Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - monster_rc

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10
121
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 01.04.08 - klo: 17.08 »
Kiitos paljon asian valaisusta.

Minulla on jo tuollainen http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=190 profiilissakin näkyvä käytettynä ostettu kone missä on kyllä ruutia ehkä omiin taitoihin liikaakin ja on ollut hiukan huoliakin mutta jos en tuolla lähde ajamaan niin pari konetta on tuossa vaihtoehtoina pyörinyt.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29194&grpid=5028
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29196&grpid=5028 Saben koneet kiinnostavat siinäkin mielessä että on todella hyvät kokemukset liikkeen toimitusajoista ja varaosahinnnoittelu sekä saatavuus pitäisi olla kunnossa.

http://www.eaimport.net/product_details.php?p=247
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=835 Tästä liikkeestä ja noista koneista ei ole minkäänlaista taustatietoa muutakuin että varaosat ovat erittäin kohtuuhintaisia. Toimitusajoista ja saatavuudesta ei ole kokemusta.

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=8_9&products_id=18 Tätä konetta ei jostain syystä ole Garagella varastossa
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=8_9&products_id=368 Tätä ilmeisesti löytyy ja Garagesta on myös hyvät kokemukset aiempien ostoksien tiimoilta mutta nämä koneet ovat myös vaihtoehdoista kalleimmat.

Jos siitä ei ole liikaa vaivaa niin saa antaa mielipiteitä. Jonkun noista ilmeisesti kuitenkin tulen ostamaan.

Tietenkin jos on vielä joitain varteenotettavia "budjettikoneita" niin saa myös suositella mielellään ostopaikan ja hinnan kanssa  :p


122
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 31.03.08 - klo: 22.10 »
Oli ajatuksena lähteä tänä kesänä ajamaan ihan tutustumis ja kokeilumielessä pari kisaa joten selventäkääs nyt jotenkin tyhjentävästi että mitä hyötyä olisi valita esim. 3-porttisen koneen sijaan vaikka 5-porttinen (tai vielä useampiporttinen) kone?

Eroja ilmeisesti on tehoissa, tehoalueissa ja vissiin myös polttoainetaloudessa (tietenkin myös putki ja kytkin osaltaan vaikuttaa)

Oli kuitenkin tarkoitus aloittaa kohtuubudjetilla touhu ja koneita on kaupat täynnä joka hintaluokkaan joten hieman selvennystä asiaan kaipaisin.

123
Polttisautot / Vs: Moottorin lämmöt talvella
« : 31.03.08 - klo: 19.56 »
Vaihdoin just 20 prossaisesta nitrosta 25:seen ja jos en väärin mitannut niin RB:n lämmöt putosivat nitromäärän nousun myötä useita asteita.

124
Polttisautot / Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 31.03.08 - klo: 18.34 »
Fioroni Turbo Slide.

Iso-Hepa ainakin myi tuota mutta kaupan tiimoilta on tuntunut olevan hiljaista mutta RC Sabe myy myös tuota kytkintä.

Paloja löytyy jo http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36935&grpid=5052 mutta vauhtipyöriä http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36934&grpid=5052

ei ollut ainakaan vähän aikaa sitten kysyessä vielä tullut lisää.

Loistokytkin ainakin omasta mielestäni ja mitä olen näitä foorumeita lukenut niin moni muukin on ollut samaa mieltä.

125
Vapaa keskustelu / Vs: RC-tapahtuma Haapamäellä
« : 29.03.08 - klo: 19.39 »
Tänään oli jo jonkin verran yleisöä mutta porukkaa ja autoja radalle olis enemmänkin mahtunut.

Huomenna vielä kerkiää. Hopi Hopi!  :lol:

126
Juuri äsken lähti (siis tänään 28.3.08) tilaus ImpaktRC:lle.

Jännä nähdä kuinka nopeasti tavarat on täällä ja tulevatko yhtä hienosti suoraan postilaatikkoon kuten LiquidRC:ltä on tullut vai narahtaako tulliin  :lol:

127
Polttisautot / Vs: Moottorin lämmöt talvella
« : 25.03.08 - klo: 22.59 »
Juu huomasin tuon CMB:n alhaiset lämpötilat kun ensimmäisen kerran suojakelillä testasin.

