Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ender

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17] 18 19 20
481
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.09.13 - klo: 15.55 »
Heh, tuli sitten Kouvolan kisasta voitto kotiin. Tässä on nyt juhlittu pari päivää…

Kyoshoa oli kyllä helppo ajaa märällä radalla ja Werksinkin tehot putosi niin dramaattisesti ettei edes voinut ajaa liian kovaa. Eilen kun putsasin autoa, niin huomasin vastarin oireilevan, saanut näköjään kuitenkin kosteutta. Eli pienestä oli kiinni ettei tullut keskeytystä.

Itsellä olisi kyllä vielä paljon opittavaa ja luokassa olisi vielä sopivasti haastetta. Motivaatiotakin varmasti olisi, jos vaan olisi enemmän osallistujia. Nyt vain näyttää tilanne todella surkealta. Ei taida olla kovinkaan monta ”varmaa” osallistujaa ensi kaudeksi ???

Sähkötouringissahan taitaa ensi kesänä olla vain yksi kilpailu. Lisäisiköhän tämä GT-8:n suosiota?

En vain millään haluaisi luopua tästä GT-8:sta. Omasta mielestä kaikkein upein näkemistäni RC-luokista.

Lähtökohtaisesti tämä on minulle kuitenkin harrastus jossa haluan nimenomaan kilpailla enkä ajaa/mekkailla pelkästään omaksi huvikseni.

TP-10 näyttää näköjään saavan kiinnostusta GT-8 –kuskien osalta ja tämä voi olla varteenotettava vaihtoehto. Tässä tapauksessa joutuisi sitten taas suurempiin rahallisiin panostuksiin… ja tämä ei oikein houkuttele.

Toivottavasti saadaan jotenkin se 10+ osallistujaa… mutta porukkaa pitää saada kyllä kasaan jo talven aikana. Ainakin yksi Kouvolan kisan mekaanikoista ilmoitti harkitsevansa…

482
Millaisella aikataululla rata on auki perjantaina 13.09.2013 ?

483
Onko rata auki normaalisti perjantaina (14.00-20.00) ? Vai tehdäänkö radalle jotain hoitotöitä ?

484
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.08.13 - klo: 09.10 »
Huhujen mukaan rata on maalattu uudestaan ja ainakin pääsuoran jälkeistä kurvia on muutettu.

Tässä kuva jossa näkyy tuo uusi kohta:



Pistäkäähän ilmoja menemään Kouvolan kisaan. Tänään on viimeinen päivä ilmoittautua !!!

485
Tulokset / Vs: EFRA 1:10 IC Touring Car Euros 2013
« : 17.08.13 - klo: 10.49 »
Jari ja Sami karsiutuivat.

Teemu parhaillaan 1/16 finaalissa:

http://news.efra.ws/

486
Tulokset / EFRA 1:10 IC Touring Car Euros 2013
« : 16.08.13 - klo: 09.02 »
Tuloksia:

http://www.myrcm.ch/at/morac/20130812_341769/EFRA_IC_1-10/index.html

Harjoitusten tuloksia, tänään alkavat varsinaiset aika-ajot:

1    DANKEL Eric      DE       3    0:55.058
2    MAZZEO Alessio   IT       3    0:55.361
3    PIETSCH Robert   DE       3    0:55.417
4    ARNOLD Leo      FR       3    0:55.420
5    REDAELLI Luca   IT       3    0:55.441
6    BRANSON Kyle   GB       3    0:55.480
7    HAGBERG Alexander   SE       3    0:55.519
8    GRUBER Toni      DE      3    0:55.537
9    SPATARO Biagio   IT       3    0:55.570
10    BALESTRI Dario   IT       3    0:55.615
.
34    SAARINEN Teemu   FI       3    0:56.729
45    KUUSINEN Matias   FI       3    0:57.579
64    MUNCK Sami      FI      3    0:58.960
67    VALKOLA Jari      FI       3    0:59.206


Miksiköhän Leino ei ole mukana ?

Live lähetystä voi seurata täältä:

EFRA 1/10th IC Touring Car Euros - Friday Qualifying - LIVE!!!

