RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: mitmit - 23.08.06 - klo: 21.28
-
niin...
omistaakohan joku tommosen sh PT.28xM.P6 moottorin?
kuttsutaan myös nimellä sh.28 pro.
kyseinen kone:
http://onlineshop.modellbau-offner.de/product_info.php/info/p6817_Jamara-SH28-XM-P6.html
aion hankkia tuommosen, joten jos vähän mielipiteitä moottorista? :D
-
Käytännössä sama pata kuin Nosram/LRP joten käyttökokemukset sen mukaan... ...niin nuo Nosramin ja LRP:n padat tekee SH Engines...
-
Onkohan jotenkin nosramia laadukkaampi kuitenkin hinnan perusteella? :roll:
-
No jos Nosramit tulee SH:n tehtaalta,niin miksi ihmeessä niiden laadussa olis mitään eroja? :roll:
Tuo avausviestissä mainittu moottori taitaa olla eri mallia kuin esim.Hobbylinnasta saatavat Nosramit (noh,kansi on ainakin erilainen ja vetostarttia ei ole,sisuskaluista en tiedä?),eli suorituskyky saattaa olla parempi.Laadussa ei pitäisi eroja olla.
-
En kyllä tiedä mistä tehtaasta mitäkin tulee,
mutta luulen että ovat eri paikoista tai ainakin eri linjastoista ja laaduntarkkailusta.
Olen seuraillut jenkkien foorumeita pitkän tovin ja siellä ei ainakaan ole ollut samoja ongelmia LRP moottoreiden kanssa mitä suomessa on ollut Nosram mottien myötä.
Päinvastoin ovat kehunneet ja olleet tyytyväisiä.
Itsellä on tuo LRP Z.28R (spec1) , aj.6g, ja hyvin on toiminut ja voimaa piisaa ainakin STS.28:n rinnalle.
STS.28 omaa enemmän alavääntöä kun taas tuo Lörppö on vahva ylempää.
SH .28 olen kuullut että siinä on ollut joskus tuotannossa pientä hakua mutta että nykyään tilanne on korjaantunut.
Ensimmäiset tuotantoerät olivat laadukkaita mutta menekin lisääntyessä laatu laski,tehoa oli muttei kestänyt, nyttemmin asia korjattu.
Tuossa pro mallissa pitäisi olla, kuuleman mukaan, taala paikallaan...
The best 28 engines out there would have to be the SH 28 Pro/LRP 28 Spec 2/XTM 457, and the Nova/REX/Tops 528 XSP or XRP. The SH line of engines are stupidly fast, reiable and the best part it they are really cheap. I got a new SH 28 Prospec off ebay for $119 US. The Novarossi line is a step up from the SH in quality. The Nova's will last more than twice as long as the SH line, and they Nova;s make pretty much the same power as the SH motors. The Novarossi 528XRP modded probably makes a little more power than any of the SH motors. All these motors are good choices. I would even consider the Mach 28 to be one of the best 28 out. It may be a 3 port but it still is SH engines quailty and makes good reialbe power. I have tried the STS 28 and I dont know what all the hipe is about. Everyone is saying how fast the STS is and when I raced it against my LRP 28 the LRP ate it for breakfast. I would stick to either the SH motors or if you got the money, the Novarossi engines
Tuolla lisää:
http://www.savage-central.com/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=9
:mrgreen:
-
onhan to motti tuolla saksassa aika kallis mutta jenkeistä sen saa paljonkin halvemmalla:
http://shopping.rcmodel.hk/product_info.php?cPath=6_29&products_id=8007
ja toi paino mikä tuolla ylhäällä lukee(700g) ei pidä oaikkaansa :mrgreen:
-
Eiköhän tuo rcmodel.hk ole Hong Kongissa, Kiinassa...
Heh, Hong Kong ei ole kuulunut USAlle. Eikä briteillekkään enää pitkään aikaan...
-97 , vai kuin se oli...
:mrgreen:
-
Juu, kyllä se HongKongissa on mutta nettikaupan valuuttana on USD. sen voi kyllä vaihtaa € tai HongKongin dollareiksi.
sama juttu on http://rcxshop.com/ ,
sijaitsee Kiinassa, mutta kun avaat sivun, kaikki hinnat ovat USD:tä ja sen voi vaihtaa. :wink:
-
The best 28 engines out there would have to be the SH 28 Pro/LRP 28 Spec 2/XTM 457, and the Nova/REX/Tops 528 XSP or XRP. I would stick to either the SH motors or if you got the money, the Novarossi engines
Kuulostaa hyvältä... Mulla on Novarossi 528 :mrgreen:
-
Eilen tuli sitten tilattua tommonen :D
ja samalla rcmodelista:
-3racing turvakaari
-pikkusälää
rcxshopista:
-titaanispurri
-toinen alu diffiboksi
-
Onkos jollai kokemusta, mikä erottaa LRP Z.21R Teamin ja tavallisen ?
Tuo normaalihan ei ollut kovin vakuuttava Nosram/ SH/ LRP :?: :?:
Nyt irtoisi edullisesti vaan tuo team malli.
-
nonniin,
SH tuli ulkomailta kotiin mutta koneessa ei ollut tulppaa!!!!
eikös joku sanonut että Nosramit ja LRP:t tulevat SH:n tehtailta?
Niin varmaan joku Nosramin tulppa ois paras tohon koneeseen?
meinaan vaan että kannattaako sisäänajo tehdä mielummin liian kylmällä kuin liian kuumalla tulpalla??
Gurut kehiin :mrgreen:
-
Sisäänajoon vähän lämpimämpi tulppa jotta käy hyvin rikkailla seoksilla.
Omassa STS:ssä käytin Sirion S6 tulppaa sisäänajossa kun nykyään siinä on asteen kylmempi S7.
:mrgreen:
-
Kehuvat kovasti tuolla maailmalla tota SH:n .28 konetta jopa turhan tehokkaaksi truggyyn. Tiedä sitten... Kohta nähdään.
-
Melkein on turhan tehokas savaankin. :mrgreen:
pitkät matalat runkolevyt, ja rikas seos: silti keulii asfaltilla keposesti
:D
-
pistähän koneesta kokemuksia tänne kun saat ajettua enempi.
-
Ja muuten Lähtee aina ekalla käymään, todellakin varmatoiminen ja huh huh mitkä tehot :mrgreen:
kiihtyy ku raketti ja kulkee varmaan 75km/h+ vaikka on 52 spurri ja 17 kytkinkello :wink:
-
Ja siis minun koneeni onpi toi SH .28 PRO versio, vastaa Nosram .28 EVO:a
-
Ja muuten Lähtee aina ekalla käymään, todellakin varmatoiminen
Samanlaiset on kokemukset tosta .21 Pro Competition koneesta.
Joo .28 Pro mallia tulossa...
-
Ja semmonenkin tuli vielä mieleen että sisäänajaessani en pitänyt autoa yhtään tankillista tyhjäkäynnillä vaan 2 ensimmäistä tankillista hyvin varovaista ajoa ja niin rikkaalla että... no kai te jotka olette sisäänajaneet koneita tiedättekin :wink: :mrgreen:
seuraavan tankillisen ajoin jo vähän tiukemmin, kävelyvauhtia, ja viimeisen, neljännen, tankillisen ajoin jo melko kaasutellen, traxxas ohjeiden tyyliin.
Tällainen sisäänajo johtui siitä että arvelin koneen tarvitsevan tiukemman sisäänajon kokonsa ja tehojensa vuoksi 8)
-
Ja siis minun koneeni onpi toi SH .28 PRO versio, vastaa Nosram .28 EVO:a
Niin siis onko tuo SH 28 pro versio tämä tässä http://onlineshop.modellbau-offner.de/product_info.php/info/p6817_Jamara-SH28-XM-P6.html Ja tuo motti pelkästään maksoi 249e niin mistä ostit pillin,pukit ja nämä kaiki?
-
Melko kallis. :mrgreen: :mrgreen:
-
No, ensinnäkin en ostanut konetta tuolta vaan jenkeistä jossa se on paljon halvemmalla ja kone käy mainiosti Savage SS:n ribbed pipellä ja käyrällä.
tosin tulpaa ei tullut mukana mutta suodittelen Nosram R6 tulpaa.
Ostin koneen siis täältä:
http://shopping.rcmodel.hk/product_info.php?cPath=6_29&products_id=8007
ja sitten vielä sellasia huomioita että kone ei tosiaankaan paina 700g niinkuin tuolla sanotaan, siellä on joka tuotteen paino noin 2-5 kertainen, ja
toi mukana tuleva rotopäätylevy ei käy Savagen Normirunkolevyillä vaan pidennetyillä, mutta koska reiät on hollilla niin S-25 koneen päätylevy menee heittämällä, pitää vaan laittaa sinne se jousi ja muoviosa jotka tulee tossa mukana.
Ja sitten tohon käy suoraan Nosram .28 one-way laakeri.
-
No niin nyt lähti pannu tulemaan mielen kiinnolla ootan miten se vie truggyy englannissa. Mieli levollinen jos sava keulii vaan :mrgreen: se on mun makuun ku on tehoo riittävästi. Ootko jo saanu säätöihin pannus?
-
Ootko jo saanu säätöihin pannus?
Jos minua tarkoitat, niin pidän sen tahallani hieman rikkaalla sillä sitte tarvittaessa voi saada vähän lisää tehoa vaikka kisoihin, ja moottorin elinikä pitenee. :wink:
-
kunhan pidät huolen samalla että moottorin lämmöt ovat oikealla tasolla...
Eli mikäli kone käy rikkaalla niin se myös yleensä käy hieman viileämpänä, joka tarkoittaa samalla että sylinteriputki ei ole laajentunut lämmöstä johtuen aivan yhtä paljon... Ja se siis kuluu tähän oikeaan välykseen vaikka onkin rikkaudesta johtuen voitelua reilusti.
Mikäli taas kone on aivan hiuskarvan päässä oikeasta säädöstä ja tosiaan lämmöt ovat ok ja vain minuutin neulankäännöllä saadaan kone laulamaan korkealta ja kovaa niin silloin homma on ok.
