Täytyy koittaa tota suurempaa välystä. Mulla on kaks samanlaista autoa ja molemmissa ollut samaa ongelmaa. Alustat kyllä 100% suoria ja kone suorassa. Autoissa edessä ja takana runkojäykkärit ja alustatkin ovat niitä optio pulkkia joiden pitäis olla kestävämpiä ja kevyempiä. Lisäksi autoissa on vielä eri koneetkin. Se voi olla että toi ajopaikka taitaa olla suurin syy tohon hajoamiseen. On sellasta soraa suurimmaksi osaksi. Ihmetyttää silti että noi pienemmät kellot eivät ole kertaakaan menneet p*skaksi. On mennyt p*skaks Hpi:n kuin Kyoshon optio kellotkin ja yhtä merkkiä en muista. Pystyisköhän noita karkaisemaan mitenkään. Tää alkaa menemään jo henkimaailman jutuiksi.
-Pekka
Nimenomaan mikäli välys on pieni ja alustana jokin muu kuin tasainen asvalttibaana niin pohja fleksaa aina moottorin etupuolelta, joka vaikuttaa rattaiden linjaan keskenään.
Varsinkin vaihteellisissa autoissa pienikin fleksaaminen saa suuren eron rattaiden linjaan keskenään.
Tarkoitan nyt vaakalinjaa joka siis muuttuu aika paljonkin jo pienessäkin pohjan fleksauksessa.
Tähän ei auta runkojäykkärit, koska ne eivät jäykistä runkoa moottorin ja vaihteiston välillä, missä se rattaita haittaava fleksaaminen tapahtuu.
Ylhäältä katsottuna moottorin linja rattaisiin nähden ei vaikuta hyvä että mitään.
Onhan esim Xray krossarissakin moottori ylhäältä katsottuna vinossa keskidiffiin nähden ja se ei vaikuta mitään... mutta mikäli välys on tiukka niin olen itsellä havainnut krossarissa kytkinlaakerien hajoamista alustan fleksaamisen takia...