RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: AAKE K. - 13.10.12 - klo: 08.04

Otsikko: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 13.10.12 - klo: 08.04
Ohjeisto luettavaksi.

7.1.2013
Muokattu seuraavat kohdat:
C-12
Lisätty 4. kilpailu 17.2. KyPAK ja loppupisteisiin lasketaan 3/4.

Touring
Viimeinen kilpailu on su 18.8. PKSRCA.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: jarkko - 13.10.12 - klo: 10.08
Mitkä ovat muuttuneet asiat renkaiden lisäksi?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Vesa - 14.10.12 - klo: 13.41
Kannattaa huomioida, että PSKRCA:n maastosarjan sekä FTT-kisa ovat samalla ajankohdalla tällä hetkellä alustavassa kalenterissa. Viilausta tehdään kun EFRA-kalenteri saadaan ensi vuoden osalta 3 viikon päästä.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Fullspeed RC - 14.10.12 - klo: 14.22
Kannattaa myös huomioida, että
1. Pksrca ei todellakaan ole hakenut kisoja päällekkäisille ajankohdille
2. Seuralla ei ole kahta kisaorganisaatiota hoitamaan kahta samanaikaista kisaa eli turha on alustavaankaan kalenteriin sellaista esittää. Mieluummin voisi todeta, että ei voida sanoa jonkun kisan ajankohtaa, koska kaikki liikkuu ja on kesken ja tietoja puuttuu jne. Jne.

T. PKSRCA
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Vesa - 14.10.12 - klo: 14.31
Kuten aiemmin todettua, PKSRCA:n ja Joensuun UA:n hakemukset samalle ajankohdalle. Joensuussa ei muut ajankohdat onnistu, he hakivat kisaa jo 2011 vuoden puolella jotta olisivat ajoissa matkassa.

PKSRCA "sai" jo tänä kesänä vaihtaa kisansa paikkaa kesken kalenterin "hyväksymisen" joka aiheutti päällekkäisyyden M-8 PM-kisojen kanssa. Eli jos vuorostaan tänä vuonna PKSRCA joustaisi ja homma menisi hyvässä hengessä. Peräkkäiset viikonloput kisoille aiheuttivat sen, että esim tämän kesän tapauksessa OSPA:n PM-kisojen järjestelyt vaativat sen verran aikaa, että olisi vaatinut perheellisiltä 1.5viikon yhtäjaksoisen sitoutumisen kisaamiseen ja kisojen rakentamiseen.

Tietysti voidaan jättää myös kesän sarja 3 kisan mittaiseksi, jos se sitä vaatii, eikä muuta ratkaisua ole. Tähän en kuitenkaan usko.

Tuo FTT VII kisa on hyvinkin hatusta heitetyllä ajankohdalla, koska seuran taholta kisa haluttiin, mutta siihen ei vielä ole järkeä esittää muuta päivämäärää + vaikeuttava tekijä on se, että PKSRCA ilmoitti haustaan viimeisenä, joten sanomattakin on selvää, että 2 muuta järjestäjää eivät ole velvollisia joustamaan.

Eiköhän kalenteri saada pakettiin kk sisään.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: jarkko - 14.10.12 - klo: 14.57
Pksrcan puolesta omissa nimissäni pahoittelen kaikkia aiheuttamiamme hankaluuksia ja vaikeuksia yrittäessämme vastata kaikkien toivomuksiin väliaikaisen ja epätäydellisen tiedon varassa.

Over and out.

Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Vesa - 14.10.12 - klo: 18.26
Pksrcan puolesta omissa nimissäni pahoittelen kaikkia aiheuttamiamme hankaluuksia ja vaikeuksia yrittäessämme vastata kaikkien toivomuksiin väliaikaisen ja epätäydellisen tiedon varassa.

Over and out.

Muuta ongelmaa en tilanteessa näe, kuin sen että hakemukset eivät tulleet ajallaan, kuten muutamilla muillakaan hakijoilla. PKSRCA:n kisarepertuaari vaan on muita suurempi ja vaikutus kalenteriin sitä kautta myös.

Hakuprosessi on selkeästi huono, tai ainakin sitä voisi kehittää. Olen koittanut hoitaa homman niin että kaikki tietävät mitä kisoja on anottuna, ettei tarvitse odottaa hakuajan päättymistä, jonka jälkeen siellä on 10 kisaa samalla viikonlopulla. Pääongelma kuitenkin on aina EFRA-kisojen ajaminen yli. Mutta enpä muista onko viimeisen 6-8 vuoden aikana kalenteri ollut selvä huhtikuun loppuun asti jo syyskuussa. Jos kisoilla olisi runkopäivät kalenterissa, olisi helpompaa anoa kisoja kun olisi valmiiksi tiedossa, mille ajankohdalle ne ovat varmuudella tulossa. Muutoksien kanssa on aina vaikea kikkailla.

Kaksiteräinen pamppu kuitenkin - pienten seurojen joustomahdollisuus on huomattavasti pienempi kuin 200 jäsenen seuroilla, joten ne ketkä on ajoissa rääppiäisissä > saa parhaat namut. Ei ole minun keksimä sääntö, vaan AKK:n asettama aikaraja, johon tulisi pyrkiä. AKK ei vain ole henkilö, joten jonkun tarvii asia hoitaa ja tänne tekstin muodossa tulostaa, vuoden vaihteeseen asti se on allekirjoittanut.

Päivämäärä on päivämäärä, ja se on fakta, että säännöt on kaikille samat. Jos tässä on mulla jokin virhe tapahtunut niin huomauttakaa. Teen vain työtä josta ei makseta palkkaa, määriteltyjen yhteisten sääntöjen mukaisesti. :)
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: SS - 14.10.12 - klo: 23.15
Neljänä vuonna olen ollut mukana järjestämässä pääkaupunkiseudulle Maastosarjan osakilpailua, sekä UAU:n että PKSRCA:n jäsenenä. Kisaa ei olla kertaakaan saatu anotulle ajankohdalle. On anottu ajoissa ja on anottu myöhässä, lopputulos on ollut kuitenkin aina sama. Tätä ei tarvitse kommentoida, tätä voi miettiä vaikka ihan vaan itsekseen.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: jarkko - 15.10.12 - klo: 10.41
Pietarin alueelta on kiinnostusta osallistua FTT ja muihin turistikisoihin Suomessa.

Heiltä tuli pyyntö saada FTT "rules and regulations" in english.

Löytyykö FTT-säännöistä enkkuversiota?

Jos löytyy, niin sen voisi vaikka linkittää tähän topikkiin ulkomaalaisia varten.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 19.10.12 - klo: 15.10
Renkaat talven kisoissa maksaa kisaajalle 25e/sjr. Puuttuu sarjasäännöistä.
CS-12 kuskeille tiedoksi että moottorisääntö on muuttunut.
Talven TSM-10 kisat ajetaan kaikki 2-päiväisenä.
Englanniksi ei sääntöjä löydy. Löytyykö viime vuoden säännöt ?.

Siinä vanhoille kisaajille tietoisku muutoksista.  8 vkoa + 1 pv kauden alkuun.

Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Vesa - 19.10.12 - klo: 15.25
Lisäksi CS-12 luokassa pisteisiin oikeuttava osallistujien minimimäärä kisoissa on poistettu. Tällä pyritään varmistamaan sekä kilpailijoille että kilpailunjärjestäjille jonkinlainen pysyvyys, ettei kisoja peruta tai ilmoittautuminen mene viimehetken kyttäämiseksi "ilmoittaudun jos on riittävästi kuskeja listalla".


Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Mr Cale - 19.10.12 - klo: 19.36
Englanniksi ei sääntöjä löydy. Löytyykö viime vuoden säännöt ?.
Aikaisempina vuosina ulkomaan eläville on tehty aina semmonen parin sivun tiivistelmä tärkeimmistä sääntökohdista.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 22.10.12 - klo: 08.45

Pienoisautoilun säännöt löytyy täältä.

http://www.autourheilu.fi/saannot/ (http://www.autourheilu.fi/saannot/)
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: jarkko - 22.10.12 - klo: 11.27
Englanniksi ei sääntöjä löydy. Löytyykö viime vuoden säännöt ?.
Aikaisempina vuosina ulkomaan eläville on tehty aina semmonen parin sivun tiivistelmä tärkeimmistä sääntökohdista.

Onko lajiryhmällä/lajiyhteyshenkilöllä työn alla vastaava englanninkielinen tiivistelmä tämän vuoden sääntöjen tärkeimmistä kohdista?

Voin toimiä tiedoston välittäjänä kyselijöille tai antaa yhteystiedot, kumpi vaan.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Vesa - 22.10.12 - klo: 11.31
Lajiryhmän taholta minulla ei ainakaan ole työnalla/työlistalla.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 24.10.12 - klo: 17.15
Englanniksi ei sääntöjä löydy. Löytyykö viime vuoden säännöt ?.
Aikaisempina vuosina ulkomaan eläville on tehty aina semmonen parin sivun tiivistelmä tärkeimmistä sääntökohdista.

Onko lajiryhmällä/lajiyhteyshenkilöllä työn alla vastaava englanninkielinen tiivistelmä tämän vuoden sääntöjen tärkeimmistä kohdista?

