Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Propulsion

Sivuja: 1 2 3 4 [5]
121
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 19.13 »
Höhöhöhöhö, latausvirta 350mA, ei oo ihme, että lataus kestää:) 3000mAh/350mA=n. 8.5h

Eli se mukana tuleva laturi on täysin mitääntekemätön suomeksi sanottuna.

122
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 17.08 »
Njoo, ihan kaikki on hankittava alusta pitäen, mitään ei ole valmiina. Slash 4x4 ja Graupner 14plus oli tuossa jo yhtä klikkausta vaille tilattuna, mutta jäin sitten vielä odottamaan, josko kohtaus menisi ohitse;)

123
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 15.54 »
Ne on kittejä tai ainakin melkein sellasia. Enemmän radalla ajoon tehty. Toki ei mitään kannata sulkea pois.

Noilla 'paremmilla' rc autoilijoilla on omia mielipiteitä näistä 'leluista'...

Joo, sen huomasin, että ovat kittejä. "Lelua" mä tässä kyllä hommaamassa olen, en mitään kisailuvehjettä. Kun ei tosiaan ole niitä ratojakaan missään lähimaillakaan.

124
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 15.43 »
Pikkuisen haistan tässä nyt jotain vedätystä, vai onko noissa hobaossa tai hong norissa jotain paljon traxxasia parempaa?

Tuo neliveto vois kyllä olla tosiaan yliveto, varsinkin näin talviaikaan...

125
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 15.06 »
Pärkkele, käyköhän tässä nyt niin, että mopo karkaa jo tilausvaiheessa ja sä saat mut ylipuhuttua tuohon 4WD Slashiin;) Onhan se kalliimpi, mutta tosiaan suoraan harjaton. Jo pelkästään se harjattoman tekniikan hommaaminen on suomenmaasta sellanen 150eur projekti vähintään, ulkoisilta mailta vähän vähemmän. Sillähän se hintaero on jo melkeen kuitattu...

126
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 14.56 »
Tuleeko tuolla perus-slashin 27MHz radiolla oikeesti kantomatka ongelmaksi? En ois ihan äkkiä uskonut!

127
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 14.47 »
Tuon harjattoman edut tiedän, mutta mikä on se juttu tuon gigaradion kanssa? Ruuhkaisissa paikoissa häiriöttömämpi varmaan joo, mutta täällä periferiassa yksin ajellessa?

128
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 14.25 »
Suoraan laskemalla joo noin, jos tuo 6h latausaika pitää paikkansa. Ja miksei pitäisi...


129
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 14.13 »
Halpaa ku saippua joo. Pitääköhän tässä vielä laittaa jäitä hattuun, tähän jos lähtee, niin lähtenee myös mopo käsistä;)

130
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 13.42 »
Jos se vakiolaturi tosiaan noin kämänen on, niin sittenhän mukaan pitää heti shopata esim. Graupner 14plus, käy sitten tulevaisuudessa LiPo-akuillekin. Ketään, joka pystyis vahvistamaan mikä laturi siinä paketissa mukana tulee?

131
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 13.26 »
Heh... Aika tuskaista tää pähkiminen. Pitääköhän vaan hakee Slash peruspaketti kotiin ja miettiä sitten myöhemmin, että mitä akkuja ja latureita yms. ostaa;) Aika halpoja kyllä tuolla hobbycityllä ainakin nuo LiPo-akut. Ja näköjään laturit on kans edukkaita. Ei taida ihan kannattaa suomesta ostaa niitä. Tuo hobbycity oli kuitenkin vissiin ihan luotettavaksi todettu paikka? Minkäslaisia toimitusaikoja sieltä on ollut?

132
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 13.02 »
No tuota 14 plussaa jo tuossa alustavasti katselin. iMAX B5 ois vähän halvempi ja sitäkin muistaisin jonkun joskus jossain kehuneen. Vaan millaisen virtalähteen se vaatii, ei taida ihan tuollainen 13.8V/2.5A riittää, vai riittääkö? Sellanen ois tuossa omasta takaa. Onkos tuollaiset erilliset LiPo-cutoffit sitten minkä hintaisia? Vai onko edullisempaa ja järkevämpää päivittää nopari samantien sellaiseen, jossa on LiPo-cutoff ja jonka perään saa sitten joskus sen harjattoman koneen? Jos siihen kuitenkin samaan rytinään shoppais yhen LiPo-akun ja laturin sille...

