Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Matias V

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 61
121
Vapaa keskustelu / Vs: Mönkijät
« : 14.06.08 - klo: 12.05 »
Heh  :grin:

Kyllä se rene on kiikarissa itse kullakin...  :roll:

122
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 14.06.08 - klo: 12.03 »
Nokia n80 oli, hajosi taskussa. Kituutin vanhalla 7710 pari kuukautta odotellen iphonea, kuukausi takaperin en enää jaksanut vaan ostin sonyericssonin k660i:n.
Nyt on nimi iPhone jonotuslistassa heti ensimmäisten joukossa. Ei malta.

Jaa, miksikö?

Windows ja nokia menee vähän samassa sarjassa, ei vaan jaksa enää.
Kerran apple, ei paluuta takaisin.

123
Vapaa keskustelu / Vs: Mönkijät
« : 14.06.08 - klo: 11.27 »
Ei tule crossia vaan jatketaan 4X4 laitteilla jatkossakin. Nykyinen laite on varusteltu katupainoitteisesti ja seuraava peli rakennetaan maastoon ja enduroon.

90 Preda on hieno ja kestävä värkki :wink:


Mitä ihmettä, ei voi uskoa.. meni poikien kanssa vedonlyönnit uusiksi.
Olin jo laittanu rahani siinä uskossa että veli kohelluksella tulee spyderi.


Kerro kohellus ja päästä meidät piinasta!

124
Aina ei voi saada mitä haluaa, vaikka kuinka yrittäisi.

Tässäkin tapauksessa ne ketkä osaa niin nousee ja ne ketkä ei, tippuu. Nopeimmat kierrokset eivät aina ole sen voittaneen kuskin tekosia, pitää myös osata ohittaa ja ajaa varmasti.
Näin punnitaan paras, ja sehän on tarkoitus?

Tsemppiä kaikille huomiseen!

125
Eikö yksinkertainen ratkaisu olisi, jos esim. lajiryhmä valmistuttaisi virallisesti laillisen "mittauskaukalon" auton leveydelle ja nyt sitten vaikka siivelle jos siltä tuntuu. Samalla voitaisiin tehdä virallinen ohjeistus ja viralliset mittaustyökalut ja _selkeät_ ohjeet ja käytäntömenetelmät villeimpiinkin katsastustuomioihin.

Nämä kaukalot, työkalut, selkeät ohjeet ja vaikka "kuinka tulla viralliksesi SM tason vaatimaksi katsastajaksi vartissa" -lehtiö kulkisi aina kilpailun järjestäjän vastuulla kilpailuun ja kilpailusta pois (säilytys vaikka AKK:lla, eikä jonkun sohvan takana) ja olisi näinollen näistä vastuussa reissun aikana.
Katsastuskamat ennen kilpailua tulisi kilpailun tuomariston ja vaikka 2-3 satunnaisesti valitun kilpailijan kanssa todettavan lailliseksi (ettei ole hajonnut kuljetuksessa tai jonkun sohvan takana) vaikka nyt sitten heti ajajakokouksen jälkeen.

Katsastus on hirveän tärkeä asia, nyt kun sitä tarkemmin miettii niin monessa kilpailussa missä olen mukana ollut niin on esim. vaaka ollut jonkun äidin siskon veljen marjavaaka vuodelta kilpi ja miekka. Kuinka moni muistaa että auto edellisessa kisassa painoi määrän x edellisenä viikonloppuna ja seuraana määrän x+200gr (tai turistiautoissa heitot jopa 15-75gr)? Veikkaan että aika moni tunnistaa itsensä...

Homma olisi suhtkoht yksinkertainen ja toimiva. Tällaisella saataisiin jotain rotia tähän hommaan.
Eiköhän tässä aleta jo kaikki saamaan tarpeeksi timpurinmitoista ja marjavaaoista.


Komppaan Pekkaa, keskustelun aihe on loistava ja opitaan tästä jotain.

126
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 31.05.08 - klo: 00.16 »
Täl hetkel näyttää ettei pääse, muuta menoa. Mut tulen kyl jos onnistun luistamaan...

127
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Nostajakaava - Ehdotus
« : 13.05.08 - klo: 00.29 »
MrOllinmäellä on asiassa selkeä pointti.

