Moro.
Ruvennut kiinnostamaan tämä ja Savage Flux.
Nyt haluaisin tietää, että löytyykö tähän autoon tarvittavat osat Sabesta, vai joutuuko aina tilailemaan tukivarret ja muut osat ulkomailta?
Mites on tämän auton kestävyys ja teho? Tykkäisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä autosta.
Mahtaako olla waterproof?
Tehoa tuntuu piisaavan ihan kivasti, mutta paha sanoa miten tuo menee kun pitoa on enemmän. Lumella ja jäällä tehoa on vähintään riittävästi liikaa. Kestävyydestäkään ei oikein osaa sanoa, mutta toistaiseksi saldona on pinionin ruuvin löystyminen, korin takakiinnikkeen ruuvi tippuminen (nuo korjaantuu lukitteella) ja sitten kori on saanut riittävästi osumaa sekä yksi korisokka on hävinnyt... Ja kaikki tuo 7 akullisella (oiskohan jotai 30min vetoja). Kaveri tiesi opastaa, että mulla on liika pieni akku jos ei ehdi saada autoa rikki, joten isompi pitäs tulla ens viikolla
8Ah akulla saanee ajo-aikaa 45min pintaan.
Hobbywingin sivuilta löytyy tietoa tuosta noparista ja muistaakseni siellä oli maininta siitä että se olisi roisketiivis, eli talviajo varmasti vaatii toimenpiteitä.
Laitetaan nyt muutama hassu kuva omasta autosta.
Akku on kolmella nipparilla kiinni ja hyvin on pysynyt matkassa. Antennin "putkena" on paineilmapullosta otettu pilli. Vakio setti tuli reippaasti korista ulos, vaan tuon kanssa se antenni jää kokonaan suojaan.
Tuossa muovikuoressa on reiät servon ja vastaanottimen kohdalla joten nuo etureunan aukot on tullut teipattua aina umpeen, tietenkin niin että servolta tuleva tanko sopii liikkumaan.
Reiät on teipattu umpeen ilmastointiteipillä ja akun nippusiteiden reiät on vielä peitetty tuommosella 100mm leveällä sähköteipillä. Pitäs vielä laittaa ilmastointiteippiä tuohon keskidiffin (punainen muovi) aukon kohdalle.
Koska tuo akku ei sopinutkaan sisälle akun paikalle ja akun paikka muuttui, niin siirtelin sitten vielä muitakin komponentteja. Vastaanotin oli tosiaan alunperin tuossa moottorin edessä ja ekalla ajokerralla en sitten huomannut noita kotelon reikiä, joten sen lenkin jälkeen vastari olikin ihan lumessa. Nyt se on vähän turvallisemmassa paikassa kun ei onneksi tykännyt heti ekasta ajosta kyttyrää. Noparin paikan määritti aika selkeästi tuo moottorin viereen tuleva virtakytkin ja sen johto. Nopari ja vastari on kiinni 3M:n järeämmällä "tarranauhalla". Täytyisi vielä laittaa vaahtomuovia tms tavaraa tuohon noparin ja servon väliin ja muuallekin tuonne etureunaan, että sisään sopisi mahdollisimman vähän lunta. Mitään vesitiivistä tuosta setistä ei kuitenkaan saa, kun esim noille kardaaneille pitää olla reiät jne.