Voin toimiä tiedoston välittäjänä kyselijöille tai antaa yhteystiedot, kumpi vaan.

Ei ole työnalla, mutta jos heillä on edelliseltä vuodelta säännöt, niin eipä vaihdu kuin renkaat touring -luokkaan. Talvella ajetaan TSM-10 kaksipäiväisenä kaikki osakilpailut.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: tero - 12.11.12 - klo: 17.26
Miksi speed passion reventon säätimet ole vieläkään löytäneet paikkaansa hyväksyttävien säätimien listalta. Kauden alkuun on aikaa vajaa kuukausi enää. Vai pitääkö tässä uuden säätimen tilalle hankkia uusi eri merkkinen säädin....
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 13.11.12 - klo: 16.21
Miksi speed passion reventon säätimet ole vieläkään löytäneet paikkaansa hyväksyttävien säätimien listalta. Kauden alkuun on aikaa vajaa kuukausi enää. Vai pitääkö tässä uuden säätimen tilalle hankkia uusi eri merkkinen säädin....

Jos se on uusi säädin ja tehdas ilmoittaa sen olevan 0-ennakkosäädin, niin se on automatic hyväksytty.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 13.11.12 - klo: 17.05
Miksi speed passion reventon säätimet ole vieläkään löytäneet paikkaansa hyväksyttävien säätimien listalta. Kauden alkuun on aikaa vajaa kuukausi enää. Vai pitääkö tässä uuden säätimen tilalle hankkia uusi eri merkkinen säädin....

Jos se on uusi säädin ja tehdas ilmoittaa sen olevan 0-ennakkosäädin, niin se on automatic hyväksytty.

Minkä listan mukaan tässä nyt sit mennään vai kelpaako mikä tahansa joka vilkuttaa valoa?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: kaitsu82 - 13.11.12 - klo: 17.54
eli tämä listako ei pidäkkään paikkaansa??
http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-01-17T11-00-4212.pdf (http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-01-17T11-00-4212.pdf)
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: tero - 13.11.12 - klo: 19.35
Miksi speed passion reventon säätimet ole vieläkään löytäneet paikkaansa hyväksyttävien säätimien listalta. Kauden alkuun on aikaa vajaa kuukausi enää. Vai pitääkö tässä uuden säätimen tilalle hankkia uusi eri merkkinen säädin....

Jos se on uusi säädin ja tehdas ilmoittaa sen olevan 0-ennakkosäädin, niin se on automatic hyväksytty.
tuossa linkki: http://www.speedpassion.net/reventon/home.asp (http://www.speedpassion.net/reventon/home.asp)
ihan samalla tavalla kuin vanhemmissakin sp säätimissä saa kytkettyä ennakon nollille, tuosta sarjasta on ROAR listalle tähän mennessä ilmestynyt vain stock club säädin.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 14.11.12 - klo: 23.04
eli tämä listako ei pidäkkään paikkaansa??
http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-01-17T11-00-4212.pdf (http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-01-17T11-00-4212.pdf)

Uusia nopareita on Speed Passionilta ja LRP:ltä listalla. Olen pyytänyt pistään uuden listan korvaamaan vanhan.

Eli tässä on päivitykset uuteen listaan, kokonaisuudessa LRP ja Speed Passion.

LRP
Zero Brushless Speed Control                      80705
SXX Stock Spec Brushless Speed Control            80910
SXX Competition Version 2 Brushless Speed Control 80905
SXX TC Spec Version 2 Brushless Speed Control     80955
SXX StockSpec Version 2 Brushless                 80915
SXX mallit varustettuna Upgrade-Kit SXX 80999
Flow Works Team BL Speed Control      80970
Flow Competion BL Speed Control     80960
- sininen ledi vilkkuu neutraaliasennossa
- uusissa Zero noparissa vilkkuu punainen lede 0-boost asennossa



Speed Passion
GT V2.1 EX (Blue)                                 EXT98802LPFSB   
GT V2.1 EX (Carbon Black)                         EXT98802LPFSCB
GT V2.1 EX (Silver)                               EXT98802LPFSCS   
Cirtix Stock Club Race ESC                        12280 
GT2.1 Prostock ESC (Blue)                         EXT98802PROSb
GT2.1 Prostock ESC (Black)                        EXT98802PROscb
GT2.0 LPF (Carbon Black)                          EXT98802LPFcb
GT2.0 Pro (Carbon Black)                          EXT98802PROcb
GT2.0 LPF (Blue)                                  EXT98802LPFb 
GT2.0 Pro (Blue)                                  EXT98802Prob     
GT2.0 LPF (Silver)                                EXT98802LPFcs
GT2.0 Pro (Silver)                                EXT98802Procs
- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi Citrix Stock Club Race
ESC -säätimessä, joka on aina nollaennakkotilassa

SP000048 Speed Passion Reventon Stock Club Race
 
SP000010 Speed Passion Reventon S - Blue
SP000060 Speed Passion Reventon S - Orange
SP000061 Speed Passion Reventon S - Black
SP000062 Speed Passion Reventon S - Silver
 
SP000043 Speed Passion Reventon R - Orange
SP000063 Speed Passion Reventon R - Blue
SP000064 Speed Passion Reventon R - Silver
 
SP000162 Speed Passion Reventon Pro - Laser Blue
SP000222 Speed Passion Reventon Pro - Metal Black Silver
 - kaikissa ledi vilkkuu neutraaliasennossa kun stock0 softa käytössä, paitsi Reventon Stock Club Race joka on aina nollaennakkotilassa


Lisäykset Nosram ja Orion, Hobbywing

Nosram Comet Evo BL Speed-Control 90960
Nosram Comet HD BL Speed-Control 90970
Sininen ledi vilkkuu neutraaliasennossa.

Team Orion Vortex R10 Pro Brushless ESC (120A, 1-2S) ORI65101
Team Orion Vortex R10 Pro Brushless ESC (160A, 2-3S) ORI65102
Team Orion Vortex R10 5.5 Brushless ESC (90A 2-3S) ORI65109
Punainen Ledi Vilkkuu neutraaliasennossa.

Hobbywing Xerun V3
Blue edition:    PN=81020310
Black edition:   PN=81020320
Red edition:     PN=81020330
Punaisen ledin pitää vilkkua neutraalissa kun on vaihdettu "Zero timing" moodiin.


Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: tero - 14.11.12 - klo: 23.11
Hieno homma Aake.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 20.11.12 - klo: 09.02
Numerot toimitetaan ensimmäiseen osakilpailuun. Luokkaa vaihtavat tai uudet kuskit: Laittakaa YV:nä hakemus numerosta luokkaan mitä aiot ajaa (etu- ja sukunimi + luokka).

Kilpailijanumerot:

TSM-10
1.Viljami Kutvonen PKSRCA
2.Miko Teponoja TamUA
3.Matias Kuusinen PKSRCA
4.Joni Minkkinen LMM
5.Kalle Lehto KyPak
6.Eetu Luukkonen MäntsMK
7.Pauli Helin TamUA
8.Valtteri Eklund KyPak
9.Joel Valander RiiUA
10.Jaakko Louhi RaisSRK
11.Toni Niinivirta MäntsMK
12.August Poutiainen TUA
13.Kenneth Södergård VUA
14.Henry Salmen LahUA
15.Karri Salmela PKSRCA
16.Teemu Leino PKSRCA
17.Kirill Trofimov RUS
18.Jörg Tiit EST
19.Janne Mäkynen
20.Sami Salmela PKSRCA
21.Jukka Penttinen LahUA
22.Sami Haapsaari TUA
23.Tommi Pausio RaisioSRK
24.Ari Heinonen PKSRCA
25.Niko Lindvall KyPak
26.Kirill Kiselev RUS
27.Niko Hujanen LMM
28.Tomi Mairue PKSRCA
29.Lasse Ilvessalo PKSRCA
30.tommi Torikka ATAK/UA
31.Georgy Chmigal RUS
32.Juha Menna TUA
33.Iina Mäkelin KyPak
34.Arto Heinonen PKSRCA
35.Jyrki Lehto ATAK/UA
36.Petri Oksanen RiiUA
37.Teemu Toivonen PKSRCA
38. Teppo Savolainen TUA
39.Niko Sinervo RiiUA
40.Janne Kiiski RiiUA
41 Eetu Pesonen
42 Teemu Rytsy
43 Markus Åfelt
44 Sushkov Vitaly
45 Lukkari Harri
46 Jethro Lehtojärvi

