Kirjoittaja Aihe: Cen Genesis Racing!  (Luettu 157672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #660 : 04.01.07 - klo: 20.25 »
Asiasta kolmanteen. Nuo radiot on hyvät. Itellä oli fg:ssä ja säätöjä oli joka lähtöön. Jouduin luopuun kun otti häiriöö fg:n mangeetosta.
Traxxas Revo 2.5

Poissa mofi

  • Tulokas
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #661 : 13.01.07 - klo: 16.40 »
Hei! Onko teillä ollut ongelmia Genesiksen kytkinkellon rattaiden kulumisessa?
Itselläni erittäin nopeasti kului kytkinkellon pienempi (GS089) ratas.
Olen yrittänyt säätää rattaita alumiiniprikoilla oikean sovituksen saamiseksi, mutta turhaan.
Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia ja, kuinka olette saaneet korjatuksi ne.

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #662 : 15.01.07 - klo: 23.22 »
Niinhän ne kuluu joo, jollakin amerikkalaisella foorumilla oli kuva ja selostus, että eBayssa on myynnissä semmosta kirkasta kovempaa pinionia, mutta en ainakaan itse ole löytänyt. Minä olen vaan aika ajoin säätänyt moottoria lähemmäksi spurreja ja se on ainakin hetkellisesti hidastanut kulumista. (Ainakin musta tuntuu eli mutu).


Mutta mulla ois semmonen kysymys, että vaikuttaako jos dogbone, siis kardaani on hitusen kiero, niin tuohon keskidiffin jointin kulumiseen, kun on kulunut taas ihan ruvelle muutamalla tankillisella?  :(  Se lähtö ei kyllä ole suora eli, siinä on murrosta. Oiskohan vaan niin pehmosta sekin? Saakohan sitä ulostuloa kovempana tai jotain muuta kardaani ratkaisua?

(Lada kardaan niet Volga) Elokuvasta Raid :mrgreen:  

Kiitos taas etukäteen kaikille vastanneille
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #663 : 16.01.07 - klo: 13.04 »
Kyllä laittaisin siihen uuden dog bonen, sillä olet oikeassa että se voi edes auttaa kulumista. Itsellä tyyppivika Matrixissa oli noiden vetarikuppien (=diffien ulostulojen) älytön kuluminen, jos sitä tolla jointilla tarkoitat, mutta ainakin diffeihin CENiltä on kuulemma tullut jos kestävämpää materiaalia olevat vetokupit. Nyt en tiedä tarkkaan onko niitä vielä keskidiffiin saatavilla, jossain vaiheessa ei vielä ollut (CENin forumissa olis siitä keskustelua). Kysy kauppiaaltasi asiaa.
(Tässä myös yksi syy miksi CEN kisakuskit käyttivät Kyosho diffejä buggyssa koska niiden vetokupit kestävät; no ongelma alkaa olla menneen kesän juttuja kohta toivottavasti). Jossain vaiheessa CEN vaihtoikin näitä ilmaseks mutta taisi olla vain Valloissa; itse en koskaan lähettänyt sinne

Kuvat diffien kulumisesta taka keski

Poissa AMS

  • Tulokas
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #664 : 21.01.07 - klo: 18.14 »
Onkos jollakin kokemusta tuon Genesiksen tulpan kiinnityksen jengojen hajoamisesta? Ittellä meni eilen jengat pilalle ja nyt ihmettelen mistä löytyis helpoiten uusi. Eli englanniksi kyseessä Head button -osa, mikälie oikea suomennos. Onko "vakio"tavaraa vai pitääkö mennä suosiolla ebayhin ostoksille? Tosin ei sieltäkään ainakaan vielä tullut vastaan pelkkää buttonia vaan pitää ostaa koko jäähdytys ritilä. Mm. RC Sabella on jotain osia tarjolla, mutta tiedä sitten ovatko sopivia.

EDIT: Vastaan itte ittelleni --> Ei ole vakio-osa, eli pitää olla juuri tätä konetta varten tehty "nappi".

Poissa Protokola

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #665 : 23.01.07 - klo: 11.57 »
Lainaus käyttäjältä: "mofi"
Hei! Onko teillä ollut ongelmia Genesiksen kytkinkellon rattaiden kulumisessa?
Itselläni erittäin nopeasti kului kytkinkellon pienempi (GS089) ratas.
Olen yrittänyt säätää rattaita alumiiniprikoilla oikean sovituksen saamiseksi, mutta turhaan.
Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia ja, kuinka olette saaneet korjatuksi ne.