487
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 13.08.13 - klo: 12.00 »
En olisi heti hylkäämässä tuota kansallista sarjaa. Nythän olemme päässeet vähän siivellä noiden järjestelyiden osalta, kun olemme olleet SM-luokan (TP-10/LS-5) yhteydessä. Kerhokisoihin taas tarvittaisiin omaa panostusta myös järjestelyiden osalta. Kyllä kansallisella sarjalla on myös oma houkuttavuutensa ja en varmaan olisi GT-autoa ostanut, jos silloin olisi ajettu vain kerhokisoja.

Toisaalta tilannehan on aika huolestuttava ja jotainhan tässä on tehtävä.

Lyhyet finaalit on tietysti yksi mahdollisuus, mutta tähän ei pidä mennä kovin helposti. Pitää ensin tietää toisiko tuo uusia kuskeja vai veisikö se jopa nykyisiä pois. Lyhyet finaalit olisi kyllä erinomainen malli, jos ruvettaisiin järjestämään ns. viikkokisoja.

Kilpailupäivän pituus ei minusta ole ongelma. Ehkä päivä voisi alkaa vasta esim. 10:00 ja jatkettaisiin sitten vähän myöhempään. Näin pitkämatkalaisten ei tarvitsisi lähteä niin aikaisin ajamaan kisapaikalle. Tämä vähentäisi majoituksen tarvetta. Tämä koskee kyllä kaikkia kisaluokkia.

Ehkä tätä pitäisi miettiä myös niin miten yleensäkin saadaan kisailijoita näihin rataluokkiin (GT-8, LS-5, TP-10, Ratakasi). Kaikissa tuntuu olevan puutetta osallistujista. Yhtenä merkittävänä syynä on varmasti yleinen taloudellinen tilanne ja tälle me emme voi valitettavasti mitään.

Omalta kohdaltani ensi kausi on vielä suunnittelunvaiheessa. Nykymuotoiseen GT-8 sarjaan osallistuisin aivan varmasti, jos osallistujia olisi vähintään 12-15. Jos sarjaa ei ajettaisi, voisin kuvitella ajavani jonkun kerhokisan, jos loppukesästä olisi tiedossa iso GT-8 Masters kisa 15+ osallistujaa. Edessä on kuitenkin minimissään 300 EUR investoinnit ja niihin tarvitaan perusteluja. Ilman kisoja ei ole mielenkiintoa tehdä rahallisia/ajallisia investointeja.

Tällä hetkellä tulevan kauden vaihtoehdot ovat mielenkiintoisuusjärjestyksessä tässä: GT-8, C-8, sähkötouring ja TP-10. LS-5 ei enää tunnu vaihtoehdolta, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Sunnuntaina tuli nähtyä C-8 Kouvolassa ja hienohan tuollainen olisi. Mutta autoa en hanki, jos kisailijoita ei ole 12+… Radalla oli myös FG Minejä ja upealta näytti meno… Tässä sama juttu viralliset kisat ja yli 12 osallistuja ja voisin ehkä harkita.

Jos vain saisimme sen 10+ alustavaa ilmoittautumista nykyisen muotoiseen sarjaan jo alkutalven aikana, kaikki olisi niin paljon helpompaa…

488
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 08.08.13 - klo: 15.41 »
Kävin salatreenaamassa tiistaina Kouvolan radalla.

Rata oli hyvässä kunnossa. Oli saanut uutta maalipintaakin. Erittäin hyvä juttu, että näitä ratoja kehitetään.

Kyoshokin toimi hyvin ja sain keskittyä ajamiseen ja ajolinjojen hiomiseen. Paras ajokerta tänä vuonna. Ainakin kerran tulee varmaan mentyä Kouvolaan ennen kisoja.

489
Onnittelut Vilzaamille hienosta suorituksesta. Tuli oikein jännitettyä ja seurattua kisat livenä RC Racing TV:n kautta.

A-finaalit ovat nyt myös HD –laatuisena katsottavissa täältä:

EFRA 1/10th Electric Touring Car Euros 2013 - The Finals in HD!

