Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RoddeR

Sivuja: 1 ... 36 37 38 [39] 40
1141
Polttisautot / Vs: Käynnistys/Sammumis ongelmia.
« : 11.08.10 - klo: 12.36 »
Jos se kone tosiaan toimii aina, kun tankki on yli sen sauman ja sen jälkeen ei ikinä toimi, niin asia on sillä sipla, ei tartte testata, vaan osta uusi tankki.

Jos tankki vuotaa saumasta, niin kone menee ensin laihalle ja sitten sammuu, eikä tod. näk. lähde käyntiin ennenkuin veivaa ruuveja viikon suuntaan tai toiseen. Jos sen saa sitten käyntiin, ei se ei toimi kunnolla, kun tankki on täysi.

Jos asia epäilyttää, niin voishan sitä yrittää vaikka kuumaliimata/muulla käytettävissä olevalla keinolla yrittää tiivistää sitä saumaa, mutta ihan helppo homma se ei ole.

Eikös ton tankin tiiviyden saa testattua ihan vaikka ämpärissä eli tankki irti, tankin lähtölinjaan letkunpätkä joka tukitaan ja sitten sisään tuloon mihin pakoputkesta otetaan paine niin siitä painetta sisään ja veden alle ja katsoo tuleeko kuplia mistään.

1142
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 11.08.10 - klo: 09.04 »
Onko tämä Ratas nyt siis evolvaan sopiva 1 ratas vai käykö myös tuohon uuteen gt2 kelloon?

1143
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 10.08.10 - klo: 21.43 »
Kyöstiltä löytyis näköjään 20 hampainen 2 ratas mutta mistä lötyis 16 hampainen 1 ratas  kun sellaista ei kyöstin sivut tarjoa?

1144
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 10.08.10 - klo: 15.30 »
Oliko niin että igt2 evolvan päivitetyn version kytkinkellon vakio rattaat oli 15/19? Onko kokemuksia mitä rattaita kannattaa tarjota tilalle että saan lisää huippuja? Tattiksen radalla kerkee huutaa tuo alphan kone melko pitkään takasuoralla.

1145
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 08.08.10 - klo: 16.11 »
Voiko pääneulan kierteisiin laittaa ruuvilukitetta,koska neula pyörii itestään ajon aikana?
 

Vaihda se o-rengas mikä on pääneulan ympärillä sen on tarkoitus pitää se ruuvi siinä asennossa mihin se käännetään.

1146
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 31.07.10 - klo: 22.40 »
Mulla kans mekkaaja epävarma. Toivottavasti varikolta löytyy joku tankkaaja ensikertalaiselle.

1147
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 30.07.10 - klo: 10.45 »
Jumankeuta tää kisahan paisuu ihan uusiin ulottuvuuksiin  :mrgreen:

1148
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.07.10 - klo: 22.41 »
RoddeR: Ei, vaan Y-johto vastarista, josta toinen servolle (jompi kumpi) ja toinen ponderille jos vastarissa vain 2 paikkaa. Jos vastarissa on 3 paikkaa, niin sitten voihan se ponderin laittaa suoraan siihen (tekee vaikka loven vastariboksin kanteen jotta läpivienti onnistuu helposti). Mutta taitaa löytyä myös johdottamat ponderit.




Mä huomenna yritän tollasen hankkia. Vastarissa on vaan 2 paikkaa eli molemmat käytössä. Jos en huomenna löydä y haaroitin niin voisin alustavasti varata langattoman ponderin.

1149
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.07.10 - klo: 22.16 »
Kysymys tosta ponderin virtajohdosta. Eli vastarin akulle haaroitin josta otetaan virta itse vastaanottimelle ja ponderille. Myydäänkö tollasia ihan rc kaupassa vai pitääkö askarrella? Ilmeisesti 2 pin liitin on juurikin se mitä haetaan ?

1150
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.07.10 - klo: 18.40 »
Joko 1.8 kilpailun kohtalo on päätetty eli ajetaanko kisat vaiko ei?

1151
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.07.10 - klo: 22.08 »
kun noissa kisoissa on kuitenkin jotain sääntöjä niin ne voisi joku laittaa tähän topiciin niin voi rauhassa tutustua niinhin ja yrittää sisäistää ettei sitten kämmää ainakaan niin pahasti kisoissa.

Nim. täysamatööri

1152
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 25.07.10 - klo: 20.37 »
Nyt on jonkin aikaa ollu käytössä tuo technisportin 2 versio ja täytyy sanoa että pirun hyvä radio. Joku valitteli että on kovin häiriö herkkä radio mutta itsellä ei ole kertaakaan vielä ollut minkäänlaista häiriötä. Löysin eilen Epatkin tosta radiosta kun manuaalia selailin. 

