Kirjoittaja Aihe: Cen Genesis Racing!  (Luettu 157684 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #690 : 16.02.07 - klo: 19.41 »
Syy miksi juurikin näitä rosteri ruuveja ei käytetä, on ihan puhtaasti kesto.
Perus rosteri ruuvejen lujuus ei ole lähelläkään esim 12.9 teräsruuvejen tasoa.
Yleensä rosteri ruuvit ovat jopa pehmeämpää tavaraa kuin jokaisen rc auton vakio ruuvit.
Kannat menee herkemmin pyöreiksi, ruuvi vääntyy ja myös katkeaa helposti.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #691 : 16.02.07 - klo: 21.01 »
Jep,jep hoke.Se juuri jäi lisäämättä,että en itekkään käytä sellasissa
paikoissa missä pitää todella tiukkaan vääntää.
Revossa on puskurit rostereilla kiinni ei muuta.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa AMS

  • Tulokas
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #692 : 18.02.07 - klo: 18.46 »
Lainaus käyttäjältä: "jsalok"
Jos roto-startti pyörii tyhjää niin todennäköisesti kampiakselin päässä oleva tappi(jonka alla on jousi) on jumissa. Kaverin autossa oli tällainen vika. Motti irti ja purkaa starttipäästä kunnes kampiakseli näkyy. Vähän kun taputtaa siinä keskellä olevaa tappia niin irtoaa. Vähän hiomapaperiin hinkkaamista eikä ole pyörinyt sen jälkeen tyhjää.

- Jsalok -


Purin tuon tapin näkyviin enkä löytänyt sieltä mitään jousta. Ongelma tyhjää pyörimisen kanssa on se, että tappi ei painu riittävän syvälle jolloin se ei pysty pyörittämään konetta. En osaa sanoa mitä kaikkea hyvää tai pahaa auton edellinen omistaja on tälle tehnyt, mutta onko mahdollista että joku osa (esim. jousi) olisi jäänyt aikaisemman purkamisen jälkeen pois? Tämän linkin takaa näet mitä osia tapin yhteydessä on nyt. Tarvittaessa nappaan lisää kuvia jos joku niin haluaa... Yritin pyörittää sekä rotostartilla että narulla. Molemmilla sama juttu eli tappi ei saa otetta koneen sisällä.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #693 : 19.02.07 - klo: 08.51 »
Tarkistappa kampiakselin tappi. Siellä se jousi voi hyvin olla painautuneena. Ota pihdeillä se ulos ja se hyvin varmasti oikenee, sitten vaan jousi ja tappi takaisin ja kovaa ajoa. Itselle joskus näin käynyt.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #694 : 02.03.07 - klo: 18.38 »
kellä on cen maahan tuonti suomessa

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #695 : 02.03.07 - klo: 22.17 »

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #696 : 07.03.07 - klo: 01.39 »
ja aina vaan vaikeemmaksi menee auton valinta, CENin sivuilla on joku limited edition...? Eroa normi kenesikseen? Suomessa koska, hintaan?

http://www.cenracing.com/cars/genesis/genesis.html

ja onko tosiaan niin että ihan normi GST 7.7 kenesiksessä on jo fail-safe vakiona?

Ja ettei tulis ns. mosavirheitä niin onko tää CEN-Racing GST 7.7 Super Monster Truck RTR, Genesis vaiko vaan genesiksestä kehitetty? Jos puhun tuosta kenesis nimellä ni ymmärrättekö mitä tarkoitan?
Kyosho Inferno MP9e

Vikketsi

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #697 : 07.03.07 - klo: 08.52 »
Edittiä:

Olin aikeissa laittaa Cenin suomenkieliset sivut, mutta Mika oli jo edellisessä postauksessa laittanut. Pitää kaivaa silmät käteen. :)  :oops:

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #698 : 07.03.07 - klo: 15.49 »
En tiedä mitä eroa edellisiin mutta ainakin tuossa on keskidiffi vaihdelaatikon lisäksi jonka voi kytkeä päälle/pois

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #699 : 07.03.07 - klo: 22.57 »
jr-hobby kerto että maahantuojan toivomuksesta se on jätetty pois, että pysyy vehkeet kasassa.

Nooh, perjantaina pääsen hakeen postista omani ja ihmetteleen sitä.
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #700 : 08.03.07 - klo: 10.21 »
kappas vaan

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #701 : 09.03.07 - klo: 12.11 »
onko gst:hen saatavissa ns. tuning-palikkaa?
ninku esim. savageen löytyy lähes mitä vain...?