Harmittavasti noissa seurataan pääasiassa Völkerin ja Hadbergin sinänsä erittäin mahtavaa kisailua (varsinkin 2. finaali).

Viljami on kyllä lunastanut paikkansa maailman kärkikuljettajien joukossa. Toivottavasti tämä tulee lisäämään rata-autoilun suosiota myös Suomessa.

490
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.08.13 - klo: 15.10 »
Ketkäs on muuten tulossa Kouvolan kisaan ?

Toivottavasti saataisiin runsas osanotto kauden viimeiseen kilpailuun.

Olisi myös kiva saada vähän alustavaa suunnitelmaa ensi vuoden GT-8 kisoista. Ajetaanko sarja vai vain yksittäinen mestaruuskisa (voisin ehkä olla tämän kannalla+2 isompaa "kerhokisaa").

Ratapolttisten PM-kisat suunnitteilla Suomeen (http://rc10.fi/index.php?topic=77714.0). Sopisikohan GT-8 -kisa samaan yhteyteen ?

Kun sarja kärsii osanottajapulasta tulee juuri tämä ongelma: Pitäisi ostaa uusi moottori muttei viitsi nyt investoida, kun ei tiedä ensi kaudesta... Muuten olisi varmaan jo Novarossi tilattu.

491
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.08.13 - klo: 12.41 »
Kyosho on vihdoin ajokunnossa. Hyvinkään kisassa hajonnut vaihteisto on korjattu ja Werks B5 moottoriin on saatu oikean kokoinen takalaakeri. Jarmolle kiitoksia Hudyn laakerityökalun lainasta… Tuommoinen pitää kyllä joskus ostaa.

En tiedä johtuiko siitä, että ajoin melkein koko kisan ykkösvaihteella vai mistä, mutta Alpha moottori laukesi Hyvinkään kisan maaliintulon jälkeen. Huomasin tuon vasta kotona, kun tarkoituksena oli laittaa after run öljyt.

Kuluva kausi on ollut omalta kohdalta tuloksellisesti kyllä suuri pettymys. Teknisiä ongelmiakin on ollut, mutta niistä voi kyllä syyttää vain itseäni. Valmistautuminen kisoihin on ollut liian vähäistä ja kisapaikalla on sitten tuskailtu mm. kytkinongelmien kanssa ja keskittyminen itse ajamiseen/säätöihin on jäänyt taka-alalle. Tuota autoa pitäisi myös purkaa ja kasata vähän useammin niin tulisi enemmän rutiinia. Nyt on jäänyt muutama homma tekemättä, kun ei ole uskaltanut kisoissa ruveta suurempaan remonttiin. Molemmissa Hyvinkään kisoissa rasituksena on myös ollut edellisen päivän SC –kisat. Kahdet kisat samana viikonloppuna on vaan liikaa.

Kauden kohokohta on kyllä ollut viime kisan viimeiset kierrokset joissa yritin ehkä jopa vähän liiankin hanakkaasti pitää Mikon takanani vaikka Mikon nopeus oli kyllä aivan eri luokkaa. No Mikko meni viimeisellä kierroksella ohi.

Tuo normaalisti varakoneena olleen Alphan laukeaminen merkitsee myös sitä, että nyt ajellaan pelkästään pari vuotta vanhalla Werksillä. Toivottavasti kestää kauden loppuun. Tämän kanssa oli ongelmia ekassa Hyvinkään kisassa, mutta yhtenä syynä oli silloin takalaakeri. Ei viitsisi investoida tässä vaiheessa uuteen moottoriin.

Onkos porukka menossa Kouvolaan treenaamaan ennen kisoja ? Yhteistreenit voisi olla hyvä idea.

492
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 18.07.13 - klo: 10.41 »
Eilen tuli käytyä radalla GT-8 –autolla. Rata on kyllä erinomaisessa kunnossa. Shikaania on hieman helpotettu, mutta tuli siitä silti muutama ilmanlento tehtyä.

Harmi vain, kun tekniset ongelmat veivät niin paljon tehokasta ajoaikaa. Teemulta sain apua kytkimen shimmaukseen ja kiitokset tästä.

