Mietin vain, että tarvitsenko 4PKS ohjaimen erikoisuuksia krossissa ja turistissa.
4PL:stä ei puutu mitään sellaista toimintoa, jota voisit käyttää ja joka 4PKS:ssä on. Jaa, no, 4PKS:ssä taitaa olla joku mekaaninen lisäsäätö liipasimelle tai ratille niiden lisäksi, joita 4PL:ssäkin on.
Plussana 4PL ohjaimessa olisi jo olemassa olevat yhteensopivat vastarit sen kanssa, kun 4PKS vaatisi kokonaan eri vastarit.
Päivitin 2PL ratista 4PL rattiin vuosi sitten. Valintaan vaikutti nimenomaan valmiina olevat vastarit ja kohtuullinen hinta. Olen ajellut turistilla sen kanssa. Ero on todella merkittävä 4PL:n eduksi - ihan konkreettisesti lähti minulla kierrosajoista pois ja ajamisesta tuli tarkempaa.
Vaikka kaikki Futaban FHSS vastarit toimii keskenään, niin nopeimman liikenteen radion ja vastarin välille saa, kun molemmat ovat S-FHSS mallia. Onneksi halvimmat erikseen myytävät vastarit ovat nyt S-FHSS vastareita, mutta se 2PL:n mukana tullut ei ole.
Itse valitsisin uudelleen 4PL:n, koska se hintaero on todella merkittävä ja kohtuuhintaiset vastarit ovat kivoja. Toisaalta 4PKS:ää olen pitänyt vain kädessä.
Edit: Tätä on miettinyt joku muukin:
http://www.rctech.net/forum/radio-electronics/528680-futaba-4pks-vs-4pl.html Siellä oli pari hyvää pointtia: 4PKS:n saa alas pudotetun ratin ja sen taitaa pystyä myös muuttamaan vasenkätiseksi. Nuo voi olla sinulle tärkeitä juttuja.