Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - PJEP

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
61
Vapaa keskustelu / Mitä sait joululahjaksi?
« : 24.12.03 - klo: 20.52 »
-paistinpannu
-muki
-CD (Lenni-Kalle Taipale)
-kirja (Kuoleman divisioona; kertoo talvisodasta venäläisten puolelta)
- saunavihta
-neulepusero
-työantajalta 3 kpl viinipulloja+ kaulahuivi
-yhteistyökumppaneilta lauteiden pers-alusia,Ahvenanmaan limppua,sinappia,inkiväärijuomaa
-lisäksi ennen joulua huutokaupasta Saksasta uusi MP3-soitin autoon (tulee vasta joulun jälkeen)

Oikein mukava joulupukki! :lol:

62
Hyvää Joulua ja Onnea Vuodelle 2004!

63
Kilpailijoiden kanava / Re: Vaikeaa..
« : 27.11.03 - klo: 08.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Ollinmaki"
Luulen itse pysyvani mukana kun saantoja tulee lisaa ja joka paikasta tiukennetaan koko ajan...

... tulin vaan ajatelleeksi sita kun ja jos joku uusi kaveri tanapaivana haluaisi lahtea ajamaan oikeisiin kilpailuihin kilpaa ensimmaista kertaa, on kynnys aika korkealla...


Olen huolestunut samasta asiasta. Alotuspakettiin taitaa yleensä tulla yksi kidepari radion mukana. Lisäkiteet tietää lisäkustannuksia. Järjestäjätkään eivät enää uskalla katsoa läpi sormien alottelijan vajaata kalustoa (ei ole 4 kidettä), sillä ainahahan joku voi protestoida....
Nouseekohan kisajärjestäjienkin kynnys..
Mielestäni kisajärjestäjälläkin pitäisi olla mahdollisuus joustoihin ellei se häiritse tai loukkaa muita kilpailijoita.

64
Tulokset / Jens minne / ProCar open
« : 24.11.03 - klo: 19.22 »
Hienoa, että Ruåtsistakin kuullaan mukavia ja hyviä uutisia!
Ennenkaikkea Juhon nouseva ura kuullostaa hyvältä, ei ole isäpapan aktiivinen valmennus mennyt hukkaan!
Onnittelut kaikille osallistujille!

65
Kilpailijoiden kanava / foamit/kumit
« : 22.11.03 - klo: 00.39 »
En tiedä,onko kukaan vielä ehdottanut...mutta olisiko mahdoton ajatus, että matoilla ajettaisiin kisat foameilla ja asfaltilla kumeilla?

Omassa kerhossa harjoituksissa foamit saavat yhä suurempaa suosiota johtuen mattojen huonosta pidosta.

66
Vapaa keskustelu / Virus liikkeellä!!!
« : 07.09.03 - klo: 20.55 »
1.9.oli tullut uusi satsi yli 200 viestiä sähköpostilaatikkoon, jonka olen ilmoittanut rc-maailman sivulle. En käytä sitä juurikaan muussa tarkoituksessa. Postia oli tullut useilta rc maailman käyttäjiltä ja ilmeisesti heidän mailituttaviltaan.
Edellisen kerran viestisatsi tuli muistaakseni 23.8.
Sen jälkeen Windows on päivitetty, Norton pitäisi olla ajan tasalla sekä kone tarkistettu , ettei siinä ole Sobiggiä lähettävää virusta. Siitä huolimatta postia näyttää tulevan....

Tunti poissa koneelta ja tänään taas oli tullut postia....
( mm Henkalta....)
Pistin estot noille otsikoille:
Re: Thank you!
 Thank you!
 Your details
 Re: Details
 Re: Re: My details
 Re: Approved
 Re: Your application
 Re: Wicked screensaver
 Re: That movie

atsotaan..

67
Vapaa keskustelu / Ennenkuin ostat uuden TV:n....
« : 29.08.03 - klo: 20.25 »
Opettavainen tarina TV:n hankinnasta.
 http://navio.spyroid.com/~tero.simola/sony/

68
Hyvä Tumppi!
Ensi lukemalla vaikuttaa huomattavasti paremmalta systeemiltä, nyt on porkkanaa molemmille kausille!

69
Tulokset / WasaTrack 2003 -kilpailukutsu + Lisämääräys
« : 23.08.03 - klo: 20.02 »
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
Lainaus käyttäjältä: "Spif"


...Miko Teponoja...
...Miko Teponoja...