1153
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.07.10 - klo: 19.09 »
Mä voisin kanssa osallistuu tuohon 1.8 kisaan että saadaan ne pidetty jos on porukan koosta kiinni. Tullaan sinne peränpitäjäksi. Mekkaajaa mulla ei kyllä ole mutta jospa varikolta joku alkais siihen hommaan... Teansponderi puuttuu myös joten toivottavasti sellainen löytyy lainaksi?

1154
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 23.07.10 - klo: 15.07 »
Ok, katotaan jos saan ton vaimokkeen roudattua mukaan niin pääsis vähän itsekkin ajamaan :roll:


Gt autoilu on koko perheen harrastus  :wink:

1155
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.07.10 - klo: 22.01 »
Hyvät väännöt oli ja oma autokin alkaa pikkuhiljaa kulkemaan kun saatiin oikea mies ruuvarin päähän, kiitokset vaan mekkaajalle. ens kerralla sitten taitaa olla mullakin kunnon servot autossa että saa sen nopeissakin kurveissa kääntymään  :mrgreen:

1156
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.07.10 - klo: 08.09 »
Tänään tuli oltua taas tattiksella ja olihan se taas mukavaa vaikka toi kone on ilmeisesti edelleen melko rikkaalla. En vaan ole uskaltanu vääntää ruuveja enempää kiinni vaikka sisäänajo on jo suoritettu pidemmän kaavan mukaan. Kone kestää lämmetä sinne 120c--> melko kauan joten röpötellään se 2-3 kierrosta.

Jos kone toimii hyvin, siis monta tankillista peräjälkeen, ei niitä lämpöjä kannata sokeasti tuijottaa. Alphan koneet kestää lämmetä muutaman kierroksen, mutta jos sen jälkeen kone käy ja kiertää hyvin, on lämmötkin varmaan ihan kohallaan. Korin reijitys kannattaa tehdä hyvin, että jäähdytysilma pääsee kunnolla läpi.

Kone toimii ok mutta uskon että jos joku asiasta enempi tietävä säätää tota niin se toimisi ja kulkisi vielä paremmin. Oma veikkaus on että kone on ainakin alapäästä paksulla kun ei oikeen tunnu lähtevän samalla tavalla kuin muut 8 autot.


[/quote]

1157
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.07.10 - klo: 08.06 »
Tänään tuli oltua taas tattiksella ja olihan se taas mukavaa vaikka toi kone on ilmeisesti edelleen melko rikkaalla. En vaan ole uskaltanu vääntää ruuveja enempää kiinni vaikka sisäänajo on jo suoritettu pidemmän kaavan mukaan. Kone kestää lämmetä sinne 120c--> melko kauan joten röpötellään se 2-3 kierrosta. Onko huomenna tattikselle tulossa ketään polttis gurua? moukari, hoke??? sais vähän jeesiä noihin säätöihin?

En ole mikään moottori velho mutta kyllä jotain osaan kuin pitää noita ruuvata, ja jos minun apu kelpaa niin n.klo 16 olen paikalla.
Jerzi

Toki kelpaa. Itse pääsen klo 16 töistä ja radalla olen varmaan joskus klo 16.45. Katellaan sitten mitä olet mieltä nyky säädöistä.

1158
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 21.07.10 - klo: 21.09 »
Tänään tuli oltua taas tattiksella ja olihan se taas mukavaa vaikka toi kone on ilmeisesti edelleen melko rikkaalla. En vaan ole uskaltanu vääntää ruuveja enempää kiinni vaikka sisäänajo on jo suoritettu pidemmän kaavan mukaan. Kone kestää lämmetä sinne 120c--> melko kauan joten röpötellään se 2-3 kierrosta. Onko huomenna tattikselle tulossa ketään polttis gurua? moukari, hoke??? sais vähän jeesiä noihin säätöihin?

1159
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.07.10 - klo: 23.21 »
meitsi on myös torstaina paikalla jos sää suo ja saan uudet renkaat autoon.

1160
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.07.10 - klo: 23.19 »
Täältä ääni 21 alphalle. Tosin vasta pikkasen reilu 4 l nitroa ajettu läpi mutta moottori toimii melkoisen hyvin.

1161
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.07.10 - klo: 21.34 »
Tänään tattiksella tuli todettua että kyllä se silikoniletku oli se ongelman aiheuttaja. Auto toimi taas melko hyvin siis niin hyvin kun itse saan sen säädettyä. Huomenna taas radalle jos vaan ei sada. Uudet renkaat tarviis hommata kun alkaa kankaat paistaa sieltä täältä. Mistä porukka on ostanut renkaansa ja mihin hintaan lähtee kierros?

