Kirjoittaja Aihe: Cen Genesis Racing!  (Luettu 157688 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #630 : 26.12.06 - klo: 22.39 »
takuusta en tiedä mitään enkä lukitteista mutta kuumentamalla kolvilla/ kuumailmalla voit saada ne vielä auki
tai sitten poraat varovasti dremelillä auki sen kuusiokolon aavistuksen pienemmällä kuin lukitusruuvi, olen joutunut joskus vastaavaan tilanteeseen ja sillen on onnistunut

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #631 : 26.12.06 - klo: 22.47 »
Kuumailmalla kokeilinkin heti kun tuntu niin tiukalta. Täytyypä kokeilla vielä kolvilla.

Edit: Ny lähti ku löin semmosen meisseli hässäkän varsaralla jossa vaihdettavapää, niin tommosen torxin saman kokonen ku toi kuusiokolo avain. Ymmärsittekö sekavn sepustukseni :lol:  No ei se mitään en minäkään.
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #632 : 26.12.06 - klo: 23.29 »
Yksikään takuu ei korvaa mitään käyttäjän torsteilua.

Ja koska on vieläpä nylppääntyny ruuvit niin voisin väittää että on ollut joko vanhat työkälut tai sitten muutenvaan huonot... Eli varmastikin tällaiset L malliset kuusiokolo avaimet.

Kannattaa panostaa se muutama kymppi kunnollisiin rc autovalmistajien työkaluihin... ne maksavat itsensä nopeasti takas.

Hyviä on esin Hobao ja Hydy Profitool työkalut...
Eikä ole hinnalla pilattuja.

Niistäkään ei tarvitse kuin tärkeimmät... 2mm ja 2,5mm... tietysti hyvä olisi olla olemassa 1,5mm myös.
Eli parilla kympillä saa työkalut joilla aukeaa ruuvit, jotka eivät pyöristä kantaa ja jotka myös kestävät kauan.

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #633 : 27.12.06 - klo: 01.21 »
Just joo semmonen L-mallinenhan se oli joka tuli auton mukana. Oishan mulla ollu kunnollinenkin mutta en mustanut. :?  Mutta myöhästähän se oli pyllistää kun hätä oli jo housuissa. :lol:  Täytyypä ensi kerralla miettiä vähän ennekun "torsteilee" Kiitos *HOKE* :wink:
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa Protokola

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #634 : 27.12.06 - klo: 18.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Alffi"
Miten sulla Protokola kun luin että vaihdoit tonne takadiffiin ton jointin "ulostulon" oliko punasella lukitteella diffi kasassa? Miten suostu aukeemaan?


Oli joo lukitteella kasassa mutta mulla ny sitten tais olla ne kunnon työkalut kun aukes ongelmitta kaikki ruuvit... 8) Mulla on semmonen lyhkänen meisseli mihin saa vaihettua torxi, kuusiokolo tai tavan meisselikärkiä... Makso jottain parikymppiä...
Genesis GST

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #635 : 28.12.06 - klo: 03.04 »
No nyt tossa päivällä katkes sieltä perästä se toisen puolen ulostulo reiän kohdalta poikki. Ja nyt sitä tässä rassannu auki ja semmosella vaihtokärki meisselillä just, eikä auennu vaikka lämmitin niitä ruuveja on, kyllä semmoset lukitteet taiwanin poika laittanu sinne, että HUH. Ei muuta kun vasaralla hakkaat taas ruuvipenkin päällä torxia siihen kantaan. Jotenkin vielä niin pehmosia ne ruuvin kannat. Aina joutu vaan isontaan torxia. Yhtä ruuvin kantaa joutu jopa poraamaan, että sai isomman torxin käymään siihen, no sekin aukes mutta katkes sitten porauksen takia kanta poikki. Noh kait sen tyngän sitten aikanaan saa pihdeillä pois.

Että näin torsteiltu tänään kotona :lol:

Mutta mistähän noita ruuveja sais tilattua kun ei taida noista rc-kaupoista pelkkiä ruuveja saada? Se koko on 3 * 10mm .
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #636 : 28.12.06 - klo: 10.14 »
http://www.jp-nitroracing.com/verkkokauppa/index.php?sivu=tuotteet&kategoria=Tarvikkeet&alakategoria=Titaaniruuvit

Tilaa jartsalta titaaniset ruuvit niin ei tarvitse murehtia pehmeitä kantoja.