Mikisi Miko on merkitty listaan kahdesti? Jos tämä on pelkkä virhe, niin kisaan on tulossa näillänäkymin vai 9 osanottajaa TJ luokkaan :(

Ilmeisesti mestariainesta! :wink:

Näyttää siltä,että osallistumisilmoitukset jätetään viime tippaan, joten kaikkien mukaanaikovien on syytä ilmoittautua pikaisesti.

70
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

Kysymys on enemmän siitä, että kaikki eivät halua tai voi ajaa kesäkautta. Ja kun niin on, heidän kohdallaan ei käytännössä ole mitään sarjaa, vaan ainoastaan yksittäisiä kilpailuja. Jolloin mielenkiinto edes talvisarjan kiertämiseen saattaa mennä, koska sillä ei sarjapisteiden kannalta ole mitään merkitystä.
Tämä saattaa laskea osallistujamääriä kautta linjan. Onko meillä siihen varaa? Mielestäni ei ole.


Juuri näin!
Mikä estää ajamasta sisäkauden ja talvikauden mestaruuksista erikseen?
Eikö motivaatiota lisäisi se, että yhden "porkkanan" sijasta olisi kaksi porkkanaa!
Jos kesäkaudelta ei ole pisteitä, motivaatioiden ristiriitatilanteissa kisamatka kärsii tappion.

71
VesaK: Puhut asiaa. Mielestäni ulko ja sisäautoilu on eri asia.
Omalta kohdaltamme, kun kesäkisat ovat pääsääntöisesti jääneet väliin on myös suuri lovi sarjapisteissä. Se merkitsee sitä, ettei ole paineita lähteä myöskään sisäkautena joka kisaan pisteiden perässä - käydään vain niissä kisoissa, kun tuntuu hyvältä. Toisaalta on suuri vaara , että innostus koko lajia kohtaan hiipuu kokonaan.
Tämä on vain oma tuntemus asiasta, yksittäisen kilpailijan tähden ei tarvi systeemiä muuttaa.
Mutta samalla tavalla asiaan suhtautuvia voi olla muitakin.

72
Ehdottomasti erillisten sarjojen kannattaja!

Matto ja asfalttiajaminen ovat melkein eri lajeja, toiseksi kaikilla ei ole mahdollisuutta tai innostustakaan ajaa kesällä.
Talvikaudella sääolosuhteetkin ovat vakio.

73
Sähköautot / RC-ratoja Vaasassa
« : 15.07.03 - klo: 13.21 »
Lainaus käyttäjältä: "kaide"
seinäjoella on muistaakseni  sisä rata tourinkeille myös  talvena... en ole varma mut joku tais heittää et se on jossain seinäjoen kirkos tai jossain...


Näin Seinäjokisena mielenkiintoinen uutinen, että talvella ajetaan kirkossa! :wink:
Täällä on kaksi kirkkoa, Lakeuden risti ja Törnävän kirkko, joissa on kiinteät penkit. RC-harjoitteluun niissä ei ole mahdollisuutta, mutta seurakunnan tilaisuuksiin sopivia paikkoja - suosittelen!

Mitä tulee talviharjoitteluun, Törnävän ammattioppilaitoksen juhlasali on  käytössä perjantaisin talviaikaan klo 18-22.

Lisää tietoa löytyy:
http://www.seurakunta.seinajoki.fi/pienoisautokerho/

74
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 14.07.03 - klo: 10.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Temppa"
PJEP: Voin kertoa, että mun kohdalla kisat jäi erätreeniin vaikka saankin kyseiset tuotteen tehtaalta! Ei se aina kato sitä, että saako niitä kamoja ilmasiksi vai ei jos on sadekelin kisat!

(terveisin 25e maksanut erätreeni kuski)


Aivan oikein, sade sotkee huippujen kisoja formuloissakin! Sade pilaa kaikkien kisat.
Voit vain kuvitella, miten paljon korkeampi kynnys omasta pussistaan maksavien on lähteä sateiselle baanalle, kun kaluston rikkoutuminen on erittäin todennäköistä!

75
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 13.07.03 - klo: 23.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho"


Tuomarit oli myös jälleen kerran ihan kahvilla nyt kun asiaa kerrankin seurasin. Esim: ennen viimeistä stanufinaalia kuljettaja X kävi kertomassa kuljettajalle Y että aikoo ajaa tämän yli finaalissa jotta hänen tiimikaverinsa voittaa. Tästä kerrottiin tuomareille joiden olisi kuvitellut seuraavan asiaa. Kuljettaja X myös toteutti uhkauksensa ja keilasi kuljettajan Y radalta räikeällä peräänajolla. Rangaistuksista ei kylläkään ollut tietoakaan. Aika hälyyttävää että stanuluokassa edes pitää harrastaa em. "teamdrivingiä"... Varmaan propsit nousee kun tekosistaan käy vielä etukäteen ilmoittamassa...



