Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kojootti

Sivuja: [1] 2 3
1
Omalta osalta kisat meni opintoretkeksi. EOS-matto ei ole ollenkaan huono pinta radaksi👍🏻
Kisaaminen on mielekästä olosuhteiden pysyessä liki vakiona.

Rengaskuluma oli pelättyä pienempää. Matot olivat uusia joten se lienee muuttuu taas seuraaviin karkeloihin.

Asso B6 toimi todella hienosti koko kisan. Auto oli erittäin helppo ajaa ja säädöt löytyi helposti kohdalleen.

Fiilis kisoissa ja toiminta kisaorganisaation osalta oli erittäin rentoa. Kisaa tehdään nimenomaan kuljettajille, turhia pingottamatta.

Itse voin lämpimästi suositella EOS-kisaa kaikille, jotka vähänkään haluaa kokeilla kansainvälisen kisan menoa. Kisoihin lähtemisen kynnystä ei kannata pitää turhan korkealla. Täällä ei pipo kiristä👍🏻

Seuraava EOS-kisa ajetaan Slovakiassa hienoissa puitteissa Hudy-Arenalla. Sinnekin on vahva edustus suomesta lähdössä. Levittäkää tahoillanne sanaa ja kannustakaa kavereita lähtemään mukaan. Mainion kisan lisksi kisareissut ovat ikimuistoisia kokemuksia.

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: EOS 2016-2017!
« : 14.08.16 - klo: 22.05 »
Tervehdys!

Puolan EOS #2 kisaan on jo yksi kisa-KÖÖRI kerätty kasaan Suomea edustamaan.

Mukana:
Jori Mykkänen
Niklas Mykkänen
Mikko Helistölä
Konsta Saarinen
Henri Virta

Kisa ajetaan 18-20.11.2016

Lähdemme torstaina 17.11 8:30 Finnair AY741
Paluu sunnuntaina 20.11 20:00 Finnair AY744

Pelkän 2WD luokan ajavalle on mahdollista lähteä jo sunnuntaina päivällä 13:05 Finnair AY746 lennolla.

Majoitus meidän ryhmälle varattiin tuolta: http://www.booking.com/hotel/pl/apartament-ochota-suite.fi.html?aid=356980;label=gen173nr-1DCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaEiIAQGYAQy4AQfIAQ3YAQPoAQGoAgM;sid=0abc1d0d608459a00fe600f2c5288fb7;dcid=12;age=12;age=15;atlas_soldout=1;atlas_src=sr_iw_title;checkin=2016-11-17;checkout=2016-11-20;dist=0;group_adults=3;group_children=2;no_rooms=1;room1=A%2CA%2CA%2C15%2C12;sb_price_type=total;type=total&

Vaihtoehtoja majoitukselle löytyy paljon, eikä hinnat päätä huimaa :cool:
http://www.booking.com/searchresults.fi.html?aid=356980&label=gen173nr-1DCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaEiIAQGYAQy4AQfIAQ3YAQPoAQGoAgM&sid=0abc1d0d608459a00fe600f2c5288fb7&dcid=1&age=12&age=15&checkin_monthday=17&checkin_year_month=2016-11&checkout_monthday=20&checkout_year_month=2016-11&city=-534433&class_interval=1&group_adults=1&group_children=0&hlrd=0&label_click=undef&no_rooms=1&order=price&review_score_group=empty&room1=A&sb_price_type=total&sb_travel_purpose=leisure&score_min=0&ss=Varsova&ssb=empty&ssne=Varsova&ssne_untouched=Varsova&track_sas=1&lsf=ht_id%7C201%7C832&unchecked_filter=hoteltype

Kisapaikka, Ptak Warsaw Expo sijaitsee n.30km Varsovan ydinkeskusta:
http://warsawexpo.eu/en/
Kisa järjestetään ison autonäyttelyn yhteydessä, joten näkyvyyttä on luvassa. Messukeskus on keskisen-Euroopan suurimpia.

**HUOM!!**Perustin Facebookiin avoimen ryhmän EOS-sarjasta kiinnostuneille. Liittäkää kaikki kisoihin lähtevät itsenne jäseneksi. Ryhmässä jaetaan tietoa ja vinkkejä kisojen osalta. Näin saamme houkuteltua Suomesta uusia kuskeja kansainvälisiin kisoihin mukaan! Ryhmä löytyy nimellä TeamFinland@EOS
https://www.facebook.com/groups/1574579952843602/

3
Kilpailukutsut / Vs: Kyytiä kisoihin tarjolla / tarvitaan
« : 14.06.16 - klo: 12.10 »
Tere!

Alustavasti tiedustelen:

Olisiko se kuuluisa Joku halukas ajamaan henkilöauton Vaasasta Maastosarjan/PM osakilpailun jälkeen PK-seudulle?