Jotain nelipyörä ohjausta kattelin aikoinaan, en kyllä tiedä oliko tohon uusimpaan malliin käypänen?

Heittäkään jotain hyviä vinkkejä, mitä kandee tehä ei kande tehä kun autoo rupeen sääteleen, jakka voimansiirto rupee oleen sisäänajettu ni silikoni öljyt laitan diffeihin, onko muuten kukaan testannu koskaan kuivavoiteluaineita, esim. vetonivelissä ja kytkinkellon ja isonrattaan välissä, ei kerää kuraa, sisältää teflonia siihen voitelu kaiketi perustuu.
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #702 : 09.03.07 - klo: 13.25 »
Onnittelut autosta - katoitko CENin sivut jo läpi?
http://www.cenracing.com/cars/gst/gstoption.html
Noita CENin diffejä tässä on mietitty jo pidemmän aikaa ja käsittääkseni nämä ovat samat kuin Matrix autoissa. Ei varmaankaan tuossa GST:ssä ole diff tuning ihan samalla tavalla kuin Matrixeissa mutta niissä ollaan mietitty TCD/vaihteisto öljyjä (silikoniöljyjen sijaan) ja myös tappeja TCD/LSD kehien tilalle. Kesällä testataan noita enemmän. Diffien shimmaus ja mahdollisesti sisäänajo on eduksi (esim. 5 min porakoneella kutakin).

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #703 : 09.03.07 - klo: 19.18 »
jooo... sielläpä se käydä jyristää toinen tankillinen sisään ajoa menossa... ja sitten jo vähän ajetaankin.


Noniiin päästin vähän ajeleenkin,
ja sähkö vikaa tuntus olevan, lakkaa vastaamasta ohjaimeen. kosketus häikkäää, katkasin purettu pois, auto kun laittaa käymään ni lakkaa yleensä vastaamasta... ilmeisesti tärinästä johtuvaa, välillä kestää hetken ajaa välillä ei. Kunhan nyt kuivuu ni tarvii vähän setviä sähköjä ja jättää ainakin se on/off katkasin kokonaan pois. Turhan päivänen muutenkin, ja yhet liitin häiriöt saapi suljettua pois.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Protokola

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #704 : 11.03.07 - klo: 18.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"


ja onko tosiaan niin että ihan normi GST 7.7 kenesiksessä on jo fail-safe vakiona?
 


Siinä on semmonen jousi periaatteella oleva fail-safe eli palauttaa kaasun jos menettää yhteyden tai löysää itse... Saa siihen tieten sen sähkösenkin jos haluaa maksaa...

 Tuossa joskus aikasemmin laitoin sen muuan nettisivun jossa oli tuuninki palikkaa autoon mutta ne oli vasta tulossa...
Genesis GST

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #705 : 12.03.07 - klo: 09.43 »
joo kiitos sivusta kattelinkin sitä,

sen verran täytyy heti moittia että noi servot ei tee vaikutusta, olen nyt ajanu sisäänajoja 6tankillista... ja 5nen tankin alussa ohjaus lopetti toimintansa.
Sitä ennen oli ihmeellisiä sähköhäikkiä ei toiminu kaasu ei toiminu ohjaus, ja hetken päästä taas toimi.

Noh servo irti, toisesta kyljestä sulanu... eli jotain oikosta on sattunu sisällä.
Muuten servo on hyvässä kunnossa, siis rattailtaan mikä onkin ihan suotavaa  muutaman tunnin ajon jälkeen.

Saapa nähdä miten myyjäliike reagoi tähän?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #706 : 12.03.07 - klo: 10.04 »
Ja osta ihmeessä oikea fail safe,tuo jousi kun on miltei yhtä tyhjän kanssa kun ja jos tulee radio häiriö ja servo päättää vetää kaasun auki,siinäpä ei paljoo jouset estele sillon.Maksaa tyyliin jotain 30€.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #707 : 12.03.07 - klo: 14.12 »
mutta jos vaikka akku irtoaa autosta, ni tekeekö failsafe siinä vaiheessa mitään?
Tai jos servo hajoaa menee jumiin niin eipä ole taas failsafestakaan iloa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #708 : 12.03.07 - klo: 14.15 »
No älä osta.

Esim jos vastarin virta loppuu niin faili vetää servon perus asentoon.Mutta..oma on valintasi.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #709 : 12.03.07 - klo: 14.41 »
:)

todellakin, useammin se failsafe pelastaa sun autos kuin tuottaa tuhoa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #710 : 12.03.07 - klo: 16.37 »
Hmmmmm...