TSP-10
1. Markku Honkanen      PKSRCA
2. Janne Valtanen       OSPA
3. Jani Hovi            HyUA   
4.  Alexandr Naumov      RUS   
5.  Jethro Lehtojärvi    TUA     
6.  Jari Valkola         PKSRCA   
7.  Mika Anttonen        OSPA     
8.  Sami Takkinen        LahUA   
9.  Alexey Egorov        RUS   
10.   Pekka Kuronen        KUA   
11. Antti Kanniainen     OSPA 
12.  Marko Vähäkuopus     OSPA   
13.  Ville Hyppönen       PKSRCA
14. Ville Sipola         OSPA     
15.  Jukka Häkämies       RiiUA 
16.   Mihail Kuznecov      RUS 
17.  Jonni Kotola         PKSRCA 
18.  Arto Heinonen        PKSRCA 
19.  Mihail Tsistovski    LahUA   
20. Tommi Pausio         RaiSRK
21. Niko Sinervo         RiiUA   
22.  Petri Ström          JoeUA   
23. Niko Vuorenmaa       HyUA   
24. Janne Kiiski         RiiUA   
25. Thomas Sojakka       PKSRCA   
26.Juha Söderholm       PKSRCA
27.  Miika Laurila        OSPA   
28. Teemu Toivonen       PKSRCA 
29. Max Mört             PKSRCA 
30. Tuukka Tiainen       PKSRCA   
31.  Risto Rönnqvist      JärvSRK
32.  Ossi Kaario          PKSRCA
33. Tuomo Otsavaara      PKSRCA
34. Jari Itävuori        PKSRCA   
35.  Jomi Pulli           KyPak   
36.  Björn Södergård      VUA
37. Sami Huhta           PKSRCA
38.Harri Valli          VääUA   
39. Sauli Ylösmäki       KyPak   
40 Patrik Perola
41 Aake Kutvonen
42 Kai Lindgren
43 Rami Maikola
44 Henri Fredriksson
45 Jaakko Säilä
46 Pasi Pynnönen
47 Janne Liinkangas
48 Axel Toivonen
49 Jari Järviluoma
50 Teemu Salminen
51 Ilpo Koivisto
52 Jukka Määttä
53 Jussi Haakana
54 Tomi Mairue
55 Ismo Vuorinen
56 Vodnev Aleksandr
57 Jari Virtanen
58 Ilvessalo  Lasse
59 Käyhkö Marco
60 Westén Tomi
61 Mustonen  Jarkko
62 Silvennoinen Antti
63 Matti Korvenmaa     
64 Evgeniy Yadykin     
65 Oleg Lastochkin     
66 Niko Putkonen 
67 Jussi Kankaanmäki
68 Niko Hujanen
69 Jaakko Louhi   
70 Joonas Hyvärinen   
71 Sami Salmela
72 Andrew Kokarev 
73 Samppa Orhanen
74 Manu Hakala
75 Hannu Kartano 
76 Markus Åfelt
77 Petri Tuomainen
79 Kenneth Södergård
99 Jarkko Hyvärinen

TSS-10
2. Lauri Malinen        LahUA       
4. Tino Eriksson        MäntsMK   
5. Jan Öhman            KyPak
6. Juha Söderholm       PKSRCA     
7. Jyrki Malinen        LahUA     
8. Sauli Lehtimäki      PKSRCA   
9. Valtteri Pausio      RaiSRK   
10. Antti Louhi          RaiSRK     
11. Mika Pylväläinen     LahUA     
12. Pekko Iivonen        KyPak     
13. Tapio Matikainen     VääUA     
14. Altti Heikkinen      RiiUA     
15. Matti Iivonen        KyPak     
16. Rami Maikola          ATAK/UA     
17. Mika Niiranen        LahUA     
18. Riku Teräväinen      KyPak     
20. Eemeli Anttonen      OSPA     
21. Jukka Määttä         OSPA     
22. Mika Honkonen        OSPA       
23. Juho Mikkelä         KyPak       
24. Jari Järviluoma      ATAK/UA   
25. Nico Haapalehto      OSPA       
26. Sauli Ylösmäki       KyPak     
27. Marko Jussila        KyPak       
28. Anssi Heikniemi      TUA       
29. Antti Savolainen     KyPak       
30. Ari Sarkimo          LohUA     
31. Jona Oksanen         RiiUA       
32. Petri Hoffman        PKSRCA     
33. Markku Syvänen       ATAK/UA   
34. Ari Junkkari         OSPA   
35. Esa Sarkimo          LohUA       
36. Jukka Laine          RiiUA       
37. Jarmo Kiiski         KyPak     
38 Timo Hilpi
39 Joonas Hyvärinen
40 Tero Hakkari
41 Artti Viitaniemi
42 Tuomo Otsavaara
43 Hannu Kartano
44 Manu Hakala
45 Leevi Martikainen
46 Petteri Kulkula
47 Riku Forsström
48 Esa Hintsala
49 Ilpo Koivisto
50 Smirnov Vadim
53 Jussi Haakana
54 Akkanen  Riku
55 Mäkilä  Aleksi
56 Westén  Tomi
57 Marko Veho
58 Vatanen Petteri
59 Janne Kiiski
60 Matti Korvenmaa
61 Huhtala Jukka-Pekka
62 Jokela Santeri
63  Evgeniy Yadykin           
64  Mihail Kuznecov       
65 Oleg Lastochkin     
66 Andrew Kokarev
67 Teemu Salminen       
68 Niklas Svartbäck   
69 Antti Kettunen
70 Eetu Laaksonen
71 Jukka Laaksonen
72 Tero Tuunanen



C-12
1.Vesa Yli Ospa
2.Simo Ahoniemi HyUA
3.Teemu Saarinen HyUA
4.Panu Vehniäinen TamUA
5.Miko Teponoja TamUA
6.Pekka Koivula TamUA
7.Lari Jäppinen TamUA
8.Tony Raikas KyPak
9.Sami Munck TamUA
10.Henri Fredriksson PKSRCA
11.Jarno Siltanen RccJkl
12.Antero Kivijärvi PKSRCA
13.Miika Rinne VUA
14.Ari-Pekka Kyykkä EPUA
15.Pauli Helin TamUA
16.Juha Menna TUA
17.Taneli Erkkilä FED
18.Risto Koskinen TamUA
19.Antti Ollinmäki JärvSRK
20.Tommi Torikka ATAK/UA
21.Teppo Savolainen TUA
22.Jani Hovi HyUA
23.Niko Putkonen TamUA
24.Harri Peltomaa TamUA

CS-12
1.  Janne Valtanen       OSPA       
2.  Pasi Lento           OSPA   
3.  Antti Luoto          OSPA     
4.  Marko Vähäkuopus     OSPA 
5.  Janne Liinkangas     PKSRCA   
6.  Miika Laurila        OSPA     
7. Sami Haapsaari       TUA   
8.  Miikka Rahikainen    RccJkl     
9. Janne Aspinen        RccJkl
10. Jari Virtanen        PKSRCA     
11. Markku Rinne         VUA 
12. Jaakko Mursula       PKSRCA
13. Aake Kutvonen        PKSRCA
14. Ari Lappi            PKSRCA
15. Marko Eklund         TamUA
16. Aarre Sillanpää      TamUA
17. Jussi Rinne          RccJkl 
18.  Ilpo Koivisto        PKSRCA
19   Vesa Yli
20   Ari-Pekka Kyykkä
21    Jere Saarinen
23    Tommi Tirroniemi
22    Olavi Tenno
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 22.11.12 - klo: 22.42
Sponsoroidut numerot tulee ensimmäiseen osakilpailuun ja ovat mukana seuraavissa osakilpailuissa. Sponsori www.power-racing.net (http://www.power-racing.net)
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: *HOKE* - 03.12.12 - klo: 18.08
http://www.roarracing.com/?page_id=737 (http://www.roarracing.com/?page_id=737)

Tossa ROAR lista hyväksytyistä 0 ennakko säätimistä.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: -Petsku- - 03.12.12 - klo: 22.45
Tolta Roarin listalta on hävinnu SP:n GT2.0 LPF. Kai se kuitenki on sallittu säädin? Onhan se tietty tolla Aaken listalla joka on tos ylempänä.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 07.01.13 - klo: 20.21
7.1.2013
FTT ohjeistoon muokattu seuraavat kohdat:
C-12
Lisätty 4. kilpailu 17.2. KyPAK ja loppupisteisiin lasketaan 3/4.

Touring
Viimeinen kilpailu on su 18.8. PKSRCA.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Stilo - 22.01.13 - klo: 23.59
Löytyisikö ohjeiston liitteenä mainittu ajantasalla oleva 1:10 korilista jostain? Vai onko se sama kuin 2012 EFRA lista?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 23.01.13 - klo: 17.22
Löytyisikö ohjeiston liitteenä mainittu ajantasalla oleva 1:10 korilista jostain? Vai onko se sama kuin 2012 EFRA lista?

EFRAlta ei ole tullut 2013 listaa eli mennään 2012 listan mukaan:

täältä löytyy myös mattiskorit:
http://news.efra.ws/index.php?id=232 (http://news.efra.ws/index.php?id=232)
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 23.01.13 - klo: 17.43
Löytyisikö ohjeiston liitteenä mainittu ajantasalla oleva 1:10 korilista jostain? Vai onko se sama kuin 2012 EFRA lista?