Tuli vain pieni konevaurio vastarinakun viallisen pistokkeen irtoamisen seurauksena (kiertokanki) ja meinasin sitten säädellä

taas kohdilleen mutta keli ei ollut kovin otollinen. Kevättä odotellessa.

128
Polttisautot / Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 25.03.08 - klo: 22.53 »
Voi perskule kun mulle ei oikein aukee toi kuuladiffin periaate.

Joku sähköautoilija varmasti osais auttaa paremmin, kun niissä käytetään enemmän tuota kuuladiffiä.

Laitan tuon linkin tuohon räjäytyskuvaan jos siitä olis apua ratkaisua etsiessä.

http://www.racing-cars.com/images/pdf/havoc_exp.pdf


129
Polttisautot / Vs: Moottorin lämmöt talvella
« : 25.03.08 - klo: 12.27 »
Juu itse koitin kanssa saada CMB:n säätöjä kohdilleen mistä ei tullut yhtään mitään.

Silloin kun kone koitti toimia eli sai tarpeeksi polttoainetta niin lämmöt oli törkeän alhaalla (25-30C) ja sitten kun lämmöt oli edes siellä päin niin kone

booasi eli oli aivan liian laihalla. Pakko päästä säätämään lämpöiseen joko sisälle tai odottaa lämpeneviä kelejä.

Revossa oleva RB taasen tuntuu toimivan kesät talvet kun lämmöt pysyy yli sadan asteen. Mitä nyt autosta muodostuu melkoinen lumipallo  :p

130
Polttisautot / Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 24.03.08 - klo: 20.37 »
Kuullostais ihan kuin joku luistokytkin luistais. Mutta sinun autossasi ei taida sellaista olla.

Kun katsoin sen auton räjäytyskuvaa niin siinähän on kuuladiffi vai mitä? Onko se nyt varmasti kunnossa?

131
Polttisautot / Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 24.03.08 - klo: 12.53 »
Niin liikkuikos se auto pienillä kierroksilla mutta enemmän jenkaa annettaessa meno hyytyi vai liikkuiko ollenkaan missään vaiheessa?

132
Polttisautot / Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 24.03.08 - klo: 00.37 »
Jos pyörität vaikka sormella kytkinkellosta ja pidät autoa paikoillaan niin pyrkiikö auto lähtemään liikenteeseen?

Jos pyrkii niin hyvä, jos ei niin silloin se voima ei välity spurrilta (päärattaalta eteenpäin sinne perään.

Tässä on kyllä käyty melkeinpä kaikki vaihtoehdot läpi.

Jos vauhtipyörä on kiinni, kytkin kaikinpuolin ehjä, sprurri ja sen sulake ehjä, voimansiirto kaikin puolin ehjä niin on todella outo vika.

Auto lähtee siis hienosti käyntiin ja sammuu vaikka vauhtipyörästä pysäyttämällä vai mitä?

Tämä on jo kaukaa haettu mutta voisko kampiakseli olla poikki? Se kyllä paljastuisi jos autoa ei pysty sammuttamaan vauhtipyörästä.

133
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 22.03.08 - klo: 15.12 »
Löytyy vaikka sabelta http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39322&grpid=3901 kunhan taas joskus saavat niitä lisää  :p

134
Polttisautot / Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 21.03.08 - klo: 14.41 »
Nyt putosin kärryiltä. Eli kun annat enemmän kierrosta niin kytkinkello pyörii tyhjää?

Eli pyöriikö se kytkinkello ja pääratas kun annat kierrosta vai pysyy paikoillaan? Seuraapas että pyöriikö vauhtipyörä koneen mukana kierroksia antaessa?

Ei olis ensimmäinen tapaus kenellä oli vauhtipyörä irti. Eli se siinä kytkinpalojen keskellä oleva mutteri liian löysässä.

Jos sen kiristäminen ei auta niin sitten se kartio siinä vauhtipyörän keskellä pitää vaihtaa.

Jos kaikki nämä edellämainitut pyörivät kunnolla mukana kun annat koneelle kierroksia niin silloin vika on voimansiirrossa muualla.




135
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 21.03.08 - klo: 14.34 »
Vähän on jäänyt pieni epäilys noiden tehojenkin ilmoittamisen kanssa.