Polttoainetta ei luonnollisesti tarvitse maksaa, vain sakot :)
Palkkioksi voin tarjota sapuskat sekä iloisen mielen.

Juoppokuskia en ole vaille. Ajan mahdollisesti itse toisella autolla perässä. Asia selviää perjantaina 17.6.

Voimassa oleva ajo-oikeus vaaditaan.

Lisätietoja yv tai henri.virta(ätti)live.com

4
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 05.10.15 - klo: 13.47 »
Moi!

Blackbox sopii tuohon autoon kuin se kuuluisa nyrkki silmään.

Parhaiten sen saa siihen siten, että johdot lähtevät suoraan taaksepäin. Näin myös johdot jää lyhyemmiksi ja painoa  säästyy  :grin: ja jää myös eniten tilaa vastarille.

Tuplateippi on syytä olla, vähentää säätimeen kohdistuvaa iskua auton pohjatessa.

Hommaa vaan kunnollista teippiä niin pysyy kyllä.

Palvelevasta RC-liikkeestä saa servon kiinnitykseen soveltuvaa kaksipuolisteippiä, sellainen kyllä pysyy.

-Henkka

5
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 28.05.15 - klo: 07.33 »
Moi!

Mulla myös nelirattainen boxi alkuperäisen ohelle.
Mä kasasin sen alkuperäisellä b5m teräksisellä akselilla 91425. Tuo tarvii lisäksi spacerin 91426.
Suosittele ottamaan suoraan koko laakerisarjan, niin siitä jää sitten varalle hyvin joka kokoa, ei jää ajot laakerivian takia. Esim Avidin sarjaa löytyy Hobbyfactorysta.

Kaikenkaikkiaan checklist erillisen, täydellisen boxin rakentamiseen:
4ratas boxi:
91552 kuoret
91425 akseli
91426 spaceri
91011 idler shaftx2
91429 idler gear x2
25237 idler bearing x4
91435 ratassuoja
91547 motor plate
Akselin laakerit 5*12*4
Diffi, itse tein ratasdiffillä 91461 +öljy 5452
Slipperi, omani tein kokeeksi VTS Slipperillä.
Huomioitavaa myös, että nelirattaisen boxin kanssa ohjeistetaan käyttämään 81 spurria. Toki varmasti ei ole kiveen kirjoitettu tämä.

Noilla kilkkeillä pääsee vauhtiin. Katsotaan jahka radalle asti pääsee, onko noissa eroa auton vauhdin suhteen  :grin:

6
Hyvä Jori ja apulaiset :smiley: Siivotkaa maton palaset kanssa pois sieltä... muuten jätän tulematta :kiss:

Jättäkää eläkeläiselle punainen matto oven suuhun niin löytää perille  :afro:

Tsempit myös talkooporukalle, kisojen tekijöitä ei ole koskaan tarpeeksi, RESPECT!

7
Tulokset / Vs: Winter Jumps #4 Nokia -tulokset
« : 15.02.15 - klo: 21.20 »
Kiitokset järjestäjílle oikein onnistuineista kisoista. Olihan taas hauskaa!

Mun mielestä tämä aikatauluformaatti oli hyvä. Ainahan se ei ole ideaali pidemmältä tuleville ja siinä onkin vaikea miettiä kompromissiä. Mutta yksi asia mikä on kaikille sama ja mun mielestä erittäin toimiva, niin tuo reseed. Alkuerissä oli ainakin omassa erässä tosi tiukkaa vääntöä ja monta ukkoa kokoajan sekunnin sisällä.
Tästä johtuen ei myöskään ollut ongelmia nopeuseroista johtuen, koska erät oli tehty päivän vauhdin, eikä sarjataulukon mukaan. Reseed ehdottomasti jatkoon!

Kisa osaltani meni odotusten mukaan, alussa näytti jopa siltä, että vauhti riittää A-finaaliin, mutta poijjaat vaan pystyi parantamaan vauhtia reilusti enemmän. Itse lähinnä pystyin parantamaan vain omaa ajoa, mutta sitäkään en tarpeeksi, joten paikka löytyi B 2.ruudusta.

Finaaleissa oli tosi tiukkaa vääntöä ja virheet oli aika kalliita. Monta kertaa olin ihan purjeessa, vuoroin Ylisen ja Uotilan kanssa, mutta ajo oli tosi rehtiä ja lopulta kahden voiton turvin vein B-finaalin.