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #637 : 28.12.06 - klo: 11.11 »
Titaaniset on keveitä mutta en ole varma onko kesto kovinkaan paljon tavallisia parempi. Kyllä niistäkin saa kannat helposti solmuun

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #638 : 28.12.06 - klo: 11.46 »
Kiitti tiedoista.
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #639 : 28.12.06 - klo: 12.19 »
Ymmärtääkseni niin tit ruuvit sisältää alumiinia ja sen takia eivät sen kestävämpää kuin mikä tahansa metalli ruuvi.
Kyllä ne mustat ruuvit ovat ne parhaat.
Jerzi

PS Medium ruuvilukite on rc autoissa tarpeeksi pitävä :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #640 : 28.12.06 - klo: 14.05 »
titaniruuvit kestää huonommin mutta ne on kevyemmät. Ei kannata käyttää iskarin yläpäissä eikä ohjauslinkeissä, eikä moottorikiinnityksessä.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #641 : 28.12.06 - klo: 15.27 »
Joo sinistä medium lukitetta ite käytänkin. Oli vaan tehtaalla laitettu joka paikkaan sitä punasta hard lukitetta.

No mistäs niitä tavan mustia ruuveja saa?
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #642 : 28.12.06 - klo: 15.44 »
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #643 : 29.12.06 - klo: 14.16 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Ymmärtääkseni niin tit ruuvit sisältää alumiinia ja sen takia eivät sen kestävämpää kuin mikä tahansa metalli ruuvi.....

Yleisimmässä titaaniseoksessa 6Al4V, on alumiinia nimensä mukaisesti 6% ja vanadiumia 4%.


yleisesti titaanin paino suhteessa teräkseen on n. 60% teräksen painosta.

Lainaus käyttäjältä: "JQ"
titaniruuvit kestää huonommin mutta ne on kevyemmät.....


Titaanin (yleisimmin koneenrakennuksessa käytetyn 6Al4V) murto- ja myötölujuus on suurlujuusterästen luokkaa >900 MPa.
Verraten esimerkiksi normaalin 8.8 teräspultin lujuuteen 640 MPa, rakennetitaanin lujuus on aivan toista luokkaa.

Linkki aihetta käsittelevään artikkeliin:
http://butler.cc.tut.fi/~juhan/2004s/metallit/L10_web.pdf
Power-Save-Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #644 : 29.12.06 - klo: 17.04 »
On tullu huomattua että joissain rc autoissa normaaliruuveina käytetään 10.2 ruuveja... Mikä on näiden lujuus verrattuna titaaniin?
Itse hommaan aina 12.9 ruuveja jotka on todettu ainakin erittäin hyviksi kaikissa kohteissa.
Ja jälleen... mikähän 12.9 tavaran lujuus olis?
Googlehan tämän mitä todennäköisemmin kertoisi, mutta kun tuntuu olevan täällä tietävää porukkaa niin otetaan tieto tätä kautta niin saadaan se muillekkin asiasta kiinnostuneille esiin.

Omakohtaiset kokemukset ovat että ainakin HoBaossa ja Xray polttiskrossareissa on ihan kunnon tavaraa ruuvit.
Reiskassa ainakin jopa näkyy isommissa ruuveissa 10.2 merkintä...
Liekö sitten jopa kaikki ruuvit molemmilla merkeillä samaa tavaraa...?
(muiden merkkejen ruuveista ei tarkempaa kokemusta joten...)

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #645 : 29.12.06 - klo: 17.18 »
Muakin kiinnostas nuo lujeedet. Paljonko on esim. tuo 10.2 tai 12.9 jne..
Traxxas Revo 2.5

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #646 : 29.12.06 - klo: 17.27 »
Minun käsittääkseni se luku tarkoittaa vetomurtolujuutta neliömillimetriä kohden.

Esim. jos sulla on millin paksuinen ruuvi ja sen kannassa lukee 8.8 tarkoitaa että, se kestää 8.8kg suoraa tasasta vetoa.