Toiset merkit väittää tehoa olevan 3 hepan molemmin puolin ja toiset taas ilmoittaa vaan jotain 2 hepan molemmin puolin vaikka on kyseessä saman kokoluokan

koneet. Eroja merkkien välillä tuskin ainakaan helpolla huomaa.

136
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 20.03.08 - klo: 21.46 »
Juu kyllä mä tiesin että revoon on starttibokseja. Kysyin vain selvittääkseni millä kokoonpanolla oli tarkoitus kone laittaa.

Niin ne kaksi ongelmaa on tosiaan revoon asennettaessa ns. normaaleita koneita.

Ihan sama millä big block kitillä koneita aikoo laittaa niin joko se kone menee liian taakse ja takatukivarsi ottaa siihen

(myydään toki erilaisia tukivarsia minkä kanssa mahtuu paremmin) tai sitten vaihdelaatikkoa joutuu siirtämään eteenpäin.

Olen kylläkin katsonut TRAXXAS:in keskustelufoorumin galleryosiolta niitä moottorikokoonpanoja ja osa niistä on melko rajusti

kallellaan polttoainetankkiin päin joten se vissiin poistaa ainakin sen tukivarsiongelman.

Jos moottori on lyhyt siitä vauhtipyörän puolelta niin silloin saattaa selvitä ilman vaihdelaatikon siirtoa.

137
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 19.03.08 - klo: 23.51 »
Meinaatko ettei jo nuo edellämainitut koneet riitä?

Kannattaa ottaa myös huomioon että ns. EI suoraan sopivien koneiden kanssa saatat joutua siirtämään vaihdelaatikkoa

eteenpäin. Eli ottamaan tavaraa pois siitä etujarrulevyn edestä ja tekemään uudet vaihdelaatikon kiinnitysreiät ym.

jotain muuta pikkumodifikaatiota.

Omassa autossani on ollut paikoillaan STS:än kone Big Block kitillä ja vaihdelaatikkoa on joutunut siirtämään.

Mites ajattelit starttauksen suorittaa? Mahtuuko roto tai tigerdrive vielä olemaan koneen takana ettei ota tukivarteen

kiinni?

Vai löytyykö revolle soveltuva starttiboksi?

138
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 18.03.08 - klo: 20.28 »
Nyt on keskidiffi ja takajarru paikoillaan. Onneks löyty vielä yks erilainen servosarvi mihin sai kaikki kolme tankoa kiinni.

Alkuperäistä kun en pysty käyttämään.

Vielä kun kerkeis jossain välissä testaamaan.  :wink:

139
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 18.03.08 - klo: 15.20 »
Jo tuolla vanhemmalla RB TM323:sella on voimansiirto melko kovilla.

Muovisprurreja on mennyt jo muutama, yksi metallinenkin piti kokeilla mutta meni vissiin kivi kytkinkellon ja spurrin väliin ja halkesi.

Luistokytkintä on saanut kiristellä moneen otteeseen ja nyt meni viime ajokerralla jo liian tiukalle kun meni vaihdelaatikon välityksen pikkuratas sileäksi.

Eli varmasti piisaa noissa uudemmissakin koneissa jerkkua ja tulee autokin tutummaksi välillä korjatessa  :lol:

RB:n eduksi täytyy myös myöntää tuo että putkikin tulee mukana.

140
Polttisautot / Vs: Kytkinkello.
« : 17.03.08 - klo: 20.48 »
jpnitroracingin myymät K-Factoryn kytkinkellot on käsittääkseni myös osoittautuneet melko kestäviksi. Itselläni on vasta ensimmäinen käytössä joten käyttökokemuksia en itse vielä pysty antamaan kun on vasta pari kertaa päässyt ajelemaan.

Fioronin turbo-slide kytkin tuntus erittäin huolettomalta ja sikäli kun olen asiasta lukenut niin moni muukin tykkää... :mrgreen:

141
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 17.03.08 - klo: 17.53 »
Kyllä tuo Sirio menee suoraan revoon. Esim. sabe myy kyseistä konetta ja alkuperäinen starttikin menee paikoilleen.

En tiedä ovatko RB ja SIRIO nykyään vielä kuinka lähellä toisiaan mutta vanhemmat mallit RB TM323 ja Sirio S23 ovat vissiin melko samoja motteja koska sama

mäntä/pytty sarja käy kumpaankin  :p

Tuo oma RB on kyllä osoittautunut loistavaksi koneeksi, mutta sitten jos jotain hajoaa niin helpommin vissiin saa osia ulkomailta.