Tämä vain mainintana koska olen tosiaan erittäin usein nähnyt porukan ajavan moottori rikkaalla juuri siksi että se kestäisi pitkään... Mutta samalla ovatkin ajaneet konetta väljäksi...
Mikäli siis tosiaan ajelette moottoreitanne hieman rikkaanpuoleisena niin säätäkää moottori ensin täysin kohdalleen ja siitä sitten minuutin kaks yläneulaa auki jolloin huomataan ainoastaan huippunopeuden hieman laskeneen. Tällöin yleensä tosiaan sylinterin lämmöt ovat aikalailla oikealla tasolla... ainoastaan voitelu on hieman runsaampaa...
Negatiivisena puolena tuossa tuleekin sitten polttoaineen kulutus.
Eli miksi lopulta ajaa moottoria rikkaana, koska lopullinen hyöty moottorin käyttöiässä on marginaalinen... polttoainekulutus jo vie tuon ikäedun...
-
Pappa de talar polttoaineet.
itse joudun maksaan aina puolet uusista osista :lol: :mrgreen:
Ja kyllä se korkealta ujeltaa ja ei mielestäni ole liian rikkaalla :)
-
http://s35.photobucket.com/albums/d173/SamiLep/SH-koneet/
-
Mistä mahdoit ostaa noi koneet, meinaan vaan että omassa versiossa (.28) tuli mukana rotopäätylävy. :mrgreen:
eikä maksanu ku 100€
-
Ja oli vieläpä eri moottori :?
Joo joo... ala vaan vääntämään että varmasti on sama.
Kaiva ennen sitä uhtä yksityiskohtaiset kuvat siitä moottoristasi kuin Sami on ottanut... Huomaat että ei vaan ole.
Hämmästyttävää kyllä että tosiaan voi yhdellä merkillä olla paria eri mallia aivan samalta näyttävästä moottorista hmmm :wink:
-
mitmit:n moottori:
(http://i140.photobucket.com/albums/r5/majavamies/customalusta-mottijakaasuservonpaik.jpg)
ja SamiL:n moottori, oikean puoleinen:
(http://i35.photobucket.com/albums/d173/SamiLep/SH-koneet/Vsisukset.jpg)
Kyllä aika vahvasti näyttää samalta molemmat.
Edit: Täsmälleen samat tekstit näyttää olevan ainakin, vai onko muutosta sitten tehty ilman mallimerkinnän muuttumista?
-
kampiakselin päässä ei ole tappia roottori käynnistystä varten,tuossa auki olevassa koneessa.Eli kyllä niissä jotain eroja on.
-
hah, kerroppas miten tuo vaikuttaa moottorin suorituskykyyn?
ja kyllä sain ihan samanlaisessa paketissa ja Sami, olikos tossa koneessa valmiiksi tulppa?
Koska mulla ei ainakaan ollu.
-
Starttitavoista ainoastaan starttiboksi on sellainen joka ei vaikuta koneen tehoihin heikentävästi. Kaikki rotot ym. lisää rotaatiomassaa ja voivat aiheuttaa myös painevuotoja lohkosta.
-
No, mä en ainakaan jaksaisi raahata aina sitä starttiboksia ja 12V akkua mukanani jaSavageahan ei voi käynnistää starttiboxilla. :wink:
-
Koittakaas nyt vaan ymmärtää että on olemassa erilaisia moottorimalleja jotka näyttävät aivan samalta.
Tämä myös ihme ja kumma vaikuttaa moottorin hintaan.
Pitääkö mun oikeesti kaivaa vanhoja moottoreita ja ottaa niistä kuvat ulkoa.
Kukaan ei pysty sanomaan muuta kuin että moottorit ovat samoja... vaikka koneet ovat aivan täysin erilaisia.
Moottoreissa on erimäärä portteja, porttaukset on tehty erilaisiksi jne jne.
Joten lopettakaahan nyt jo tuo täysin turhanpäiväinen ihmettely.
-
OK, OK
Voisinhan mä lähipäivinä ottaa noi sisuskalut ulos ja kuvata niin tarkasti että toi hokekin ymmärtää :mrgreen:
-
Video on uploadaamassa photobuckettiin kun siinä näyttää menenvän jos toinenkin tovi.
mutta kun vertailin näitä sylinteriputkia niin näyttäisi siltä että omani on vieläkin edistyneempi kuin tuo Samin sylinteriputki.
Meillä molemmilla kuitenkin 7 porttia :wink: ja olen varma etten kattonut sitä Samin 21 sisuskaluja :mrgreen:
-
Nonniin,
(http://i140.photobucket.com/albums/r5/majavamies/th_SUC50811.jpg) (http://s140.photobucket.com/albums/r5/majavamies/?action=view¤t=SUC50811.flv)
-
Ja sitten kun tutustut tähän: http://rc10.fi/viewtopic.php?p=187721#187721 , niin huomaat Hoken olevankin oikeassa. Eikö?
Ja tuo purkamani moottori ei ole minun.
-
Hupaisaa porukkaa...
Ensin vertaa moottoria samaksi pelkän ulkonäön mukaan...
Sitten vielä keksii toisen olevan edistyneempi toista...
ja vieläpä sen halvemman :mrgreen:
No aivan sama mitä ajattelette...
Kuten sanoin... moottorit eivät ole samat, joten hintaa on turha verrata keskenään.
Ja ohhoh... tiesin tuonkin asian vaikka en ole koskaan edes nähnyt kyseisten koneiden sisuskaluja muuten kuin nyt tässä.
Pliis... älkää nyt enää vääntäkö tästä asiasta.
Näitte jo että olin oikeassa.
-
Selkis :|
Nyt annetaan tämän asian olla, eikös juu?
-
Hoke, saat mitä ilmeisemmin aikamoiset kiksit pätemisestä täällä?
Oon pitemmän aikaa seurannu noita sun juttuja ja oikeassahan sä oot yleensä mutta hirveä halu tuoda se esille ja olla ylimielinen.
Saatan olla väärässä mutta musta tuntuu että saat tosiaan jotain tyydytystä väitellessäsi, oletan, kakaroiden kans.
Sähän taisit kuitenkin olla jo täys jätkä?
Asiahan ei mulle kuulu, sivuhuomautus, ignorettakaa ja jatkakaa keskustelua, meni pahasti offtopickiksi.
Mullakin on varmaan huono päivä kun pitää tästä kitistä.
Tsemppiä!
-
Väärässä olet tuon pätemisen suhteen ja näköjään on huono päivä.
Tuo ei ollut mitään pätemistä vaan toin esiin sen tosiasian että moottoreita on todellakin useita jotka näyttävät aivan samalta ulkoapäin.
Eli turha siis sanoa ostaneensa juuri samaa moottoria reeeeeeeeilusti halvemmalla... Kun se ei ole sama moottori niin tietenkin se hintakin on eri.
Nätimmin olisin toki voinut tämänkin asian hoitaa, mutta sitäpäs ei olisi taaskaan näin nopeasti hoidettu, eikä sitä varsinkaan kovin moni hetkenpäästä muistaisi...
Tapa jolla asian esitin meni näköjään nopeasti perille, se ärsytti varmaan taas muutamia... hyvä että ärsytti... se todistaa vain sen että asia on rekisteröity ja ehkä myös opittu :wink:
-
Todellakin rekisteröityy nuo sinun vastauksesi. :) ja se on vaan hyvä asia.
Älä käsitä väärin, en ole riitaa haastamassa vaan pistää aika-ajoin silmään tuo sinun kirjoitustyylisi.
Jokainen taplaa tyylillään, eiks jeh? ;)
Emme muistele pahalla.
-
Mutta artikuloidessa asioita tulisi muistaa että "valta väärissä käsissä on huono idea".Eli kaikkia ei kiinnosta se,millaisen kuvan vastapuoli hänestä saa.
Ontopic.
-
Hokella on aina "vähän" kärkäs tyyli kirjoittaa. Aina kun luen sen juttuja niin, mä luulen että se on vihainen tai jotain. Sitten soitan sille et onko kaikki hyvin vai onks sun aamumuroihin pissitty niin aina se kuitenkin on ihan suu messingillä siellä :mrgreen:
-
Tuolla olisi SamiL:n tekemä juttu SH:n pannuista jos jotain sattuu kiinnostamaan :wink:
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=7516.html
Kai tämän saa tänne lisätä?
-
Kumman ostaisin näistä: Nosra .28evo vaiko sh .28 pro.
Ottaisin varman vetokäynnistimellä ja vetokäynnistimellä noita ei saa ilman modausta mp7,5 alustaan joten joutuisin leikkamaan alustasta palasen pois. Jos ostaisin rotolla käynnistettävän niin ei tarttis kuin pukit, mutta mistä sitten rotokäynnistin ja siihen akku ja mihin hintaan?
-
Ota vaan suoraan ilman vetokäynnistintä ja starttaa laatikolta,
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=67
Mutta jos vättämättä haluat vetokäynnistimellä, suosittelen ostamaan täältä:
http://shopping.rcmodel.hk/product_info.php?cPath=6_29&products_id=8007
Itse ostin tuolta ilman mitään hämminkiä :wink:
-
Löytyy myös RC-Garagesta vetokäynnistimellä ja tulppa tulee mukaan vain meiltä ostettuihin koneisiin. Kyseiseen moottoriin on varaosat erittäin edullisia, ja sen verran voin valottaa että SH:n pannulla ei jää tehoista kiinni kyllä alkaa buggy liikkuu alavääntö on todella vahva ei voi verrata .21 koneisiin. Tämä kone vie isompaa truggyakin jo aikalailla valkeakosken maapohjahallin videoissa on kiinni tuo SH .28 Pro http://www.kolumbus.fi/rcautot/VM02.12.2006.wmv
Keltasiipinen Hong Norin Truggy on se kyseinen auto jossa on vielä konekin aika paksulla kuten pölläytyksistä näkyy :mrgreen:
-
Nitro Pit Arizona
viikonlopun tulokset.
Mikä mielenkiintoisinta Ashton debytoi uudella Sidorfilla ja SH:n kone.
Ei huono.