Eikös Oulussa ollut vastaavanlainen stanujupakka?   Onko stanukuskit tietämättömiä tahallisten rikkomusten seuraamuksista?   Vai onko stanu mennyt liian totiseksi?

76
Kilpailijoiden kanava / Re: SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 13.07.03 - klo: 17.24 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

 - ja ennen kaikkea - tuhansien eurojen vastarit ja noparit olisivat säästyneet kilpailijoilta, jos sunnuntaina olisi ollut tiedossa viimeinen aika-ajo.



Vastarien ja noparien rikkoutuminen ei ole ehkä niin suuri murhe tehdaskuskeille, mutta jos ainut sponsori on isäpappa, niin koko lajin harrastaminen saattaa olla vaarassa....

Ketään ei pitäisi ainakaan sadekelillä velvoittaa ajamaan kilpailua ja sadesäällä kilpailusta poisjääntikin pitäisi mielestäni olla hyväksyttävää.
Pienoissähköautoilu on kuivankelin harrastus.

77
Tulokset / KILPAILUKUTSU RATA-SM 2003 HYVINKÄÄ
« : 08.07.03 - klo: 12.15 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Näköjään TJ-10 luokalla ei ole tänä vuonna sitten NM arvoa!!!

Yksi kuski puuttuu.....


Jaahas.... voiskos virikuski osallistua vielä TJ:hin?

78
Sähköautot / Integyn moottorit
« : 02.07.03 - klo: 16.01 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Ajattelin ostaa integyn 14 t koneen joka on konekäämitty.
Pystyykö konekäämittyjä virimoottoreita avaamaan?

Kaikki ne moottorit, joiden kanssa olen ollut tekemisessä voidaan avata. Aiemmin vakiomoottoreissa avaaminen oli hankalampaa,koska pääty ei ollut ruuveilla kiinni. Nykyään kaikki sekä viri- että vakiomoottorien päädyt ovat ruuvikiinnitteisiä ja voidaan helposti avata sorvausta varten.
Ilman sorvausta ankkurit menevät nopeasti huonoon kuntoon, joten kaikki moottorit kaipaavat sorvausta.
Kerhoista aina löytyy sorvausapua, ellei itsellä ole sorvia.

79
Tulokset / Re: KILPAILUKUTSU RATA-SM 2003 HYVINKÄÄ
« : 02.07.03 - klo: 11.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakke"
Rata pidotetaan Coca-colalla.


Miksi juuri coca-colalla?
Eikö sokeri/siirappivesi käy vai tarvitaanko mukaan esasseja? :?

80
Kilpailijoiden kanava / Turun FT:n jälkilöylyt
« : 30.06.03 - klo: 22.36 »
Kiitos VesaK kuvista! Hyviä otoksia, loistavia tilannekuvauksia!
Käykääpä katsomassa.

81
Vapaa keskustelu / Oppia tulonjaosta
« : 30.06.03 - klo: 17.05 »
Ajatusleikkinä kymmenen henkeä menee joka ilta ulos syömään illallista. Lasku kaikille yhteensä on 100 EUR. Jos he jakaisivat laskun samassa suhteessa kun maksamme tuloveroa, jako menisi suunnilleen näin: Neljä ensimmäistä - köyhimmät - eivät maksaisi mitään, viides maksaisi 1 EUR, kuudes maksaisi 3 EUR, seitsemäs 7 EUR, kahdeksas 12 EUR, yhdeksäs 18 EUR. Kymmenes - rikkain - maksaisi 59 EUR.
 
He päättivät jakaa laskun niin. He söivät illallista joka päivä ja tunsivat itsensä suhteellisen tyytyväisiksi. Kunnes eränä päivänä ravintoloitsija päätti antaa heille alennusta. "Koska olette niin hyviä asiakkaita" hän sanoi " saatte 20 EUR alennusta". Illallinen kymmenelle maksaisi vastedes vain 80 EUR.
 
Mutta miten alennus jaettaisiin heidän kesken? 2 EUR per nuppi? Mutta neljä söi jo ilmaiseksi. Tasan kuuden maksajan kesken 3,33 EUR? Ravintoloitsija ehdotti että olisi oikein säilyttää suurin piirtein aikaisempi maksusuhde.
 
