalilla äxällä ja viimeisin postaamani setuppi toimi todella hyvin. Moni kisoissa antoikin palautetta että autot toimi loistavasti, kiitokset siitä :) Näillä näkymin ajan Model Expossa tavis äxällä. Protosta lähtee rapsa tehtaalle ja toivotaan että seuraavassa X-factoryn tuupissa olisi ripaus kultaa =)

-Goldi
-Goldi

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #256 : 07.04.11 - klo: 08.11 »
Tässähän on sama diffin ruuvi + painelaakeri kun b4:jässä?
Jep, ja kiitos Petelle säädöistä. Auto toimi hyvin, hiton moiset väljät ilmesty vaan joka paikkaan.
Camberit ja auraukset saa käsillä ihan miten vaan.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #257 : 07.04.11 - klo: 08.18 »
hiton moiset väljät ilmesty vaan joka paikkaan.
Camberit ja auraukset saa käsillä ihan miten vaan.

Eli auto on herkistynyt, eipähän jumittele kesän savipölykeleillä  :wink:

Nm. vois jo haluta siirtyä ulos ajamaan  :tongue:

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #258 : 07.04.11 - klo: 14.41 »
Jaa, että herkistynyt. Nyt on kyllä niin paljon väljää, että huolella saa rata pöllytä jos meinaa nuo saada pois.  :roll:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #259 : 16.04.11 - klo: 13.38 »
Huh huh että on mielenkiintoiset iskarit huoltaa :shocked:
Tähän täytyis nähtävästi ohjeen mukaan olla joku "erikoistyökalu"..
Samalla ajalla mitä tuon yhden pumpun kanssa taistelin,ois kasannu koko kierroksen m8 iskareita :grin:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #260 : 17.04.11 - klo: 16.04 »
Nyt kun ois osatilausta lähössä niin kysytääs, onko alumiinisistä hubeista, c-paloista ja ohjauspaloista jtn. hyötyä/haittaa? Tuntus, että muovisena noi aiheuttaa väljää.
Mites onko noista ST Racingin alkupalikoista mihinkään, siis kestääkö?
Ajattelin tilata samalla siihen hingepin modiin tarvittavat palikat.

Onhan tässä samat hilppeet diffissä kun b4?

Löytyykö räjäytyskuvaa mistään?

Edit, Moni asteiset nää on? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1788/products_id/149161/n/ST-Racing-Concepts-CNC-Machined-Aluminum-Caster-Blocks-Blue
« Viimeksi muokattu: 17.04.11 - klo: 17.44 kirjoittanut -HL- »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #261 : 17.04.11 - klo: 20.30 »
Nyt kun ois osatilausta lähössä niin kysytääs, onko alumiinisistä hubeista, c-paloista ja ohjauspaloista jtn. hyötyä/haittaa? Tuntus, että muovisena noi aiheuttaa väljää.
Mites onko noista ST Racingin alkupalikoista mihinkään, siis kestääkö?
Ajattelin tilata samalla siihen hingepin modiin tarvittavat palikat.

Onhan tässä samat hilppeet diffissä kun b4?

Löytyykö räjäytyskuvaa mistään?

Edit, Moni asteiset nää on? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_1788/products_id/149161/n/ST-Racing-Concepts-CNC-Machined-Aluminum-Caster-Blocks-Blue

St-racingin alupalikat on kyllä ihan laatutavaraa, eli kestävät on. Omassa äxässäni on kiinni yhden asteen alu-takahubit sekä ohjauspalat ja etubulkki.

Oli myös jossain vaiheessa kiinni nuo alumiiniset c-palat, jotka tuossa linkissäkin esiintyvät (jotka ovat muuten 25-asteiset), mutta en oikein tykännyt. Keula on parempi 30ast. muovisilla c-paloilla, ja alumiinisilla ohjauspaloilla (omasta mielestäni).

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #262 : 17.04.11 - klo: 20.59 »
oisko näistä mitään apua?
http://www.xfactoryrc.com/rc/Tech/InstructionManuals.php#X6SqrEC
ei tuollakaan räjäytyskuvaa ole,taida löytyä mistään..
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #263 : 18.04.11 - klo: 07.25 »
Kiitosta!  Elin siinä uskossa, että ne on 30 ast. palat. Kattoo miten toimii.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #264 : 18.04.11 - klo: 16.33 »
Kattelin näitä setuppeja, ja heräs kysymys, että mitkä on "Bump steer spacers":it ?
Entäs onko sanoa jotain mahollisesti täällä jo aikasemmin linkattua setuppia Jkylän ulkoradalle?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #265 : 18.04.11 - klo: 16.44 »
Bump steer prikat löytyy ohjaus linkin ulkopäästä, eli ohjaus palaan kiinnittyvä vanttiruuvi. Palloruuvin alle lisäämällä/ poistamalla prikkoja muutetaan bump steeriä.

Tässä ulkosäädöt joilla meikäläinen starttaa tulevaan kauteen: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=34376.0;attach=14339

BTW: Viimeisin sisäsetuppi jonka laitoin, voitti vikan WJ-kisan :) Hyvin toimi!

-Goldi
-Goldi

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #266 : 18.04.11 - klo: 16.51 »
Okei!  Mites toi kick-up muutos? Mitä se on ja miten sitä muutetaan?
Näkyy tulevankin noille alu c-paloille käyttöä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #267 : 18.04.11 - klo: 17.17 »
Älä välitä siitä kick-upista... se o näitä meikäläisen kikkailuja :D Kolmikynppiset casterpalat kiinni ja menoks.
-Goldi

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #268 : 18.04.11 - klo: 19.16 »
Okkaan sitten käyttöä niille alu palikoille.  Mites eihän ne casteri palan siirto hommat liity tähän kick-uppiin?
Eli 2mm c-palasta pois ja 2mm prikka perään?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #269 : 18.04.11 - klo: 21.50 »
Jep... ei liity. Kick-up on tukivarsien kallistumis kulma.
-Goldi