Kirjoittaja Aihe: Muutama kysymys koskien MG10:ä.  (Luettu 3673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuuoobbii

  • Tulokas
    • Profiili
Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« : 02.08.11 - klo: 22.27 »
Terve!

Muutama vuosi sitten tuli ostettua tuollainen Cen Racing:n MG10. Autosta meni rikki pieni osa ja uutta osaa en sitten jaksanut heti tilata. Auto jäikin lojumaan autotalliin pariksi vuodeksi ja nyt olikisikin pari kysymystä, kun tekisi mieli päästä ajelemaan :smiley:

1. Tankkiin on jäänyt polttoainetta ja se on mennyt melkein hyytelöksi. Mikä olisi paras keino puhdistaa se - Fairy ja vesi, tjs? Voiko ylipäätään käyttää sellaisessa isossa pullossa olevaa polttoainetta käyttää vai pitäisikö ostaa uutta, kun olisi kuitenki n. gallona jäljellä :roll:

2. Toinen, ja vähän pahempi kysymys. Yritin käynnistää autoa, mutta vetostartti oli täysin jumissa. Ei liikkunut milliäkään. Otin vetostartti osuuden irti, ja toimi moitteettomasti. Eli vika oli varmaankin moottorista tulevassa "tapista" ja sen pitäisi varmaan pyöriä, kun vetää narusta, mutta ei liikkunut vaikka kädelläkin yritin pyörittää. Onko mahdollista, että vanha polttoaine on jäänyt jotenkin moottoriin ja jumittanut sen? Vähän vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti te viisaammat osaatte auttaa.

JR-Hobby, mistä auton tilasin, on näköjään mennyt konkurssiin, niin osaatteko sanoa, voidaanko esimerkisi Atala-RC:ssä korjata, vaikkei Cen Racing kuulu valikoimiin. Paljonko suunnilleen maksaisi?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.
   - Tuomas

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #1 : 02.08.11 - klo: 22.40 »
moottoriin jäännyt öljy on jämähtänyt ajan saatossa ja jumittanut sen ja jos ei kerta yhtään liiku niin moottorin purku ja putsaus olisi tiedossa.

Jos on pari vuotta vanhaa niin suosittelisin ostamaan uutta.

En tiiä miten mettään menee(viisaammat kertokoon) kun sanon että polttele vähän kerrallaan sitä vanhaa pois uuteen polttoaineeseen sekoitettuna,siis oikeasti vähän kerrallaan.

Muut kertokoon tuohon tankin putsaukseen niksit.
pöö

Poissa tuuoobbii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #2 : 02.08.11 - klo: 22.48 »
Kiitos vastauksesta!

Tänään yritin purkaa moottoria, mutta ruuvit on niin hemmetin vaikeissa paikoissa, niin en oikeen saanut purettua. Sylinterihattua yritin avata, jos sieltä pystyisi jotenkin putsaamaan, mutta ruuvit oli puolestaan niin kirreellä, ettei siitääkään mitään tullut.

Pitää yrittää viedä Atala RC:n, jos siellä ammattilaiset viitsisivät katsoa.  :cheesy:

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #3 : 03.08.11 - klo: 01.55 »
Kerro mieluummin mistäpäin olet, ja jos joku lähellä asuva harrastaja viitsisi auttaa.
Ei tarvi katalaan viedä kalliiseen huoltoon.

Kone tosiaan todennäköisesti jumissa vanhasta fuilista, ja ruuveihin auttaa kunnon avaimet ja se tietty asia joka tulee älyn jälkeen :D

Tankin voi putsata ihan millä se nyt sattuu puhtaaksi lähtemään, eikä syövytä muovia. Kunhan sitten huuhtelee pesuaineen pois.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa tuuoobbii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #4 : 04.08.11 - klo: 22.16 »
Terve taas!

Kaverini kanssa tänään vähän aukaistiin moottoria, muttei purettu kokonaan ja saatiinkin sitä jo vähän "löystymään" eli saimme jo vedettyä starttinarua ulospäin.

Polttoaine näytti olevan kunnossa ja viileässä säilötty, joten päätimme käyttää sitä. Moottori ei vaan tahtonut toimia. Kerran saimme moottorin käynnistymään alle sekunniksi, mutta siihen se sitten jäikin. Ryyppyä annettiin ja vedettiin narusta varmaan n. 500 kertaa. Mutta ei käynnistynyt, ei sitten millään. Sormetkin ihan rakoilla. :undecided:



Pari kysymystä, joihin en oikeen löytänyt vastausta:

1. Onko tuo punainen yläneula / pääneula ja vihreä alaneula?

2. Jos pyöritän myötäpäivää, meneekö seos rikkaammalle vai laihemmalle? Kummalla sen olisi parempi olla
    käynnistäessä?