Tulos oli että viides sai syödä ilmaiseksi, kuudes maksoi 2 EUR, seitsemäs 5 EUR, kahdeksas 9 EUR, yhdeksäs 12 EUR ja kymmenes 52 EUR. Kaikki kuusi saivat alennusta ja neljä ensimmäistä söivät edelleen ilmaiseksi.
 
Mutta illallisen jälkeen ravintolan ulkopuolella syntyi kahakka. "Minä säästin vain 1 EUR kahdestakymmenestä" aloitti kuudes. "Mutta kymmenes tienasi 7 EUR!" " Aivan" jatkoi viides  "Minäkin sain vain 1 EUR. Se on epäoikeudenmukaista, rikas öykkäri sai seitsemän kertaa enemmän kuin minä!". "On se niin väärin" jatkoi seitsemäs. " Miksi öykkäri saa 7 EUR kun minä sain vain 2 EUR ?". "Hetkinen" huusivat neljä ensimmäistä yhteen ääneen. "Me emme saaneet mitään!". "Köyhiä riistetään!". Kaikki yhdeksän vetivät yhdessä kymmenennettä kunnolla turpiin.
 
Seuraavana iltana hän ei tullutkaan illalliselle, joten muut yhdeksän söivät ilman "öykkäriä". Kun lasku tuli, heiltä puuttui 52 EUR.

82
Tulokset / AJOTAITO vs. KALUSTO
« : 30.06.03 - klo: 12.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Miksei niillä voi mennä enää seuraaviin kisoihin ajamaan? Hommahan on ihan siitä kiinni, kuinka paljon haluaa panostaa. Voihan niitä renkaita käyttää kisoissa kunnes ne puhkeaa - uusilla pääsee vaan lujempaa. Samaten esim. uusia hiiliä voi laittaa vaikka joka erään - taas mennään kovempaa. Entäs sitten akut, autot... käytännössä ihan mikä vaan suorituskykyyn vaikuttava kuluva auton osa on uutena (lähes) aina nopeampi kuin käytettynä. Jokainen vaan määrittelee itselleen sen panostamisen tason millä haluaa harrastaa ja vaihtaa uutta osaa sen mukaan.


Niinhän se on.... 2000 akkujakin saa tosi halvalla! :wink:
Vaatii vaan kovaa motiivia lähteä kisoihin alitehoisella kalustolla.

Mutta kun ihmetellään kisoihin osallistujien vähäistä määrää, niin raha voi olla yksi syyllinen....
kaikilla kun ei ole sponsoreita ja isäpappa ei aina taida olla se paras sponssi, joskin monelle ainoa.

Olet täysin oikeassa siinä, että jokainen määrittelee itse mihin harrastukseen haluaa panostaa ja kuinka paljon.
Itsekin olen joutunut miettimään, missä kulkee kipuraja,  ehkäpä joku muukin miettii samaa asiaa.

83
Tulokset / AJOTAITO vs. KALUSTO
« : 29.06.03 - klo: 21.31 »
Kun valittelin noita rengaskuluja kilpailussa, niin eihän ne renkaat hurstille asti kuluneet, toki ne käy vielä harkkarenkaiksi.
 Mutta tosiasia on, ettei niillä voi mennä ajamaan enää seuraaviin kisoihin, vaan jokaiseen kisaan on hankittava uudet rengassarjat eli kaksi sarjaa maksaa n 90 euroa. Onhan se merkittävä kustannuslisä, kun matkojen,majoituksen ja osallistumismaksujen lisäksi tulee yleensä hankittavaksi muitakin pieniä pussukoita.

84
Tulokset / AJOTAITO vs. KALUSTO
« : 29.06.03 - klo: 13.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Thormax"
asiaan viitaten--> kuinka valtava ero on vakio ja viri luokan rengas kulutuksessa?


Hyvä kysymys,johon mielellään haluaisi vastauksen.

Oma käsitys on, että sisäkisoissa ero ei ole kovin suuri, mutta asfaltilla ero kasvaa. Löytyisikö viisaampaa vastausta?

85
Kilpailijoiden kanava / Turun FT:n jälkilöylyt
« : 29.06.03 - klo: 13.16 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Täsmälleen samanlaiset tuntemukset oman suojatin ajoa katsellessa! Koska sekä Perttu että Juho ovat uusia TS-kuskeja, niin mieleen tulee, onko heillä TJ-tyylinen tapa käyttää kaasua liian ahneesti? Kokeneet TS-miehet, please kertokaa näkemyksenne, vosiko kaasunkäyttö olla liukastelun suuri tekijä?