EFRAlta ei ole tullut 2013 listaa eli mennään 2012 listan mukaan:

täältä löytyy myös mattiskorit:
http://news.efra.ws/index.php?id=232 (http://news.efra.ws/index.php?id=232)
Koska uutta listaa sovelletaan? Uudella listalla tulee olemaan monta mielenkiintoista vaihtoehtoa.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 25.01.13 - klo: 18.32
Uudet listat tulevat käyttöön:

TSM-10 luokka heti kun lista on julkaistu. TSP- ja TSS-10 luokkaan muutokset tulee voimaan alkaen 1.5.2013. Tämä on ollut käytäntö usean vuoden ajan ja säästää kustannuksia alemmissa luokissa.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Stilo - 25.01.13 - klo: 21.18
Eikös aikasemmin ole nimenomaan TSM siirtynyt kesäkaudeksi uusiin koreihin ja TSP/TSS ajanut kauden loppuun vanhalla listalla?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 25.01.13 - klo: 21.36
Tämäkin tieto varmasti on saatavilla jossain, mutta en vaan löydä.
Mistä löytyy auton minimipainot, kori säännöt (pituudet leveydet korkeudet jne.) ja muutkin katsastettavat jutut.

http://www.autourheilu.fi/saannot/ (http://www.autourheilu.fi/saannot/)

Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 25.01.13 - klo: 21.40
Eikös aikasemmin ole nimenomaan TSM siirtynyt kesäkaudeksi uusiin koreihin ja TSP/TSS ajanut kauden loppuun vanhalla listalla?

Aikaisemmin korit vaihtui kaikilla 1.5. , joten TSM-10 kohdalla muutos eli voi ajaa heti uusilla koreilla, kun saadaan EFRA lista.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Soo - 25.01.13 - klo: 23.06
Ei kai tuota ole kumottu.

(https://www.frontlinehobbies.com.au/images/r_545x/Product/19596/HB61730.jpg?ts=1278294910)
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: APK - 26.01.13 - klo: 15.40
Akkulistoja efralta:
1S http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/01/2013%20EFRA%201S%20Stick%20LiPo%20List%20V1%20pdf.pdf (http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/01/2013%20EFRA%201S%20Stick%20LiPo%20List%20V1%20pdf.pdf)

2S
http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/01/2013%20EFRA%202S%20Stick%20LiPo%20List%20V1%20pdf2.pdf (http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/01/2013%20EFRA%202S%20Stick%20LiPo%20List%20V1%20pdf2.pdf)

2S satula-akut
http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/01/2013%20EFRA%202S%20Saddle%20LiPo%20List%20V1%20pdf.pdf (http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/01/2013%20EFRA%202S%20Saddle%20LiPo%20List%20V1%20pdf.pdf)

Efrassa akkusäännöt käytössä 1.3 tai 1.4 alkaen, eli esim. C-12 EM on tuon uuden listan mukainen.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 12.02.13 - klo: 17.34
Mynämäen FTT-kisa ajoittuu 16-17.3 2013 päiviin. Julkaistun kutsun mukaisesti. Päivämäärät poikkeaa kilpailukalenterista. Pahoittelut sekaannuksesta.

T: Rauli Louhi
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 12.02.13 - klo: 17.37
Kesällä ajetaan myös TSP-10 kesäsarja FTT 2013 kisojen yhteydessä.

1.2 FinTrack Tour kesäosakilpailut

FTT V la 25.5.   Kymen pienoisautokerho
      
FTT VI la 29.6.   EPUA/Ylistaro
   
FTT VII su 18.8.    Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat, Helsinki
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: jannes28 - 02.03.13 - klo: 11.44
Viime kaudeksi hyväksyttiin Vampire Racing SR1+ nopeudensäädin, vaikka ei löydy ROAR listalta. Nyt en kyllä löytänyt mistään listoilta sitä tai olen sokea.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 16.04.13 - klo: 17.04
Kesällä 2013 ajetaan touringia kaikissa 3 luokassa:

TSM-10
TSS-10
TSP-10


la 25.5. Kuusankoski
la 29.6. Ylistaro
su 18.8. Helsinki

Luokat TSM-10 ja TSP-10 yhdistetään, jos TSM-10 luokassa on vähemmän kuin 15 kilpailijaa. TSP-10 kesäsarjassa lasketaan loppupisteisiin 2/3 kilpailua.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 01.05.13 - klo: 21.46
1.5. lähtien TSM-10 luokassa on sallittu kaikki EFRA -listan mukaiset akut. TSS-10 jatkaa talven säännöillä eli akkujen pitää olla alle 7000mah.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 01.05.13 - klo: 22.27
1.5. lähtien TSM-10 luokassa on sallittu kaikki EFRA -listan mukaiset akut. TSS-10 jatkaa talven säännöillä eli akkujen pitää olla alle 7000mah.
Poistuuko siis 7000mah rajoitus?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: valanhar - 02.05.13 - klo: 15.13
Kolme viikkoa kesäkauden avaukseen, eikä ainakaan pikaisella kyselyllä löytynyt kauppiailta renkaita??
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: m.e. - 02.05.13 - klo: 18.25
Huomenna on renkaita tulossa varastoon.

Matti / RCM
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 05.05.13 - klo: 15.00
1.5. lähtien TSM-10 luokassa on sallittu kaikki EFRA -listan mukaiset akut. TSS-10 jatkaa talven säännöillä eli akkujen pitää olla alle 7000mah.
Poistuuko siis 7000mah rajoitus?

Paino sanalla kaikki eli EFRA 2013 -listan mukaiset akut on kaikki sallittu oli yli tai alle 7000mah.
Koskee TSM-10 luokkaa sekä TSP-10 kesäsarjaa.

Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 05.05.13 - klo: 17.34
1.5. lähtien TSM-10 luokassa on sallittu kaikki EFRA -listan mukaiset akut. TSS-10 jatkaa talven säännöillä eli akkujen pitää olla alle 7000mah.
Poistuuko siis 7000mah rajoitus?

Paino sanalla kaikki eli EFRA 2013 -listan mukaiset akut on kaikki sallittu oli yli tai alle 7000mah.
Koskee TSM-10 luokkaa sekä TSP-10 kesäsarjaa.
Esitetään asia erilailla sitten, onko tuo 7000mah rajoitus poistumassa ensi kaudelle?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Vesa - 05.05.13 - klo: 17.41
joka kaudelle on asetettu uusi raja, ei ole poikkeusta ensikaudenkaan suhteen. Eli karkeesti heitettynä varmaan ensi kaudelle 7500mah tai sitten ei rahaa tms...
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 21.05.13 - klo: 16.09
Muutos: Saderengas kaikissa luokissa on vapaa. Alkaen heti.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: tero - 21.05.13 - klo: 17.26
Hyvin järjestelty 5 päivää ennen kisaa.
Nyt sitten kaikki kipinkapin testaamaan kaikkia maailman renkaita.

Vai onko jollain sisäpiirin tietoa mistä tähän hätään saa jonkun sopivan renkaan.....
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Nokka-akseli - 21.05.13 - klo: 19.50
Meneekö tuo rengassääntö uudistus kaikkien oppien mukaisesti kesken kauden ja vielä kesken " kutsujen" itse aakelta kysyin rengasta helmi-maaliskuussa ja lupasi laittaa infoa tilauksesta kun sanoin että sarjan haluan ja nyt sitä sit ei saa joten tilasin sit euroopasta pikana "kisa renkaat" ja nyt käy mikä vaan... Reilu peli on penaalista =) hienosti hoidettu kaikin puolin

-Timo Hilpi
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Mr Cale - 21.05.13 - klo: 21.26
Varmaan paras ja ainakin ehdottomasti tasapuolisin ratkaisu olisi ajaa kuivan kelin renkailla myös märässä, jos niitä sääntöjen mukaisia pyöriä ei kerran ole tarjolla.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: tero - 22.05.13 - klo: 07.58
Eli kisapaikaltako ei saa renkaita sateelle?
Mistäs ihmeestä niitä sitten saa, olisiko niitä pitänyt itse hankkia jostain Kiinanmaalta.Yllättävän vaikeeksi taas on tehty tämäkin asia
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Zakko - 22.05.13 - klo: 09.04
Foumeihin vaan uraa vääntämään
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: PMi - 22.05.13 - klo: 10.20
No eipähän tarvitse kuivan kelin renkailla ajaa jos rata on kostea tai hiukan märkä, toisaalta taas tosi märällä radalla ne toimivat ihan hyvin.
Kumma kun tämä asia tulee joka vuosi silmille, vaikka moneen vuoteen sadekelin renkaita ei ole ollut saatavissa kisapaikalta, vaan ne on hommattava/tilattava etukäteen jo lumien aikana.
Pitääpä ottaa varasto mukaan €€€€€€€€ :smiley:
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: tero - 22.05.13 - klo: 10.24
Kumma kun tämä asia tulee joka vuosi silmille, vaikka moneen vuoteen sadekelin renkaita ei ole ollut saatavissa kisapaikalta, vaan ne on hommattava/tilattava etukäteen jo lumien aikana.
Joka vuosi tulee myös uusia harrastajia jotka eivät tätä asiaa tiedä.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Soo - 22.05.13 - klo: 10.36
Kumma kun tämä asia tulee joka vuosi silmille, vaikka moneen vuoteen sadekelin renkaita ei ole ollut saatavissa kisapaikalta, vaan ne on hommattava/tilattava etukäteen jo lumien aikana.

Miksi tuollaista rengasta on sitten pidetty yksityyppisenä, jos maahantuoja ei ole koskaan pitänyt sen saatavudesta huolta? Ja miksi maahantuoja pimitti saatavuus ongelmaa tähän asti?

Ei kai oikeasti voida olettaa, että uudet harrastajat tietävät, ettei homma ole koskaan noiden osalta toiminut.

Rcm taitaa olla ainut paikka mistä saa vesikelin rengasta tällä varoitusajalla.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: PMi - 22.05.13 - klo: 12.03
Ei kai oikeasti voida olettaa, että uudet harrastajat tietävät, ettei homma ole koskaan noiden osalta toiminut.