1. Mike Truhe - Losi/Novarossi
2. Ryan Maifield - Associated/OS
3. Jared Tebo - O'Donnell/O'Donnell
4. Jason Ashton - Sidorf/SH
5. Josh Nelson
Lähde: Neo Buggy
-
Saakos tämän sh:oon rotostartilla olevan moottoriin roton jos sen laittaa kyoshon inferno st:seen?
-
Eiks Ashtonilla olekkaan Sidorffin kone? Jos ei ole, niin pian varmaan on.
-
Muakin kiinnostaa kovasti toi mosan kestävyys / ikäisyys.
Itse kun ostin RC-Garagesta tollasen .28 motin niin nyt sillä on ajettu suunnilleen gallonan verran ja eipä ainakaan toistaseks oo ollu näkyvissä väsymisen merkkejä. Mä oon ainakin erittäin tyytyväinen hankintaani, motissa on voimaa kyllä niin, että 1/8 krossari kyllä lentää.
Tosin omastani sellanen huomionarvoinen seikka, että 8mm viripilli ei oikein tunnu olevan tarpeeksi iso tälle motille. Ostin RC Garagesta myös yhden HN:n 8mm viripillin siis ja kokeilin sitä. Mulla oli myös yksi RB:n vanha EFRA -pilli, jonka ulostulon porasin 8mm -> 9 milliseksi, sekä suurensin hieman etu/takakammion välistä reikää pillin sisällä ja suuntasin senkin ulostuloa takakammioon. Tehoero oli huomattava ja vääntökin oli selkeästi parempi. Tämä tuli kokeiltua piikkirenkailla, joilla pito on varsin raju, kytkinkellona on 15-hampainen.
Muttamutta, jos aattelee että ostaa varaosina pytyn, männän, kiertokangen ja laakerit, niin summa muodostuu sellaiseksi, että itse harkitsisin jo suoraan samalla vaan uuden koneen ostoa. Noiden osien hinnaksi tule kuitenkin jo 115e joten ero uuden moottorin hintaan on jo pieni.
-
Se onkin SH
italo padoista saa maksaa helposti 300-400e jolloin kiertoknki ja laakerit alkaa olla ihan hyvä ajatus
-
1 gallonan jälkeen kone pitäisi vasta olla sisäänajettu.
-
Tosin omastani sellanen huomionarvoinen seikka, että 8mm viripilli ei oikein tunnu olevan tarpeeksi iso tälle motille. Ostin RC Garagesta myös yhden HN:n 8mm viripillin siis ja kokeilin sitä. Mulla oli myös yksi RB:n vanha EFRA -pilli, jonka ulostulon porasin 8mm -> 9 milliseksi, sekä suurensin hieman etu/takakammion välistä reikää pillin sisällä ja suuntasin senkin ulostuloa takakammioon. Tehoero oli huomattava ja vääntökin oli selkeästi parempi. Tämä tuli kokeiltua piikkirenkailla, joilla pito on varsin raju, kytkinkellona on 15-hampainen.
Jari, jos selaat esim. RB sivuja läpi niin huomaat että pillin on tehtävä on tehon (tai tehokäyrän) lisäksi optimoida polttoaineenkulutusta (ja desibelejä). Kasvatuksella voi olla negatiivinen vaikutus näihin. En tosin ollenkaan epäile etteikö tässä tapauksessa kyseinen modaus olisi ollut hyödyllinen. Tai ehkä tämä olikin sulle jo ihan tuttua asiaa, mutta tulipa sanottua :D
-
No tota polttoaineen kulutusta en tiennyt varsinaisesti, mutta onhan se selkiö, että missä on voimaa, siellä on myös ääntä. Ja missä on ääntä, on myös polttoaineen kulutusta. Tosin eihän se ollenkaan aina näin mee, vaan kakstahtari varsinkin tarttee aina sitä pakopainetta toimiakseen muuallakin kuin huippukierroksilla.
Kylläpä tuossa ajokaverini ovat sanoneet useaan otteeseen, että mun autossa on tosi raju ääni, ja kyllä se sitten kulkeekin äänensä veroisesti. Tyhjäkäyntikin on sellasta kireän kakstahtari krossipyörän pämpätystä.
Ja yhdellä tankillisella (vakio Kössi MP-6 tankki) ajelee sellasen 7-8 minuuttia, joten mulle ihan ookoo. Säädöt on kyllä aika kohillaan.
Tosin vertailun vuoks tuli ajettua toisella pelilläni (Mugen Super Athlete) nyt viikonloppuna, jossa on OS:n RX 21 joku motti joka onkin varsin pirteä, niin sillä pääsi jo ajoajassa samankokoisella tankilla 12min.
-
Tässä ois hyvä paketti tolle motille http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=40
-
No toi mun piti ostaa silloin kun ostin moottorin ja pillin. Mutta sitten erinäisistä syistä en sitten ostanut juuri tuota vaan sen pienemmän.
Asia alkoi myöhemmin hieman harmittamaan, muttei se kyllä kenenkään syy ole. Ehkäpä ton voi pistää kokemattomuuteni piikkiin, enkä siten oikein sitten pitänyt vaan päätäni.
Mutta eipä se pienempi pilli ole ollenkaan huono sekään, ja senkin voi porata ja virittää. Toisaalta josko sitä jossain vaiheessa tulee laitettua vielä isompaa kakstahtikonetta niin sitten noi pillit on jo liian pieniä. Mutta näillä näkymin mun kummatkin autot tulee saamaan nelarit, joista toinen onkin jo mulla ja toisesta hierotaan kauppoja paraikaa.
-
Saakos tämän sh:oon rotostartilla olevan moottoriin roton jos sen laittaa kyoshon inferno st:seen?
Niin saakos tuon auton käynnistettyy rotolla jos laittaa sh:oon motin?
-
Kyllähän motti on ihan stanu mitoissa eli pitäisi onnistua.
-
Minä ostin omaan koneeseeni Tiger Driven ja juurikin se malli, minkä Sullivanin malli-lista sanoo, sopii ku nenä päähän tuohon moottoriin.
Vois sanoo, että käynnistäminen on todella vaivatonta akkuporakoneella. Tiikeriä pyöritetään 5,5mm pitkävartisella kuusiokoloavaimella.
-
Mistä ostit ja paljonko maksoi?
-
No ostin JP Nitro Racingista ja siellä se hinta on niiden sivuilla.
Tosin JP:n kanssa on ollut hieman ongelmia, kun vaikka miten yrittää soittaa niin puhelin ei vain vastaa. Käytiin siellä sen ainoan kerran kun saatiin kaima langan päähän ostamassa paljon tilpehööriä ja pari 528 Samuraita mutta nyt sinne ei vaan saa yhteyttä vaikka miten on yritetty.
Samaa Tiikeriä saa kyllä tilaamalla myös Sabesta.
-
No ostin JP Nitro Racingista ja siellä se hinta on niiden sivuilla.
Tosin JP:n kanssa on ollut hieman ongelmia, kun vaikka miten yrittää soittaa niin puhelin ei vain vastaa. Käytiin siellä sen ainoan kerran kun saatiin kaima langan päähän ostamassa paljon tilpehööriä ja pari 528 Samuraita mutta nyt sinne ei vaan saa yhteyttä vaikka miten on yritetty.
Jari on työharjoittelussa vielä tämän viikon, mutta sitten helpottaa. Työajat ovat yleensä olleet harjoittelupaikassa klo 21 asti, joten arkisin on varmasti ollut vaikea saada kiinni!
Koska nyt eletään talvikautta, emme uskoneet puhelintavoitettavuuden olevan asiakkaille kovinkaan tärkeätä, hiljaista kun on sillä rintamalla ollut, 99 % tilauksistahan tulee talvella netin kautta. Ja nettitilaukset hoidetaan kuten aina tapanamme on eli ennen klo 15 tulleet ehtivät saman päivän postiin.
Arviomme puhelinpalvelun tärkeydestä sydäntalvena on ilmeisen väärä, koska jos yksikin asiakas ei saa tarvitsemaansa palvelua, olemme epäonnistuneet, ja olemme pahoillamme siitä.
Toisessa vaakakupissa on sitten palvelun laatu. Jarin vastatessa puhelimeen asiakas tietää saavansa kokemuspohjaista, tuotteen käyttämisestä karttunutta tietoa ja neuvoja harkitsemastaan ostoksesta.
Näistä syistä johtuen emme halunneet puhelimeen vastaavan kenenkään asiaatuntemattoman, kuten esim. minun, joka tietää tuotteesta hinnan ja värin :mrgreen:
No onneksi ensi viikolla päästään normaaliin järjestykseen ja päivien nyt nopeasti pidetessä saa Jarinkin kiinni puhelimitse iltaisin. Ja kun vielä vähän päivät lämpenee, niin näkee jopa livenä Lavangossa päivittäin :lol:
Hyllyssä on useita malleja Tiikereitä, voi tilata tai iltaisin noutaa Keravalta.
-
No ostin JP Nitro Racingista ja siellä se hinta on niiden sivuilla.
Tosin JP:n kanssa on ollut hieman ongelmia, kun vaikka miten yrittää soittaa niin puhelin ei vain vastaa. Käytiin siellä sen ainoan kerran kun saatiin kaima langan päähän ostamassa paljon tilpehööriä ja pari 528 Samuraita mutta nyt sinne ei vaan saa yhteyttä vaikka miten on yritetty.
Jari on työharjoittelussa vielä tämän viikon, mutta sitten helpottaa. Työajat ovat yleensä olleet harjoittelupaikassa klo 21 asti, joten arkisin on varmasti ollut vaikea saada kiinni!
Koska nyt eletään talvikautta, emme uskoneet puhelintavoitettavuuden olevan asiakkaille kovinkaan tärkeätä, hiljaista kun on sillä rintamalla ollut, 99 % tilauksistahan tulee talvella netin kautta. Ja nettitilaukset hoidetaan kuten aina tapanamme on eli ennen klo 15 tulleet ehtivät saman päivän postiin.
Arviomme puhelinpalvelun tärkeydestä sydäntalvena on ilmeisen väärä, koska jos yksikin asiakas ei saa tarvitsemaansa palvelua, olemme epäonnistuneet, ja olemme pahoillamme siitä.
Toisessa vaakakupissa on sitten palvelun laatu. Jarin vastatessa puhelimeen asiakas tietää saavansa kokemuspohjaista, tuotteen käyttämisestä karttunutta tietoa ja neuvoja harkitsemastaan ostoksesta.