3. Voiko moottorin toimimattomuus johtua näistä säädöistä?

Näitä on varmaan kysytty aikaisemmin, mutta olisin erittäin kiitollinen vastauksista, kiitos.  :smiley:

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #5 : 04.08.11 - klo: 22.57 »
Vaihdoitteko hehkutulpan?

1.kyllä
2.auki-->rikkaalle, kiinni-->laihalle  mieluummin liian rikkaalla kuin laihalla
3.kyllä

Vaikka polttoaine päällepäin näyttää "hyvälle" ei se sitä välttämättä ole.

pöö

Poissa tuuoobbii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #6 : 04.08.11 - klo: 23.06 »
En, mutta tarkistin sen laittamalla hehkutuslaitteeseen kiinni, ja kyllä se pohja hehkui ihan oranssina eli kai se ihan toimiva on?

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #7 : 04.08.11 - klo: 23.10 »
no itsellä madissa kun sen käytettynä ostin niin siinäkin tulppa hehkui hyvin mutta ei se käyntii lähteny, uusi tulppa kiinni--------->laakista käyntiin.
pöö

Poissa tuuoobbii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #8 : 04.08.11 - klo: 23.24 »
Selvä, pitää hommata sitten uusi.

Osaisitko sanoa mikä olisi hyvä tulppa - kuuma vai kylmä? Koko on 2.5 ja käyttää 16% Nitroa.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #9 : 05.08.11 - klo: 02.24 »
Moro, harrastuksessa ollut nyt noin vuoden tauko, nyt innostus iski uudestaan. Purin oman auton ihan osiin puhdistin joka ikisen osan ja pysähdyin miettimään diffejä. Sain naapurin harrastelijalta oikeata diffi öljyä, mutta tuossa olikin vaseliinit sisällä vakiona. Kysymys kuulukin että voinko lyödä oikeata diffi öljyä noihin? Tässä ei ole ollenkaan keski diffiä niin ajattelin että jos voin laittaa oikeata diffi öljyä tuonne niin voinko tunke eteen ja taakse saman jäykkyistä?

-Riku
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #10 : 05.08.11 - klo: 11.19 »
Voi sinne oikeaa diffiöljyä laittaa, voi vain olla että ei pysy diffissä sisällä jos rasvat, riippuu siis onko tiivis. Sitä diffiöljyä siis laitetaan sinne diffimurkulan sisälle, jossa ne pienet planeettapyörät. se ulompi iso ratas ja kardaanille menevä pinjoni eivät diffiöljyä kaipaa, vaan rasvaa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa puu-ha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #11 : 05.08.11 - klo: 12.30 »
Terve taas!

Kaverini kanssa tänään vähän aukaistiin moottoria, muttei purettu kokonaan ja saatiinkin sitä jo vähän "löystymään" eli saimme jo vedettyä starttinarua ulospäin.

Polttoaine näytti olevan kunnossa ja viileässä säilötty, joten päätimme käyttää sitä. Moottori ei vaan tahtonut toimia. Kerran saimme moottorin käynnistymään alle sekunniksi, mutta siihen se sitten jäikin. Ryyppyä annettiin ja vedettiin narusta varmaan n. 500 kertaa. Mutta ei käynnistynyt, ei sitten millään. Sormetkin ihan rakoilla. :undecided:



Pari kysymystä, joihin en oikeen löytänyt vastausta:

1. Onko tuo punainen yläneula / pääneula ja vihreä alaneula?

2. Jos pyöritän myötäpäivää, meneekö seos rikkaammalle vai laihemmalle? Kummalla sen olisi parempi olla
    käynnistäessä?

3. Voiko moottorin toimimattomuus johtua näistä säädöistä?

Näitä on varmaan kysytty aikaisemmin, mutta olisin erittäin kiitollinen vastauksista, kiitos.  :smiley:

Äkkiä katsottuna niin vihreällä merkattu on seosruuvi!? Eikös se alaneula ole toisella puolen kaasaria?
 Viisaammat voi varmaan vahvistaa epäilyni.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #12 : 05.08.11 - klo: 12.33 »
eikun joo niinhän se menikin  :laugh:

eli punainen on oikein ja vihreään ei kosketa ja alaneula toisellapuolella kaasaria luistissa.
pöö

Poissa tuuoobbii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #13 : 05.08.11 - klo: 12.42 »
Noita kahta ruuvia olen väännellyt ja käännellyt, enkä ole nähnyt ollenkaan sitä kolmatta ruuvia (alaneula). :lipsrsealed:

Poissa tuuoobbii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #14 : 05.08.11 - klo: 13.11 »


Onko toi musta "haitari" se kaasari. Jos on, niin siinä ei ole kyllä mitään neulaa.