Totta, tilannehan on se että rengasta ei ole saatavilla, joten jotain tulee tapahtumaan asian tiimoilta.
Nyt näyttää siltä, että kuivassa ajataan.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: AAKE K. - 22.05.13 - klo: 16.26
Älkää ostako vielä renkaita. Tarkennus tulossa. Tämä johtui siitä, että LRP ei toimittanut ajoissa renkaita meille (Power Racing). Toimittajaa ei ole määrätty säännöissä eli mitään takeita renkaiden menekistä ei ole kenelläkään.

Jos on saatavana samalla kumilla valmiiksi liimattuja muilta toimittajilta, niin sääntöihin tullaa tekemään tarkennus. Silloin kumi on kaikilla sama ja toimittaja vapaa.
Esim EM:ssä' on käytetty samaa kumia vuodesta toiseen ja toimittaja vaihtuu.

Olen aina ollut sitä mieltä, että sääntökohta on huono.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 22.05.13 - klo: 17.25
Tarkennus tähän on nyt se, että sadekelillä on sallittu mikä tahansa 24mm leveä kaupallisesti saatavilla oleva pienoisautokäyttöä varten tehty kumirengas. Sateella voi siis ajaa:

1) Sarjasäännöissä määritellyllä renkaalla (65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued)
2) Jollain muulla 24mm leveällä sadekelin renkaalla (kts. alla)
3) Kuivankelin renkaalla (Schumacher # XG-32RY (Sorex 32R+Yellow+Revlite24))

Koska LRP rengasta ei ole saatu maahan niin tähän järjestelyyn on jouduttu turvautumaan. Yhteystyössä RCM kanssa on saatu järjestettyä BRCA käyttämää sadekelin rengasta (Schumacher Glued Shimizu D01J WET Tyres on Revlite 24mm Wheels) lähetykseen, jonka pitäisi olla huomenna (torstaina) Suomessa ja näin ollen renkaita saatavilla myös kilpailupaikalla Kuusankoskella tulevana viikonloppuna. LRP (65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued) rengas on myös 24mm leveä.

Kaupallisesti saatavilla oleva tarkoittaa tässä tapauksessa rengasta, joka on valmistettu käytettäväksi 1:10 sähkötouring autoissa ja sitä myydään jossain päin maailmaa tätä tarkoitusta varten. Renkaan tulee täyttää EFRA sääntöjen vaatimukset (EFRA Handbook 2013, Appendix 3, Kohta B). Tässä poikkeuksessa määritelty renkaan leveys pätee EFRA leveysmäärityksen yli (EFRA säännöissä 24-28mm sallittu, meillä vain 24mm).

EDIT: Tarkennettu renkaan määritelmää
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 22.05.13 - klo: 17.45
Yllä olevaa viestiä täydennetty.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Nokka-akseli - 22.05.13 - klo: 20.58
Älkää ostako vielä renkaita. Tarkennus tulossa.

Tämähän on hieno lausahdus 3pvä ennen kisoja. Kyllä kelpaa harrastajan taas olla jumakauta, ei nyt vaihdeta niitä sääntöjä jos on aikasemmatkin vuodet menty näin niin mennään nytkin vaihtakaa sit ensivuodeksi sääntöjä kun nyt keskustellaan aiheesta
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 22.05.13 - klo: 21.30
Pahoittelen tilannetta. Sain eilen tiedon että säännön mukaisia sadekelin renkaita ei ole saatavilla, joten sen johdosta tehtiin tämä muutos. LRP maahantuonti on siirtynyt Hobbylinnalle kokonaisuudessaan ja tästä muutoksesta minulla ei ollut tietoa, joka siis johti tähän tilanteeseen.

Vallitsevan aikataulun ja mahdollisten vaihtoehtojen puitteissa ollaan koetettu tehdä paras mahdollinen päätös asian tiimoilta.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: topcat - 18.09.13 - klo: 15.05
Enpä keksinyt parempaakaan aihetta niin kysäistäämpä tässä:
Hankin käytetyn Nosramin 17,5 lankaisen tss moottorin. Monesta paikasta olen lukenut että koneessa pitää olla paikoillaan neljän täplän ennakkopala. Noh, tuossa koneessa on kiinni pala jossa on neljä pientä täplää ja yksi iso. Onko tuo siis oikea, vai pitääkö niitä isoja täpliä olla 4 kpl?

Mistään en löytänyt paljonko palikassa pitää olla merkitty ennakkolukemaksi. Mulla se on 27,5. Onko ennakkopala oikea?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Master Calgar - 30.10.13 - klo: 23.53
Olen hieman nyt ulapalla noitten touring-korien suhteen... Mikäs lista on "laillinen" tällä hetkellä, eli mistä voisi lähteä katsomaan omaan silmään miellyttävintä koria?

MazdaSpeed6 on toki hyvä yleiskori, näin olen kuullut, mutta vaihtoehdoista on aina mukava pohtia jotain hieman erinäköistä, vaikka ovatkin pitkälti samantyylisiä :)
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 31.10.13 - klo: 00.10
Olen hieman nyt ulapalla noitten touring-korien suhteen... Mikäs lista on "laillinen" tällä hetkellä, eli mistä voisi lähteä katsomaan omaan silmään miellyttävintä koria?

MazdaSpeed6 on toki hyvä yleiskori, näin olen kuullut, mutta vaihtoehdoista on aina mukava pohtia jotain hieman erinäköistä, vaikka ovatkin pitkälti samantyylisiä :)
http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/02/EFRA%20homologation%20Electric%20Track_2013.pdf (http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/02/EFRA%20homologation%20Electric%20Track_2013.pdf)

Kannattaa tosin muistaa että touringissa ei valita koria silmän mukaan vaan se mikä sopii parhaiten kuskille ja radalle :) Suomessa ovat Speed6 ja lexus protoformilta suosittuja ja Mon-techilta Nazda korit. Bitty design on myös nostanu päätänsä. Itse tosin kun aloitin ajoin ensiksi mazda6 korilla, se oli sopivan puskeva niin oli helppo ajaa.

Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: TeemuS - 04.11.13 - klo: 15.23
Kuukausi aikaa valmistautua kauden ensimmäiseen kisaan. Koskahan mahdollisesti ohjeisto ja päivitetyt liitteet on tarkoitus julkaista?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Vesa - 04.11.13 - klo: 15.28
Tilanteeseen auttaisi jos sähkörataluokilla olisi yhteyshenkilö, tuolla infoa kiinnostuneille:

http://rc10.fi/index.php?topic=79228.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=79228.0)

En osaa nyt lonkalta sanoa millon ehdin/ehdinkö päivittää tai tehdä noita em. dokumentteja kun en ole niitä omiin aikatauluihini sovittanut.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: tero - 16.11.13 - klo: 18.34
Uutta ohjeistoa tässä odotelaan kuin kuuta nousevaa. Pitäisi akut tilata, ja en haluaisi tilata ns. Vääriä
Muutama viikko enää avauskisaan, eikä mtn tietoa ole tullut.
Ymmärrän kyllä että lajiryhmällä on omakin elämä elettävänä,  mutta pikkuhiljaa voisi infoa tulla.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 17.11.13 - klo: 12.33
Teen tänään ohjeistuksen ja julkaisen illalla / yöllä. Mitään isoja muutoksia ei ole tulossa, eli siis akkujen osalta EFRA ja ROAR akut tulevat olemaan sallittuina, sekä myös sitten jo olemassa olevien listalla olevien hyväksyttyjen akkujen suuremmalla kapasiteetilla olevat versiot tulevat olemaan automaattisesti sallittuja (ei kapasiteettirajaa laisinkaan enää). Pahoittelen että asia on jäänyt hoitamatta niin luokkayhteyshenkilöltä (irtisanoutunut omasta aloitteesta) kuin lajiryhmän sähköluokkavastaavalta (omat kiireet).

Toinen asia joka on tänä viikonloppuna herättänyt keskustelua on renkaat. Edellisellä kaudella hyväksi todetut Sweep renkaat ovat muuttuneet viimeisimmässä valmistuserässä ja asiaa selvitetään parhaillaan tehtaan kanssa. Uuden renkaat vanne on jäykempi ja rengas on näin ollen hitaampi. Tähän liittyvistä asioista tiedotetaan heti kun aiasta on kerrottavaa. Alustavasti asiasta odotetaan lisätietoja heti maanantaina / tiistaina.


--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
Lajiryhmän PJ
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: TommyW - 20.11.13 - klo: 23.14
Moro, uudella kuskilla olisi tarve kilpailunumerolle - mistä/keneltä voi numeron anoa, kun FTT-yhteyshenkilöä ei ole?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: markova - 21.11.13 - klo: 10.31
Virikuskien osallistuminen pro stock-luokkaan on sallittu tulevalla kaudella? Päivitetäänkö näin ollen myös stanuluokan osallistumisäännöt? Ellei, mahdolliset pro stockissa ajavat virikuskit ajavat kahtena päivänä saaden etua...
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: tero - 23.11.13 - klo: 23.24
Teen tänään ohjeistuksen ja julkaisen illalla / yöllä.
tämähän alkaa venyä mahdottomiin, 2 vko sarjan alkuun enää...........
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 26.11.13 - klo: 10.28
Noniin. Tässä sitten päivitystä tilanteeseen. Kuten aiemmin todettu niin ohjeistoon ei mahdottomuuksia ole tulossa. Pahoittelen että sen kanssa on mennyt pidempään kuin kuvittelin, valitettavasti perhe ja työ vievät aikaa paljon.