1162
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.07.10 - klo: 15.17 »
Kiitos *HOKE*, jotain tällaista kyllä itsekin vähän ounastelin. No, täytyy nyt koittaa
käydä tyydyttämässä ajohaluja Lavangossa. Mutta Tattikselle pitää kyllä tulla katsomaan
joku kerta GT-meininkiä. Ja yrittää pitää jäitä hatussa, ettei innostu touhusta liikaa...  :cool:   


Se voi olla melko "vaarallista" käydä kattomassa tota gt hommaa. Voi olla että rahapussi kuihtuu sen reissun jälkeen kun marssit kauppaan hakemaan gt auton, tosin gt autoilussa saa rahoille vastinetta yllinkyllin. Itsellä kiinnostus rc autoihin heräsi tämän kesän alussa kun kävin katsomassa kun kaverit suddaili futis kentällä polttis crossareilla. Sitten olikin 8 ja 5 luokan rata sm-skabat tattiksella ja niitä oli kattomassa ja nyt on sitten gt auto itsellä ja ajohalut on valtavat. Iso osa vapaa ajasta tulee oltua ajamassa tattiksella. Pirun hauskaa puuhaa ja porukka on tosi mukavaa ja apuja löytyy säätämiseen ja monesti osienkin saralla jos auto hajoaa.

1163
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 20.07.10 - klo: 09.41 »
Eikös toi takaputki modi maksa jonkun 100e? Itseä kiinnostaisi kovasti kyllä tuo.

1164
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.07.10 - klo: 07.58 »
Alphan lämmöistä vielä...
Alphassa on ihan normaalia 130 asteen lähellä olevat lämmöt.

Jopa ohjeissa muistaakseni mainitaan 130 hyväksi lämmöksi.

Lämpömittariin ei kannata turhan ehdottomasti katsella, vaan säätää koneen toimimaan parhaiten.
Sillon lämmöt on lähes aina ainakin kyseisessä koneessa yli 120

Ok. Tää on hyvä uutinen. Tässä aloin jo huolestua että onko toi kone kohta täysin sohlo kun käyny muutaman kerran vähän korkeammissa lämmöissä. Muuta en moottorin manuaalista lukenut kun sisäänajo ohjeet. Forecan täsmäsään mukaan ei pitäis ainakaan tulla vettä joten radalle tänään heti duunipäivän jälkeen jos forecaan on luottaminen.

1165
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.07.10 - klo: 23.05 »
Jos sää on suotuisa klo 16 jälkeen niin mä tulen kyl testaamaan miten toi auto pelittää ku nappaan sen silikoni letkun pois. Uutta osaakin on autossa vakaajien muodossa.

1166
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.07.10 - klo: 12.45 »
Kone on kyllä tosi tiukka varsinkin kylmänä. Jos kylmänä alkaa käynnistämään startti boxilla ja mäntä on yläasennossa niin starttiboxi hyytyy vaikka on 2 moottorinen. Pitää vaan körötellä lisää ja tarkkailla lämpöjä. Silikoni letkun otan pois kanssa, koria saa sitten vaan pyyhkiä useammin öljystä.

1167
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 19.07.10 - klo: 08.11 »
Nykyään kun satasen hintaluokassa löytyy muitakin toimivia ja kieltämättä parempiakin 2,4GHz radioita, niin itse näkisin Acomsin suurimpana valttina ne älyttömän halvat vastarit. Kun ylimääräisellä vastarilla on hintaa ~35 euroa ja kapulassa on muistipaikkoja eri asetuksille niin on aika vaivatonta ja edullista ajella useampaa autoa samalla Acomsilla.

Noo, mistäs tuohon hintaan saa vastareita? Ajattelin itsekin tilata parit vastarit...

Tuolta http://www.apexmodels.com/gbu0-prodshow/AP2401.html Lähtee alle 35£ vastarit.

1168
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.07.10 - klo: 18.50 »
Tänään taas tattiksella ajamassa ja nyt tarviisin pikkasen neuvoja. Alku viikosta ostettu alpha 21 vihreä kantinen alkaa toimimaan vasta 120C asteessa sitä ennen röpöttää melkoisesti. Pääneulaa kun vetää kiinni 5-10 min jolloin kone alkaa toimimaan ok niin lämmöt on 130c--> . Ajojen lopussa yksi toinen kuski radalla arveli että voisiko lämpöjen nousu johtua silikooni letkusta joka johtaa pakokaasut korin ulkopuolella? Savua tulee koko ajan putkesta ihan kunnolla joten sen puolesta kaikki pitäisi olla ok.

1169
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.07.10 - klo: 10.54 »
Hyvä Hyvä  :afro: Ehkä päästään ajamaan ihan kisaa kun viimeksi mulla oli vaan se ykkönen käytössä vaihteistossa.

1170
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.07.10 - klo: 10.33 »
hyvä RoddeR et ostit sen vaihteiston, alkaa nyt olee ajaminenkin mukavampaa kun uus
kone ja vaihteisto.




Totta toriset hankinnat ovat olleet vähintäänkin erinomaiset.

Tänään sää taas suosii GT autoilijaa. Toivottavasti porukkaa saapuu paikalle ajelemaan ja turisemaan. Itse ois tarkoitus olla heti klo 12 radalla.

Sivuja: 1 ... 36 37 38 [39] 40