Illalla kotona paljastuikin osasyy kytkimen ihmeelliseen toimintaan. Vauhtipyörän tappi oli löystynyt ja pääsi hankaamaan kytkinkelloa.

Sunnuntaina sitten seuraavan kerran Hyvinkään radalle kisaamaan…

493
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP IV RAISIO 20.7.2013
« : 17.07.13 - klo: 11.24 »
Ilmoittauduttiin Aleksanterin kanssa SC2-10 luokkaan. Toivottavasti tulee vielä lisää osallistujia. Nyt näytti olevan 11 kappaletta...

494
Kilpailukutsut / Vs: SC SUMMER CUP IV RAISIO 20.7.2013
« : 12.07.13 - klo: 10.21 »
Mekin tässä Aleksanterin kanssa mietitään osallistumista...

Meille sopisi parhaiten, jos treenaamaan pääsisi perjantaina joskus 13:00 aikoihin.

Tosin tulee taas aika rankka viikonloppu kun GT-8 -kisat on sunnuntaina.

Toimiiko radalla AKAn Endurot ?

495
Radan etusuoran shikaania on muutettu ja rata on ajokunnossa jälleen keskiviikkona!

Helpommaksi, vaikeammaksi ? Kuvia ?

496
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.07.13 - klo: 10.01 »
Keskustelu sarjan kehittämisestä käy nyt hankalasti kahdessa eri paikassa (täällä ja Facebookissa).

Peitsamo kyseli: ” Monikos nykyisistä jäis pois jos kyseessä olis kerhosarja?”

En ehkä jäisi kokonaan pois, mutta jotenkin veikkaisin että kisoja tultaisiin järjestämään vain Tattiksella. Kukahan järjestäisi esim. Kouvolan radalle kerhokisat ? Nythän ollaan päästy vähän muiden luokkien siivellä… ja saatu hyvät puitteet kisoille.

Tuo ehdottamani yksi suuri kolmepäiväinen kisa ei ole ainakaan vielä saanut kannatusta, mutta siinä voisi kyllä olla mahdollisuus samalla saada paljon näkyvyyttä GT-autoille.

Esim. LS5 kuskeista lähes puolet on entisiä GT kuskeja.

GT luokan haaste on saada ne "empivät pihasuttajat" mukaan kisaan ja sitä kautta yhteiseen toimintaan. Ei varmasti ole keltään pois.

Joista varmaan joku ajaisi GT-sarjaa, jos kisa ei olisi samana päivänä. Olisiko parempi ajaa TP-10 luokan kanssa samana päivänä ?

Jotenkin tuntuu, että noita empiviä pihasuttaajia ei montaa ole, jotka miettivät kisailun aloittamista GT-8 luokassa. Tilanne on nyt vähän eri kuin muutama vuosi sitten. Nyt SC-autot toimivat selkeästi aloittelijaluokkana josta sitten siirrytään muihin luokkiin. Voisi jopa veikata, että Lavangon ja Tikkurilan korkeatasoiset harrastetilat ovat osaltaan heikentäneet nitrorata-autojen suosiota. Eikös suurin osa nykyisistä ja entisistä GT-kuskeista ole juuri pääkaupunkiseudulta.

TSS-10 luokan kuskit olisi mielestäni yksi hyvä kohderyhmä josta kuskejeja voitaisiin saada. Tiedän ainakin kahden miettineen GT-8 sarjaa.

497
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.07.13 - klo: 09.44 »
Näiltä ryhmiltä olisi kiva kuulla kommentteja mikseivät ole osallistuneet tämän vuotiseen GT –sarjaan:

-   On aikaisemmin kilpaillut sarjassa
-   Omistaa GT-8  (Serpent, Team C, HongNor, Kyosho) auton muttei ole osallistunut kisoihin (esim. mahdollisia syitä mm. sarjaan sopimaton moottori, liian tiukat säännöt…)
-   Ei omista sopivaa autoa, mutta on kuitenkin harkinnut auton hankkimista ja osallistumista kisoihin

Lisäksi haluaisin tietää onko näitä olemassa:
Omistaa sarjaan sopimattoman GT -auton (Esim. BMT) ja tulisi kisoihin jos esim. hihnaveto sallittaisiin.