Näistä syistä johtuen emme halunneet puhelimeen vastaavan kenenkään asiaatuntemattoman, kuten esim. minun, joka tietää tuotteesta hinnan ja värin :mrgreen:
No onneksi ensi viikolla päästään normaaliin järjestykseen ja päivien nyt nopeasti pidetessä saa Jarinkin kiinni puhelimitse iltaisin. Ja kun vielä vähän päivät lämpenee, niin näkee jopa livenä Lavangossa päivittäin :lol:
Hyllyssä on useita malleja Tiikereitä, voi tilata tai iltaisin noutaa Keravalta.
Tässä puhuu ammatti mies eikä mikään ensikertalainen hei.
Olis kiva nähdä tällaisia tekstejä jatkossakin.
Jerzi
-
Tää oli munkin mielestä ERITTÄIN hyvä vastaus. Kerron asiasta ystävälleni, jolla olisi tarvis saada uusi kaasutin 528 Samuraihinsa.
Kaasu kun hirtti jään taki jumiin ja sitten auto kajahti täyttä kyytiä päin venetraileria sillä seurauksella että kaasarin runkoon tuli halkeama.
Asiointi Nitro Racingissa oli erittäin miellyttävää, mutta nyt on vaan epätieto vaivannut.
Kiitokset tiedosta.
-
Kerron asiasta ystävälleni, jolla olisi tarvis saada uusi kaasutin 528 Samuraihinsa.
Kaasu kun hirtti jään taki jumiin ja sitten auto kajahti täyttä kyytiä päin venetraileria sillä seurauksella että kaasarin runkoon tuli halkeama.
Riittää varmaan pelkkä runko, joten sano kaverillesi ettei heitä vioittunutta kaasaria pois. Siirretään käyttökelpoiset osat uuteen runkoon, kun nehän ovat käytännössä uusia!
-
olen kyseisen moottorin omistaja kaasarin runko .pääsuuttimen putki .pääsuutin. p*skana siis rikki
-
Oliko topicci siis team infinityn koneille vai SH koneile?
Infinityille on jo oma topic johon voi tämän laittaa :o
-
Minä ostin omaan koneeseeni Tiger Driven ja juurikin se malli, minkä Sullivanin malli-lista sanoo, sopii ku nenä päähän tuohon moottoriin.
Vois sanoo, että käynnistäminen on todella vaivatonta akkuporakoneella. Suositus sitten kokeneelta, ei kannata ostaa sitä mallia millä käynnistetään suoraan moottorin takaa kampiakselin suuntaisesti vaan se mikä on kulmavaihteella. Suora malli on heikko ja niistä on murtunut näitä kuusiokoloavaimen pesiä. Tiikeriä pyöritetään 5,5mm pitkävartisella kuusiokoloavaimella.
Ostitko myös jp-nitrosta sen kuusiokoloavaimen? Saakos tuon tiikerin sh:oon kanssa kyoshon autoon? Ainakaan sitä missä on vetostartti se ei mee ilman alustan leikkausta. Kuinkas tehokas sitten sen akkuporakoneen pitää olla? Niin ja sitten tarkoitatko tuolta jp:n sivuilta tiikerin numeroa S680 vai S689?
-
Pakko sen on olla S689, koska S689 on tarkoitettu sisäisellä 1-suuntalaakerilla oleville moottoreille ja S680 ulkoiselle 1-suuntalaakerille.
Tuostahan sen näkee... http://www.sullivanproducts.com/TigerDriveXrefmainframe.htm
PS. mulla on yks tommonen uusi S689 joutilaana, jos kaipaat, heitä YV.
-
Sitä vielä kysyn että saako sen kyoshon autoon tuolla tiikerillä koska vetostartilla ei mee ilman alustan leikkausta? Onko sulla Jari se kyoshon krossis?-Ja sitten saako sen pitkän kuusiokoloavaimen käynnistykseen myös jp nitrosta?
-
Moi,
mulla se on MP-6 Kössissä juu, ostin moottoripukit samalla ja tein itse niille yksiosaisen pohjalevyn hyvälaatuisesta 3mm alumiinilevystä. Ei tarttenut leikellä mitään, Porasin vaan pohjalevyyn neljä pientä lisäreikää ja kaikki moottorin kiinnittämiseen tarkoitetut isot reiät jäi siis peittoon ja suojaavat sonnalta paremmin ja auttoi myös jäykistävästi. Ja jossen väärin muista niin kyllä se Tiikeri oli toi 689. Mutta Sullivanin listalla ei ole kuin yksi .28 SH niin se on tasan juuri se malli mitä siellä sanotaan.
Joo, saa sen avaimen kyllä myös JP:ltä. Itse ostin pitkävartisen yksittäiskappaleisen kuusiokoloavaimen IKH:sta, maksoi siellä 1,5 euroa. Leikkasin siitä rälläkällä vaan sen lyhyemmän pätkän pois ja pistin akkukoneeseen. Ja mulla on ihan halpis-Bläkkändekkeri vaan, hyvin futaa.
-
Laitoitko siis sen pukin tavallisesti yläpäästä kiinni ja sen kiinni siihen alumiinilevyyn ja sitten porasit alustaan 4 lisäreikää ja laitoit kiinni sen alu levyn alustaan kiinni? Vai miten sä sen laitoit kun mä en kovin hyvin tajunnut tuota juttua :roll:
-
Laitoin just tolleen kun kuvasit. Ja tarkistin Tiikerin, kyllä se 689 on.
Ton vetokäynnistimellä olevan motin kanssa on sitten sellanen juttu, että 1-osainen pukki ei siihen sovi, pitää olla ihan erilliset pukit, siis puoliskot. Ei pikairrotuspukkkia, vaikka senhän vois jotenkin mieltää kyllä kaksiosaiseksi.
-
Niin siis onko se takaa päin käynnistettävä malli huonompi? Sehän on kalliimpikin? Pitää vissiin ostaa semmonen kun on takarengas edessä käynnistämiseen sivulta. jariV niin sanoit että tuohon moottoriin missä on vetokäynnistin niin ei käy yksiosainen pukki niin ostaisin tuon vetarilla ja vaihtaisin tiikeriin niin sittenhän menis se yksosanen? Ostitko muuten jari tuolta rc garagesta myös pukin ja onko se yksiosainen?
-
Huh huh,
sä oot kova kaveri kyselemään. No vastataan:
Eli se takaapäin startattava toimii hyvin ihan suoralla kuusiokoloavaimella, mutta se ei välttämättä enää kestä pallokärkistä kuusiokoloavainta. Kyllä sekin laatupeliltä näyttää.
Ja mulla on epäilykseni tuosta vetostartittomasta SH:n koneesta, että siellä ei välttämättä ole kampurassa tappia ollenkaan, mihin starttilaitteen voisi laittaa kiinni, eikä siten ykssuuntalaakeriakaan joten kannattaa ostaa se vetostarttimalli, hinta kun on sama.
Ja yksiosainen pukki sitten, mä ostin sellasen ensin, mutta sitten kun sen kanssa piti yrittää asentaa konetta niin huomasin ettei käy starttilaitteelliseen moottooriin, siihen toiseen käy kyllä. Ja ostin ne motin ja muiden tilpehöörien kanssa RC Garagesta. Sitten kävin myöhemmin vaihtamassa tuon yksiosaisen erillispukkeihin ja sitten ol homma helppoa.
Tälleen.
-
Moro Juu siinä SH:n .28 koneessa missä ei ole vetostarttia ei myöskään ole tappia kampurassa eikä muita hilppeitä, eli tarkoitettu vain starttilaatikolle, mikä on ehkä yksi kaikista paras startti tapa ja mukavin, alku investoinneiltaan ehkä himpun kalliimpi.
Ja tietenkään aina ei ole mahdollisuutta laatikolle.
-
Jep Jep..Noh mä ostan varmaan sitten tuon vetostartilla olevan motin ja siihen tiger driven ja sitten yksittäiset pukit garagesta. Huomasin illalla että saan sittenkin sen s689 tiikerin koska voin ''nostaa'' rengasta starttauksen ajaks. Ja sitten hommaan myös tuolta garagesta sen 9mm pakoputken. Porakone on valmiina ja sitten jostain jos löytyy halvalla niin sen pitkän kuusiokoloavaimen ja leikkaan siitä sen lyhemmän pätkän pois.
-
No ni,
tekniset murheet on poistunu sit tieltä.
Heb moukari,
saanks mä kohta RC Garagesta "teknisen tukihenkilön" alennuksii?? :mrgreen: :mrgreen:
-
:lol: :lol:
-
Missä kohassa tuossa moottorissa on tyhjäkäynti ja alaneula? Pitäskä alaneulaa säätää jos auto sammuu kun painaa kaasua. Pääneula on 4 kiekkaa auki.
-
Tuleekos putkesta paljon savua ja bensaa?
Vai lähteekö äkäseen kun painat kaasua?
Alaneulaan ei pidä mennä koskemaan jos käynnistyy ja pysyy tyhjäkäynnillä kunnolla.
Mulla ainakin tuo pääneula on lähes sen kultaisen rungon kohdalla, ehkä puoli milliä sisempänä.
Tyhjäkäynnin seossäätö on siinä haitarin päässä, itse tyhjäkäynti on se Ruuvi joka tulee kaasarin sivusta vaakasuoraan.
Pääneula on se jäljelle jäänyt.
-
Alaneulaan ei pidä mennä koskemaan jos käynnistyy ja pysyy tyhjäkäynnillä kunnolla.
Näinkö on? Mites kun mä oon käsittäny että se vaikuttaa myös kaasuvasteeseen.
-
Sami..olet käsittänyt sen oikein :p
-
Joo tulee bensaa ja savua sillon kun sen saa käyntiin. Pysyy käynnis noin 5 sekkaa ja sit sammuu. Ajettu 1 tankki pukilla eilen eli sisäänajo vasta kesken. pääneula on 4 kiekkaa auki ja muihin neuloihin en oo koskenu. Kun sen saa käyntiin ja painaa kaasua vähän niin sammuu. Pitäsköhän koittaa alaneulaa säätää laihemalle pikkusen?