Sama täällä ja nyt ensimmäistä kertaa pitää siirtää moottoria lähemmäs. Paljonkos olette ajaneet autoillanne?
Genesis GST

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #666 : 23.01.07 - klo: 12.30 »
Just tossa yks päivä vaihdoin sen pinionin. Ajanut oon semmoset pari galtsua(gallonaa), mullahan oli toi kone aluks vinossa, siitä se alun kauhee kuluminen. Mites sulla toi keskidiffin takaulostulo (GS094). Kuluuko miten äkkiä, mulla jo toinen mennossa ja sekin kulunut jo hyvän matkaa.  :cry:
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa Protokola

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #667 : 23.01.07 - klo: 13.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Alffi"
Just tossa yks päivä vaihdoin sen pinionin. Ajanut oon semmoset pari galtsua(gallonaa), mullahan oli toi kone aluks vinossa, siitä se alun kauhee kuluminen. Mites sulla toi keskidiffin takaulostulo (GS094). Kuluuko miten äkkiä, mulla jo toinen mennossa ja sekin kulunut jo hyvän matkaa.  :cry:


Oli aika uuden näköinen vielä.. Onko hankala vaihtaa jos (tai kun) menee?
Genesis GST

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #668 : 23.01.07 - klo: 13.33 »
No ei mun mielestä ollu vaikee luulin vaikeemmaks. Tein semmosesta isosta hylsystä avaimen, laitoin kellon hylsyn päälle, niin että hylsy meni kellon sisään ja piirsin tussilla jäähdytysreikien kohdalle merkit ja rälläkällä 3-4 mm syvät lovet hylsyyn sitten kuumailmapistoolilla rattaat kuumaks ja ruuvipenkkiin kahden puupalikan väliin ja vääntö auki eli vastapäivään. And thats it.

Niin miten sulla toi keskidiffin takaulostulo (se kuppi) onko kulunut?

Edit: Taisitki tarkottaa tota diffin ulostuloa.  :roll:  Ei sekään muuten vaikeeta ollu muutaku ne diffin ruuvit ei meinannu auveta.  :cry:
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa Protokola

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #669 : 23.01.07 - klo: 13.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Alffi"


Niin miten sulla toi keskidiffin takaulostulo (se kuppi) onko kulunut?

Edit: Taisitki tarkottaa tota diffin ulostuloa.  :roll:  Ei sekään muuten vaikeeta ollu muutaku ne diffin ruuvit ei meinannu auveta.  :cry:


Joo siitä meinasinki..  :wink:
Genesis GST

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #670 : 23.01.07 - klo: 13.46 »
Montakos gallonaa oot ajanu?
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa Protokola

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #671 : 23.01.07 - klo: 15.00 »
Semmosen vajaa puolitoista gallonaa.. Nuo rattaat on aika suorasa toisiinsa nähden mutta ehkä pientä säätöä vois tehdä...
Genesis GST

Poissa Protokola

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #672 : 04.02.07 - klo: 13.48 »
Genesikseen / Nemesikseen / GST:hen näkys olevan tulossa vähän alumiini osaa mutta myyntiintulopäivää ei ilmoitettu.. http://www.cenracing.com/cars/gst/gstoption.html
Genesis GST

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #673 : 13.02.07 - klo: 08.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"

Kuvat diffien kulumisesta taka keski


Miten olette saanut nuo ruuvit tuosta irti? Minulla näytti olevan ruuvinkannat vääntyneet jo kun tehtaalla oli laitettu ne kiinni. Lisäksi kun siellä oli sitä liimaa niin 8 ruuvista 6 jouduin poraamaan auki.
No nyt sitten kun laitan sen diffin taas kasaan niin millä se kannattaa laittaa kiinni ettei tarvi taas seuraavalla kerralla kaikkia osia vaihtaa?

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #674 : 13.02.07 - klo: 09.23 »
Olen itse kasannut joten ei ongelmaa. En osaa sanoa.