Kaikkein tärkein turvavaruste polttiksessa on nimenomaan jousi tai jopa paremminkin kuminauha joka vetää kaasun kiinni...
Kun nimenomaan jos akku irtoaa, tai tulee jonkinlainen katko, kaasu jää siihen asentoon missä se on ollut eli fiftisixti mahdollisuus olla kaasu pohjassa.

Tällöin siis mikäli ei ole mitään palauttavaa jousta tai kuminauhaa niin autohan jatkaa matkaansa kaasu pohjassa... Lopulta kenties kaatuu katolleen ja kiekuu moottorin kuoliaaksi.
Tällaista on tapahtunut polttiskrossi karkeloissa surullisen paljon.

Feili pelastaa vain ja ainoastaan radiohäiriöiltä.
Se kun tosiaan tarvitsee virtaa toimiakseen.

Mikäli akku hyytyy niin edelleen se kuminauha tai jousi pelastaa tilanteen vetämällä kaasun pois päältä.

Pakko on sanoa että en ole yhtäkään kertaa polttisurani aikana törmännyt tilanteeseen että olisi feili ollut apuna. Muutamia kertoja kylläkin se kuminauha olisi ollut hyvinkin tarpeen.

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #711 : 13.03.07 - klo: 10.56 »
Palataan tähän diffien ruuviasiaan vielä. Olisin voinut kirjoittaa myös Matrix topicciin koska Arenassa on samat alukuoriset diffit kuin Gensussa mutta laitetaan tänne koska asiasta oli tässä topikissa aiemmin jo keskustelua.

Törmäsin itse samaan asiaan eli diffien ruuvit oli lukitteella laitettu tehtaalla luvattoman tiukkaan kiinni ja kunnollisellakin hex ruuvarilla todella vaikea saada auki ja kannat tahtoo mennä niin ettei niitä sitten avataan ellei poraa auki. Kokeilin eri työkaluilla ja tuo nro 8 (2 mm?)  TORX ruuvari näytti purevan hyvin ja ruuvit sai siististi voimaa käyttämällä auki. Tässä on vain se ettei sitten normi hex ruuvari enää sovi kantaan.

Eli: Jos päätätte avata Arena RTR:n tai Gensun alukuoriset diffit niin käyttäkään uutta Torx ruuvaria ainakin ekalla kerralla.

Poissa mofi

  • Tulokas
    • Profiili
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #712 : 13.03.07 - klo: 12.53 »
Itse käytin torx avainta ja kuumailmapuhallinta.

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #713 : 13.03.07 - klo: 13.09 »
Hyvä! Puhallin on hyvä lisä mutta ilman sitäkin lähtee kunnon avaimella.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #714 : 14.03.07 - klo: 14.36 »
jooo, onhan faili ehkä hyvä lisävaruste, mutta kyllä kaikkein varmin on joku mekaaninen ratkasu mikä toimii ilman sähköä. Ja yhtä lailla se jousi palauttaa sen jos radioyhteys katkeaa.

Ja diffistä sen verran että ite on aina lämmittänyt sytkärillä ruuvin kannan jos on tiukassa eli yleensä lukitteella kiinni.

Onko muilla ollut onkelmia nuiden servojen kanssa? Oliko mulla maanantai kappale vai onko ne huonoja. Speksit on ainakin kovia nuissa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #715 : 14.03.07 - klo: 15.36 »
minkälaisia jännitteitä olette käyttäny gst 7.7:een vastaanottimessa, 4.8V vai 6.0V ?
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #716 : 14.03.07 - klo: 16.11 »
tottakai 6V ! mulla luki se vastarikotelossa (Arena)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #717 : 14.03.07 - klo: 20.00 »
myyjä vaan oli sitämieltä että ei varmaan noi kiinalaiset servot kestä sitä, siitä pitäis varmaan ilmottaa jos ei kerran kestä 6V.
aika outoa...
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
Cen Genesis Racing!
« Vastaus #718 : 14.03.07 - klo: 20.09 »
jaa no sit mä en sano mitään...

Poissa Protokola

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #719 : 24.03.07 - klo: 18.20 »
Mulla ainaki on servot toiminu oikeen niin kauan ku on toiminu.. Kaikki 3 (!) on menneet samanlailla eli sisältä menee ne hammasrattaat jotenkin jumiin. 2 Kaasulta ja kerran ohjaukselta on mennyt servo, vahingoilta on kuitenkin vältytty toistaiseksi...
Genesis GST