-
ehkä 1/4 - 1/2 kierrosta tiukemmalle sitä alaneulaa, ja yläneulaa laittasin 1/4 kierosta sisään.
Ja jos mahdollista, pidä hehkua mukana aluksi kun alat ajelemaan.
Sen verran on koneet kehittyneet ettei niitä enää pukilla tarvitse sisäänajaa, 4 tankkia rauhallista ajoa;
- 1. tankki n. kävelyvauhtia
- 2. hölkkävauhtia
- 3. juoksuvauhtia
- 4. siitä vähän lujempaa
(-5. siitäkin vielä vähän lujempaa, lähes täyskaasua)
viimeinen ei ole välttämätön mutta hyödyllinen.
Noin ajoin oman koneeni sisään ja kyllä toimii ja tehokkaasti.
-
Joo ajoin tuon toisen tankin tuossa noin kävelyvauhtia. Laitoin alaneulaa pikkusen kiinni ja sitten lähti liikkeelle ja laitoin pääneulan johonkin 3 kiekkaan. Pitää sitten ajaa kolmas tankki sitten taas kovempaa.
-
Sisäänajossa vain pitää olla tuo kone niin rikkaalla kuin voi, eli sen pitää pystyä kunnolla voidella se sylinteri ajon aikana, eli säädöt sellasiet että pysyy justiinsa käynnissä.
-
Mistäköhän se mitmitti kaivaa näitä juttuja?
-
Onko jotai lisättävää?
-
No ei ainakaan sisäänajoa liian paksulla satsilla...sekin syö moottoria tiedoksi vain.
-
Heittelet vaan täällä jotain 'ei näitä tarvitse pukilla ruksuttaa' ja sanot että moottorit ovat kehittyneet, kerrotko miten ne ovat kehittyneet ja miksi mielestäsi sisäänajometodia voidaan muuttaa?
Edelleenkin suositus on tuo pukilla ruksuttaminen, ja nämäkin on näitä koulukuntajuttuja. Joku sanoo että mahdollisimman rikkaalla, joku vetää kaasu pohjassa ja todella rikkaalla, joku ei ihan niin rikkaalla, että kone lämpenee paremmin jne. Näitä voidaan spekuloida maailman tappiin, mutta kiinnostaisi kuulla lähinnä mistä tuki omien väitteidesi taustalle?
Ja jos se on tasoa "No mä tein näin ja nyt se kone toimii", niin ymmärtänet toivottavasti mitä ajan tässä takaa.
-
Sisäänajon tarkoitus onkin hiukan kuluttaa moottoria jotta siitä saadaan jatkossa enemmän tehoja,
sitä en tiedä vielä että mihin tuo perustuu mutta kuultua tietoa on.
No, hobbylinnasta kysyin sisäänajo-ohjeita ja jos oikein muistan niin jerzi juuri neuvoi ettei sitä konetta jaeta pukikilla ollenkaan, kaikki levittelemäni tieto on kertaan jos toiseenkin kuultua ja toimivaksi havaittua.
-
heh,onpas hauska aihe. :mrgreen:
-
onko sh-28 pro mallia 8+1 porttisena??ja paljo tosta sh 28 pro:sta luvataan paperilla kierroksia??
-
36,000 muistaakseni ja 7-porttinen on ainakin omani.
Ja siis rotomalli kyseessä.
-
Kehutaanhan tätä konetta. Tänään sain jo hieman kiristeltyä noita ruuveja jo aika lähelle oikeaa, ja tuntuisi löytyvän aika hyvin tota voimaa mutta vielä sen verran rikkaalla että ei vielä kaikkea irti saa. On muuten ollut helppo tapaus ajella sisään, käynyt koko ajan kuin se kuuluisa kello eikä ole sammunut aiheettomasti kertaakaan kesken ajon eikä ole tulppia polttanut ainoatakaan ja ei pienintäkään murheen aihetta. No mutta tosi asiassa tosi koitoksethan ovat vielä edessä päin jolloin alkaa selvitä se koneen oikea luonne.
Tästä voi kuitenkin jatkaa hyvin mielin ja kerrotaan sitten lisää kokemuksia kunhan on mitä kertoa..
Portteja on virallisesti 6 (seitsämäs eli +1 on se pakoportti jota ei yleensä lasketa siihen kokonais summaan jos en aivan väärässä ole)
-
Toi SH 28 Pro on oikeesti hyvä moottori.
Mulla oli 1/8 krossarissa SH:n mustat palat, kultaiset jouset ja 16-piikkinen kytkinkello ja 46 piikkinen spurri ja Torsenia. Kun oli kerran saanu säädöt kohilleen niin niihin ei juurikaan tarttenu enää koskea kunhan vaan kelin mukaan hieman vaihtoi oikean lämpöarvon omaavia tulppia. Ja noilla välityksillä auto poistui EDELLEENKIN kuin tykin suusta ja huippunopeutta TODELLAKIN piisas.
Mä tein kokeiluja pakoputken kanssa ja tuntu vehje tykkäävän isosta rööristä... tein oman patskarini ulostulon peräti 13mm saakka ja yhä vaan tuli voimaa lisää ja huolella.
Sit tuli moottorille noutaja, ajossa hiekkakentällä ilmanputsari lennähti irti, enkä kerinnyt siihen reagoida. Motista tuli tasaraha heti. Eikä kantsi paljoo korjailla, kun tarvittavien osien hinnalla saa lähestulkoon melkein kokonaan uuden motin.
Ja kun nälkä kasvaa syödessä niin tilasin Axialin .32 Monster -moottorin :grin:
Ilmoitettu teho 4,75 heppaa (uskoo ken uskoo ja mitä uskoo) ja huippurundit 44.000 rpm. Maailmalla saanut valtaisasti kehuja toi kone.
Mutt meni siis loppulauseissa offtopikiksi, joten ei Axialista tän enempää.
-
Öö mistä toi SH lyhenne tulee? :roll:
-
Ei ole tietoa mistä noi kirjaimet tulee.
Mulla on LST:n vakioputki toistaseksi, en tiedä miten se ahistaa mutta pitänee varmaan kesän aikana hankkia uusi putki tohon, kunhan tietäisi sitten että mikähän siihen sitten olisi varmasti se paras hankinta?
-
Ainakin rc garagen sivuilla luki 34 000 kierrosta tolle koneelle. Onko se moottori sit tosiaan normi 28 tehokkaampi?
-
Ja mikähän on normi .28 :roll:
Tottakai on rtr koneita tehokkaampi jos sitä tarkoitat
-
Juu rtr koneita tarkoitan.
-
Koneen teho eroja on turha katsella pelkän maksimikierrosluvun perusteella. Toinen moottori voi kerätä tuota 34000rpm 30sekunnin ajan kun taas vastaavasti joku toinen kone kiriää saman kymmenessä sekunnissa. (Jos oletetaan että olosuhteet ovat samat)
Sama koskee porttien määrää, esim: OS V-Spec koneessa on 'vain' 3 porttia. Tottahan on että yleispätevänä sääntönä porttien määrä kertoo ainakin suuntaa antavasti koneen viritysasteesta.
Niin kyllä SH ihan laatukoneita tekee, ainakin sillä perusteella että tuskin LRP/Nosram SH:n valmistamiin moottoreihin omat leimansa löyhin perustein lätkäsevät :wink:
-
Eli jos sun koneessa on vaikka vakiona 8 porttinen sylinteriputki, niin kun vaihdat sen 3 porttiseen saat lisää alavääntöä mutta huippukierroksia menee.
-
Kaipa siihen vaikuttaa myös hieman porttien muotoilutkin.
Millaikohan ne sitten testaa kuinka paljon ne koneet antaa tehoja? Esim koneen omalla vakio putkella ja jollain 16% löpöllä vai virittääkö ne sen ensin ihan tappiin kaikilla osilla ja sitte vast antaa lukeman ? :lol:
-
Luulisin että se on juuri se maksimiteho eli joku 30% löpö, oma pilli, ja varmaan jossain puhtaassa paikassa ilman putsaria.
-
Pitäis joutessaan joku kone hyllyyn ostaa varalle niin onko tämä SH 28 miten paljon tehokkaampi kuin Hobao Mach 28?
Eikä mitään mutuja nyt vaan kokemus ratkaisee.
-
Ja kun nälkä kasvaa syödessä niin tilasin Axialin .32 Monster -moottorin :grin:
Ilmoitettu teho 4,75 heppaa (uskoo ken uskoo ja mitä uskoo) ja huippurundit 44.000 rpm. Maailmalla saanut valtaisasti kehuja toi kone.
Mistä tilasit axialin koneen? Sori jos jatkan vielä off topikkia :p
-
JR-Hobbysta. Tosin ei niillä sitä varastossa ollu, mut katellaan nyt saanko sen toimituspäivään mennessä. Avataan tästä eteenpäin Axialille oma aihe.
-
Nyt on sitten oma SH:n pannu saanut ensimmäisen todellisen kisan taakseen Ruotsin PM warmupissa. Täytyy sanoa ettei kyllä kaduta yhtään että ajoin SH:n pannulla. Kone kiekui ja kukkui koko kisan vailla ongelmia. Eikä hävinnyt kulkupuolessakaan yhtään. Pannu toimi hyvin, kuski ei. Suuren plussan pannulle tuo myös reilun 8 minuutin tankkiväli. Raportoin pannusta lisää kunhan ehdin sitä hieman "varikkopöydällä" tarkastella.
-
Kyllä on hyvä moottori! Mitä pitäs tehä kun lämmöt on jotain 140 astetta ja kun lähtee niin ei meinaa lähtee kunnolla.
-
no rikkaammalle tietenkin jos ei paljoa savua.
-
Kyllä on hyvä moottori! Mitä pitäs tehä kun lämmöt on jotain 140 astetta ja kun lähtee niin ei meinaa lähtee kunnolla.
Huolehdi aluksi riittävästä jäähdytyksestä moottorille.
Sinulla ilmeisesti truggy, joten riittävän isoa reikää tuulilasiin.
Sen jälkeen säätämään, äkkiseltään kuulostaisi että koneesi on alhaalta rikkaalla ja ylhäältä melko laihalla jos lämpöjä miettii.