Kiva oli huomata, että "vanhalla" perämoottori autolla vielä ehtii; Vika finaalirundin kolmanneksi nopein bestlap  :afro:

Nähdään Lappeenrannassa!

-Henkka

8
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 13.02.15 - klo: 16.43 »
Hou!

Mites noin alupalikoiden osalta, onko jengillä mielipiteitä mitä kannattaa päivittää....ohjaus, takahubit, tappien tuet yms? Ratasdiffi/kuuladiffi ja 3/4-ratas osalta jo perusteluja on mutta onko muuta major setup tai layout nippelitietoa jaettavaksi?

9
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 14.01.15 - klo: 17.35 »
Yksinkertaisesti:

Tapered: männän toinen puoli on kartion mallinen. Mäntä liikkuu herkemmin kartion suuntaan.
Flat: Männän molemmat puolet on tasaisia.

Yleisimmin käytetään kartio puoli alaspäin. Tällöin iskari palautuu nopeammin jouston jälkeen. Saman ilmiön tietysti saa aikaiseksi reikiä lisäämällä/kasvattamalla, mutta silloin menetetään "packia" mitä tarvitaan taas hyppyreissä. Eli tapered mäntä tarjoaa kompromissin.

-Henkka

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 21.12.14 - klo: 14.31 »
Hahaa!

Aina yhtä viihdyttävää, aiheesta riippumatta  :smiley:

Mutta fakta on se, että meikäläinen on kyllä tässä asiassa Führerin (ajo)linjoilla..

Hassumpaa olisi jos videon hahmot olisi saaneet inspiraatiota kerhon oikeista harrastajista..eiku hetkinen vai onko sittenkin....  :grin: :wink: :afro: :afro:

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 26.06.14 - klo: 13.30 »
Eilen krossirata oli hyvässä ajettavassa kunossa. Sopivan kostea pinta eikä reikiä, very nice!

Kerhoaktiivit oli samaan aikaan levittämässä pitoainet....eikäkun siis myrkyttämässä rikkakasveja, mikä on ihan hyvä ettei tule the Ring lisänimeä; Green Hell!  :cool:

-Henkka

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 24.06.14 - klo: 16.59 »
Krossirata ajokunnossa?

Tämä kyllä kiinnostaisi kovasti meikäläistäkin.

13
Hah, lahjattomat reenaa! :tongue: Meikäläinen tulee lauantaina suoraan eka alkuerään ja mulla on salainen ase mukana :afro:

14
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2
« : 14.04.14 - klo: 09.57 »
Moi!

Nyt on WJ kausi saatu pakettiin.
Omalta osalta talvi jäi hieman torsoksi, vain 4 kisaan pääsi mukaan.

Autonahan palveli loppuun asti luotettava B4.2 FT mikä osoittautui jälleen oikeaksi valinnaksi.
Kiitos Matille ja koko RCM:n porukalle tuesta ja avusta, kesällä jatketaan!

-Henkka

15
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 14.04.14 - klo: 09.48 »
Moi!

Nyt on eka kisa alla.

Metrejä ennen kisaa oli tikkurillassa ajettu parina iltana 5 akullista sekä perjantaina Model Expon treeneissä pari akkua, joten aikalailla ilman ennakko-odotuksia lähdin kisaan. Tähtäin selkeästi on kesän kapinoissa nelkun osalta.

Kuitenkin jo lauantai aamun treeneissä huomasin, että ihan perusajolla tulos voisi riittää korkeallekkin.

Pari pientä muutosta setuppiin tein, takana löysempi jousi ja edessä 2mm prikkoja sisälinkin alla.

Alkuerät meni omalta osalta hieman pieleen ajovarmuuden ollessa kateissa, virheiden siivittämänä jo tutuksi käynyt BQ! :afro:

Finaaleissa odotettavissa oli tiukkaa vääntöa Oskarin ja Aromaan kanssa, alkuerien perusteella ainakin.
Eka finaalissa jännää riitti hieman liikaakin ja oma kasetti petti ja nauha oli solmussa jo parin minuutin jälkeen, se siitä.

Kaksi vikaa finaalia meni sitten toivotun laisesti, oma pää kesti paremmin ja sain ajella suht rauhassa, pienten virheiden myötä meinasi Aromaa tulla liki.

Autoon olen todella positiivisesti yllättynyt. Autoa on helppo ajaa lujaa, tuntuu ettei rajaa tahdo tulla vastaan :cool: Auto käyttäytyy joka tilanteessa rauhallisesti ja reagoi loogisesti.