Korjatkaa jos, olen väärässä.
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #647 : 29.12.06 - klo: 17.41 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
On tullu huomattua että joissain rc autoissa normaaliruuveina käytetään 10.2 ruuveja... Mikä on näiden lujuus verrattuna titaaniin?
Itse hommaan aina 12.9 ruuveja jotka on todettu ainakin erittäin hyviksi kaikissa kohteissa.
Ja jälleen... mikähän 12.9 tavaran lujuus olis?
Googlehan tämän mitä todennäköisemmin kertoisi, mutta kun tuntuu olevan täällä tietävää porukkaa niin otetaan tieto tätä kautta niin saadaan se muillekkin asiasta kiinnostuneille esiin.
......

Otetaan 12.9 ruuvi esimerkiksi.

-Ensimmäinen numero tarkoittaa murtolujuutta x 100 = 1200 MPa (MPa on sama kuin Newton/neliömillimetri)

-Toinen numero on prosenttia tästä murtolujuudesta = 90 %

-12.9 ruuvin lujuus on siis 1080 MPa.

Ja vielä verrattuna titaaniin, jonka murtolujuus (6Al-4V) > 1100 MPa, niin häviää vielä vähäsen. Siis oikeat seostetut suurlujuusteräkset menevät ohi titaanin lujuudesta.

edit Alffille:

1mm halkaisijan 8.8 ruuvin pinta-ala on 0.785 mm^2, jolloin se kestää n. 502 N kuormaa. Roikottamalla 51 Kg kuormaa ruuvissa suorassa vedossa ilman leikkausjännityksiä päästään murtorajalle.
(51 kg * 9,81 m/s^2) */ ( (0,5 mm)^2 * 3,14 ) = 637 Mpa)
Power-Save-Racing Team

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #648 : 29.12.06 - klo: 17.50 »
eli 10,2:et kestää 200MPa?
8,8:it 640MPa? Menee vähän ohi mun ymmärryksen.

 - Hount

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #649 : 29.12.06 - klo: 17.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
eli 10,2:et kestää 200MPa?
8,8:it 640MPa? Menee vähän ohi mun ymmärryksen.

 - Hount

Jep
Power-Save-Racing Team

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #650 : 29.12.06 - klo: 18.06 »
Ahaa. Tarkottaako se sitä että 3mm ruuvi kestää kolme kertaa ennemmän suoraavetoa eli 105 kg?

Vai muuttuuko se suhteessa jotenkin?
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #651 : 29.12.06 - klo: 18.40 »
3mm leikkauspinta-ala ei ole 3 kertaa suurempi kuin yksimillisen.

(1mm/2)^2 x 3,1415926535897932382646 (enempää ei muista enää ulkomuistista) = 1/4*pii

(3mm/2)^2 x pii = 2,25*pii

Eli 3mm pyöreän pultin leikkauspinta-ala on on 9 kertainen 1mm verrattuna. (en nyt ottanut huomioon jengan uran syvyyttä)

Niin, vielä tuosta 8,8 vs 10,2:n lujuudesta, kun 10,2:sta myydään kuitenkin vahvempana pulttina kuin "tavallista" 8,8:ia. Eikös?

EDIT: niin sitä muisti tekee tepposet, katsoin pakkiin ja 10,9:iä ne näyttää kaikki olevan... siis ne mitkä ei oo 12,9:iä tai 8,8:ia. Hoblaa eli joo. Turhaa ihmettelin, kun muistelin ostaneeni 10,2:ia vahvempina kuin 8,8. Vaikka olivatkin 10,9
EDIT2: olihan siellä yksi typokin mukana 2->4

 - Hount

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #652 : 29.12.06 - klo: 18.44 »
En ole koskaan törmännyt moiseen, että myytäisiin vahvempana.

korjailin itsekin tuon ylläolevan kaavan, koska pinta-alaa en ollut laskenut ollenkaan.
Power-Save-Racing Team

Poissa mofi

  • Tulokas
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #653 : 29.12.06 - klo: 20.03 »
Mitenkä on,kuinka monta kertaa teidän autosta kuuluu vaihteden vaihtuminen kun kiihdytätte?
Omasta Genesiksestä ei kuulu kuin yhden kerran ja epäilen kolmos vaihteen kytkeytymistä päälle.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #654 : 29.12.06 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"


-Ensimmäinen numero tarkoittaa murtolujuutta x 100 = 1200 MPa (MPa on sama kuin Newton/neliömillimetri)

-Toinen numero on prosenttia tästä murtolujuudesta = 90 %

-12.9 ruuvin lujuus on siis 1080 MPa.