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #675 : 13.02.07 - klo: 10.27 »
Kannattaa tilata ruuvinetistä ruuvit niihin diffeihin. (Kiitti vaan vinkistä Sami L) on meinaan pikkanen ero verrattuna niihin ruuveihin mitkä on vakiona. Kovemman tuntuset ja avain on jämäkkä siihen koloon, eikä hölsky ja se sininen medium lukite on tarpeeks hyvää.

ps: Ne ruuvit on täyskierteisiä vaikka siinä kuvassa ei ole.

Pps: Mites sulla on auto muuten toiminu, mulla tuntus käyvän liian laihalla jokaisen pienenkin pyrähdyksen jälkeen jonkin aikaa johtuu kai poltto aineesta. Onko ollu vastaavaa murhetta?
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa AMS

  • Tulokas
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #676 : 13.02.07 - klo: 10.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Alffi"
Pps: Mites sulla on auto muuten toiminu, mulla tuntus käyvän liian laihalla jokaisen pienenkin pyrähdyksen jälkeen jonkin aikaa johtuu kai poltto aineesta. Onko ollu vastaavaa murhetta?


Täällä suunnalla koneen lämmettyä se yleensä sammuu ja sen jälkeen tuntuu olevan mahdotonta saada sitä käyntiin... Vuoto koneessa? Loppuu aloittelijalta taidot kesken  :?

Toinen homma on tuo rotostartti; Onko muilla ongelmia sen kanssa? Ittellä pyörii välillä "tyhjää" --> ts. keppi pyörii, mutta ei ota "kiinni" mihinkään. Eli onkohan rotostartista tai koneesta mennyt hampaat  vai mikä pielessä...? Ei oo helppoo, heikompi olis jo luovuttanut kaikkien kokemieni ongelmien takia. Tosin jos ei olis ongelmia niin tää olis liian helppoa ja lopulta tylsää  :lol:

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #677 : 13.02.07 - klo: 10.53 »
Joo mullaki on tota sammuilua jos on liian rikkaalla. Käykö sulla hetken huutamalla kun otat pikku spurtin?

Ite oon kokeillu vaikka mitä vinkkejä noilta amerikkalaisilta foorumeilta mutta meni vaan huonommaks.

Vahva veikkaus tohon rotohommaan ois että yks suunta laakeri luistaa siellä koneen sisällä koitappas putsata se ja muista laittaa oikein päin takasi.
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa AMS

  • Tulokas
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #678 : 13.02.07 - klo: 11.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Alffi"
Joo mullaki on tota sammuilua jos on liian rikkaalla. Käykö sulla hetken huutamalla kun otat pikku spurtin?

Ite oon kokeillu vaikka mitä vinkkejä noilta amerikkalaisilta foorumeilta mutta meni vaan huonommaks.

Vahva veikkaus tohon rotohommaan ois että yks suunta laakeri luistaa siellä koneen sisällä koitappas putsata se ja muista laittaa oikein päin takasi.


Spuritin jälkeen vai? Hmm täytyy myöntää etten ole täysin varma, mielestäni ei. Täytyy koittaa tota putsausta, toivottavasti auttaa.

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #679 : 13.02.07 - klo: 13.41 »
Jos roto-startti pyörii tyhjää niin todennäköisesti kampiakselin päässä oleva tappi(jonka alla on jousi) on jumissa. Kaverin autossa oli tällainen vika. Motti irti ja purkaa starttipäästä kunnes kampiakseli näkyy. Vähän kun taputtaa siinä keskellä olevaa tappia niin irtoaa. Vähän hiomapaperiin hinkkaamista eikä ole pyörinyt sen jälkeen tyhjää.

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #680 : 13.02.07 - klo: 13.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Olen itse kasannut joten ei ongelmaa. En osaa sanoa.


Siis et tiedä miten saa irti mutta oletettavasti tiedät miten sen itse laitoit kiinni..?

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #681 : 13.02.07 - klo: 14.04 »
Minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia; olen kasannut ja avannut kaikki diffit 10 kertaa ainakin. Siis vakiodiffit muovikoteloilla. Nyt on alumiiniset kotelot ja ne vaatii ruuvilukitteen. Sitä tietysti niin vähän että saa aukikin. Tarkoitushan vain on että se estää ruuvin vapaan liikkumisen mutta ei sillä liimata sitä ruuvia sinne kierteen sisään. Tehtaalla on voinut tulla ehkä hieman liikaa. Yksi mikä voi auttaa on kolvilla ruuvin kannasta lämmitys tai kuumailmapuhallin koko diffiin joka pehmentää/sulattaa lukitteen (lukitehan on tavallaan muovia).
Auttoiko?

