Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pera8x

Sivuja: [1]
1
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 01.04.13 - klo: 12.16 »
taas kyrvähti tulppa sillain, että päästää paineet läpitte. mikähän tota aiheuttaa? onko noi firepowerin tulpat ihan paskoja, vai onko koneessa liikaa puristuksia, kun se toinen kannentiiviste prikka on otettu pois, vai mistähän mahtaa johtua? ei viittis joka päivä ostaa kympillä tulppaa, tekee kuukaudessa ja 300€ pelkät tulpat..

2
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 31.03.13 - klo: 10.26 »
tässä nyt parin kuukauden verran ajellu tollasella DBC 2.0:lla ja ajattelin pistää tänne vähän vinkkejä uusille harrastelijoille, miksei vanhoillekkin. itse tosiaan uus harrastelija koko touhun parissa. joskus viistoista vuotta sitten mulla oli kyoshon joku sähköpeli 1/8 koossa, mutta sillon en noista niin tienny, enkä enää muista edes autosta juuri mitään. nyt kuitenkin syttyny kipinä uudestaan ja ostin sitten tollasen dbx:n. puolitoista gallonaa takana ajoa ja jonkun verran säätämistä ja harmiakin on matkassa ollu.

ihan alkuunsa, kun ostin auton ja sain sen sisään ajettua ja pääsin kunnolla vasta ajaan ja säätään, niin vekotin kesti 2 päivää, kunnes pienestä hypystä tekikin temput ja radiot lakkas vastaamasta. noo, auto kirmas täyttä kyytiä naapurin pihaan, mistä sitten hyppäs lumikasasta umpi hankeen, missä vinku edelleen kaasu pohjassa ehkä n. 3-5 sekunttia ilman mitään vastusta, kunnes kone lopulta kajahti. itse en kerinny tekeen muuta, kun juosta autolle ja sitten se jo hajoskin. noo, auton kanssa kyosho kauppaan ja vikaa/mahdollista takuuasiaa selvitteleen. parin päivän päästä soittelivat, että vika oli paristotelineessä. paristot, taikka paristo oli päässy sen verran tärähtään, että oli syntyny kontakti häiriö, jollonka virta ei kulje autossa minnekkään. näin ollen fail safekaan ei toiminu. oli siis kiertokanki revenny alapäästään ja matkallaan survonu männän helman ja täräyttäny vielä lohkoonkin halkeeman. uus lohko, mäntä, sylinteri ja kiertokanki matkaan ja taas mennään. ja nyt ostin sitten vielä sen akkupaketin sen naurettavan patteritelineen tilalle, ettei enää pääse käymään vastaavaa.

auto kasaan, sisäänajoa suoritteleen. tällä kertaa sain auton käymään, tsekkasin, että käy nätisti ja seokset on sopivasti rikkaalla. tupakin verran sitä siinä kattelin ja ajattelin, että jääkööt siihen pöristeleen keskenään ekan tankillisen. menin siis sisälle kahville odotteleen. jossain kohtaa sitten kone onkin sammunu. menen sisälle ja vetäsen narusta. mitä p****a! kone on leiponu kiinni?!? ihmettelen, että miten voi, ei rc:n männänrenkaattomat moottori noin vaan leivo kiinni. noo, auto sisiin ja kansi pois. mäntä oli jumittunu lähes yläkuolokohtaansa. pikkasen naputtelua männän päähän ja narusta vedellen sain koneen taas pyöriin. kone oli vaan ulkona pakkasessa käyny niin kylmänä, että oli liiankin kireä pyörimään ympäri pakkasessa. tästä sitten viisastuneena vähän esilämmittelyä koneelle ja sitten ulos käyntiin takas. ei siis hajonnu mitään tällä kertaa. nyt homma jatku paljon paremmin. ja sain koneet sisäänajettua ja pääsin taas rällästään.

sitten onkin riittäny vaan ajoa tuon puolentoista gallonan verran ja tietty pikkasen säätöä ja muuta räpläämistä. sellasia havaintoja olen tehny, että tossa autossa ei ole diffeissä mitään öljyä uutena. pienet nökäreet vaan vassua. laitoinkin sitten sinne joka diffiin 7000 öljyt, milla luonne muuttu paljon enemmän agressiiviseks ja muistuttaa enemmän nelivetoa.

voimaa tästä laitteesta ei sinällänsä puutu, mutta ainahan sitä olis kiva olla lisää. yks perjantai ilta sitten autotallissa kaljotellessani ajattelin tutkia auton pakaria. purin pakoputken ja ihmettelin vähän rakennetta. mielessä kävi, että eihän tällänen voi toimi ollenkaan ja poistin sieltä sen kartion ja paisarin sisällä olevan putken pätkän. sitten vaan putki nippuun ja testaan. luonne muuttu aika paljon. alapäästä hävis jonkun verran vääntöä, mutta keski- ja ylä alueelle tuli lisää paukkuja. samaan syssyyn poistin toisen kannentiivisteen. nyt tuntuu, että auto kyllä kulkee ja naukuu ihan riittävästi.

yhtenä päivänä olin kaverin kanssa ajelemassa soramontulla. siinä kerettiin rällästään ehkä tankillinen, kunnes sitten jyrkkään kivi/hiekka kasaan ylämäkeen oli auto menossa ja siitä sitten tapahtu jotain. tapahtu rc kuskin painajainen uusimiseen! radiot ei vastaa mihinkään ja auto painelee omille teilleen. tällä kertaa ei ollut kaasu pohjassa ja auto päästeli ehkä n. 30km/h. sinne se veteli kasan päälle, käänty siellä jotenkin takas alamäkeenpäin ja sitten suoralle. n. 50m. päästeli tasasella ja me juosten perässä, kunnes lopulta törmää kiveen, lentää katolleen ja huutaa taas melkolailla. lopulta pääsen autonluokse ja tukin pakarin ja auto sammuu. sitten vikaa ihmetteleen. mitään ei hajonnut ja syypääksi koko touhuun oli ilmeisesti se, että joku kivenmurikka oli tökkässy auton virtakatkasijan ON ja OFF asennon puoleen väliin, mutta kuitenkin sillain, ettei taaskaan virta kulkenu. säikähdyksellä selvis ja taas pääsi jatkaan.

näiden viritysten jälkeen mennyt 2 kappaletta tulppia lyhyessä ajassa. ensimmäinen suli jotenkin puhki. en oikein tiedä, että mitä siinä tapahtu, mutta kaikki puristuspaineet karkas tulpan läpi taivaan tuuliin ja koneet tietenkin taas sammu. alkuunsa oli vähän ihmettelemistä, mutta sitten, kun vika selvis, niin pääsi taas jatkaan pelkällä tulpan vaihdolla. sitten toinen tulppa lakkas vaan hehkumasta. eli uutta tulppaa taas kehiin.

eipä tässä muuta. kallista harrastamista ollu ainakin meikäläisellä, mutta sitäkin hauskempaa. kunhan ajattelin vähän kertoilla kuinka kyseinen auto on toiminut.

Sivuja: [1]