Tässä olisi hyvä täsmentää, että ensimmäinen luku on murtojuus 100 MPa, niin kuin sanottiin. Toinen luku on todellakin kymmeniä prosentteja edellisestä, mutta se tarkoittaa myötörajaa. Eli 10.9 ruuvin murtolujuus on 1000 MPa ja myötöraja 900 MPa.

Poissa Temetski

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #655 : 29.12.06 - klo: 20.26 »
Lainaus käyttäjältä: "mofi"
Mitenkä on,kuinka monta kertaa teidän autosta kuuluu vaihteden vaihtuminen kun kiihdytätte?
Omasta Genesiksestä ei kuulu kuin yhden kerran ja epäilen kolmos vaihteen kytkeytymistä päälle.


Kun mulla oli Genesis niin se ei kertaakaan vaihtanut kolmoselle eli epäilen että sinullakin vaihtuu vain kakkoselle. Kolmosen vaihtumiseen tarvitaan erittäin pitkä suora.
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #656 : 29.12.06 - klo: 20.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Temetski"
Lainaus käyttäjältä: "mofi"
Mitenkä on,kuinka monta kertaa teidän autosta kuuluu vaihteden vaihtuminen kun kiihdytätte?
Omasta Genesiksestä ei kuulu kuin yhden kerran ja epäilen kolmos vaihteen kytkeytymistä päälle.


Kun mulla oli Genesis niin se ei kertaakaan vaihtanut kolmoselle eli epäilen että sinullakin vaihtuu vain kakkoselle. Kolmosen vaihtumiseen tarvitaan erittäin pitkä suora.

Tai vaihteen oikea säätö. :D
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #657 : 04.01.07 - klo: 01.18 »
sörkkään mehiläis pesää, ja kysyn varmaan parinvuoden rc tauon jälkeen... pari vuotta meni 1:1 off-roadin harrastamisessa.
Mutta nyt rupeis oleen RangeRover myyty ja siirrytään välillä leluihin, eli CEN GST ja Nemesiksen tärkeet erot joilla on merkitystä.

Kello on jo niin paljon etten millään jaksais lukee näitä kaikkia sivuja läpi, ja mainoksissa on puolet turhia hienouksia. Kattelin että diffit ois lukittavia ja sehän tekee tietty offis miehenä vaikutuksen, ne tarvii varmaan purkaa osiin ennenkö se onnistuu?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #658 : 04.01.07 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
sörkkään mehiläis pesää, ja kysyn varmaan parinvuoden rc tauon jälkeen... pari vuotta meni 1:1 off-roadin harrastamisessa.
Mutta nyt rupeis oleen RangeRover myyty ja siirrytään välillä leluihin, eli CEN GST ja Nemesiksen tärkeet erot joilla on merkitystä.

Kello on jo niin paljon etten millään jaksais lukee näitä kaikkia sivuja läpi, ja mainoksissa on puolet turhia hienouksia. Kattelin että diffit ois lukittavia ja sehän tekee tietty offis miehenä vaikutuksen, ne tarvii varmaan purkaa osiin ennenkö se onnistuu?


Gensussa on erillaiset renkaat ja vanteet kuin Nemesiksessä, mutta kuitenkin 23mm hexeillä. Kaasulinkistö vähän erillainen ja Gensussa on pakki. (Nemesikseen sen saa toki)

Näissä uusimmissa malleissa ei minun mielestäni diffejä lukkoon saa, ekassa Gensussa sai.

Jos jostain saat RTR Nemesiksen suosittelen ostamaan sen koska siinä tulee Sanwan FM radiot. Ei toki Genesiskään huono vaihtoehto ole, kori ainakin on makee!

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #659 : 04.01.07 - klo: 19.56 »
Kyllä toi kenesis jotenkin tuntuuu kivemmalta, ja pakki tarvii kuitenkin olla... arr mallia aattelin, ostan siihen XS6 ohjaimet... ni lienee kohtuu paketti.
Kyosho Inferno MP9e