Kuitenkin oleellisiin asioihin:

1. Meillä on uusi luokkayhteyshenkilö, joka aloittaa tehtävässään nyt kuluvalle kaudelle. Tehtävään ilmoittautunut henkilö on paljon kuvioissa pyörinyt ja tuttu Pentti Minkkinen. Lajiryhmä toivottaa Pentin mukaan toimintaan.

2. FTT renkaissa jo tuossa aikaisemmin kirjoitinkin ja niiden osalta tilanne tosiaan on, että viimeisimmässä erässä tulleet renkaat olivat eri vanteella sekä eri rengasseoksella. Tämä on aiheuttanut tietysti, että pito on huonompi ja renkaat käyttäytyvät eri tavalla kuin mitä aiemmin on totuttu ko. renkaalla. Asiaa on selvitetty tehtaan kanssa ja sieltä on myönnetty muuttunut seos sekä vanne. Vanteen osalta tilanteelle ei voida mitään, mutta rengasseoksen osalta on mahdollisuus palata vanhaan koostumukseen. Tätä selvitetään parhaillaan tehtaan kanssa, että millä aikataululla tämä onnistuu. Tämän pitäisi selvitä toivottavasti vielä tämän päivän aikana.

Renkaiden osalta parhaimmillaan selvitetään ajaa kisa lävitse joko uudella vanteella ja vanhalla kumiseoksella, taikka sitten vaihtoehtoisesti kokonaan eri renkaalla (esim. LRP CPX jonka tiedetään toimivan hyvin).
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: moukari - 26.11.13 - klo: 13.31
Hei,
Mikäli nyt olisi tarjolla halvempaa ja yhtä hyvää rengasta niin eikö se kannattaisi muuttaa nyt mahdollisimman pian, meinaan että tuo sweeppi muuttu täysin eri renkaaksi näin ollen ei ole se mitä on valittu 1 tyypiksi.

Nykyinen uusi kumi ja vanne on noin 0.3-05s hitaampi, tiedä sitten mikä on ero muualla kuin tikkurilan high grip matoilla.

Yt,
Jiri Jokinen
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Vesa - 26.11.13 - klo: 13.55
Sama efekti oli viikonlopun BCR-kisoissa Kiimingissä, olin noin 0.3-0.5s hitaampi uuden erän renkailla.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 26.11.13 - klo: 14.24
Tilanne on kyllä tiedossa mikä on muuttunut ja mitkä on vaikutukset. Asiasta tiedotetaan heti kun on kaikki tiedot ja päätös olemassa.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 26.11.13 - klo: 17.05
Hei,
Mikäli nyt olisi tarjolla halvempaa ja yhtä hyvää rengasta niin eikö se kannattaisi muuttaa nyt mahdollisimman pian, meinaan että tuo sweeppi muuttu täysin eri renkaaksi näin ollen ei ole se mitä on valittu 1 tyypiksi.

Nykyinen uusi kumi ja vanne on noin 0.3-05s hitaampi, tiedä sitten mikä on ero muualla kuin tikkurilan high grip matoilla.

Yt,
Jiri Jokinen
Rengas on kilpailutettu, joten on hyvin vaikeata vaihtaa sitä toiselle maahantuojalle tuosta vaan. Odotellaan nyt vaan päätöstä ja tähän mennessä kaikki säännöt mitkä ovat tulleet ovat olleet hyviä vaikka vähän myöhässä ovatkin. Pientä malttia vaan :) Lajiryhmä luultavasti peittää myös porsaanreiän joka mahdollistaa vanhojen leimattujen sweep renkaiden ajattamisen kisoissa, joka varmistaa tasapuoliset kisat.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 26.11.13 - klo: 22.28
Tänään on asiaa nyt kovasti tässä pyöritelty ja selvitelty eri vaihtoehtoja asian tiimoilta. Lajiryhmä kokoontui tänään puhelimitse tekemään päätöstä asiaan ja seuraavaan on päädytty:

FTT 1 osakilpailussa ajetaan Sweep renkaalla, joka on edellisen vuoden rengasta vastaava muilta, paitsi vanteen osalta. Vanne on sama kuin Sweepin edellisen toimituserän kovempi ja läpikuultavampi vanne.

Tässä asiaan liittyviä seikkoja laajemmalti:

- Edellisen kauden rengassetin vannetta ei ole enää saatavilla ja sen on korvannut tämä kovempi ja läpikuultavampi vanne kokonaisuudessaan.

- Edellisen toimituserän ongelmat johtuvat vanteen ja kumiseoksen muutoksista. Kumiseoksen vaikutus on kuitenkin huomattavasti suurempi kuin vanteen, tästä syystä lajiryhmä uskoo, että edellisen kauden rengas ja insertti varustettuna tällä uudella vanteella tarjoaa hyvän renkaan kilpailukäyttöön Suomen olosuhteissa.

- LRP CPX rengassetin saatavuutta selvitettiin ja kyseistä rengasta olisi ollut saatavissa Suomeen riittävällä toimitusajalla. Kuitenkin pikainen soittokierros kisakuskeille sekä aiemmat kokemukset renkaista toivat hyvin esille kyseisen renkaan liukkauden, joka olisi tuonut ongelmia seuraavissa osakilpailuissa (huonompi pito).

- Sweep toimittaa pikatoimituksena korvaavat renkaat maahantuojalle, joka pitää huolen että renkaat ovat käytettävissä FTT 1 osakilpailussa. Sweep sekä maahantuoja ovat ilmaisseet, että toimitusaikataulu ei ole ongelmallinen.

- FTT 1 osakilpailussa käytössä oleva rengas testataan lajiryhmän valitseman kuljettajan toimesta Tikkurilan radalla heti kun mahdollista (renkaat saatu maahan), jotta nähdään että tämä entuudestaan tuntematon rengas ei ole ns. "täyttä kuraa". Testausta tehdään muutaman akun verran ja kuljettajana toimii henkilö, joka osaa antaa rakentavaa palautetta renkaan toiminnasta. Jos renkaan kanssa tulee ongelmia, niin nykyistä "huonoa satsia" on maahantuojan varastossa riittävä määrä FTT 1 osakilpailun läpi viemiseksi tarvittaessa.

- Kilpailuun osallistujat saavat lunastaa renkaat normaalisti lauantaina (taikka sunnuntaina) ilmoittautumisen yhteydessä. Rengasta siis ei pääse testaamaan ennen kilpailua (kenenkään ei tarvitse muuttaa suunnitelmia).

- Oletettavissa on, että renkaan pito ja käyttäytyminen on lähempänä edellisen kauden rengasta, kuin nyt saatavilla ollutta heikkopitoisempaa variaatiota. Tämän pitäisi tarjota riittävän hyvä pito kaikille FTT sarjan radoille.

- Jos renkaan kanssa ei havaita ongelmia, niin tällä renkaalla tietysti ajetaan koko FTT sarja. Nimenomaan haluttiin löytää ratkaisu, jolla voidaan elää koko FTT sarjan läpi.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 26.11.13 - klo: 22.36
FTT sarjan koostumus

Ennen kuin laitan sarjasäännöt ulos, niin tässä nyt vielä pikaisesti summattuna FTT sarjan koostumus kilpailukaudelle 2013-2014.

- Sisäkaudella ajetaan kalenteriin merkityt 5 osakilpailua
- Ulkokaudella ajetaan kalenteriin merkitty 1 osakilpailu


Sarja siis koostuu 6 osakilpailusta. Ja kuten sanamuodosta voi ymmärtää, niin kyseessä on SARJA eikä kerta SM aiemmasta informaatiosta poiketen. Tämä johtuen syistä että sarjasääntöjen kanssa ollaan näin myöhään liikenteessä, sekä toiseksi siitä syystä että hallituksen päätös toisen SM arvon myöntämisestä ei ole tullut vielä perille. Tavoite tulevaisuudessa on kuitenkin pitää ulkona erillinen kerta SM kilpailu, mutta tässä vaiheessa sen läpivieminen ei käytännössä olisi ollut hyvä ratkaisu ottaen huomioon ongelmat renkaiden kanssa sekä epäselvät hallituksen päätökset.

Tästä syystä sarjan pistelasku tulee muodostumaan seuraavasti:
- Pisteet lasketaan 5/6 osakilpailusta
- Ulkona ajettavasta Laukaan osakilpailusta (kalenteriin merkitty kerta SM) tullaan jakamaan tuplapisteet


Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sisäkaudelta voi yhden osakilpailun jättää ajamatta ja silti saavuttaa maksimipisteet.