Mielenkiinnolla odotan kesää  :wink:

-Henkka

16
Täällä ollaan sisäänkäynnillä. Onko liput nimellä vai tuoko joku, kun on tuo tasatunnein sisäistyminen?

17
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 25.02.14 - klo: 12.00 »
Ja 1:1 maailmasta jos hakee vastineen; ei ole F1-autoissakaan pakkia.

Totta on, että kolareita tulee myös etupäinperin ajellessa, mutta vähemmän jos radalla ei peruutella.

Ja hyvä pointti myös tuo ajotaidon kehittäminen; virhettä ei voi kuitata sormen liikkeellä vaan vaatii jalkautumista.

18
Iso kiitos myös täältä suunnasta lupsakalle Joensuun porukalle hienosta ja mukavasta kisasta.

Molempina päivinä oli tiukkaa, mutta rehtiä kilvanajoa. Pikkuset sateet ei haitannut ajamista ollenkaan, rata jopa parani kastuttuaan hieman. Tälläinen ominaisuus on hieman kadehdittavaa, hienoa työtä!

Onnittelut Goldille, olet Mestari X 2!

Kiitos myös koko Maastosarjan osalta kilpakumppaneille ja kaikille kisoja järkkäämässä olleille henkilöille ja tahoille. Toivottavasti nähdään talven kisoissa.

-Henkka

P.S. Aika lujaa osaa apinat näemmä ajaa pikkuautoa  :tongue:

19
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 06.08.13 - klo: 20.37 »
No tuossapa meikäläisen setuppi Lavangosta.

Tuohon päädyin vasta B-finaalissa. Jos olisin uskaltanut muuttaa autoa alkuerien aikana, kun bluegroove muodostui, uskon että jopa meikäläinen olisi ollut A-finaalissa. Finaalissa auto oli todella helppo ajaa lujaa, tämä huomattiin myös radan reunalta.

-Henkka

20
Käytännön asiaa:

Onko jonkun Oulun keskustan suunnalla majoittuvan kyydissä tilaa yhdelle ihmiselle ja parille autolle lauantaina ja sunnuntaina kisapaikalle ja pois?

-Henkka


21
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 25.05.13 - klo: 18.07 »
Nyt on ensikosketus uudella B4.2 otettu.

Reenaamaan on turha ruveta, eli suoraan Joensuun SummerJumps kisaan  :afro:

Jo ensi akusta lähtien auto teki vaikutuksen helppoudella.
Vaikka rata oli todella pölyinen ja melko pomppuinen, oli autoa helppo viedä, se käyttäytyy pompuissa ja hypyissä todella rauhallisesti. Vertaan edelliseen B4 autoon.

Pakettisetuppi  antoi erittäin hyvän pohjan todella liukkaalle radalle.
Oikeastaan slipperin ja diffin säädöillä pelasin pelkästään.
Goldi on kyseisesllä radalla autolla tahkonnut eikä autoissa suuria eroja ollut.
Peteltä sainkin hyvää perspektiiviä autoon ja alkuerissä ajo onnistui hyvin antaen finaaliin 2. ruudun. Finaaleissa hieman toisten epäonnen myötä sain tuon sijan myös pidettyä.

Autosta jäi todella hyvä fiilis ja innolla odotan jo Vaasan kisaa, siellä rata tullee olemaan melkolailla erillainen.

Petelle kiitos vinkeistä, kartiomännät meni hankintalistalle  :wink:

-Henkka

22
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 16.03.13 - klo: 07.18 »
Onko tänään kukaan jäämässä paljonkin 18 jälkeen pitämään rataa auki?
Itse pääsen vasta 17 jälkeen tulemaan.

-Henkka

23
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 22.11.12 - klo: 22.39 »
Onkohan huomenna perjantaina mahdollisesti rata avoinna ?

Nimenhuudossa ei näy vielä osanottajia.


24
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« : 06.07.10 - klo: 08.53 »
Sähkökrossikisoissa on ollut ammoisina aikoina käytäntö, että rata muokataan uuteen uskoon ennen kisaa, jolloin sitä ei ole kukaan treenannut metriäkään. Esimerkiksi ajosuunnan muutos, ja sen vaatimat muutokset hyppyreihin saa hyvällä talkooporukalla tehtyä ripeästi. Kaikki jotka ajoi Ulappatorin radalla talvella, muistavat mikä oli vaikutus pelkällä ajosuunnan muutoksella.
 
Tuon on yksi vaihtoehto.