498
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.07.13 - klo: 17.32 »
Vielä tuohon yhden kolmepäiväisen kisan malliin…

Firmojen mukaan tulon kannalta pitäisi pystyä saamaan kasaan varmaankin ainakin noin 20 ennakkoilmoittautumista jo reilusti ennen kuin kisaa ruvettaisiin edes todella suunnittelemaan. Tämä olisi mielestäni ihan mahdollista.

Renkaat kisoihin ostettaisiin tietysti kisapaikalta ja tätä kauttakin olisi vähän tuloja. Voittajalle sitten palkinnoksi esim. Team C tai Serpent GT-8 –auto tai vaikka Novarossi moottori.

Vai olisiko ideaa järjestää samassa yhteydessä myös TP-10 ja C-8 –kisat ??? Euroopassahan alkoi pyöriä http://www.euronitroseries.com/ sarja… Ei nyt samassa mittakaavassa, mutta kuitenkin… Toisaalta tämä taas voisi syödä kuskeja GT-8 –luokasta… Tilannehan on maailmanlaajuisesti se, että nitro –rataluokat eivät ole nyt kovinkaan suosittuja.

Mitä tulee nykyiseen sarjaan… Vaikka Kyosholla ajankin en kyllä aja, jos Kyoshon RTR –renkaalla pitäisi driftata. Samoin hihnaveto ei kuulu sarjaan. Moottorisääntökin on nykyisellään hyvä.

Eikä osallistujien vähyys ole missään mielessä sääntökysymys. Kuskeja vain ei ole. Tattarisuolla erinomainen rata eikä siellä taida montaa kuskia taida käydä ajamassa. Entiset kuskit joilla on jo auto pitää vain saada mukaan. Uusia kuskeja tulee helpoiten/ainoastaan, kun kisoissa on 15+ autoa. Ei kukaan viitsi panostaa 1000 EUR sarjaan, jossa ei ole kuskeja. Uuden kisailijan on erittäin helppo sopeutua nykyisiin sääntöihin varsinkin, jos aloittaa tyhjästä. Valitsee vain sääntöihin sopivan auton, moottorin renkaat ja muut tarvittavat kamppeet… ja siinä se. Ostopäätös on paljon helpompi, jos tietää että niillä pääsee osallistumaan sarjaan jossa on kunnon kisailua. Meille vanhoille kuskeille isommat muutokset sääntöihin toisivat vain lisäkustannuksia ja tämä ei varmaankaan ole järkevää.

Itseäni on kyllä alkanut noin yleisestikin ihmetyttämään, miksi näitä RC –luokkia pitää olla niin monta. Pitäisikö pienessä Suomessa vain keskittyä luokkiin joissa ajetaan MM/EM –arvosta… ? Tämä koskee pääosin sähköluokkia, mutta valitettavasti myös GT-8 –luokkaa. Loppupeleissä GT-8 ja C-8 taitavat olla kuitenkin aika saman hintaisia?

SC-2 –luokassa Turussakin oli vain 11 osallistujaa vaikka muuten luokkaa ajaa paljon enemmän. M8 taitaa olla osasyynä tässäkin. Kesällä vain ei ole niin helppo järjestää vapaata kisoja varten ja pitää keskittyä vain tiettyyn luokkaan. Tässä kovasti ollaan Aleksanterin kanssa mietitty mihin luokkiin me tullaan tulevaisuudessa keskittymään. Nyt on oma aika jakautunut liikaa (GT-8, TSS-10 ja SC-2) ja mihinkään ei ole kerinnyt panostamaan tarpeeksi.

499
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.07.13 - klo: 17.31 »
Tuolla RC Touring GT-8 Facebook ryhmässä on käyty keskustelua miten saataisiin lisää osallistujia GT-8 sarjaan... Laitan omat kommentit myös tänne:

Näkyvyyttä pitää saada lisää… Keskustelu RC10 –foorumilla on yksi keino. Jethron mainiot artikkelit/kisaraportit yksi.