VesaK:  Aivan samanlaisia ajatuksia kävi mielessäni. Eräs toinen mekaanikko kertoi vähentäneensä TS- tulokkaalta  samasta syystä tehoja eli ennakkoa pienemmäksi. Auto oli kulkenut vakaammin, mutta vauhti ei sitten riittänyt.

TS-ajotyylin löytäminen vaatii monta rengaskertaa :wink:
Pitäisi olla ripakopallinen renkaita eri inserteillä, mielellään valmiiksi liimattuna, jotta löytäisi ajotavalleen oikean renkaan. Tai vaihtoehtoisesti oikean ajotyylin renkaista riippumatta.

86
Tulokset / AJOTAITO vs. KALUSTO
« : 29.06.03 - klo: 01.07 »
Mitä tulee vielä keskusteluun CS-27 renkaiden käytöstä ympäri vuoden, niin eihän siitä tule mitään säästöjä kuluissa. Kesällähän ajetaan joka tapauksessa eri inserteillä kuin talvella. Ehkäpä eniten säästöjä ja vähemmän harmaita hiuksia tulisi säännöstä, jossa yksityyppirenkaan lisäksi määrättäisiin yksityyppi-insertti.

Jokatapauksessa mattoradalla voisi olla erilainen rengas kuin asfaltilla.

87
Kilpailijoiden kanava / Turun FT:n jälkilöylyt
« : 29.06.03 - klo: 00.58 »
Kiitos turkulaisille kisojen järjestelyistä. Turussa on aina mukava käydä! Puitteet huomioonottaen kisat oli hyvin järjestetty ja sujuvat.

Juniorin ensimmäinen asfalttikisa (virisssä) jätti paljon mietittävää ja ajattelemisen aihetta. Aika-ajoissa oli jonkinmoista pitoa, mutta finaalissa oli tuskallista seurata "liukkaan kelin" harjoituksia. Jos pito ja renkaiden kuluminen on muillakin radoilla samanlaista, voi olla että muut kesäkisat jäävät väliin.
Nyt tuntuu pahalta kesä- ja talvikisojen yhdistäminen, joskaan tällä asialla ei ole mitään tekemistä Turun kisojen kanssa.

88
Tulokset / AJOTAITO vs. KALUSTO
« : 28.06.03 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "killerloop"
ei siellä tj:n käressä mitään kovin huimaa budjettia tarvita... meni viime talven kisat kahdella rengas sarjalla ja neljällä akku sarjalla (kaks niistä oli uusia 3300 akkuja) ja yks voitto tuli... että kyllä se ajotaito ratkaisee


Niin, oma tiimi on ajanut tähän asti miltei pelkästään talvikisoja ja kesätreenitkin ovat olleet vähäisiä, joten rengaskulut eivät ole näytelleet kovin suurta osuutta budjetissa. Mutta nyt kun ensimmäinen asfalttikisa virillä Turussa on ohi, ei voi olla kauhistelematta rengaskuluja! Yhdet kisat ja 2 rengassettiä menee kisakelvottomiksi. Inserteistä riippuen setin hinta on n 45? eli rengaskuluista aiheutuu n 90 ? kustannus joka kisaan.
Huippukuskit kertoivat, että 4 akkukerran jälkeen paras pito renkaista katoaa, joten toista kisaa renkailla ei ajeta.
Mikä renkaissa maksaa, paljonko niissä pienissä kumirinkuloissa on ilmaa?
Pistää todella miettimään kesäkisojen mielekkyyttä.... muutakin tekemistä kun kesällä löytyy.

89
Mihin aikaan perjantaina pääsee treenaamaan?....vai pääseekö ollenkaan?

90
Sähköautot / korjausvinkkejä
« : 04.06.03 - klo: 13.22 »
Asson ongelmana on jenkojen katoaminen muoviosista esim palloruuvien vastakappaleista ja diffikotelosta.
Onko kellään vinkkejä korjaukseen?
Itse olen hätäapuna saanut ruuvit pysymään pistämällä reikään ohuen teräslangan tai sivelemällä reikään pikaliimaa niin että sen on ensin annettu kovettua ennen ruuvin uudelleenkiinnittymistä (reikää ei saa liimata kokonaan umpeen). Ruuvin kiinnittäminen pikaliimalla suoraan ei ole suositeltavaa tai ainakin se on lyhytnäköistä.
Paras konsti olisi korjausruuvisarjat, joissa jenkaosa olisi hitusen paksumpi,kuin entinen,mutta onko näitä olemassa?

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8