Mielestäni on hyvä, että radat on haastavia, monen muunkin mielestä on myös hyvä näin. Kysymys kuitenkin on, milloin menee nostajan homma liian vaikeaksi? Mielettömän iso pöytä, 2 autoa pöydän päällä selällään, autoja ampuu jonossa samaan kasaan samalla kun nostaja yrittää keksiä keinoa päästä tämän pöydän päälle.
Ensinnäkin se on vaarallista mennä sinne ja sinne pöydän päälle pääseminen ei ollut helppoa sillä pöydän reuna ei ollut loiva.
Samaan aikaan nostajan pohtiessa tätä ongelmaa, on nostajan 2 muuhun radan vahdittavaan kohtaan on kaatunut 2 autoa koska mutkassa on vaihtoehtoinen reitti!?!?
Tähän päälle ne korokkeella karjuvat kuljettajat "puusilmä, NOSTAJA.." jne..

Haen tällä iltakirjoituksella takaa sitä, että onko mitenkään mahdollista määrittää että missä menee raja mikä on liian vaikea rata nostajalle ja mikä ei?
Tämän on erittäin hyvä keskustelu ja tästä voi poikia vaikka mitä.


Ps. oletteko vilkaisseet millanen nostajah*lvetti on turun uusi seinä. Voin vaan kuvitella yläputken yläpuolella selällään olevaa autoa... Huh huh...

128
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 11.05.08 - klo: 15.43 »

Kivituhka missä saveakin oli ja mitä radalle on laitettu onkin hieman isorakeisempaa kuin Turun hiekkapuhallus hiekka. Kaivinkoneisiin on mahdollista asentaa sellainen seula millä voi ainakin ne päätä isommat kivenlohkareet poistaa.Ei vaan hienoa hommaa on Lavangossa tehty eikä keskeneräistä työtä voikaan arvostella.
 


täh, mikä kivituhka??? Hiekkaa siellä on tullu välialueilta poimitun saven mukana, samoin ne pienet kivet.

Olisi vaan pitänyt saada enemmän aikaa pyöriä koneen kanssa siellä, vähän on työmaan näköinen mutta eiköhän se luonto tasoita ne ittekseen..

129
lol, loiva.

130
Vihdoinkin ehdin hieman kirjoittaa kisaraporttia Turusta.

Auto toimi hyvin jo heti aamusta, pientä säätöä iskareihin treenien jälkeen ja auto toimi jo niin hyvin ettei siihen tarvinnut koskea.

Alkuerät menivät ajamisen osalta ihan hyvin, ensimmäisessä alkuerässä tankillinen loppui viimeiselle kierrokselle koska ei tankattu lämmittelyn aikana.
Toisella kierroksella kaikki meni hyvin kunnes antenni katkesi ja jäi renkaan väliin. Tämän jälkeen katsastusmies päätti heittää voltin, siipi laiton. No niin oli 85% muillakin kuskeilla.
Kolmas menikin sitten ihan hyvin, sijoitus olikin 1/16 finaalin paalu.

Sieltä noustiin 1/8 suvereenisti ja sieltä noustiin vielä 1/4 toisella sijalla.
1/4 finaaleissa homma katkesikin liikaan käsien vapinaan ja hermon pettämiseen. Mahdollisuudet oli, mutta ei niitä osattu hyödyntää ja se oli siinä. Sijoitus 5.

Moottori kävi koko päivän pikkasen alapäästä rikkaalla, ihan tarkoituksella. Liikaa paukkua koneessa aiheutti vain hyökkäilyä ja noin kovalla ja epätasaisella pinnalla olisi vain kaatanut turhan helposti. Tankkiväli kuitenkin 8min.


Hyvät oli tuntemukset ja innolla odotetaan finnish openia ja tampereen osakilpailua!

131
Mitä olette löytäneet, tässä tapauksessa puuttunut..

Ostin kaupasta lihapulla pakastepyttärii 500g, tuossa aamulla sen paisteltuani, totesin ettei siinä muuta ollut kuin perunaa ja sipulia.. yhden pienen lihapullan kera.

Tarvii maili kirjotella valmistajalle!

132
No jo on, jo on menny pojilla hienoks.

Muuttuuko rata vielä vai mitä tällaisella haettiin?



ps. millä softalla värkkäsit tuon?

133
Eikö paras vaihtoehto olisi sekoittaa järjestys jokaiselle eräkierrokselle?

Kierros 1 : 1 2 3 4 5 6
Kierros 2 : 4 5 6 1 2 3
Kierros 3 : 6 5 4 3 2 1

tms...???

-A-


älkää sekoittako niitä eriä kun on niin vähän eriä, ja nopeat kuskit peräkkäisissä kuitenkin. Menee nostohommat mekkaushommat sekasin

Nyttenhän ne on juurikin "oikein päin"... :roll:

Jose varmaankin tarkoitti tuota joka kierrokselle sekoitettavaa erälistaa.