Voisiko alaneula olla toi alakuvassa ympyröity ruuvi?


Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #15 : 05.08.11 - klo: 13.29 »
se ympyröity on tyhjäkäynnin säätöruuvi.

kiinnipäin--> tyhjäkäynti kasvaa, aukipäin--->tyhjäkäynti pienenee.

se missä on kiinni neulat,ilmansuodatin,polttoaineletku ja se mustahaitari on kaasari.

ja kyllä siinä pitäisi neula olla

tuossa kuvassa vasemmalla siinä "haitarissa" on alaneula
pöö

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #16 : 05.08.11 - klo: 13.35 »
Voi sinne oikeaa diffiöljyä laittaa, voi vain olla että ei pysy diffissä sisällä jos rasvat, riippuu siis onko tiivis. Sitä diffiöljyä siis laitetaan sinne diffimurkulan sisälle, jossa ne pienet planeettapyörät. se ulompi iso ratas ja kardaanille menevä pinjoni eivät diffiöljyä kaipaa, vaan rasvaa.
Kiitos, täytyy tänään koittaa josko pysyisi sisällä, mokkula on tiivistetty ainakin yhdella O-renkaalla täytyy kattoo pitääkö öljyt sisässä. Kuinkas paljon öljyä pitää laittaa ihan täyteen asti?
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #17 : 05.08.11 - klo: 13.39 »
se yks o-rengas ei riitä (mikäli on se lautasrattaan ja kotelon väliin tuleva)

vaan myös ne ulostulot(mihin vetarit tulee) pitää myös olla tiivistetyt eli o-renkaat niissäkin)
pöö

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #18 : 05.08.11 - klo: 14.15 »
taidan laittaa vaan sitten vaseliinit sisää, ulos tuloja ei ole tiivistetty ollenkaan.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #19 : 05.08.11 - klo: 14.34 »
On se oikeen, vihreä alapää ja punainen yläpää, luistimen ruuvilla on vain kaasuvivun nuppi kiinni, eli haitari gumen puolella eioo säätö ruuvia, OS on samanlaisia systeemeitä

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #20 : 05.08.11 - klo: 15.04 »
taidan laittaa vaan sitten vaseliinit sisää, ulos tuloja ei ole tiivistetty ollenkaan.
Hmm, huomaa että halpa auto kyseessä. Eka kertaa purettu tosta diffit. Ulostuloissa ei ole mitään tiivistystä, ohjekirjassa sitten lukee että "slide the #12 oil ring over the main out-drive gear" mutta tuote numeroo ei ole eikä kasaus ohje kuvissa eikä räjäytys kuvissa ole tota O-rengasta edessä eikä takana. Tuon O-rengas joka tulee lautasrattaan ja kotelon väliin on niin löytyy räjäytys kuvista ja kausaus ohje kuvista ja tuotenumerokin löytyy. Tarkastelin ulostulo ja siellä on O-renkaalla huullos tehty mutta rengasta ei ole. Täytyy käydä tallista ehtimästä jos löytyisi oikean kokoinen O-rengas tonne niin sais oikeat öljyt sisää.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa AzeDaMan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« Vastaus #21 : 05.08.11 - klo: 19.29 »
Itse erehdyin aikoinaan ostaan kyseisen cenin mg-10 auton. Kaksi kesää sen kanssa meni taistellessa, muutaman kerran jopa pääsi ihan oikeasti ajamaankin, mutta auton osat kun eivät oikein kestäneet minkäänlaista ajoa. Silloin varaosia sai vielä jr-hobbylta, nihkeästi kyllä mutta sai, nykyään cenillä ei taida olla maahantuojaa suomessa.
Melkein jo haukuin koko harrastuksen turhaksi näpertämiseksi, kunnes päätin antaa harrastukselle toisen mahdollisuuden ja ostin HPIn RTR-setin. Sisäänajo onnistui leikiten ja sen jälkeen ei ole ollut riemulla loppua  :laugh:

Cenin raato makaa nyt vähemmän kunniallisella paikalla autotallin perällä. En edes kehtaa myydä sitä, saahan siitä sentään vielä jotain ruuveja ja muttereita käytettyä.

Suosittelen joko ostamaan uuden moottorin tai vaihtaan autoa kokonaan. Älä missään nimessä tuomitse polttiksia cenin pohjalta  :azn:
Hpi Trophy 3.5 Buggy, Kyosho MP777, Hpi Sprint 2 Drift, Hot Bodies Ve8