Sääntöihin ei pidä mielestäni paljon koskea, ne eivät kyllä ole mikään este osallistumiselle.

Täällä on ehdotettu lyhyempää kisapäivää… Mitenkäs olisi, jos tehtäisiinkin aivan päinvastoin? Kisoista tulisikin kolmepäiväiset:

Perjantaina vapaat harjoitukset, lauantaina aika-ajot ja sunnuntaina finaalit.

Kisoja olisi tietenkin vain yhdet kaudessa ja nimi voisi olla vaikka GT-8 Nordic Championship.

Suomalaisia RC-kauppoja sponsoroimaan kisoja + hyviä palkintoja. Saataisiin kuskeja ehkä mm. Ruotsista, mutta mikä tärkeintä saataisiin tod. näk. kaikki hyllyssä makaavat GT-8 autot liikkeelle ja huippukuskeja muista luokista mukaan. Viikonloppu pitää tietenkin varata niin ettei muita RC-kisoja ole samana viikonloppuna. Kisa ajoittuisi johonkin elokuun loppupuolelle.

Ensimmäiset tämän muotoiset kisat Tattiksella ja jatkossa vaikka Ruotsissa.

Tämän lisäksi sitten pari pienempää ”kerhokisaa”.

Ainakin itselle olisi helpompi järjestää yksi pitkä viikonloppu kesällä kuin neljä eri viikonloppua.

Nyt yksi ongelma on myös se, että samana viikonloppuna on monta eri kisaa. Nyt oli lauantaina SC-kisat Turussa, Ylistarossa FTT-kisat ja sunnuntaina LS-5/GT-8 (+TP-10 la). Varsinkin LS-5 luokasta olisi varmasti tullut kuskeja GT-8 –kisaan…

500
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.06.13 - klo: 13.43 »
GT-8 painotteinen viikonloppu takana. Lauantaina olin Tattiksella ja sunnuntaina Hyvinkäällä.

Lauantaina olin ainut GT-8 auto radalla, mutta sunnuntaina olikin sitten toinen ääni kellossa, kun radalla oli yhteensä 6 GT-autoa (2*Kyosho, 2*Team-C ja 2*HongNor). Lisäksi vielä yksi Team-C –kuski kävi vielä vähän vakoilemassa muiden ajoa.

GT-kuskien joukossa havaittavissa suurta innokkuutta ja motivoituneisuutta. Itse olin ennen kauden alkua vähän huolissani sarjan tulevaisuudesta, mutta nyt näyttääkin erittäin hyvältä. Oikein harmittaa, kun ei tullut tehtyä jo suunniteltuja hankintoja ja auton kasaan laittokin jäi vähän viime tinkaan vaikka koko talvi olisi ollut aikaa väkerrellä autoa.

Omaan ajoon oli tullut jostain ylimääräistä nykivyyttä ja jarrut olivatkin kuumuudessa kovilla  ja ajotyyliä pitääkin kyllä tuosta rauhoittaa. Varsinkin kun näyttää, että uudet renkaat kuluvat aika kovaa vauhtia. Itse en niitä vielä ole radalla testannut vaan ajoin vanhalla GRP-renkaalla.

Hyvinkään kisoihin tulossa ilmeisesti jo 13 kuskia joten hyvät kisat on tulossa. Vielä kun pari vanhaa GT-kuskia palaa kilparadoille ja saadaan pari uutta, ruvetaan olemaan kohta jo suurin rataluokka (LS-5, TP-10, Ratakasi).

Tässä muutama video Hyvinkäältä:

Team-C:  http://youtu.be/mIRrd_-CPpI

Kyosho: http://youtu.be/UDkMzfxfEKY

Team-C & Shikaani: http://youtu.be/FacOlTVGZ20

TP-10 vs GT-8: http://youtu.be/jV_3tg4XQyM

501
OK. Tullaan sittenkin Aleksanterin kanssa kisoihin (SC2-10). Yritetään päästä tiistaina treenaamaan.

Tuleekin RC-painotteinen viikonloppu, kun sunnuntaina on GT-8 kisat Hyvinkäällä.