Mutta tehdään niin tai näin, niin aina siellä on samat "loordit" kärjessä! :afro:

Sattumaa? Ei vaan, yksinkertainen fakta, että ajamalla paljon, oppii paljon.
Ei kai kukaan kiellä ajamasta muilla radoilla muutenkin kuin kisa viikonloppuina?

Toki perjantai treenillä saa auton säädettyä kyseiselle baanalle hyväksi ja oppii löytämään ne ajolinjat. Mutta ne jätkät, jotka aina on kärjessä, ajaa kyllä joskus muulloinkin kuin perjantain treeneissä.

Itsekkin olen sen kannalla, että asiasta tehdään sääntöihin merkintä, jolloin kaikki voi noudattaa yhteistä linjaa ilma näppisrallia ja harrastaa löysemmällä pipolla!

-Henkka

25
Nyt kyllä alkaa vaikuttaa pelottavan katkeralta tää touhu.
Puolin ja toisin osoitellaan sormella ja valitetaan.

Jos sanotaan, että rata on auki treeniä varten, niin olisi suotavaa, että on.
Tarpeeksi kuuliainen harrastaja ei olisi mennyt aidan yli, jos vaikka on pelkona menettää radan luvat tjsp.
Tästä on ollut aiemminkin puhetta, että ratoja hoidetaan talkoo/vapaaehtoispohjalta. Tällöin kaikkea ei voi vaatia, mutta eikös olisi reilumpaa sanoa, että portti saattaa olla kiinni?

Ja mitä tulee radan kuntoon, niin eikös se ole kaikille sama? Miksi jokaisen radan pitäisi olla samanlainen? Turistissa on suotavaa, että on tasanen baana, mutta nämä on crossikisat!

Mä alan pikkuhiljaa olemaan sen kannalla, että rata pannaan remonttiin viikkoa ennen kisaa, jolloin sitä muutetaan tarpeeksi, ettei kukaan saa kohtuutonta kotikenttäetua. Perjantain treenit vois sitten järjestää niille jotka lupaa A-finaalipaikan olevan siitä kiinni  :police:

Toivottavasti saadaan nämä kisat vietyä kunnialla läpi hyvässä kelissä  :afro:
Ja Salon porukalla riittää tarmoa järjestää kisoja myös tulevaisuudessa.


Samaan hiileen jätkät!




-Henkka

26
Radiolaitteet / Vs: KO Propo EX-10 Eurus 2.4GHz SS
« : 30.06.10 - klo: 11.10 »
Kahvan joo saa sopimaan isompaan kouraan vaikka Grippiteipillä.
Tuo liipaisimen etäisyyssäätö löytyy myös vanhasta KO:n mankasta, vaikka onkin vain 2D niin silti ihan loistohomma.

-Henkka

27
Radiolaitteet / Vs: KO Propo EX-10 Eurus 2.4GHz SS
« : 30.06.10 - klo: 10.37 »
Ittellä käytössä vielä 40Mhz KO Radio, kohta 10v ikää.
Laatu on kyllä hyvä, ei kertaakaan ole ollut radiohäiriöitä eikä pätkimisiä.
Toimii kuten sopia odottaa. 2.4Ghz vehkeestä en osaa sanoa, luulisi laadun säilyneen.

Ainoa ja itse asiassa hyvin suuri miinus näyttää edelleen olevan tuo näyttö.
Kaikissa valikoissa käytössä lyhenteet, eikä radion valikoissa liikkuminenkaan ole kaikkein loogisinta. Mutta jos on halukas kantamaan manuaalia mukana, niin on loistava lähetin.

Jos miettii tämän hetken huippuradioita, ei niistä taida yhdestäkään puuttua juuri tärkeitä toimintoja. Itellä ainakin radion valinnassa painaa silloin eniten käyttömukavuus, Esim, miten radio sopiin omaan lapaseen.

-Henkka

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 27.06.10 - klo: 21.02 »
Mä olin ajamassa sähköautolla  :afro:
ja ihan hyvä, ettei ollu sähköä, auto sai ihan tarpeeksi mailaa jo kotona ladatuista akuista  :police:

Hyvin näytti starttiboxit vielä pyörivän varikon 12V:lla,
mutta kai sekin akku joskus loppuu.

-Henkka

29
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 26.06.10 - klo: 19.45 »
Onkohan huomenna normaalisti radalla sähköä tarjolla, vai onko vielä sähkökatko?
-Henkka

30
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 24.06.10 - klo: 12.09 »
Vaikuttaako Juhannus viikonlopun aukioloihin?

Sivuja: [1] 2 3