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #682 : 13.02.07 - klo: 14.19 »
Irtihän ne lähti poraamalla. Nyt mietin tosiaan vain sitä kuinka kovaa ne pitää saada kiinni etteivät ole liian vähän kiinni.

Pitää tilata tuolta ruuvi.netistä parempia ruuveja ja laittaa pikkaisen lukitetta eikä välttämättä sitä kovinta...  :?

Auttoi. Nythän vastasit toiseenkin kysymykseen...  :wink:

Onkohan kellään kokemusta minkälaisia ruuveja kannattaa ottaa? Niitä oli vaikka millä pinnotteella...

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #683 : 13.02.07 - klo: 14.29 »
Pinnoittamaton / musta

Jotkut lykänny autoonsa jotain ruostumattomia ja tiesmitä, sit on kirottu kun on katkenneita ruuveja saanu porata lohkosta irti. Ei hyvä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #684 : 13.02.07 - klo: 17.09 »
Kaiken A ja O on puhtaasti laadukkaat työkalut.

Ei siis todellakaan mitään työkaluliikkeiden kuusiokoloavaimia... ei vaikka lukisi kuinka Würth.

Siis ihan pienoisauto käyttöön tehtyjä laadukkaita työkaluja joissa on kärjet erittäin kovaa ja kestävää materiaalia, sekä sovite on tiukka.
Myös kuusiokoloavaimen kulmat ovat yleensä hyvinkin terävät.

Ruuveja kun alkaa hommaamaan niin suoraan vaan 12.9 pinnoittamattomia ruuveja.
Tai edes 10.2

Mikäli tämän jälkeen alkaa ruuvit vääntyä ja kannat mennä huonoksi niin silloin ei auta enää edes peiliin vilkaisu... "toivoton tapaus"  :P

Poissa Alffi

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #685 : 14.02.07 - klo: 00.37 »
Voi voi kuule *HOKE* Jos näkisit ne gensun diffin ruuvit minkälaiset HOROT ne kuusiokolo kannat on ni et aina ois tyrkyttämässä niitä avaimias. :lol:
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #686 : 14.02.07 - klo: 00.48 »
No voi voi... Enpäs kuulekkaan kun ei tämä foorumi sisällä ääntä.

Hommaa kunnolliset työkalut ja kommentoi sitten uudestaan.

Kummallista...
Toiset ovat pystyneet käyttämään samoja ruuveja useaan otteeseen...

Ovatko he sitten osaavampia kuin sinä vai onko heillä kunnolliset työkalut...
Siinäpä mietittävää taas hetkeksi kuule.

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #687 : 14.02.07 - klo: 09.52 »
Ihan vaan tiedoksi kuten taisin kirjoittaa aiemminkin jo niin ne diffin ruuvejen kannat olivat väännetty jo valmiiksi mutkalle...

Olisi pitänyt käyttää sellaista kunnon  työkalua joka just istuisi valmiiksi rikki väännettyihin ruuveihin...   :wink:
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #688 : 16.02.07 - klo: 11.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Pinnoittamaton / musta

Jotkut lykänny autoonsa jotain ruostumattomia ja tiesmitä, sit on kirottu kun on katkenneita ruuveja saanu porata lohkosta irti. Ei hyvä.


Sattui tuosta työpaikalta löytymään jotain ruostumatonta ruuvia jossa torx kanta. Mikä se syy on miksi noita ei kannattaisi laittaa? Jäi tuo materiaalitekniikka vähän vähemmälle aikoinaan...  :D
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #689 : 16.02.07 - klo: 12.56 »
No ruostumattomia ruuveja ja muttereita ei sais käyttää kun kerran.
Jos käyttää uudelleen niin ne hirttää kiinni.
Ite oon laitellu semmosiin paikkoihin jossa ruuvi ruuvataan muovikierteisiin  :wink:
Eli voi käyttää mutta aina kun aukasee niin pitää vaihtaa uudet.Tulee aika
kalliiksi.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2