Kiertääkö moottori kunnolla täyskaasulla?
-
Nyt on sitten oma SH:n pannu saanut ensimmäisen todellisen kisan taakseen Ruotsin PM warmupissa. Suuren plussan pannulle tuo myös reilun 8 minuutin tankkiväli.
Kalle hoi!!!
Joonas paukutteli tänään Lavangossa 10,5 min tankkivälillä (2 nopeeta kaatoa) ja vielä vois pikkasen kiristää alhaalta. Kyllä laulaa komeesti.
Joten eikun ruuveja kääntelemään.
-
Kyllä on hyvä moottori! Mitä pitäs tehä kun lämmöt on jotain 140 astetta ja kun lähtee niin ei meinaa lähtee kunnolla.
Huolehdi aluksi riittävästä jäähdytyksestä moottorille.
Sinulla ilmeisesti truggy, joten riittävän isoa reikää tuulilasiin.
Sen jälkeen säätämään, äkkiseltään kuulostaisi että koneesi on alhaalta rikkaalla ja ylhäältä melko laihalla jos lämpöjä miettii.
Kiertääkö moottori kunnolla täyskaasulla?
Truggy on ja sivu että etu ikkuna on kokonaan leikattu pois.Kyllä kietää hyvin suurella kaasulla (täysikaasua en ole kokeillut), se vaan alussa kun pysähtyy ja painaa kaasua niin se vähän nykii ennen kuin lähtee kunnolla. Voi saada liikaa ilmaa.
-
Aja moottori käyntilämpöiseksi ja käännä alaneulaa 3 minuuttia kiinni ja vastaavasti avaa ylhäältä vaikka 10 min.
Jos "röpeltää" yläkierroksilla niin käännä yläneulaa takaisin kiinni esim 3 min. kerrallaan.
Ei kun säätämään.
-
Tosta kolmosen jälkeen puuttuu nolla :angel:
Ainakin luulen niin sillä on aikas vaikea kääntää neulaa 3 min mihinkään suuntaan :p
-
Kaikkea oppii kun harjoittelee ja 3 jälkeen ei todellakaan puutu nollia.
-
30 min jos kääntää neulaa kerrallaan ni ei saa varmaan koskaan konetta säätöihin :mrgreen:
-
Jäässä, taas kerran :shock: :grin:
-
Vaikka noi juttus mitmit ois vitsejä niin ne harhaan johtaa silti uusia rc-harrastajia joten jos ei ole muuta kuin louksuttaa leukojaan niin..
-
Luulin katsos sanovani oikein aluksi.
Ei ajatus raksuttanut kun menin ajattelemaan niin että tunnissa on 360min nii olisi siitä aikas vaikea 3min kerrallaan kääntää :grin:
-
Olin tuossa äsken ajamassa. Alaneulaa laitoin kiinni jotain 3-4 min ja avasin pääneulaa jonkunverran. Lämmöt pysy koko tankin hyvin n.110 asteessa vaikka ajoin kovaa koko ajan.
Paljonko ne
lämmöt saa olla maksimissaan ja paljonko pitää ainakin olla?
Sitten tein testin että pidän tyhjäkäynnillä 15sek ja kaasu pohjaan...Auto lähti hyvin mutta pian kierrokset laski ja tuli matalampi ääni ja sitten taas lähti pian kunnolla.Pitäskö pikkusen laittaa pääneulaa kiinni? Toivottavasti saitte selvää. :azn:
-
Mulla samassa tilanteessa liian laihalla.
-
Tuskin on liian laihalla koska lämmöt oli noin 110 astetta.
-
Olin tuossa äsken ajamassa. Alaneulaa laitoin kiinni jotain 3-4 min ja avasin pääneulaa jonkunverran. Lämmöt pysy koko tankin hyvin n.110 asteessa vaikka ajoin kovaa koko ajan.
Paljonko ne
lämmöt saa olla maksimissaan ja paljonko pitää ainakin olla?
Sitten tein testin että pidän tyhjäkäynnillä 15sek ja kaasu pohjaan...Auto lähti hyvin mutta pian kierrokset laski ja tuli matalampi ääni ja sitten taas lähti pian kunnolla.Pitäskö pikkusen laittaa pääneulaa kiinni? Toivottavasti saitte selvää. :azn:
No lämmöt on ihan ok. Voit vieläkin kokeilla avata alaneulaa hiukan. Huomaat kyllä mitä se vaikuttaa. Jos huononee käännä takaisin.
-
Miten niin vieläkin avata alaneulaa? Itekkin sanoit aikasemmin että puistä kiinni sitä ja niin on pistänykki.
-
Juuri kuten edellä sanoin. Sorry jos sanoin jotenkin epäselvästi. Kääntele neuloja ja huomaa miten ne vaikuttaa...
Aina ne saa käännettyä takaisin. Jos moottorisi ei "rötää" yläkierroksilla niin avaa vielä ylhäältä, mutta tee se rauhallisesti. Ei mitään 10 minuuttia kerrallaan, vaan esim 3min ja kokeilu jne.
Nyt riittää mulle.
Over and out.
-
Kiitos!
-
minkä kokonen kaasari on sh-28:ssa.onko kenelläkään ollut nosramin tai lrp:n 28:sia.onko koneissa tehoissa,kierroksissa,toimivuudessa eroa???
-
Sopiiko x1-crt rtr:ssä ollut vakio pilli tähän moottoriin?
-
Sopiiko x1-crt rtr:ssä ollut vakio pilli tähän moottoriin?
Sopii
-
Ja toimii kans?
-
jep
-
minkä kokonen kaasari on sh-28:ssa.onko kenelläkään ollut nosramin tai lrp:n 28:sia.onko koneissa tehoissa,kierroksissa,toimivuudessa eroa???
Ellen väärin muista niin 9mm.
-
Mulla samassa tilanteessa liian laihalla.
Ylhäältäkö eli pääneulan osaltako liian laihalla?
-
Juu elikkä nyt olen ajellut tolla sh:n 28 pro koneella noin gallonan ja on kyllä todella hyvä kone, mutta seuraavat asiat vähän ihmetyttää. eli kun ajaa jossain silleen että joutuu paljon kaasuttamaan ja heti jarruttamaan niin välillä kun löysää kaasun niin sammuu,mutta todella harvoin ja toinen asia eli kuumana ei lähde kirveelläkään käyntiin mutta kun antaa jäähtyä niin aina ensimmäisellä?
-
ootko mitannu sen moottorin lämpöjä???jos kone on aivan liian kuuma niin se ei "saa" bensaa....
-
ne on siinä noin 90-120 astetta ja pakoputki on tiivis ja ei imuvuotoja ja tulppa on toi orkkis 4 iridium
-
Jos ajelet 25% fuililla niin kokeíle 5 tulppaa.
-
Haittaako jos kytkimen ja kytkinlaakereiden välissä ei oo prikkaa, laakeri osuu suoraan vauhtipyörän kartioon? Mun mielestä sen ei ainakaan pitäis vaikuttaa ja muuten kytkinkelloo ei saa kiinni niin että se pyörii kunnolla, muuten se on tiukka jos on prikka.
-
Haittaako jos kytkimen ja kytkinlaakereiden välissä ei oo prikkaa, laakeri osuu suoraan vauhtipyörän kartioon? Mun mielestä sen ei ainakaan pitäis vaikuttaa ja muuten kytkinkelloo ei saa kiinni niin että se pyörii kunnolla, muuten se on tiukka jos on prikka.
Ei haittaa. Siellä kun ei prikkaa edes kuulu olla. Vauhtipyörän ja kartion väliin laitetaan prikka shimmauksessa vain jos moottori valmistaja näin suosittelee.
-
Sinne laitetaan prikka jotta saadaan kohdistettua vauhtipyörä ja kytkinkello suhteessa alustaan ja päärattaaseen nähden. Ei moottorivalmistajalla ole siihen mitään sanomista.
-
Kyllä on jos prikka on vauhtipyörän ja laakerin välissä.
-
Niinkö? Tosiaanko
-
En mä sitten kyllä sinne pistä ja siihen ei muutenkaan saisi sitä niin että vauhtipyörä liikkuu hyvin.
-
z
-
Niinkö? Tosiaanko
Niin Tosiaan!
-
Aika kumma juttu, mulla kun on erään SH 21 Pro moottorin, kartion ja nokkalaakerin välissä liki 3 mm simmausta. Ilman tuota lisää jäisi kytkin paloista tuo sama 3 mm näkyviin, kun kello on kohdistunut oikein päärattaaseen nähden ja ei siitä mitään haittaa ainakaan ole ollut. Simmin pitää olla vain oikean kokoinen leveydeltään, ettei ota laakerin suojaan tai vielä pahempi, ulkokehään kiinni.
Tuolla samaisella moottorilla on nyt ajettu 3 gallonaa, 2.5 niistä alaneulan tuunauksen jälkeen, tuolla samaisella simmauksella ja vauhtipyörällä (Ultimate Racing).
-
Siis tarkoitan nyt kytkinkellon sisällä olevia kytkinlaakereja eli haittaako jos siihen kytkinlaakereiden eteen ei laita prikkaa.
-
Siis tarkoitan nyt kytkinkellon sisällä olevia kytkinlaakereja eli haittaako jos siihen kytkinlaakereiden eteen ei laita prikkaa.
No sorry, nyt mä heräsin ja aivan väärästä välistä :p
Ei haittaa, mutta varmistu että vauhtipyörän mutteri ei hankaa kytkinlaakerin suojaan. Ei yleensä pitäisi, mutta tsekkaa kuitenkin.
-
Siis tarkoitan nyt kytkinkellon sisällä olevia kytkinlaakereja eli haittaako jos siihen kytkinlaakereiden eteen ei laita prikkaa.
Jos kampiakselin kierrettä näkyy mutterin perässä niin sitten kyllä, mutta jos ei, niin sitten voi jättää pois, mikäli laakeri ei ota kiinni kytkinpaloihin.
Tämä on minun mielipide ja oma toiminta malli. :wink:
Niin ja tuo tosiaan myös mitä X1CRT tuossa mainitsee.
-
Kiitos!