Ym. pistelasku koskee kaikkia touring -luokkia. C-12 luokan osalta mennään vanhan kaavan mukaisesti.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Mr Cale - 26.11.13 - klo: 22.39
Aika reilua ilmottaa tällee puoltoista viikkoa ennen ekaa kisaa, et "tää onkin muuten SM-osakilpailu".
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 26.11.13 - klo: 22.46
Eriytän nämä viestit tästä omaksi ketjukseen FTT 2013-2014 alle samalla kun saan sarjasäännöt vielä muotoiltua. Tässä vielä muutama oleellinen asia:

- Säädinlistaan on päivityksiä (uusia malleja maahantuojilta)
- TSS koneisiin EI muutoksia
- TSP koneisiin lisätty uusi kone GM 97350

Akkujen osalta kuten todettu, niin jatketaan EFRA ja ROAR akuilla. Lisäksi sallittuna automaattisesti entuudestaan listoilla olevien akkujen versiot suuremmilla kapasiteeteilla. Huom! Näiden akkujen on täytettävä muut vaatimukset tietenkin (oikeat mitat, kovakuoriset) ja lajiryhmä voi kieltää akkuja mikäli sääntöpykälää tulkitaan sen hengen vastaisesti.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 26.11.13 - klo: 22.52
Aika reilua ilmottaa tällee puoltoista viikkoa ennen ekaa kisaa, et "tää onkin muuten SM-osakilpailu".

Etukäteen ilmoitettu oli, tarkoitus on siirtyä kerta SM, mutta asia tullaan tarkentamaan vielä myöhemmässä vaiheessa. Myös ilmoitettu oli, että FTT sarjalla tulee olemaan merkitystä SM arvon jakamisen kanssa. Tosin alunperin FTT sarjaa oli tarkoitus käyttää rankingina, mutta nyt päädyttiin erilaiseen ratkaisuun.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Mr Cale - 26.11.13 - klo: 23.11
Lainaus
- TSM-10 luokassa siirrytään kerta SM-kilpailuun ulkokaudella. Lajiryhmä on esittänyt AKK hallitukselle TSM-10 luokalle toista SM-arvoa. Toteutuessaan TSM-10 luokassa SM-arvo jaetaan erikseen sisällä ja ulkona. Sisä SM-arvo jaetaan FTT sarjan mukaisesti kuten nytkin (3/4 osakilpailua periaatteella). Erillinen ulko SM on erillinen kilpailu jossa jaetaan ulko SM titteli. Mikäli esitys hallitukselle ei mene lävitse, niin jaossa on ainoastaan yksi SM titteli, joka jaetaan yhdestä kilpailusta kesäkaudella. Tässä tapauksessa FTT sarja toimii rankingina SM kilpailun erälistoihin jne. Tämä tullaan tarkentamaan kun päätös hallitukselta saadaan asian tiimoilta.

Helposti tuon kyllä ymmärsi niin, että tuo lopussa mainittu tarkennus koskisi juuri tuota mahdollisesti saatavaa erillistä SM-arvoa sisäkisoille. Mutta ehkä se oli vaan allekirjoittaneen yksinkertaisuutta.

Tässä kohtaa nyt sitten kiinnostaa se, että onko järkevää ajaa vain yksi kisa kesällä, varsinkaan tuplapisteillä? Halukkaita järjestäjiä oli kuitenkin se kolme kappaletta, eikä se kerta SM ole enää sotkemassa kuvioita niiden osalta.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: copter - 26.11.13 - klo: 23.18
Järjestäjiä kyllä on kiinteille radoille, mutta kilpailijoita valitettavasti ei. Jos kilpailijoita olisi ollut edellisinä vuosina ulkokisoissa enemmälti, niin tilanne olisi tietysti toinen ja myös osakilpailuita olisi kannattavaa järjestää enemmän.

Nyt kuitenkin kun tuntuu että kaikki haluavat kesällä ajaa jotain muuta luokkaa ja talvella sitten sisällä turistia, niin todettiin että yksi kisa kesällä riittää. Ajat muuttuvat ja luvuista nähtävissä on, että sähköturisti ei ulkona enää yksinkertaisesti viehätä, joten ennemmin annetaan kalenterissa tilaa muille suosituimmille luokille sekä kerhotoiminnalle.

Laukaa valikoitiin ulkokisaksi sen keskeisen sijainnin ansiosta kaikilta paikkakunnilta katsottuna.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Stilo - 26.11.13 - klo: 23.19
Vähän jo innostuin, että olis ollu kiva pitkästä aikaa käydä kokeilemassa turistia asfaltillakin kerta-SM kisassa, mutta onneksi voi keskittyä sittenkin koko kesän grossiin!
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Mr Cale - 26.11.13 - klo: 23.49
KyPakin kevään ulkokisassa taisi olla yli 40 sähköturistikuskia lauantaina (19 + 23) ja saman kisaviikonlopun sunnuntaina oli polttiksia alle 20 (12+5). Kyllä tommonen 60 auton kisaviikonloppu on kerhoille huomattavasti kannattavampaa järjestää kuin pelkkä vajaan 20 auton polttiskisa.

Mutta nyt mennään näillä. Onnea Penalle uuden tehtävän hoitoon. Varmasti hyvä ja oikea mies asioita hoitamaan. Ens vuonna sitten kuviot selkeiksi ajoissa (...niin ei tarvi vanhojen partojen kiristellä kun SM-sarja tulee puun takaa puolentoista viikon varotusajalla ja treenejä alla tasan nolla). Eiks ni?  :smiley:



Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: unkka - 27.11.13 - klo: 07.59

- Sweep toimittaa pikatoimituksena korvaavat renkaat maahantuojalle, joka pitää huolen että renkaat ovat käytettävissä FTT 1 osakilpailussa. Sweep sekä maahantuoja ovat ilmaisseet, että toimitusaikataulu ei ole ongelmallinen.


Oliko asian yhteydessä puhetta esim maahantuojan kanssa mitä niille väärän kumilaadun renkaille tapahtuu? Eli nythän kuluttajille on myyty tuotetta, jolla ei enää tee yhtään mitään. Voiko käyttämättömät renkaat esimerkiksi vaihtaa uusiin?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: moukari - 27.11.13 - klo: 21.09
Kyllähän nyt oikeesti meni maku tästä rengas leikistä!
Vaikka on kuinka kilpailutettu  niin tämä oikeasti on todella jäätävää että Kisoihin sitten mennään renkaalla mitä ei ole päässyt kokeilemaan metriäkään, nyt joutuu äänestää kengillä henk.koht jää kisat ajamatta.

Olisiko oikeasti mahdollista se rangas ottaa uudelleen kilpailutukseen ja valita joku iso toimittaja tai sama mitä käytetään ETS:ssä ne tuskin loppuu tai vaihtuu ilmoittamatta ennen kisaa.

Pahoittelen tässä avautumista, on oikeasti vain tärkeää että saataisiin pysyvä ja hyvä rengas ja aivan sama maksaako 2€ enempi  tai vähempi.

Jiri
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: nikoprkl - 27.11.13 - klo: 21.46

Olisiko oikeasti mahdollista se rangas ottaa uudelleen kilpailutukseen ja valita joku iso toimittaja tai sama mitä käytetään ETS:ssä ne tuskin loppuu tai vaihtuu ilmoittamatta ennen kisaa.


Jiri

Olisihan se liian helppoa ja mutkatonta, jos suomessa ajettaisiin samoilla kamoilla kun muualla euroopassa.  Suomessa tiedetään aina paremmin mitkä renkaat ja sähköt ja jopa radan pinnat toimivat paremmin kuin esim ETS/EOS kisoissa. siitä se on sitten kiva suomipojan lähteä isoihin kisoihin ajamaan kylmiltään uusilla kamoilla joka kerta. Ja niitä kamojakin voisi tosiaan olla helposti saatavilla. Sehän nyt ei ainakaan käy laatuun!

-Niko
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Mikko L - 28.11.13 - klo: 13.53
Moro, uudella kuskilla olisi tarve kilpailunumerolle - mistä/keneltä voi numeron anoa, kun FTT-yhteyshenkilöä ei ole?
Samaa kysyisin myös..?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: PMi - 28.11.13 - klo: 17.27
Moro, uudella kuskilla olisi tarve kilpailunumerolle - mistä/keneltä voi numeron anoa, kun FTT-yhteyshenkilöä ei ole?
Samaa kysyisin myös..?

Numeron saatte tietoonne kunhan ensimmäisen FTT-kisan eräluettelo julkaistaan. Tavoite on, että saatte yhden sarjan numeroita ilmottautuessanne kilpailuun.
Jatkossa lista on näkyvillä jossain tällä foorumilla ( tulette sen kyllä löytämään) ajantasalla pidettynä.

Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: Fullspeed RC - 29.11.13 - klo: 00.15
Kilpailukutsun puolella on kilpailijan toimesta esitetty kysymys, joka on sääntöasia ja sen vuoksi nostetaan se esiin täällä:

Saako sunnuntain TSP-10 kisassa ajaa lauantain kilpailussa käytetyillä renkailla?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: PMi - 29.11.13 - klo: 10.03
Kilpailukutsun puolella on kilpailijan toimesta esitetty kysymys, joka on sääntöasia ja sen vuoksi nostetaan se esiin täällä:

Saako sunnuntain TSP-10 kisassa ajaa lauantain kilpailussa käytetyillä renkailla?

Tämän vuotisissa, ja kaikissa vanhemmissakin, sarjasäännöissä kerrotaan renkaiden käytöstä näin:

TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita
(pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun
maksimirengasmäärään kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa
käytettyjä renkaita ei saa käyttää.