133
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 12.46 »
Osaakos joku arvioida kauanko tuolla paketissa tulevalla 3000mAh NiMH-akulla saa ajoaikaa? Entä onko mitään tietoa millainen laturi paketissa tulee, eli kauanko sillä kestää tuota akkua ladata. Sitä tässä vaan pähkin, että onko heti shopattava toinenkin akku ja mahdollisesti nopeempi laturi...

Vajaa 10 minuuttia todennäköisesti kestää akku. Laturista ei ole tietoa millainen tulee mukana, mutta jos arvata saa, niin arvaisin että latausaika n. tunnin.

Humdidum... 10min on kyllä melko vähän ja taas tollaset 8.4V NiMH-akut yllättävän arvokkaita. Pitikös tässä nyt sitten kumminkin heti harkita LiPoihin siirtymistä;) Toisaalta, kahdella NiMHillä sais jo sen parikytä minuuttia ajoaikaa... Toisaalta taas 8.4V NiMH ja 7.4V LiPo ei hinnaltaan oo ihan kauheen kaukana toisistaan vissiin ja tuo LiPo vienee kuitekin autoa ihan yhtä hyvin, ellei paremmin? Jaa mutta, voikos tolla vakio noparilla ja koneella ajaa LiPoilla?

134
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 12.11 »
Osaakos joku arvioida kauanko tuolla paketissa tulevalla 3000mAh NiMH-akulla saa ajoaikaa? Entä onko mitään tietoa millainen laturi paketissa tulee, eli kauanko sillä kestää tuota akkua ladata. Sitä tässä vaan pähkin, että onko heti shopattava toinenkin akku ja mahdollisesti nopeempi laturi...

135
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 09.23 »
Halvalla ois tarkoitus päästä alkuun, siksi Slash, eikä Slash 4x4. Ja Stampede on ulkona juuri korkeutensa ja siitä johtuvan kaatumatautisuutensa vuoksi. Mä tahdon ajaa muutakin kuin suoraan;) Ja Slash ennen Rustleria siksi, että Slash on vähän isompi, joten luultavasti rauhallisempi ajaa ja halvempikin se taitaa olla kun nykyään Slashiin tulee akku ja laturi mukaan. Eihän ne akku ja laturi huippuija ole, mutta kai niillä alkuun pääsee... Ja siitä motinvaihdosta, niin se on sitten sen ajan ongelma, mutta eihän tuo harjallinen vakiokone ikuisuuksia kestäne. Lähinnä huoltovapauden ja keston vuoksi ajattelin sitten joskus siirtyä harjattomaan. Eikä se lisätehokaan varmaan siinä vaiheessa enää pahalta tunnu;)

Oiskohan näin talvee ajatellen muuten järkevää shopata jotkut laparenkaat tms. heti mukaan. Tai sitten vaan jotkut "tavalliset", joista tekee nasta-/piikkirenkaat? Noilla orkkiksilla ei taida talvella päästä mihinkään? Auratuilla pihoilla ja parkkiksilla ois toki ajelu, ei oo aikomustakaan päästä syvemmässä hangessa takavetosella rässimään. Se on sitten nelivetomonsterin hommia se.

136
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.01.10 - klo: 08.05 »
Noniin, nythän on käynyt niin, että isoo (31v) lapsettaa taas;) Eli rc-autoa tekis mieli. Mulla oli joskus Kyosho Ultima ST GP, eli polttistrukki. Ei oikeen se moottorin säätöjen ja irtoilevien pakoputkien yms. kanssa säätäminen napannut, joten nyt ois sitten sähkövehkeen vuoro.

Traxxas Slash vaikuttais näin äkkiseltään sopivalta vaihtoehdolta, kun tarkoitus ois pitää yksistään hauskaa pihoilla, parkkipaikoilla ja hiekkamontuilla yms. Mitään rataa en tiedä lähellä olevan, ja vaikka olisikin niin en mä kilpaa ala tosimielessä ajamaan. Oman ajelun painopiste olis nähdäkseni enemmän ajettavuuden ja pienten siistien loikkien puolella, kuin järjettömässä lähestulkoon auton rikkomiseen tähtäävässä hypytyksessä yms. bashauksessa.