134


Röykkysuora pinnoitettiin uudestaan. Sementti on viellä huomenna märkää ja heikkoa joten siinä EI SAA KÄVELLÄ !



Ei hemmetti, toivottavasti teitte sementtikerroksesta riittävän paksun. Miettikääs millainen kaatoröykky siitä tulee kun tulee ensimmäinen reikä siihen  :undecided:

Ja niitä kuvia sit näytille!

135
Polttisautot / LRP S8 BX Team - kokemuksia ja keskustelua
« : 29.04.08 - klo: 21.06 »
Avataampa oma topicci tänne näkyvämmälle paikalle.

Kyseinen auto on uutukainen M8 luokassa, muutama auto on jo radalla käynyt ja todella hyvältä vaikuttaa!
Tästä voidaankin ottaa esimerkki Vantaan omapoika Joseph "Jose" Quagrainen loistavasta sijoituksesta, aivan uudella LRP:n buggylla saksassa viikonloppuna. Sijoituksena toinen, vain 17 sekuntia voittajasta!

Hyvä Jose!!! Olikohan LRP niin hyvä että kuopataan oman auton rakentamispuuhat kokonaan ja ruvetaan ajaa valmiilla autolla? Voi olla...


Kysymyksiä autosta saa, ja pitääkin, esittää, yritetään vastata niihin mahdollisimman hyvin ja perinpohjaisesti.

Omat kokemukseni LRP:n autosta ja LRP .21 X koneesta ovat erittäinkin positiiviset. Auto oli suoraan paketista ajettava, pari pientä yleistä säätöä radalla ja meno maistuu jo erittäinkin makealta. Moottorissa on ruutia paljon, tehokäyrä on tasainen ja jaksaa tyhjäkäyntiä rouskuttaa hyvin. Turusta siis odotetaan kovaa tulosta kaluston osalta!
Heti ensimmäisenä testipäivänä kalustolla ajettiin yli tunnin kestävä jatkuva harjoitussessio, tällä oli tarkoituksena etsiä autosta mahdollisia alustan ja moottorin muutoksia sekä katsottiin millainen auto on ajettava pitkässä erässä.
Testit osuivat kaikki nappiin ja auto oli mukava ajettava loppuun asti. Moottori toimi täysin moitteetta myöskin.

136
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 29.04.08 - klo: 17.46 »
Kaikki laitteet mitkä ei ole itte kasattuja ja joissa vaaditaan luotettavuutta, puretaan ja kasataan huolella. Joskus jopa ruuvilukitteen kera.

Polttismoottori on yksi tällainen kohde.

137
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 28.04.08 - klo: 20.54 »
Hiljasta voi olla arkiaamuna radalla..

Ratamaksu hoidetaan www.vaurc.fi ja jos pk-seutulaisia niin eikun jäseneksi vain.

138
Mikähän laturi on ollut kysymyksessä? Hyvin, siis _hyvin_ harvoissa latureissa tai muutenkaan laitteissa missä kulkee vähänkään enempää virtaa on molemmat johdot mustia.

Jossain hehkun latureissa on näkynyt että molemmat johdot ovat mustia, mutta toisessa menee valkoinen raita, ilmoittaen täten että se on plusnapainen johto.


Kyllä käyttäjässä vika. Otetaampa esimerkki;

Menet ostamaan autoa paikanpäälle, näyttää hyvältä ja niinpäinpois. Laitat käyntiin, kuulostaa ihan dieselmoottorilta mutta myyjä sanoo että on bensakone. Kysyt miksi kuulostaa dieselkoneelta, myyjä tähän että se on isolohko V8. Samanlaista hölöhölö murinaa.
Ostat auton lähdet pihasta ja menet tankkaamaan koska huomaat tankillisen olevan vajaa.
Tankkiläpässä lukee TDI mutta tankkaat bensaa koska myyjä sanoi, matka jatkuu seuraavalle bussipysäkille ja ihmettelet miksi kone ei käy.

Mitä tästä opimme, kaikki mitä myydään, ei aina ole sitä mitä pitäisi. Kaupasta saatavat tuoreet hedelmät eivät aina olekkaan niin tuoreita ja niinpäinpois.

Silmät auki ja tarkistetään kytkennät jos ne eivät ole itsetehtyjä.