-
Radalla katkes vetonaru! Nyt on paikallaan tiger drive. Mikä on hyvä kytkin kyseiseen moottoriin tai mitä te käytätte? Mulla on ollu rc-garagesta ostettu vihree jolla on ajettu jo jotain 2 gallonaa ja alkaa olla aika kulunu. Kuinka usein kannattaa vaihtaa kytkin vai vaan sitten kun on niin kulunut? Kuinka usein te vaihdatte kytkimen?
-
Tiiättekös mikä on nyt vialla, kun vaihdoin uudet kytkinpalat ja laakerit ja säätelin vähän linkistöö paremmaks niin nyt sitten sammuu jos painan kaasua tai annan olla tyhjäkäynnillä ja otan hehkun pois!!?
-
Osaisko joku vastata tuohon minun edelliseen viestiin???
-
vaikeeta se on näkemättä..
minusta kuulostaa siltä että ilman hehkua tyhjäkäynti on niin pieni että sammuu; vaihda tulppa tai laita piikimmälle/lisää tyhjäkäyntiä
tai sitten palat/laakerit on jotenkin oudosti niin että kytkin ottaa kiinni tyhjäkäynnillä mutta kone ei jaksa käydä ilman hehkua vaan sammuu
pahalta kuulostaa toi: "säätelin linkistöö" joka viittaisi siihen että kaasarin luisti menee nyt lähes kokonaan kiinni ja sammuu ilman hehkua, tyhjäkäyntiä pitäs avata/kasvattaa
ja sitten voi olla näiden kaikkien yhteisvaikutusta eli huono tulppa ja säädöt pikkasen pielessä niin ei jaksa pysyä hengissä ilman hehkua
-
Moottorin säädöt on ollut tosi hyvät ennen tätä. Tyhjäkäyntiä on kokeiltu laittaa isommalle. Pitää vielä kokeilla jotain.
-
Eiköhän tuohon ole paras lääke se että...
1. Lataa hehku tai varmista toiminta
2. Laita uusi tulppa jos et muista milloin viimeksi olet vaihtanut tai sitten tarkista sen toiminta. (Lanka kirkas ja oikean muotoinen)
3. Aseta kaikki kaasuttimen neulat perussäätöön, kysy vaikka myyjältä.
4. Tarkista luistin asento tyhjäkäynnillä, tarkista ettei linkistö rajoita tjms.
5. Laita pata käymään ja aja lämpimäksi. Jos ei käy ilman hehkua -> kiristä pääneulaa vaikka vartti...
6. Tee tarvittavat säätötoimenpiteen ensin pää(ylä)neulaan ja sitten alaneulaan.
Ei siis tämän kummempaa...
PS. Tässä tapauksessa vielä tarkistaisin tuon kytkimen toiminnan...
-
Moottorin säädöt on ollut tosi hyvät ennen tätä. Tyhjäkäyntiä on kokeiltu laittaa isommalle. Pitää vielä kokeilla jotain.
kato että oot shimmannu kellon niin ettei kanita
ja että muutenkin kaikki pyörii jouheesti
-
Kiitos teille oikein paljon avusta ja se on hyvä että täällä osataan todella auttaa.
Otin tulpan pois ja huomasin että se oli se tulppa jolla oli käynyt melkein noin joskus radalla. Vaihdoin tulpan ja äsken ainakin toimi, pitää kokeilla uusiks kohta.
-
No ei mitään, hyvä jos löytyi. Tulppa on yleinen ja todennäköisin syy käyntiongelmiin lähes aina.
-
Mikä on kun vetokäynnistys ja tiger drive ei ota kiinni kunnolla?!
-
Ykssuuntalaakeri rasvane/likane/rikki?
-
Mikä on kun vetokäynnistys ja tiger drive ei ota kiinni kunnolla?!
sh/lrp/nosram moottoreissa on tuo yksisuuntalaakeri lohkon sisäpuolella.joten se ei ole yhtään suojassa öljyltä/bensalta.
jos mahdollista niin kannattaa lämmittää moottoria kuumailmapuhaltimella ennen käynnistystä.toimii näin paljon paremmin.
riippuen tietysti mikä auto sulla on.tuleeko starttilaatikko kysymykseenkään?????
muutaman laakerin hinnalla saa jo starttilaatikon.
-
Mulla kanssa luistaa yksisuuntanen, tai oikeastaan se heksi pyörii laakerin päällä, kun se on ollut ilmeisesti uudesta asti halki... Eli jos puhdistus ei auta, niin tarkista että heksi on kunnossa, on ihmeen huonolaatuista tavaraa muuten niin hyvässä koneeseen :huh:
-
Vika tuli yhtä äkkiä. Mulla on kyosho inferno st. Jos ostan starttiboksin niin voinko pitää vetokäynnistintä paikallaan ja tukkia sen pään jollain vai saisko tohon jonkun päätylevyn?
-
voihan sen vetonarun siinä pitää.mutta ei kannata.vaihda siihen umpinainen päätylevy.
jos sulla sh:n moottori niin kysy esim. rc carage:sta päätylevyä.
-
Voit pitää vetonarun paikallaan jos käytät starttilootaa, koneen päätylevyn voit laittaa jos löydät sopivan ja leikkaat kampurasta tapin pois, riippuen koneen rakenteesta vaihtelee se että oisko kampura hyvä tasapainottaa uudelleen, kaikissa ei tarvi...viisaammat voi neuvoa tässä asiassa enemmän, en oikeen osaa selittää asiaa selkeästi..
-
Jos se päätylevy ois tarpeeks kapee niin eihän sitä sitten tarttis katkasta, mutta semmosta tuskin on.
Onhon tuossa hobaon machin moottorissakin ensiks vetokäynnistys, mutta siihen saa umpinaisen päätylevyn ilmaan mitään modaamista.
-
jos päätylevyssä on ura tappia varten niin se menee ilman modamista. joissakin on, joissakin ei.
-
SH:ssa ei ainakaan garagen mukaan ole sitä uraa eli pitää ostaa uus kampura kun päätylevyä ostaa. (Olen tiedustellut)
Ja hintaa näille on muistaakseni 40€
-
Elikkä onko nää SH Enginesin moottorit hyviä/varmoja :huh:.Mäkin kattelin kyseistä moottoria.
-
Esimerkiksi sh, lrp ja nosram koneiden päätylevyt käyvät keskenään, muitakin varmasti on mutta vain näistä on itsellä kokemuksia ja yhdessäkään ei ole uraa ollut...epäilen että missään mallissa näistä merkeistä olisikaan..
Ja sh:n koneet ovat hyviä, tehokkaita ja suhteellisen huokeita.
Vetonaru malleissa vain yksisuuntalaakeri lohkon sisäpuolella, joten alkaa melko nopeasti luistamaan, mutta en nyt vetonaru konetta muutenkaan suosittelisi jos mahdollisuus käynnistää starttilaatikolla..
-
Tässä oon ajatellu jos ostas sh 28 koneen jonkun.
Itel toi 27 inffin kone ku ei vältil tuu kuntoon niin ostansuoraan jo uuden.
Eli kysäsen saako tosta inffistä käypäset vauhtipyörät yms mitkä kellot siinä välissä onkaan niin käymään toho sh 28 moottoriin? Vai pitääkö ostaa uudet? Ja onko varmempi jo ostaa uudet jos ne onkin mennyt sköndäks..? Ja saako esim rc garagesta ostettuu siihe sen roton adapterin? On inffiskii se mut kuulin ettei käy? Sitte mietin että onkohan siinä hyvät välitykset kun en oo tietonen millaset rattaat on.
Ja onko helppo säätää, ja sisäänajaa? Voiko tehdassäädöillä ajaa sisään koneen kokonaan?
-
Sama vauhtipyörä, kytkin ja kytkinkello käy, uudet kannattaa ostaa sitten kun ne on rikki tai kuluneet loppuun, minkä näet kyllä silmilläsi jos tajuat vähääkään mikä osa autossasi on mikin..
välitykset missä?Rotossa?..vai moottorissa? :shocked:
Ja tuo säätämisen helppous on aika suhteellista, on suht helppo jos osaa säätää..
Toistamiseen suosittelen vilkasemaan Ari-Pekan RC-sivuja, sieltä opit hieman rc autoilun perusteita, jolloin harrastaminenkin on paljon helpompaa ja tiedät mitä osia autossasi on ym...
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/
-
Osta multa sisäänajettu ja vähän pörräilty SH .28 PRO (PT28xM-P6).
Jäi ylimääräseksi kun möin savagen ilman konetta ja ostin revon eikä tämä käy siihen.
Mukaan saat vauhtipyörän, kartion, kytkinpalat/jouset, keraamiset kytkinkellon laakerit,savagen käyrän, hpi ribbed tuned pillin ja rotopäätylevyjä/osia ja rattaita.(ainakin 2 toimivaa päätylevyä)
Tästä koneesta sitä voimaa löytyy!
On huolellisesti sisäänajettu viisi tankkia ja ei ole vieläkään käytetty laihimmilla seoksilla kunb en ehtinyt eli kone käy vielä vähän rikkaalla mutta käy todella hyvin ja tehoa löytyy jo näillä säädöillä 2x infinityyn verrattuna.
Tarjotkaa yv:llä
-
Onko minulla ollut väärä käsitys siitä että täällä ei saa kauppaa tehdä?
..on kyllä tehnyt itselläkin joskus mieli tarjota jotakin mistä puhe..ja sori offi..
-
Käykö tää sh 28 kone toho mun savaa sillee ettei tartteem itään muokata? sillee että rattaat otta hyvin toisiis kii ja sillee, ja onhan se samankokonen? Siis sillee että saa siihen moottoripukkii kiinni?
-
se käy siihen aivan suoraan.mitään ei tarvitse vaihtaa!!!!!
-
Käyhän toi SH .28 (http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=38_927&products_id=11017) Hyper 7 TQ moottoripukeille? Kytkin, vauhtis ja koko passaa? Oon kysyny ennen mutta pakko varmistaa ennen tilauksia yms.
Mikä tulppa kannattaa varata ensitulpaksi? Millainen kone on säätää?
-
Menee heittämällä, kaikki normaali isolohkot, eli 21-32...vain esim. revoon tarkoitetut ei käy, niissä on koneenkorvat samat kuin pikkulohkoissa. Ja esim. sh5 tulppa on käypä..