Sirioon löytys vissiin hieman helpommin suomesta osia tarvittaessa. Kaverilla on revossa juurikin tuo vanhempi Sirio S23 ja hyvin pirraa silläkin

joten varmasti loistokoneita molemmat.

142
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.03.08 - klo: 23.49 »
Hobbylinnasta saa Fg ja HPI leluja.

Mites tämä nyt pitäis ymmärtää? Varsinkin kun kyse oli nyt MCD:n autoista? Tietääkseni Hobbylinna ei niitä myy...

143
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.03.08 - klo: 23.42 »
Mistäs asti autot on tilattu ja paljon maksoivat kappale?

Näin jossain joko tällä foorumilla tai muualla juttua että suomeen piti tulla rc-putka mikä myisi noita ronkkeleita mutta en löydä sitä viestiä enää mistään.

144
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 15.03.08 - klo: 22.13 »
Niin tuo ossihan käy alkuperäiseen moottoripukkiin vai mitä? Saattas tuo kone kiinnostaa itseänikin.

Ostitko koneen Hobao Finlandilta, Sabelta vai jostain muualta?

145
Polttisautot / Vs: tulpan kierteet!!!!
« : 14.03.08 - klo: 20.13 »
Siis tarvitsetko sitä kierretappia siksi että olet tekemässä uutta kansinappia vai haluatko aukaista vaurioituneet kierteet?

Työkaveri tilasi itselleen jostain juuri kyseisen kierretapin (ei ollut ihan ilmainen) mutta voin kysyä jos muistaa mistä tilasi

jos on vielä tarvetta.

146
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 14.03.08 - klo: 20.11 »
Ok! Kiitos paljon ja Hobao Finlandin kaveri kerkes myös vastaamaan suurinpiirtein samalla lailla joten täytyy lyödä nippuun ja pitää sormet ristissä  :grin:

147
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 14.03.08 - klo: 18.19 »
Kiitos nopeasta vastauksesta. Juu sen männän kyllä osaan laittaa oikein päin, koska jos sen laittaa väärinpäin niin silloin pakoaukko ei aukeaisi ollenkaan.

Mites tuon lenkin välyksen kanssa? Keskittääkö polttoaine (tai siinä olevat voiteluaineet) kuinka paljon?

Tuo asia pitäisi vielä saada tietää että uskallanko kasata tuolla kampiakselilla vai pitääkö ostaa uusi.

Ei viitsis turhaan hajottaa tuota uutta kiertokankea, kun nämä koneet kuitenkin kiertää niin p*rkuleesti.

148
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 14.03.08 - klo: 17.53 »
Kertokaas kumpaan suuntaan kiertokangessa oleva öljyreikä (mikä johtaa alalenkkiin) kuuluu olla? Kaasuttimeen päin vai perälevyä päin?

En muistanut katsoa kun purin koneen :sad:

Sitten kuinka paljon kiertokangen alalenkillä ja kampiakselin tapilla saa keskenään olla välystä?

Ostin uuden kiertokangen kun entinen hajosi (alalenkin messinkiosa mureni ja alalenkki venähti) ja nyt vähän pelottaa että pitääköhän ostaa

uusi kampiakselikin...

Moottori on CMB 21 RS PRO


149
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 13.03.08 - klo: 22.08 »
Kyllä on tullut hakattua rahaa revoon. Nyt olis uudet ne pinnoitetut iskarit, jouset (oranssit eteen ja kultaiset taakse),

keskidiffi, takajarru, uudet vanteet ym. pientä.

Vielä pitäis tilata uudet renkaat (Werks), kori tai kaks ja vielä jotain pientä  :mrgreen:

Vanhojen iskareiden rungot olivatkin kuluneet jo aika pahasti. Vaikka laitoin 70:stä iskariöljyä niin ei vastusta jousivoimaa oikeastaan yhtään.

Täytyy laittaa niihin pienimmillä reiillä olevat männät jos sais ajeltua niillä tämän kevään ajan ja laittas nuo uudet sitten kesällä.

150
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 11.03.08 - klo: 22.56 »
No hemmetti. Aina oppii uutta. Omalla kokemuksen määrällä ei edes viitsi väittää vastaan...  :mrgreen:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10