139
Yleinen keskustelu / Vs: Model Expo pienoismalli messut
« : 27.04.08 - klo: 19.18 »
Messut tuli kierrettyä. Hemmetti että oli pienet messut, ikävä vanhaa jäähallin meininkiä.
Muutama ständi, kaikilla mahd.pieni koppi ja ei mitään autopaketteja ja alekoria ihmeellisempää mukana.
Jäähallissa ennen oli monta ständiä ja lähes kaikki pienimmätkin kauppiaat ja kerhot olivat oman kiskan kanssa mukana, nyt eivät. Varmaan liian kallista?

Pikkuautorata oli hyvä, porukkaa tosi paljon seuraamassa heti jos jotain tapahtuu.


Kokeilin ensimmäistä kertaa LRP:n 1:18 TC autoa, hitsi sehän menee ihan kuin oikea turisti, voi olla että joutuu talveksi torppaan investoimaan moisen...

140
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 27.04.08 - klo: 10.44 »
Uusi rata on loistava, teknistä osuutta on paljon, tämä ei tarkoita että rata olisi vaikea, se on vain tarkasti ajettava.
Rata ei ole helppo, tekninen se on ja tämän takia se on erittäin opettava.

141
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 23.04.08 - klo: 22.05 »
Huomenna tulen laittamaan putkia, varmaan joskus 5 aikaan.

Otan auton mukaan jos baana on valmis, pääsee ajaa pannun sisään  :afro:

142
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 23.04.08 - klo: 18.14 »
Soittakaa AKK:hon suoraan.
Jari Saario 0207 219 429

Homma hoituu hyvin nopsaan eikä tarvii odotella kitiä.



Muuten ihan hyvä opastus, kannattaa kylläkin soittaa suoraan Kinnusen Annelle, hän hoitaa lisenssit, päivittää kitin ja näkee koneelta heti mitä olet maksanut ja voi potkia kitiä eteenpäin jos ei näy.

Btw, nyt on lisenssi tilattu, maksettu ja aktiivinen. Ei malta enää odottaa  :p

143
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 22.04.08 - klo: 23.01 »
En pääse keskiviikkona, pitää mennä pulpetin taakke istuu illaks..

144
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 21.04.08 - klo: 22.28 »
Viime viikolla jo maksettu kerhon maksut mutta eivät vieläkään näy kitissä. Huomenna soitto Saariolle että laittaa sen lisenssin samantien. Ei tällaisesta pelleilystä tule yhtään mitään. JK puhuu niin asiaa akk:sta ja sen systeemeistä.

145
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 21.04.08 - klo: 21.56 »
Samat naaman aina talkoissa, vuodesta toiseen. Kumma juttu että sitten kun foorumille lukee että saa ajaa, kyllä on mökkiviikonloput just ohitte sillon jne. Hyvä jos lauteille meinaa mahtua avajaisviikonloppuna.


Sitte asiaan; en ehtiny tänään sitä pumppua hoitamaan, työt painaa päälle niin paljon että tiistain oon vielä kiinni. Keskiviikoksi yritän päästä mukaan täryttää.
Pumpun(huom impupumppu) saa biltemasta, 39e. Tarvitaan johdotus akulta ja katkaisija jossa merkkivalo!


146
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 20.04.08 - klo: 22.05 »
Jos musta ei mitään kuulu, niin homma menee siten että mä haen biltemasta pumpun ja sellasen virtakytkimen missä loistaa iso valo notta virta päällä (eipähän jää turhaan jurruttaan). Riippuu että miten töistä pääsen livahtamaan.
Ilmoittelen kyllä rempalle ainakin jos en ehdi laittaa.

147
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 20.04.08 - klo: 20.22 »
Hienoja kuvia!!


Olis voinu olla enemmänkin porukkaa paikalla, kuin vain me kourallinen. Noh, valmistuu se rata niinkin, tosin hitaammin.

RATA ON EDELLEEN SULJETTU KOSKA RATAA EI OLE JYRÄTTY!!!

Ensi viikon tehtävälista, toivotaan että tämä jyrä asiat hoituisivat heti ma-ti aikana. Ison jyrän polttoainepumppu meni rikki, jyrä ei käy. Katsoin jo biltemasta ja 39e maksaa uusi sähkökäyttöinen pumppu, tuotto 70-120l/h maks paine 0.1bar. Varmasti riittää. Johdotus akulta ja yksinkertainen kytkin virtalukkoon.
3-4 päivää pelkkää täryttämistä ja jyräämistä.
Jätin varastoon lukkojen taakse oman tärylätkäni, sillä saa ajaa kunhan vietä bensaa mukanasi. Jos rata jyrätty ja kelit suosii, niin perjantaina saisi laitettua putket ja viikonlopuksi rata auki. Motivoiko? pitäisi..