502
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 03.06.13 - klo: 10.26 »
Sunnuntaina tuli käytyä radalla GT-8 autolla ja tähän rataan rupeaa syntymään ns. viha-rakkaussuhde ja varsinkin siihen shikaaniin, joka rankaisee ajovirheestä hienolla ilmalennolla. Tuota pitää kyllä harjoitella vielä joskus sillä täälläkin ehdotetulla porttisysteemillä. Olin unohtanutkin tuon Goosin vinkin, mutta eilen tuohon ei olisi ollut mahdollisuuttakaan, kun radalla oli niin paljon muitakin autoja.

Kaiken kaikkiaan itse ajorata oli erinomaisessa kunnossa ja tykkään kyllä radan profiilista ja nurmikkoalueet tuovat hienon lisän.

Myös tälle radalle toivoisi lisää käyttäjiä ja hieman myös ulkoasullista kohentamista. Esim. nuo nurmialueet voisi leikata ja ajajakoroketta voisi vähän kunnostaa. Ehkä myös shikaanin kanttareita voisi hieman madaltaa… (helppo tosin kommentoida, kun ei itse kuitenkaan ole mitään tekemässä… ajamaankin kerkeää liian vähän)

Krossirata näyttää olevan kunnostustöiden alla. Toivoisin että profiili tehtäisiin sellaiseksi, että myös SC –autolla voisi siinä ajaa. Nyt varsinkin se yksi iso pöytähyppyri näyttää sellaiselta, että SC –autolla sitä ei ole oikein mukavaa ajaa. Tästä olisi suuri etu itselle, kun Aleksanteri voisi ajaa SC:tä ja itse treenata GT-8:lla.

Hieno kisaviikonloppu on tulossa Hyvinkäälle ja ainakin toistaiseksi sääennustuskin näyttää hyvälle.

503
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 03.06.13 - klo: 09.49 »
Tuli lauantaina käytyä ensimäistä kertaa Tattiksella ajamassa. Täytyy kyllä sanoa, että hieno rata ja GT-8 autolla profiilia on mukava ajaa. Pitoakin oli GT-8 autolle juuri sopivasti ja mitään pidoittamista ei kyllä tarvita, jos tuollainen pito säilyy.

Palvelutaso (paineilmaa, jääkaappi, mikro…) radalla on erinomainen ja kaiken kruunaa kyllä ajanotto. Tämä on kyllä erittäin suuri plussa. Vastamaalattu ratakin tuo radalle viimeistellyn tunnetta. Tämmöistä ”luxusta” kaipaan myös muillekin radoille. Hienoa työtä olette tehneet !

Tarkoitus on tulla radalle uudelleen ja seuraavaksi varmaan TSS-10 auton kanssa. Äkkiseltään tuota sähköautojen profiilia oli hieman vaikea hahmottaa, mutta eiköhän se onnistu kun rupeaa rataa itse kiertämään.

Pari parannusehdotusta:
-   Aurinko paistoi ja mukavaa oli, mutta pientä katosta mekkausalueelle olisi kaivannut. Tämä ratkeaa kyllä omalla aurinkovarjolla/katoksella, mutta tietenkin olisi parempi, jos tuollainen pieni katos olisi jo valmiina.
-   Olisiko mahdollista että viimeinen lähtijä sulkisi ovet/portin ja pudottaisi avaimen johonkin laatikkoon (Edellyttäisi että ko. henkilö on ns. muiden tuntema harrastaja (piirit on kuitenkin aika pienet ja naamat on kuitenkin kaikilla aika hyvin tiedossa…). (Lauantaina oli vähän ongelmaa siitä, että avaimen haltijoilla oli muita menoja, kiitos kaverille joka tuli sulkemaan radan…)

Tällaisilla hyvillä harrastuspaikoilla varmasti myös rata-autoilun suosio tulee jälleen kasvamaan.

504
Ok Axel. Multa voi siis noi Axelin lupaamat numerot tulla noutamaan. Tulen Hyvinkäälle myös lauantaina heti aamulla, niin jokainen ehtii liimata numerot vielä ennen kisan alkua.                     