Vastaus kysymykseen: saa ajaa, mutta tarvittaessa kilpailijan on pystyttänä todistamaan että renkaat ovat hänen TSM-renkaita eikä kaverin.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 29.11.13 - klo: 12.32
Kilpailukutsun puolella on kilpailijan toimesta esitetty kysymys, joka on sääntöasia ja sen vuoksi nostetaan se esiin täällä:

Saako sunnuntain TSP-10 kisassa ajaa lauantain kilpailussa käytetyillä renkailla?

Tämän vuotisissa, ja kaikissa vanhemmissakin, sarjasäännöissä kerrotaan renkaiden käytöstä näin:

TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita
(pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun
maksimirengasmäärään kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa
käytettyjä renkaita ei saa käyttää.

Vastaus kysymykseen: saa ajaa, mutta tarvittaessa kilpailijan on pystyttänä todistamaan että renkaat ovat hänen TSM-renkaita eikä kaverin.

tassa kohtaa kannattaa olla hyvin tarkkana kun renkaat ovat muuttuneet, tuo saanto mahdollistaa viimetalven renkaiden ajamista tan vuoden kisoissa

viimetalven rengas nopeutu myos kun sita oli ajettu, eli jos nyt rengas kayttyy samalla tavalla se pakottaa tsp luokan kuskit la kisoihin ajamaan renkaita sisaan. oisko vaan parempi etta kaikki ajaa uusilla renkailla?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: markova - 29.11.13 - klo: 14.42
Lainaus

 ...se pakottaa tsp luokan kuskit la kisoihin ajamaan renkaita sisaan...

Aika paljon tulee muutenkin etua tuosta vapaasta TSP-luokasta niille, jotka ajavat TSM:ää tai stanua ellei aja lauantaina... Huono uudistus.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: PMi - 29.11.13 - klo: 14.48
Kilpailukutsun puolella on kilpailijan toimesta esitetty kysymys, joka on sääntöasia ja sen vuoksi nostetaan se esiin täällä:

Saako sunnuntain TSP-10 kisassa ajaa lauantain kilpailussa käytetyillä renkailla?

Tämän vuotisissa, ja kaikissa vanhemmissakin, sarjasäännöissä kerrotaan renkaiden käytöstä näin:

TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita
(pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun
maksimirengasmäärään kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa
käytettyjä renkaita ei saa käyttää.

Vastaus kysymykseen: saa ajaa, mutta tarvittaessa kilpailijan on pystyttänä todistamaan että renkaat ovat hänen TSM-renkaita eikä kaverin.

tassa kohtaa kannattaa olla hyvin tarkkana kun renkaat ovat muuttuneet, tuo saanto mahdollistaa viimetalven renkaiden ajamista tan vuoden kisoissa

viimetalven rengas nopeutu myos kun sita oli ajettu, eli jos nyt rengas kayttyy samalla tavalla se pakottaa tsp luokan kuskit la kisoihin ajamaan renkaita sisaan. oisko vaan parempi etta kaikki ajaa uusilla renkailla?

Viimekausi oli viimekausi ja nyt alkaa uusi, joten TSS ja TSP kuskitkin joutuvat ostamaan uudet renkaat tälle kaudelle. Lauantain kuskit jotka ajavat sunnuntaina ovat renkaansa ostaneet ja voivat käyttää niitä sunnuntaina jos haluavat. Viimekauden renkailla ei pääse kilpailemaan.
Tästä asiasta on turha vääntää enempää, sillä seuraavassa kisassa on muuten sama väätö, kuka ajaa ja minkä kisan renkaalla.

Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: sakari72 - 29.11.13 - klo: 15.16
Aika paljon tulee muutenkin etua tuosta vapaasta TSP-luokasta niille, jotka ajavat TSM:ää tai stanua ellei aja lauantaina... Huono uudistus.

Tämä on uutta ainoastaan TSM kuskeille, TSS kuskit saivat ajaa TSP:tä viime kaudella.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 29.11.13 - klo: 18.55
Viimekausi oli viimekausi ja nyt alkaa uusi, joten TSS ja TSP kuskitkin joutuvat ostamaan uudet renkaat tälle kaudelle. Lauantain kuskit jotka ajavat sunnuntaina ovat renkaansa ostaneet ja voivat käyttää niitä sunnuntaina jos haluavat. Viimekauden renkailla ei pääse kilpailemaan.
Tästä asiasta on turha vääntää enempää, sillä seuraavassa kisassa on muuten sama väätö, kuka ajaa ja minkä kisan renkaalla.

Mun pointti olikin että tämä kannattaa peittää säännöistä, viime vuotiset säännöt mahdollistavan asian ja ne ovat ainoot säännöt mitä meillä on :)

Itse kyllä toivoisin että kaikki ostavat aina uudet renkaat, se loisi samat edellytykset kaikille ajaa kisaa samoilla lähtökohdilla.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: jarkko - 29.11.13 - klo: 22.38
Kun rengas vaihtuu uuden kauden nyt alkaessa, voisi olla paikallaan, että kussakin luokassa aloitetaan renkaiden suhteen ns. samalta viivalta eli uusilla renkailla.

Jos TSS tai TSM renkaat lauantailta tuodaan sunnuntaina TSP kisaan, niin renkaissa on valmiiksi tarrat eri numerolla kuin millä henkilö ajaa TSP-luokkaa.

Oma tulkintani viime kaudella oli, että kilpailija stanussa ja porossa voi samaa luokkaa ajaen tuoda edellisen kisan renkaat seuraavassa kisassa merkittäviksi. Tunnistaminen kuljettajan osalta on kohtuullisen yksiselitteistä kun numero on sama. Tosin rengastarroja ei ole FTT:n sarjatasolla yhtenäistetty ja sen vuoksi katsastuksen ei välttämättä ole yksiselitteisesti kovin helppoa todeta, että renkaat ovat aidosti sarjan aikaisemman kilpailun tarroilla leimatut.

Vaikka tavoite säännöllä onkin pienentää osallistumisen kuluja, niin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ko. säännön voisi poistaa tulevista FTT-säännöistä. Tämä tukisi kilpailullisia tavoitteita.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: mairue - 05.12.13 - klo: 18.57
Milloin mahtaa selvitä, ajetaanko ensimmäiset kisat viimekautisia vastaavilla renkailla, vai tämän syksyn saippuakiekoilla?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: sakari72 - 05.12.13 - klo: 19.15
Eka FTT ajetaan uudelle vanteelle ja vanhalla kumiseoksella.
Sain kyseiset renkaat Racers rc shopista Tikkurilaan toimitettavaksi.
Renkaat tulevat kisa paikalle lauantai aamuna hyvissä ajoin.

Jyri
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 05.12.13 - klo: 21.17
Eka FTT ajetaan uudelle vanteelle ja vanhalla kumiseoksella.
Sain kyseiset renkaat Racers rc shopista Tikkurilaan toimitettavaksi.
Renkaat tulevat kisa paikalle lauantai aamuna hyvissä ajoin.

Jyri
Olisi varmaan suotavaa myös että renkaita testannut henkilö kertoisi miten tämä uusi combo käyttäytyy esim saippua sweeppiin ja viime vuotiseen verattuna.
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: sakari72 - 06.12.13 - klo: 11.11
Enpä ole renkaita testannut, tuon ne vain kisa paikalle.
Ei niillä taida olla kukaan muukaan ajanut, kun  koko kuorma saapui vasta eilen maahan tuojalle.
Minun testien jälkeen taitaisi olla ihan sama millaiset rinkulat autossa on :wink:

Jyri
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 06.12.13 - klo: 11.14
Enpä ole renkaita testannut, tuon ne vain kisa paikalle.
Ei niillä taida olla kukaan muukaan ajanut, kun  koko kuorma saapui vasta eilen maahan tuojalle.
Minun testien jälkeen taitaisi olla ihan sama millaiset rinkulat autossa on :wink:

Jyri
Renkaat piti testaa ennen käyttöä, joten sit ei liene varmaa että niillä ajetaan?
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: sakari72 - 06.12.13 - klo: 12.08
Minulle annettiin renkaat toimitettavaksi kisa paikalle, toimin siis ainoastaan välikätenä.
Lajiryhmän ja maahantuojan välisistä sopimuksista ei minulla ole tietoa.

Jyri
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: hana79 - 06.12.13 - klo: 12.57
Tulivaan sellainen mieleen kun seuraa tätä hauskaa rengas vääntöä, että eikös ne renkaat ole sama kaikille, on ne liukkaat tai ei...
Kannattaa varmaan lopettaa ajot jos renkaat on liian liukkaat... :angry:
Otsikko: Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
Kirjoitti: goos - 06.12.13 - klo: 13.03
Tulivaan sellainen mieleen kun seuraa tätä hauskaa rengas vääntöä, että eikös ne renkaat ole sama kaikille, on ne liukkaat tai ei...
Kannattaa varmaan lopettaa ajot jos renkaat on liian liukkaat... :angry:
samahan se on kaikille, eri renkaat vaatii vahan eri valmistautumisen perussaadoissa ja korin osalta. siksi olisi kiva tietaa milla renkailla ajetaan. kisathan ovat huomenna joten kohtapuolin olisi hyva saada saannot.