Nyt ottakaas vähän aloitetta ja puhelinlijat kuumiksi, kuka hoitaa minkäkin ja kuka täryttää milloinkin. Koko rätä on jyrättävä, muistaa vain varoa pehmeitä paikkoja ainakin alkuviikon, ettei vaan vahingossakaan jyrä uppoa.
 :police:


Jos kysyttävää 0407433245 Matias


148
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 18.04.08 - klo: 21.09 »
Noniin, asia on nyt sillä tavalla että saatiin Rempan avulla peräkärry (iso Kitooos!!) nyt voidaan kärrätä mönkkärilla maata radalle, ei tarvi raktorilla rikkoo jo ehjää ja jyrättyä rataa.
Vaikka ei sillä kärryllä saa kuin kauhallisen tai kaksi kerralla, on se parempi ja kivempi kuin kottikärryillä, eikö vaan.

Sepeliä/soraa ei nyt saatu, mutta ideani on sellainen, että kaavitaan koneella sepeliä parkkipaikan pinnasta ja tilataan siihen sitten joskus pieni kuorma sitä. Hirveästi soraa ei tarvita.

Kone on radalla joskus aamulla aikaisin, portti on valelukossa joten kone saadaan sinne ennen kuin ollaan ite paikalla. Oon itte joskus 9 jälkeen sielä.
Ainiin, koneen mukana saadaan tärylätkä polttoaineiden kustannuksella, hieno homma sekin.

NYT KAIKKI JOUKOLLA MUKAAN!!!

149
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 18.04.08 - klo: 00.21 »
Talkoista viikonloppuna. Talkoot alkavat siis klo 10, joten nyt olisi suotavaa saada porukkaa radalle, vain siten voit äänestää.

Kone radalla lauantain koko päivän, sunnuntaina klo 13 asti. Saadaan yli 100e halvemmalla siten. Jos tuntuu ettei sais
sunnuntaina kaikkea tehtyä, niin voin sunnuntaina alottaa kasin pintaan.

Tein pientä listaa mitä tarvitaan ja mitkä asiat ovat kysymysmerkkejä.

-TARVITAAN kipeästi peräkärry missä saisi mielellään olla kippi. Mä tuon mönkkärin, tarvitaan vaan peräkärry. Ei ole väliä kuinka iso, kunhan on kippi.
Vai kiinnostaako kärrätä 10t savea kottikärryillä? mua ei...
Joten nyt kyselemään kavereilta ja tutuilta josko saisi kärryä lainaksi. Joudutaan kärräämään savea radalle ja välialueita jos otetaan ylös, niin se maa pitä kans ajaa kasalle johonkin nurkkaan. _kaikki_ tämä on tärkeä!!!!!

-Painepesuri, sellainen mistä tulee vettä paineella vaikka siinä ei olisi itse suutinpäätä. Tällä puhdistetaan jo maahan asennetut salaojaputket. Ne ovat täynnä savea ja pelkkä veden lorottaminen putkiin ei auta mitään. Kärcherin pesurit taisivat toimia näin. kuka???

-Sepeliä/kaupungin kaduilta harjaama hiekka, tarvitaan uusien kaivojen ympärille ja salaojaputkien päälle. Vesi ei pääse salaojaputkiin savikerroksen läpi.  *remppa* ??

-Polttoöljyä koneeseen, mä tuon koneen tullessani tankki täynnä, se pitää myös palauttaa tankki täynnä joten sitä pitää tankata. Otan löpökanistereita mukaan, niillä saa sitten käydä hakemassa se kenellä on rahhoo. Ari ??

Eipä tässä taida muuta tulla mieleen, tuossa tehtävälistaa mitä saa toteuttaa. Mulla on himassa painepesuri, mutta se ei toimi ilman suutinpäätä joten siitä ei apua.





150
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 18.04.08 - klo: 00.03 »
Maksoin jäsenmaksun ja 15min ja kiti toimii. Sanoo kyllä että ei jäsenseuroja, mutta antaa ilmoittautua kilpailuun. No maksut on maksettu mutta kiti ei ajantasalla. Ei antanut muokata tietoja ilmoittautumisen yhteydessä.. No nimi on listalla ja kahtellaan jos en saa syötettyy ponderinumeroa ja uutta kidetaajuutta niin laitan järkkärille sitten viestiä erikseen.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 61