Onko 7 numerotarraa olemassa? Rengastilauksen yhteydessä pyysin ko. numeroa, mutta ei tullut tilauksen yhteydessä.

505
Meillä on varastossa jonkin verran numeroita aiemmilta vuosilta numeroita löytyy satunnaisesti 1-99. Tilauksen yhteydessä voi pyytää tarvitsemaanssa numeroa kommenttikentässä niin sponsoroimme ne.

t. Axel

Multa puuttuu edelleen tuo numero. Onko kukaan tekemässä kunnollisia tarroja, jos on niin olisi tarvetta numerolle 7...

506
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.05.13 - klo: 10.49 »
Hyvinkään kisoihin ilmoittautunut jo 9 kpl gt-8 autoja, hyvä hyvä. Nyt kaikki loputkin gt-8 kuskit laittamaan ilmot kehiin niin saadaan hyvät väännöt aikaan hienolla Hyvinkään radalla.

Nyt on jo 10 ilmoittautunutta. Toivottavasti vain ei ole mennyt ilmoittautuminen väärään luokkaan... TP-10 kärkikuskin mukaantulo olisi kyllä erittäin hyvä juttu...

507
Tämän hetkisen tiedon mukaan kisat ajetaan seuraavasti:

Osakilpailut 2013

Kilpailu 1 - 9.6.2013 Sunnuntai HyUA, Hyvinkää
Kilpailu 2 – 30.6.2013 Sunnuntai PKSRCA, Vantaa
Kilpailu 3 – xx.xx.2013 Sunnuntai KyPAK, Kouvola
Kilpailu 4 – 24.8.2012 Lauantai. Paikka ??

Eli:

- Hyvinkään kisa on siirretty viikkoa aiemmalle ajankohdalle
- Kouvolan kisan päivämäärä on vielä auki
- Viimeisen kisan järjestäminen Kuopiossa on epätodennäköistä

Vastaavat muutokset on päivitetty sääntöihin.

Onkos paikat ja päivämäärät jo lopullisesti selvillä ?

Kouvolan kisa ajetaan ilmeisesti sunnuntaina 01.09.2013 ?

Kuopion rataprojekti edennyt vai siirtyykö kisat Raisioon tai jonnekkin muualle ?

508
Ihmeen vähän on vielä tuossa tuubissa porukkaa. Itse en ilmottautunut tuubbiin koska en ehtinyt tehdä autoa ajettavaan kuntoon.

Oltaisiin Aleksanterin kanssa muuten tultu, mutta Kuusankosken FTT -kisat on samana päivänä.

509
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.05.13 - klo: 15.03 »
Oletteko muuten hihna-autojen vastustajat huomanneet että bensa mineissäkin on hihnat eikä kardaaneja vaan eipä tunnu haittaavan menoa. Onko tähän mitään kommettia?

Nyt on Ratakasi -luokka jossa noilla voi ajaa.

Sinällään minulla ei ole mitään hihnavetoa vastaan, jos ko. viritys tehtäisiin vaikka nykyisin käytössä oleviin GT -autoihin. Taitaa noissa valmiissa hihnavetoautoissa olla ajo-ominaisuudet aivan toista verrattuna esim. Kyoshon GT- autoon.

Nyt on autovalikoima muutenkin hyvässä jamassa ja säännöt ovat erinomaiset vain kuskeista on pulaa. Toivottavasti Hyvinkäällä saadaan kuitenkin hyvät kisat aikaiseksi ja uusia kisailijoita mukaan.

Jenkeissähän sarja on saanut uutta nostetta. Team C –kuljettaja on muuten suunnitellut/rakennellut viritysosia (Team C/Serpent) joita löytyy täältä:

http://www.rcshox.com/gt8-nitro/

On myös suunnittelemassa viripalikkaa Kyoshon autoon…

Oma kausi on aloitettu perjantaina Kuusankosken radalla TSS-10 treenien ohessa. Kerran tulee vielä varmaan käytyä Hyvinkään radalla ennen kisoja, mutta tämän jälkeen oma ajelu tulee varmaan tapahtumaan Tattiksen radalla (GT-8 / TSS-10).

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17] 18 19 20