Oliskos siis tämä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-2WD-RTR-2010-Spec-103170 se oikea ja fiksu vaihtoehto, jolla aloittaa harrastus "uudelleen"? Onko jotain, mitä kannattais heti shoppailla mukaan jos tuon ostaa? Sen tiedän, että tuo moottori ei kestäne kauaa ja se kannattaa sitten korvata harjattomalla, mutta se on sitten sen ajan ongelma. Onko tuo suoraan out-of-the-box siinä mallissa, että uskaltaa näin talvellakin ajella, vai pitääkö vastaria, servoa tms. suojailla? Noparihan on suoraan ainakin roiskeveden kestävä, eikö? Niin ja mitenkäs näitten sähkövehkeitten kanssa, pitääkö jotain sisäänajoa suorittaa, vai onko se vaan virtaa akkuun ja ajelemaan normaalisti?

137
Polttisautot / Ultiman "käyntihäiriö"
« : 16.04.04 - klo: 20.38 »
Mulla on tollanen Ultima ST GP. Auto on mulle vielä uus, viime syksynä ostin ja en oo sillä kauheesti vielä ajellu. Koko ajan se on tuntunu jotenkin nuhaselta... Lähtee paikaltaan kuin lehmä makuulta eikä huiputkaan oikeen vakuuta. Polttoaineen ostin jo uutta kun vanha oli jotain 2v wanhaa. Vaihdoin samalla 10% --> 16%. Säätelin auton ja tein pakoputken ja lohkon väliin tiivisteen yms. Suorituskyky paranikin hieman, eli ilmeisesti se vanha polttoaine ei ollu enää parhaassa vedossaan.

Tänään kun olin ajelemassa, niin pakoputki alkoi taas piru irrota, mun ruuvilukite ei pitäny jostain syystä. Juuri ennenkuin putki oli niin löysällä että tankista hukku vastapaine alko ultima kulkea kunnolla. Paikaltaan lähettiin sutien ja huiputkin alkoi vakuuttaa. Välillä kuitenkin palattiin taas vanhaan surkeeseen kulkuun. Vain hieman tämän jälkeen putki olikin sitten jo niin löysällä että polttoaineen saanti loppui.

Pääneula on ~1.5 kierrosta auki ja hehkuna on ilmeisesti auton mukana tullut, itse en sitä ainakaan ole vaihtanut.

Nyt kysynkin että miksiköhän kulku on ollut tähän asti niin surkeeta... Onkohan tuo pakoputki tukossa vai onko mulla vaan säädöt liian rikkaalla, vai oiskohan kaasarissa jotain tukosta.

Antakaahan nyt kokeneemmat ohjeita ja vinkkejä että miten tuota ongelmaa lähden tutkimaan ja mistä vikaa etsimään! Ja mitenkähän nuo pakoputken ruuvit sais pysymään kireellä? Onko mun lukite liian löysää kamaa, vai jäikö vaan liian likaseksi kierteet? Kuinka hentosella lukitteella niitten kuuluis pysyä?

138
Eli sä olet tosta jostain Kotalan-Pohjaslahden paikkeilta?

No mä olen jo vähän "yli-ikänen" leikkimään pikkuautoilla, 25v ;)

139
Vilppulasta olen siis itse. Pienten matkojen ajelu silloin tällöin ei ole ongelma, mutta Virrat alkaa jo olla vähän kaukana. Kun ei tuu ees alkukodissa lähettyä käymään kovin usein, niin mitenkähän sitten ajelemaan... ;)

140
Eli löytyykö Mänttä-Vilppula-Ruovesi-Keuruu-Jämsä alueelta tai lähiseudulta harrastajia? Missä käytte ajelemassa ja milloin ja silleen. Yksin ei oo niin kauheen kiva pärräillä pitemmän päälle... Hallissa on kai rata ja siellä jotkut käy ajelemassa, mutta rata ei kai ole mikään huippu ja mitään vakituisia ajoaikoja ei kai ole?

Ilmoittakaa itsestänne! Sovitellaan ajoaikoja yksiin ja suunnitellaan vaikka rataa johonkin!

Itselläni on Kyosho Ultima ST GP, eli polttis stadium trucki, mutta hauskanpitomielessä ei varmaan ole väliä mitä autoja muilla on, kunhan nyt buggyjä, truckeja tai monstereita että sopii samantyyppinen maasto kaikille;)

141
Mulla ainakin alkaa samassa autossa kaasuservo runksutella kun laittaa hehkua kiinni, sitten kun hehku on kunnolla kiinni, niin runksutus loppuu...

Sivuja: 1 2 3 4 [5]