-
Itsel on Sh.28 Pro kone Hobao Hyper 8.5 kiinni ja on todella hieno ajettava ja voimaa riittävästi. sopii suoraan hobaon moottori pukeille ja hobaon vauhtipyörä, kytkin ja kytkinkello eli kaikki sopii suoraan.
Oma kone oli todella helppo säätöinen, jos hiukankin on säätö tietämystä.
Mulla kokeena on eri merkkisiä tulppia ja traxxas (medium) meni 2 tankin jälkeen pimeeks ja nyt on paikal sirio(5) ja takana 1 gallona ja vielä pelittää.
Omasta mielestä Sh.28 Pro on hyvä valinta jos haluaa lisää voimaa rc-autoon.
-
Kiitän tästä vastauksesta! SH:n kone on päätetty laittaa tilaukseen vanhempien saavuttua matkalta syntymäpäivänäni :lol:
-
petriham, sulla on tuo 6-porttinen .28 pro joka onkin kunnon voimapesä.
JoelP:n ilmeisesti suunnittelema 3-porttinen on hiukan vanhempaa versiota jossa potkua ei ole ihan niin rutkasti.
-
Aivan, kiitos kun täsmensit kun en huomannut sitä laittaa eli se mikä mul on niin se on Sh.28 Pro 6p. ja joelp on kaiketi hommaamassa vanhemman version.
-
Aion hommata tämän koneen:
SH Engines .28 Pro (http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=38_927&products_id=20024)
Voiko luvata että jopa minä, torsti joka ei saanut edes Hyper .21 konetta toimimaan, saan tuon pelittämään :mrgreen:
-
Paljonko toi tulee maksamaan kokonaisuudessaan?
Miksi et osta suomesta?
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=index&cPath=8_10
-
kannatais kyllä ostaa toi 6 porttinen.paljon enemmän ruutia jne.hintakin taitaa olla aika sama kuin suomessa.
-
Paljonko toi tulee maksamaan kokonaisuudessaan?
Miksi et osta suomesta?
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=index&cPath=8_10
120€ En osta suomesta sen takia että kalliimpi.
-
Niin, mutta konekin on hieman eri..
-
Tuohon hintaan ei paljon tarvitse lisää laittaa niin saa garagesta tuon 6 porttisen joka on uudempi/tehokkaampi versio...mutta säästäähän tuossa muutaman euron ja varmaan liikuttaa autoa.
-
120€ En osta suomesta sen takia että kalliimpi.
Otitko huomioon että ovat eri patoja?
Toi 6-porttinen maksaa 135 dollaria ilman vetostarttia, jolloin hintaero on niin pieni verrattuna suomen hintaan että ei ole mitään syytä ostaa ulkomailta. Vielä kun säätötaidot on vähän hukassa, niin en todellakaan lähtisi tilaamaan konetta ulkomailta. Garagesta saat varmasti vinkkejä sisäänajoon ja säätöön, ja jos koneessa sattuisi olemaan valmistusvirhe/joku menee pieleen/tjsp niin homman selvittäminen on huomattavasti helpompaa. Puhumattakaan siitä suomen kauppiaiden tukemisesta..
-
Hoksasin että on eri patoja. Toinen 3-p ja toinen 6-p. Jos saan hyvään hintaan Rc-Garagelta vetostartin kanssa tuon uuden, harkitsen asiaa vakavasti.
-
Osta Joel suoraan voin toi punakantinen 6-porttinen...
Tämän SH:n ainoa huono puoli säädettävyydessä on että alaneulan säätö on TODELLA tarkkaa puuhaa.
Itsellä on vertailupohjaa tästä SH:sta joka on hyvä motti ja RC-Garagessa palvelu ja neuvonta pelaa. Tosin tuon moottorin jälkeen ostin Nosram RS .28 Pro -moottorin ja itse asiassa pidin siitä vielä hieman enemmän. Samantehoisia, mutta Nosram helpompi säätää.
Krossarissa käyttäessäni näitä huomasin että kumpainenkin moottori hyötyy huomattavasti bigbore-pakopillistä, eli esim. Garagen 9,5mm ulostulolla oleva pilli. Kytkinkellona käytin tilanteesta riippuen joko 15 tai 16 piikkistä ja kyllä kiihtyi ja kulki.
-
Joo, tuo 6-porttinen on hyvä ja tehokas ainakin big blog pillillä jota myydään myös rc-garagessa. Mulla oli tuo trugyssä ja kyllä kulki. Niin kuin on jo sanottu niin rc-garagella on tosi hyvä palvelu.
-
Itsel on toi Sh.28 Pro 6p ja on omasta mielestäni helppo säädettävä ja olen saanut hetken säätämisellä aina hyvin säätöihin.
tietysti jokanen pata on erillainen säädettävältään.
-
Osta Joel suoraan voin toi punakantinen 6-porttinen...
Tämän SH:n ainoa huono puoli säädettävyydessä on että alaneulan säätö on TODELLA tarkkaa puuhaa.
Itsellä on vertailupohjaa tästä SH:sta joka on hyvä motti ja RC-Garagessa palvelu ja neuvonta pelaa. Tosin tuon moottorin jälkeen ostin Nosram RS .28 Pro -moottorin ja itse asiassa pidin siitä vielä hieman enemmän. Samantehoisia, mutta Nosram helpompi säätää.
Krossarissa käyttäessäni näitä huomasin että kumpainenkin moottori hyötyy huomattavasti bigbore-pakopillistä, eli esim. Garagen 9,5mm ulostulolla oleva pilli. Kytkinkellona käytin tilanteesta riippuen joko 15 tai 16 piikkistä ja kyllä kiihtyi ja kulki.
Jep, mitäs erikoista alaneulassa? Meinaako ottaa jo parin minuutin muutokset heti suurina?
-
Juurikin niin.
-
Hoksasin että on eri patoja. Toinen 3-p ja toinen 6-p. Jos saan hyvään hintaan Rc-Garagelta vetostartin kanssa tuon uuden, harkitsen asiaa vakavasti.
Kannattaa aina kysyä oli asia mikä tahansa (ostaminen,säätö ongelmat tms.) siinä ei menetä
mitään. Ja jos pääkaupunkiseudulla asustelet niin kannattaa osallistua keväällä jälleen
alkavaan polttiskrossi kouluun jota pidetään lavangossa. siellä niin uudet kuin vanhatki varmasti oppii uusia niksejä, ja vanhoille varsinki kertaaminen ei ole koskaan pahasta :wink:
-
Höh, asun Oulun seudulla. Toivottavasti en pilaa tota konetta sitten, ja saan toimimaan. Jos näin, tulee HD-videokuvaa kesällä siitä miten Hyper liikahtaa :wink: Ainoa kysymys on että mitkä tulpat ja polttoaineet ovat tälle hyviä toiminnan kannalta?
-
Werks 25% ja byron 25% polttoaineet on ainakin hyväksi todettuja, muitakin varmaan on...mutta nuo nyt on todella suosittuja kisakäytössäkin. Tulpaksi ainakin sh5 ja 6, lrp5 ja 6, nosram5 ja 6 on hyviä, itse asiassa samalta valmistajalta nuo kolme merkkiä, erimerkit lyöty pakkauksiin..löytyy kokemusta kaikista noista mitkä mainitsin.
edit:garagesta jos ostaa tuon sh28pro koneen niin siinä on valmiiksi kiinni sh5 tulppa ja werks polttoainetta saa myös kyseisestä liikkeestä..
-
Tulpista ja polttoaineesta kannattaa myös kysyä kauppiaalta.
-
Jep tulppana kesällä SH:n 4,5 ja 6. Talvella 3 ja 4.
-
Vaivautuisikos joku suomentamaan tämän sisäänajo-ohjeen, joka tietää oikeat nimet neuloille yms.? Vaikka ne kuvassa ovatkin selitetty, olisi kiva saada ohje täysin oikein ja varmasti ymmärretyksi jottei tule pilattua konetta heti alkuunsa.
http://www.shengines.com/PTF/21-28-Instruction-BUGGY.pdf (http://www.shengines.com/PTF/21-28-Instruction-BUGGY.pdf)
-
http://rc10.fi/index.php?topic=22025.msg210868#msg210868
Tuolta löytyypi aikas laajasti sisäänajoon liittyvää tietoa. Tapoja on ihan yhtä monta kun on tekijöitäkin.
Itse röpötän pari tankkia rikkaalla seoksella pukin päällä(moottori siis kiinni autossa ja esim. starttiboxin päälle pyörät ilmassa) ja sen jälkeen muutaman tankin(5-7) rauhallista ajoa aika paksulla seoksella. Lämpötilan pyrin pitämään ensimmäisillä ajokerroilla n. 100:n asteen korvilla. Tuon SH:n kohdalla minkä itsekin omistan, taisi käydä niin, että pari tankkia pukilla ja sitten pari paksulla ja kone piikille alkuerään (R.I.P.).
http://rc10.fi/index.php?topic=25455.msg238023#msg238023
Tuolta löytyy tietoa säätämisestä jne.
tuolla ylä reunassa tätä sivua on tuollainen laatikko mihin voi kirjoittaa tekstiä ja sen perässä toinen laatikko, missä lukee Haku, sinne kun kirjoittaa vaikka Pääneula tai yläneula tai vaan säädöt, niin tulee tulosta aika lailla.
Kantsii muuten kokeilla. :afro:
-
Joo, ajattelin vain että tuo olis oma ohje tuolle, pääosan ymmärrän mutta osa sitten jää. Ajattelin tehdä näin tuon sisäänajon:
3 tankillista renkaat ilmassa, rikkaalla seoksella tyhjäkäyntiä
2 tankillista niin, että lähes tyhjäkäyntiä ajan, kuitenkin että menee eteenpäin
2 tankillista jo hieman piikimmälle, max. puolet kaasusta
2 tankillista hieman vielä piikimmälle ja kuitenki rikkaalla
Sitten kone säätöihin ja tyytyväisenä rälläämään? :wink:
-
tota melkein tyhjäkäynti nopeutta kannattaa vähän nopeuttaa :grin: